MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKLINKEKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány
Vass Tibor
Az Odysseus Expediciók honlapja

tengeri jogosítvány és tengeri oktatás

396. út
2017 első Szkipper Tréningje
2017.03.15. - 2012.09.06.
Részletes napló /
Üzenet a hajónak /

 
 
2000. évi
ODYSSEUS EXPEDÍCIÓ
Odysseus Expedíció
Tengeri jogositvány

Manőver tréning bemutató






Maxsea - tengeri navigációs szoftver

 
Tengeri hajós videók a facebook-on
  Főoldal / Rólunk
 
Tengeri hajós gyakorlati tanfolyam és skipper tréning '
A MAGYAR JACHT AKADÉMIA olyan szervezet , amelynek a tanfolyamait a Hajózási Felügyelet elismerte és mûködését jóváhagyta.

27 év alatt a hajózási tanfolyamainkon 4221 hallgatónk volt (2018. május 20-ig).

2018.mjus 23-án indult a 380. tengeri hajózási tanfolyamunk.


2018. május 23-án indult a 235. GMDSS rádiós (SRC és LRC) tanfolyamunk.
A Magyar Jacht Akadémia a térképen:




Nagyobb térképre váltás



A Jachtakadémia 27 éves története

Kezdetek
1992-ben kezdődött a Jachtakadémia, amikor egy Bt-nek, majd 1994-től az egyéni vállalkozásom oktatási üzletágának volt a Jachtakadémia a neve.
1998. január 1.-én alapítottuk a mai formájában Eszterrel a Jachtakadémia kft-t. Vele alakítottuk ki a működési, szervezeti feltételeket, az oktatási rendszert. Nélküle nem lett volna ilyen. Köszönöm neki a sok-sok évi áldozatos munkáját.

2000.évi Odüsszeusz Expedíció
Kidolgoztam Odüsszeusz útvonalának hajózási elméletét, amely bebizonyította: merre járt a hős. Ezt az útvonlalat az Albatros iskolahajóval bejártuk, nagyon cikk jelent meg erről és egy 3 részes film is készült. A részleteket itt lehet megnézni: www.odusszeusz.hu. Az Expedíció létrejöttében Szabó Jó barátomat illeti a köszönet, a szervezésben nagyon sokat segített Eszter, a hajózásban és a filmezésben Fekete Laci és még sokan mások segítsége nélkül nem jöhetett volna létre életem legnagyobb kalandja.
Ha érdekelnek a részletek, akkor itt tudod megnézni

A fejlődés
A Jachtakadémia mostani formájának kialakulásához nagyon fontos volt a hallgatóink, a jachtakadémisták javaslatai, kritikái, észrevételei. Javaslataiknak köszönhetjük a különböző kiegészítő tanfolyamokat, a házi feladatok, a tesztek rendszerét sőt a távoktatásos képzést bevezetését is.
Kezdetben az alma materemben, a Hajózási Szakközépiskolában tartottuk az órákat, majd pár évig a Gábor Dénes Főiskolán. Ezek a hagyományos tanfolyamok hetente 2 alkalommal, 17-21 óra között voltak, de 2002-tól már voltak hétvégi tanfolyamok is, amikor 5 alkalommal 10 órában adtam le a tananyagot. Aztán jött a távoktatás korszaka, amikor a hallgatóink igénye szerint inkább otthon tanulnának.

Rádiós tanfolyamok
2004-től kezdtük el a rádiós képzést a GMDSS/ROC tanfolyamokkal. Ez már akkreditált oktatási rendszer volt, fél évig tartott, mire minden engedélyt megkaptuk. De ez is a hasznunkra szolgált, hiszen ettől kezdve minden képzési formánkat akkreditálni tudtunk.
A rádiós képzést Juhász Ádám barátom indította be nálunk. Sajnos 2010-től át kellett venni a tevékenységét. Ebben társaim voltak Seres István, Járai Tamás. Köszönöm nekik is a munkájukat.
2013-tól lehetővé vált a GMDSS/SRC és GMDSS/LRC képzés és vizsgáztatás, amibe azonnal belevágtunk.

Változások
2014-től Eszter munkáját leányom, Alexandra vette át, vele kezdődött a Jachtakadémia intenzív elektronikus korszaka, a számlázástól kezdve a teszteken át a házi feladatok internetes javításáig.

A Hajózási hatóság
Amivé lett a Jachtakadémia, azt a hajózási hatóságnak is köszönhetjük. Hiszen, ha egy himi-humi, vagy akár korrumpálható lenne a vizsgáztatás, akkor nem tartanánk itt. A szakmai igényességük, felelősségük és a vizsgáztatás objektivitása egyenszilárdságúvá teszi a rendszert:
  • a Jachtakadémia jól felkészíti a hallgatókat
  • a hatóság lelkiismeretesen vizsgáztat
  • szkipperek biztonságosan hajóznak
Köszönet Lékai Tamásnak, Komjáthy Zsoltnak és Vass Ivánnak a hatósági munkájukért.


Hajózási gyakorlat
1986-1989. CNSO, Rebell MarkII és SeaSkip hajókon kezdődött a tengeren.
1990-1998 között az Ecker Yachtingtól bérelt hajókon történt. Sok embernek ismerős a Feeling 486-os hajók, a Mona és a Harani neve.
1999-2002 között az első iskolahajónk az Oceanis 500 típusú Albatros volt. Vele 31 250 mérföldet hajóztam. Ő volt a hű társam a 2000. évi Odüsszeusz Expedíción is, ahol bejártuk Odüsszeusz bolyongásainak útvonalát.

2003- AZ Odysseus iskolahajó
Aztán 2003. január 22.-én Eszterrel átettük a La Rochelle-ben a GibSea 51 típusú Odysseust. A neve nekem természetes volt. Speciálisan iskolahajónak épült, a hajótest különleges megerősített, a berendezései sem szokványosak és a navigációs felszerelését ismerheted milyen.
Az Odysseuson az első út 2003. február 14.-én volt, amikor Koperból Punatba hajóztunk. Február 15.-én 54 csomós bórában, +2 fokos hőmérséklet mellett próbáltuk ki, jó lett-e az új iskolahajó. Most már 15 év után elmondthatom: bevált.
2003. február 15.-én volt az első oktatótúra, egy manőver tréning az Odysseuson.
Aztán 2012-ben becsapott a villám. Szó szerint. Egy kapitány tréningre indultunk volna, amikor Punatban, egy zivatar vége utáni pozitív villám tönkre tette a teljes elektronikát, az indulás előtt 1 órával. A kár nettó 42 000 euro volt, de szerencsére a biztosító kifizette. Alexandra szerint ez Zeusz nyíla volt, hogy lecseréljük az elektronikát...
2014-ben egy 115 lóerős új motort kapott, a régi 11 év alatt 15 000 órát ment, azért kellett kicserélni mert már elgyengült.


2004-2006 Jachtakadémia Bál
Igazi jó hangulatban buliztunk februárban Siófokon a Magister szállodában, ahol vidám hajós vetélkedők tették izgalmassá a hangulatot. Volt kötélhuzástól kezdve medencében mentőmellényben úszva pénzszedésen át sok-sok érdekes feladat. A jó hangulatot B.Tóth Laci barátunk garantálta.


2004-2015 Jachtakadémia Kupa
Ez egy különleges navigációs vitorlás verseny volt, ahol a versenyszámokat a résztvevő hajók szkippereivel határoztuk meg. Alapvető szempont volt, hogy csak egy klasszikus vitorlás pályaverseny volt, a többi pedig a hajózási és navigációs ismeretek összemérését szolgálta.így minden hajó azonos eséllyel indulhatott. A navigációs futamoknál a navigáció pontossága számított, nem a vitorlázás sebessége. Így több olyan futam győzelem is született, amikor a leg később célba érő hajó nyert a pontos navigációja miatt.Néhány érdekesebb futam:
  • precíziós vitorlázás: kezdetben 36m, aztán 18m, aztán ahogy fejlődött a résztvevők tudása egészen a 3,6 m átmérőjű körökön való átvitorlázás a 4,5 méter széles hajóval! Majd ezt fokoztuk azzal, hogy a köröket 2, 3, majd a végén 5 darabos csoportokban egyszerre kellett megvitorlázni. A résztvevők fantasztikus teljesítménye igazán irígylésre méltó volt
  • labirintus hajózás: ahol GPS nyomvonalakkal megrajzolt pályán kellett leggyorsabban átvitorlázni. Voltak olyan szakaszok, ahol egy 100 méter hosszú, 40 méteres csöven kellett a széllel szembe útjutni! És volt aki megcsinálta a Baviria 46-ossal! Óriási teljesítménye
  • mérföldgyüjtés:a lehető legtöbb mérföld lehajózása adott idő alatt: 24 óra, vagy 18 óra vagy 12 óra alatt, navigációs szabályok betartásával - nem szabadott a saját nyomvonalat keresztezni, a virtuális szigeteket (persze a valódit sem) érinteni, és a végén 15 perces intervallumba célba kellett érni.
  • felkutatási feladat: a szituáció szerint a hajóról eltűnt mr. Williamson (nevét a fordulóról kapta) két órája, ez idő alatt meghatározott irányba hajóztunk, egyszer irányt váltottunk közben. Aki hamarabb megtalálta (természetesen vitorlázva) és utánna leggyorsabban befutott a célba, az nyert.
Ez felsorolás csak ízelítő volt. A 11 JAK-on összesen 23 különböző versenyszámot találtunk ki közösen.
9 alkalommal Fekete Laci hajója, 1-1 alkalommal Farki és Kardeván Vili hajói nyerték a JAK-t.


2017-18. tanévben a következő elméleti képzéseket indítjuk:

  • Coastal Skipper és Offshore Skipper elméleti tanfolyamok
    évente 3-3 távoktatásos 1-1 hagyományos tanfolyam

  • GMDSS/SRC és GMDSS=LRC tanfolyam 2 hetente.
    A csoport - hétköznap, B csoport - hétvégén. 4 fő egy-egy csoportban.

  • Kiegészítő tanfolyamok, egész évben
    1. Tablettel a tangeren
    2. Balatoni csillagészati gyakorlat
    3. Csillagászati navigáció a Planetáriumban
    4. Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    5. Mediterrán charter tanfolyam
    6. Trópusi charter tanfolyam
    7. Radar tanfolyam
    8. Havária tanfolyam
    9. Adriai meteorológia

  • Oktatótó túrák
    1. Skipper tréning - part menti hajózásban
    2. Kapitány tréning - nyílt tengeri hajózásban
    3. VIP manőver tréning - 4 fő 5 napon át gyakorolja a kikötéseket és a horgonyzásokat
    4. Havária tréning - hajózés során előforduló balesetek megelézésének gyakorlása
    5. Spec VIP tréning - viharhajózás - horgonyzás - kikötői manőverek, az időjárás függvényében.
És ez a fejlődés nem állt meg, tele vagyok tervekkel, ötletekkel.

Leltár 2018. május 1-ig

  • 27 év alatt a hajózási tanfolyamainkon 4342 hallgatónk volt

  • Az Odysseus iskolahajón az utóbbi 15 évben 559 túrán 139 326 tengeri mérföldet hajóztam Ez a Föld kerületének 6,45-szöröse...

  • Odysseus iskolahajón 15 év alatt 2256 kadét tanult

  • a rádiós tanfolyamokon 867 GMDSS/ROC vagy GMDSS/SRC és 157 GMDSS/LRC vizsgázónk volt




Egy hallgató vélemény az Odysseus iskolahajó emlékkönyvéből.

...



OKTATÓI TEAM
Vass Tibor
a Magyar Jacht Akadémia vezetője,
okleveles navigátor-mérnök,
okleveles nautikai szakértô,
I. osztályú tengeri kishajóvezetô
a 2000. Évi Odüsszeusz Expedíció vezetője
az Odysseus iskolahajó kapitánya

Vass Tibor a Wikipédián
A Lékai János Hajózási Szakközépiskola elvégzése után a 6 éves Ogyesszai Tengerészeti Egyetem tengeri hajóvezetői karán szerzett kitüntetéses navigátor-mérnöki oklevelet. Ezt követően a KPM Hajózási Felügyeletén dolgozott műszaki-nautikai felügyelőként két évet, majd a BME Közlekedésmérnöki Karán egyetemi adjunktusként tanította a jövendő tengerésztisztjeit hét éven át, közben 2 alkalommal tartott radar szimulátoros tanfolyamot a Gdyniai Tengerészeti Egyetemen. 1989-től a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium Hajózási Osztályán osztályvezető-helyettes négy évig, ahol a tengeri hajózással, a hajózás hatósági-jogi feltételeivel és hajózási jogszabályalkotással foglalkozott. Ez idő alatt 2 évig tagja volt a MAHART Igazgatóságának.

A NAVIGÁTOR Mérnöki Iroda vezetőjeként 1993-95 között 12 acéltestű motoros és vitorlás jachtot épített, amelyekből valószínűleg a 36 láb hosszú SPRAY típusú vitorlás volt a legszebb és a legnagyobb.
Kereskedelmi hajón másfél évet hajózott. Így többek között 3,5 hónapos hajóúton vett részt a Továriscs nevű háromárbocos barkon Ogyessza - Oslo - Ogyessza útvonalon. 1982-től tart tengeri kishajó-vezetői tanfolyamokat, és közben több alkalommal tanított tengeri navigációt a MAHART hosszújáratú-tengerészkapitányi tanfolyamain.
A Magyar Földrajzi Társaság tagja.
A Magyar Tengeri Vitorlázók Egyesületének elnöke.

A MAGYAR JACHT AKADÉMIA vezetője, amely tanfolyamait 1987 óta a Hajózási Felügyelet elismerte és működését jóváhagyta.


A 2000. Évi Odüsszeusz Expedíció vezetője, szervezője és kapitánya.

Vass Tibor 1986-tól az elméleti tanfolyamok mellett tengeri tanfolyamtúrákat is vezet. Ezekből fejlődött ki például a Szkipper Tréning, ahol az 1 hetes, majdnem folyamatos hajózás alatt a kadétok elsajátítják a tengeri hajózás 178 témában összegyűjtött gyakorlati ismereteit, előre programozott módszerrel.

Hajózott a Dunán annak torkolatáig, az Adrián, a Balti-, az Égei-, az Északi-, a Kelta- a Fekete-, a Földközi-, az Ion-, Karib-, a Márvány-, a Sargasso-, a Tirrén- a Ligur- és a Vörös-tengereken; a Biscayai- és a Mexikói-öbölben, valamint az összes óceánon. Például volt olyan tél, amikor túrát vezetett a Seychelles-szigeteken (Indiai-óceán), a Karib-tengeren (Atlanti-óceán) és a Tonga Királyságban (Csendes-óceán).
1974-től járja a tengereket. Így hajózási gyakorlata 2018. május 20-ig:

419 hajóúton összesen
212 656tengeri mérföldet hajózott.
Ez a Föld kerületének 9,85-szorosa.

...

Seres István
a Magyar Jacht Akadémia helyettes vezetője,
okleveles navigátor-üzemmérnök,
I. osztályú tengeri kishajó-vezető
az Odysseus iskolahajó kapitánya

Seres István hajózási gyakorlata: 76 hajóúton összesen 48 245 tengeri mérföld, (ez a távolság a Föld kerületének 2,21-szerese) 22 éve a tengereken 1978-82 között a Lékai János Hajózási Szakközépiskola hallgatójaként kezdte a hajózással való ismerkedést. Ez idő alatt a termelési gyakorlatokon a Balatonon, a Velencei-tavon és a Dunán hajózott Passautól-Sulináig.
1982-1989-ig a MAHART tengeri hajóin dolgozott. Végig járta a szakmai szamárlétrát (deckboy-tól a fedélzetmesteri beosztásig). Majd a Budapesti Műszaki Egyetemen a Hajózási Főiskolai szakon szerzett tengeri hajózási üzemmérnöki oklevelet. 1985-ben a Gdyniai Tengerészeti Egyetemen radar szimulációs tanfolyamot végzett. Ezt követően másfél évet hajózott tisztjelöltként és III. tisztként a MAHART tengeri hajóin. A hivatalos hajós pályafutás után és azóta folyamatosan foglalkozik a kedvtelési célú hajózással.

Hajózott a Dunán, a Balatonon, a Földközi-tengeren és annak melléktengerein, továbbá az Atlanti- és az Indiai-óceánon.
 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348



A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
380

Rádiós
tanfolyamok:
235

Hallgatók:
4342
Utolsó neve: Palkovits András

Túrák:
419

Mérföldek:
(Vass Tibor)

212 656tmf, ami 9,85 Föld kerület

Most indult tengeri tanfolyamok:

  • 367-2 : Coastal Skipper
  • 227 : GMDSS/SRC/LRC
  • jan.22.: tengeri RADAR
  • jan.26.: havaria (elmélet)
  • febr.2. túléléstechnika (elm. +uszoda)
Következő tanfolyamok:
  • 377: márc. 14. Coastal Skipper
  • 378: márc. 14. Offshore Skipper
  • márc.28. adriai meteorológia
  • ápr. 23. Mediterrán charter
  • máj. 23. adriai meteorológia
  • 381: jún.5. Coastal Skipper
  • 382: szept.28.Offshore Skipper
  • 383: szept.28. Coastal Skipper



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok ütemezése

No 225. 12.26.
No 226. 01. 9.
No 227. 01.23.
No 228. 02. 6.
No 229. 02.20.
No 230. 03. 6.
No 231. márc.20.
No 232. ápr. 3.
No 233. ápr.17.
No 234. máj. 2.
No 235. máj.15.
No 236. szept. 6.

Letöltés pdf formában, árakkal


Skipper vizsga

Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam

  • 361. 17.okt. 6. - 12tmf
  • 367. 17.nov. 29. - 12tmf
  • 367-2. 18.jan.12. - 12tmf
  • 377. 18.márc. 14. - 12tmf
  • 381. 18.jún.5. - 12tmf
  • 383. 18.szept.28. - 12tmf

Offshore Skipper tanfolyam

  • 362. 17.okt. 6. -200tmf,
  • 368. 17.nov. 29 -200tmf
  • 378. 18.márc. 14. -200tmf
  • 382. 18.szept.28. -200tmf

Hétvégi tanfolyamok

  • 365/H 17.nov.26.-12 tmf
  • 366/H 17.dec.03.-200tmf

Órarendek 2017-18.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 364. Alsóörs - 17.október 11.
    esőnap: 17. október 13.
  • 384. 18.okt. 9.
    esőnap: 18. október 11.

Tengeri radar

  • 372. 18.jan.22.

Tablettel a tengeren

  • 364. 17.okt.9.
  • 373. 18.jan.23.
  • 379. 18.máj.23.
  • 385. 18.nov. 6.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    369. február 2.

  • Havária elmélet
    374. január 26.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    371. jan. 16.

  • Mediterrán Charter
    378. ápr.24.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 375. 18.márc.28.
  • 380. 18.máj. 23.

Tengeri gyakorlat

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 413. 18. Febr.19.
No 414. 18. Március 19.

VIP Manőver Tréning

  • No 416. 18. Ápr.3.
  • No 419. 18. Máj.14.

Szkipper Tréning

  • No 414. 18.Márc.1.
  • No 417. 18.Ápr.11.
  • No 418. 18.Máj. 7.
  • No 420. 18.Máj. 24.
  • No 423. 18.Szept.6.
  • No 424. 18.Szept.17.

Kapitány Tréning

  • Punat - Athén
    No 421. 18.Jún.08.
  • Athén - Punat
    No 422. 18.Júl.20.


Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning

Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től