MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 233 út húsvéti man?ver tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
233 út húsvéti man?ver tréning2007.04.05. - 2007.04.10.

233. út
A kikötéseket és a horgonyzásokat gyakoroljuk

Üzenet a hajónakRészletes napló

1 nap- csütörtök
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Bendzsi naplója
Ma délután 13.30 körül mindenki megérkezett a punati kiköt?be.
Átöltöztünk, s utána elméleti oktatás következett.
15.00 El?ször Tibor elméleti oktatást tartott a man?verekb?l, majd jöttek a manuális gyakorlatok. Ezt el?szer megmutatta, utána kaptunk kb fél óra gyakorlási id?t ezek elsajátítására.
Aztán következtek a vizsgák, ez abból állt hogy mindenkinek volt 10 pontja és csak abból veszíteni lehetett, minden hibáért 1-1 pontot.
1.Feladat: Motor indítás és leállítás, kormány és gázkar kezelésének gyakorlása.
2. Feladat:Mooring kötél feladás, felvétele, rögzítése.
3-4.Feladat: Kötél gyakorlatok.
Ezt követ?en este 8-kor jöttek a következ? gyakorlatok:
5. Feladat: Megenni a jól megérdemelt vacsoránkat a Fügepálinkás étteremben.
6. Feadat: Teli hassal és fáradtsággal vissza vánszorogni a hajóhoz.
23:00: Alvás!!


A mai teljesítmények: Lacza Lajos:97%
Bendzsi:96%
Zsolt:98%
Ákos:99%
Zoli:98%
Éva:94%
Gyuri:100%

2. nap, péntek: a tolatások napja. Kiderül, hogy az el?z? úton megsérült a kormánylapát.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A tegnapi bevezet? gyakorlatok után a móló húzással kezdtünk, vagyis megtanítottam, hogyan kell elindulni vagy megérkezni oldal szélben. Ez egy bizonyos bátorságot igényel, hogy el kezdjünk motorozni a mólónál.
Amikor már ez ment és a bóra is nagyon legyengült, akkor elindultunk a szokásos els? menet gyakorlatra: el?réb?l hátrába, majd rátolatás a bójára. Ez könny?nek t?nik, de csak annak sikerül, aki megfelel? módon koncentrál a tegnapi oktatásra: el?remeneti kormányzás, hátrameneti kormányzás, kerék hatás, sugárhatás, stb.
A határoló kicsavarodása a hajónak 20 fok, aki ennél jobban elfordul, az bizony a vizsgán veszít egy pontot. Hát bizony a mai napon 97 fok volt a negatív és 3 fok a pozitív rekord. A többiek a két érték között, de inkább az alsó határ felé tendáltak.
Aztán rátolatni a bójára sem olyan egyszer?, ha azt nem szabad megérinteni és nagy gázt sem szabad adni. Kezdetben ez sem sikerült teljesen, de aztán egyre jobbak lettek a gyakorlatok.
A hátramenetben éreztem azt, hogy valami z?r van a kormánnyal. Valahogy nyeklet egyet, majd nagyot rántott a hajón. Mi lehet ez? El kezdtem keresni az okát. Végül megtaláltam: a kormány lapát teste lötyög a tengelyén. Hogyan lehet ez? Az el?z? úton, amikor az utolsó kikötésnél (annak ellenére, hogy külön felhívtam erre a figyelmet) nem szépen fogta a krónikás a kormányt hátramenetben, a lapát kivágódott oldalra. Hiába nyúltam bele a kormányba, csak az újam bánta, meg a 25 mm vastag összeköt? rúd. Ez 15 fokot elgörbült ett?l az ütést?l és a kormánylapát is sérült. Akkor ezt nem vettük észre, mert ez volt az utolsó kikötés, de a robotkormány nagyon furcsán m?ködött az úton. Túl nagyokat kormányzott. Hát persze, hiszen lötyögött a lapát a tengelyen! Az elektronika ezt nem tudta lekezelni.
Mi is történhetett? A lapát szerkezete a következ?: a lapát tengelyérére vízszintesen laposvasakat hegesztenek, majd az egészet beburkolják egy m?anyag héjba. A bels? részt purhabbal kitöltik. Ez a púrhab sérülhetett meg a hatalmas ütést?l. Remélem legalábbis. Ha nem, akkor kell venni egy új kormánylapátot.
Minden esetre a hajót ki kell venni, meg kell javítani, ha lehet.
Miután észleltem a hibát, már sokkal óvatosabban, lassabban man?vereztünk, tolatgattunk. Így a mai napon be tudtuk fejezni a tolatásos programot estére.

A következ? eredmények születtek a pótvizsgák után el?re-hátra/tolatásból:
Lacza Lajos: 10/8,
Bendzsi: 9/10,
Zsolt:10/10,
Ákos:10/9,
Zoli:10/8,
Éva:10/9T,
Gyuri: 10/8
A T bet? a olyan gyakorlatot jelent, amit megtapsoltunk.
Este a Sidro nev? éttetembe mentünk, ahol jó bazabáltak a többiek, aztán fáradtan zuhantunk az ágyba.

3. nap, szombat: az oldalt kiállások napja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Csendes, nyugodt reggelre ébredtünk. Harmatos volt a fedélzet, így várhatóan szép napos id?ben fogunk gyakorlatozni. Sajnos hiába kelnek fel a kadétok 7-kor, hiába kezdjük el a reggelit 8-kokezdünk el reggelizni, 30-40 perces késéssel tudom csak az oktatást elkezdeni.
A mai nap az oldalt kiállások gyakorlásával telt. Szokás szerint el?ször elmagyaráztam a jelenségeket, majd lerajzoltam a különböz? fázisokat, a gáz adást, a kormánymozdulatokat és az egész folyamatot, meg is mutattam a kis fahajón, majd kezd?dhettek az bels? gyakorlatok. Bizony nem volt egyszer? annak, akinek még nincs gyakorlata ágy odasimítani a hajót az oldalával, hogy csak a középs? pufferek érhetnek a parthoz és a partot érés pillanatában már a hajó sem el?re, sem hátra nem mozoghat. Pedig egyszer? az algoritmus: 60 fokos szögben közeledünk a part felé alapjáratban, majd felezzük a szög, motor üresbe, majd amikor 2-3 méterre van az orra, akkor kormányt el a parttól, alapjárat hátra, majd bazi nagy hátra, amíg meg nem áll a hajó és közben kormányt a part felé.
Aki jól csinálta, annak a hajó oldalt mozogva éri el a mólót. Kezdetben az ilyen gyakorlatok ritkák voltak, de ahogy múlt az id?, szaporodtak a kikötések, úgy mindenkinek egyre jobban ment a dolog.
Dél felé megálltunk egy kicsit, amikor Lacza Lajos konyhaf?nök sajtos tésztát és levest tálalt fel, amit befaltunk. a csodálatos napsütésben. Kés?bb egy nagy cirrocumulus jött fölénk, amit órákig csodálhattunk. Sajnos ez a Földközi-tenger medencéjében gyakran az id? rosszabbodásának a jele. Holnapra szelesebb és felh?s id?re számítok.
Ákos lemerült a hajó alá, hogy megnézze a kormánylapátot. Minden rendben, nincs rajta látható sérülés. Én közben megrendelt a hajó kiemelését szerdán estére, csütörtök reggel vissza. Szerdán este meg tudom (legalábbis remélem) majd javítani kormáynlapátot.
Ebéd után feltámadt a délnyugati szél, amelyben már szükség volt a délel?tt gyakoroltakra, hogy jól menjenek a man?verek. Én nagyon megörültem a szélnek, két okból is. Az els?, hogy, így bonyolultabb volt a helyzet, többet használt ez a kadétoknak. A másik, hogy estére számítottam az ilyenkor, a második teljes nap estéjén beköszönt? szokásos elfáradásra, amikor egy rosszabbak lesznek a gyakorlatok. Ilyenkor egy kicsit vitorlázunk, ett?l mindenki feldobódik.
Sajnos várakozásaim csak 50 százalékosan jöttek be. Az elfáradás bekövetkezett, hirtelen egyre rosszabbak lettek a gyakorlatok, viszont a szél elállt. Így kikötöttünk fél öt körül a helyünkre és a holnapi horgonyzások elmélete vettem el?.
A mai vacsora a Zestic nevú pizzériában volt, ahol nagyon finom pizzakenyeret szolgálnak fel. Jól bezabáltunk, majd ismét fáradtan bezuhantunk az ágyba.

A horgonyzások napja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Most csak a képek, hamarosan jün a szöveg is

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től