MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Az els? kapitány tréning 2007-ben
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Az els? kapitány tréning 2007-ben2007.05.20. - 2007.06.03.

238. út
Irány Málta, a csillagászati navigácó és a nyíltvizi hajózás gyakorlásara.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Május 20, vasárnap. Indulás Portorozból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Mila és én már tegnap megérkeztünk a Jacht Akadémia Kupáról. Reggeli után Mila megnézte Piran szép kis ódon városkáját, én meg karbantartási munkákat végeztem a hajón.
Délután kett? körül érkeztek a többiek, ittunk egy sört, majd elkezd?dött a bepakolás nem kis munkája. Bizony púposra lett rakva a hajó!
Végül minden bekerült, amit lehetett kivittem az autóban, megkérdeztem, akarnak-e 1 hét után ágynem?t cserélni Máltán, mert ha igen, akkor el kell vinnünk magunkkal a váltást. Szerencsére nem akartak, így több hely maradt.
Aztán egy rövid oktatásban kezdtem, ami részben ismétlés volt, részben a teljesen más követelmények miatti áj anyag. A legnagyobb félelmeim közé tartozik, hogy valaki beleesik a vízbe és nem találjuk meg. Ezért nagyon szigorú szabályokat tartatok be, így éjszaka csak kikötve ment?hevederrel és ment?mellényben lehet az ?rség, tilos kimenni a cockpitb?l, csak azok a fiuk pisilhetnek be a vízbe, akik 8 csomós sebességnél be tudják mutatni, hogy a vízb?l valami kiálló testrészüknél fogva vissza tudják rántani magukat a vízb?l a hajóra, stb. Ehhez hozzájön még az szerzemény, a LifTag, ami egy jeladó, amellyel ha megszakad a kapcsolat, több mint 10 másodpercre, akkor jelezni fog és megjegyzi a hajó helyét, a MOB funkciót aktiválja. Remélem nem lesz rá szükség.
Végül este hatkor indultunk el Portorozból. Els? utunk Piranba, ebbe a fest? kis igazi tengerparti kalózvárosba vezetett, ahol kiléptünk Szlovéniából, majd az Isztriai-félsziget mentén délnek hajóztunk. Közben a radar és a GPS használatát, a ránk leselked? navigációs veszélyeket és elhárításukat vettük át.
Vacsorára Misiék pörköltjéb?l zabáltunk be. Nagyon sok marhapörköltet ettem már, de ez a legjobbak közé tartozott.
Aztán mindenki elcsendesedett, csak az ?rségek vezették a hajót.

Az úti tervünk a következ?:
hétf?: egész nap hajózunk,
kedd: reggel 7-8 óra között Vieste, az olasz csizma sarkantyúja,
szerda hajnal: S.Maria di Leuca (ahol nem kötünk ki), az olasz csizma sarka, ahol átérünk az Adriáról a Jón-tengerre.
csütörtök reggel: érkezés Sziciliába, ahol Gábor csatlakozik hozzánk, Etna megnézése, Taormina, majd este 8 körül indulunk Máltára Péntek-szombat Málta.
Na ennyit látok el?re, ez még változhat az id?járás miatt.

Május 21, hétf? Kezd?dik a csillagászati navigáció
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Éjjel elérve az Isztria sorkán lév? Porer világítótornyot, nagyon kellemetlen oldal hullámzásba került a hajónk. Többen panaszkodtak, hogy csak ide-oda gurultak az ágyon, és nem tudtak aludni.
Reggelre kiértünk a hullám mez?b?l így a tenger is csillapodott. A jó kis szélben vitorlát bontottunk és 1-2 órát így hajóztunk, majd motorlázni kellett a sebességünk megtartása miatt a gyengül? szélben. Így találkoztunk egy nagy piros teherhajóval reggeli közben, amely nem vette vagy nem akarta észre venni a vitorláinkat és ha mi nem térünk ki, akkor összeütközünk. Pedig nekünk volt els?bbségünk a vitorlák miatt. De kitértünk és így minden rendben volt.
Hamarosan elállt a szél, így feltekertük a vitorlákat. Ekkor találkoztunk egy nagyon szép 1 méter körüli tekn?ssel, amelyik éppen a felszínen lubickolt. Egészen közel mentünk hozzá a hajóval, akár meg is lehetett volna fogni. Végül 2-3 perc után megunta a fényképezkedést és alámerült a tinta kék Adriában. Még hosszú id?n át látszott a sárgás-zöld páncélja merülés közben. Vajon hova mehetett? Van-e egyáltalán úti célja, vagy csak úgy úszkál élelmet keresve? Mit láthatott már a hosszú élete során? Milyen viharokat élt meg? Hányszor került életveszélybe? Sosem kapunk választ ezekre a kérdésekre.
nálunk meg kitört a csillagászati navigáció. Elmagyaráztam az elveket, megmutattam a méréséi technikákat, majd mértem egyet, a többiek meg ötöt-ötöt. Ezt követ?en mindenki kiszámolta a mérésének eredményét.
Számolás közben találkoztunk 3 nagyon nagy palackorrú delfinnel. Úgy t?nt neken, hogy legalább 2,5 méteresek lehettek. Sokáig úszkáltak lustán a hajónk körül, nézel?dtek az okos kis gomb szemükkel.
Kiszámoltuk a delelés id?pontját, ez 13 óra 2 percre esett. Mind a két szextánssal megérték a delelést, majd ennek a számítása következett. Én az achterra kötött táblán számoltak, a többiek pedig saját maguk.
Vacsorára Júlia raviolit f?zött amit jóíz?en befaltunk. Utána kiszámoltuk az esti szürkület id?pontját és megterveztük a méréseinket a 7 csillagos táblázat segítségével.
Szép, nyugodt este köszöntött ránk, így nyugodtan tudtunk mérni. Sikerült a Spica, a Vega a Pollux és a Sarkcsillag magasát lemérni, és ez újabb 2 helymeghatározással b?vítette a készletet.
Aztán el?vettem az Amerikából származó SkyScout-ot, amit személyi planetáriumnak hívnak. EZ egy olyan szerkezet, amelyben egy beépített GPS megmondja a helyzetünket és a pontos id?t, van benne még egy elektronikus tájoló és egy d?lésszög mér?. Két üzemmódja van: azonosítás, amikor keresünk egy csillagot és gombnyomásra megmondatjuk fele a nevét és lekérjük az adatai. A másik a keresés, amikor megadjuk az égitest nevét és kérjük mutassa meg, hol van.
Nagyon érdekes és hasznos eszköz az égbolt megismeréséhez.
Reggelre Viestébe érünk. Kicsit gyorsabban haladunk a tervezetnél, így csökkentettem a motor fordulatszámát, hogy 7 óra körül érkezzünk. Valamikor az éjjel el kell fogyni a gázolajnak a jobb oldali tartályból. Ezt úgy lehet észre venni, hogy kezdetben csak akadozik, majd leáll a motor. Figyelmeztettem mindenki, nem kell betojni, ez tervszer? üzemzavar lesz.

Május 22, kedd. Kikötés Viestében, majd vitorlázás, motorlázás, vitorlázás, motorlázás Brindisi felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az éjszaka nagy volt ugyan a hajóforgalom, de ennek ellenére eseménytelenül telt. Voltak ugyan kisebb kitér? man?verek, de ezt most simán lekezelték a kadétok.
Reggelre megere?södött a nyugati-északnyugati szél, az el?rejelzésnek megfelel?en. Szerencsére a part fel?l fújt, így nem okozott nagy hullámzást.
A hajnali ?rség 4-6 között Mila és Péter volt, majd 6-t?l Bali következett. Fél hét körül érkeztünk Viestére, tankolni. A legnagyobb meglepetésemre még volt 20 liter gázolaj a jobb tankban, pedig most már 37 órája hajóztunk. Jó, hogy amint lehetett vitorlát húztunk és motorláztunk. A kiköt?ben is 17 csomós szél süvített a drótkötelek között, csapkodtak a rosszul rögzített kötelek, jöttek-mentek a halászhajók. A kiköt? déli mólójára lehetett ráállni, itt kötnek ki a halászhajók és a turista hajók, amelyek a környék márgás partjai mentén található számtalan vadregényes barlangba viszik a kíváncsiakat. Az öböl közepén tipikus olasz marina van: egy stég, amin villany és víz van, de nincs WC, zuhany. A keleti oldalon nagyon-nagyon lassan épül az új marina, nyilván kevés a pénz.
Én tudom, hol lehet megállni tankolni, hiszen nem el?ször járok itt. Ez az öböl legmélyén található, ahol már sekély a víz. Látva ezt egy halászokat váró sof?r b?szen el kezdett integetni a parton, hogy sekély a víz. Végül Péter szépen kiállt a parthoz, noha a szél nagyon nyomta a hajó orrát. Végül kikötöttünk, másfél nap hajózás után. Mindenkinek nagyon jól esett végre a partra lépni. A benzinkút még zárva volt, csak fél nyolc kerül nyitott. Maga a kút az öböl legmélyén található, és a többiek nem tudták kitalálni, hogy fogunk tankolni. mindenkit elengedtem 8-ig sétálgatni, csak én vártam a kút kinyitását. Ez hamarosan megtörtént. M Zoli jött vissza el?ször, és megrökönyödve tapasztalta, hogy egy másik stégr?l, egy kis öblön át vagy 50 méter hosszú csövet húzott ki a kutas nekünk!
El?ször én sem hittem a szememnek, de most már ismerem a módit.
Nyolcra mindenki visszajött, a szemetet kidobtuk, vizet nem tudtunk felvenni, így indulhattunk is.
Vieste el?tt egy kis sziget található, amely világítótornyához légkábelen vezették ki a villanyt. Ez olyan alacsonynak t?nik, hogy még sohasem próbáltam áthajózni alatta.
Amint kiértünk, rögtön belekeveredtünk egy fél méteres hullámzásba, de tudtam, ez hamarosan növekedni fog, akár 3 méteres is lehet délutánra. Így elrendeltem a gyors reggelizést a kerthelyiségben. Ma Mila volt a konyhaszolgálat, az ? feladat volt a terítés a kerthelyiségben, a cockpitban. Ez már kezdetben is bonyolult feladat volt, a mozgó hajón, kés?bb bizony már zsongl?rködéssel is felért az elpakolás. A reggeli felvágott volt, és ez lesz az ebéd is, mivel nem engedem a f?zést. Ma hideg kaja van. Estére az el?rejelzés szerint már csillapodik a szél és ezzel a hullámzás, majd akkor meglátjuk.
Szóval szépen reggelizgettünk (már aki tudott és mert) amikor W.Zoli észrevett ismét egy tekn?st, immár az utunk során a másodikat. Ez is kb.1 méteres volt, a víz felszínén lubickolt, szel?ztette a tüdejét az újabb merüléshez. Megcsodáltuk, de most nem tudtunk megállni, mert már fent volt a vitorla is és a hullámok 1-2 méteres voltak.
Csak a génuát feszítettük ki a spinakker boommal, mert a szél nagyon hátulról jött és a hullámokon a hajó bizonytalanul d?löngélt. Így is a sebességünk 7,5-8,8 csomó volt!
Reggeli után a Nap mérésével foglalkozott az egész csapat, Júliát kivéve.
Mikor véget ért az els? sorozat, akkora kezdhették már a másodikat is.
Sajnos elfogyott a második tartály vizünk is, pedig ebben elvileg 250 liternek kellett volna lennie. Lehet, hogy nem szépen töltöttük tele Portorozban? A hátra lév? 2 napra összesen 300 liter vizünk maradt a hátsó tartályban. Ezt elmondtam mindenkinek, hogy így pacsáljanak.
A Nap delelését ma Bali mérte meg, és a délel?tti méréssel együtt 0,3 mérföld pontossággal határozta meg a helyünket. Gratulálok. Délután a Hold fels? szélének és a Nap mérésének jegyében telt, mindenki kétszer mért. Aztán letisztáztuk az eddigi méréseket: mindenkinek 14-16 helymeghatározáshoz elegend? adat áll már rendelkezésére, pedig csak 10-re van szükség a vizsgához.
17 óra 30 Helyzetkép a hajóról:
Júlia a szalonban rendezkedik, az estebéd maradványait tünteti el,
Misi méri a Hold fels? szélét,
W. Zoli a kormánynál áll és mondja az adatokat,
M. Zoli írja a mérési adatokat,
Bali kalapban és félmeztelenül a radart b?völi a cockpitban, bögrével a kezében. Nem tudom mi lehet a bögrében.
Mila a jegyzeteit rendezgeti,
Péter a hajó els? fedélzetén relaxál.
Az Odysseus bakkecskekén ugrál a hullámokon, de ennek ellenére 8 csomóval tépünk Bribdisi felé.
Én írom ezeket a sorokat a kabinomban.
Már csak 293 mérföld és 36 óra hajózás van Ripostóig.
18.40 A szél ismét meger?södött, így leállítottuk a motort. Ma egészen sokat vitorlázunk. A kabinomban ülve írom a naplót, miközben a hátsó kabinablakon besüt a nap, 2-3 méteres hullámhegyek érnek utol minket, jobbra-balra lökdösve a hajót. Id?nként egy-egy hullám betakarja az ablakot is, de az szerencsére zárva van. Nagyon otthonos, meghitt látvány ez. Igaz, aki nem szokta meg, annak az ide-oda táncoló napfény az ágyon gyomorkavargató lehet.
Most szedegetik össze a képeket, hamarosan feltöltöm a netre.

Szolgálati közlemény Gábornak! Úgy t?nik csütörtök reggelre Ripostóba érünk.

Május 23, Szerda Átkelünk a Jón-tengerre és ismét szinte egész nap vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Hajnalban érkeztünk el a S.Maria di Leuca fokhoz (így nincs értelme, az igazi neve ennek a helynek magyarul: Sántamáriluka). Ez egy fest?i világítótorony, amely romantikus sziklákon mered büszkén az égnek. Innen kelet felé húzott szélességi kör határolja el a Jón tengert az Adriától.
Mivel kevés a vizünk, így hajnalban behajóztunk a Sántamárialuka kiköt?jébe a benzinkúthoz, hogy legalább egy tartályt teletölthessünk. Jött rögtön a kiköt?i ?r, megbeszéltem vele: Solo aqua, possibile? Si, volt a választ. Adtunk neki egy doboz sört, aminek megörült. Mint kiderült, a bal els? tartály még tele volt, csak valamiért nem kapta fel a szivattyú a vizet. Ennek ellenére az orrtartályt is teletöltöttük.
Ahogy elhajóztunk a partoktól, a szél fokozatosan el kezdett er?södni, így reggeli után vitorlát húztunk és szinte egész nap csak hasítottuk a habokat. Napközben sajnos befelh?södött, így nem tudtak a kadétok mérni. Ezért a tegnapi Nap-Hold méréseket számoltuk ki. Hát nem sikerült valami fényesen ez a gyakorlat. Mindenkinek óriási hibái voltak. Valamit elrontottak.
Közben a reggeli tejezés következtében egyik társunknak felkavarta a mozgás a gyomrát és megetette a halakat. Hihetetlen, a tegnapi gyomorforgató alternatív kapcsolású forgódobos mosógépben nem volt semmi baja. És tessék, most sokkal jobb helyzetben, ez történt.
Délután megpróbáltunk Vilivel rádiózni, aki pilóta és fentr?l az égb?l szemléli a neki térképnek t?n? tájat. Mint kés?bb kiderült, neki rossz volt a rádiója, ? gyengén hallott minket, mi is ?t az 5500 kHz-es frekvencián.
Nem baj, legközelebb vasárnap és hétf?n lesz fent a repcsivel, majd akkor próbálkozunk ismét. A múlt héten egyszer más nagyon jól tudtunk beszélgetni. Egy magyar vitorlás a tengeren egy repcsivel! Jó, mi!
Napközben ismét láttunk egy hatalmas tekn?st, immár a harmadikat ezen az úton. Viszont ma nem láttunk delfineket. Hova lettek? Estére elértük az olasz csizma talpát, és egy jó nagy zivatart kaptunk ajándékba.
Vacsorára tészta volt szósszal, mindenki jól belakott. Sajnos az ég borult volt, így nem nagyon tudtunk égitesteket mérni.
Reggelre Ripostóba, az Etna lábához érkezünk.
Hamarosan jönnek majd a képek is, visszamen?leg.

Május 24. Sziciliába érkezünk, de este indulunk tovább. Merre is?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az éjszak aránylag csendesen telt el, id?nként 20-25 csomós szelek fújdogáltak, di mi rendíthetetlenül hajóztunk az olasz csizma talpa mentén. Éjjel 2 után aztán elértük a lábujját, innen egyenes az Etna lábánál fekv? Riposto kiköt?jét vettük célba. A sebességet úgy állítottam be, reggel fél nyolc körül érkezzünk.
Ahogy pirkadt, az ?rség megdöbbenve tapasztalta, hogy valóban ott tornyosul el?ttünk az Etna hófödte orma. Ahogy közelebb értünk, egyre több részlet t?nt fel. Aztán hát óra körül már teljes pompájában büszkélkedett el?ttünk a hatalmas szunyókáló óriás. Persze pipázott, mutatva, azért figyeljetek!
Mila volt a soros kiköt?s, így ? állt ki a benzinkúthoz tankolni. Máskor, mire ideérünk szárazak a tartályok, most meg a fele üzemanyag meg volt még. Hát ennyit vitorláztunk!
Kisvártatva Gábor is csatlakozott hozzánk. ? tegnap éjjel érkezett repül?vel, majd a kiköt?i ?r jóvoltából egy helyiségben aludt, reggel hatig, mert akkor jött az ?r f?nöke. Gábor elmondta, hogy még sohasem ?rült meg ennyire hajónak, mint amikor a távolból észrevette a hullámokon bukdácsoló Odysseust! Meg tudom érteni ?t. Hiszen mi minden közbe jöhetett volna! De itt vagyunk és végre kiegészült a csapat!
A tankolás után beálltunk a helyünkre, a parthoz. Portoroztól 626 mérföldet hajóztunk, 7,6 csomós átlagsebességgel. Az 40 %-át vitorlával tettük meg. Jó mi?
Reggeli bundás kenyér volt, majd autóbérlés és irány az Etna és Taormina, majd este 8 körül indulunk, ..... de merre? Jobbra Máltának, vagy balra a Liparihoz?
Reggel még nem tudtam eldönteni, mert az el?rejelzés szerint vasárnap-hétf?n bedurvul az id? a Jón-tengeren. Két választás el?tt vagyok:
Az egyik, hogy este indulunk Máltára, holnap 12 körül érkezünk, majd autóbérlés, majd Málta megnézése. Szombaton Gozo, majd még aznap este vissza Görögországba.
A másik változat, hogy a Lipari-szigetek felé vesszük utunkat, majd ott egy napot eltöltve indulunk Görögországba.
Jobb lenne az els? változat, mert mindenki ráizgult Máltára. Sajnos úgy t?nik, ki kell hagyni most Kotort visszafelé, mert Gábor nem hozta magával az útlevelét. Montenegróba viszont személyivel nem lehet belépni.
Délután-este majd eldöntöm, merre megyünk, a legfrissebb adatok alapján.
16 óra. Most beszéltem Milával, már Taorminában vannak, az Etnát már megmászták.

Ha Máltára megyünk, ott fel tudom rakni a sok-sok képet!


Balázs naplója Sziciliáról:
Odysseus csütörtök reggel egy isteni látványra ébredt, s vele együtt az álmos legénység is.
Emlékszem, az ágyat a hasamon nyomtam még hajnali 4 óra körül, mikor hatalmasakat repültem fel és le, de szerencsémre a vajas felemre, akarom mondani a hasasra érkeztem. Jel volt ez, isteni ébreszt?, mert olyan látványra keltett fel minket a természet, melyet bizony kár lett volna átaludni. Természetesen itt nem feddjük meg azokat akik épp az ?rség fáradalmait pihenték. Én a repülést úgy váltottam alvásra és csodás élményre, hogy gyorsan felkeltem, felöltöztem, és még miel?tt a rosszul lét gyanúja felvet?dött volna, kimentem az ?rséghez.
Nagyon szép volt már ekkor is kinn, fejünk fölött végig vonult a tejút, teljes fényességében és hosszában csodálhattuk.
Elmondásokból tudom, hogy végigaludtam másfél szolgálatot a cockpitban. Valószín?leg a tejút csillagainak számlálása és a stabil hátonfekvés ment?mellényben, finom habszivacs fejtámasszal adta a lehet?séget. No de a természet most sem volt tétlen, egy átcsapódó hullám, mint ürgét sikeresen elöntött álmomban.
Itt volt az id? hát, fel kellett készülni lélekben is a pirkadatra.
Már elhagytuk az olasz csizma orrát, és kirajzolódtak a szicíliai hegyek kontúrjai, mikor halványrózsaszín pír jelent meg Olaszország fel?l, szürkítve a sötét horizontot. Aztán a szürkéb?l kezdett pirkadat-kék lenni. És akkor ott a kékben, magasan fenn, megpillantottam a hóról visszaver?d? fény világosságát. Nem tudtam elképzelni milyen lesz, de szépen és felkészületlenül, egyszer csak bemutatkozott teljes méltóságával a világ legaktívabb vulkánjának tartott, 3350 méter magas Etna t?zhányó. Ott tornyosult el?ttünk és egy reménybeli igazi capuccino g?zölgésével csalogatott minket magához közel.
Reggel 8 órára már a Riposto-i kiköt? biztonságos hullámtör?i mögött tankoltunk és vettük fel Gábor kabintársamat, akivel ezentúl majd együtt ?rködünk. Tankolás után kikötöttünk, bundáskenyeret sütöttünk, autót béreltünk és elindultunk a csábítás felé. Péterre jutott a választás a pálinkás koccintás után, mert ? nem ivott, valakinek viszont vezetnie kellett. Mint kiderült, ez jó választás volt, mert míg ? kaptatott fel a FIAT típusú transporterrel az Etnára, mi az utasai mind bealudtunk a duruzsolástól és szintváltozástól!
Fel-felébredve egy-egy kanyarban, gyönyör? vegetációt láthattunk, mely még a vulkáni láván is megél, s?t virul.
Felérve az úton, kocsinkat felvonóra, majd Mercedes vulkánjáróra kellett cserélnünk, hogy feljussunk 2504 méterre, ahol kráterkerül? ösvényeken ismerkedhettünk a kénköves föld mélye leheletével. Fantasztikus volt a magasság, a színek, a minket körülölel? felh?k, az egész félelem, hogy alattunk bármikor megnyílhat a föld, és ott abban a folyékony világban bizony nem tudunk hajózni. A bocit lent hagytuk a kiköt?ben!
Felfedezhettük az extrémitását egy novemberi vitorlázás lehet?ségének, amikor is a nyárból fellátogatva az Etnára, egy napos sízéssel koronázhatod meg a célt! Komoly és jó sípályát üzemeltetnek fenn a felvonók alatt. Szívesen kipróbálnám...
A Merci buszokból, melyek inkább sci-fi holdjárgányok és ment?autók keverékei voltak, kiszállva megéreztük a kén ezer változatának szagát és a felszálló meleget a talpunk alatt. Láthattuk hogyan is pipál a hegy legteteje és tényleg milyen nagy, 1250 négyzet kilométer kiterjedés? a vulkán. Csillagászati navigátor tanoncokból gyorsan fotószakkörré váltunk, mindenki a legtöbbet igyekezett kihozni a témából, ami aztán adta magát rendesen persze.
Remélem élvezhet? számotokra is a feltöltött anyag, ahogy azt számunkra is nagy élvezet volt elkészíteni.
Julcsi számára a legizgibb az volt, hogy a fiúk letértek az ösvényr?l amin mindenki ment, egy kevésbé járt, de sokkal izgalmasabb útra, s ? fönt aggódhatott értünk. Mi meg ott mosolyogtunk, hiszen ? sem volt biztosabb helyen. No de ezek az élmények még a képekkel sem igazán átadhatók. A talaj nagyon meleg volt, léptünk nyomán mindenhol g?z ? füst szökött fel. A hó is megmaradt számos helyen. És nagyon kicsi pont voltunk az isteni capuccino hegy g?zölg? tejhabján, a barnacukor darabkákat mászva. A deck cip?nket és Odysseus teak fedélzetét féltve béreltünk bakancsot, mely jó választás volt végül is, biztonságban tudhattuk talpunk, bokánk, mindenünk. Err?l egy borsos, a jeggyel megvásárolandó biztosítás is gondoskodott, melyre a Guide szó miatt azt hittük idegen vezetést váltottunk, majd megpróbáltuk visszaváltani, de az bizony a helikopteres mentés átalánya kitörés esetére.
Az Etnáról Taorminára mentünk, ahol megkerestük a görög színházat, és Csontváry vízióját képzeltük magunk elé.
A helyet nem lehet leírni, ahogy lefényképezni sem, bár törekedtünk rá. Taormina b?bájos és romantikus, ékszer és csoda. A színházról az jut eszembe, hogy mennyire szánalmas, mikor azt tartottuk sokáig men?nek, hogy Richard Gere elvitte egy színházra Julia Robertset a magánrepül?jén egy este a Micsoda n?ben. Mit nem adnék én egy korabeli el?adásért mikor ez az intézmény ezek között a valós díszletek között tartotta színházát holdfényben a havas Etnával. De még ma is azt hiszem álmom lenne egy el?adás. Bár lehet, hogy csak örökre szeretnék ott maradni, bámulni azt a harmóniát és a rengeteg szépséget.
Ennek ellenére összeszedtük a köteleinket, és éltünk a természet következ? ajándékával, a Máltára hozó jó id?vel!

Május 25 Megérkeztünk Máltára
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggeli a Földközi-tengeren
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az úszó benzinkút
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A benzinkút ?rz?je
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Jobbra? Balra? Vagy mégis jobbra?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Minden rendben, 13 órára megérkeztünk Máltára. Most éppen autóbérlés folyik, indulunk Vallettába és felfedezni a szigetet. Holnap este irány Ithaka.



Julcsi naplója
Május 24.-én, csütörtökön, este 9 után indultunk Málta felé. Hajnali ?rségünk sima vízen kezd?dött, 6 óra el?tt nem sokkal gyönyör? Nap-felkeltét láttunk és lassan elhagytuk Szicília partjait.
Az út nyugodtan telt, 10 mérfölddel Málta partjai el?tt Tibor bejelentkezett a hatóságoknál, amit fülhegyezve figyeltünk. Mivel kapitányunk gondoskodott ügynökr?l, aki a kiköt?beli hivatalos dolgokat elintézi, engedélyt kaptunk a behajózásra.
Balról óriási konténerszállító hajó várakozott, mindenfelé hajók cikáztak körülöttünk. A hatalmas er?drendszer homokszín? falai már messzir?l látszottak, mi pedig bemotoroztunk a hatalmas kapun. El?ször megtankoltunk egy fura úszó benzinkút-szigeten, ahol egy aranyos kutyus ?rködött kevésbé aranyos, egyiptomi rabszolgahajcsárra emlékeztet?, tetovált lábszárú, kopasz benzinkutas gazdájával - aki azonban nagyon készséges volt, így hamar végeztünk.
A kiköt?ben ügyesen - ja - szépen - a helyünkre álltunk, ahol az ügynökünk már vitte is a papírokat, és hamarosan megérkezett a két Peugeot 206-os, amikkel bejártuk aztán Máltát és Gozot. Tibor intelmeit az eltévedésr?l el?ször nem is értettük: ilyen kicsi szigeten mi az, hogy vigyázzunk az utakkal, hiszen átlátni a másik feléree.... Na, megint igaza volt. ... Nem elég, hogy a baloldalon kellett közlekedni, gödrös utakon, fényesre kopott felület?, meredek lejt?j? rettent? sz?k utcákon, ha egy kihajtót elvétett az ember, kezdhette elölr?l az egészet... Tibor idegenvezetése mellett megnéztük Valletta érdekes házait, a rengeteg, székesegyház méret? templomot, minden sikátor végén a tengert láttuk. Az emberek egy nagyon furcsa nyelven beszélnek, valahogy arabos hangzású, perg?s és nem szép.
Az útikönyvb?l aztán megértettük miért: a görög, sziciliai, arab, francia, angol és mindenféle fennhatóság nem is múlhatott el nyomok nélkül. Egy óra szabad bóklászás után innen Málta régi f?városába (Rabat és Msida) autóztunk, majd elindultunk a halászkiköt?be, ahol színes, igazi régi típusú máltai hajókat láthattunk és megvacsoráztunk: mindenki halat, Tibor csirkét. Kérdésemre azt felelte, hogy én sem enném meg, ugye, a szélvéd?r?l a legyet.
Mindenhol lehetett euroval fizetni, bár majd csak jöv?re vezetik be náluk - ezen csak én böstörögtem, mert elnézve a piszkos utcákat, a régmúlt dics?ségéb?l (lovagkor, keresztesek, kalózok) él? népséget, irigykedtem rájuk. Péter aztán kisel?adást tartott az Eurorégió számára fontos pénzügyi kritériumokról, és abban sajna, a tisztaság nem volt benne...
Tele pocakkal, fáradtan tértünk nyugovóra a hajón.

május 26- Gozo és este indulunk Ithaka felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Balázs megigérte a nap eseményeinek leírását.
Este 10 órakor elindultunk Ithaka felé. A tenger nem volt kegyes hozzánk, valóban hányatós utunk volt, 2 napon át dobálták a hullámok a hajót.
Hétf?n 18 órára ennek ellenére megérkeztünk Ithakába. A részletek hamarosan. Addig is a Gozón készült képek.
Május 26. szombat Julcsi naplója
Délel?tt, szalonnás tojással a gyomrunkban - mert a tojás amilyen könnyen lemegy, úgyis jön fel, ezért hajózás esetén mell?zend? (szerk.), most már Tibor nélkül, elindultunk Gozo felé. Ez egy Máltához tartozó másik sziget, ahová komppal kell átkelni. Els? állomásunk Popeye village volt, ahol az azonos cím? film díszleteit fotózhattuk. Kicsivel kés?bb megérkeztünk az Azúr szikla-ablakhoz, a sziget nyugati oldalán. A férfiak meglelték alabástromkebl? és fenek? Nauszikát, és agyonfotózták, noha Nauszikaá nem esen a szigeten élt, hanem Korfun.
Visszafelé még felugrottunk a Citadellához, majd siettünk Ramla baybe, ahol okkersárga forró homokon begyalogolhattunk a finom hideg vízbe. Megettük a Nadurban, Ekren igazi, kemencés pékségében vett túrós lepényeket és megsütöttük Milát a homokban.
Összeségében: Gozo szegényebb, de szebb, takarosabb, gondozottabb, tisztább és icipicit zöldebb, mint Málta.
Az ötórai kompról épp lecsúsztunk, de még id?ben visszaértünk Máltára, ahol h?siesen visszanavigáltunk a Manoel Islandra (régen karantén-sziget volt), a kiköt?be.
Este Tibor megmutatta Valletta csinosabb és elegánsabb arcát is, és finomat ettünk, ? Cajun csirkét, mi halat.

Május 27-28. ? Ithaka felé a Földközi- majd hamarosan a Jón-tengeren
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Julcsi naplója
Kevés hajóval találkoztunk, hullámzó vizen, csillagos ég alatt haladtunk,eleinte. A hullámok oldalról jöttek, így eléggé dobálták a hajót. Egyik társunk folyamatosan tengeri beteg volt, szegény.
27.-én éjjel 23 óra körül elértük a Messinai szoros fel?l Szuez felé vezet? nagy hajóutat. Tibort is felébresztettük, mert az egyik nyolcvanvalahány méteres hajó rémülten rádiózott nekünk, a szándékainkat illet?en. Nekünk lett volna els?bbségünk, de akkor ? került volna kényes helyzetbe kés?bb, amikor a 136 méteres még nagyobb hajóval találkozott volna. Ezért kikerültük szépen.
Az út kezdete óta az ezt követ? szakasztól tartottunk a legjobban. Éjjel kett? után kezd?dött és egyre er?södött a hánykolódás, volt es?, nagy szél oldalról, a hullámok átrendezték a hajó nappaliját, no meg az érzékenyebb gyomrúakban az étel- rétegeket.
Szigorú Tibor kapitány még Máltánál kikapcsolta a GPS-t, a fiúk mértek amikor tudtak, aztán számoltak, füstölt a kezükben a szeksztáns, a körz?, a számológép, az Almanach-ot rongyosra lapozták, röpködött a log, a lan, a lat, a fok és a perc, de meg is lett az eredménye: nem tévedtünk el és Tibor megdícsérte ?ket, mondván, ilyen hullámzásban pontosan úgy hajóztunk, ahogy lehet és ahogy kell, egyszóval szépen!
Tibor f?zés-stoppot rendelt el a nagy hullámok miatt, ezért fogyott a hideg kaja rendesen (sajt, kenyér, müzliszelet, kekszek) - már mint azoknál, akik tudtak enni - és mindenki nagyon várta, hogy megérkezzünk Ithakába.
Ez meg is történt 28.-án este 6 után nem sokkal. Szépen befaroltunk egy angol és egy amerikai hajó közé, a fiúk szépen kikötöttek.
A finom jeges uzo és a kalóriadús mézes joghurt után rövid sétát tettünk a kiköt?t környez? utcákban. Megint fájó szívvel állapítottam meg, hogy szegény magyar háziassszonyok, csinálhatnak akármit a leanderjeikkel, itt biza fává n?nek! A hatalmas illatos jázminbokrokról, pazar színekben pompázó bougenvillákról nem is szólok egy szót se.
Sötétedés után leültünk megenni a régen áhított tzatzikit, görög salátát valamint a hal-, kagyló- és poliphegyeket, Tibor pedig végre nem csirkét rendelt, hanem húsgombócot!

Május 29. kedd Hajózás Ithakáról Paxoi-ra
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Julcsi naplója
Reggel Péterrel korán keltünk, elszaladtunk a közeli boltba, hogy a híres-neves görög joghurtból tetemes mennyiséggel megrakodva térjünk vissza! Finom reggeli után, 10 órakor vettünk búcsút Ithaka takaros Vathi kiköt?jét?l. Csodáltuk a buja zöld tájat, minden oldalon szigetek úsztak körülöttünk.
Szépen felhajóztunk a Levkas csatornán, sorra megel?ztük a totyorgó hajókat, akik nem tudták, amit Tibor igen: az óriási elfordítható vaskapu csak rövid id?re nyílik ki, hogy átengedje az Adria felé hajózókat. Azért senkit sem csípett be a kapu, a vitorlásraj kiáradt a sz?k csatornából. Kis id? múlva elégedetten állapítottuk meg, hogy a többiek jól lemaradtak mell?lünk!
Vitorlát bontva haladtunk Paxoi felé, este 18:40-kor horgonyos befarolós taktikával szépen kikötöttünk (ezt persze csak én nevezem így, mert én itt konyhaf?nök vagyok és a szakzsargont egyel?re tudás híján nem alkalmazom) egy védett szép helyen (a nevét csak otthon fogom megtudni, mert a térkép itt nem eléggé részletes, már ami a városneveket illeti.).
Tibor beszúrása: Julcsi, nagyon szépen használalod a szakzsargont. Te itt nem csak a konyhaf?nök vagy, hanem anyánk is, gondoskodsz rólunk! Köszönjük neked! A várska neve a Paxoi-szigeten: Gaia!.
Nagyon szép kis városban találtuk magunkat. Pár méterrel odébb Tibort örömmel és ismer?sként üdvözölte a Pan &Theo taverna f?pincére. Az elmaradhatatlan uzo után megint jóllaktunk! Mivel a kiköt?ben töltöttük az éjszakát, vacsora után le kellett még sétálni a kalóriákat, begy?jtöttünk némi szuvenírt és amindenrejó-igazi-olivaolajszappanokat!

Május 30. szerda. Korfu, majd visszatérünk az Adriára
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Julcsi naplója
A naplóírás rám marad, mint szamárra a fül. A legénység persze nem lustaság és szerénység fennforgása miatt nem írja le az élményeket, keményen tanulnak, Tibor nyuvasztja ?ket, hogy meglegyenek a számítások és a szerkesztések az utolsó szálig! Hiszen nem turistának jöttek, igaz-e?!
Reggel 6-kor indult a hajó a két Zoli vezetésével, 10 órakor szép tájakat magunk mögött hagyva kikötöttünk a nem kevésbé hangulatos és szép Korfun, vagy görögül Kerkirán. Fél egyig sétálhattunk a városban, ahol hatalmas tömeg készült neki a sziesztának, ráér?sen, hangosan, nyüzsögve, turistákkal megszaporítva. Hatalmas virágú Magnolia grandiflorát leltünk egy Gerald Durrell-r?l elnevezett parkban, közvetlenül a nálunk szobanövényként tartott Ficus elastica faóriás mellett.
A zegzugos lépcs?k, vasaló-házak, cirádás erkélyek, lebegve száradó ruhák, heverész? macskák és kutyák, szorgos kezekre vágyó teraszos apró kertecskék képe maradt meg bennem. És hogy úgy kellett beugranom a hajóba, mert az öreg hajókat, a kiköt?bakokra felcsavart ronda foszlós, bár szép színes kiköt?köteleket és lila bougenvilla-kapukat fotózó férjem miatt 5 perc 24 másodpercet késtünk a megbeszélthez képest! Ha Tibor megtudná, hogy nem is volt nálunk óra!
Tehát 12:36-kor indultunk tovább, b?nbánó Misi vezetett a legközelebbi benzinkútig, ahol teljesen megtankoltuk a hajót gázolajjal és vízzel is.
Tibor irányításával Misi végrehajtotta a farpufferen való kifordulás elnevezés? man?vert, aztán irány az Adria!
Tibor Jägermeistrévell köszöntöttük egymást és az Adriát, miután elhagytuk a Ion-tengert. Péter búcsúzóul feledhetetlen görög mézes joghurtot készített, csak ezért bírtuk ki ebédig. Mivel a tenger csendes volt, finom (zacskós) rozmaringos jércelevest és tejszínes szósszal, chilis reszelt sajttal kísért sajtos tortellinit tálaltam fel az éheseknek. Az albánok biztosan nagyokat nyeltek távcsöveik másik végén, mert ekkor éppen - Tibor szavaival élve - a napfényes Albánia partjaitól biztonságos távolságban szeltük a vizet.
Este 8-kor kezd?d? ?rségünk során rémülten láttam a radarképerny?n, hogy szinte méterekre az albán aknazár közelében haladunk. De rajtam volt a bátorbugyim és csak akkor kezdtem megint rémeket látni, amikor egy hajó mer?legesen a mi útvonalunkra, pont a tiltott területen jött keresztül. Misivel latolgattuk, ez most vagy eltévedt, mert az aknazár határánál az addig meglehet?sen nagy sebessége lecsökkent, vagy - ezt én gondoltam- ez egy vérszomjas albán ?rnaszád, esetleg kalózhajó, és az életünkre tör... Azt hiszem túl sok akciófilmet nézek és túl keveset tudok szegény albánokról.
Végül aztán kiderült, hogy egy békés, hatalmas, karácsonyfaszer?en kivilágított hajó volt, a Veronica Lines tagja.
Megnyugodva adtuk át az ?rséget Milának és Péternek.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től