MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 249 út Manőver tréning 56 csomós bórában
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
249 út Manőver tréning 56 csomós bórában2008.03.05. - 2008.03.09.

249. út
A túra célja a kikötői manőverek gyakorlása.
Új oktatási tematikát léptetttem éltebe, növelve a hatékonyságot.

Ez a rekordok túrája volt:
1. 56 csomós szelet mértünk
2. egy nap 163 manővert teljesítettünk


A manőver tréningről a következő eredmények születtek:
János: 99,5%,
Ottó: 96%,
Péter: 93%,
Gyula: 97,5%
Attila: 96%
Fater: 99%
Ákos: 95%


Gratulálok mindenkinek!

Üzenet a hajónakRészletes napló

Március 6, csütörtök. Érkezés téli időben, a híd lezárva
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Még tél van
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A rendőrautó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A maximális szél
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Korán reggel indultam, hogy időben a hajóra érjek és be tudjak fűteni az érkező kadétoknak. A hegyekben az előrejelzés szerint hóesés várt és lelassult s forgalom. A kamionokat leterelték az útról, így legalább azok nem zavarták az utamat. Bakarban elintéztem a dolgomat, majd a tengerparti úton autóztam volna a Krk-i híd felé. Az erős bóra miatt visszaterelték a forgalmat a hegyekbe, nem engedtek át a Bakar-Krajlevice szakaszon.
Amikor a hídhoz értem én voltam a 8. a sorban, akik a hídra vártak. Mint később kiderült 205 km/órás sebességet mértek, ezért lezárták a hidat.
Két óra bizonytalan várakozás után Két bátor versenyző nekivágott a hídnak, majd utána még három. Kikerülték a sorompót és usgyi. Én is rögtön indultam utánuk, majd még mögöttem vagy 5-en. A biztonsági övet nem kapcsoltam be, mert ha valami zűr lenne, akkor legalább ki tudjak menekülni az autóból. A hídon a szél nagyon lökdöste az autót, de jobbára inkább csak hátulról emelgette így simán átjutottam. A másik oldalon lezárt sorompó és egy rendőrautó várt a kijárat sziklahasadékában. Nagyon nem aggódtam, mert nem voltam az első. Majd azt mondom, hogy a többiek is mentek, úgy gondoltam ez itt a rend. Viszont a szél nagyon megerősödött a hasadékban és rendesen mozgatta az autókat, így a Mondeot is. Kicsit emelgette is néha. A többiek is be voltak tojva és vadul dudáltak. Én arra gondoltam, hogy szembe kellene fordulni a széllel, mert erre a sebességre tervezték az autótót, de amikor visszafordulnék, akkor teljesen oldalba fog kapni és felborít a szél. Így maradtam, bíztam a német tervezőkben és a másfél tonnában. Vagy 10 perces nevelő célzatú várakoztatás után a rendőrautó elindult felénk, a sorompót felnyitották, mindenkitől elkérte a papírjait, felírta az adatokat, majd elengedte az autókat. Így én is átjutottam.
Viharos szél fogadott Punatban is. A biminitopot megkezdte a bóra, meg kell majd varratni. Gyorsan bekapcsoltam a dízel fűtést ami hamar el kezdte melegíteni a hajót.
A hajót vastag fehér só réteg fedte a tegnap éjszakai és a mai bórától.
A takarítóknak sikerült leszedniük (de lehet, hogy magától esett le) a felső hűtőszekrény hőszigetelését így annak visszaszerelésével foglalkoztam, amikor kb. másfél órával utánam befutott Ottó, majd aztán a többiek is.
A szél 35-45 csomó között volt, míg a maximális széllökés 53 csomó. Természetesen nem mentünk sehová, hanem elkezdtem a manőverek elméleti oktatását.
Három órás oktatás után elmentünk a Sidro nevű étteremben ahol egy jót vacsoráztunk.
Annyira viharos volt a szél, hogy autóval mentünk a kikötő falu felé eső kapujához, ami visszafelé igen jó ötletnek tűnt.
A bóra nem csendesedett, egész éjjel tépte a hajót, a köteleken fütyült, és hihetetlen hangokat keltve tombolt kint. A hajón belül jó meleg volt, mindenki beállíthatta a kabinjában a hőmérsékletet, senki sem fázott. A szél lökdöste csak az Odysseust, mintha a hullámokon hajóztunk volna.
Mindenki gyorsan elaludt a friss levegőtől és az egész napi fáradtságtól.

Március 7. Viharos időjárás folytatódik. 56 csomós volt a legnagyobb széllökés. Este A Jacht Akadémia történetében 5. alkalommal ittuk ki a 2 literes üveg fügepálinkát.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Sajnos éjjel nem csendesült a szél. Őrült fúriaként tépte az árbocot, a köteleket, lökdöste a hajót. Bent jó meleg volt, a fűtés egyenletesen átmelegítette már az egész hajót. Jó és biztonságos érzés volt így aludni. Elképzeltem, milyen kellemetlen lenne most ebben a viharban és +3 fokban a tengeren hánykolódni.
Reggel 7-kor friss tengerészdalokkal ébresztettem a kadétokat. Volt akinek tetszett, volt akinek nem. De ez a képzés része, így nem a tetszés kérdése. Fater, Ákos, Gyula és Attila elmentek reggeliért, miközben a többiek készülődtek.
Reggelire Fater tojásrántottát készített, legnagyobb meglepetésemre csak simán, töltelék nélkül. Mind a 8-an jóízűen befaltuk a 30 tojásos rántottát.
Terv szerint 9-re elkészült a csapat. Sajnos még mindig tombolt a bóra gyakran a szél az 50 csomót közelítette, ritkábban esett 30 csomó alá. Ez nem hajózó idő.
Amúgy még adós voltam a horgonyzás elméletével, így az következett. A szalonban körbe ülték az asztalt és a fali monitoron nézték az előadásom képeit.
Később elkezdtük a manuális gyakorlatokat: kormány kezelés, mooring kötél, a kikötés használt csomók, kötél dobás, stb. – 13 különböző feladatot kellett megtanulniuk és ezeket osztályoztam.
Fél egy körül abba kellett hagyni a gyakorlatokat, mert a hajóorrban engem is, meg másokat is majdnem belelökött a tengerbe a hirtelen megerősödő bóra. Ekkor tájban mértük a legerősebb széllökést: 56 csomót. Ez 104 km/óra volt!
Így Fater csodás káposztájával vigasztalódtunk ebédre. Nagyon finom volt. Még nagy füstölt bordák is voltak benne, aminek Ludmilla bizonyára rendkívüli módon hálás lesz.
Ebéd után folytattuk a gyakorlatokat, noha nagyon nehezére esett mindenkinek kimenni a jeges szélben.

A következő eredmény született a 13 három gyakorlatból után: Ottó: 97%,
Péter, Ákos 98%
János, Attila 99%,
Fater és Gyula 100%

Összességében nagyon jó volt ez az eredmény. Igaz, Gulya és Attila 3 pótvizsgát tettek, ezzel 30 eurós pótvizsga díj befizetésével a közös kasszába.
Délután 4-től el kezdett esni az eső és szép lassan csökkent a szél sebessége is. Sajnos a viharos szél a sprayhood jobb oldalán szétszakította a cérnákat, így össze kellett csukni azt.
Így ez a bóra az Odysseusban eltépte a biminitopot és a sprayhoodot. Legalább 100 euró lesz a javításuk.
Aztán a csapat megnézte a jó meleg hajóban a Boratot, majd elmentünk a Fügepálinkás étterembe, a Kosta Rikába. (így írják). A szél még 20-28 csomós volt mindig és szakadt az eső, ezért autóval mentünk.
Az étterembe kártyás bajnokság volt, csak egy nagy asztal volt szabad.
A többség sajttal töltött pleskevicát páran csevapcsicsát ettek. Én a bőséges káposzta után maradtam a levesnél és a salátánál.
Aztán a csapat vérszemet kapott és szorgalmasan töltögették a fügepálinkát. Így a Jacht Akadémia történetében 5. alkalommal sikerült kiinni a 1,5-2 liternyi páleszt.
Közben kihirdettem, hogy holnap reggel fél órával korábban kezdünk, nem lesz ebédszünet és kb. 1 órával később végzünk. Ez részben pótolja a mai viharos időjárás miatti kiesést.

Március 8. Ma 163 manőverünk volt!
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ma a tegnapi vihar pótlására intenzíven ment a manőverek oktatása: Fél kilenckor kezdtük, délben nem volt ebédidő, és este 7-kor fejeztük be.
Ennek meg is lett az eredménye: rekord mennyiségi gyakorlatot sikerült összehozni: 163 kikötésünk volt! Az előző rekord 112 volt! Ez nehéz lesz túlszárnyalni!

Március 9. Ma a horgonyzások napja volt.
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Csendes napra ébredtük és egész délelőtt csak horgonyoztunk, horgonyoztunk.
Sajnos ez volt az utolsó nap.

A manőver tréningről a következő eredmények születtek:
János: 99,5%,
Ottó: 96%,
Péter: 93%,
Gyula: 97,5%
Attila: 96%
Fater: 99%
Ákos: 95%


Gratulálok mindenkinek!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től