MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 240- Az els? nyári szkipper tréning 2007-ben
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
240- Az els? nyári szkipper tréning 2007-ben2007.06.10. - 2007.06.17.

240. út
Portorozból indulunk, kétszer jövünk Punatba, miközben 500 mérföldet hajózunk és a kadétok megtanulják a partmenti navigáció gyakorlati fogásait.

Üzenet a hajónakRészletes napló

vasárnap - áthajóztunk Horvátországa
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Mindenki megérkezett, fél ötkor elindultunk, majd Piranban kiléptünk Szlovéniából és fél hétre Umagba értünk.
A képek és a részletek hamarosan

Hétf?- Punatba hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A reggeli oktatás után egész napos hajózással Punatba érkeztünk este.
A részletek hamarosan

kedd - man?vereg gyakorlása, de közben elszakadt az irányváltó bowdenje
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az események hamarosan, most csak a képek.

Zoli naplója az útról
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Zoli naplója:


1. nap, vasárnap
Megérkezés, gyülekez?. A világ körüli útra elegend? készletek bepakolása a hajóba. Néhány tucat víz visszaszállítása az autókba. Dohányzási szabályok lefektetése: ütemezett dohányzás, óra és óra 10 között. 16:30-kor kihajózás a kiköt?b?l és Szlovéniából. Behajózás Umagba és Horvátországba. Vacsorára disznótoros.

2. nap, hétf?
Umagból Punatba hajóztunk.. Mintegy 100 tmf lehajózása, bemelegítésképpen. Közben negyed óránként partmenti helymeghatározás. Jó kis lábmunka alakult ki, föl-le a kabinba, lesve a partot, egyeztetve a térképpel. Térkép stimmelt csak mi nem tudtunk ezt minden pillanatban. Aztán belejöttünk. Nem tévedtünk el. Vacsi padlizsán a la Piroska a hajón.

3. nap, kedd
Délel?tt kötélmunka nekünk, bowdenmunka Tibornak. Vitorlabontás helyett motorbontás. Elszakadt. Nem Tibor cérnája, hanem az irányváltó bowdenje, mert miutáb befejeztük a parti gyakorlatokat, az indulásnál derült ki, hogy elszakadt az irányváltó bowdenje a gyakorlások során. Amire viszonylag nagy szükség volt a délutáni man?vertréningen, ahol Kiskopaszt többször, különös kegyetlenséggel, többnyire el?re megfontolt szándékból, súlyosan bántalmaztuk. Mivel az volt a feladat, hogy rátolassunk a bójára, amit a Kispoasz jelzett. Aztán megismerkedtünk a kerékhatással, sugárhatással, s a Kiskopasz esélyei javultak. Átmenetileg. Kikötési próbák és a kiköt? még mindig a helyén van. Este Fügepálinkás étterem. Vihar jött, sör maradt, vihar elment. A sör nem maradt.

4-5. nap, szerda - csütörtök
Jól kezd?dik a nap. Végre felvehetjük a deviációs görbét! Végre m?ködhettek a két órás ?rségek, s?t, negyedóránként helymeghatározást is végezhettünk. Szerencsére a GPS-t Tibor lekapcsolta, így az nem zavart. Délután fürd?zés, kis hajókázás, majd a sötétedést egy öbölben vártuk meg, ahol a napi konyhaf?nök L.Z. Judit segítségével elkészíti élete els? pörköltjét. Csaba alapanyagából. A Csaba által hozott alapanyagokból. Megmelegítve. Vacsi után megkezd?dhet a rettegés foka, avagy vak vezet világtalant reality show: az éjszakai navigáció. Mindössze egy hajót sikerült teljesen zavarba hoznunk, aki fejvesztve próbált el?lünk menekülni, csak nem értette, honnan is akarunk támadni. Egy remek piruett után távozott. Mi is. Valószín?leg csak horvát papírja volt. Pirkadatkor valamennyi kadét életben volt a hajón. Tibor is. Ennek örömére megnéztük a kék barlangot, majd gyorsan a zöldet is, ahol Marci végre hosszasan szemlélhette közelr?l a vizet. Több színes barlang nem lévén, folytattuk az utat és vitorlázással kényeztettük elgyötört testünket. A hatalmas Adriai óceánon remek találkozás szemtanúi lehettünk, Tibor ugyanis összefutott egykori tanítványával, D.Zolival. Szerencsére a jó tengerész köteles gondosságával megválasztott biztonságos távolsággal. Ezek után villámlátogatást tettünk Hvar kiköt?jében, majd irány Milna, ahol remek halvacsorával kedveskedett a kiköt? cseppet sem pénzéhes étterme. Viszont cserébe nem is nyújtott mindegyik hal maradandó élményt. Itt Tibor újabb két volt tanítványával is találkozott.

6. nap, péntek
Reggeli induláskor komplex havaria és man?ver tréningen vehettünk részt egy aljas mooringkötél jóvoltából, ami a csónak kötelében elakadt. A tegnapi orketelesünk eltrehánykodta a kikötést, a mai is. Annak ellenére, hogy Tibor direkt rákérdezett: biztosan szabad-e a boci kötele. Hát látszólag szabad volt! De azért marasztalt is. Szerencsére Tibor még azel?tt észrevette a bajt, hogy a kötél visszarántotta a hajót és egy rövidebb tréningezés után sikeresen megszabadultunk. Aztán jött azeElektronikus navigáció gyakorlása. Autópálya felrajzolása a m?szerekre és maradj középen játék. Aztán csomók kötése és kötélfonás. Kötélfonó cigánynak már mindenki eelmehet ez után. A nap végén behajóztunk Skradinba, mivel apály volt így elmaradt a hajó döntés, hogy nehogy elvigyük a hidat. Egyesek megnézték a vízesést, a többiek a hajótól 10 méterre lev? kocsmában tengették silány életüket, nagy nehezen megvárva a vacsora kezdetét. Aztán úgy 11 után folytattuk, bevégeztük a hajónapló írását, hogy 12 körül lefeküdve, aztán reggel 4-1/2 5-kor kelve nekivágjunk az utolsó napnak.

7. nap, szombat
Az utolsó nap neve - vakhajózás, ami valójában a radart jelentette. Lent a kabinban egy térkép és a radar társaságában szlalomozz a piciny szigetek és zátonyok között, helyenként hajóval megspékelve és az útvonal szerint sokszor 3-4 percenként fordulóval, néha komoly kanyarokkal. Persze a Tibor azért a biztonság kedvéért a kezében tartotta a biztonsági fegyvert a távirányítót. Nem a TV-jét, hanem a hajóét, nem rossz. A hintaágyból id?nként besegítve a megfelel? irány kiválasztásában, nehogy el?álljon a csitt-csatt, blugy-blugy hatás. Aztán ezt is megúsztuk, persze szárazon. Mikor azt gondoltuk, hogy itt a vége, lazuljunk, el?került a pontozó füzet és vizsgáztunk. Végül, mikor elértük az 500 tmf-et, sörrel és fél mérföldes keresztbe hajózással, lásd a rottán, ünnepeltünk. Mindenki megkapta a Jacht Akadémia varrott Skipper emblémáját, további szíves felhasználásra. Megkaptuk a végs? útbaigazító tanácsokat, motorról vitorlára váltottunk és megkönnyebbülten, de lassabban közelítettünk Punat felé, Aztán este 10 óta újra motorral és successív approximációval tartunk Punat felé. Már többen tervezgetjük a 200 mérföldes kapitány tréninget.
Most 534 mérföldet hajóztunk, ebb?l éjszaka 123-at.

Köszönjük, jó volt. És szép, no meg hasznos.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348





Az új

weboldalunk

https://jachtakademia.hu



A Jachtakadémia számokban:
2020. szeptember 20.

Alapítva: 1992.

Tengeri
képzések:
454

Rádiós
képzések:
262

Tengeri hallgatók:
4 622 fő

Rádiós hallgatók:
1 719 fő

Túrák:
462

Mérföldek:
(Vass Tibor)

227 950 tmf, ami 10,55 Föld kerület



Tengeri

képzések


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC és LRC

2020. őszi szemeszter
No 260. 08.28.
No 261. 09.18.
No 262. 10.9.
No 263. 10.30.
2021. téli szemeszter
No 264. 12.18.
No 265. 01.08.
No 266. 01.29.
No 267. 02.19.
2021. tavaszi szemeszter
No 268. 03.12.
No 269. 04.02.
No 270. 04.23
No 271. 05.14.
részletek itt

Tengeri vizsg

2020-21


Távoktatásos képzések

Coastal Master
(partmenti vizsga)

Minden hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Coastal Master képzést.
    2020. év
  • 455. szept.2.
  • 458. okt.7.
  • 459. nov.19. élő webináriumi
  • 465. dec.7.
    2021. év
  • 468. jan.4.
  • 474. febr.1.
  • 476. márc. 1.
  • 477. ápr. 6.
  • 478. máj. 3.
  • 480. jún. 7.
Coastal Master tanrendek

Offshore Master
(200 mérföldes vizsga)

Minden páros hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Ofshore Master képzést.
    2020. év
  • 456. okt.5.
  • 456. okt.7.
    csillagászati navigációs mérések Alsóörsön
  • 466. dec.7.
    2021. év
  • 472. jan.19.
    csillagászati navigáció a Planetáriumban
  • 475. febr.1.
  • 473. jan.22.
    Túléléstechnika elmélet + uszodai gyakorlat
Offshore Master tanrendek

Hagyományos élő tantermi

és webináriumos képzések

Ilyeneket évente egyszer indítunk.
  • 459 nov.19.Coastal Master webinárium
  • 462 nov.29. Offshore Master tantermi

Tengeri képzések teljes listája



Tengeri gyakorlat

Megjegyzés:
2020-21. tanévtől a Skipper tréningeket átnevezük Coastal Master Tréningre 2 okkból:
1. A magyar tengeri jogosítvány neve Costal Master Certificate,
2. tettük ezt azért is, mert a horvát gyorstalpalósok elerrodálták a Szkipper tréning nevet.

Coastal Master Tréning

    2020. év
  • No 463. szept.15.-8nap
  • No 464. okt.8 - 8 nap 2021. év
  • No 469. ápr.6.-11nap
  • No 471. ápr.26.-11nap
  • No 473. máj.14.-11nap
  • No 474. jún.3.-8nap
  • No 478. jszept.17 -8nap
  • No 479. szept.27.-11nap

Offshore Master Tréning

2020-21. tanévtől a Kapitány Tréningeket átnevezük Offshore Master Tréningre mert a magyar tengeri jogosítvány neve Offshore Master Certificate,
    2021. év
  • No 475. jún. 21. - 15 nap
  • No 476. júl. 22. - 15 nap

VIP Manőver Tréning

5 nap, max. 4 fő a hajón.
    2020. év
  • No 452. szept.28.
  • No 455. okt.2.

    2021. év
  • No 468. márc.28.
  • No 470. ápr.19.
  • No 472. máj.10.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi oktató túrák

  • Tahiti
    No. 465. okt. 21.
    No. 466. nov. 2.


  • Kuba
    No. 467. 2021 febr. 5.
    No. 468. 2021 febr.16.


    Megjegyzés:
    A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.


MESTER KÉPZÉSEK

Csillagászati mérések a Balatonnál

2020. okt.7.
esőnap: okt.16

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 472. 21. jan.19.

Kikötői manőverek elmélete

  • 461. 20. nov.25.

Horgonyzás a tengeren

  • 460. 20.nov.24.

Túléléstechnika elmélet
és uszodai gyakorlat

473. 21. jan.22

Chartplotter használata

471. 21.jan. 15.

Adriai meteorológia

  • 479. 21. máj.27.

Coastal Master felújító

  • 463 20. dec.1.
  • 463 20. dec.2.

Tengeri radar

  • 470. 21.jan.12.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    467. nov.14.
Képzéseink és áraink


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től