MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 242 - A második Kapitány tréning 2007-ben
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
242 - A második Kapitány tréning 2007-ben2007.07.01. - 2007.07.15.

242. út
A cél legalább 1000 mérföld lehajózása és legalább 10 csillagászati helymeghatározás elvégzése.

Irány Málta! aztán meglátjuk.
Az el?zetes program:
Vasárnap: indulás 20 óra körül,
Hétf?: hajózás az Adria közepén,
Kedd: reggel 8-9 körül megállunk 1 órára Viesténél, az olasz csizma sarkanty?jánál.
Szerda: hajnalban átérünk a Jón-tengerre, majd hajózás egész nap a csizma talpa mentén,
Csütörtök: reggel 8 óra körül érkezés Ripostóba, az Etna lábához, majd kirándulások és este tovább hajózunk Málta felé.
Péntek 12-13 óra körül Máltára érkezünk és...

Üzenet a hajónakRészletes napló

Els? nap (vasárnap)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A naplót Csabi és Sonka írja

Fél 3 körül megérkeztünk Portorozba. Klári, Józsi és Pisti az egyik autóval, Csabi, Feri és Sonka a másikkal. Vera és Botond már korábban érkeztek és megkezdték a bepakolást. ?k ketten szerencsére nem szeretik az alkoholt, így a tervezett fejadag 2/8-addal emelkedett, ami egy ilyen hosszú úton életment? lehet.
Örömmel láttuk, hogy a hajó már csak ránk vár, szép tisztán -Tiborék 11 óra óta takarították!
Rövid 2 órás eligazítás és az eddigi ismeretek felfrissítése után elmentünk vacsorázni, majd közben-utána fürdés (legközelebb csak csütörtökön leszünk ismét kiköt?ben) - de csak a koszosok fürdenekj, azt tudjuk. Este nyolckor elindultunk. Indulás után megemlékeztünk Zravscsinról és Editr?l, akik nem lehetnek velünk, pedig itt lenne a helyük. Az Égi Tengerenken szépen hajózzál, Zravscsin! Edit, lélekben velünk vagy és nagyon hiányoztok mindketten!
Piranban kijelentkeztünk Szlovéniából és irány a Tenger! és várt ránk a további oktatás sötétedésig, és még azon is túl.
Éjszaka végig hajóztunk az Isztria mellett elég hullámos de holdfényes id?ben Mali Losinj felé.

Második nap (hétf?)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel - miután mindenki kialudta magát?! - Susak szigetnél a jobb id?járás reményében az olasz partok felé fordultunk.
Egész nap majdnem szembe széllel és hullámzással motororláztunk (motor+vitorla), Ancona-nál értük el az olasz partokat délután 5 körül. A hullámzás megtette jótékony hatását, így az Adriai átkelésen a csapat fele megismerkedett a tengeri betegség jelegzetes tüneteivel.
A part mellett csendesedett a szél és a hullámzás is, rövid egyeztetés után döntöttünk - mivel így is sok id?t vesztetünk-, irány tovább Vieste! Már csak 16 óra hajózás!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Második nap (hétf?) Reggel - miután mindenki kialudta magát?! - Susak szigetnél a jobb id?járás reményében az olasz partok felé fordultunk.
Egész nap majdnem szembe széllel és hullámzással motororláztunk (motor+vitorla), Ancona-nál értük el az olasz partokat délután 5 körül. A hullámzás megtette jótékony hatását, így az Adriai átkelésen a csapat fele megismerkedett a tengeri betegség jelegzetes tüneteivel.
A part mellett csendesedett a szél és a hullámzás is, rövid egyeztetés után döntöttünk - mivel így is sok id?t vesztetünk-, irány tovább Vieste! Már csak 16 óra hajózás!

Harmadik nap (kedd)<
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
br> Éjszaka és délel?tt viszonylag csendes tengeren, kis áramlással sikerült lefaragnunk a késésünkb?l.
Az idjárás kegyes volt hozzánk, így délel?tt belekóstoltunk a csillagászati navigáció alapjaiba. A szextánssal és a nap mérésével végeztünk helymeghatározást. A méréseket beírtuk a mérési naplóba, de a számolások kés?bbre maradnak, mert délben megérkeztünk Vieste-re (olasz csizma sarkantyúja).
Itt gyors tankolás után a Vieste-i öbölben végre fürdötünk egy kicsti, háttérben az óvárossal és csodálatos fehér sziklákkal. Fürdés után sajnos a széllel szembe, de elindultunk útunkon tovább.
A további tervezett útvonalunk:
St. Maria di Leuca, de ennek nincs értelme, ezért :Sántamarialuka (csizma sarka)- Tarantói-öböl (ez a Jón-tenger Horn-fokja, a szeszélyes id?járása miatt) Szicília, Riposto (Etna), majd Málta.
Természetesen az id?járás még közbeszólhat, de reméljük nem sokszor kell változtatnuk rajta. Most sajnos be kell fejezzük, mert elkészült az ebédünk, az eredeti magyar recept alapján készült zacskós leves és Tünde fantasztikus pörköltjének a fele.
Most már mindenki tud enni, hurrá!

Negyedik nap (szerda)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez a kép még tegnapról - Vieste
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Egész éjszaka hajóztunk, délel?tt 10 körül értünk a csizma sarkához, Santa Maria di Leuca-hoz, ahol áthajóztunk a Jón-tengerre. A Tarantói öbölnél szerencsénk volt, az id?járás kegyes volt hozzánk és jót vitorláztunk, de délutánra beer?södött a szél és a csizma talpánál nagy szembe hullámzást jelzett a metorológia és Tibor tapasztalata. Így 3 nap hajózás után este 9-kor tankolás után kikötöttünk Olaszország egyik legdélebbi városában, Crotone-ben.
Itt tipikus olasz hangulat fogadott bennünket: a tengerparton nagy nyüzsgés, este 11-kor még a gyerekek fociztak a homokban. Rövid séta után visszamentnk a hajóra. Itt megvárjuk a reggeli el?rejelzést, mert még a kiköt?ben is beer?södött a szél és utána reggel döntünk az útirányról, ami terveink szerint el?ször Málta és visszafelé állunk majd meg Szicílián.

Ötödik nap (csütörtök)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggelre az el?rejelzés kedvez? id?járást ígért, ezért egy gyors bevásárlás után fél 9-kor elindultunk. Végre egy kis friss pékárú, nagyon fincsi ropogós kifli jelleg? valamit vett Klári és Józsi, amit már menetben ettünk meg reggelire.
Napközben ideális szél volt, nagyon szépen tudtunk vitorlázni. Mindenki végre nekilátott a csillagászati mérések utáni pozíció számításnak, ami - Tibor elmondása és a mintapélda számítása szerint- gyakorlással akár 40 percre is lerövidíthet?!
Délutánra enyhülést mondtak, de úgy látszik ez itt is olyan, mint Magyarországon, amikor az Aigner Szilárd napsütést ígér, akkor tutti, hogy esni fog! Szóval délutánra kaptunk egy er?s szelet, 46 csomós befújásokkal (max. 51-et regisztrált a m?szer) és er?s hullámzással. Szerencsére csak a part egy részén volt ilyen er?s a szél, és amint 2 órát hajóztunk a szél gyengült, de a hullámzás megmaradt. Ennek ellenére a hangulat a hajón nagyon jó, úgy látszik mindenkinek jót tett a kiköt?i alvás, no meg a hajó átmin?sítése ODYSSEUS SZOT Üdül?hajóvá is hatással volt a kapitányunkra!
Éjszaka hajózunk tovább Málta felé, hamarosan átlépjük a 37. szélességi kört, elérjük a csizma orrát és utána lesz egy kis kalandos 60 mérföldünk, mert várhatóan er?s hullámzás lesz arrafelé. El?reláthatóan délután 2- 4felé érkezünk Máltára.

Hatodik nap (péntek)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Délel?tt napsütésben szépen vitorláztunk-hajóztunk Málta felé. A szép hosszú hullámok 3-4 méteresek voltak, a cockpitban ülve el-elt?nt a horizont, de ez cseppet se rontotta a vitorlázás élményét. Délután 3-kor érkeztünk Máltára - végre egy kis szárazföld ás szárazföldi fürdés! Tisztán mindenki sokkal jobb hangulatban vágott neki túránk legtávolabbi városának felfedezésére.
4 órakor vettük át az autókat és gyorsan alkalmazkodva a baloldali közlekedéshez irány Valletta. Az egyik autót Botond, a másikat Sonka vezette. Maga a város szép,és a 7000! éves történelme, népek, kultúrák kavarodása miatt sajátos mediterrán és afrikai hangulatú, de ami mindenkit meglepett, este 7-kor kiürült. Így Tibor javaslatára mi is elindultunk egy kis halászfalu felé, ahol egy tengerparti étterem teraszán (ami valójában az utca volt) ismerkedjünk az igaz máltai konyhával.
Este 11 körül értünk vissza a kiköt?be, ahol a bejárat el?tt 200 m-rel rend?ri kordon fogadott, ugyanis nagy fiesta volt pont ezen az útszakaszon. Vattacukor - mini fánk - t?zijáték... Csabi névnapját ünnepelték itt is.
Na, senki ne gondoljon egy augusztus 20-i t?zijátékra, ez a déli országokban megszokott, t?zoltóságtól és engedélyekt?l mentes pörg?s, fellöv?s parádé volt. Az emberek kisgyerekekkel együtt legalább 10-15 m-re (!) álltak a fellövés helyét?l, illetve a pörg? t?zkerekekt?l! Ezt otthon az els? fellövés után betiltották volna. Ezt már csak négyen néztük végig (Vera, Klári, Botond és Sonka), a többiek elmentek aludni.

Hetedik nap (szombat)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ránk fért egy kis nyugodt alvás, szokatlan is volt mindenkinek, hogy nem kell ?rségbe menni 6 óránként, már teljesen hozzászoktunk az elmúlt héten.
Reggeli után felkeredtünk és elindultunk Gozo (ez a Máltai-szigetcsoport egyik szigete) felé. Komppal mentünk át, a harmadik kis sziget, Comino mellett- Könyvünk szerint itt forgatták a Kék-Lagúna film jeleneteit, a csodálatos fehér homokon. Els? utunk Dwejra-i öbölhöz vezetett, itt található az Azúr-ablak nev? szikla képz?dmény. Ez felülmúlta képzeletünket, a lehet? legtöbb oldalról és szögb?l megnéztük és mindenhonnan megörökítettük a csodálatos látványt.
Utána Victoria-ba (ez a sziget központja) mentünk. Itt körbesétáltuk a várat, megcsodáltuk a központi teret és a csúcsról nyíló kilátást.
Délután - végre nem kell rohannunk- egy kis fürdést is beszorítottunk a programba a Ramla Bay-i sárga homokos strandon, ahonnan Calypso barlangja is látható. Sajnos ez sem tartott örökké, mert el kellett (volna) érnünk az 5 órás kompot, de több száz méteres sor fogadott a komp el?tt, így csak este 7 körül értünk vissza Vallettába. Még egy gyors szárazföldi fürdés és az utolsó vacsora fantasztikus fogásai a Black Pearl hajó-étteremben megkoronázták Máltai tartózkodásunkat, háttérben a kivilágított er?d falai szolgáltatták a hangulatot.
Vacsi után visszatértünk a hajóra majd holdfényben és -biztosan ami tiszteletünkre rendezett- t?zijáték kíséretében kihajóztunk Máltáról vissza Szicília felé. Terveink szerint reggel 9 körül érünk Siracusa-ba.

Nyolcadik nap (vasárnap)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel 9.25-kor körül meg is érkeztünk Siracrusa-ba. Tibor és Botond elmentek iránytaxit keresni, nekünk addig volt 15 percünk megkeresni a f?teret, illetve pótolni az elfogyott élelmiszert, üdít?t, és máris indultunk 2 autóval az Etna felé.
Tibor felajánlotta, hogy egyedül átviszi a hajót Riposto-ba és majd ott találkozunk. Ezzel nagyon sokat nyertünk, legalább 3-4 órával több program fér bele ebbe a napba.
11 körül értünk az Etna lábához, 2000 m magasra. Innen indul fel a felvonó, majd a terepbusz a csúcsra. A látvány lélegzetelállító volt. Európa legnagyobb még aktív vulkánja, 2930 magasságban...
Nem is nagyon lehet elmesélni, de megmutatni se - ezt látni kell! Holdbéli táj, vulkanikus környezet, fantasztikus! Utoljára 2002-2003-ban tört ki. Hasonlóan az el?z?ekhez akkor is elég sok minden megsemmisült a vulkán körül, de közel se ez volt a legnagyobb és leghosszabb kitörése. Taxisaink már izgultak, hogy hova lettünk, mert 4 órásra nyúlt a programunk.
Leérve az Etnáról irány tovább Taormina. Ez egy nagyon hangulatos sziklára épült kisváros a hegy oldalában, egy görög színházzal, csodálatos kilátással a tengerre és nyüzsg? hangulatos kis utcákkal, ami nem csak ránk volt jó benyomással, hanem már jóval korábban már megihlette Csontvárit is, aki ezt egyik leghíresebb festményén meg is festette. Sajnos itt se id?zhettünk túl sokat, mert az id? nagy úr - hát még Tibor (!) -, sietnünk kellett, hogy id?ben odaérjünk Riposto-ba.
Ez egy szép kis kiköt?, nagyon kultúrált környezettel és fürd? blokkal. A hajón volt egy kis id?nk indulásig, próbáltuk feldolgozni ennek a nagyon jól sikerült napnak az élményeit. Este - egy nagyon is felejthet? - vacsora után elindultunk a Lipari-szigetek felé.

Kilencedik nap (hétf?)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel 6 órakor értük el a Messinai-szorost. Nagyon izgalmas volt, ugyanis elég nagy forgalommal találkoztunk. Kompok, teher- és személyszállítók, halászhajók. Az áramlás is hihetetlen gyorsan változott, egyszer 1, 5 csomós segített bennünket, máskor pedig 3, 5 csomós lassított.
Útközben megnéztük a szorosra jellemz? feláramlásokat, örvényeket és a Taglio-jelenséget, ami egy egyhelyben álló hullámzás.
Másik különlegesség a kardhal-vadász hajókkal való találkozás volt. Ez egy közönséges 15 m körüli halászhajó, amely közepébe egy 30-40 méter magas villanyoszlopot állítottak, amelyet drótkötelekkel merevítettek ki a hajóhoz. Fent ül a kapitány, keresi a kardhalat, mikozben joystickkel irányítja a hajót. Hasonló villanyoszlop áll ki a hajó orrából orrsudárként, amelyer?l a szigonyos dobja szigonyát. Sajnos akciót nem láttunk, de 5 hajó keringet közelünkben.
Átérvén szoroson elértük utunk negyedik tengerét a Tirrén-tengert. Így már joggal nevezhetjük magunkat a 4 (sajnos nem 7) tenger ördögeinek! A mai nap a pihenésé, végre nem kell rohannunk sehova. Els?ként Vulcano szigetére mentünk. Err?l a szigetr?l ered a vulkán szó, ezért nevezik a vulkánokat vulkánnak. A part el?tt lehorgonyoztunk és kiúsztunk a partra.
És még ilyet nem láttunk: kapitányunk is velünk tartott, úszva, a 27 fokos vízben! A parton jó kis dagonya várta az ez iránt érdekl?d?ket, egy forró iszapfürd?, vulkanikus bár többünk szerint nem attól b?zl? - pocsolya.
Egy kis fürd?zés és fagyizás után továbbhajóztunk Lipara-sziget felé. Nagyon szép, hangulatos öblök fogadtak, több helyen is lehorgonyoztunk, búvárkodtunk, no meg a Jachtakadémia kertjét díszítend? kisebb-nagyobb köveket-sziklákat gy?jtöttünk.
Délutánra behajóztunk Lipari városba, ahol tankolás után maradt még másfél óránk megnézni a szigetet és feltölteni éléskamránkat. Gyorsan motorra, na jó ez kis túlzás, robogóra pattantunk és elindultunk. Az id? rövidsége miatt sajnos csak a szomszéd kisvárosig jutottunk.
Egy dologban mindannyian egyet értettünk: ide még el kell jönnünk! Nemcsak ez a sziget, hanem az egész Lipari-szigetcsoport a kis öblökkel, sziklákkal - nagyon szép. Este már a hajón fogyasztottuk el a megrendelt vacsoránkat, majd - útban a Stromboli felé - a hétcsillagos mérés következett.
Este 10-kor érkeztünk meg a Stromboli-hoz és türelmesen vártuk a pöfékelést. Amikor aktív, akkor óránként 4-5x szokott pöfékelni, de nekünk itt sajnos nem volt szerencsénk, csak g?zölgött és alulról vörösen megvilágította a g?zfelh?t. Nem tudtunk sokáig várni, éjjel 11-kor el kellett indulnunk, mert az el?rejelzés szerint holnap után számunkra kedvez?tlen id?járás várható.

Tizedik nap (kedd)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Egész éjszaka nyugodt vizeken hajózva, éjjel 4 órakor értük el a messinai-szoros bejáratát. Minket segít? áramlattal, de nagy halászhajó forgalommal áthajóztunk a szoroson. Reggel a csizma sarka felé, Crotone-ba vettük az irányt, folyamatosan figyelve az id?járás jelentést. Nagy hullámokban, de vitorlázható szélben, néhol 50 csomós befújásokkal, er?sen reffelt vitorlozáttal egyensúlyoztunk a helyenként 4 méteres hullámok hátán.
Estére megérkeztünk Crottone-ba, ahol tankoltunk, Tibor olajat cserélt a motorban, majd leparkoltunk egy 110 lábas luxusvitorlás mellé. Egy gyors vacsora, fagyizás után már éjfélkor lefeküdtünk, mert hajnali 5 órakor indulunk tovább.

Tizenegyedik nap (szerda)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A hajnali indulást követ?en, átkeltünk a Tarantói-öböl szeszélyes vizén, el?ször nyugodt, azután 3-4 m-es hullámok közt, 25-35 csomós szélben. Figyelve az id?járás jelentést terveztük az átkelést a horvát Adria felé, ami nem sok jót jósolt nekünk. Az egyre kedvez?tlenebb el?rejelzések miatt felhúztuk a vihargrószt. Neki is és nekünk is ez lesz az els? igazi bevetésünk (!) - egy hosszú éjszakai viharos tengeri átkelésen.
Krajcolgattunk Olaszország keleti partjánál, folyamatosan néztük mikor lesz a legoptimálisabb id?pont elindulni az Adria túlpartja felé.
Este 10 órakor 100 fok jobbra és indulás. Egész éjszaka nagy hullámzásban és er?s szélben a hajó már majdnem 4 dimenzióban mozgott, senki sem bírt aludni. Csak az tartózkodott a fedélzeten aki éppen ?rségben volt, kikötve, ment?mellényben és teljes viharruházatban.
Sokszor ez is kevésnek bizonyult, mert 5 percenként csaptak át a hullámok a fejünk felett! Szerintem mindannyiunk nevében mondhatom, hosszú volt ez az éjszaka.

Tizenkettedik nap (csütörtök)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Túlétük! Bár reggelre sem csillapodott teljesen a tenger, majdnem az Albán partokig eltérve értük el az Adria innens? oldalát. Montenegró partjain hajózva er?s szembe szélben, természetesen szembe áramlásban és hullámzásban délután elértük Dubrovnik csodálatos óvárosát.
A kiköt?nél bejelentkeztünk Horvátországba, megtankoltunk és mivel az el?rejelzés enyhülést ígért -ami még késett-, ezért az estét itt töltöttük. Az elmúlt éjszaka mindenkib?l elég sokat kivett, ezért jól esett egy frissít? fürd?, amit utunk egyik legjobb vacsorája követett.
Bevásárlást követ?en este 10 órakor hagytuk el Dubrovnikot. Egész éjszaka nyugodt tengeren hajózva vettük az irányt a horvát szigetek felé. Az id?járásjelentés gyenge borát ígért.

Tizenharmadik nap (péntek)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Nyugodt éjszakai hajózást követ?en, mindenki jókedv?en és kipihenve ébredt. Régen volt már ilyen!
Reggelire elfogyasztottuk az els? meleg hagymás-kolbászos rántottánkat (made by Csabi!). Ma végre engedi az id?járás, hogy f?zhessünk a hajón. Délben meleg levest és Klári finoman f?szerezett olaszos tésztáját ebédeltük.
Az id? csodálatos volt és vitorlával hajóztunk a gyönyör? szigetek között. Éjszaka egy órára tervezzük utolsó megállónkat a Susak sziget egyik öblében, horgonyon.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től