MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 236 út - szkipper tréning Portorozból
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
236 út - szkipper tréning Portorozból2007.04.29. - 2007.05.06.

236. út
A cél 500 mérföld lehajózása és közben a partmenti navigációs ismeretek emgszerzése

Üzenet a hajónakRészletes napló

Vasárnap, oktatás Portorozban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A csapat rendben megérkezett, bepakoltunk és 16 órától 20 óráig az altalános hajóismereti oktatást tartottam.
Aztán megvacsoráztunk és alvás.
Holnap reggel negyed nyolckor indulunk, majd Piranban kilépünk Szlovéniából, Umagban belépünk Horvátországba, majd innen Punatba hajózunk

Balázs naplója:
Hurrá, megérkeztünk! Portoros szép napsütéssel várt ránk. Biztató jel.
A tervezett id?ben, 2-3 óra körül a csapat lassan összegy?lt a kezd? sörözéshez, amit a kiköt?i kocsmában meg is ejtettünk.
Behajózás, majd rögtön nekiestünk a tanulásnak: hajóismeret és balesetvédelmi oktatás volt este nyolcig. Kiosztásra kerültek a konyhaf?nöki és a hajópénztárosi pozíciók is.
Sötétedés után visszalátogattunk a kocsmába egy finom kis vacsorára, amit természetesen sörrel öblítettünk le.

április 30 - Hajózás Portorozból Punatba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Korai ébredés, az el?z? napi szendvicsek elpusztítása után reggel 7 órakor már el is hagytuk Portoros kiköt?jét.
Átmotoroztunk Piran-ba, ahol kiléptettük a hajót Szlovéniából. Innen Umag felé haladva egy kis fakultatív program keretében megmentettünk egy búvárt, akinek elsodródott a csónakja.
Umagban egy gyors kikötést követ?en meglátogattuk a határ?röket, hogy némi adminisztráció árán bejelentkezhessünk Horvátországba.
10-kor már ismét úton voltunk, mert Tibor bemelegítésnek hosszú nyitószakaszt tervezett be: ma estére Punatba kell érnünk, ami kb. 115 tmf, az áramlás viszont várhatóan szembe fog jönni!
A konyhaszolgálat és az ?rség is beosztásra került (A kétórás váltások sorra: Balázs/Zoli, Gábor/István, Erika/Gyuri és Dávid/András).
A tenger békés arcát mutatta: dereng? napsütés 2-es hullámzás és a néha 4-5-ig er?söd? szél mellett id?nként még vitorlázni, aztán motorlázni és motorozni tudtunk. Közben természetesen szorgalmasan navigáltunk, barátkoztunk a m?szerekkel és írtuk a hajónaplót.
Délután 3 delfin is felbukkant a közelben.
Igazán nem unatkozunk. 18?óra után nem sokkal eljött a vacsora ideje, finom pörköltet vacsoráztunk a hajón amit fehérborral öblítettünk le.
Punatba 23.30-kor kötöttünk ki. Log 126,3.

Május 1. kedd
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Barátságos napsütés és egy finom reggeli alapozta meg a napi programot: ma Punat kiköt?i forgalmát terveztük megzavarni.
Bemelegítésül Tibor további elméletet igyekezett belénk sulykolni, közben az irányváltó cseréjére is sor került, ami a sok man?ver tréningt?l már kezdett meghibásodni.
A reggeli blokk végén, kijelölt önkéntesként Balázs tesztelte a vízh?mérsékletet (21 fok), ezzel segítve a karbantartási munkákat: a kötélvágó kését a helyére illesztette a víz alatt és ezzel befejez?dött az irányváltó csere.
11-kor már a kerék, - és sugárhatást teszteltük, majd a bója becserkészése volt a cél, végül a mólóra kötés következett sorra.
Estére mindenki begy?jtötte a szükséges 8-10 pontot gyakorlatonként, így megérdemelten látogattuk meg a fügepálinkás éttermet. Bár a 2 literes rekordot nem döntöttük meg nagyon finom vacsorát ettünk. Estére megélénkült a szél (28 csomó). Log 134,6. Holnap 82 tmf vár ránk.

Május 2. szerda
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel kisebb csendesed? bórára ébredünk. Reggeli, majd a nap megtervezése: id?járás, rotta, ?rségek, feladatok. Aztán felvettük a deviációs görbét.
10.15-kor indultunk Punatból. A nap feladata a navigálás hagyományos módszerekkel (iránylatok, tájoló, stb).
Ma ismét integetett nekünk két delfin a távolból.
Rövid városnézésre (fagyi, sör) megálltunk Rab-nál, majd V. Losinjban is (ez utóbbinál sikerült egy újabb rekordot beállítani: ennyire közel kocsmához még egyszer sem kötöttünk ki (< 5 m!).
5 után már újra vízen voltunk, hogy gy?jtsük a mérföldeket és a tapasztalatot, így folytattuk a navigálást napnyugtáig. A finom vacsorát (menet közben) követ?en kezdetét vette az éjszakai navigációs feladat.
Bizony izgalmas volt a sz?k átjárók közt lavírozni a sötétben, 8-9 csomós sebességgel, továbbra is csak hagyományos módszerekkel navigálva. Mindenki nagyon élezte és igyekezett, aminek meg is lett az eredménye: hibátlanul végigmentünk a pályán.
Éjfél körül már teljes g?zzel siklottunk tervezett horgonyzóhelyünk felé (maradt a szokásos ?rség csak most az éjszakai üzemmódnak megfelel?en ment?mellény és heveder oltalmában, de a kormányzás mellett változatlanul 15 perces helymeghatározási feladatokkal).
Ennek ellenére a többiek sem tudtak aludni. A tenger is kegyes volt hozzánk, 1-es fokozattal ringatta hajónkat, 1-es szélben.
Éjjel háromkor érkeztünka Kornati-szigetekhez, ahol átsuhantunk a bójás átjárón, majd vaksötétben a szigetek között kacsázva eljutottunk a horgonyzó helyünkre, ahol hajnali 4-kor dobtunk horgonyt. Log 252,7.

Május 3. csütörtök
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Hát az ébredés nem volt valami fényes, de Tibor tengerész dalainak aláfestésével ösztönözve végül 8.30 körül nekiestünk a reggelinek.
10-kor már fent volt a horgony is, és 18-20 csomós keleti szélben vitorlát bontottunk és a szigetek között cirkálva hajóztunk délkeletnek.
Borús volt az id?, de szerencsére nem esett, az ígért sirokkó helyett bora fújta a vitorlákat. Végre egy kis ?feeling?! Kreutzolva haladtunk végig a Kornati szigetek vonalán, majd déli harangszó körül megcéloztuk Skradin városát.
Közben a bora átadta a helyét a jugo-nak, így hol vitorlázva, hol motorozva átvágtunk a Murter tengeren.
Útközben találkoztunk Sez?val, aki egy Bavaria 39-el hajózott. Tibor átadott egy üveg fügepálinkát a találkozás örömére. Érdekes volt a man?ver: menet közben, fél méteres hullámokon karnyujtásnyira megközelíteni egymást...
Sibenikben egy gyors tankolás, aztán általános riadó: átrendeztük a legénység felállását, hogy a hajót megdöntve férjünk el a régi híd alatt. Gábor és Zoli új pozíciója a bum végén lett, András pedig a száling szélére került kiküldetésbe. Bár Tibor eléggé ideges volt, végül sikeresen vettük az akadályt.
Közben már belekeztdünk a radaros navigációs gyakorlásába. Az este már Skradinban az étteremben ért minket.
Este sikerült K Vilivel pár szót váltani egy repül?vel a rövidhullám? rádión. A gép az Olimpic Airways járata volt és K.Vili vezette. Szombaton ismér próbálkozunk. Itt a NonOlimpic SeaWays.

Május 4. péntek
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Borús, es?s napra ébredtünk. Az el?rejelzések szerint 25-30 csomós szél és 4-5-ös tenger várt ránk.
Már 8-kor úton voltunk. Reggeli után a KRKA folyón kifelé ismét radaros navigációt gyakoroltunk (megint elfértünk a híd alatt), majd irány a Kornati szigetek.
Most nem tévedett az el?rejelzés, így el?kerültek a viharkabátok. 1-2 méteres hullámzásban és 7-es szélben kezdtük meg a radar-navigációs gyakorlatot. Tibor elemében volt: a rotta úgy nézett ki, mint egy hegyi szerpentin. Még a gps-t sem m?ködött és az ablakok is el voltak függönyözve, de a Csapat ismét jól teljesített. Ráadásul a navigációs pult mellett sem lett senki rosszul.
Az egyik ilyen man?ver alatt egy zátonyra sodródott hajóra találtunk, amit éppen menteni kezdett egy motoros. Szerencsére nem volt komoly a baj, így csak a közelb?l szemléltük az eseményeket, a segítségünkre nem volt szükség, hiába ajánlgattuk.
Délután a hátszelet kihasználva vitorláztunk (30-35 csomós szélben), de estére ismét dízelre váltottunk, hogy a közben meger?södött 2-2,5 méteres hullámokban is biztonságosan elérjük Mali Losinj kiköt?jét.
A csapat továbbra is állta a tengert.
11-kor kötöttünk ki, majd zsíros kenyérrel és finom borral tettünk pontot erre a napra is. Log 420,3 (alakul az 500!)
Képek hamarosan!!!

Május 4. péntek
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Borús, es?s napra ébredtünk. Az el?rejelzések szerint 25-30 csomós szél és 4-5-ös tenger várt ránk.
Már 8-kor úton voltunk. Reggeli után a KRKA folyón kifelé ismét radaros navigációt gyakoroltunk (megint elfértünk a híd alatt), majd irány a Kornati szigetek.
Most nem tévedett az el?rejelzés, így el?kerültek a viharkabátok. 1-2 méteres hullámzásban és 7-es szélben kezdtük meg a radar-navigációs gyakorlatot. Tibor elemében volt: a rotta úgy nézett ki, mint egy hegyi szerpentin. Még a gps-t sem m?ködött és az ablakok is el voltak függönyözve, de a Csapat ismét jól teljesített. Ráadásul a navigációs pult mellett sem lett senki rosszul.
Az egyik ilyen man?ver alatt egy zátonyra sodródott hajóra találtunk, amit éppen menteni kezdett egy motoros. Szerencsére nem volt komoly a baj, így csak a közelb?l szemléltük az eseményeket, a segítségünkre nem volt szükség, hiába ajánlgattuk.
Délután a hátszelet kihasználva vitorláztunk (30-35 csomós szélben), de estére ismét dízelre váltottunk, hogy a közben meger?södött 2-2,5 méteres hullámokban is biztonságosan elérjük Mali Losinj kiköt?jét.
A csapat továbbra is állta a tengert.
11-kor kötöttünk ki, majd zsíros kenyérrel és finom borral tettünk pontot erre a napra is. Log 420,3 (alakul az 500!)
Képek hamarosan!!!

Május 5. szombat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ma reggelre elállt a szél, így 9-kor már nyugodt vizeken hajóztunk ki az öbölb?l.
Útban Rovinj felé, a nyugodt id?t kihasználva Tibor a csomókötéseket és a kötélfonás rejtelmeit mutatta be. Mi az újabb kávéadag után lelkesen kötöttünk, fontunk. Igyekezetünket egy kisebb delfincsapat is megcsodálta.
Majd elkezd?dtek a vizsgák (vészhívás és colreg ismeretek, parthajózás, elektronikus navigáció). Délután 4-kor villámlátogatást tettünk Rovinj-ban (szikrázó napsütés, 35 fok), majd Umag felé vettük az irányt (330 fok).
Közben folytatódott a vizsgáztatás. Ismét felbukkant néhány delfin, hogy szurkoljon nekünk, de ennek ellenére már fáradt a csapat.
Még a riadóra összeszedtük magunkat (els?re sikerült), az elméleti kérdéseknél Tibor már egyre gyakrabban utalt az ?iskolahajó? feliratra.
A bussola beállításnál a ( mágneses deviáció korrigálása) a sapkája is veszélybe került,. Végül a csapat mégiscsak állta a sarat, így örömmel vehettük át a skipper címet jelképez? Jacht Akadémiás jelvényt az 500. mérföldünknél.
Ennek örömére felhúztuk a blisztert, majd András ideiglenesen a bociba emigrált fénkyépezés céljából, de aztán megmentettük.
Umagban 8 körül kötöttünk ki egy gyors tankolás után, majd az étteremben füves pálinkával koccintottunk az 500 mérföldre.
Log 507,2.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től