MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 240- Az els? nyári szkipper tréning 2007-ben
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
240- Az els? nyári szkipper tréning 2007-ben2007.06.10. - 2007.06.17.

240. út
Portorozból indulunk, kétszer jövünk Punatba, miközben 500 mérföldet hajózunk és a kadétok megtanulják a partmenti navigáció gyakorlati fogásait.

Üzenet a hajónakRészletes napló

vasárnap - áthajóztunk Horvátországa
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Mindenki megérkezett, fél ötkor elindultunk, majd Piranban kiléptünk Szlovéniából és fél hétre Umagba értünk.
A képek és a részletek hamarosan

Hétf?- Punatba hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A reggeli oktatás után egész napos hajózással Punatba érkeztünk este.
A részletek hamarosan

kedd - man?vereg gyakorlása, de közben elszakadt az irányváltó bowdenje
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az események hamarosan, most csak a képek.

Zoli naplója az útról
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Zoli naplója:


1. nap, vasárnap
Megérkezés, gyülekez?. A világ körüli útra elegend? készletek bepakolása a hajóba. Néhány tucat víz visszaszállítása az autókba. Dohányzási szabályok lefektetése: ütemezett dohányzás, óra és óra 10 között. 16:30-kor kihajózás a kiköt?b?l és Szlovéniából. Behajózás Umagba és Horvátországba. Vacsorára disznótoros.

2. nap, hétf?
Umagból Punatba hajóztunk.. Mintegy 100 tmf lehajózása, bemelegítésképpen. Közben negyed óránként partmenti helymeghatározás. Jó kis lábmunka alakult ki, föl-le a kabinba, lesve a partot, egyeztetve a térképpel. Térkép stimmelt csak mi nem tudtunk ezt minden pillanatban. Aztán belejöttünk. Nem tévedtünk el. Vacsi padlizsán a la Piroska a hajón.

3. nap, kedd
Délel?tt kötélmunka nekünk, bowdenmunka Tibornak. Vitorlabontás helyett motorbontás. Elszakadt. Nem Tibor cérnája, hanem az irányváltó bowdenje, mert miutáb befejeztük a parti gyakorlatokat, az indulásnál derült ki, hogy elszakadt az irányváltó bowdenje a gyakorlások során. Amire viszonylag nagy szükség volt a délutáni man?vertréningen, ahol Kiskopaszt többször, különös kegyetlenséggel, többnyire el?re megfontolt szándékból, súlyosan bántalmaztuk. Mivel az volt a feladat, hogy rátolassunk a bójára, amit a Kispoasz jelzett. Aztán megismerkedtünk a kerékhatással, sugárhatással, s a Kiskopasz esélyei javultak. Átmenetileg. Kikötési próbák és a kiköt? még mindig a helyén van. Este Fügepálinkás étterem. Vihar jött, sör maradt, vihar elment. A sör nem maradt.

4-5. nap, szerda - csütörtök
Jól kezd?dik a nap. Végre felvehetjük a deviációs görbét! Végre m?ködhettek a két órás ?rségek, s?t, negyedóránként helymeghatározást is végezhettünk. Szerencsére a GPS-t Tibor lekapcsolta, így az nem zavart. Délután fürd?zés, kis hajókázás, majd a sötétedést egy öbölben vártuk meg, ahol a napi konyhaf?nök L.Z. Judit segítségével elkészíti élete els? pörköltjét. Csaba alapanyagából. A Csaba által hozott alapanyagokból. Megmelegítve. Vacsi után megkezd?dhet a rettegés foka, avagy vak vezet világtalant reality show: az éjszakai navigáció. Mindössze egy hajót sikerült teljesen zavarba hoznunk, aki fejvesztve próbált el?lünk menekülni, csak nem értette, honnan is akarunk támadni. Egy remek piruett után távozott. Mi is. Valószín?leg csak horvát papírja volt. Pirkadatkor valamennyi kadét életben volt a hajón. Tibor is. Ennek örömére megnéztük a kék barlangot, majd gyorsan a zöldet is, ahol Marci végre hosszasan szemlélhette közelr?l a vizet. Több színes barlang nem lévén, folytattuk az utat és vitorlázással kényeztettük elgyötört testünket. A hatalmas Adriai óceánon remek találkozás szemtanúi lehettünk, Tibor ugyanis összefutott egykori tanítványával, D.Zolival. Szerencsére a jó tengerész köteles gondosságával megválasztott biztonságos távolsággal. Ezek után villámlátogatást tettünk Hvar kiköt?jében, majd irány Milna, ahol remek halvacsorával kedveskedett a kiköt? cseppet sem pénzéhes étterme. Viszont cserébe nem is nyújtott mindegyik hal maradandó élményt. Itt Tibor újabb két volt tanítványával is találkozott.

6. nap, péntek
Reggeli induláskor komplex havaria és man?ver tréningen vehettünk részt egy aljas mooringkötél jóvoltából, ami a csónak kötelében elakadt. A tegnapi orketelesünk eltrehánykodta a kikötést, a mai is. Annak ellenére, hogy Tibor direkt rákérdezett: biztosan szabad-e a boci kötele. Hát látszólag szabad volt! De azért marasztalt is. Szerencsére Tibor még azel?tt észrevette a bajt, hogy a kötél visszarántotta a hajót és egy rövidebb tréningezés után sikeresen megszabadultunk. Aztán jött azeElektronikus navigáció gyakorlása. Autópálya felrajzolása a m?szerekre és maradj középen játék. Aztán csomók kötése és kötélfonás. Kötélfonó cigánynak már mindenki eelmehet ez után. A nap végén behajóztunk Skradinba, mivel apály volt így elmaradt a hajó döntés, hogy nehogy elvigyük a hidat. Egyesek megnézték a vízesést, a többiek a hajótól 10 méterre lev? kocsmában tengették silány életüket, nagy nehezen megvárva a vacsora kezdetét. Aztán úgy 11 után folytattuk, bevégeztük a hajónapló írását, hogy 12 körül lefeküdve, aztán reggel 4-1/2 5-kor kelve nekivágjunk az utolsó napnak.

7. nap, szombat
Az utolsó nap neve - vakhajózás, ami valójában a radart jelentette. Lent a kabinban egy térkép és a radar társaságában szlalomozz a piciny szigetek és zátonyok között, helyenként hajóval megspékelve és az útvonal szerint sokszor 3-4 percenként fordulóval, néha komoly kanyarokkal. Persze a Tibor azért a biztonság kedvéért a kezében tartotta a biztonsági fegyvert a távirányítót. Nem a TV-jét, hanem a hajóét, nem rossz. A hintaágyból id?nként besegítve a megfelel? irány kiválasztásában, nehogy el?álljon a csitt-csatt, blugy-blugy hatás. Aztán ezt is megúsztuk, persze szárazon. Mikor azt gondoltuk, hogy itt a vége, lazuljunk, el?került a pontozó füzet és vizsgáztunk. Végül, mikor elértük az 500 tmf-et, sörrel és fél mérföldes keresztbe hajózással, lásd a rottán, ünnepeltünk. Mindenki megkapta a Jacht Akadémia varrott Skipper emblémáját, további szíves felhasználásra. Megkaptuk a végs? útbaigazító tanácsokat, motorról vitorlára váltottunk és megkönnyebbülten, de lassabban közelítettünk Punat felé, Aztán este 10 óta újra motorral és successív approximációval tartunk Punat felé. Már többen tervezgetjük a 200 mérföldes kapitány tréninget.
Most 534 mérföldet hajóztunk, ebb?l éjszaka 123-at.

Köszönjük, jó volt. És szép, no meg hasznos.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től