MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 244 - Ervinék harmadik túrája
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
244 - Ervinék harmadik túrája2007.08.04. - 2007.08.14.

244. út

Üzenet a hajónakRészletes napló

Az els? 6 nap eseményei
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Elza naplója

Bocsáss meg kedves hajónapló, hogy több napos késéssel sikerül csak leírni hányattatott utunk els? napjait, de ígérem, hogy ezentúl nem leszek rest és beszámolok a rendszeresen. Bár sose felejtettünk el csak a sors és kapitány nem engedte, hogy a közeledbe férk?zhessünk...
Nos, hát elindultunk Hajni, Kati, Ildi, Ákos, Karesz, Ervin, Suci, Elza (a naplóírást én vállaltam). A kiköt? felé több baleset is akadályozott, hogy gyorsan leérjünk.
Létszámunk Andikával (GPS) már 9-re n?tt, de szerencsére csak akkor beszélt, ha bekapcsoltuk. Így sokat segített az útvonal változtatásoknál. Én haragudtam rá, mert a hátsó ülésen fekve a rettenetesen imbolygó út sokat sejtetett a következ? napokról. Sajnos állandóan lesnek, így nem tudunk kettesben lenni...
Amikor megérkeztünk várt a KAPITÁNY gyors bepakolás és már indulunk is...
Azonban a kapitány vibráló, ámde visszafogott tekintetével találkozott lázas tekintetem a h?t?szekrény el?tt. Arra gondoltam talán vívódik érdemes-e bekapcsolni azt, de más volt a baj a legénységi ellátmány mértékét sokallotta. Így 1 liter olaj, l üveg. méz, stb. igen értékes holmi vettetett el, de hála a legénység rátermettségének ezek megmentése sikerrel járt.
A hajón még élnek ásatag, a fejl?dés útját álló hagyományok, amit bátran kijelenthetek antidemokratikusnak tartunk. A hajón felfedeztünk jelent?s hiányosságokat is, amik a vén tengeri medvék életét - az évszázados tapasztalatok ellenére - megkeserítik pld.: konyhai kapacitás, a jégkocka gyártás korlátai, és a feledékenység, mely a friss ásványi anyagokban gazdag grill ételek hiányában a scorbut, teljes avitaminozis, marasmus miatt a legénység elhullásával járhat. Ezt a grillezési lehet?ségek megszorítása higienes szempontból nem javasolható.
Kialakultak a legénységi feladatok Ervin a fedélzetmester és f?szakács, Ákos a másodkapitány, Karesz a kötélzetmester és a hajó mindenes, Suci a f? kötéldobó matróz. Mi lányok a férfiak szórakoztatatására vagyunk, és ezt örömmel teljesítjük.
Szóval els? este Umagba értünk és a hiányosságok feltárásával el is ment az id?. A vacsora után Hajnitól, Ervint?l és a Kapitánytól ajándékot kaptunk, és 1-1 napellenz?s sapkával és 1-1 pólóval - Odysseus kadétpólóval - b?vült a legénység ruhatára. Sajnos a menüt is a korlátozott konyhai kapacitás és nem a matrózok egészséges életvitelét kielégít? étrend határozta meg - így töltött káposztát ettünk. Én már egészségesen aludtam éjszaka, a többiek reggel elmondták, hogy nem tudták kipihenni magukat - egy folyamatos monoton zúgás miatt, amit egy gomb megnyomásával másnap megszüntetett Kapitányunk -, de sebaj itt van még 10 nap.
A Karesz elkeseredett, hogy ez már nagyon kevés lesz.
A második napon Umag és Rovinj között jó szél volt, vitorláztunk. Az els? öbölnél, ahol megálltunk fürödni megtaláltam Lajost. A szél felkapta a partról és magányosan hányódott a tengeren az óriás tekn?sbéka.
Feltüzeltem a legénységet és a kapitányt az ?stekn?s megmentésére. Er?s szélben próbáltunk kimenteni ami csak nehezen sikerült, igen közel volt a zátony, csáklyát ragadott Ervin, Karesz és a lányok kiemelték a házi kedvencünket. Du. felt?nt Rovinj és az egész napi nyugalom után örült készül?dés kezd?dött, ami kikötésnek nevezett a kapitány. A Kati és a Suci az egésznapi szélt?l és ringatózástól morbus tengeribetegibus-t kaptak, így nem tudtak segíteni az örült káoszban. Nagyon vágytak a szárazföldre, de bizonytalan volt a kikötés, kapitány hezitált, látta a legénység reménytelen tekintetét, határozott, hogy kikötünk. Ekkor a legénység mérgezett egérként rohangálni kezdett a fedélzeten, és kikötöttünk. Ünnepeltünk, ittunk, felvettük matróz egyenruhánkat, és sétálni mentünk a városba, eltévedtünk a templom keresésénél, de végül is felértünk a dobon álló impozáns épülethez és letekintettünk. Gyönyör? a város. Ervin vacsorája múlta csak felül - tárkonyos ragulevest ettünk. A h?t? továbbra is kicsinek bizonyult, emiatt másnap járványügyi felügyeletet vezettem be, a preventív intézkedések mindenre kiterjedtek a megel?z? intézkedések hatékonynak bizonyultak.
A következ? napunk szerintem az eddigi legjobb volt - Rovinj és Medulin között. Vitorláztunk, nem kellet ?rült tempóban menni, az id? a víz egyre melegebb volt szólt a korosztályos zene a hajón. A Suci énekelt kés?bb a Karesz is, sajnos a szövegekre már én is emlékszem. Megálltunk egy cápaveszélyes öbölben a kapitány védve a legénységet csak a szigonypuska védelemben engedte a fürdést, emiatt csúszott a vízi sport, Sajnos a pátyi vásáron kapható tengerészeti termékek nem bizonyultak megbízhatónak. Tökéletesebbé kellet tenni ezt a napot elhatározásra jutottunk koktél, koktél, és koktél.
Sajnos a kapitányvére, mint legjobb választás, akár a grillezés, akár a whisky jéggel jégkása hiányában megfeneklett...
A hola-hola azonban jó választás volt a hangulat emelkedett, a zenék egyre jobbak lettek a kapitány a mérgezés tüneteivel hevesen a zsíros kenyér után nyúlt, amit egy pillanat alatt eltüntetett fél fej hagyma kíséretében. Ezután már ismét otthon érezte magát a navigációban.
Mi lányok egy újabb koktélt kevertünk természetes gyümölcs aromát használtunk, hogy az utazási sebességet tartani tudjuk. Így érkeztünk a csendes öbölbe, vacsoraf?zés, zene, illatozó paprikás krumpli, a kiöml? vörösbor hangulatos díszletei között a méhecske jelmezt öltött kapitány a Sucival együtt az ?si sámánisztikus elemekkel (mikrofon, gitár) és jelent?s tudatmodósítószerek hatására eljárták az esti táncukat. Az öbölben reggelre csak a mi hajónk maradt. . Vajon ki tudja miért? Én nem is értem. (A Kapitány megjegyzése: ezt a napló írója honnan veszi, hiszen indulás után 2,5 órával ébredt csak fel)
Ezen az estén ismét szó esett a Velencei-kézfogóról, a Karesz szótlanná vált el?ször majd egy gy?r?t említett és felsóhajtottunk. Az esküv? és annak el?készületeinek tervezésével elment az id? és lassan nyugovóra tértünk.
Medulinból hajnalban indultunk el csak a Kapitány és a Karesz volt fenn. Rátörtem a két magányos tengeri medvére, akik az adriai reggel ezüstös fényénél próbáltak az Élet rejtelmeire választ keresni (a mai napig nem értem mir?l beszéltek, de egy megért? n? ösztönös türelmével és Lajos támogatásával hosszan elbeszélgettem Velük). Kora délel?tt Susacnál egy gyönyör?, homokos öbölnél múlattuk az id?t egy kis fürdés, beszélgetés, szigetlátogatás, motorcsónakázás és Lajos gyilkolása a Karesz cápaöl? késével stb. Lajos pszichoterápiás eszközként vált hasznossá hajónkon. Majd nem bírtuk tovább ezt a megterhelést, azaz a tétlenséget és elindultunk Mali Losinjba.
A szél alig fújdogált és belevetettük magunkat a tengerbe. Én a Lajoson feküdtem, de szegényen kés?bb Ervin is hancúrozott. Karesz a csónakba kapaszkodott, Ákos egy bója kötélen ringott, miután egy-egy fejest ugrott a hajó orrából. Az izgalmak és a legénység tisztaságának fokozására a Kapitány beindította a motort és egyre növelte a sebességet, hátha leszakad valaki. A bátor vállalkozók azonban állták a sarat. A játéknak az vetett végett, hogy sietni kellett Mali Losinjba - mivel egyre több vitorlás igyekezett arra a szabad kiköt?hely reményében. Hely nem igazán volt, pedig még kora délután volt. A Kapitány egy olasz hajóstól kérte el az egyik muring kötelet (a szívességért egy üveg pezsg?t akartunk ajándékozni, amit nem fogadott el - kés?bb kiderült, hogy felesleges áldozat lett volna), hogy ki tudjuk kötni az általunk vélt utolsó helyre. A kikötés izgalmai után a napellenz? felhelyezése után, már majdnem megitattuk a lovakat, amikor a helyi kiköt?s fiú közölte, hogy foglalt helyre parkoltunk és el kell állnunk innen. A móló másik oldalán horgonyon köthetünk ki. Tengerre néz? kis étteremben egy jót vacsoráztunk (tengergyümölcseit, illetve kemencében sült bárányt), majd egy jót sétáltunk. Az éjszakát a Karesz kövekkel a hasában töltötte még jó, hogy a hajó nem süllyedt el.
A reggeli órák is izgalmasak voltak, az amat?r hajósoknak az összeakadt horgony lánca borsot törtek az orruk alá, felborítva ezzel napi programjukat. Mi könnyen felszedtük vasmacskánkat és utunkra indultunk, otthagyva a bosszankodó olaszt, aki váltig állította, hogy ? kötött ki el?bb, mint mi és a mi horganyunk van az ? horgonyán. Kapitányunk viszont határozottan állította ennek ellenkez?jét - amire mi is így emlékszünk. Sajnos a könny? elindulásunk romba döntötte olaszunk utolsó reményét, azaz, ha mi kiállunk ? is szabadulni tud. Karesz ennek a ténynek roppantul örült, ezért meg is kapta a GT, vagyis gonosz törpe jelz?t. A szél pont szembefújt nekünk, ezért sajnos vitorlát bontani nem tudtunk. Útközben megálltunk egy szélcsendes kis öbölben úszni, illetve búvárkodni egyet. Lajosnak hasznát vette most Ildi, aki így ki tudott úszni a partra. A parton Kati, Ildi, Ákos és Karesz egy tutajt ?ácsolt? a tengerkincseib?l, melyen visszatértek a hajóhoz. A két férfinak a tutajt vissza kellett vinni a partra, mivel hajózási akadályként nem hagyhatták, hogy a tenger hullámai sodorják a szárazföldre. Majd tovább folytattuk utunkat Dugi Otok felé, ahol ismét csak ideiglenesen kötöttünk ki. A m?ködésbe lép? aggregátor zajától menekülve tovább álltunk. Szerintünk sokkal jobban jártunk így. Egy csendes öbölben horgonyoztunk le gyönyörködve a tájban és egy régi három árbocosban. Vacsora után Kapitány átment a el?z? hajójára, a közben megérkezett Bountyra és az éppen álmából felébred? fedélzetmesterre bízta a hajót. Ezt nem mindenki nézte jó szemmel. Kezd?dtek a gondok: a Suci magasabb tisztségre vágyott és méltatlannak érezte a fekete mosogató munkakörét. Feln?ve a hajózási feladatokhoz a kitör? viharban becsukta a hajó ablakait a Kapitány kabinjában is. Ezért a Kapitány kalapot emelt, és hálából el?léptette fehérmosogatóvá.
A percek megint izgalmasan teltek. A nem messze horgonyzó Bounty vészesen közeledett hajónk felé, miközben hajónk ide-oda himbálódzott a hullámzó tengeren. Már-már a ment?mellények felvételén gondolkodott Suci és Ildi, mikor Kapitányuk segítségével sikerült a Bountynak is stabilizálni kikötését, már amennyire ebben az id?ben lehet. A tenger kezdett újra megnyugodni csak Suci lelke nem tudott megnyugodni. Tovább méltatlankodván el?rébb akart jutni a ranglétrán az Ervin posztját irigyelve. A Kapitány erre felajánlotta, hogy azonnali kezdéssel, a háborgó tengeren sétáljon a hajó orrába és nézze meg mi jól horgonyoztunk-e le. Ezt az ajánlatot bekapcsolt fényszóró ellenére is Suci elutasította. Valamint a fedélzetmester is nagyon keményen elhatárolódott a betanításától. Suci újabb ajánlatokat kapott Kapitányunktól, mint például gombnyomkodó, de egyik sem nyerte el tetszését. Valami hangzatosabb titulusra vágyott. Végül is - miel?tt luxus utassá vált volna - szerencsére a hajó lelkésze cím elnyerte tetszését, amihez kés?bb a hajó animátora munkakör is társult, természetesen megmaradt korábban kiérdemelt fehérmosogatói feladatköre is. Megnyugodva a tenger, valamint Suci háborgó lelke is nyugovóra tértünk.
Reggel kissé borongós id?re ébredtünk. De mire megreggeliztünk már ismét ragyogott a nap. A reggel kérdése, hogy menjünk meglátogatni Vir szigetén egy jó barátunkat és családját, akikkel már hajóztunk együtt és szakácstudományát most is emlegetjük. Szavaztunk, amelynek eredménye többségben az igen szavazatok.
Meglepetésnek szántuk akciónkat, de mivel rosszabb id?t jósoltak és ez több hajózást jelentett volna, mégiscsak telefonáltunk János munkahelyére, hogy megérdekl?djük Viren van-e. A kérdés így egyértelm?en eld?lt, mivel dolgozik, ezért nem tettünk kitér?t.



Hajni naplója:
A bátrabbak meg egy fürd?t vettek az öböl vizében, és borongós id?ben elindultunk Mali Losinj fele. Útközben egy öbölben fürdés és búvárkodás következett. Zuhogó es?ben kötöttünk ki a F? téren, mert máshol nem volt hely, gyorsan vizet és kenyeret vettunk, mert nem volt biztos, hogy maradhatunk. Szerencsére kisütött a nap, és maradhattunk a F? téri kiköt? helyünkön, így a jachtunkról nézhettük az esti városi nyüzsgést.
A gyönyör? Mali Losinjban tett esti sétáinkat a templomnál és a sz?k sikátorokban, sokáig fogjuk emlegetni.
Pulara hajnalban indult a kapitány, Karesz segédkapitány aszisztálásával, míg a többiek tovább aludtak, és a fedélzetmester is csak a jobboldalára fordult, az el?z? esti megterhel? programok után. Az es?t jósoló id?járási el?rejelzés miatt korán kikötöttük a Pulai ACI-ban, ami olyan jó helyen volt, hogy ráláttunk a híres Pulai Amphiteátrumra. Az id?járással szerencsénk volt, mert két zápores? között, meg tudtuk nézni a város nevezetességeit, az óvárost, er?döt és az Amfiteátrumot. Miután úgy döntöttünk, hogy másnap indulunk Velencébe, átkelve az Adriai-tengeren, a kapitány ment?gyakorlatot tartott a ment?tutaj használatáról és a túlélési lehet?ségekr?l.
A gyakorlás hosszan elhúzódott a csapat jókedve és komolytalansága miatt, és izomlázunk a nevetést?l volt, nem a gyakorlati edzést?l. Az estét az Amfiteátrumnál tett séta tet?zte be, ahol koncertet tartottak.
Irány Velence, 9 órán át hajóztunk, de szerencsére a vitorlákat is fel lehetett húzni. A kissé felh?s, de napos id?, ideális volt az átkeléshez.
Kikötöttünk a St Giorgio szigeti jacht kiköt?ben, szemben a St Mark teret és a Doge-palotát láttuk a Grand Canele túlsó partján.
A kilátás Velence szivében, és a hihetetlen hajó forgalom, leny?gözött bennünket, és a fényképez?gépek és kamerák kezelése folyamatosan lefoglalta a csapat figyelmét. Az út viszontagságait túlélve, a megérkezés örömére, pezsg?t bontottunk. A sötét, vészt jósló felh?k elvonulása és kis es? után, az esti kivilágított Velencét együtt néztük meg. Vaporettóval tudtunk átmenni a St Mark térre, sétáltunk a kis sikátorokban, átkeltünk a Rialtó hídon.
Következ?nap belevetettük magunkat velencei városnézésbe és mindenki külön fedezhette fel a szépségeket, ki-ki temopója és vérmérséklete alapján ismerkedett a várossal. Kés? este mindenki visszatért az Odüsszeusz fedélzetére, és elemezgetve az élményeket, mutogatta a vásárolt Velencei szuveníreket.
Aztán másnap elbúcs?ztunk a Szent Márk tért?l, még körbe hajóztuk Velencét, a lagunákba bejutva. Elmentünk Muránóba, majd a városi temet? mellett majdnem fennakadtunk a sekély vízben, de megúsztuk.Érdemes megnézni ezt a nyomkövet?n.
Kés?bb irány Piran, 7 óra hajózással. Utunk során ismét kedvez? volt az id?járás. ?tközben egy nagy tekn?ssel találkoztunk, Suci vette észre.
Aztán a nyílt vízen megállva a hajóval fürdés következett, majd kötélen vontatás leszakadásig. El?ször Elza szakadt le, Suci nagy rémületére. De túlélte.
Portorozba érkezve a többség elment még fürdeni a tengervízzel töltött uszodába.
Az utolsó este nagy meglepetés érte a csapatot: Karesz és Ildi egyforma (eljegyzési) gy?r?t hordott az újján, amit Velencében, a szerelmesek városában vettek..
Éljen az ifjú pár!

A leghosszabb út véget ér egyszer, ez is. Veletek jöv?re ugyanitt.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től