tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOK TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKLINKEKCHARTERVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány
Vass Tibor
Az Odysseus Expediciók honlapja

tengeri jogosítvány és tengeri oktatás

396. út
2017 első Szkipper Tréningje
2017.03.15. - 2012.09.06.
Részletes napló /
Üzenet a hajónak /

 
 
2000. évi
ODYSSEUS EXPEDÍCIÓ
Odysseus Expedíció
Tengeri jogositvány

Manőver tréning bemutató






Maxsea - tengeri navigációs szoftver

 
Tengeri hajós videók a facebook-on
  Főoldal / Rólunk
 
Tengeri hajós gyakorlati tanfolyam és skipper tréning '
A MAGYAR JACHT AKADÉMIA olyan szervezet , amelynek a tanfolyamait a Hajózási Felügyelet elismerte és mûködését jóváhagyta.

2017.október 6-án indult a 362. tengeri tanfolyamunk.


2017. október 31-én indult a 224. GMDSS rádiós (SRC és LRC) tanfolyamunk.
A Magyar Jacht Akadémia a térképen:




Nagyobb térképre váltás



A Jachtakadémia 20 éves története

Kezdetek
1992-ben kezdődött a Jachtakadémia, amikor egy Bt-nek, majd 1994-től az egyéni vállalkozásom oktatási üzletágának volt a Jachtakadémia a neve.
1998. január 1.-én alapítottuk a mai formájában Eszterrel a Jachtakadémia kft-t. Vele alakítottuk ki a működési, szervezeti feltételeket, az oktatási rendszert. Nélküle nem lett volna ilyen. Köszönöm neki a sok-sok évi áldozatos munkáját.

2000.évi Odüsszeusz Expedíció
Kidolgoztam Odüsszeusz útvonalának hajózási elméletét, amely bebizonyította: merre járt a hős. Ezt az útvonlalat az Albatros iskolahajóval bejártuk, nagyon cikk jelent meg erről és egy 3 részes film is készült. A részleteket itt lehet megnézni: www.odusszeusz.hu. Az Expedíció létrejöttében Szabó Jó barátomat illeti a köszönet, a szervezésben nagyon sokat segített Eszter, a hajózásban és a filmezésben Fekete Laci és még sokan mások segítsége nélkül nem jöhetett volna létre életem legnagyobb kalandja.
Ha érdekelnek a részletek, akkor itt tudod megnézni

A fejlődés
A Jachtakadémia mostani formájának kialakulásához nagyon fontos volt a hallgatóink, a jachtakadémisták javaslatai, kritikái, észrevételei. Javaslataiknak köszönhetjük a különböző kiegészítő tanfolyamokat, a házi feladatok, a tesztek rendszerét sőt a távoktatásos képzést bevezetését is.
Kezdetben az alma materemben, a Hajózási Szakközépiskolában tartottuk az órákat, majd pár évig a Gábor Dénes Főiskolán. Ezek a hagyományos tanfolyamok hetente 2 alkalommal, 17-21 óra között voltak, de 2002-tól már voltak hétvégi tanfolyamok is, amikor 5 alkalommal 10 órában adtam le a tananyagot. Aztán jött a távoktatás korszaka, amikor a hallgatóink igénye szerint inkább otthon tanulnának.

Rádiós tanfolyamok
2004-től kezdtük el a rádiós képzést a GMDSS/ROC tanfolyamokkal. Ez már akkreditált oktatási rendszer volt, fél évig tartott, mire minden engedélyt megkaptuk. De ez is a hasznunkra szolgált, hiszen ettől kezdve minden képzési formánkat akkreditálni tudtunk.
A rádiós képzést Juhász Ádám barátom indította be nálunk. Sajnos 2010-től át kellett venni a tevékenységét. Ebben társaim voltak Seres István, Járai Tamás. Köszönöm nekik is a munkájukat.
2013-tól lehetővé vált a GMDSS/SRC és GMDSS/LRC képzés és vizsgáztatás, amibe azonnal belevágtunk.

Változások
2014-től Eszter munkáját leányom, Alexandra vette át, vele kezdődött a Jachtakadémia intenzív elektronikus korszaka, a számlázástól kezdve a teszteken át a házi feladatok internetes javításáig.

A Hajózási hatóság
Amivé lett a Jachtakadémia, azt a hajózási hatóságnak is köszönhetjük. Hiszen, ha egy himi-humi, vagy akár korrumpálható lenne a vizsgáztatás, akkor nem tartanánk itt. A szakmai igényességük, felelősségük és a vizsgáztatás objektivitása egyenszilárdságúvá teszi a rendszert:
  • a Jachtakadémia jól felkészíti a hallgatókat
  • a hatóság lelkiismeretesen vizsgáztat
  • szkipperek biztonságosan hajóznak
Köszönet Lékai Tamásnak, Komjáthy Zsoltnak és Vass Ivánnak a hatósági munkájukért.


Hajózási gyakorlat
1986-1989. CNSO, Rebell MarkII és SeaSkip hajókon kezdődött a tengeren.
1990-1998 között az Ecker Yachtingtól bérelt hajókon történt. Sok embernek ismerős a Feeling 486-os hajók, a Mona és a Harani neve.
1999-2002 között az első iskolahajónk az Oceanis 500 típusú Albatros volt. Vele 31 250 mérföldet hajóztam. Ő volt a hű társam a 2000. évi Odüsszeusz Expedíción is, ahol bejártuk Odüsszeusz bolyongásainak útvonalát.

2003- AZ Odysseus iskolahajó
Aztán 2003. január 22.-én Eszterrel átettük a La Rochelle-ben a GibSea 51 típusú Odysseust. A neve nekem természetes volt. Speciálisan iskolahajónak épült, a hajótest különleges megerősített, a berendezései sem szokványosak és a navigációs felszerelését ismerheted milyen.
Az Odysseuson az első út 2003. február 14.-én volt, amikor Koperból Punatba hajóztunk. Február 15.-én 54 csomós bórában, +2 fokos hőmérséklet mellett próbáltuk ki, jó lett-e az új iskolahajó. Most már 15 év után elmondthatom: bevált.
2003. február 15.-én volt az első oktatótúra, egy manőver tréning az Odysseuson.
Aztán 2012-ben becsapott a villám. Szó szerint. Egy kapitány tréningre indultunk volna, amikor Punatban, egy zivatar vége utáni pozitív villám tönkre tette a teljes elektronikát, az indulás előtt 1 órával. A kár nettó 42 000 euro volt, de szerencsére a biztosító kifizette. Alexandra szerint ez Zeusz nyíla volt, hogy lecseréljük az elektronikát...
2014-ben egy 115 lóerős új motort kapott, a régi 11 év alatt 15 000 órát ment, azért kellett kicserélni mert már elgyengült.


2004-2006 Jachtakadémia Bál
Igazi jó hangulatban buliztunk februárban Siófokon a Magister szállodában, ahol vidám hajós vetélkedők tették izgalmassá a hangulatot. Volt kötélhuzástól kezdve medencében mentőmellényben úszva pénzszedésen át sok-sok érdekes feladat. A jó hangulatot B.Tóth Laci barátunk garantálta.


2004-2015 Jachtakadémia Kupa
Ez egy különleges navigációs vitorlás verseny volt, ahol a versenyszámokat a résztvevő hajók szkippereivel határoztuk meg. Alapvető szempont volt, hogy csak egy klasszikus vitorlás pályaverseny volt, a többi pedig a hajózási és navigációs ismeretek összemérését szolgálta.így minden hajó azonos eséllyel indulhatott. A navigációs futamoknál a navigáció pontossága számított, nem a vitorlázás sebessége. Így több olyan futam győzelem is született, amikor a leg később célba érő hajó nyert a pontos navigációja miatt.Néhány érdekesebb futam:
  • precíziós vitorlázás: kezdetben 36m, aztán 18m, aztán ahogy fejlődött a résztvevők tudása egészen a 3,6 m átmérőjű körökön való átvitorlázás a 4,5 méter széles hajóval! Majd ezt fokoztuk azzal, hogy a köröket 2, 3, majd a végén 5 darabos csoportokban egyszerre kellett megvitorlázni. A résztvevők fantasztikus teljesítménye igazán irígylésre méltó volt
  • labirintus hajózás: ahol GPS nyomvonalakkal megrajzolt pályán kellett leggyorsabban átvitorlázni. Voltak olyan szakaszok, ahol egy 100 méter hosszú, 40 méteres csöven kellett a széllel szembe útjutni! És volt aki megcsinálta a Baviria 46-ossal! Óriási teljesítménye
  • mérföldgyüjtés:a lehető legtöbb mérföld lehajózása adott idő alatt: 24 óra, vagy 18 óra vagy 12 óra alatt, navigációs szabályok betartásával - nem szabadott a saját nyomvonalat keresztezni, a virtuális szigeteket (persze a valódit sem) érinteni, és a végén 15 perces intervallumba célba kellett érni.
  • felkutatási feladat: a szituáció szerint a hajóról eltűnt mr. Williamson (nevét a fordulóról kapta) két órája, ez idő alatt meghatározott irányba hajóztunk, egyszer irányt váltottunk közben. Aki hamarabb megtalálta (természetesen vitorlázva) és utánna leggyorsabban befutott a célba, az nyert.
Ez felsorolás csak ízelítő volt. A 11 JAK-on összesen 23 különböző versenyszámot találtunk ki közösen.
9 alkalommal Fekete Laci hajója, 1-1 alkalommal Farki és Kardeván Vili hajói nyerték a JAK-t.


2017-18. tanévben a következő elméleti képzéseket indítjuk:

  • Coastal Skipper és Offshore Skipper elméleti tanfolyamok
    évente 3-3 távoktatásos 1-1 hagyományos tanfolyam

  • GMDSS/SRC és GMDSS=LRC tanfolyam 2 hetente.
    A csoport - hétköznap, B csoport - hétvégén. 4 fő egy-egy csoportban.

  • Kiegészítő tanfolyamok, egész évben
    1. Tablettel a tangeren
    2. Balatoni csillagészati gyakorlat
    3. Csillagászati navigáció a Planetáriumban
    4. Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    5. Mediterrán charter tanfolyam
    6. Trópusi charter tanfolyam
    7. Radar tanfolyam
    8. Havária tanfolyam
    9. Adriai meteorológia

  • Oktatótó túrák
    1. Skipper tréning - part menti hajózásban
    2. Kapitány tréning - nyílt tengeri hajózásban
    3. VIP manőver tréning - 4 fő 5 napon át gyakorolja a kikötéseket és a horgonyzásokat
    4. Havária tréning - hajózés során előforduló balesetek megelézésének gyakorlása
    5. Spec VIP tréning - viharhajózás - horgonyzás - kikötői manőverek, az időjárás függvényében.
És ez a fejlődés nem állt meg, tele vagyok tervekkel, ötletekkel.

Leltár 2017. október 31-ig

  • 20 év alatt a hajózási tanfolyamainkon 4221 hallgatónk volt

  • Az Odysseus iskolahajón 352 túrán 137 625 tengeri mérföldet hajóztam Ez a Föld kerületének 6,37-szerese...

  • Odysseus iskolahajón 15 év alatt 2235 kadét tanult

  • a rádiós tanfolyamokon 842 GMDSS/ROC vagy GMDSS/SRC és 129 GMDSS/LRC vizsgázónk volt




Egy hallgató vélemény az Odysseus iskolahajó emlékkönyvéből.

...



OKTATÓI TEAM
Vass Tibor
a Magyar Jacht Akadémia vezetője,
okleveles navigátor-mérnök,
okleveles nautikai szakértô,
I. osztályú tengeri kishajóvezetô
a 2000. Évi Odüsszeusz Expedíció vezetője
az Odysseus iskolahajó kapitánya

Vass Tibor a Wikipédián
A Lékai János Hajózási Szakközépiskola elvégzése után a 6 éves Ogyesszai Tengerészeti Egyetem tengeri hajóvezetői karán szerzett kitüntetéses navigátor-mérnöki oklevelet. Ezt követően a KPM Hajózási Felügyeletén dolgozott műszaki-nautikai felügyelőként két évet, majd a BME Közlekedésmérnöki Karán egyetemi adjunktusként tanította a jövendő tengerésztisztjeit hét éven át, közben 2 alkalommal tartott radar szimulátoros tanfolyamot a Gdyniai Tengerészeti Egyetemen. 1989-től a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium Hajózási Osztályán osztályvezető-helyettes négy évig, ahol a tengeri hajózással, a hajózás hatósági-jogi feltételeivel és hajózási jogszabályalkotással foglalkozott. Ez idő alatt 2 évig tagja volt a MAHART Igazgatóságának.

A NAVIGÁTOR Mérnöki Iroda vezetőjeként 1993-95 között 12 acéltestű motoros és vitorlás jachtot épített, amelyekből valószínűleg a 36 láb hosszú SPRAY típusú vitorlás volt a legszebb és a legnagyobb.
Kereskedelmi hajón másfél évet hajózott. Így többek között 3,5 hónapos hajóúton vett részt a Továriscs nevű háromárbocos barkon Ogyessza - Oslo - Ogyessza útvonalon. 1982-től tart tengeri kishajó-vezetői tanfolyamokat, és közben több alkalommal tanított tengeri navigációt a MAHART hosszújáratú-tengerészkapitányi tanfolyamain.
A Magyar Földrajzi Társaság tagja.
A Magyar Tengeri Vitorlázók Egyesületének elnöke.

A MAGYAR JACHT AKADÉMIA vezetője, amely tanfolyamait 1987 óta a Hajózási Felügyelet elismerte és működését jóváhagyta.


A 2000. Évi Odüsszeusz Expedíció vezetője, szervezője és kapitánya.

Vass Tibor 1986-tól az elméleti tanfolyamok mellett tengeri tanfolyamtúrákat is vezet. Ezekből fejlődött ki például a Szkipper Tréning, ahol az 1 hetes, majdnem folyamatos hajózás alatt a kadétok elsajátítják a tengeri hajózás 178 témában összegyűjtött gyakorlati ismereteit, előre programozott módszerrel.

Hajózott a Dunán annak torkolatáig, az Adrián, a Balti-, az Égei-, az Északi-, a Kelta- a Fekete-, a Földközi-, az Ion-, Karib-, a Márvány-, a Sargasso-, a Tirrén- a Ligur- és a Vörös-tengereken; a Biscayai- és a Mexikói-öbölben, valamint az összes óceánon. Például volt olyan tél, amikor túrát vezetett a Seychelles-szigeteken (Indiai-óceán), a Karib-tengeren (Atlanti-óceán) és a Tonga Királyságban (Csendes-óceán).
1974-től járja a tengereket. Így hajózási gyakorlata 2017. november 1-ig:

412 hajóúton összesen
209 623 tengeri mérföldet hajózott.
Ez a Föld kerületének 9,7-szerese.

...

Seres István
a Magyar Jacht Akadémia helyettes vezetője,
okleveles navigátor-üzemmérnök,
I. osztályú tengeri kishajó-vezető
az Odysseus iskolahajó kapitánya

Seres István hajózási gyakorlata: 76 hajóúton összesen 48 245 tengeri mérföld, (ez a távolság a Föld kerületének 2,21-szerese) 22 éve a tengereken 1978-82 között a Lékai János Hajózási Szakközépiskola hallgatójaként kezdte a hajózással való ismerkedést. Ez idő alatt a termelési gyakorlatokon a Balatonon, a Velencei-tavon és a Dunán hajózott Passautól-Sulináig.
1982-1989-ig a MAHART tengeri hajóin dolgozott. Végig járta a szakmai szamárlétrát (deckboy-tól a fedélzetmesteri beosztásig). Majd a Budapesti Műszaki Egyetemen a Hajózási Főiskolai szakon szerzett tengeri hajózási üzemmérnöki oklevelet. 1985-ben a Gdyniai Tengerészeti Egyetemen radar szimulációs tanfolyamot végzett. Ezt követően másfél évet hajózott tisztjelöltként és III. tisztként a MAHART tengeri hajóin. A hivatalos hajós pályafutás után és azóta folyamatosan foglalkozik a kedvtelési célú hajózással.

Hajózott a Dunán, a Balatonon, a Földközi-tengeren és annak melléktengerein, továbbá az Atlanti- és az Indiai-óceánon.
 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.
Tel\Fax: +36 (1) 206-0884 Mobil: +36 70 624 8600




Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

SRC

LRC

Rádiós tanfolyamok ütemezése és árai

Letöltés pdf formában


Skipper vizsga

Távoktatásos tanfolyamok

  • 361. 17.okt. 6. - 12tmf,
  • 362. 17.okt. 6. -200tmf,
  • 367. 17.nov. 29. - 12tmf,
  • 368. 17.nov. 29 -200tmf,
  • 377. 18.márc. 14. - 12tmf,
  • 378. 18.márc. 14. -200tmf,

Hétvégi tanfolyamok

  • 365/H 17.nov.26.-12 tmf
  • 366/H 17.dec.03.-200tmf

Órarendek 2017-18.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

363. Alsóörs - október 11.
esőnap: október 13.

Tablettel a tengeren

  • 364. 17.okt.9.
  • 373. 18.jan.23
  • 379. 18.máj.23

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    369. jan. 15.
  • Havária elmélet
    374. január 11.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    371. jan. 18.
  • Mediterrán Charter
    378. ápr.24.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 375. 18.márc.12.
  • 380. 18.máj. 23.

Tengeri gyakorlat

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 414. 18. Márc.19.

VIP Manőver Tréning

  • No 416. 18. Ápr.3.
  • No 418. 18. Máj.7.
  • No 419. 18. Máj.14.

Szkipper Tréning

  • No 414. 18.Márc.1.
  • No 417. 18.Ápr.11.
  • No 420. 18.Máj. 24.
  • No 423. 18.Szept.6.
  • No 424. 18.Szept.17.

Kapitány Tréning

  • Punat - Athén
    No 421. 18.Jún.08.
  • Athén - Punat
    No 422. 18.Júl.20.

-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2011. február 11.-től