MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 234 út. Április man?ver tréning kormánylapát javítással
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
234 út. Április man?ver tréning kormánylapát javítással2007.04.11. - 2007.04.15.

234. út

Üzenet a hajónakRészletes napló

Április 11 ? a hajó kiemelése és a kormánylapát hibájának megkeresése. Sikerül megjavítani?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Három órára érkeztem meg a hajóhoz, amit ki kellett emelni, mert a 232-es úton egyik kadét hátramenetben elengedte a kormánykereket és az a túlzott sebesség miatt kicsapódott végállásig. Ez annak ellenére történt, hogy az oktatási program része, hogy mindig két kézzel kell fogni a kormányt, különösen hátramenetben. A kormánylapát hibáját (ami úgy jelentkezett, hogy a tengelyén kb. 10 cm-et lötyögött a lapát hátsó éle, vagyis úgy 10 fokot) akkor nem észleltük, mert ez volt az utolsó kikötésünk a man?ver tréningen és másnap kezd?dött a szkipper tréning, amikor nem nagyon kellett tolatni. Most visszagondolva, a robotkormány bizonytalan úttartása és fordulás utáni túlkormányzása ennek volt köszönhet?, mert az automatika nem tudott mit kezdeni a lötyög? kormánylapáttal. Ez a hiba el?remenetben kézi kormányzásnál nem volt észlelhet?.
Aztán a 233-as, húsvéti man?ver tréningen sajnos megtapasztaltuk a hibát: hátramenetben egyik oldalról a másikra csapódott a kormánylapát. El kezdtem akkor keresni a hibát. Szétszedtem a kormánylapát mozgató rudazatot, és amikor csak a lapát tengelyét mozgattam meg, akkor találtam meg, hibát: lötyög a kormánylapát. Ákos lemerült és ellen?rizte, van-e mechanikus sérülés, de semmit sem talált. Így be tudtuk fejezni a man?ver tréninget. F?leg olyan man?vereket végeztünk, amikor f?leg el?re kellett csak hajózni. Legkorábban ma, szerdán lehetett kivenni a hajót.
Én abban reménykedtem, hogy a kormánylapát tengelyére vízszintesen felhegesztett laposvas mozdult meg a purhabbal kitöltött burkolatban. Arra gondoltam, hogy veszek egy fémkeres?t, amivel megtalálom a vízszintes laposvasakat, kifúrom a lapát m?anyag héját és feltöltöm purhabbal. Tegnap déltájban felhívtam Futaki Géza barátomat, aki purhabok gyártásával foglalkozik, tanácsot kérve, milyen habot vegyek. ? a saját, 2 komponens? habját javasolta. Kivitte Békéscsabán a vonathoz a csomagot, odaadta a mozdonyvezet?nek és 16 óra 42-kor már meg is kaptam a csomagot, amiben 2 fajta púrhabb, gumikeszty?, 100 ml-es orvosi fecskend?, spatula, kever?pohár, vagyis egy komplett javító készlet volt. Akkor még nem tudtam, de Géza nélkül nem lehetetlen lett volna megjavítani a kormánylapátot.
Közben ma reggel felhívott Bognár Zoli barátom, hogy mikor tudná megnézni a rövidhullámú rádiómat a hajón. Ma, mondtam neki, mert holnap már kezd?dik a túrám. Zolinak van egy 20 méteres hajója Törökországban. Nagyon megörültem, amikor igent mondott, mert neki még több gyakorlata van a hajójavításban, mint nekem.
Szóval 4 órakor már kint volt az Odysseus a vízb?l a daru alatt. A költségek csökkentésére, megkértem, én legyek az utolsó hajó, reggelig megjavítom a lapátot, majd reggel els? hajóként kerülök a vízbe. Így csak egy daruzást kell kifizetnem (ez 70 000 Ft) és nem kett?t.
A parton már könnyen megtapasztalhattam a lapát hibáját: a m?anyag lapát test mozog a tengelyen, ahogy számítottam rá. Így el?vettem a fémkeres?t és elkezdtem keresni a vízszintes laposvasakat. Sajnos a fémkeres? nem találta meg azokat. Nem értettem az okát. A függ?leges tengelyt jelezte, de a vízszintes lapokat nem. Ekkor kopogtatással próbáltam megkeresni az üreget vagy a laposvasat. Kezdetben nem találtam semmit, de aztán egy helyen másképpen szólt a lapát. Fúrtam egy lyukat és nagyon meglep?dtem: fémet ért ugyan a fúró de ez nagyon furcsa volt. Bedugtam egy vékony csavarhúzót a furatba, és mozgattam a lapátot. A fém nem mozgott. Vagyis a hipotézisem, hogy a purhabban mozog a tartóelem, megd?lt. Az észlelt jelenség csak azt a következtetést engedte meg, hogy a tengelyre hegesztett vízszintes tartóelem törhetett el. Közben Megjött Zoli is Andival és együtt tanakodtunk, hogyan tovább. Fel kell vágni a kormánylapátot és megnézni a tengelynél.
Így is tettünk. Kivágtuk kezdetben egy, ablakot és ismét meglep?dtünk. Nem laposvas, hanem egy 15 mm vastag köracél volt a tengelyre hegesztve. Ezért nem találta a fémkeres?! Viszont ez a köracél el volt törve! Ez okozta a lötyögést! A többi tartóelem megkeresésére a tengely mentén végigvágtuk a m?anyagot és még 3 másik eltört tartóelemet találtunk amikor kivágtuk az ablakokat. Meg lehet javítani holnapig? Egy új lapátot kell venni? Mi lesz a holnap kezd?d? tréninggel? Mikor fújjam le a holnapi tréninget? Reggel 8-kor már a többség úton lesz. Ha holnap nem lesz kész, akkor holnap utánra megcsinálhatjuk? Egyáltalán megcsinálhatjuk-e a biztosító miatt? Ezek a kérdések kínoztak, amikor elmenetünk este fél 10-kor vacsorázni.

április 12 - javítás befejezve, kezd?dhet a tréning
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Éjjel feltámadt a bóra, csak úgy rázta, tépázta a hajót. Nagyon nem szeretem, ha a parton áll a hajóm. Ez mindig olyan, mintha kórházba lenne.
Gyors reggeli után lebeszéltem a Mladen nev? installatorral (? a hegeszt?), hogy hegessze meg a kormánylapátot, a darus brigád vezet?jével, hogy most még nem mehetünk vissza a vízbe, csak délután, ezért félre kell rakni a hajót.
A félrerakás elég gyorsan ment, mert csak betoltak egy sólya kocsit a hevedereken lógó Odysseus alá, majd egy speciális targoncával megemelték és kb. 10 perc múlva már le is rakták a többi javításra váró hajó közé.
Hamarosan jött Mladen és meghegesztette koracél pálcával a letört rudakat. Talán csak négyszer gyulladt meg a hab a kormánylapátban de elfújtuk. Egy vizes rongyot beraktam ugyan a résekbe, de ez csak a lecsöpög? olvadékoktól védték a habot. Az els? tartó rúd meghegesztése után azonnal megsz?nt a lapát lötyögése. Hiába feszegettem, meg sem mozdult! Hurrá! Ekkor kezdtem hinni igazából, hogy ma még elkészül a hajó.
Mikor végzett a Mladen a hegesztéssel, kipucoltuk az elégett habot és el?ször asztalos szorítóval próbáltunk fa és koracél lemezt (zsaluként)rászorítani a hegesztéshez megnyitott ablakokhoz. Hát ez nem sikerült, mivel áramvonalas a kormánylapát. Így az évesen kúpos felületeken nem állt meg a szorító. Ezért egyszer?en felfúrtuk a zsalukat a kormánylapátra. Így tökéletesen rögzültek. Aztán Géza tanácsára egy próbakeverést készítettem a purhabból, hogy megismerjem. Fantasztikus ez az anyag! Miután 100 rész piros mézet összekevertem 115 rész barna mézzel és egy tejeskávé szín? mézet kaptam, rá kb. 20-25 másodperccel elkezdett duzzadni és hirtelen felhabosodott és megduzzadt. Ez a folyamat egy percig tartott, majd 2-3 perc múlva teljesen kikeményedett. A végeredmény olyan kemény hab lett, hogy kés?bb a lecsöpögött anyagot nem tudtam felszedni a betonról!
Szóval ez a fantasztikus hab nem sok lehet?séget adott a tétovázásra, amikor használni kezdtük! Minden mozdulatot el?re le kellett próbálni, akár többször is, miel?tt összeöntöttem volna a mézeket. Zoli egy 100 ml-es fecskend?vel felszippantotta a keveréket, én ugrottam a kormánylapáthoz a szükséges tömítéseket elvégezni, miközben Zoli már nyomta is be a habot a zsaluba. Én a réseket tömködtem, hogy minél nagyobb nyomás alakuljon ki a bels? térben. Ez azért kellet, hogy mindenhova elérjen a hab, minden üreget kitöltsön. Közben csak háromszor fejeltem le a hajócsavart, de sok vér nem fojt a sebb?l.
A habozással 2 óra alatt végeztünk. Ez a hab kemény volt mint az eredeti gyári. A kifolyt részeket levagdostuk, megcsiszoltuk, kikapartuk a felületét,majd gyorsan száradó poliészter gittel Zoli lefedte a felületeket. Ez a hab zárt cellás ugyan, de a poliészter gitt nagyobb biztonság kedvéért került rá. Miután a gitt fél óra alatt megkötött, megcsiszoltuk a felületet, majd lekentük algagátló festék alapozóval, majd fehér algagátlóval az egészet lefestettük.
Azt kellett megállapítanom, hogy egyáltalán nem látszott a javítás. A végeredmény: legalább olyaner?s most a kormánylapát, mint volt, de inkább szerkezetileg er?sebb, a gondosabb hegesztés, nagyobb varratok miatt. A kitölt? habnak nem volt tehervisel? jelent?sége, mert az eredeti hab nem sérült. Ennek ellenére a Gézától kapott hab még keményebb, tömörebb volt az eredetinél.
Köszönöm nektek, akik segítettek: Futaki Géza, Bognár Zoli és Andi, Mladen, és a punati marina többi dolgozója, hogy kikerült az Odysseus a kórházból és már csak a sorunkra vártunk, hogy mikor kerülhetünk ismét a vízbe.
Közben megérkeztek a kadétok is, akiknek a man?ver tréningeken igen ritka élményben volt részük: megnézhették a propellert, a kormánylapátot, a kötélvágót bemutathattam m?ködés közben, elmagyarázhattam a kerék hatást és a sugárhatást a hajó alatt.
Sajnos egy társunk, Balázs nem érkezett meg, Eszter már hetek óta próbálta vele felvenni a kapcsolatot, de hiába. Remélem nincs semmi baja, csak olyan egzotikus helyen van, ahol a világról is elfeledkezett.
Aztán felgyorsultak az események. Jött a targonca, a daru hevederrel megemelte a hajót, majd 10 perccel az akció kezdete után be is indítottam a motort. A darut s képen látható kezel? egy repül?modell irányító pulthoz hasonló eszközzel vezette. Sajnos hiába mondtam a kadétoknak, hogy amint vízre kerül a hajó, rögtön szálljanak be, mert azonnal kihajózunk, csak ketten jöttek velem a próba útra.
Persze minden rendben volt, 10 perc múlva már a helyünkön álltunk. Végül a man?ver tréninget 15 óra helyett negyed ötkor tudtam elkezdeni a szokás bevezet? gyakorlatokkal: kötél dobás, kötél szabadítás, csomó kötés, mooring feladás-felvétel, stb. Aki volt már ilyen tréningen, az tudja, mennyire fontosak ezek a gyakorlatok. Fél nyolcra fejeztük be, akkor adtam az utolsó osztályzatokat.

A végeredmény a következ? volt:
Ernella: 95%,
Tamás: 98%,
Péter: 100%,
Attila: 99%,
Klári: 98%,
Márton: 100%

Aztán a Fügepálinkásban vacsoráztunk, természetesen nem tudtuk kiinni a 2 literes üvegb?l az összes páleszt. (Eddig ez a Jacht Akadémia történetében csak háromszor sikerült.) Majd mindenki fáradtan (f?leg én) lefeküdtünk aludni.
Kedden a korábban vacakoló fogam helyett egy implantátumot ültettek be az álkapcsomba, ami egyre jobban fájt. Az összes Cataflant beszedtem, aztán elmentem a helyi patikába pótlásért. Egy Nalgesin forte nev? kék szín? tablettákat kaptam, amib?l naponta kett? az adag. Éjjel bizony be kellett venni a harmadikat is.

Április 13. A tolatások napja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Napos, csendes id?re ébredtünk. Rövid elméleti oktatás után elkezd?dtek az els? man?ver gyakorlatok: al?réb?l-hátrába, majd tolatás a bójára.
Aki még nem próbálta annak nagyon egyszer?nek t?nhet a dolog: eddig el?re ment a hajó, most meg elindulunk hátra. Hát autóval ez nem, is olyan nehéz, de hajóval? Amikor autóval hátrába tesszük a sebváltót, akkor már rögtön indulunk is és már hátra nézve kormányzunk. De hajóval nem így van. Hiába tesszük hátrába a motort, a hajó még el?re megy és így el?re kormányzás szabályai szerint kell tekergetni a kormányt. Ráadásul a kerék hatás miatt a propeller elhúzza a balcsavaros hajóknál a hajó farát jobbra, de amikor már megindultunk háta, akkor hirtelen át kell tekerni a kormányt a másik oldalra. Bizony ez kezdetben nem nagyon megy. Aztán rá kell menni a bójára úgy, hogy ne legyen nagy a sebességünk, a végén a sugárhatás ne vigye el semerre a hajó farát. Mindenre egyszerre figyelni, bizony elég nehéz. De én nagyon szeretem ezeket a gyakorlatokat, mert jól megalapozza ez a kínlódás a kés?bbi bonyolultabb m?veleteket.
Hát ez ment egész nap. Csak tolatgattunk, kifordult a hajó, korrigáltunk és pontoztam a 4. gyakorlatot. Aztán jöttek a pótvizsgák azoknak, akik nem érték el a 80%-os teljesítményt. Ez után megálltunk ebédelni: Ernella njokkit készített nekünk. Ebéd után még egy sorozat tolatás jött, majd a helyünkre való beállást gyakoroltuk estig, vizsgával a végén. Annyit ügyesedtek a mai napon a kadétok, hogy ebben a gyakorlatban már nem kellett pótvizsgát tartani.

A következ? eredmények születtek a mai napon:
Ernella: 90%,
Tamás: 100%,
Péter: 93%,
Attila: 93%,
Klári: 90%,
Márton: 100%
Tamást egyszer tapsoltuk meg, Mártont kétszer a gyönyör? man?vereiért.
Fél hét körül végeztünk, majd a Sidro nev? étterembe mentünk vacsorázni. Ez egy nagyon jó hely, akkora adagot adnak, hogy a húsokból mindig jut Ludmillának is.
A fogam még mindig nagyon fáj, de talán már múlik, mert éjjel csak 2 tablattát kellett bevenni.

Április 14. A horgonyzások napja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggelre bórára ébredtünk, de meleg maradt a leveg?. Horgonyzás elmélet oktatással kezdtem a napot, de sajnos a hajó gépén elállítottam a képerny? beállítást, és kiterjesztettem a windows asztalt a második képerny?re. Arra nem számoltam, hogy ez nem egy notebook, ahol a saját képerny? megmarad els?nek. Így sajnos csak a második képerny?t láttam a beépített és a saját monitoron is. Megpróbáltam csökkentett módban indítva a gépet visszaállítani, majd a notebookomon a billenty?zet kombinációt lemásolva vakon bepötyögni a kiterjesztés megszüntetését, de sajnos nem sikerült. Aztán végül vakon, halászgatva sikerült az els? képerny? nem látható ablakából átrántani a kiterjesztett képerny?re a Tulajdonságok panelt. Mintha pecáztam volna. Ekkor már nem okozott semmi gondot a visszaállítás.
Az oktatás alatt beállították az új antenna állványt, amit majd csütörtökön fognak véglegesen rögzíteni. Szerintem nagyon jó lesz. A bóra miatt az els? gyakorlat a móló húzása volt, ami az indulást és az érkezést készítette el?. Aztán Klári sutty, kivitte a hajót 25 csomós bórában a helyünkr?l és elkezd?dött az els? gyakorlat: az egyik kiköt?helyr?l a mellette lév? másikra kellett tolatva átállni. Ez olyan, mintha autóval 30 centivel közelebb kellene állni a padkához. De ezt azért szeretem megcsináltatni, mert így összejönnek koncentráltan a korábban gyakorolt ismeretek: kerék hatás, sugárhatás, kormánykezelés. Bizony ez annyira most még nem sikerült, hogy osztályozni tudtam volna.
Ez után horgonyozni mentünk és a különböz? horgonyzási módszereket gyakoroltuk. Közben megebédeltünk, majd folytattuk a gyakorlatokat egészen öt óráig. A szél még mindig 20 csomó feletti, de a leveg? 26 fokos volt és nagyon er?sen sütött a nap. A víz h?mérséklete 18,8 fok volt, de senki sem akart fürdeni.
Az utol gyakorlat az elfújó szélben másfélköteles oldalt kiállás volt. Mindenkinek nagyon tetszett ennek egyszer?sége, biztonságossága. Mindenki végigcsinált minden m?veletet.
Az ilyen gyakorlatokra szoktam azt mondani: ezt Eszter, Ludmilla és én simán meg tudjuk csinálni 35-40 csomós szélben is. Hogy mit csinál Ludmilla? Hát zavar.
Eddig az egész tréning alatt Klári fejl?dött a legtöbbet. A kezdeti ügyetlenkedései, értetlenségei után gyorsan, pontosan megtanulta irányítani a hajót. Legkevesebbet Márton, aki már eleve is nagyon ügyes volt.
Vacsoráznia a közeli nagyon egyszer? Maslina (Olajbogyó) étterembe mentünk. A többiek még vacsora után beszélgettek a cockpitben, de én már olyan fáradt voltam, hogy 9ákor lefeküdtem aludni.
Talán csökken a fogfájásom, vagy egyre jobban megszokom a fájdalmat? Ugyanis napközben egyáltalán nem, éjszaka is csak egyet kellett bevenni a horvát kék szín? szuper fájdalomcsillapítóból, amib?l a napi adag 2 szem.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től