MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány
tengeri jogsi, tengeri jogosítvány és tengeri vizsga
A tengeri vizsgákról általában
Szintfelmerő teszt
HAJÓZÁSI KÉPZÉSEK
    - IV. oszt. (Day Skipper)
    - III. oszt. (Coastal Master)
    - II. oszt. (Offshore Master)
    - I.oszt. (Yachtmaster Ocean)
Mester képzések
    - Tanfolyamok táblázata
RÁDIÓS TANFOLYAMOK
    - Partmenti rádiós
      (GMDSS/SRC) vizsga
    - Nyílttengeri rádiós
       (GMDSS/LRC) vizsga
GYAKORLATI KÉPZÉS
    - ODYSSEUS iskolahajó
    - Gyakorlati oktatás
    - Manöver, Havária
       és más tréningek...
    - Aktuális tréningek listája
JELENTKEZÉS
 
  Főoldal / Tengeri tanfolyamok Rádiós tanfolyamok
 

Tengeri rádiós vizsga


A 2020-21. tanévben a következő képzéseket indítjuk:

1. kapitany vizsga

2. rádiós vizsga

3. kapitányi gyakorlat



» GMDSS/SRC vizsga
- part menti rádiózás




» GMDSS/LRC vizsga
- nyílt tegeri rádiózás








GMDSS körzetek

» GMDSS A1 körzete
» GMDSS A2 körzete
» GMDSS A3 körzete
» GMDSS A4 körzete

Az utóbbi évtizedben átalakult a tengeri segélykérés és a mentés módszere és rendszere. Mindinkább a rádiós eszközök kerültek előtérbe a modern digitális berendezések bevezetésével, miközben megmaradtak ezzel párhuzamosan a hagyományos segélykérési módok is. Ez így helyes is, mivel nem szabad kiszolgáltatni magunkat és esetleg a megmenekülésünk lehetőségét az elektronikus segélykérő eszközöknek, mint ahogy a GPS sem a navigációt jelenti, hanem csak egy eszköze a sok közül.

A rádiózás a 2000-es években a GMDSS-rendszer használatát jelenti a tengeri hajózásban. Ez egy mozaikszó a Global Maritime Distress and Safety System (Globális Tengeri Vészhelyzeti és Biztonsági Rendszer) rövidítése.

A Globális és a Tengeri szavak azt jelentik, hogy az összes óceánra és tengerre vonatkozó szabályokat tartalmazza. A Vészhelyzeti Rendszer jelentése, hogy a segélykérés leadását és a felkutatás és mentés kommunikációs rendszerét szabályozza. A Biztonsági Rendszer pedig a hajózás biztonságára vonatkozó információk adására-vételére vonatkozik.


Tesztelje tudását

a rádiózásból


A fenti linkre kattintva 20 kérdésből álló tesztet tud kitölteni. Ennek redménye alapján el tudja dönteni, hogy Önnek az elméleti tudása elegendő-e a biztonságos hajózáshoz, vagy esetleg eljön hozzánk tanulni.

A tesztet kitöltése után megkapja

a MAYDAY ÜZENET

SZABVÁNYOS FORMÁJÁT!

Ez a teszt a magyar GMDSS/SRC (Short Range Certificate) elméleti kérdéseiből lett összeállítva.

Tengeri rádiós vizsga

2005 február 1-től a teljes körűen hatályba lépett a tengeri kommunikációt szabványosító GMDSS (Global Maritime Distress and Safety System) rendszer. Ezt követően csak GMDSS eszközökkel lehet segítséget kérni a tengeren.

A magyar rádiós jogosítvány


A GMDSS-rendszer eszközeinek használatához a következő rádiós képesítéseket lehet megszerezni:

A kereskedelmi tengerészetben (SOLAS hajók) érvényes képesítések:
  • GMDSS/GOC képesítés: (General Operator Certificate) Általános rádiókezelői képesítés. Ez a legmagasabb tengeri rádiókezelői bizonyítvány, amely a hajókon található összes rádió-berendezés kezelésére feljogosítja birtokosát, minden tengeri körzetben.Ezek az eszközök a következők: VHF DSC rádió, a NAVTEX, az EPIRB, a SART, az MF/HF DSC rádió, az INMARSAT és a TOR. Gyakorlatilag minden tengerésztisztnek ilyen képesítése van.
    Ezt a képesítést 2014-től csak a hivatásos tengerészek tudják megszerezni hazánkban.

  • GMDSS/ROC képesítés: (Restricted Operator Certificate) Korlátozott rádiókezelői képesítés. A korlátozás a nevében azt jelenti, hogy a part menti körzetben a hajókon található eszközök kezelésére jogosítja fel a birtokosát. Ezek: VHF DSC rádió, a NAVTEX, az EPIRB, a SART.
    Ezt a képesítést 2014-től csak a hivatásos tengerészek tudják megszerezni hazánkban.


A tengeri kedvtelési célú kishajókon (nem SOLAS hajók) képesítések:
  • GMDSS/SRC (Short Range Cerificate)

    Ez a kedvtelési célú és a halászhajók ROC- vizsgája, amely rádió- berendezések a part menti
    (GMDSS A1 körzet) rádiózásra korlátozottak.

    Kinek ajánljuk?
    Ha csak a part mentén, Horvátországban, Görögországban, Olaszországban, stb. kíván hajózni, akkor ezt javasoljuk.
    Itt megtanítjuk a VHF rádió, a NAVTEX, a SART eszközök használatát és azokkal kapcsolatos kommunikációs eljárásokat.

    Ez rádiós tanfolyam távoktatásos elméleti képzésből és 3 kommunikációs gyakorlati foglalkozásból áll, amelyet a hatósági SRC vizsga követ.

    Az SRC rádiós képesítés a magyar III. oszt.(12 mérföldes) képesítés feltétele. A horvát C-hez is ezt javasoljuk.
    A Charter cégek legalább ezt a képesítést kérik hajóbérlésnél

  • GMDSS/LRC (Long Range Cerificate)

    Ez a kedvtelési célú és a halászhajók „GOC”-vizsgája, amely rádió-berendezések korlátozás nélküli kezelését teszi lehetővé a (GMDSS 1-A4 körzet) -ében.
    Ezek az eszközök a következők: VHF DSC-rádió, a NAVTEX, az EPIRB, a SART, az MF/HF DSC-rádió, az INMARSAT.

    Kinek ajánljuk?
    Ha át szeretne kelni az óceánon akkor javasoljuk ezt a magasabb képesítést. Vagy akkor, ha még nem döntötte el, hol kíván hajózni, vagy a távlati célok között szerepel az óceánátkelés.
    Itt megtanítjuk az SRC eszközökön kívül az óceáni rádiózásban használt MF/HF rádiók és az Inmarsat C berendezés kezelését és a kommunikációs eljárásokat.

    Ezen a kiegészítő tanfolyamon az SRC 2. gyakorlata után van az 1. LRC gyakorlat, majd az SRC 3. (záró) gyakorlata után következik az LRC 2.(záró) gyakorlata.

    Az LRC rádiós képesítés a magyar II. oszt. (200 mérföldes) képesítés feltétele.

A GMDSS-rendszer körzetei

A GMDSS rendszerben az egyes körzeteket a rádióhullámok terjedési tulajdonságait és az ezeket használó rádió berendezéseket figyelembe véve határozták meg. Minden körzetre előírták az elsődleges és a tartalék riasztó rendszereket.Ez általában az automata vészhelyzeti rádióadó (EPIRB – Emergency Position Indicating Radio Beacon).

A tengeri körzetek felosztása a következő:

A GMDSS-rendszer A1 tengeri körzete:

Az a terület, amelyet a VHF hullámok által lefedhető és legalább egy állomás folyamatos figyelőszolgálatot tart és DSC-vel való riasztással elérhető. Ennek határát általában 20-30 mérföldben adják meg, ami a VHF rádió szokásos hatókörzetének felel meg.
Nagyon fontos viszont, hogy biztosítani kell a folyamatos DSC figyelőszolgálatot. Így pl. ha valaki el akar hajózni Horvátországból a partok mentén Görögországba, akkor a horvát és a montenegrói partoknál az A1 körzetben hajózhat, viszont Albániában már csak egy magasabb fokozatú A3 körzetű berendezéssel tud segítséget kérni, akár a parttól 3 mérföldre is. (Persze ott van az felszedett aknazár maradványa is, amint szintén ajánlatos elkerülni.)
Itt az elsődleges riasztás eszköze a VHF DSC.

A GMDSS-rendszer A2 tengeri körzete:

A középhullámú (MF) rádió 100%-os biztonsággal lefedett területe, ahol legalább egy olyan folyamatos figyelést biztosító állomás található, amely a DSC riasztást tud venni. Ezt a sávot 150 tengeri mérföldben szokás meghatározni.
Itt az elsődleges riasztás eszköze az MF DSC.

A GMDSS-rendszer A3 tengeri körzete:

Az A1 és A2 tengeri körzeteken kívül eső területek, ahol az INMARSAT műholdas kommunikáció folyamatosan biztosított. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a 70 északi szélességtől a 70 déli szélességig tartó területe, amely kívül esik az A1 és A2 tengeri körzeten.
Itt az elsődleges riasztás eszköze az Inmarsat terminál és/vagy a HF DSC.

A GMDSS-rendszer A4 tengeri körzete:

Az A1, A2, A3 tengeri körzetek kívül eső terület, ahol legalább egy folyamatos DSC figyelést biztosító rövidhullámú (HF) rádióállomás vétele biztosított.
Itt az elsődleges riasztás eszköze a HF DSC, a tartalék rendszere a COSPAS/SARSAT EPIRB.

Tehát az általában a csodaeszközként kezelt EPIRB csak a másodlagos riasztás eszköze!





GMDSS szimulátor



VHF DSC rádió


 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348





Az új

weboldalunk

https://jachtakademia.hu



A Jachtakadémia számokban:
2020. szeptember 20.

Alapítva: 1992.

Tengeri
képzések:
454

Rádiós
képzések:
262

Tengeri hallgatók:
4 622 fő

Rádiós hallgatók:
1 719 fő

Túrák:
462

Mérföldek:
(Vass Tibor)

227 950 tmf, ami 10,55 Föld kerület



Tengeri

képzések


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC és LRC

2020. őszi szemeszter
No 260. 08.28.
No 261. 09.18.
No 262. 10.9.
No 263. 10.30.
2021. téli szemeszter
No 264. 12.18.
No 265. 01.08.
No 266. 01.29.
No 267. 02.19.
2021. tavaszi szemeszter
No 268. 03.12.
No 269. 04.02.
No 270. 04.23
No 271. 05.14.
részletek itt

Tengeri vizsg

2020-21


Távoktatásos képzések

Coastal Master
(partmenti vizsga)

Minden hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Coastal Master képzést.
    2020. év
  • 455. szept.2.
  • 458. okt.7.
  • 459. nov.19. élő webináriumi
  • 465. dec.7.
    2021. év
  • 468. jan.4.
  • 474. febr.1.
  • 476. márc. 1.
  • 477. ápr. 6.
  • 478. máj. 3.
  • 480. jún. 7.
Coastal Master tanrendek

Offshore Master
(200 mérföldes vizsga)

Minden páros hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Ofshore Master képzést.
    2020. év
  • 456. okt.5.
  • 456. okt.7.
    csillagászati navigációs mérések Alsóörsön
  • 466. dec.7.
    2021. év
  • 472. jan.19.
    csillagászati navigáció a Planetáriumban
  • 475. febr.1.
  • 473. jan.22.
    Túléléstechnika elmélet + uszodai gyakorlat
Offshore Master tanrendek

Hagyományos élő tantermi

és webináriumos képzések

Ilyeneket évente egyszer indítunk.
  • 459 nov.19.Coastal Master webinárium
  • 462 nov.29. Offshore Master tantermi

Tengeri képzések teljes listája



Tengeri gyakorlat

Megjegyzés:
2020-21. tanévtől a Skipper tréningeket átnevezük Coastal Master Tréningre 2 okkból:
1. A magyar tengeri jogosítvány neve Costal Master Certificate,
2. tettük ezt azért is, mert a horvát gyorstalpalósok elerrodálták a Szkipper tréning nevet.

Coastal Master Tréning

    2020. év
  • No 463. szept.15.-8nap
  • No 464. okt.8 - 8 nap 2021. év
  • No 469. ápr.6.-11nap
  • No 471. ápr.26.-11nap
  • No 473. máj.14.-11nap
  • No 474. jún.3.-8nap
  • No 478. jszept.17 -8nap
  • No 479. szept.27.-11nap

Offshore Master Tréning

2020-21. tanévtől a Kapitány Tréningeket átnevezük Offshore Master Tréningre mert a magyar tengeri jogosítvány neve Offshore Master Certificate,
    2021. év
  • No 475. jún. 21. - 15 nap
  • No 476. júl. 22. - 15 nap

VIP Manőver Tréning

5 nap, max. 4 fő a hajón.
    2020. év
  • No 452. szept.28.
  • No 455. okt.2.

    2021. év
  • No 468. márc.28.
  • No 470. ápr.19.
  • No 472. máj.10.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi oktató túrák

  • Tahiti
    No. 465. okt. 21.
    No. 466. nov. 2.


  • Kuba
    No. 467. 2021 febr. 5.
    No. 468. 2021 febr.16.


    Megjegyzés:
    A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.


MESTER KÉPZÉSEK

Csillagászati mérések a Balatonnál

2020. okt.7.
esőnap: okt.16

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 472. 21. jan.19.

Kikötői manőverek elmélete

  • 461. 20. nov.25.

Horgonyzás a tengeren

  • 460. 20.nov.24.

Túléléstechnika elmélet
és uszodai gyakorlat

473. 21. jan.22

Chartplotter használata

471. 21.jan. 15.

Adriai meteorológia

  • 479. 21. máj.27.

Coastal Master felújító

  • 463 20. dec.1.
  • 463 20. dec.2.

Tengeri radar

  • 470. 21.jan.12.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    467. nov.14.
Képzéseink és áraink


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től