MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Szkipper Tréning az Adriai-tengeren
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Szkipper Tréning az Adriai-tengeren2002.04.06. - 2002.04.12.

118. út
525 mérföldet hajóztunk. Az egy hetes Adrián tett szkipper tréningen jól szerepeltek a kadétok, hiszen mindenki kivétel nélkül, az „önálló hajózásra alkalmas” min?sítés büszke tulajdonosa lett. Annak ellenére, hogy utóbbi két év leges?sebb túrája volt a már kapitánnyá érett hajóstársak kicsit szomorúan távoztak, hogy véget ért az út, és többen megígérték, hogy ősszel újra találkozunk. Úgy legyen! Ezen a túrán értem el a 90 000 mérföldemet.

Üzenet a hajónakRészletes napló

1. nap, szombat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Viharos észak-keleti szél, a Bóra rázta-tépte délel?tt a köteleket, miközben szikrázóan sütött a nap. A szélvihar miatt két hidat lezártak az autóforgalom el?l, de szerencsére a Krk-szigetre vezet? híd járható volt. Délután 4-re mindenki megérkezett az Albatrosra. Bepakoltak, elhelyezkedtek a kadétok és elkezd?dött az oktatás. Az els? témakör a biztonság-technika volt, vagyis mi a teend? vészhelyzetekben, hogyan kell felvenni a ment?mellényt, kinek mi a feladata, ha beesik valaki a vízbe, stb. Ezt követte a kikötések gyakorlása, amikor kétszer önnállóan kötöttek tolatva. Ügyesek voltak a kadétok, mindenkinek hiba nélkül sikerült. Szerencsére a szél is lecsendesedett. Végül ellen?riztük a tájolókat (a két hagyományos kormánytájolót és robotkormány elektronikus tájolóját), vagyis meghatároztuk a tájolók deviációját. A három tájoló mind mást mutatott, +8°, -7° és +3° volt a maximális hibájuk. Melyiknek higgyünk? Egyiknek sem - minden útirányra más-más korrekciót kell majd használnunk. Tehát ma eseménytelenül telt a nap. Este elmentünk vacsorázni egy a Punati Marina éttermébe, ahol halat, rákot és pleszkavicát ettünk. Holnap reggel 6.00-kor indulunk, ezért mindenkit figyelmeztettem, hogy korán feküdjön le. Lehet, hogy még az éjjel valami vészhelyzet lesz? 22 órakor +8 °C van, a szél elállt, az ég felh?tlen. A víz h?mérséklete 12,3 °C.

2. nap, vasárnap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózásunk térképe
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Fél hatkor keltünk, de csak 6 40-kor tudtunk elindulni. Reggel +4°C volt és fújt a Bóra. Nagyon hideg volt. Az áprilisi Adria viharos széllel fogadott minket. El?ször csak a vitorlák felét húztuk ki, de kés?bb még az is soknak bizonyult, reffelni kellett. A maximális szélsebesség elérte a 60-70 km/h sebességet, a hajó száguldott, hasította a habokat. Ezen a szakaszon az -átlag sebességünk 9,2, a maximális pedig 10,2 csomó volt.
Sajnos a tengeri betegség is el?jött, de kadét társunk h?siesen és humorral átvészelte a ?halak etetését?.
10 órára Rab városba értünk., ahol a néptelen utcákon sétálva hihetetlenül távolinak t?nt a nyári nagy turista forgatag. Én jobban szeretetem a tavaszi Adriát, amikor viharruhába öltözve leülünk a f?téren egy kávézóba, iszunk egy kapucsínót, élvezzük a gyenge napsütést, de már bennünk van a nyugtalanság - vár minket a távoli horizont.
12.10 Megvolt az els? vészhelyzet, amikor 2 perc alatt kellett felöltözni, ment?mellényt felvenni. 3-an bent maradtak a szalonban, amikor lejárt az id?, 2-en még öltözködtek. Két óra körül megtanítottam, hogyan kell a hajót egy bójához kikötni.
Eseménytelenül hajóztunk innen a Kornati-szigetek felé. Mindenki önállóan navigált már. Nekem csak az ellen?rzés maradt. Éjfél értünk a Katina-szigeti átjáróhoz. Két zöld és két piros bója között lehet itt áthajózni a 15-20 méter széles szoroson. Ha a tenger fel?l hajózunk befele, akkor a ?színre szín? elvet kell alkalmazni, kifele fordítva. Most mi kifelé hajóztunk, ezért be kell állni az átvezet? bóják tengelyébe úgy, hogy a bal oldalunkon (a piros navigációs lámpánk felé) legyenek a zöld bóják és a jobb oldalunkon (a zöld navigációs lámpáink felé) legyenek a piros bóják fényei. Ez éjfél körül a sötétben nem is olyan egyszer? dolog. Ha 200 métert (ami 1 perc hajózást jelent 6-7 csomós sebességgel) túlfutunk, akkor ott már a sziklás parton recseg-ropog majd a hajó. Persze mi szépen beálltunk a tengelybe, M.Attila kormányzott. Kicsit ideges volt ugyan, de pontosan középen mentünk. Az átjáró közepén a part 6-8 méterre volt t?lünk csak. Mindez az éjféli sötétségben?

3. nap, hétf?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Egész éjszaka hajóztunk, 142°-os irányt kellett tartani. Hajnali 4 körül el kezdett esni az es?, ami csak délel?tt maradt abba. Nyolc óra körül érkeztünk a Vis-szigeten lév? Komiza városkába. A borús es?s id? fátyla elrejtette el?lünk az ódon dalmát városka igazi bájos arcát. Reggeliztünk, majd 10 óra körül elindultunk a Bisevo-szigeten lév? Kék-barlanghoz. Nevét onnan kapta, hogy a barlang déli oldalán leszakadt a sziklafal és a tenger betört a résen, elárasztva a bels? teret. A víz alatti bejárat kb.1 méter mélyen van és 3-4 méter hosszú. Szóval itt ki lehet úszni, nagyobb nehézség nélkül. Ezen a résen sz?r?dik át a napfény is. Sajnos a feltámadó hullámok és a borús id? miatt nem volt értelme bemenni a barlangba, csak kívülr?l csodálhattuk meg a meredek sziklafalat, a csónaknyi bejáratot.
Innen Korcula felé húztam meg a rottát, délr?l kerülve a szigetet. A korábban meghátrozott deviációs görbe alapján a bussola kulccsal kompenzáltuk a mágneses tájolót. Kés?bb mindenki elpilledt, csak az ?rség volt ébren, mikor kett? körül betettem a vészhelyzet CD-t a lejátszóba és 2 percük volt a menekülésre. Már majdnem id?re elkészültek. Az életük múlhat azon, hogy id?ben ki tudnak menekülni a hajóból. Volt olyan easet, hogy 2 perc alatt süllyesztett el egy bálna egy jachtot a Galapagos-szigetek közelében.
Az oktatás a ment?heveder használatának begyakorlásával folytatódott, amikor a hajót kellett körbejárni úgy, hogy közben állandóan ki legyenek kötve. Mintha viharban kellene elmenni a hajóorrba, az orrvitorlához. Versenyt hirdettem, amit Bancsó Róbert nyert 1 perc 52 másodperccel.
Borús id?ben hajóztunk tovább Korcula felé. A sziget keleti oldalán lév? szigetcsoport között megmutattam a radarral történ? ?vakhajózás? fortélyait, majd szemerkél? es?ben este 6-ra megérkeztünk Korcula városába. Az út felén túl vagyunk. Holnapra 5-ös Sirokkót várunk, ami 20 csomós (36 km/h) szelet jelent.

4. nap, kedd
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A mai nap grillezés volt betervezve, de a bizonytalan id?járás miatt inkább elhalasztottuk ezt. Az es? hol szemerkél, hol abba hagyja, de a tenger fel?l sötét felh?k gyülekeztek. Reggeli után 10-kor indultunk Split felé. A Sirokkó mintha csak erre várt volna, rögtön el kezdett fújni dél-keletr?l.. Felszereltünk hátszelezésre, amit ?pillangózásnak? is hívnak. Az orrvitorlát balra húztuk ki, és kitámasztottuk a spinakker bummal, ami egy 10 cm átmér?j?, 6 m hosszú alumínium cs?. Ez segít a hátszelezés legmegfelel?bb formájú vitorla alakot létrehozni, ami elméletileg egy gömb lenne. A nagyvitorlát jobbra húztuk ki és lekötöttük fixen el?re és hátra. A hajó száguldott: el?ször csak 8 csomóval, majd ahogy a szél er?södött 9-el, majd Bancsó Robi kormányzása alatt elértük a 10,4 csomós sebességet. Kés?bb a szél kelet felé fordult és egyre nehezebb volt tartani az irányt.
Ekkor átszereltünk félhátszélre, vagyis hátulról 40-60 fokos szögb?l kaptuk a szelet. Könny? ezt így leírni, de annál nehezebb ezt megcsinálni a 2 méteres hullámokon. M. Attila és Sz. Csaba segített nekem a hajóorrban. Nagyon ügyesek volt, alig 10 perc alatt végeztünk. Ez id? alatt a hajó 1,4 mérföldet tett meg, ami kb.2,6 km-nek felel meg.
Mi van, ha valaki bele eset volna a vízbe? Akkor is ennyi id?be tellett volna, hogy leszereljünk és megálljunk, majd visszaforduljunk érte. Ekkorra már elvesztettük volna szem el?l, mivel csak kb. 200 méterre lehetett észre venni egy ment?mellényben lév? embert. A tengervíz 14,2 fokos volt. Ebben a hideg vízben kb. 30-60 percet maradhatott volna életben a vízbeesett. Nem sok esélye lett volna ? Milyen jó hogy gyakoroltuk a ment?felszerelés, a heveder használatát! Szóval szépen hajóztunk, amikor elértük a 265,5-es logállást, ami számomra volt egy nagy esemény: elértem a 90 000. tengeri mérföldemet. Ez 4 és 1/6 szorosa az Egyenlít?nek. Pezsg?vel ünnepeltünk és természetesen az els? korty Posszeidónnak dukált, miközben alázatosan megköszöntem neki a lehet?séget, hogy a tengeren hajózhatok. A kadétok kedvesen köszöntöttek 2-10 szer ennyit kívántak nekem én is viszont nekik. Remélem ?k is elérik majd ezt a távolságot.
Elhajóztunk a Hvar-sziget mellett, amikor a szél már nem hátulról, hanem oldalról fújt: félszélben hajóztunk. Sz.Csaba szintén beállította a rekordot: 10,4 csomót. Ekkor a hajó id?nként már nagyon megd?lt: id?nként 35-40 fokot mutatott a d?lésmér?. A víz feljött a fedélzetre, a felépítmény ablakait mosta. Mindenki nagyon élvezte a száguldást. Még az a társunk is, aki sajnos tengeri beteg lett. A maximális szélsebesség 28 csomó volt, amelyet a Beaufort-skála 7 fokozatúnak, vagyis mérsékelt viharnak min?sít. A napi átlagsebességünk 9,1 csomó volt.
Este felé érkeztünk Splitbe, ahol a 20 csomós szélben nagyon nehezen találtunk helyett magunknak az felújítás alatt lév? Marinában. Cs.Attila 3 különböz? helyre kötött ki, de sehol se m?ködött a parti villamos áram csatlakozás. Ez viszont nagyon kellett, mert mindenki nagyon átfázott. Végül a negyedik helyen találtunk csak. Vacsorára spagettit ettünk, a pörkölt maradékával. Mindenki nagyon megéhezett az er?s szélben, és boldogan beszélgettünk az egész napos száguldás után.

5. nap, szerda
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Éjszaka nagy vihar volt, szakadt az es?, villámlott. Mi biztonságos helyen ki voltunk kötve két nagy motoros jacht között, ment a hajóban ment a f?tés, meleg volt. A szél reggelre elállt, csak az es? szemerkélt. Reggelre elromlott az ivóvíz szivattyú, nem jött víz a csapból. Átkapcsoltam a tartalékra, de az sem m?ködött, mert tavaly óta nem használtuk és beragadt. Szerencsére a lábpumpa m?ködött, és így tudtunk vizet venni a tartályokból. Átálltunk a Split belvárosában lév? rakpartra, és fél 10-ig kimen?t adtam a kadétoknak. Az es?ben elég szomorú látvány volt a Dioklecianus palota. Mindenki id? el?tt visszajött, majd elindultunk a Krk-folyó felé. A szél nem fújt, motorozni kellett. B.Robival megjavítottuk a vízrendszert: a tegnapi nagy d?löngélésben-bukdácsolásban felkeveredhetett a víztartályban lév? üledék, és az eltömítette valahol a csövet. A csónak pumpájával átfúvattuk a rendszert, és most minden OK.
Reggeli után a nap is kisütött, mindenki jobb kedvre derült. Kihasználtam az alkalmat, és el?vettem a köteleket: minden kapott egy 2 méteres darabot, amely két végét el?ször el kellett olvasztani. Ez után a csomók kötését tanítottam, majd a kötél fonást, a piumbálást. Ezt a Dunán és a Balatonon fuxolásnak hívják. Mindenki nagyon jól megtanulta, de talán H. Csaba volt a legügyesebb.
Mire ezzel végeztünk megérkeztünk Sibenik elé, a Krk-folyó torkolatához. Maga a folyó egy vadregényes kanyonon át jut ki a tengerre. Radarral kellett a hajót felvezetni a folyón, gyakorolva a vakhajózást. Úgy 10 percenként váltották egymást a kadétok. Ezt a feladatot is sikerrel teljesítették, csak kétszer kellett beleavatkoznom.
Sibeniket elhagyva a folyón egy híd állja utunkat, amely magassága kb. az árbocéval vetekszik. Ez alatt csak egy adott vízállás esetében tudunk csak áthajózni és csak ha megdöntjük az árbocot. Megtettük a kell? el?készületet ahhoz, hogy biztonsággal átjussunk a híd alatt: B. Robit felhúztuk a els? szálingra (keresztmerevít? az árbocon, kb. 9-10 méterrel a fedélzet felett), M. Attilát és Tihamért kiültettem a bum végéra, az ölükbe téve egy-egy köteg ásványvizet. Úgy láttam ez még mindig kevés lesz az adott vízállás miatt, ezért H. Csabát beültettem Tihamér ölébe. A többiek a hajó oldalán kilógtak, ezzel segítették a hajó döntését. Fáradozásuk sikerrel járt: szerencsésen átértünk a híd alatt, noha ez még az utolsó pillanatban is kétséges volt.
Robi, Attila, Csaba, Tihamér! Mostantól a hajó megment?i büszke cím tulajdonosai vagytok!
Felhajóztunk a folyón a fest?i Skradin városkáig, ahonnan a vízeséshez indulnak a hajók. Sajnos a rossz id? miatt nem volt érdemes felmennünk, ezért inkább Vodicébe alszunk. Cs. István nagyon szépen kikötött Vodicén. Mire mindent elrendeztünk, kész lett a paprikás krumpli, amit M. Attila és Cs. Attila készített. Olyan finom volt, hogy szinte mindenki repetázott.
Holnap ismét egy érdekes nap vár ránk: az el?rejelzés alapján viharos dél-keleti szél, a Sirokkó várható. Hátulról jön majd, de nagy hullámokat hoz majd.

6. nap, csütörtök
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
6óra 02. Hideg, borús reggelre ébredtünk. A szél szinte alig fúj. Nyoma sincs a sirokkónak. Fél hétkor indultunk el a Kornati-szigetek irányába,, amelyeket úgy kell elképzelni, mintha valaki kiszórt volna egy marék rizst. Itt fogunk radarral szlalomozni a szigetek között. Én a majd a kormány ülök kint, miközben a kadétok bentr?l irányítják a hajót. Az ablakokat le fogom függönyözni, ez lesz a vizsga gyakorlat.. Ha tévednek, és nekem kell beavatkozni, akkor oda egy életük.
12óra 30 Sajnos két zombink van, akik nem kanyarodtak be ott, ahol kellett volna. A Kornati-szigetek között végighajózva hamarosan elértük a Telascica Nemzeti Parkban lév? Mir öblöt. Itt két részre osztottam a kadétokat: fele kirándult, fele gyakorolta a kikötéseket. Kés?bb cseréltek. Talán Maro kikötései voltak a legszebbek. Két órakor indultunk tovább szemerkél? es?ben, a Katina-szigetnél lév? feltakaró-jel felé, hogy megtanítsam annak használatát, majd megnéztük azt a szorost, ahol hétf? éjjel hajóztunk át. Nappal azért másként festett?
16 óra 30. Szakad az es?, a h?mérséklet 13 °C, 10-12 csomós sirokkó fúj. Maró a radarnál figyel és navigál, Tihamér a kokpitban figyel és ázik. H. Csaba és Robi az oldható gyorsgassza megkötését próbálják kitalálni, tegnap óta. Pedig csak a verset kellene megtanulniuk hozzá és én elárulnám a trükköt:
?Raz, dva, tri csitiri pjáty,
visel zajcsik poguljáty,
Vdrug ahótnyik pribegájet,
Prjámo v zajcsika sztriljájet??
A többiek a szalonban vagy a kabinban alszanak.
18óra 20. Leleményes Robi megfejtette az oldható gyorsgassza titkát, a vers ismerete nélkül is.. Gratulálok.
19óra 50 .Már 495,6 mérföldnél járunk. Ma még meg lesz az 500 és a kadétokból kapitány urak lesznek. A Velebit-hegység felett havazott, fehérek a sziklák.
20óra 35 Kikötöttük ismét Rabon.. Eddig 502,5 mérföldet hajóztunk, így a kadét státusz megsz?nt a hajón és hirtelen tele lettünk kapitány urakkal. Ezt az eseményt megünnepeltük egy étteremben. Fél 12-re értünk vissza a hajóra. Az es? esik, a szél fúj, a kiköt?ben dobálják a hajót a hullámok, f?tésünk nincs, mert nem a marinában állunk és itt nincs áram.

7. nap, péntek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
6óra 40. Viharos szélre és zuhogó es?re ébredtünk. A kiköt?ben hirtelen megn?ttek a hullámok, dörgött, villámlott .
7óra 35. Meghallgattuk arRijeka Rádió el?rejelzését: délkeleti 20-30 csomós szél, amely elérheti a széllökésekben akár a 45 csomót is. A szél tovább közben egyre er?södött és ezzel a hullámok is. A hajó elkezdte kinyomni a puffereket, amelyek a parttól védték. Kicsit oda is koccant a parthoz és emitt néhány helyen megkarcolódott a festék a hajó oldalán. El?ször kicseréltem a szpringnek nevezett kötelet, amelynek az volt a feladata, hogy el kellett volna távolítania a hajót a parttól. A korábbi kötél túl rugalmas volt és emiatt koccantunk. Ez segített ugyan, a hajó már biztonságosan állt, de a hullámok az er?s délkeleti szél miatt egyre magasabbak lettek, a hajó egyre rakoncátlanabbul viselkedett. . ?Innen sürg?sen el kell mennünk!? - fogalmazódott meg bennem. Indítottuk a motort és el kezdtük beszedni a köteleket. Ekkor odaszaladt hozzánk a rabi kiköt?kapitány: ?Ju maszt go, disz veri dandzserúz tu sztéj! Go immediétli!?-mondta. Megköszöntem neki és megnyugtattam: Mi már indulunk. ?Dobro? mondta és már futott az el?ttünk álló utasszállító hajóhoz. Az elindulás nem volt túl nehéz, a hajó orrát könnyen lefordította a sirokkó és már biztonságosan hajóztuk a rabi kiköt?be begörg? háromnegyed méteres hullámokon. Átálltunk a benzinkúthoz tankolni, amely az öböl másik, a szélvédett oldalán volt és ezért ott sokkal kisebbek voltak a hullámok. Megtankoltunk, majd elindultunk Punat felé.
Az út els? órájában oldalról, majd kés?bb hátulról fújt a szél. Kihúztuk félig az orrvitorlát, és ezzel 7-8 csomó közötti sebességgel hasítottuk az acélszürke hullámokat. Ezek közben megn?ttek és a Rab-sziget észak-nyugati sarkánál a legnagyobbak már 2,5 métere magasra n?ttek. Innen aztán el kezdtek csökkenni, ahogy egyre jobban a sziget takarásába kerültünk. Az es? is elállt. Kihasználtam az alkalmat, és folytattam az oktatást. Kés?bb a sirokkó lecsendesedett, majd kisvártatva elkezd?dött a bóra. Leveg? h?mérséklete 16°C-r?l lesett 11-re. és a Velebit hegység felett tisztulni kezdett. A hamarosan keveredtek a sirokkó délkeletr?l jöv? hullámai a bóra északkeleti hullámaival, aminek az lett az eredménye, hogy rövid meredek hullámkúpok jelentek meg. Ezeken nagyon kellemetlenül bukdácsolt a hajó. Ahogy telt az id?, a bóra vette át a tenger feletti hatalmat - a szél oldalról jött és a hullámok fel-fel csaptak a hajóra.
11-körül a Krk-sziget takarásába kerültünk. és a bóra is elcsendesedett. A szél változóvá vált és nagyon furcsa sárgás szín? felh?k jelentek meg. Mire befutottunk a kiköt?be, el kezdett esni az es?, amely sárgásra festette a hajó fedélzetét. A sivatagból jöv? sirokkó magával hozta a nagyon finom homokszemcséket.
Megérkeztünk, utunk véget ért. ?Menjünk még egy kört!? mondta valaki. . Öten ígérték, hogy ?sszel jönnek majd a következ? színt? tanfolyamra. Mindenki kicsit szomorú volt, a kalandnak vége, kezd?dnek a rohanó hétköznapok. Köszönöm nektek mindent kapitány urak, jó volt veletek hajózni.

Én most két napra hazamegyek, majd hétf?n indul a 119. hajóutam, a kapitány tréning.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től