MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 235 út - utolsó Punatból induló man?ver és szkipper tréning 2007-ben
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
235 út - utolsó Punatból induló man?ver és szkipper tréning 2007-ben2007.04.20. - 2007.04.29.

235. út
A kiköt?i man?verek 3 napos gyakorlása után irány a Dél, és 500 mérföldet fogunk hajózni és a szkipper tréning tematikája alapján a kadétok megtanulják a hajózás gyakorlati fogásait.
Az ?t vége Portorozban lesz.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Április 20. péntek. Els? nap. Érkezés Punatba.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Fera naplója.
Felh?tlen ég, déli 2-3 szél, 18-22fok C QNH 1017
Üdvözlet mindenkinek, el?ször is köszönjük, hogy olvassátok az online hajónaplót. A programnak megfelel?en érkezett a csapat (ver?fényes napsütésben) PUNAT marinába. Eszter, Ludmilla és Tibor fogadott, welcome beer, majd mindjárt az els? feladat: át kellett állni a daruzó helyre. mivel kisebb hegesztési munkákat végzett a helyi m?szaki szolgálat, EGYESKE volt a kormányos.
Majd elfelejtettem, kisorsoltuk a konyhaszolgálatot és ?önkéntes? alapon megválasztottuk a pénztárost, konyhaf?nököt, naplóírót is.
EGYESKE: Tamás
KETTESKE: K.József
HÁRMASKA: Vili
NÉGYESKE: Fera
ÖTÖSKE: Sz.József
HATOSKA: László
HETESKE: Gábor
NYOLCASKA: még úton hétf?n érkezik csak.
A m?szaki munkák alatt a kadétok az elméleti ismereteket b?vítették (merre megy a hajó orra, ha kövér gázt adok és a kormány erre-arra van, stb).
Mivel dalmát munkatempó volt jellemz?, a Master of ODYSSEUS rendelkezése szerint meglátogattuk a KONOBA Fügepálinkás vendéglátó-ipari egységet, kellemes vacsorával zárva a napot.
(Gondoltuk mi, de EGYESKÉNEK még 21.17 LT-kor vissza kellett állni a bázis-mooringra). Ja, és megittuk a 2 liter fügepálinkát!
Ez a Jacht Akadémia történetében a 4. regisztrált eset!

Április 21. szombat. Az els? gyakorlatok, a tolatások napja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Felh?tlen ég, déli 1-2 szél, 18-22ºC QNH 1017
Hat harminckor keltünk, nem fáj a fejünk. Rendbe raktuk magunkat, addigra kinyitott a közért és a kávézó is. A reggeli eszpresszó és pohár sör után gyors bevásárlás, reggeli, majd érzékeny búcsú Esztert?l és Ludmillától.
Végre megkezd?dött a man?ver tréning. Ground school: gyorsgassza csomókötés, kötéldobás, mooring felvétel, stb. gyakorlás, majd vizsga következett.
12.15-kor kifutottunk és megkezd?dött a tényleges man?verek gyakorlása. Irányra kormányzás, hátramenet, bójára tolatás. Az eredmények egész t?rhet?ek lettek. Persze csak a kadétok szemszögéb?l.
A kés? délutánt már éles tolatásos beállások gyakorlásával ütöttük el, persze nem szó szerint.
Halkan írom, ez már izgalmas volt. Ma is vendégl?i vacsorát tervezünk, pálinka nélkül. Mindenkit üdvözlünk.
Tibor értékelése a mai napról:
1. A parti alapgyakorlatokat mindenki 100%-ra teljesítette. Talán megártott nekem a tegnapi rekord kisírlet? Pedig kerestem a kákána csaomót, meg persze az eldobott kötélen is de nem találtam. A kadétok tudtáák és tudták és tudták . . . mint a viccben. Minden esetre megérdemelték a a jó eredményeket.
A hátramenet / bójára tolatásból a pótvizsgák után következ? eredmények születtek:
Tamás: 10/9
K. József: 10/9T
Vili: 10/9
Fera: 10/9
Sz. József:10/10T
László: 9/9T
Gábor A T bet? azt jelenti, hogy megtapsoltuk a vizsgát.

Április 22. vasárnap.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Április 22. vasárnap. Felh?tlen ég, ÉÉK 6-18 kts szél, 18-22ºC 1021 hPa
Jó reggelt, hatkor a vizes blokkban egy labanc ember bikázó kábelt kért, mivel lemerült az autója aksija. A németen kívül semmilyen nyelvet nem beszélt, de így is megértette, hogy momentán nincs a nesszeszerben, de a remény hal meg utoljára.
B?séges reggeli, 30 tojás hagymával, kolbásszal, stb. után horgonyzás elméleti ismeretek b?vítésével és különböz? trükkök megismerésével telt a délel?tt. A reggeli megtette a hatását, egyesek kezdtek átmenni alfába, de arra a kérdésre, hogy Feri alszol, azonnal jött a válasz, így nyugodtan kijelenthetjük: a foglalkozás elérte a célját.
Közben befújt a bóra, így izgalmas lett a mólóhúzó gyakorlat. Ennek a man?ver-elemnek az a célja, hogy kemény oldalszélben is ki tudjunk hajózni a sz?k kiköt?helyr?l és majd vissza is tudjunk állni. A szél fel?li far- és orrkötelet bikán hagyva kellett a hajót elemelni a szél alatti szomszédtól és ügyesen megtartani. Két kör gyakorlás után NÉGYESKE élesben kil?tt és megközelítettük a szélre mer?leges B4 mólót. Itt próbálkoztunk a 20 tonna tolatásos áthelyezésével egy hajó-szélességnyit a lapított hóembert?l (B) a kisszékre (4). Aki érti, érti, aki nem, nem. Egy sörért szívesen elmagyarázzuk. (Név, telefonszám a szerkeszt?ségben.)
A mai nap egyik legtrükkösebb és izgalmas gyakorlata a Tibor által kifejlesztett úgynevezett másfél köteles kikötési man?ver gyakorlása volt. A lényeg, hogy er?s oldalszélben tudjunk teljes biztonsággal kikötni a mólóval párhuzamos pozícióba. Ennek a man?vernek a helyigénye egy hajóhossz + szélesség. Kétemberes, (pl. Eszter, Ludmilla és Tibor.) így párban gyakoroltuk. Rajzot most id?hiány miatt nem készítek, de rövid magyarázattal szerintem érthet? lesz.
Gondosan el? kell készíteni! A zöld oldal középs? bikájára kötünk egy hosszú kiköt?-kötelet, amire hurokkal, vagy seklis csigával felf?zzük a fél-kötelet. Ez normál kötél, a hátsó bikán átvezetve rögzítjük a genoa-cs?rl?n és behúzzuk a hosszút a hátsó bikáig. El? kell még készíteni az orrkötelet, a korlátra hajtogatva, hogy egyszer?en leemelhet? legyen. A man?ver úgy kezd?dik, hogy a kormányos farral rátolat a + szélességre (hátszélben, nagyon pontosan). A segéd kilép és a hosszú kiköt?-kötelet azonnal leköti, (majd els?segély ellátást kér, ha belenyúlt a félcsomó hurkába.) A kormányos el?re kapcsol és a kormány- teljesítmény megfelel? arányával szépen befordítja a hajó orrát szél felé, párhuzamosra a mólóval. A fél-kötelet közben szép lassan kiengedi. Segéd eközben el?re sétál, és villámgyorsan leköti az orrkötelet is. Itt már nem szükséges els?segély ellátás. A végleges és biztonságos lekötésig kormány, teljesítmény marad. Hát röviden ennyi.
Mindenki minden fázist végig csinált, így a bemutatótón kívúl összesen hétszer végeztük el ez a feladatot.
Délután háromtól kimentünk egy horgonyzó helyre és a gyakorlatban is részletesen megismerkedtünk a horgonycsörl?, lánc, kötél, lánckamra, stb. gyakorlati részével. Id?re mértünk lánc-hosszt, jelöltünk 5 méterenként.
Motoros horgonydobás 4 méteres vízben, kétszeres mélység-hosszon kapatás (hátra), majd négyszeres hosszon újra. Az elméletnek megfelel?en még egy mélységnyit leengedtünk,ezzel biztonságosan lehorgonyoztunk.
Néhány érdekes fogást is elsajátítottunk, például, hogyan kell a horgony-lánc terhelését egy segédkötél beiktatásával levenni a csörl?r?l és áttenni az els? bikára. Szintén jó trükk befordítani a hajót a horgonyzási irányra mer?legesen, szintén segédkötél beiktatásával.
A köteles tartalék horgony kivitele következett dingi és evez? segítségével.
A napi gyakorlatot a f?horgony kézi felhúzásával zártuk. Nem egyszer? m?velet, mármint fizikailag. Különösen akkor, ha a jó tengerész köteles gondosságával megszívatják NÉGYESKÉT és HATOSKÁT hátramenet 1800 rpm fordulattal. Ezt úgy lehet érzékelni, hogy hajlik a csörl?kar, er?lködik a kadét, a többiek meg röhögnek. Mindezek ellenére szép gyakorlatot zártunk.
Kikötés után még egy kis m?szaki munkával lecsiszoltuk az újkelet? hátsó sarokülések lapjait.
A lakkozás után a jól megérdemelt vacsorát a KONOBA SIDRO (KOCSMA a HORGONYHOZ) becsületsüllyeszt?ben költöttük el. Látjátok, milyen nehéz az életünk?
Üdv mindenkinek, folytatás holnap.

Április 23. hétf?.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Felh?tlen ég, D-DNY 2-4 kts szél, 20-24ºC 1019 hPa
A reggel hat órás ébredés már szokásunkká vált, borotválkozás és a reggeli kávé után gyors bevásárlással színesítettük az ellátmány választékát. Közkívánatra meleg-szendvics volt a tervezett reggeli. A faluban némileg alacsonyabb árszinten dolgoztak a boltok, mint a marinában, de ennek a hátránya az volt, hogy a reggeli tornát cipekedéssel pótoltuk. Találtunk löncshús konzervet és feljavításhoz szükséges ízesít?ket is. A h?t?pultban láttunk t?rhet? virslit is, így az ebéd alapanyag, 15 pár, némi mustár és torma is gazdára talált. A péknél friss kenyeret gy?jtöttünk be, a norvég kocsmában pedig a jogosan járó 0,33-as sörünket. Ez utóbbit el is fogyasztottuk.
A norvég kocsma kifejezéshez némi magyarázat tartozik. El?z? reggel találtuk a kávézót, mivel ez már hat órakor nyitott, pont passzolt az id?zítésünkhöz. A pultos kislány jól beszélt angolul és miközben felvette a rendelést, meghallotta az egymás közti magyar beszélgetést. Logikusan jött a kérdés, hogy milyen nyelven beszélünk. A válasz is logikus volt, norvégül, és mivel ilyenkor Oslóban nagyon hideg van, itt töltjük a tavaszt, mivel nekünk ez már nyár! Látszott a szemén, hogy gondolkodás nélkül elhitte. Ez isten bizony így volt.
Visszatérve lényegre, a meleg-szenya és tea mindenkinek ízlett. A mai napra a deviációs görbe felvétele, illetve a tolatásos-áthelyezéses kikötés vizsgája volt tervezve. A deviációs görbe a holnap kezd?d? szkipper tréning el?készítése, míg a tolatásos dupla helyezkedés a man?ver tréning lezárása volt. Kifutás el?tt egy tervezett m?szaki mentést hajtott végre a csapat, az ODYSSEUS egyik középméret? csavarhúzóját kellett felhozni 3,6 méteres mélységb?l.
Pozíció 45°01,7 N 014°37,6 E Az els? próbálkozás a tengeralattjáró mágnes alkalmazásával sikertelen volt, így maradt a B terv, HÁRMASKA önként vállalkozott merülésre. A víz kb. 20°-os volt, ennek ellenére sikerül a man?ver. HÁRMASKA azt mondta, hogy jó a víz, ennek ellenére nem ugrott s...gest.
Fél tízkor kifutottunk és a kiköt? el?tti csendes vízen elvégeztük a tanfolyamról elméletben már jól ismert jobbra-balra 360 fokos fordulókat. Egy kadét a kézi tájolóval az árboc el?tti mágnes-semleges hossztengelyben kiáltotta minden tízfokos irány keresztezését. A busszolán és robotkormányon ekkor leolvasott irányok kerültek be a segédtáblázatba. A man?ver befejezése annyira lázba hozott mindenkit, hogy egy-egy OZUJSKO gyógyszerrel kellett csillapítani.
A man?ver vizsga mindenkit keményen megizzasztott, pedig most sokkal kisebb volt a szél, mint a tegnapi gyakorláson. Mindenesetre sem a B4 mólót, sem a hajó farát nem kellett újra építeni. A gyakran felhangzó taps jelezte a jó gyakorlatokat.
A kikötést HETESKE végezte, rend?rkanyaros farbeállással. Ez nem jópofi, hanem az el?remenetb?l hátra beállás sz?k 90 fokos fordulóval.
Virsli-ebéd után behajózott NYOLCASKA, így el?állt a párosan szép az élet szituáció a szkipper tréningre. Egészen este hétig elméleti kurzus volt, a hajó rendszereinek, m?szereinek megismerését?l a jellegzetes charter hajó átvételi eljárásán át, a hajóhigiénia, vészjelz? berendezések, stb. tárgykörig. Rengeteg hasznos információt kaptunk.
Este fél nyolckor jöttünk rá, hogy nincs víz a csapokban, mert a marinában megsérült az egyik f?vezeték és elzárták a vizet. Így a tervezett vízfeltöltés veszélybe került. Szell?ztetéses módszerrel mosakodtunk, majd a man?ver tréning záró és a szkipper tréning nyitó bankettjét ismét a FÜGEPÁLINKÁS konoba kerthelyiségében tartottuk. A vacsora végére megint megittuk a 2 liter fügepálinkát. (hazudok, mert csak kb. 1,7 liter volt benne.)
Még egy fontos momentum, történt, ami történt, Master of ODYSSEUS kapitányi sapkája ott maradt. Szemfüles kadét HÁRMASKA elhozta, de mivel Tibor már lefeküdt, tanakodtunk, hogy mi legyen. COLREG ismereteinket felfrissítve megállapodtunk, hogy az értékek megóvása is feladataink közé tartozik. NÉGYESKE javaslatát elfogadva folpack fóliába csomagoltuk az értékes sapkát és óvatosan behelyeztük a h?t?szekrénybe, a gyümölcsrizs mellé. Hosszú, fáradságos nap után tértünk nyugovóra azzal a jóles? érzéssel, hogy HOLNAP KEZD?DIK A HAJÓZÁS.

Április 24. kedd és 25. szerda.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Felh?tlen ég, D-DNY 2-4 kts szél, 20-24ºC 1018 hPa
Pozíció reggel 45°01,7 N 014°37,6 E log = 0,0
Tisztálkodás után fél hetes kávé, majd komolyabb bevásárlás következett, mivel a terv kb. 35 órás navigáció hagyományos eszközökkel nappal és éjjel. A szakasz végs? célja Brac sziget nyugati kiköt?je, MILNA, érintve RAB, VELI LOSINJ, KOMIZA, BISEVO, HVAR városokat-szigeteket.
A tanfolyamon tanultakat felidézve iránylatok mérésével, csúsztatott helyzetvonalak alkalmazásával, orrszög kett?zéssel, stb. végezte minden ?rség a kormányzást és navigálást. Negyedóránként rögzítettük az aktuális pozíciót a térképen, meghatároztuk a helyesbítést a rottára, vezettük a jachtnaplót.
Egy ?rség két kadét, két órát van szolgálatban, óránként felváltva navigálunk és kormányzunk. Kézi kormányzás a feladat, így meglehet?sen oda kell figyelni mindkét szolgálati beosztásban. Egyel?re ennyit a szakszolgálatról, most térjünk vissza néhány mondat erejéig a kapitányi sapka sorsára.
Reggel nyolckor Tibor kiment a marina hajós boltjába, pótolandó néhány apróságot. Mire visszajött, minden kadéton sapka volt, pedig a szikrázó 22°-os napsütésben még nem volt abszolút indokolt. Nem vett észre semmit, pedig mindenféle célzásokat tettünk. Mondatonként legalább kétszer szerepelt a sapka szó, mint fogalom. Nem lévén más választásunk, tájékoztattuk a történésekr?l, és ünnepélyesen átnyújtottuk a becses ruhadarabot, megfelel?en h?tött állapotban. A mosolyán látszott, hogy érti a viccet, legföljebb nem szereti. (Szereti.)
Folytatva a szakmai részt, 10.00 LT: indulási check-list. A cs?törés miatt még mindig nem tudtunk vizet venni, ezért a városi kiköt?ben beálltunk egy halászhajó helyére és a betonozó munkásoktól kértünk vizet. A f?nökük engedélye nélkül nem akartak adni, de az id? pénz, így pillanatok alatt el?kerítettük. Árucserében kaptak egy üveg bort és minden el lett sikálva. Amíg telt a víztartály elkészítettük a Passage Plan-t. Els? ?rségben az EGYESKE és a KETTESKE volt, akik szépen vezették a hajót. Tizenegy óra körül Tibor kivetette a kadétokkal a tárolóból a busszola-kulcsot és állíttatni akart a busszola (folyadékos kompasz) beépítési szögén. Így vezette be a tartalék kormány m?ködtetésének ismereteit.
13 óra 30-kor kötöttünk ki RAB-on, rövid séta után a f?téren söröztünk. A HÁRMASKA nagyot nosztalgiázott, mert sok-sok évvel ezel?tt az els? külföldi nyaralása ide vezetett. Harminc perces városnézés után indultunk tovább VELI LOSINJ felé.
Minden ?rség keményen nyomta a negyedórás helymeghatározásokat, közben ebéd, a konyhaf?nök csodálatos paprikás krumplija sok virsli és házikolbász karika betéttel. Ezek után, hogy ne unatkozzunk, váratlan vészhelyzeti gyakorlat következett. Ez abból áll, hogy békés szieszta, teszek-veszek közben egyszer csak megszólal egy sziréna, valamint ismétl?d? hangutasítás: VÉSZHELYZET, VÉSZHELYZET, VÉSZHELYZET. MINDENKI ?RIZZE MEG NYUGALMÁT ÉS MENJEN A FEDÉLZETRE TELJES MENT?FELSZERELÉSBEN. 2 PERC VAN HÁTRA. Majd ez ismétl?dik, csak a hátralév? id? csökken. Rohangálás, mondhatni fejetlenség után, a két perc lejártával jött az ellen?rzés. Minden becsatolva, a ment?mellény és a vitorlás ruha alatt vízhatlan csomagolásban az útlevél, kártya, (nem römi) némi készpénz. 50 % lett a túlélési arány.
Veli Losinjba hajóztunk, ahol fél óra volt az engedélyezett séta. Ezt követ?en az Ilovik és a Sv. Petar szigetek között megtanultuk a bójára kötés trükkjét. Tibor még Veli Losinjban megrajzolta a navigációs szlalom útvonalát, amit 4 szakaszra osztott az ?rségek szerint. Minden ?rségnek 2 szakasz jutott. Lassan besötétedett. A navigációs szlalom lényege, hogy helymeghatározás nélkül, csak a gondosan megtervezett útvonalat tartva száguldunk 3 órán át a sötét éjszakában csak a fények helyzetét tartva és mérve. Nagyon jól sikerült ez a gyakorlat. Innen a Zadarral szemben lév? Ugljan sziget mellett a Kornati szigetcsoport felé hajóztunk. Éjjel fél kett?kor érkeztünk a bójás átjáróhoz, a Mala Proverzához. Hagyományos navigációval áthajóztunk a bóják között, majd a nyílt vízre jutva 142 fokos valódi irányt tartva a több mint 60 mérföldet hajóztunk a Vis-szigeten lév? Komiza felé.
A nyílt vízen nagyon sok halászhajó fényét láttuk. Mikor az egyik kadét megjegyezte, hogy jön fel a nap, a másik azonnal visszakérdezett: miért, azt is ittunk?
Reggelre Tibor WC-je eldugult, annak ellenére, hogy ? aztán gondosan pumpált!
Komizán napsütés fogadott és 1 óra pihen?nk volt. Innen a Bisevo-szigeten lév? Kék-barlangba hajóztunk. Sajnos nagy holthullámok voltak, így Tibor a csónakból hívta vissza a kadétokat, mert nem tartotta biztonságosnak a behajózást.
Innen a Vis-szigetet megkerülve A Zöld-barlanghoz hajóztunk, amit csónakba szálva felderítettek a kadétok. Ezt követ?en vitorlát bontottunk és Hvar felé vitorláztunk, majd motoroztunk, majd vitorláztunk, és ismét motoroztunk a változó szél miatt. Hvar kiköt?be csak benéztünk, majd el kezdtünk cirkálni a csatornában. A Brac-szigeten lév? Milna felé hajózva nagy zivatar felh?be keveredtünk, amelynek csak a széle ért el minket.
Milnán Tibor befejezte a WC szerelést, kiderült, hogy a 4 év alatt lerakódott vízk? okozta a dugulást, nem pedig szerves anyag vagy papír. De a WC hátulját flexel ki kellett vágni, hogy hozzá lehessen férni a csövekhez.
A csapat jót vacsorázott a kiköt?i étteremben. Gyakorlatilag 36 órás hajózás után szerda este tértünk nyugovóra.
Log 241,0 tmf!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től