MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 252 manőver tréning, de most ismét az Albatroszon
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
252 manőver tréning, de most ismét az Albatroszon2008.04.02. - 2008.04.06.

252. út
A kormánylapát törés miatt ez a manöver tréning a régi iskolahajón, az Albatroszon lesz megtartva.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Események
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Kovácsmiki naplója:
Indulás előtt kis irigykedéssel olvastuk az utolsó manővertréning erős szeles időjárásí adatait. Úgy tűnt, pont addigra simul ki az idő mire mi leérünk Punatba megkezdeni a manőver tréninget. Pedig szélcsendben, tükör vízen már remekül ki tudunk kötni akárhánylábas hajóval. Mármint amit a 12 tmf. jogsi lehetővé tesz.
A hegyek északi oldala havas volt, ami mutatta a kora tavaszi időpontot. Az autópálya utolsó szakaszán esik az eső rendesen. Punatban is zuhogó esőben pakolunk be az Odüsszeuszba.
Miután elhelyezkedtünk, megkezdődött az oktatás egy rossz hírrel. Az Odüsszeusz kormánylapátja az iregyelt manver tréningen megint eltörött és a hajó mozgásképtelen.
Behajózáskor megcsodáltuk a mellettünk lévő mooringon álló Bounty-t. kicsit öreg, de gyönyörűen rendben lévő darab. Tibor tájékoztat, hogy az igazándiból az Albatrosz az a régi iskolahajó és ezzel fogunk gyakorolni.
Oktatás után elkocsizunk a Fügepálinkás étterembe és Tibor ajánlásai alapján jóllakunk. Próbálkozunk a fügepálinkás üveg kifogyasztásával is, minden siker nélkül.

Csütörtök reggel hétkor tengerész nóták, nyolckor reggeli, kilenckor kimotorozunk a kihalt kikötő medence szélére előréből hátrába mozogva és bójára tolatva.
Minden relatív, ha a sorunkra várunk akkor lassan múlik az idő, a kormánynál gyorsan. Máris az első vizsgánál tartunk. Tibor félhangosan mondogatja az eredményeket. Többször is 10-et mond aminek örülünk, de csak addig amig ki nem derül, hogy a tizet euróban kell érteni, és ennyi a pótvizsga díja.
Egy gyors ebéd után máris jön a következő feladat. Tolatva boxba állni jobbra. A kajütben feküdve lehallatszik az instrukció, hogy valamit meg kell törni. Ez többek érdeklődését felkelti, mert törni eddig is szoktunk a rutintalanságunk miatt, de annak az szokott lenni a vége, hogy a chartercégek nem adják vissza a kauciót.
Tibor a későn eszmélők kedvéért mégegyszer elismétli a manőverrel kapcsolatos útmutatásait. Kiderül a fordulás ívét kell megtörni. Minimum háromszor! Szerintem a szűkre lerakott területen ennyi hely ugyan nincs, de megtartom magamnak a véleményemet.
Jól teszem, mert a gyakorlatok alatt kiderül meg lehet törni háromszor az ívet. Sőt, meg is kell, mert a szél egyre jobban erősödik és akarja forgatni a hajó orrát. Nem csak akarja, néhányszor sikerül is neki, amitől a hajópénztár vastagodik újabb 10-esekkel.
Páran megpróbálnak alkudozni, hogy sikerült pár szép manővert már elkövetniük gyakorlás közben, de Tibor hajthatatlan. A hetedik próba a vizsga és punktum.
Elhatározzuk az összegyűlt vagyonból hatalmas halvacsora partit csapunk. Ez sikerül is, de előtte van még egy óra gyakorolni az újabb manővert. Balról betolatni a boxba.
Arra gondolunk, ez már nem sok újat hozhat, hisz egész délután tolattunk és törtük az íveket szorgalmasan.
Nemsokára kezdjük visszasírni az ebéd utáni próbálkozásainkat, mikor tapasztaljuk, hogy ebbe az irányba sokkal rakoncátlanabb a hajó, mert ellenünk dolgozik az a fránya kerékhatás.
Több kísérlet is érdekes piruettel zárul a medencében ahelyett, hogy szépen (mondom szépen) betolatna a hajó a bóják közé. Kapunk valami vicces megjegyzést a korán abbahagyott előjátékkal kapcsolatban, de távolinak tűnik a hasonlat miközben a behatolással foglalkozunk a megfelelő helyre, hogy sikerélményt érjünk el.
Szerencsére ránk esteledik és a kevés gyakorlás miatt ma nem tart Tibor több vizsgát. Ha nem, hát nem. Valahogy senki sem követelőzik a vizsga miatt.
Holnap kötelet dobálunk és horgonyzunk. Tibor megnyugtat bennünket, hogy ezekből senki sem szokott megbukni.
Hahaha... Eddig...


Péntek: Arra ébredünk, hogy fütyülnek a kötelek. 20 csomós alapszél, 35-38 csomós pöffökkel. A maximális szél 42 csomós volt. Ez az időjárás legfeljebb a hajókár felmérők számára ideális, úgyhogy a szalonban horgonyzás elméleti oktatáson veszünk részt.
Szerintem kötéldobálásra is optimális a 35 csomós szél. Ha jól időzít, még a testnevelésből felmentett Madárfejű Lajcsika is simán eldobja 50 méterre a kötelet. Csak arra kell figyelnie nehogy berántsa a mólóról a vége.
Az oktatást követően kihagyjuk az ebédet, helyette felbontunk pár üveg rozét.
A mólón Tibor megmutatja a feladatokat, pikk-pakk megcsináljuk, ebből tényleg nem lehet megbukni. Elkezdődnek a vizsgák és a bajok. Legelőször is az egyik mooring visszaesik a vízbe, de 10 euróért újra kivehetjük.
Aztán egy másik vizsgaállomáson egyikünk rosszul nyúl bele a cölöpön megfeszülő kötélhurokba, ami csuklóban leszakítja a kezét. 10 euróért a horvát orvosok gyorsan visszavarrják. Szüksége is van rá, mert a rögtön megismételt utóvizsgában megint rosszul nyúl bele és a többiek nevetése közben leszakítja a másik csuklóját is. A horvát orvosok fejcsóválva újra visszavarrják gyorsan. Ismét 10 Euró.
Az utó-utóvizsgán már egy nőgyógyász ügyességével és óvatosságával mozgatja ujjait a hurokban és sikerül csonkolás nélküli sikeres vizsgát letennie. Az orvosi költségeket Tibor gyorsan bejegyzi a vizsganaplóba és az Albatrosszal máris megyünk az öböl széle felé a horgonyzást gyakorolni.
Megcsináljuk a horgonyzást ahogy általában gondos szkipperként azt csinálni szoktuk. A meglepetések akkor jönnek amikor Tibor megmutatja hogyan kell egy rövid kötéllel tehermentesíteni a horgonycsörlőt. Huhh, a kötél pattog mint egy hegedűhúr. A csuda sem gondolta volna, hogy ekkora erők vannak a horgonyláncon. Egy láncba fűzött segédkötél alkalmazásával elfordítjuk a hajót a széltől a hullámokkal szembe, ami sokat segít a tengeribetegség elkerülésében viharos éjszakai horgonyzáskor.
Letesszük még a segédhorgonyt is gyakorlásképpen. Két horgonyon áll a hajó mint a cövek. Nyugodtan magára is hagyhatnánk egy év múlva ugyanitt találnánk. Ezt most nem várjuk meg, inkább felszedjük a kapákat és motorozunk a boxunkba haza.
Kikötés után meglátogatjuk az éttermet és megcáfolva minden rosszindulatú híresztelést, hogy nem vagyunk képesek fejlődni, úgy szárazra isszuk a fügepálinkás üveget mint a pinty.

*****************
*
*Ezzel 5. alkalommal itták ki a kadétok a 1,5 literes fügepálinkás üveget!
*
*****************



Szombat: Kellemesen lengedező szélre és vakító napfényre ébredünk (meg tengerésznótákra). Ma (ha lányok lennénk), remekül lehetne napozni, de Tibor mellett napozásnak semmi realitása, tehát lemondunk róla. Inkább megreggelizünk.
Áthurcolkodunk az Albatroszra és nekiállunk tolatni. Szerintem nyáron furcsa lesz majd előre felé menni a hajónkkal.
Kezdünk csapatként működni, előbb a másiknál vesszük észre a hibákat, aztán persze magunknál is. Tibor tapasztalatai szerint mindig van egy pont a tanfolyamokon mikor hirtelen kezdenek romlani az eredmények.
A statisztika törvényszerűségét a mi tanfolyamunk teszi helyre, mert nálunk meg egy olyan pont van (ma) amikor hirtelen javulnak az eredmények. (Tibor megj.: Már rátok is fért.)
A tanfolyam kezdete óta van egy sporttárs aki rendkívül magas szinten teljesíti a gyakorlatokat, (pótvizsga árnyéka sem vetődhet rá). A többieknek ma sikerült felzárkózni hozzá.
Kiállunk (szépen) ebédelni, majd utána jön a további gyakorlás.
Ebéd után három csoportra oszoltunk és kihasználva a bóra és a sirokkó közti csendes ablakot, az Odusszeuszt átjuttattuk a travellift alá. Volt egy kétfős parti egység, akik várták a hajót, a Bounty alkotta háromfős legénységgel a vízi kíséretet.
Sikerült baj nélkül átjuttatni a beteget a várószobába, ahol majd hétfőn kiemelik és kedden meggyógyítják.
Ezután megtanultuk az orrpufferes elindulást ami oltári hasznos lehet ráfújó szélben.
Majd este hatig tolattunk.
Közben kétszer menekülnünk kellett egy horvát motoros elől akik bulihangulatban indultak és érkeztek meg mellénk.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től