tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOK TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKLINKEKCHARTERVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány
tengeri jogsi, tengeri jogosítvány és tengeri vizsga
A tengeri vizsgákról általában
Szintfelmerő teszt
HAJÓZÁSI TANFOLYAMOK
    - IV. oszt. (Day Skipper)
    - III. oszt. (Coastal Skipper)
    - II. oszt. (Offshore Skipper)
    - I.oszt. (Yachtmaster Ocean)
    - Kiegészítő tanfolyamok
    - Tanfolyamok táblázata
RÁDIÓS TANFOLYAMOK
    - Partmenti rádiós
      (GMDSS/SRC) vizsga
    - Nyílttengeri rádiós
       (GMDSS/LRC) vizsga
GYAKORLATI KÉPZÉS
    - ODYSSEUS iskolahajó
    - Gyakorlati oktatás
    - Manöver, Havária
       és más tréningek...
    - Aktuális tréningek listája
JELENTKEZÉS
 
  Főoldal / Tengeri tanfolyamok Képesítő programok
 
Tengeri hajós gyakorlati tanfolyam és skipper tréning

Tengeri hajós vizsga








A Fedélzeti oktatási naplót (FON) 2008. július 1.-től vezették be.
Ennek célja, hogy célirányos, programozható, dokumentálható és ellenőrizhető legyen a hajózási gyakorlat tartlami teljesítése és a lehajózott mérföldek száma.

Ilyen jellegű kiadványt használ az angol RYA is a tengeri jogosítványokhoz szükséges gyakorlati képzések igazolásához.

Én kicsit továbbfejlesztettem ezt, hogy a hajózásaimat könnyű legyen feljegyezni, loggolni. Így mindig pontosan meg tudom mondani, hogy eddig hány mérföldet hajóztam

Ilyen naplót bárki vezethet és feljegyezheti a hajózásai részleteit és évenként összesítheti a mérföldjeit.
Tengeri gyakorlati oktatás


» Kormányos tréning
» Szkipper tréning
» Kapitány tréning
» Manőver tréning
» » Haladó manőver tréning
» » VIP manőver tréning
» Havária tréning
» Csapatépítő tréning
» Trópusi hajózás

A részletekről itt olvashat:



Ilyen az ODYSSEUS iskolahajó belülről.

A 40 év tengeri hajózás alatt összegyűlt tapasztalatok alapján mindenki számára elsajátítható módon szervezzük az elméleti képesítések megszerzéséhez kapcsolódó következő oktatási programjainkat:
Kormányos tréning

Cél: A 3 tengeri mérföldes,(a IV. osztályú) kishajó-vezetõi képesítés megszerzésénekfeltételeként elõírt 150 tmf (ebbõl legalább 30 tmf éjszakai) lehajózása, 2 nap alatt,

1. A kadétok aktív felkészítése az önálló, felügyelet nélküli biztonságos tengeri hajózásra,


Mindenkinek a Szkipper tréning programja szerinti gyakorlati oktatást javaslunk, mert csak ez ad egy igazi biztonságérzetet a hajózok során!
2. A kadétok különbözõ fokú felkészültségét, gyakorlati tapasztalatait figyelembe vevõ, a hiányosságaikat felszámoló utóképzés,

Az útvonal: indulási kikötõ a Krk-szigeten lévõ Punatban van. Innen indulva az útvonal a következõ: Rab, Losinj, Cres.


A részletekről itt olvashat:


Szkipper tréning – a partmenti (III. oszt. képesítés) hajózás gyakorlata

Szkipper tréning

Kinek ajánljuk a szkipper tréninget?:
1. Aki családjával, barátaival saját vagy bérelt hajóval a part mentén, nappal vagy éjjel szeretne hajózni, közlekedni, akár nagyobb távolságra eljutni, hosszabb időt a vízen töltve.
2. Aki III. osztályú tengeri kishajó-vezetői képesítést szeretne. Itt történik az előírt gyakorlati oktatás.
3. Aki rájött a horvát képesítés korlátaira, és valóban meg akar tanulni hajózni.
4. Aki úgy érzi, hogy további hajózási gyakorlatra van szüksége.

A Szkipper Tréning célja:
1. A kadétok aktív felkészítése az önálló, felügyelet nélküli biztonságos tengeri hajózásra.
2. Az elméleti tanfolyam anyagát folytató és kiegészítő gyakorlati képzés.
3. A Fedélzeti Oktatási Napló szerinti képzés.
4. A 12 tmf-es (III. osztályú) tengeri kishajó-vezetői képesítés megszerzésének feltételeként előírt 500 tmf (ebből legalább 60 tmf éjszakai) lehajózása.

Oktatás a szkipper tréningen a Gyakorlati oktatások képzési naplójában rögzített 252 pontból álló tematika szerint történik. Ennek célja a programozott oktatás, ahol minden témakör sorra kerül, minden kadét bizonyíthatja a megszerzett ismereteit, és lehetővé teszi az objektív értékelést.
A navigációs oktatás két részben történik. A part menti, hagyományos navigációs ismereteket kell megtanulni és begyakorolni a hajózás egyik 250 mérföldes része alatt, míg a másik felében a modern, kényelmes elektronikus navigációt kell készség szinten elsajátítani.
A hagyományos navigáció talán legérdekesebb része az éjszakai navigációs gyakorlat, amikor 8 csomós sebességgel „száguldunk” helymeghatározás nélkül a sötét éjszakában, és csak a jól megválasztott útvonal és a fények alapján tájékozódunk. Ezen a gyakorlaton a kadétok felváltva kormányoznak és navigálnak, mindenkire legalább háromszor sor kerül. Itt minden kadét megszerzi az éjszakai navigációhoz szükséges ismereteket, rutint, biztonságot és önbizalmat.


Az elektronikus navigáció talán egyik legérdekesebb része a radargyakorlat. A megfelelő bevezető oktatás után a a Kornat-szigetek között a térképasztal mellől, csak radarral vezetik a kadétok a hajót. (Kilesni az ablakon puskázásnak számít.) Ezzel szimuláljuk a sűrű ködben vagy éjszaka történő hajózást.
Az ilyen gyakorlatok után mindenki biztonságosan hajózik.

Az őrség:
A Szkipper tréningen menetben a kadétok kabinonként (1 órás váltással) folyamatos őrséget adnak.
Ebből fél óra a navigációs, fél óra a kormányos őrség. Az őrségben lévő párok az első óra után egymás között váltanak.
A navigációs őrség (a navigátor) felel a hajóért, irányítja azt, meghatározza a kormányzandó irányokat, dönt a vitorla állításáról, a reffelésről stb. A kormányos őrség ellátja a navigációs figyelőszolgálat feladatait, jelzi a navigátornak az új hajók, a fények, a part stb. feltűnését, valamint teljesíti a navigátor utasításait, amelyek a hajó kezelésére vonatkoznak.

A hajót mindíg a kadétok vezetik, a kapitány csak felügyeli őket.



A navigációs ismeretek mellett nagyon fontos még a hajó kezelése, az erős szélben való hajózás megismerése, a hullámokon való kormányzás, a kötélmunkák, a lobogók használata, a motor karbantartása, stb. Ezekre mind sor kerül a Szkipper Tréning oktatási programja szerint.



Aki teljesíti ezt az képzési programunkat, annak az éjszaka a világítótornyokkal való biztonságos navigálást jelenti, ismeri a radar és a GPS lehetőségeit, kezelését és korlátait.
Tudja kezelni a hajót és boldogan, biztonságosan hajózik.
Ez a célunk.




A szkipper tréning menete a következő:

A bázis kikötőnk a Krk-szigeten lévő Punatban van. Két alkalommal alszunk idegen helyen, az oktatási program jellege miatt. A hajón van fűtés, így a látszólag korai időpont ellenére sem szoktunk fázni. A szokásos navigációs program a következő:
1.nap. Érkezés, 15 órakor kezdődik az általános hajó és hajórendszer ismereti, hajóátvételi, biztonságtechnikai és navigációs oktatás
2.nap. A deviációs görbe felvétele, a Rab-sziget megkerülése, kb 70 mérföld hajózással (ez a 26. házi feladat). Ezzel kezdődik a hagyományos navigációs kurzus, amikor lehajózzuk az elméleti tanfolyam alatt házi feladatként megszerkesztett 3 különböző útvonalat. A hajózások alatt kabinonként 2 fős őrségek vannak, amelyek óránként cserélődnek a következők szerint: pl. 10-11 óra között:
  • az "A" őrség egyik tagja kormányozza a hajót, a másik tagja a GPS-ről leolvasott koordinátákat felrajzolja a térképre, ők vezetik a hajót.
  • ez idő alatt a "B" őrség a radarral végzi a helymeghatározást
  • ez idő alatt a "C" őrség kézi tájolóval végzi a part menti helymeghatározást
  • ez idő alatt a "D" őrség távcsöves tájolóval végzi a part menti helymeghatározást.
A hajó 10 percenként bemondja az időt, ekkora kell kész lenni a helymeghatározás kiszerkesztésével.
Az óra végén cserélnek: 11-12 óra között az "A" őrség lesz a radaros, a "B" a kézi tájolás, stb. Ez megy 3 napon át, amíg a hagyományosd navigációs gyakorlat tart.
3.nap A Cres-sziget megkerülése, indulás 7-kor, érkezés kb. 23 órakor, kb 100 mérföld hajózás. (ez a 30. házi feladat)
4. nap Egy objektum hajózás a Krk-szigettől délre. kb. 70 mérföld hajózás. (Ez a 27. házi feladat)
5. nap Reggel elindulunk dél felé és megkezdjük az elektronikus navigációs részt. Sötétedésre érkezünk a Premuda-szigethez, ahol megkezdjük az éjszakai navigációs gyakorlatot, amikor kb 50 mérföldet hajózunk sötétben, csak a a világítótornyok fényei alapján, az előre megtervezett útvonalon, térkép használata nélkül. Ezen a szakaszon minden őrségre 4 × kerül sor, hogy önállóan vezesse a hajót. Itt azt gyakoroljuk, hogyan kell biztonságosan hajózni éjszaka elektronikus eszközök nélkül. Kb. éjjel 2-kor horgonyzunk le a Dugi Otokon lévő Lucina-öbölben. (Ez a 28. házi feladat)
6.nap. Reggel 7-kor indulunk a Kornati felé. A Teleascica-öbölben a pilotage navigációt gyakoroljuk, majd kezdődik a radaros hajózás. Ezen az őrségek a Kornati szigetei között a térképasztalnál ülve robotkormánnyal vezetik a hajót kb. 8-10 órán át. Este 7 körül érkezünk Saliba.
7.nap visszatérünk Punatba.

A fenti egy tipikus program, ebbe szoktam beilleszteni a manőver tréninges napokat, hogy mindig az időjárásnak legmegfelelőbb gyakorlatokat tudjuk végezni, a lehető legtöbbet vitorlázva.
A Szkipper Tréning tematikájának főbb részei

Hatósági követelmények:

1. a tengeri kishajó szerkezetének, felszereléseinek megismerése,
2. vészhelyzeti kommunikáció,
3. vészhelyzeti eljárások és a mentőeszközök használatának megismerése,
4. időjárási előrejelzések, figyelmeztetések megismerése,
5. vitorlakezelés/motorkezelés, kötélkezelés, hajókezelés
6. partmenti navigáció,
7. elektronikus navigáció, 8deviációs görbe felvétele,
9. éjszakai navigáció,
10. útvonaltervezés nappal, éjszaka, nagy forgalmú területeken,
11. kikötési és horgonyműveletek.
Egyéb oktatás, a teljesség igénye nélkül

1. hatósági eljárások,
2. a tengeri hajók használatának megismerése,
3. hajó választási szempontok, lehetőségek,
4. útvonal-tervezési javaslatok egyéni túrázáshoz,
5. hajóbérlés alapjai, célterületei, kivitelezése,
6. hajóbérlés menete, gyakorlata,
7. hajókezelési fogások, ismeretek,
8. radarhajózás gyakorlati fogásai,
9. GPS-hajózási gyakorlati fogásai,
10. biztonságos éjszakai hajózás gyakorlati fogásai,
11. a segélykérés begyakorlása,
12. viharhajózási eljárások.
Az oktatási anyag számon kérése a feladat jellegétol függõen szóbeli vagy gyakorlati vizsgán, illetve folyamatos megfigyeléssel történik. Minden pontot a további értékeléshez "megfelelt", "jól megfelelt" vagy "kiváló" minõsítéssel kell zárni.

A minõsítés: A túra utolsó napján a kadétokat egyenként (négyszemközt) értékeli a szkipper. Ennek során a kadét a következõ minõsítéseket kaphatja:
„Túravezetõnek alkalmas” , aki a nyaralótúráinkon (díjazásért is) túrát vezethet,
"Önálló hajózásra alkalmas", aki családjával, barátaival biztonsággal hajózhat,
"További gyakorlat szükséges”, akinek sajnos még nem javasolhatjuk az önálló hajózást.


Büszkék vagyunk arra, hogy aki nálunk jól megfelelt,
az ma önállóan hajózik.


A részletekről itt olvashat:




Kapitány tréning


Cél: a nyílt tengeri hajózáshoz szükséges ismeretek elsajátítása és a II. osztályú vizsgához szükséges hajózási és a csillagászati navigációs gyakorlat megszerzése.

Útvonalak:
1. Vulkán túra: Punat - St.Maria di Leuca - Riposto (Szicília) - Lipari-szigetek - Ithaka - Korfu - Dubrovnik - Punat. Kb. 1550 tmf,

2.Málta: Punat - St.Maria di Leuca - Riposto (Szicília) - Malta - Ithaka - Korfu - Dubrovnik - Punat. Kb. 1650 tmf,

3. Korinthoszi túra: Punat - St.Maria di Leuca - Riposto (Szicília) - Pilos - Hidra - Korinthoszi-csatorna - Ithaka - Korfu - Dubrovnik - Punat. Kb. 1750 tmf,


Ez idő alatt a kadétok a nyílt vízi hajózás fortélyait tanulják meg, gyakorolják a csillagászati navigációs számításokat és méréseket.
Másik helyszín a Karib-tenger, ahol erős szélben, nagy óceáni hullámok között mindent meg lehet tanulni. A tipikus útvonal: St. Martinból indul, az összes szigetet (9 országot) érintve Grenadáig tart.
A trópusi kapitány tréninget csak legalább 7 fő jelentkezése esetében indítjuk és nem az iskolahajóra szervezzük.



A részletekről itt olvashat:




 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.
Tel\Fax: +36 (1) 206-0884 Mobil: +36 70 624 8600




Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

SRC

LRC

Rádiós tanfolyamok ütemezése és árai

Letöltés pdf formában


Skipper vizsga

Távoktatásos tanfolyamok

  • 361. 17.okt. 6. - 12tmf,
  • 362. 17.okt. 6. -200tmf,
  • 367. 17.nov. 29. - 12tmf,
  • 368. 17.nov. 29 -200tmf,
  • 377. 18.márc. 14. - 12tmf,
  • 378. 18.márc. 14. -200tmf,

Hétvégi tanfolyamok

  • 365/H 17.nov.26.-12 tmf
  • 366/H 17.dec.03.-200tmf

Órarendek 2017-18.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

363. Alsóörs - október 11.
esőnap: október 13.

Tablettel a tengeren

  • 364. 17.okt.9.
  • 373. 18.jan.23
  • 379. 18.máj.23

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    369. jan. 15.
  • Havária elmélet
    374. január 11.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    371. jan. 18.
  • Mediterrán Charter
    378. ápr.24.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 375. 18.márc.12.
  • 380. 18.máj. 23.

Tengeri gyakorlat

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 414. 18. Márc.19.

VIP Manőver Tréning

  • No 416. 18. Ápr.3.
  • No 418. 18. Máj.7.
  • No 419. 18. Máj.14.

Szkipper Tréning

  • No 414. 18.Márc.1.
  • No 417. 18.Ápr.11.
  • No 420. 18.Máj. 24.
  • No 423. 18.Szept.6.
  • No 424. 18.Szept.17.

Kapitány Tréning

  • Punat - Athén
    No 421. 18.Jún.08.
  • Athén - Punat
    No 422. 18.Júl.20.

-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2011. február 11.-től