MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 237 - út III. Jacht Akadémia Kupa
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
237 - út III. Jacht Akadémia Kupa2007.05.11. - 2007.05.20.

237. út
A III. Jacht Akadémia végeredménye a következ?:
1. hely: 7 ponttal a Smaragd, (Fekete L.)
2. hely: 18 ponttal a Topáz, (Hermányi Zs.)
3. hely: 19 ponttal az Opál, (Gubicza L.)
4. hely: 24 ponttal a Jáspis, (Szemke? G.)
5. hely: 26 ponttal a Zafir, (Makfalvi Á.)
6. hely: 30 ponttal az Obsidián, (Subert I.)
7. hely: 35 ponttal az Arabeszk, (Mitnyik L.)
br>

A Jacht Akadémia Vándorkupát továbbra is Fekete Laci ?rzi, immár a 3. éve.

Nagyon szép verseny volt. Köszönöm nektek ezt a feledhetetlen élményt. Nagyon jó volt látni milyen szépen hajóztok, milyen ügyesek vagytok!

Büszke vagyok arra, hogy megkaptam az élett?l azt a lehet?séget. hogy magam szerény munkájával segítethettelek benneteket Posszeidon birodalmában tett els? lépéseiteknél.

Üzenet a hajónakRészletes napló

szombat és vasárnap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Szombat G. Péter naplója:
Ismét együtt, ismét verseny. Ez már a III. Jachtakadémia Kupa, amelyen kis csapatunk indul.
Szombaton kora reggel indulunk, utunk zavartalan. Ezt még a horvát vámszervek sem zavarják meg, hiszen nem keresnek, így nem is találnak három autónkban nagykereskedelmi mennyiség? alkoholszármazékot. Ezeket a folyadékokat vitorlázás és navigációs serkent?ként használjuk esténként. Meg reggelente. Meg úgy általában. Ebben a zászlóshajó továbbra is Sezó bora, amit a hozzáért?k egyre jobban dicsérnek (csak nehogy kilöttyenjen és kimarja a hajó alját...).
Most a sutomiseicai öbölben lév? új, épül? kis kiköt?b?l indul a flotta, tehát még Zadarból rövid kompúttal át kell jussunk Ugljan szigetre. Délután kett?kor már ott is vagyunk és megkezdjük a behajózást. Minden hajó egyforma, Bavaria 44, mi sorsolás útján a Smaragd nev?t kaptuk. Igyekszünk beállítani a hajót (achter, vantnik, görbítés, stb.), miközben jön a rossz hír, hogy nem voltak még tavaly óta kidaruzva - sajnos rossz a daru - és hát ilyenkor az alja nem éppen az áramlástan szerinti. Sezo lemerül és készít a víz alatt fotókat, bizony gazdagon van kagyló és alga. Ezek hatását meg is tapasztaljuk, amikor rövidesen kifutunk egy kis tesztvitorlázásra, lassú és kelletlenül fordul, lesz bajuk, de hát mindenki ugyanezzel a gonddal fog küzdeni.
Estére megérkezik mindenki és az étteremben Tibor üdvözli a díszes kompániát, itt a teljes mez?ny. Kés?bb vetített bemutatón keresztül el?zetest ad a futamokról, tudnivalókról. Az id? remek nyárias, csodás az este, nagyon nyugodt hely (még) a kis kiköt?. Fáradtan esünk az ágyba, szórványos hortyogás veri fel a csendet.

Tibor naplója:
Pénteken délután háromkor indultunk Izoláról, 15-22 csomós szemb?l jöv? sirokkóban. Gyula hideg resztelt májjal lepett meg minket, amit még Dani is megevett, pedig nem szereti. Persze ebbe bele segített Gyula pálesze is.A szemb?l jöv? kellemetlen hullámzás csak kicsit zavart minket, így eljutottunk Pula alá, ahol éjfél krül lehorgonyoztunk. Reggel hatkor immár szép csendes id?ben elindultunk Zadar felé. Dél felé Gyula húslevest f?zött és rántott húst akart sütni, de nem volt a hajón liszt. Erre Molatnál lehorgonyoztunk és kimentek a partra beszerz? útra. Az els? ház egy pékség volt, így nem volt nehéz dolguk.
130 mérföld hajózás után végül megérkeztünk a MAy Club báziására, ahol találkozhattunk a csapattal. Vasárnap
A mai napi versenykiírás:
1. Tervezett rajt az Osljak-sziget B.Bl.(4) 15s 11m 8M világítótornya és az Odysseus közötti rajtvonalon, délel?tt, 11 órakor.
2. Tervezett befutó Biograd el?tt a Planac-sziget C.Bl. világítótornya és az Odysseus közötti célvonalon a következ?k figyelembe vételével:
a. A futam során az el?rejelzések szerinti gyenge szél miatt 2 kötelez? virtuális kapun kell áthaladni. Amennyiben az els? kapun legalább 4 hajó áthalad, akkor a futam folytatódik a második virtuális kapuig.
Ha a második virtuális kapun is legalább 4 hajó áthalad, akkor a futam folytatódik a biográdi befutóig.
3. Pályarövidítés esetén a tervezett befutó a Galesnjak-szigett?l délre lév? Z. fény és az Odysseus között.
4. A verseny során tilos érinteni a Mapsource útvonalakkal meghatározott következ? területek határait:
a. Elhagyni ( vagy belülr?l kifelé érinteni) az 1. futam pályát,továbbá behajózni (kintr?l befele érinteni) a következ? virtuális szigeteket:
b. Alfa-szigetet,
c. Bravo-szigetet,
d. Charlie-szigetet,
e. Delta-szigetet,
f. Echo-szigetet,
g. Foxtrot-szigetet,
h. Golf-szigetet.
i. Ludmilla-szigetet.
5. A futamon át kell hajózni a következ? virtuális pontok körül húzott R=0,02 tmf sugarú területen:
a. Xray, (N44 00.500 E15 19.000)
b. Yankee, (N44 01.100 E15 20.700)
c. Whiskey, (N44 03.600 E15 14.600)
d. Zulu. (N44 04.000 E15 15.700)
6. A területek érintése a maximálisra nagyított térképen a GPS trackek elemzésével történik,
7. A 4. pontban meghatározott területek érintése a futamból való kizárást jelenti.
8. Az 5. pontban meghatározott területek kihagyása a futamból való kizárást jelenti.
9. Értékelés: A befutási sorrend szerint.


A végeredmény:
Arabeszk: Mitnyik L -DSQ, 8 pont,
Jáspis: Szemke? G. -3. hely, 3pont
Obsidián: Subert I -DNS, 8pont
Opál: Gubicza L. -DSQ, 8pont
Smaragd: Fekete L. -1 hely, 1 pont
Topáz: Hermányi Zs -2 hely, 2 pont
Zafir: Makfalvi Á -4 hely,4 pont.
A DSQ a pálya elhagyás miatti kizárást jelenti
A DNS a rajt el?írt idejének lekésését jelenti.
G. Péter naplója:
Vasárnap reggel is igazi nyárias ver?fényre ébredünk, a reggeli pára gyorsan elt?nik, süt a nap ezerrel, de sajnos szél nem nagyon van, pontosabban nincs.
Halasztás lesz.
Sezó ismét lemerül, most már ólomövvel és súrolókefével felszerelkezve és megpróbálja kissé megpucolni a hajó alját. Ez embert próbáló feladat, neoprén ruhája nincs, tehát kicsit kék, amikor végül egy óra elteltével kimászik, meg remeg is. Ilyen az önfeláldozó hajóstárs. Alig tudjuk orális folyadékpótlással helyre állítani a h?mérsékletét és a keringését (most voltam Melles doktor úrnál az IMO 1.13-as tanfolyamon, remek volt.).
Délel?tt 11-kor indulunk az Osljak szigeten lév? fény és az Odysseus iskolahajó - aki most zs?ri hajóként funkcionál - közötti képzeletbeli rajtvonaltól.
Bejön a rémálom, szinte teljesen leáll a szél és csak nagy nehezen kínlódunk át a rajtvonalon. A szabály szerint 5 perccel a rajtjelzés után át kell lépni a vonalat, ez nekünk éppen csak sikerült, 17 másodperccel belülmaradva, ötödiknek indulunk.
Na, ez jól kezd?dik!...
A mai futam során a Zadar csatornában fogunk dél felé haladni. Itt három virtuális, koordinátákkal megadott sziget van (Ludmilla és hasonló nev?ek), amelyeket nem szabad érinteni, viszont van négy gonoszul elhelyezett pont, amit 0.02 tmf-en (ez 36 m!) belül kötelez?. Befutás Biograd el?tt. Mivel nagyon megbízhatatlan a szél, még további két, rövidítés jelleg? célvonal van, ami kapuként is m?ködik. Ha kielégít? a szél és a mez?ny megadott része adott id?ben átmegy a kapun, akkor megy tovább a futam.
Sajnos gondunk volt a rajttal és útközben is történt egy és más, ami nehezítette a dolgunk, de végül az els? és a második kaput is els?nek vettük és a pontokat is megfelel?en érintettük.
A mez?ny kell? része sajnos a lepunnyadó szél miatt nem ért át a második kapun. Ezek után az els? kapu alapján volt az értékelés, szerencse, hogy itt is els?k voltunk és megnyertük a futamot. Erre mondja egy nagyarcú barátom, hogy egyszer? a versenyzés, az élre kell állni mindjárt az elején és ezt kell növelni. Mi megküzdöttünk, többször megel?ztünk hajókat, majd visszael?ztek, majd újra mi el?ztünk, volt, hogy nagyon közel kerültünk másokhoz, de végül is megvolt a gy?zelem, hurrrrrrrá!!!!!!!!
Biogradban a kiköt? éttermében este 10-kor eredményhirdetés és futam kiértékelés (vetített trackek a kocsma falára, hajózási tanulságok levonása, stb.) lesz. Ezt megel?z?en - némi tisztálkodást beiktatva - azért beleugrunk a biogradi éjszakába és dalmát sonka, sajt, pepperoni vizsgálatot tartunk. Utána lepalacsintázzuk magunkat a sárga földig. Az esti szeánszon jó a hangulat, ?szinték a tapsok és gratulációk, ennek így kell lenni, ez a Jachtakadémia szellemisége.
Az els? futam után nyolc aranyérem csilingel a hajónk szalonjában a kapaszkodóra függesztve.


Opal naplója:
Az OPAL legénysége nagy ELANnal kezdte egy Bavaria 44es fedélzetén a harmadil JAK els? futamát. Egy jó rajt után még jobb pozíciót harcoltunk ki, így az egesz mez?nyt mögöttünk csodálhattuk.
Els?ként vettük az els? és második pontot is. Meger?södött önbizalmunkban ballon húzásra ragadtattuk magunkat ezzel lehet?séghez juttatva a többieket is.
Sajnos nem navigáltunk elég szépen, a kritikus pillanatban es a cél el?tt pár száz méterrel elhagytuk a virtuális valóságot, letértünk a kit?zött pályáról.
Ezutan a vitorlás versenyzés ujabb dimenziói nyíltak meg el?ttünk. A megfelel? öböl kiválasztása után latinos ritmusokra kerülgettük a medúzákat, fürödtünk és a hajó is könnyebb let pár üveg borral.
Éjszaka visszakerültünk a brutális való világba ami a Tibor tesztjeinek megoldásában manifesztálódott.


Topáz naplója:
Szombat kora délután Zadar ! A üdít? élmény volt beszabadulni a helyi Intersparba, hogy férfiúi konzum szenvedélyünknek hódolhassuk. Hirtelen a csapat minden tagja érezte az apró guruló kosarak megrakásának kényszerét, mintegy teljes mellbedobással kezdve a régen várt regattát. Persze csak a legszükségesebbeket összedobálva egy magyar átlagfizetést sikerült magunk mögött hagyni.
Elégedetten gurultunk át a komphoz. A sós leveg?, enyhe szél kellemes kombinációja andalító ringatózásban múlatta kompozásunkat. Ugljan szigete egyszer?en gyönyör?, helyi mikroklíma, a szigetre jellemz? fauna, és teljes nyugalom. Furcsa változás röpke nyolc óra utazás után.
Aki nem volt még az adrián vitorlázni, annak el kell mondanunk, hogy ez a majdnem kész kiköt? álom szép helyen, nem megszokott min?ségben várja a hajósokat.
Hajó átvétel, bepakolás, izzadság és verejték. A hajózásnak ez az a része, amit mindenki kihagyna, ha lehetne. A csapat minden tagja szépen teljesített, az összetartásra a nehéz pillanatokban se lehet panasz.
Kora este kifutottunk a hajóval kipróbálni magunkat és nem kevésbé Topáz névre hallgató hajónkat.
Azt kell mondanom, hogy a majdnem szélcsendben jól debütáltunk, habár a spí. Felhúzása így sem ment 3 másodperc alatt. Optimista vagyok mégis, fél nyolcra kezdte mindenki megtalálni a helyét és a hasznosság érzése kellemesen áradt szét kicsi szívünkben.
A Jacht Akadémia szervezett vacsora elhasználtan, ám farkas éhesen ért minket. A helyi pincérek kicsit üveges tekintete ellenére a vacsora remek volt. Grill tál burgonyás mángold körítéssel. A hím gyomrok megtömése után a csapat elcsendesedett. Visszakullogtunk Topázra és összes termeinkbe.
Hosszú nap volt. De lélekben készen állunk a küzdelemre.
Vasárnap.
A verseny els? igazi napja. Szél hiányában a rajtot többször módosították Tiborék. Kihasználtuk az id?t és tartalmas tojásrántottával köszöntöttük a verseny napot.
12-kor a rajtvonal el?tt állt mind a hét hajó. A szél többszöri felszólításunkra sem kezdett fújni. Így a rajt nem sikerült túl izgalmasra. Meg kell jegyezni az egyik hajó már elrajtolni sem tudott, mert a rajt jelet követ? 5 perc után sem tudott a start vonalon átmenni.
Topázunk a harmadik helyen szelte az els? pontig a habokat, amikor a navigátor halk bekiabálással jelezte, elmentünk a W-pont mellett, mintegy 1,5 méterrel. Korrigáltuk a hibánkat, megfordultunk és a teljes mez?nnyel szemben visszamentünk, hogy újra vehessük az akadályt.
Másfél órával a rajt után, no meg persze sok munkával máris a mez?ny után kulloghattunk az utolsó helyen.
A sikerek azonban nem várattak sokat magukra. Jól megérdemelt második helyünket hamar visszavettük. Egy forduló után, amikor mindenki spinakkert húzott, mi nem. Így nem lassultunk be, és fej-fej mellett az els? hajóval viaskodtunk a nap hátralév? részében.
A kicsi, ám néha feltámadó szél pont az apró technikai tudásbeli különbségeket hozta felszínre. Remélem. Ha ez tényleg így történt, akkor császárok voltunk ma. Pedig mi nem vettünk búvár ruhát sem, hogy a hajó víz alatti felületét algátlanítsuk, hogy jobban csússzon a vízben a hajó.
Jelentem a kellemes, nyugodt vízen könnyedén f?ztük meg a két füstölt csülköt is, amit kevés ajvár és mustár kíséretében a nagy izgalomban befaltunk.
5 óra el?tt valamivel a második helyen befutottunk. Ma még csak kb. 20 percet voltunk els?k.
Holnap jobbak leszünk.

Topáz, Chef
Május 13.
Arabeszk naplója
Nagy izgalom volt az els? nap a hajón. Mindenki izgult, hogy milyen lesz a csapat az els? verseny napja. Ennek megfelel?en mindenki nagyon figyelt.
A rajtunk kit?n?en sikerült, els?nek rajtoltunk el. Viszonylag gyenge szél volt, nagyon néztük, hogy hol merre vannak a szél foltok.
Sokáig sikerült tartani ezt a pozíciónkat, de amikor kiderült, hogy az a laptop ami alapján a navigációnk m?ködik nincs a fedélzeten, és a kölcsön kapott GPS-n nem találtunk bizonyos funkciókat, ez elterelte a figyelmet és két hajó is megel?zött bennünket. Gyors döntés, hogy mi alapján navigálunk és újra a vitorla állítással tudtunk foglalkozni. Sikerült is feljönni a második helyre.
Nagyon jól mentünk át a kötelez? ponton. Aztán irány a következ?, a virtuális Ludmilla sziget másik oldalán. Két hajó ment az élen. A sziget spicc kerülésekor úgy döntöttünk, hogy nem húzunk spinnakert, azt a kis szakaszt kibekkeljük a génuával.
Mögöttünk azonban a bátrabbak spinnakert húztak és beel?ztek. Így ezt a pontot ismét harmadikként vettük. Ennél a pontnál a három hajó szinte egyszerre kavarogtatta a vizet, jó kis pályaverseny feeling-el.
Aztán irány az els? mozgó cél vonal, ami nagyon fontos volt, hiszen lehet, hogy ez lesz majd a végs? sorrend. Annyira koncentráltunk, hogy hogyan tudnánk ismét el?rébb kerülni, hogy kicsúsztunk a virtuálisan megrajzolt pályáról. Mire észbe kaptunk és ránéztünk a GPS-re, már kés? volt, kinnt voltunk. Ez pedig a versenyb?l való kizárást jelenti.
Nagyon bánatosak voltunk, de nem kedvetlenek. Csupán csak sajnáltuk a jó pozíció elvesztését. De talán jobb is volt igy, mert utána nagyon komolyan meg tudtuk beszélni a poziciókat a csapaton belül.
Azt hiszem most lettünk igazán csapattá! Ez pedig nagyon jó befektetés a következ? verseny napokra. A beszélgetés után egy jót vitorláztunk, gyakoroltuk a spinnaker fel/lehúzást. Este pedig Lajos isteni pörköltjével tömtük tele a bend?nket. De nagyon!

Jáspis naplója
A verseny els? napja számunkra a gyakorlásról szólt.
Feladat navigálás megadott pontok között figyelembe véve a zs?ri által kijelölt pályaterületet , elkerülve az elzárt területeket (virtuális szigetek). A csapat tagjainak ez a verseny az idei els? hajózása, s?t együtt most hajózunk elösz?r, igy a nap elején nem volt meg a csapatban az összhang.
Ez meglátszott a vitorlázásunkon is, mert a verseny féltávjáig gyenge szélben a teljes mez?ny elhagyott bennünket. A déli befutóponthoz 5. érkeztünk, de ekkor két befutott hajó jelezte a navigálásuk hibáját. Kis öröm az ürömben, hogy így harmadikként értünk célba féltávon.
A zsüri a verseny folytatása mellett döntött, de az id?járás nem igy gondolta és a versenyszám befutójára annyira legyengült a szél, hogy a versenyben maradt hajók 17h után tudtak csak áthaladni a 2. célvonalon, igy a déli befutó eredménye a végleges.
Igy végül a többiek navigációs hibájának okán harmadikak lettünk.

Obszidián naplója
Utazásunk új eleme a komp. Ja ez nem Sukosan... , hanem Zadar a maga poszt-jugoszláv bájával! Volt id?nk t?n?dni az utazás szépségein - no meg vajon mennyi is lehetett a megengedett fels? határ, amit a helyiek sem tartottak be - mert éppen elpasszoltunk egy hajót.Jáspis naplója
Valami álom lenne ez a kiköt?város, a masszív dalmát k?falak mögötti deja vu utcácskákkal, szemközt Ugljan hívogató formáival, de a 60-as évek betontömbjei rendesen szennyezik a tájképet. Kihívóan ronda a félsziget csúcsán a kiköt?i hivatal tömbje, én oda ? ilyen látvány elé - csinos kis szállodát álmodnék, terasszal, a teraszon vihorászó sporttársn?kkel...
Na aztán behajóztunk, a kis kompba, hja ez nem Calais- Majd kihajózás után izgatottan kerestü... milyen cicát is?
Meglett, nem kis meglepetésünkre egy kicsit még terepeztünk is, állítólag hétvégére parkoló is lesz. Egymásra ismertünk a régi barátokkal, ki-ki méregetni kezdte a sodrony feszülését, mi pedig lankadtan pálinková, karlovacska feltáró m?veletbe fogtunk, mert az eredeti hajónkat összetörték, az Obszidiánt meg takarították.
Öt óra, els? kifutás, fordulózás, majd vissza az els? közös vacsira.

Vasárnap
Az els? nap, vitorlabontás, túrahajózás Biogradba. Én megmondtam, hogy ne Whiskeyt kínáljunk Poseidonnak, hanem vörösbort!
A start el?tt három perccel egy nagy lavór özepébe lökött, így aztán ... b. hattuk az öt percen belüli indítást. Váóh ! Ludmilla bájos partjai mellett mindkét pontot szemrebbenés nélkül levadásztuk, Sukosánnál kiszorítottunk a pályáról két hajót, harmadikként szeltük a közbens? befutót, a többit pontot is vettük a teljes szélcsend bénító félórái ellenére, de bizony ? ahogyan azt utólag megtudtuk - az egész, csak a sportszellem fenntartása érdekében zajlott. Zafír hajónapló
Megérkezésünket hátráltatta az a tény, hogy a komp nem járt 5 órától fél 8-ig a viharos id? miatt. Majd miután a tengeren hánykolódva megérkeztünk, elfoglaltuk a helyünket az el?re sorsolt Zafíron.
A JAK egy vidám grillvacsorával és megnyitóbeszéddel várta a versenyz?ket. A vacsora alatt Vass Tibor részletesen tájékoztatta a versenyz?ket az el?ttük álló futamokról.

Másnap a hatalmas orkánok közepette (2 Kn) a fantasztikus rajt után, hirtelen megálltunk és el?reengedtük a többi versenyz?t, mert jobbra t?lünk delfineket pillantottunk meg és mindenképpen meg akartuk nézni ?ket, melyre a többi versenylázban ég? hajónak így nem volt lehet?sége.
Az els? fordulópontig sikerült az így szerzett tetemes hátrányt ledolgoznunk, majd utána beleestük a lavórba, ahonnan élénken figyeltük, hogy vitorláznak el a többiek. A második fordulópont után a b? negyedórás hátrány miatt, már nem volt más hátra, mint a teljesíteni a versenytávot. Eközben az élmez?ny heves pozícióharcok közepette elhagyta a versenypályát így els?k helyett negyedikek lettünk.


Opal naplója:
Az OPAL legénysége nagy ELANnal kezdte egy Bavaria 44es fedélzetén a harmadil JAK els? futamát.
Egy jó rajt után még jobb pozíciót harcoltunk ki, így az egesz mez?nyt mögöttünk csodálhattuk.
Els?ként vettük az els? és második pontot is.
Meger?södött önbizalmunkban ballon húzásra ragadtattuk magunkat ezzel lehet?séghez juttatva a többieket is. Sajnos nem navigáltunk elég szépen, a kritikus pillanatban es a cél el?tt pár száz méterrel elhagytuk a virtuális valóságot.
Ezutan a vitorlás versenyzés ujabb dimenziói nyíltak meg el?ttünk. A megfelel? öböl kiválasztása után latinos ritmusokra kerülgettük a medúzákat, fürödtünk és a hajó is könnyebb let pár üveg borral.
Éjszaka visszakerültünk a brutális való világba ami a Tibor tesztjeinek megoldásában manifesztálódott.

Hétf?, a precíz navigációs futamok napja.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A mai napon 2 futamot tartottunk. El?ször a Két százados pontgy?jt? verseny volt, amelynek szabályai a következ?k voltak:
1. A futamon a 12 tmf-es és a ROC tanfolyam tananyagából összeállított (hajónként azonos) feladatok megoldása alapján meghatározott virtuális bójákat (waypoint) kell érinteni.
2. A feladatokat a hajók a futam el?tti napon kapják meg.
3. A feladatok megoldásához a WGS-84 ellipszoid szerinti koordinátákat rendeltünk hozzá táblázati formában. Ezek közül csak a helyes megoldás adja a virtuális bója koordinátáit.
4. A virtuális bója érintéséhez azt legalább 0,02 tengeri mérföldre kell megközelíteni, vagyis a pont körül húzott 74 méter átmér?j? körön belül kell áthaladni a hajóknak.
5. A GPS track biztos rögzítése érdekében ajánlott a virtuális bója érintésénél 15 másodpercig változatlan irányban haladni.
6. A virtuális bóják érintése 1-5 pontot ér egy külön táblázat szerint. Egy virtuális bója többszöri érintésével nem lehet többlet pontot szerezni.
7. Az id?járás függvényében tervezett rövidítések pontos koordinátáit legalább 1 órával az esetleges rövidítés el?tt VHF rádión jelentjük be.
8. Értékelés: A legfontosabb szempont a pontok száma. A futamot az a hajó nyeri, amelyik a legtöbb pontot gy?jti össze. Pont egyenl?ség esetén a befutási sorrend dönti el a helyezések sorrendjét.
A következ? kérdésekre nem sikerült váloszolni senkinek sem:
4. Melyik nem vészjelzés a következ?k közül?
a. Egy vörös fény körbeforgatása.
b. Kinyújtott karok föl-le mozgatása.
c. Narancssárga folt a víz felszínén.

6. Mi a NAVTEX?
a. Speciális dekóder a VHF rádióhoz, amellyel a hajózásra vonatkozó biztonsági közleményeket lehet venni.
b. Speciális vev?készülék, amely az 518 kHz-es frekvencián veszi a hajózás biztonságára vonatkozó közleményeket.
c. Speciális vev?készülék, amely segítségével az 518 kHz-es frekvencián kisugárzott faxot lehet venni a hajókon.


12. Csak egy fehér lámpát lát. Mi nem lehet ez:
a. 56 méter hosszú gálya
b. tengeralattjáró farlámpája
c. 42 méter hosszú horgonyon álló halászhajó.
d. 20 lábas vitorlás hajó jobb oldalról

Kinek milyen ötlete van?


Este a kiértékelésnél nehéz probléma elé került a zs?ri: két hajón a GPS leállt, így nem tudták a versenyszabályzat szerinti módon bemutatni a hajózásukat. Tudtuk, hogy tisztességesen végig hajózták a versenyt, de ezt nem tudták a versenykiírásnak megfelel?en igazolni.
Mivel nem sikerült megfelel? megoldást találni fájó szívvel azt a döntést kellett hoznunk amiért én válalom a felel?sséget, hogy a Versenykiírás szerint csak a GPS-ek aktív trackjének letöltése az egyetlen hivatalos teljesítés igazolás. Ez persze a két érintett hajónak nagyon fájt. Nekem is. De ha ez a futam érvényességének feltétele, akkor ezt be kell tartani. Ha az árboc eltörik, akkor a kárvallott számára kedvez?en módosítsuk a versenyszabályokat?
Persze itt árnyaltabb volt a helyzet. Tudtuk, hogy tisztességesen lehajüzták a feladatot, más módszerrel igazlni is tudták ezt. Ha valaki a futam el?tt felveti ennek kérdését, akkor biztosan megfelel? döntés született volna az ügyben. De így utólag sajnos nem tudtam semit sem csinálni. Két órán át kerestük annak lehet?ségét, hogyan tudjuk mégis értékelni a két hajó futamát. Támadhatatlan megoldást nem találtunk. Ez nekem nagyon rosszul esett, teljesen lelkibeteg lettem t?le, de meg kellett tennem: csak a kiírás szerinti módon lehet igazolni a feladatok teljesítését. Kés?bb a többi kapitány is helyeselte a döntésemet, ami kicsit azért megnyiugtatott.
Végül is addig tudjuk módosítani a szabályokat, amíg csak elvekr?l és lehet?ségekr?l beszélünk. Ha már a konkrét sérelmekhez kelle alakítani, módosítani azokat, akkor már a verseny tisztasága sérül.
A mai eredmények a második futamon:
Arabeszk: Mitnyik L -6. hely,
Jáspis: Szemke? G. -7. hely
Obsidián: Subert I -5. hely,
Opál: Gubicza L. -2. hely
Smaragd: Fekete L. -1 hely
Topáz: Hermányi Zs -4. hely
Zafir: Makfalvi Á -3.hely.

A mai második, sorrendben a 3. futam a következ? szabályok szerint zajlott:
1. A tervezett rajt a 2. futam befutását követ?en a Vrgadsi-kanalan lév? Artica V. sziget és az Odysseusz közötti rajtvonalon történik.
2. A futamon a következ? virtuális bójákon kell áthaladni, amelyek koordinátái a WGS-84 ellipszoid szerinti a következ?k:
1 N43 51.000 E15 31.500
2 N43 51.000 E15 32.000
3 N43 50.100 E15 32.500
4 N43 50.500 E15 31.700
5 N43 50.600 E15 32.800
6 N43 49.300 E15 32.000
7 N43 49.000 E15 33.000

3. A virtuális bója érintésének pontossága adja a szerzett pontokat a következ?k szerint:
a. ha az érintés R=0,010 tmf-en belül történik, akkor ez 1 pontot ér.
b. ha az érintés R=0,005 tmf-en belül történik, akkor ez 2 pontot ér
c. ha az érintés R=0,002 tmf-en belül történik, akkor ez 5 pontot ér.
A virtuális bóját csak egyszer lehet érinteni. Többszöri érintés a pontok elvesztését jelenti.
4. A GPS track biztos rögzítése érdekében ajánlott a virtuális bója érintésénél 15 másodpercig változatlan irányban haladni.
5. Értékelés: A legfontosabb szempont a pontok száma. A futamot az a hajó nyeri, amelyik a legtöbb pontot gy?jti össze. Pont egyenl?ség esetén a befutási sorrend dönti el a helyezések sorrendjét.
6. Rajt után 3 perccel lehet spinakkert húzni.
7. A befutás és ideje az id?járási viszonyoknak megfelel?en megjelölt egész óra 00 perc és 15 perce között, ha nincs pályarövidítés a Hr. Misine és a Odysseus között lesz.
8. Minden befutott hajó egy hangjelzést kap, amit rádión nyugtázunk.
9. A 15. perc után befutott hajók minden megkezdett percenként 1 pont levonást kapnak az elért pontszámokból. A 30. perc utáni befutásnál a hajó eredményét nem befutott hajóként értékeljük. (DNF ).
Sajnos a szél közben legyengült, így rövidíteni kellett a pályát. A gyenge szélben Obszidián nem tudott a rajtlimit alatt elrajtolni, és a Jáspis és Opal pedig beérni a befutó id?pontjáig.
A verseny nagyon jól sikerült. Az 1. és a 2. helyezet a fenti pontokon (a pályarövidítés miatt a 6. és 7. pontot kivéve) 4 méteres pontossággal tudott átvitorlázni. Hihetetlen precizitás! Gratulálok minden résztvev?nek. A futam vége nagy fürd?zésbe váltott át, a szinte tökéletes szélcsendben.
A kiköt?be menet immár harmadsza találkoztunk delfinekkel.

A mai eredmények a második futamon:
Arabeszk: Mitnyik L -3. hely,
Jáspis: Szemke? G. -DNF. hely
Obsidián: Subert I -DNS,
Opál: Gubicza L. -DNF
Smaragd: Fekete L. -1 hely
Topáz: Hermányi Zs -4. hely
Zafir: Makfalvi Á -2.hely.

G. Péter naplója:
Hétf? reggel nyolckor kapitányi megbeszélés, a mai nap programja kerül pontosításra. Reggel többen megemlékeznek a tegnapi pepperoniról és Sanyi házi paprikájáról, ami szintén tudta a dolgát. Ja, még tegnap este Sanyi kakas-pörköltjét is megettük, kellett is, mert valaminek fel kell szívni a sok folyadékot, ami nem H2O volt.
Ma hétf? van, sok lesz a dolog, két futam vár ránk.
Az egyik a vasárnap esti, 20 kérdéses tesztlap alapján megtudott 20 kooridnátával meghatározott pont érintéses pontgy?jt? verseny. A csapat vasárnap esti szellemi szintje nem volt elegend? a tesztlaphoz, nagyon leragadtunk a tengeralattjáró farfénye ill. az 56 méteres gálya éjszakai fényeinél. Minden válaszhoz tartozik koordináta, de ha rossz a válasz, akkor az érintett pontnak is rossz helyen lesz, tehát nulla az értéke.
Vass Tibor Jachtakadémia kapitány úr hozta a szintjét, mert még reggel is vakarództunk egyik-másik kérdésen.
A második futam ezen a napon egy szintén pont érintéses, de precíziós verseny. Itt meg van adva el?re 7 pont, amiket érinteni kell, a lehet? legpontosabban. A pontossági körök 0.01, 0.005 és 0.002 tmf sugarúak, (ami 18m, 9m és 3,6m!), tehát ez igencsak összemérhet? a GPS pontosságával és már az is lényeges, hogy hol a kontroll GPS antennája a hajón. (A hajók mindegyikén egy azonos típusú és beállítású Garmin GPSMAP 276C kézi készülék van, ezt a zs?ri minden futam után begy?jti és ennek alapján értékeli a versenyt. Mondanom sem kell, hogy ez a készülék nem babrálható.)
Próbálkozzunk csak egy 12 tonnás vitorlással egy ekkora körbe belehajózni a tengeren. A szél délel?tt eléggé jó volt, 10-13 csomós, barátságos, de délutánra legyengült és a második futamot is le kellett rövidíteni cca. 1 tmf-el, ami nem sok. Az ilyen pontgy?jt? versenyeken fontos a szél mellett az id? is, mert általában id?limiten - pl. negyed óra - belül be kell futni a célba. A csapda, hogy hiába a sok gy?jtött pont, ha gyengül? szél miatt késünk és a késésért pontlevonás ill. id? limiten túl kizárás jár.
Ma mindkét futamban els?ként mentünk át a célon, de nagy kérdés, hogy valóban nyertünk-e? Addig a míg a GPS-ek nincsenek kiértékelve, addig minden nyitott, hiszen lehet, hogy mások több pontot gy?jtöttek ill. pontosabban navigáltak.
Biztonságból megittuk a pezsg?t és most éppen 18.04-kor Murter sziget alatt hajózunk Vodice felé. A pozíciónk N43 45,349 E015 40,269. A SOG 7,5 csomó (már motorozunk), a h?mérséklet 23-25 fok lehet, napsütés.
A csapat - a feszültséget levezetend? - a hajó több zugában pihenteti szemét, beleértve szeretett és tisztelt kormányosunkat, Fekete Lacit. Mit hoz számunkra az esti eredményhirdetés? Vacsorát, azt biztosan... vajon folytatódik-e az éremcsilingelés megsokasodva és milyen lesz a színe? Kétségek között közeledünk Tijat sziget felé, amit jobb kézr?l elhagyva fordulunk 35 fokos valódi irányba Vodice marina felé.



Opal naplója:
A tegnapi teszt megoldásának megfelel?en a küls? szemlél? ma 7 össze vissza cikázó hajót láthatott. A 2. futam a különböz? pontok begy?jtésével telt viszonylag jó szélben így egy óránk maradt a zs?ri hajó el?tt való magamutogatásra.
A 3. futam délután már nem sikerült ilyen jól, mert a kezdeti izgalmak es pontgy?jtés után pár száz méterrel a cél el?tt teljes szélcsendben élvezhettük a néhány szerencsés hajó befutását.

Zafir naplója
A második napon, az els? futamon 20 navigációs pontot kellett érintenünk, amikre Vass Tibor furfangos tesztlapjának segítségével lehetett rálelni.
A lelkes pontgy?jtögetés közepette figyelni kellett a többi hajó kavalkádjára. A tesztlapon és a pontok megtalálásában is sikeresen vettük az akadályokat, így egy bronzérmet is sikerült bezsebelnünk a futamért.
A harmadik futamban az el?re kijelölt pontok pontos megközelítése volt a feladat, a 4 m sugarú körön belül kellett a pontok felett áthajózni, pontosabbak voltunk, mint az amerikai légier?, köszönet a kapitánynak, a navigátornak és a kormányosnak, így a gyenge kezdés után (no meg egy finom steakvacsora után) egy második helyezésért is felléphettünk a dobogóra.


Obszidián naplója:
A második futam a pontgy?jt?, a tesztkérdésekre adott pozitív kicsengés? válaszok alapján.
Harmadik futam: egyszázados pontosságú navigációs verseny, mely lecsóba fulladt.
Na szóval az a teszt! Melyik nem vízkiszorításos úszó viziszerkezet: a/ gálya bája, b/ a tengeralattjáró bidéje, c/ a nehézvíz a jaffaszörp tetején, amit vészjelzésként Besszelov vetületben 0,28 pluszmínusz öntöttünk a kapitány állampolgársági esküjének pecsétje helyére.
Viszont a pontokat úgy leszedtük, hogy még, a legénység egyre összeszokottabban, dolgozik, óriási a délel?tt.
Na délután Poszeidon bosszúja numeró bissotwo, megint nem siklunk át a rajtvonalon. Na, de az a lecsó, meg a fürdés abban a kis öbölben!. Alig tudtuk a sztéket lenyomni este Vodicében. Részemr?l szunyókálás az eredményhirdetésnél, de senki sem noszogat érmet átvenni! Miért is?
Jáspis naplója
Második nap els? futama a pontgy?jt? verseny. Eltervezett stratégiánk az volt, hogy a gyenge szélre való tekintettel pár értékes pont vétele után mihamarabb jussunk le a célvonalig.
Ennek megfelel?en a rajthoz legközelebbi 17-es 2p pont után a 8-as 5p pontra mentünk kihagyva a 20-as 1p-s pontot.
Továbbhajózva sorra vettük a pontokat, mig a verseny féltávjánál már 14 sikeres pont vételén is túlvoltunk.
A szél tartósnak bizonyult (az el?rejelzéssel ellentétben), igy verseny féltávnál úgy döntöttünk, hogy a közben kihagyott két pontért visszafordulunk. Amikor ezeket is abszolváltuk, akkor a célyonal felé fordulva még áthaladtunk a maradék 3,5,16-os pontokon és a befutó elött 45 perccel elértünk a célig. Sajnos a verseny elején kihagyott egyetlen 20-as pontra már nem volt lehet?ségünk visszatérni, igy spinnakker gyakorlással próbáltuk elütni a maradék id?t.
Sajnos ez rossz döntésnek bizonyult, továbbra sem a spinakkerezés lesz a csapat er?ssége - mert evvel a man?verrel sikerült annyira eltávolodtunk a céltól, hogy a pontos befutás lehet?sége is elúszott.
A célvonalon 14h06p15s haladtunk át. A befutó után lazitottunk és ekkor vettük észre, hogy a GARMIN készülék menet közben leállt (vszin? tápellátás megszakadása miatt). Ez a hír annyira rosszul esett a csapatnak, hogy a második futamon már saját képességeinkhez mérten sem voltunk jók.
Ugyan a rajtunk sikeres volt, de csak nagyon tompán és lassan haladtunk, melynek eredménye az lett, hogy az egyre gyengül? szélben a mez?ny elhaladt melletünk és végül a befutóra esélyünk sem maradt. A verseny alatt sikeresen vettünk 3 pontot , mellyel saját számításunk szerint kb. 2+5+5=12 pontot szereztünk volna, ha beérünk. A célvonalat 17.34-kor értük el, igy a nap eredménye egy DNF és egy utolsó hely lett.
Arabeszk naplója:
Az els? nap szigorú szerepbeosztása után nagy lelkesedéssel indultunk. Mivel azt gondoltuk, hogy a széljelz?-érzékel?jénél - a team tagjaihoz hasonlóan - némi alkohol elvonási tünet jelentkezik és ezért szabotálja a pontos adattovábbítást, a rajt el?tt félórával a két Csaba felhúzta Bálintot az árboc tetejére, hogy vigyen neki egy kis WD 40-et.
A második versenynap els? futamán, mivel a rajtnál gyenge volt a szél, arra helyeztük a hangsúlyt, hogy a versenykiírásban szerepl? sz?k 15 perces id?intervallumban befussunk a célba, mivel ez is a teljesítend? feladatok közé tartozott.
Ezért úgy gondoltuk, egy-két kedvez?tlen fekvés? pontot kihagyunk. A középs? szakaszban azonban kicsit beer?södött a szél, így id? el?tt közeledtünk a befutóhoz.
1,5 órával a befutó el?tt már a pálya végén voltunk. Gyors taktikai értekezletet követ?en nagy kockázatot vállalva visszafordultunk, spinnakert húztunk és visszamentünk az elhagyott pontokért gyakorlatilag a rajtvonal magasságáig.
Halál tack. Poszeidon velünk volt - köszönhet?en a nem kevés Unicumnak, amit Mila kapitány némelyikünk döbbenetére megitatott vele az els? napon -, a szél kitartott, és annak ellenére id?ben a célba értünk, hogy ez többször reménytelennek t?nt.
De megcsináltuk! A technika ördöge viszont megtréfált minket. A GPS-ünk valamiért nem rögzítette a futam jó részét, így ? mint kés?bb kiderült - teljesítményünk a versenybizottság számára értékelhetetlenné vált.
Péter jóslatának megfelel?en a nap 2. futamának végére elfogyott a szél, így épp hogy beértünk, és a begy?jtött pontok alapján 3-ok lettünk. A második futam fiaskója kicsit megviselte a csapatunkat, de a finom vacsora és a nem kevés alkohol hatására új lelkesedéssel vágunk neki a 3.napnak.


Smaragd naplója:
Ma hétf? van, sok lesz a dolog, két futam vár ránk. Az egyik a vasárnap esti, 20 kérdéses tesztlap alapján megtudott 20 kooridnátával meghatározott pont érintéses pontgy?jt? verseny. A csapat vasárnap esti szellemi szintje nem volt elegend? a tesztlaphoz, nagyon leragadtunk a tengeralattjáró farfénye ill. az 56 méteres gálya éjszakai fényeinél.
Minden válaszhoz tartozik koordináta, de ha rossz a válasz, akkor az érintett pontnak is rossz helyen lesz, tehát nulla az értéke.
Vass Tibor Jachtakadémia kapitány úr hozta a szintjét, mert még reggel is vakarództunk egyik-másik kérdésen. A második futam ezen a napon egy szintén pont érintéses, de precíziós verseny.
Itt meg van adva el?re 7 pont, amiket érinteni kell, a lehet? legpontosabban. A pontossági körök 0.01, 0.005 és 0.002 tmf sugarúak. Az utóbbi ugye mintegy 3,6 méter, tehát ez igencsak összemérhet? a GPS pontosságával és már az is lényeges, hogy hol a kontroll GPS antennája a hajón. (A hajók mindegyikén egy azonos típusú és beállítású Garmin GPSMAP 276C kézi készülék van, ezt a zs?ri minden futam után begy?jti és ennek alapján értékeli a versenyt. Mondanom sem kell, hogy ez a készülék nem babrálható.)
Próbálkozzunk csak egy 12 tonnás vitorlással egy ekkora körbe belehajózni a tengeren.
A szél délel?tt eléggé jó volt, 10-13 csomós, barátságos, de délutánra legyengült és a második futamot is le kellett rövidíteni cca. 1 tmf-el, ami nem sok. Az ilyen pontgy?jt? versenyeken fontos a szél mellett az id? is, mert általában id?limiten ? pl. negyed óra ? belül be kell futni a célba. A csapda, hogy hiába a sok gy?jtött pont, ha gyengül? szél miatt késünk és a késésért pontlevonás ill. id? limiten túl kizárás jár.
Ma mindkét futamban els?ként mentünk át a célon, de nagy kérdés, hogy valóban nyertünk-e?
Addig a míg a GPS-ek nincsenek kiértékelve, addig minden nyitott, hiszen lehet, hogy mások több pontot gy?jtöttek ill. pontosabban navigáltak. Biztonságból megittuk a pezsg?t és most éppen 18.04-kor Murter sziget alatt hajózunk Vodice felé.
A pozíciónk N43 45,349 E015 40,269. A SOG 7,5 csomó (már motorozunk), a h?mérséklet 23-25 fok lehet, napsütés. A csapat - a feszültséget levezetend? - a hajó több zugában pihenteti szemét, beleértve szeretett és tisztelt kormányosunkat, Fekete Lacit.
Mit hoz számunkra az esti eredményhirdetés? Vacsorát, azt biztosan... vajon folytatódik-e az éremcsilingelés megsokasodva és myilen lesz a színe?
Kétségek között közeledünk Tijat sziget felé, amit jobb kézr?l elhagyva fordulunk 35 fokos valódi irányba Vodice marina felé.

Kedd: Felkutatási verseny, az olimpiai és a két bójás pályaverseny elmaradt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A felkutatási verseny leírása: Az Odysseus legalább 15 percig egy adott útirányban, egyszeri útirány változtatással hajózik. Ez id? alatt a versenyz? hajóktól távol, nem látható helyen vízbe helyez egy emberi fej méret? bóját, amelyen egy jelzés található. A rajt el?tt VHF rádión a hajók megkapják a felkutatáshoz szükséges információkat. Miután a hajók megtalálták a bóját, a rajta szerepl? jelzést SMS-ben megküldik a Versenyirodába, majd a célvonalat a rajttal azonos irányban elmetszve befutnak. Értékelés: a befutási sorrend szerint. Amelyik hajó nem küldi meg a jelzést kiesik a futamból.
Minden hajó szépen elrajtolt és kereste Sezó 5 literes boroskannájára felrakott T jelzést, amit persze a versenyz?k nem ismerhettek. A vizbeesett személyt mr. Williamsonnak neveztük. Nagyon agódtam, megtelálják-e?
Nem hittem a fülemnek, amikor végül megérkezett az els? jelentés a Jáspisról, majd a második az Opáltól, harmadik az Obsidiánról , s?t negyediknek az Arabeszkt?l is. ez volt ennek a futamnak a nevezési sorrendje. A többi hajó nem találta meg, így azok kiestek a futamból.

Ezt követ?en sajnos nem tudtuk elrajtoltatni az olimpiai pályaversenyt, mert nagyon feler?södött a szél, sót még az irányát is változtatta. Amikor úgy t?nt, hogy kicsit csillapodik a szél, akkor egyb úl el is indultunk kirakni a bóját. Ennek befejezésével mértük a maximális széler?sséget: 34,8 csomót, három óra körül. Mivel már csak egy óra volt a rajt utolsó léehetséges id?pontjáig, és ez id?járás egyértelm?en a rosszabodás tendenciáját mutatta, vég?l úgy döntöttem, ma már nem lesz több futam. Közben Dani sapkáját lefújta a szél, amit 100 euró elvesztésével sikerült kimentenünk.
Felszedtük a bójánkat és szinte azonnal javulni kezdett az id?. De akkor még nem lehetett tudni, hogy ez végleges vagy csak a következ? er?södés el?tti álcázás.
Hát sajnos véglegesnek bizonyúlt, így aztán az es? is elállt, a nap is kisütött, a szél is legyengült 10-12 csomóra.
A tervezett Vodicei alvás helyett végül Sibenikbe kellett aludnunk, mert Vodicén több hónappal el?ttünk már lefoglalták egy másik versenynek a vendéghelyeket.
. Zafir naplója:
A tegnapi naplóból kimaradtak delfinek, láttunk ugyanis egy csomó delfint, ott játszottak a vízben, készült is egy csomó fotónk, azok vannak a tegnapi napnál.
A mai reggel kissé káoszosra sikerült, nem könny? olyan korán felkelni és máris egy csomó mindenre koncentrálni. Ráadásul változnak is a dolgok, nemcsak a mára tervezett utolsó futamból lett els?, de az esti kikötés helye is átkerült Vodice-b?l Sibenikbe.
Mr. Williamson kimentése nem volt egyszer?, az volt az ürge szerencséje, hogy olyan sokan keresték. Mi például az áramlás irányát fordítottuk meg (meg is tanultuk egy életre!), így ha rajtunk múlik, sosem találja fel a fordulóját. A zs?rinek mindenesetre SMS-ben küldtünk egy W-t (Whiskey), de nem ez volt a helyes megfejtés. Próbálkoztunk egy fejtet?re fordított W-vel is (M, mint Mézes Törköly), de ez sem volt jó. Ki gondolta volna, hogy Tibor a tejet (T) (se) szereti, sose jöttünk volna rá.
A délutáni két futam átmeneti törlésre került, így már jó korán beértünk a sibeniki marinába. Kellett is az id?, mert vissza kellett mennünk Vodice-be a hajópapírokért, mert azt a reggeli kapkodásban (amikor még bizonytalan volt, hogy hol is leszünk este), nem voltunk elég el?relátóak, és otthagytuk.
Alapelvünk, hogy minden rosszban meg kell találni a jót, így ha már Vodice-be vissza kellett taxizni, egyúttal leellen?riztük, hogy a tegnap esti steak csak véletlenül volt olyan jó, vagy máskor is így van. Jó volt ma is, de júniusban újra le fogjuk tesztelni.
Ma sajnos nem nyertünk érmet, de ebben is van jó, ha túl sok éremmel és kupával terhelnénk agyon a hajót, túlságosan nehéz lenne, és nem lehetne vele olyan gyorsan vitorlázni. És ha ez a hajó még tovább lassul, akkor.
Jáspis naplója:
Kedvez?en indult a nap, a kiköt?ben 5-10 csomós szél fújt, amely jó versenyzést igért. A nap a felkutatás és mentési gyakorlattal indult, majd ezt követi az olimpiai és két bólyás pályaverseny.
Az els? futam elinditása elött 5 perccel megint leállt a GARMIN logja - változatosság kedvéért megtelt a memóriája -, de szerencsénkre ez nem befolyásolta a futam értékelését. (már két er?sségünk is van spinakker és GARMIN GPS kezelés (:- ) .
A verseny er?s szeles id?ben kezd?dött, 15-20 csomós széllel, így er?sen reffelve tudtunk csak haladni. Stratégiánk a jó rajtolás után a zsüri által rádión közölt rotta elérése, majd a számított várható sodrás ismeretében, az így közrezárt terület felkutatása, az eredeti rotta irányából a várható sodródás felé. Ismeretlen tényez? volt számunkra az áromlat, a szél és az er?s hullámzás együttes hatása, így jóslásba bocsájtkozva óránként 1-2tmf-el számoltunk, de kés?bb ez er?s túlzásnak bizonyult.
Természetesen a lejutás idejére is felállítottunk a figyel? szolgálatot (külön-külön a hajó bal és jobb oldalán és az orrnál is állt egy-egy kémlel?), ha netán szerencsénkre éppen a céltárgy közelében hajózunk, hátha észrevesszük. Ez alkalommal mellénk állt fortuna, mert a megadott rottára még le sem érve 12.02 perckor észleltük a boját, kb 0,7 tmf távolságban az eredeti rottától.
Mivel számítottunk arra, hogy a versenytársak figyelik a többi hajó man?vereit, ezért a céltárgyat szem elöl nem tévesztve egészen az észlelési határig továbbhajóztunk, majd egy fordulóval megközelítettük Mr. Williamson urat.
A megközelitési man?ver során még arra is ügyeltünk, hogy a mr. Williamson ur közelében sem a hajó sebbességén sem az útirányon ne változtassunk, így a bója pozíciója rejtve maradt a közelünkben lév? két hajó elöl. (kb. 0,2-0,3 tmf-en belül voltunk egymáshoz képest). Ezután márcsak a sikeres célba jutás és célvonal helyes irányból való átmetszése volt a feladat, amit teljesítettünk is 12h32p-re.
A második és harmadik futamot - az er?s szélre való tekintettel - a rendez?ség törölte. Sajnáljuk a döntést, mert a törlés bejelentését követ? órában a szél jelent?sen gyengült, 16 órára kellemes 10-12cs -ra enyhült.
Nap végén boldogan vettük át az els? helyezésért járó kupát és érmeket. Jól dolgoztunk, de a szerencse is végre mellénk állt.

Obszidián naplója:
Három futam lenne a mai napra: a fuldokló Williamson kimentése, egy hárombólyás, majd egy kétbólyás verseny (?!). Izomláz, ég? b?r. A rettegés a mai naptól mindenkinél érezhet?. Kritikus a harmadik nap az összeszokást tekintve. A szél 17 csomó: ment?mellények fel!
Usgyi Williamson után. 20 csomó körüli szélben rajtolunk el, sikeresen. Azoknak jó, akik cockpitben küzdenek a hajóval és az elemekkel,miközben kapitány és másodkapitány a balfék Mr. Williamson lehetséges feltalálási helyét számolja és szerkeszti odalenn.
Egy forduló után hangos pattanás. A kormányos rezignáltan bejelenti: beszakadt a grósz. Jé tényleg, a fels? negyedben, úgy szépen a varrás mentén fityeg! Akkor betekerjük, addig, amíg csak az ép felület marad kint. Szegény vitorla akár tetszik, akár nem, krajcban fésüljük át a számításaink szerint legvalószín?bb sávot. Csak nem hagyjuk szegény Willyemst a hullámsírba veszni.
Már az ötödik fals észlelésnél tartunk. Az egyiknél kiderült, hogy labanc hajósok MOB gyakorlatot tartottak két összekötözött pufferrel... Lelkesen ráhajóztunk egy félliteres Jamnicás üvegre is, aztán OTTVAN, OTTVAN!! És tényleg! Ott tangózik a nagy T bet?vel az oldalán a hullámok tetején.
Ez a Mr. Williamson igazi angol! A real squarehead. Uzsgyi fel a startvonalhoz. No szembeszélben, kurtított vitorlával ezt sem olyan könny? venni, de megvan a harmadik hely! Nem hiszünk a szemünknek!
A szakadt grósszal be kell csúsznunk Sibenikbe, azonnali javításra. Dustom Sails-ék lekapták (ez egy óra volt), elvitték megvarrni. Három fiú vette le, három lány ? nem is akármilyenek ! ? varrták. Tanulság: nem érdemes egykezes óceánátkelésre árbócba tekerhet? grószt használni. Macerás megvarrni. Lelkesen bef?ztük újra, közben az egész mez?ny befutott, ugyanis lefújták a délutáni futamokat. Nem is volt olyan rossz ez a nap.

május 16 - Olimpiai pálya és túra verseny a Muter-tengeren
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel megtartottuk a tegnapról elmaradt olimpiai pályaversenyt. Mostanra az id?járá nagyot változott, egy igazi szép és izgalmas versenyben volt részünk.
A következ? eredmények születtek az olimpiai pályaversenyen:
Arabeszk: 7. hely,
Jáspis: 4. hely,
Obsidián: 5. hely,
Opál: 3. hely,
Smaragd: 1. hely,
Topáz: 2. hely,
Zafir: 6. hely.



A mai második futamunk túraverseny volt a Murter-tengeren Sali irányában. Ezt a pályaversenyt követ?en sikerült is rögtön elindítani. A feladatok a következ?k voltak:
1. Tervezett rajt a Plic Miljoka sziget izolált veszély bójája (43°45,3N 15°39,6E) és az Odysseus közötti rajtvonalon, VHF rádión meghatározott id?ben, az 5. futam pályaversenyének befejezését követ? 1 órán belül.
2. A befutó tervezett ideje a rajtot követ? 5. óra, amit a rajt után VHF rádión véglegesít a zs?ri.
A befutó tervezett helye a Crinikovac Veli sziget NE éle (közelít? koordináták kb. 43°49?N 15°21E) és az Odysseus közötti célvonalon meghatározott 2 virtuális pont között a következ?k figyelembe vételével:
a. A futam során át kell hajózni a következ? koordinátákkal meghatározott kapun, a K1 pont a hajó baloldala fel?li kerülésével:
K1 pont Lat=43°47,000?N, Lon=015°30,000?E, K2 pont Lat=43°47,100?N, Lon=015°30,000?E
b. A versenyhajóknak a VHF rádió 9-es csatornáján a kapun való áthajózás tényét és id?pontját be kell jelenteniük a zs?rinek.
c. Amennyiben a kapun legalább 4 hajó áthaladását bejelentik a tervezett befutó idejéig, akkor a futam folytatódik a tervezett befutóig.
d. Ha a tervezett befutó id?pontjáig legalább 4 hajó nem fut be a tervezet célvonalon, akkor a kapun való áthaladás sorrendje adja az adott hajó helyezési sorrendjét. A kapun csak egyszer lehet áthaladni.
e. A célvonalon való áthaladás iránya NE.
3. A verseny során tilos érinteni a Mapsource útvonalakkal meghatározott következ? területek határait:
a. Alfa-szigetet,
b. Bravo-szigetet,
4. A területek érintése a maximálisra nagyított térképen a GARMIN GPS aktív trackek elemzésével történik.
5. A 3. pontban meghatározott területek érintése a futamból való kizárást jelenti.
6. Értékelés: A befutási sorrend szerint.

Nagyon szép verseny után a következ? eredmények születtek a túraversenyen:
Arabeszk: 7. hely,
Jáspis: 4. hely,
Obsidián: 6. hely,
Opál: 3. hely,
Smaragd: 1. hely,
Topáz: 2. hely,
Zafir:5. hely.


A futam alatt Zafir vitorlája elszakadt, de Saliban sikerült megvarniuk a t?lem kapott eszközökkel.
Az esti eredmény hirdetésnél legnagyobb sajnálatomra 2 hajó nem jelent meg. Sajnos az egyik hajó az volt, amely tavaly sportszer?ségb?l éppen ebben a kiköt?ben mutatott példát. De biztos én rontottam el valamit.
A mostani 7 hajó sokkal több gondott és feladatot okoz, mint az el?z? két kupán a kevesebb hajó, pedig mások is és én is úgy látjuk, szervezettebb, rutinosabb minden. Sajnos a napló írásban állandó a lemaradás. Jöv?re minden képpen kell majd valaki, aki csak a tudósításokkal foglalkozik majd.
Már most lehet jelentkezni tudósítónak!
Holnap is egy nehéz, de izgalmas nap vár a hajókra: reggel 6-kor rajt és a feladat 16 óra alatt a legtöbb mérföldet lehajózni.



Smaragd nalója tegnapról
Beérünk a Marina Mandalinába. Ez egy újnak t?n? kiköt? Sibenik mellett. Ahogy beérünk a St. Ante csatornán és szemben Sibenik városa, jobbra fordulunk - nem balra a híd ill. Skradin felé - és szemben lesz két öböl, a jobb oldali (délebbre lev?) ez.
Pozíciónk a marinában N 43 43,101 és E015 54,043. Részben még most is hajójavító, de tisztaság van és nyugalom. A marinába szépen besüt a lenyugvó nap, van id?nk elgondolkozni a mai mentési feladaton.
Els? nagy tanulság, hogy ne essünk a vízbe ill. tegyünk meg mindent azért, hogy senki ne essen be. A hajók 40%-a nem találta meg Mr. Williamsont és éjszaka abszolút esélyetlenek lettünk volna. Nagyon más egy mentés leírása a könyvben és nagyon más végigcsinálni. Ezért is van ez a verseny.
Második tanulság a sodródás becslése. 20-25 csomós szél sodorta és pont ezzel szemben volt 1,2 csomós áramlás (ld. az adatokat korábban). Arra számítottunk, hogy a kannát rajta egy cca. 4-5 kilós k?vel, sokkal gyorsabban sodorja a szél és a hullámzás, ezzel szemben a bedobás után két órával találta meg egy hajó els?nek a bedobás helyét?l szélirányba mindössze 1,2 tmf távolságban.
Lényegesen nagyobb elsodródásra számítottunk. Harmadik tanulság, hogy nagyon figyelni kell a hajó minkét oldalán és f?leg kell egy nagy-nagy adag szerencse, mert az esti kiértékelésnél láttuk, hogy kétszer is nem voltunk messze t?le, csak éppen cirkáláskor elkerültük.
Holnap Zut vagy Sali a végcél és útközben lesz túrafutam és egy vagy két pályaverseny az id?járástól függ?en. Reggelt?l feler?söd?, majd este csökken? 15-20 csomós észak-nyugati szél várható. A kiköt? éttermében tartott értékelés és díjkiosztó után még egy kicsit sörözünk és pizzázunk azután irány az ágy.

Szerda reggel is süt nap, de kicsit h?vösebb van, mint tegnap, ezzel együtt az id?járásra nem lehet sok panasz. Állítólag éjjel volt egy zápor, de én err?l semmit nem tudok.
Reggel 10-kor gyülekeznek a hajók a St. Ante csatorna bejáratánál a forgalomirányító ház el?tt, ett?l nyugatra lesz az olimpiai háromszögpálya verseny. 15-20 csomós szélben indul a verseny, harmadiknak rajtolunk és harmadiknak fordulunk az els? bójánál.
Majd jön az er?sségünk a spinakkeres szakasz, de vannak gondok a fedélzeten. Végül kiáll a golyó és spivel 9,3 csomós csúcsot megyünk.
Egyébként kreutzban is volt egy 8,5 csomós csúcsunk. Ez azért nem rossz ett?l a túratehén hajótól és elnyúlt vitorláitól. Megjegyzem, hogy a spinakker viszont elég jó. Izgalmas a verseny, végül b? öt hajóhossznyival nyerünk.
Azért az jó, hogy a második hajó, a Topáz, azonnal mellénk jön a befutó után és gratulál. Ezt így kell, ez a Jachtakadémia szellemisége, ahogy Tibor mondaná.
A befutó után motorozgatunk, a következ? rész felé, ez egy túrafutam lesz. A rajt Murter sziget délkeleti csücskét?l kicsit délre a Plic MIjoka izolált veszélyjelzés mell?l indul. Két tiltott sziget van, amit ki kell kerülni. Az egyik virtuális, a másik nagyon is valóságos. Ezeken kívül még egy kapun - két, egymástól 0,1 tmf-re lév? pont - is át kell haladni, ami persze pont a virtuális sziget el?tt van jó közel, hogy nehezebb legyen.
Végig élesen kell krajcolni, d?l a hajó, eleinte még a grószon kicsit reffelni is kell, mert csak d?lünk, de nem megyünk. A szél eleinte 18-24 csomó, kés?bb 15-17. Jó kis verseny alakul ki, gyötörjük egymást a Topázzal, a mez?ny szétszakad az eltér? széltaktika miatt, de vannak izgalmas párharcok.
Az utolsó harmadban csoda is történik, a szél elkezd a versenyz?k számára kedvez? irányba módosulni. Végül 19 tmf cirkálás után néhány perccel megel?zve a célban a Topázt els?nek futunk be.
A cél el?tt felmerül egy kis értelmezési kérdés, hogy hol is van a cél, mely koordináták a célvonal végpontjai és merr?l is kell áthaladni. Ezekre a kérdésekre nagyrészt volt válasz az e napi versenyutasításban, de voltak jogos érdekl?dések és igen élénk volt a rádióforgalmazás a zs?ri hajó és a mez?ny szinte minden tagja között.
Beküzdi magát mindenki a célba, majd irány az éjszakai kiköt?nk, ami Sali nev? hely Dugi Otok (Hosszú sziget) szigeten, N 43 56,208 és E 15 09,991. Jó kis halászfalu, kikötés közvetlenül a kocsma el?tt, ahol a helyi er?kkel lehet együtt iszogatni. Most hajózunk el Gorna Aba és Glamoc szigetek között, t?lünk balra nevezetes Katina átjáró. Sali még cca. 4 tmf, 17.30 az id?, a nap kissé fátyolosan velünk szemben.
Sali sokat fejl?dött, remek kis vizesblokk készült a Maritime kocsma - befelé az öbölbe jövet jobb kézre - mellett. Ez eddig hiányzott. Jót zuhanyozunk, majd jön az igazi hideg zuhany: tévedés történt a 0.02 tmf-es pontgy?jt? (ez volt a tesztlap alapú) verseny kiértékelése során, így nem mi vagyunk az els?k, hanem másodikak. Ünnepélyesen kicseréljük a kupákat Gubiékkal és egyenként a csapat tagok az érmeket. Ez így sportszer?. Az már nem annyira, hogy érmekben nem érdekelt néhány hajó csapata nem jelent meg az esti díjkiosztón, Tibort nagyon elkeserítve.
Tibor átadja a mai pálya és túrafutam aranyérmeit, szerencsére nekünk, így ma egy éremcsere aranyról ezüstre és két plusz aranyérem a mérleg. Azért nagyon örülünk a teljesítménynek. Le kellene feküdni, mert holnap reggel ötkor (!!!!!) kell kelni, mivel 6-kor rajt a Sali bejáratánál lév? zöld fény és az Odysseus közül. Este 22 órakor lesz a befutó Zadrral szemben, a következ? 16 órában tehát csak megyünk, megyünk, megyünk, mérföldeket gy?jtünk, ez a feladat. Vannak korlátozások, nem érinthet? virtuális szigetek, a Katina átjárón nem lehet kihajózni, ott egyébként is tilos vitorlázni. Nehezítés, hogy az utolsó órát kivéve a hajó legfeljebb háromszor keresztezheti a saját nyomvonalát, tehát nem megoldható, hogy egy jó szeles helyen fel-alá száguldozunk. Vigyázni kell, mert akár így szigetek közé be is zárhatjuk magunkat. A negyedik keresztezés kizárást jelent.

Május 17 -18 Mérföld gy?jt? verseny és a III. Jacht Akadémia Kupa vége
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A mai szabályok kivonata a következ?:
3. Rajt május 17-én 06 óra, Sali el?tt, az Odysseus és a N43 56.188 E15 10.205 pont között. A virtuális pontot bal kéz fel?l kell venni.
4. A befutó virtuális, május 17-én 22 óra 00-tól 22 óra 15 között, az 1. és a 2. pont között. A pontok koordinátái a következ?k:
1. pont: N44 06.222 E15 10.393, a hajó piros oldala fel?l véve,
2. pont : N44 06.143 E15 10.293, a hajó zöld oldala fel?l véve.
A 22 óra 00 perc el?tti és a 22 óra 15 perc utáni befutást nem befutott hajóként értékeli a zs?ri (DNF).
A megtett mérföldeket a rajt hivatalos id?pontjától 22 óra 00 perc 00 másodperc között veszi figyelembe a zs?ri. A hivatalos végeredményt a zs?ri a Garmin GPS aktív trackjének elemzése után határozza meg. Tilos lementeni a logot értékelés el?tt . A befutott hajók adják le a GPS-t 22 óra 50-ig.
5. Mérföld egyenl?ség esetén a befutási sorrend dönt.

Reggel nagy szélcsendes lavor várta a versenyz?ket, igazi nyári fürd?id?, de ebben benne volt, hogy amikor majd dél felé megjön a tengeri szél a misztrállal, akkor majd belendülnek a hajók.
A leadott jelentések alapján ?gy t?nt, hogy végig az Obszidián vezet, de ezek a vízhez viszonyított távolságok voltak, és csak tájékoztató jelleg?ek voltak.
Dél felé végre megjött a szél, és így szépen meglódultak a hajók és gy?ltek a mérföldek szépen.
Végül estére aztán elcsendesült a szél és a két utolsó hajó szó szerint átkinlódott a célvonalon. A Topáz, csak 40 másodperccel maradt bent a limit id?n, már nagyon izgultunk értük.
Sajnos a futam leglassabb hajója az Arabeszk a célvonal bezárásakor még 4 mérföldre volt, és így kiesett.
Sajnos a hajók nem nagyon alkalmasak az éjszakai hajózásra, mert szinte egyetlen hajón sem m?ködtek a navigációs fények. Így az I. JAK 24 órás versenyét már nem lehetne ezért sem megtartani rajtuk.

A mérföld gy?jt? futam eredménye a következ? volt:
Arabeszk: 63,1, de sajnos nem futott be a megadott id?pontig, így DNF,
Jáspis: 69,2 tmf,- 5. hely,
Obsidián: 72,2- 3. hely,
Opál: 73,1 - 2. hely,
Smaragd: 76,4 - 1. hely,
Topáz: 70,4, - 4. hely,
Zafir: 68,0 - 6. hely.


Topáz naplója:

Szerencsére 5 kor keltünk, nem is tudtunk volna aludni többet!
Let?s go 6-ra kiértünk a rajtvonalra, ekkorra már a crew fele visszament folytatni a megszakított pihen?t, amit többen délután 2-ig meg sem szakítottak. (A kapitány el?ször 15.00 kor lépett a fedélzetre.)
Szóval elindultunk a mérföld gy?jt?re, ahol a sebesség volt a legfontosabb ezért félszelezve próbáltunk robogni megtolnia brájzlit, legalábbis amíg a szél kitartott.
Augusztusi balatoni deja vu érzésünk támadt 8 körül amikor is 0 szélben rotyogtunk, s?t a kiírásnak megfelel?en nem is fürizhettünk.
Aztán megláttuk a távolban az óhajtott szélcsíkot N irányból. Hamarosan el is ért minket, vagy mi a szelet, a lényeg újra vitorlásverseny érzésünk támadat. A kékszalagnak megfelel?en félszélben f?részelve operett hajózást hajtott végre.
Hamarosan egy elnézett fordulóval sikerült felhasználni azt a lehet?séget, hogy utunk során saját rottánkat keresztezhessük, ez a tudat végre felrázta a csapatot és újra élesen álltunk a feladathoz. Furcsa módon ekkor 13 tmf /2 órás részid?ket futottunk a tiltott virtuális szigetek között. Felkrajcolás után egy üt?s spinakkeres 20tmf/2 órás részid?re készültünk de mint szokás ember tervez a szél meg gyengül. Mindezek ellenére 4 tmf re jártunk a befutás el?tti 2 órával, ekkor ragyogó szélben spinakkeres raumot futottunk, így sikerült a délel?tt elvesztegetett mérföldeket begy?jteni.
21.00 kor 18.9 csomós befújást követ?en a spinakker levételre került. Mindösszesen 2 tmf re voltunk a céltól mely 22.00 és 22.15 között volt nyitva.
Ötperces félszeles menetekben futtatva a hajót, mérföldeket szereztünk és id?t húztunk. 20 perccel a célkapu nyitása el?tt ráfordultunk a befutóra ! (melynek elérésére számításaink szerint 15 perc lett volna elegend? ! Azonban a szél elállt !!! Ez hihetetlen 16 óra hajózás után 1 tmf-re a cél el?tt teljes a szélcsend !!! Szóval megkezdtük gigászi küzdelmünket a célba futás érdekében (és akkor még nem is sejtettük), hogy mi lesz a vége... 22.05 kor 120m rel a befutó el?tt állunk még 10 percünk van hátra !! A kapitány kiadja a parancsot spinakker fel !! 1 órája sötétben húztuk le, vizes és nincs összerendezve, de csak 10 percünk van !!!
2 perc alatt kész a szerelés de nem áll ki ... nem is csoda hisz a széler? nulla !! Ekkor egy Isteni pöff kidagasztotta a vitorlát és 22.14.35-kor azaz a befutó vége el?tt 25 másodperccel a Zsürihajó nyugtázta befutónkat.
A megtett mérföldek alapján IV helyet értünk el a magunk 70,4 tmf/16 óra teljesítményünkkel. Mégis a boldogság hihetetlen a befutó sikere miatt. Összesítésben II helyünket meg?rizve várjuk a következ? napokat.

Smaragd naplója
Most, 06.50-kor iszonyú álmosan spinakkerezünk Lavdara szigett?l északra.
Minden páros órában meg kell küldeni a pozíciónkat és a gy?jtött mérföldek számát a zs?rihajónak, aki ezt szétküldi mindenkinek, így plottolva a többiek helyzetét láthatók a taktikák és követhet? a verseny állása, mert persze a mez?ny azonnal szétszéled a rajt után.
A Nap egyre feljebb halad és a fázós reggel kezd barátságosabbá válni, noha még fent vannak a viharkabátok vagy a melegít?k. Lacin biztosan mindkett?...
Telnek múlnak az órák, a szél ereje lényegesen az el?rejelzés alatti és hektikus, 2-12 csomó. Próbálgatjuk a spinakker határait, hiszen ezzel vagyunk a leggyorsabbak.
El kell merengeni a mérföldgy?jtés mellet, hogy orientálódni kellene a cél felé is, mert 22 órakor befutó és 22.15 utáni befutás a futam nem teljesítését jelenti. Tehát id?re kell beérni és ki tudja, hogy meddig tart ki a hajózható szél.
Kétóránként küldjük az adatainkat és kapjuk a többiekét a zs?rit?l, látszanak az eltér? taktikák. A szél nem eléggé er?s, fogy az id? és 14 órakor már látszik, hogy az eredeti tervezett utunkat fel kell adni és rövidebb de sokkal nehezebben kell menni, így is teszünk.
Küzdünk Ugljan északi sarka felé, hogy megkerülhessük és ehhez a legrövidebb nekünk a Rivaj és Ugljan szigetek közötti átjáró.
Itt az 5 méteres mélységvonalak között nincs 0,2 tmf és a szél beer?södött 12-14-15 csomóra. Spinakkerrel száguldunk az átjáró délkeleti vége felé, amikor a másik nagyobb átjáró fel?l a sziget mögül kibukkan a Jadrolinja komp. Talán még soha még ilyen gyorsan nem szedtük le a spinakkert...
Nagy szerencsénk, hogy így kitart a szél, mert most már elértük a Zadar csatornát és a cél távolsága csak 6 tmf, tehát a mostani széllel csak egy órányira van. 15 óra múlt, tehát futtatott cirkálással elkezdünk felfelé menni észak-kelet felé, gy?jtjük a mérföldeket. Itt van egy virtuális sziget, vigyázzunk, hogy ne érintsük.
Közben a fedélzeti akkumulátor feszültsége 11,3 V-ra csökken, el?bb-utóbb le fog állni a fedélzeti rendszer. Már korábban mindent kikapcsoltam a h?t?t is beleértve - , csak a navigáció, a rádió, a laptopok és GPS-ek mennek. Ráadásul még el?ttünk az este, nem elkerülhet? a navigációs fények bekapcsolása a 22 órai befutásig.
A napnyugta ma egyébként 20.19-kor lesz. Estefelé kissé h?vösödik, be kell öltözni egy kicsit. Lássunk csodát, még mindig friss a szél, s?t er?södik is, 12-18 csomós szélben 8-9 között robogunk a spinakerrel, van már egy 10,3 csomós csúcs is.
Emlékeztetek, hogy ez egy Bavaria 44-es túrahajó. 18 csomós szélben meghalzolni embert próbáló feladat, nem is veszélytelen, egy rossz mozdulat és fekszik a hajó.
Besötétedik, jó nagy a kompforgalom Zadar el?tt, a szél meg er?s. Végül olyan sötét lesz, hogy veszélyessé válik a spinakker, leszedjük és ólálkodunk a cél felé. Meg kell gyújtani a navigációs fényeket. A farfény fél per c múlva kiég, az oldalfények pedig hol kigyulladnak, hol nem.
Nagyon alacsony már az akkufeszültség, 11,2V, ett?l is lehet. Végül 22 óra után néhány másodperccel befutunk a célba. Ezután bemotorozunk az induló kiköt?nkbe Sutomiseicába és kikötünk. Hulla fáradt mindeni, zuhanyozunk, majd Sanyi milánóija zárja a napot. Eredmény még nincs, az ellen?rz? GPS adati alapján fogja a zs?ri megállapítani. Szóval marad még az izgalom.

Péntek reggel borult id?re, szemerkél? es?re és ronda szélre ébredünk, van 30 csomó feletti befújás. Az el?rejelzés szerint ez marad egész nap, veszélyben a mai kötött pályás futam. Nyolckor kapitányi meeting a zs?ri hajón és az a döntés, hogy a mai futam törölve.
A nem hivatalos végeredmény szerint a tegnapi mérföldgy?jt?t megnyertük 76,4 tmf-el. Második az Opál 73,1-el és harmadik az Obisidán 72,2-vel.
Ezzel úgy áll a helyzet, hogy megnyertük a túrafutamot Biográdnál, a kétszázad mérföldes versenyen másodikak voltunk, megnyertük az egyszázados pontgy?jt?t, nem teljesítettük a felkutatási futamot sikeresen (de ezt a futamot kiejthettük), megnyertük az olimpiai pályaversenyt, a túrafutamot a Murter-tengeren és a 16 órás mérföldgy?jt? futamot.
Így a nem hivatalos végeredmény 7 futam után els? a Smaragd ? azaz mi (kapitány Fekete Laci) ? 7 ponttal, második a Topáz (Hermányi Zsolt) 18 ponttal, harmadik az Opál (Gubicza László) 19 ponttal.
A hivatalos eredményhirdetés is eljön péntek délután az Olive Island Marina éttermében. Egyébként rettenetesen dolgoznak, burkolnak, festenek, mert szombaton három miniszter fogja felavatni a kiköt?t. Szerencsére a konyha kész és egy meglep?en jó bableves és babgulyás közötti átmenettel indít a búcsúevészet. Ezután a grilltálat már alig tudjuk teljesíteni. Következik az utóbbi futam és az összetett verseny érmeinek és kupáinak átadása, fotózás, gratulációk.
Maximális gratuláció és elismerés illeti a mez?ny összes hajójának és legénységének a teljesítményét, mind vitorlázási mind navigációs szempontból nagyszer?en teljesítettek, tanultak, tapasztaltak ? hiszen végül is ez volt a cél a szórakozás mellett.


Jöv?re Veletek, ugyanitt.


br>

--------------------------------------------------- Utolsó nap, Péntek. A mai futamokat töröltük a viharos bóra miatt. Sajnos az éjjel bejött a bóra, és 20-35 csomó között fújt. A gyenge vitorlák és a m?szaki problémák miatt a ma napra tervezett túraversenyt, kötött pályán és az elmaradt 2 bójás futam pótlását töröltük.
Nem akartam ezt a szép versenyt valami kellemetlen havariával zárni.
Így a kiírásnak megfelel?en 7 futam esetén minden hajónak kiejtettük az összetett értékelésénél a leggyengébb eredményét. Ezek a sikertelen futamok (DNF, DSQ, DNS) voltak. :

A III. Jacht Akadémia végeredménye a következ?:
7. hely: 35 ponttal az Arabeszk, (Mitnyik L.)
6. hely: 30 ponttal az Obsidián, (Subert I.)
5. hely: 26 ponttal a Zafir, (Makfalvi Á.)
4. hely: 24 ponttal a Jáspis, (Szemke? G.)
3. hely: 19 ponttal az Opál, (Gubicza L.)
2. hely: 18 ponttal a Topáz, (Hermányi Zs.)
1. hely: 7 ponttal a Smaragd, (Fekete L.)


A Jacht Akadémia Vándorkupát továbbra is Fekete Laci ?rzi, immár a 3. éve.

Nagyon szép verseny volt. Köszönöm nektek ezt a feledhetetlen élményt. Nagyon jó volt látni milyen szépen hajóztok, milyen ügyesek vagytok!

Büszke vagyok arra, hogy megkaptam az élett?l azt a lehet?séget, hogy magam szerény munkájával segítethettelek benneteket Posszeidon birodalmában tett els? lépéseiteknél.



Most éppen Sziciliában vagyok, és igen problémás az internet elérés. Június 4-t?l otthon leszek, addíg kérem Eszterhez eljuttatni a hajókról a fényképeket, és a leírásokat, (akik még nem adták le nekem), hogy minél részletesebb anyag legyen a versenyr?l.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től