MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 255 út. Kapitány tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
255 út. Kapitány tréning2008.05.25. - 2008.06.09.

255. út

Üzenet a hajónakRészletes napló

25 vasárnap - indulás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

Május 26 - hétfő: Vis-szigeten kiléptünk Horvátországból, majd irány az olasz csizma sarka
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
M.Márton naplója:
Vasárnap délután 4 előtt mindenki megérkezett a hajóra. Bepakolás után welcome drink keretében elkezdődött a "szavazás". Hová menjünk? Ez fogja meghatározni az következő két hetet. A döntés súlya alatt elvéreztünk. Nagyon nehezen tudtunk dönteni. 3 verzió lehetséges.
A. lemegyünk Máltára ezerrel motorozva. Ez a nagy balatoni vitorlázók kedvenc útiterve.
B. elindulunk, és minél többet megpróbálunk vitorlázni. Ennek hátránya, hogy folyamatosan dől a hajó, és kellemesen előre lehet bukni a navigációs számításokra egy konkrétabb róka eleresztése alatt.
C. elindulunk dél felé, és Olasz-vulkántúrába megyünk át. Ennek előnye, hogy lehet méregetni, és közben számolgatni is, és meg lehet nézni a működő Etnát.
D. verzió. Megyünk dél felé, és később, mikor az Olasz csizma sarkához érünk (Sánta Mária Lukához), újból szavazunk a kérdésről. Persze majdnem mindenki erre szavazott.
Az időjárás még sokat befolyásolhatja a további döntést. A legjobb az lenne, ha jönne egy erős hidegfront és szépen lefújna minket Máltára. Mi már azzal is megelégszünk, ha nem fúj szembe a Sirokkó. Jelenleg úgy tűnik, hogy ez a kívánságunk teljesül. Abszolút szélcsend uralkodik, tükörsima a víz, ideális a szextánssal való mérések megtanulásához.
A mai világban az ember minél kevésbé szeret dönteni, ezért mi még nem döntöttünk, tehát megszavaztuk a D. verziót.
A túra egyébként nem SZOT üdülőhajó, hanem 3 célja van. Az egyik, hogy lehajózzuk az 1000 tengeri mérföldet. A második, hogy elvégezzük a csillagászati méréseket, és kiszámoljuk a hozzájuk tartozó helymeghatározásokat. A harmadik, hogy megtanuljunk nyílt tengeren hajózni, és a nagyhajók között lavírozni. Ez állítólag olyan, mint kóborkutya sorsa az autópályán. Kíváncsian várjuk.... A társaságról szólnék most pár szót.
A tanfolyamon már elég sokan megismertük egymást, tehát lehetett számítani egy menő kis csapat kialakulására. Nagy előny, hogy senki sem fél egyedül, és senki sem fél a csöndben. Tehát nem érzi úgy senki, hogy állandóan kényszeresen dumálnia kéne. Ettől még azért érdekes lesz a 2 hét szociológiai eseményeit végigkövetni. De azt hiszem, mindenki jó élményekkel fog hazatérni a hajózásról.
Az orrkabinban lakik Kázmér, és Márton. (én írom ezeket a sorokat). Mi Gáboron és Marcin keresztül közlekedünk át. A mellettük lévő kabinban lakik Vili és Zoli. A hátsó kabin pedig Tamásé, és Zolié. Ja, és Tibor is a hajón tartózkodik.
Folytatás következik...

Tibor:
Hétfő délelőtt a csillagászati mérésekkel és számításokkal telt.
Délután fél kettőre érkeztünk az egész éjszakai motorozás után Visre. Itt megtankoltunk, majd kiléptettem a hajót a kikötőkapitánynál. Sajnos a határőr rendőrre várni kellett fél hatig.
Hat óra körül elindultunk Délkelet felé, végig az Adrián, az olasz csizma sarkán lévő S. Maria di Leuca felé, ahol az Adria elválik a Jón-tengertől. Terv szerent kedden éjfél tájban érkezünk.
Most tükör sima tengeren motorozunk, szellő sem rezdül, túl vagyunk a délutáni méréseken, előkészítettük az esti szürkület csillag méréséeit, várjuk a naplementét és a sötétet.
Kedden kb. 18-20 órától leszünk ismét elérhetők.

2008.05.28. szerda
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Tamás naplója:
7-es számú (Tamás) folytatja a naplóírást. A történeti hűség kedvéért, lássuk, mi történt az előző részben. Punatból indultunk vasárnap 25-én este 7előtt. Másnap azaz hétfő kb du 2-ig mentünk nonstop 2 óránkénti őrségváltással, ami azt jelenti, hogy egy kabin (2 fő) viszi a hajót és vezeti a hajónaplót (nem ezt, az igazit). Szóval hétfő du 2 körül Vis-en kikötünk tankolni, és kilépni Horvátországból (mikor lesznek már EU...). A kiléptetés első fele, a hajó kiléptetése sikeres, a második, a személyzet kiléptetése sikertelen, 17.30ig várni kell (szieszta). Ha már, akkor ebédelünk. Viliék előbb még vásárolnak, Tiborék ügyintéznek, mások meg nézzük, hogy kell kikötéskor a szomszéd mooring (kikötő) kötelét felszedni és összevissza forgolódni kikötés helyett. Na ja, ők se a Jacht Akadémián végeztek.
Du 5kor tovább indulunk, irány az olasz csizma jobb alsó sarka, közismert nevén Sánta Mária luka. Hát ez nem a szomszédban van, úgyhogy nonstop hajózunk, 2 óránként őrségváltás. Délutánonként Tibor okítani próbál minket, végül is páran közülünk vizsgázni akarnak (illetve fognak) hazaérkezésünk utáni héten.
Megismerkedünk a szextánssal, amin tekerentyűk és egyéb zavaró részek láthatók (elnézést a mérnököktől) Ez mindegy is, lényeg hogy a Nap, Hold, és a csillagok horizonthoz viszonyított magasságát (szögét) lehet vele mérni (csillagokat leginkább szürkületkor, na nem ám a civil hanem a navigációs szürkületkor).
Mindenki mér serényen, első kis háziversenyünk győztese Vili, igen, a 2008. évi Jacht Akadémia Kupa győztese. Három tized perc pontossággal mért! miközben a hajó ugye mozog, és egyébként is. Érdekes, hogy ebben is lehet fejlődni. A mért adatokból a gömbháromszögön alapuló képletekkel, hosszas számolásokkal és ezt követő szerkesztéssel lehet a tulképpeni csillagászati navigációt művelni. Merthogy ezen útnak ez lenne a lényege, tehát hogy (sic!) a 200 mérföldes NKH vizsgához szükséges 1000 tmf lehajózása mellett a 10 beadandó csillagászati mérésünk meglegyen. Az 1000 tmf tuti meg lesz, mostani log állásunk (05.28. 18:36 local time) ugyanis máris 531,4 tmf.
Jó ideig amíg a horvát és olasz partok között voltunk nem láttunk partot, csak a vizet mindenhol és néha egy-egy hajót. Még mobil térerő sem volt. Ez az tán a világvége.
Ma 0 órakor különben, amikor e sorok írója és Sróf Zoli épp az őrség átadása után éjfélkor tehát nyugovóra tért volna, észleltünk egy gyorsan közeledő piros oldalfényt. Ebből aki hajós az tudja hogy egy hajó bal oldalát láttuk amint közeledik felénk. Megkerült minket majd se szó se beszéd ránk reflektorozott. Ez elég barátságtalan lépés 20 méterről, amikor az ember 2 órája kb vaksötétben hajózgat és a párás levegőben főleg a radaron próbálja felfedezni a nem túl népes számú többi hajót. Az olasz partok mellett mentünk ugyanis elég közel. Tibort riasztottuk, aki bekapcsolta saját hajónk nem szerény reflektorját és így viszonozta az üdvözlést.

Május 30 Péntek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Megérkeztünk az Etnához
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Lávafolyam az Etnán a kikötőből nézve
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus Taormina előtt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajnalban behajózunk a Messinai-szorosba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kharübdisz örvényei a Messinai szorosban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Szoros Tirrén-tenger felőli kijárata
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
M.Márton naplója:
Befejezvén az előző történetet-Az olasz partiőrség hajójával találkoztunk. Nem látszottak a radaron, és arra számítottak, hogy nagyot fognak. Csempészhajót, lopott hajót, rabszolgaszállító hajót, vagy mindenki fantáziájára bízott hajót.
Papírellenőrzés, mindenkit látni akartak. Volt aki pizsamában és álmos szemekkel meredt a határőrség reflektorába. Minden rendben, mehettünk tovább. Egy italra is meginvitáltuk őket, de azt nem fogadták el, jó hangulatban búcsúztunk. Pedig az elején nagy volt ám a szigor.

Először is gyors helyzetjelentés a kisebb szünet után.
Éppen Vulcano szigetén üldögélek, egy Irsai Olivér társaságában, felöntve némi Ruscella Mineral Waterral. Kicsit olyan szag van, mint mikor spárgát ettél, és elmész utána wc-zni. Ez bizony a kénszag. Erről a vulkánról kapta az összes többi vulkán a nevét. A többiek elmentek megnézni az iszapfürdőt. Kázmér, és Tamás megmásszák a vulkánt. Az iszapfürdő olyan, mint egy központi dagonya. Jópár német turista üldögél benne. Tényleg menő hely. Jó volna belemenni.

Ahogy elhagytuk az olasz csizma sarkantyúját, tovább hajóztunk az ETNA irányába. Ligeti Zoli nem nagyon tudta hová tenni a feltűnő piros fényt. Nem látszott a radaron egy óriási hajó. Ez a piros fény volt a működő Etnán végigfolyó láva fénye. Csütörtök hajnalban arra lettem figyelmes, hogy megállt a hajó. Felébredtem, hogy abbamaradt a kellemes (néha viszont kellemetlen) hullámzás. Kikötöttünk az Etna lábánál, Ripostóban.
Csütörtökön egy kisbusszal ment fel a társaság az Etnára. A vulkáni hamun nagyon érdekes, rikítóan zöld növényzet alakult ki az utolsó kitörés óta. Lehetett látni, merre folyt le a láva. Felmentünk kb. 2000m-re, onnan sífelvonóval, majd dzsippel fel kb 3000m magasba. Itt már volt néhány hófolt. Nagy jól mutatott a tökfekete vulkáni hamun a tökfehér hó. Itt van egyébként sípálya is, ami valószínűleg ugyanolyan ötlet, mint az araboknál a fedett sípálya. Szerintem használhatatlan.
A szél erős volt, a levegő hideg. Néhol füstölt. Szép sárga köveket hoztunk el szuvenyír gyanánt.
A kikötőbe visszaérve gyorsan el kellett indulni. Átmentünk Taorminába. Ez egy hangulatos szicíliai falu. (na jó, városka). A településen belül 280m a szintkülönbség. A lakosságnak ezért szép erős lábai vannak. Mária-áhitatban folyt le az este. Söröztünk kb 400m magasban a főtéren, közben körmenet volt, katonai rézfúvós zenekarral, táncos leányokkal. Nem egy magyar körmenetre hasonlított, hanem inkább egy karneválra. Volt a végén még tűzijáték is. Kázmérral felmásztunk a citadellába. Mikorra visszaértünk a kikötőbe, a szomszéd faluba, Tibor várt minket 2 L vörösborral a móló tövében lévő pizzériában. Szégyen. Nem tudtuk meginni. Eléggé elfáradt mindenki. Én személy szerint az egésznapi mászkálástól annyira kifáradtam, hogy rögtön elnyomott az álom.
2-kor vettük át az őrséget. Óriási hajóforgalommal találtuk szemben magunkat. Kb. 20 hajóval kerültünk közelségbe, többször kellett ide-oda cikázni az óriások között. A helyzetet nehezítette, hogy kiégett a jobb oldali zöld fényünk, és a parti fények között nehéz volt kivenni a hajók fényeit. Tibor aztán kicsrélte az izzót. Gyorsan eltelt az őrség, volt bőven tennivaló.

Reggelre kelve a Vulcano szigethez közelítettünk.
Tamás-Kázmér szekció most tért vissza a hegymászásból. Senki sem tudja őket ellenőrizni, de azt állítják, hogy sokkal szebb, mint az Etna, jópár helyen pöfékel a kénes füst.
Vili kapitány a főszakács. Minden nap más a konyhaszolgálatos. Olyan ellátásban van részünk, hogy mindenki megirigyelné. Nagyon finomakat eszünk, de nekem különösen a reggeli felhozatal szokott tetszeni. Most már kellő mennyiségű zöldség is van, így teljes a felhozatal. Mindenki mért egymás után 7szer a napra. Ezt Tibor beírta a számicicójába, és megállapította, hogy az egymáshoz képesti mérések mennyire pontosak. Állítólag 0,7 ívperc pontosságra lehet mérni. Sajnos én lettem az utolsó. Vili és Gábor pedig a legmenőbbek. Ezért jutalmul mérhették ők a NAP delelését. Nekik nehéz lesz fejlődni, én viszont a óriási lehetőségek elé nézek ezen a téren. Sróf Zoli áll a legjobban a beadandó számolásokkal, a mérési napló teli van az ő méréseivel. Egyszerűen nem bír létezni a szextáns nélkül. Nehezen bírta a csütörtöki napot az Etnán. Szerencsére lehetett bérelni a csúcson egy szextánst.

Május 31 - hajózás a vulkánok földjén, a Lipari szegetknél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
M.Márton naplója:
Megint én írok, egyeske. Egyesek nem biztos, hogy értik, hogy ez mit jelent. Mindenkinek van egy száma, az első kabinban lakik egyeske meg ketteske. A jobb elsőben lakik hármaska és négyeske, és így tovább. Mindenkinek vagy egy számának megfelelő bögréje, amiből iszik sörtől kezdve a pálinkán át a levesig mindent.
Előző nap délután a Lipari szigeteken kipróbáltuk, milyen a kardhal. Grillezve. Jó.
Aztán a Stromboli vulkánhoz hajóztunk. Ez egy működő vulkán, éjszaka látni lehet, ahogy 5-10 perces időközönként kilövell, és szépen pöfékel. Ezt már távolabbról is látni lehet, állítólag ezt a fényt használta Ödüsszeusz hajózási támpontként néhány évvel ezelőtt. Tibor mondta, hogy ha nem látjuk távolról, akkor lerövidítve az utat indulunk haza, és nem kerüljük meg a szigetet. Szerencsére beindult a vulkánka. Éjszaka átjöttünk a Messinai-szoroson, ahol most is nagy hajóforgalommal találkoztunk.
Éppen a Jón-tengeren kelünk át. Görögország felé tartunk. Sehol sem látunk szárazföldet, mindenhol horizont. Most hagyományos eszközökkel határozzuk meg a helyzetünket, a GPS előtti időket idézi a navigáció. Az őrségek feladata lényegében a nap mérése, majd egy kis számolgatás után felrajzoljuk a hajó helyét a térképre. Ez a jobbaknak is kb 40 perc. A hajó szerencsére nem dülöngél még nagyon. Arra számítunk, hogy egyre erősödő északias szél lesz és nagy hullámokat fog kelteni.
Itt a nyílt vízen óriási hordákba verődnek a delfinek, és minket jönnek szórakoztatni. Ugrálnak a hajó körül.
Sikerült a helyünket meghatározni. Egyesek szerint a rottától délre, mások szerint északra vagyunk. Ha átértünk Görögországba, megnézzük ez egyik vasútállomáson, mit ír a tábla, hová érkeztünk.

Junius 1 - viharos hajózás után megérkezünk Görögországba, Cefalonia szigetén Fishkardoba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Vasárnap-Fiskardo M.Márton naplója:
Mikor átértünk Görögországba, kiderült, hogy összesen 400m-re tértünk el a rottától. Ezzel beírtuk magunkat a Jachtakadémia történelemkönyvébe. Igaz, hogy közben volt, hogy 2,5tmf-re is eltávolodtunk észak felé, meg volt, hogy délre nyomott minket a szél. Észak felé egy áramlás vitt minket, majd a később beerősödő északi szél tolt vissza. Ha Tibor titokban nem tartja bekapcsolva a GPS-t, amit mi nem láthattunk, akkor azt is gondolhatnánk, hogy milyen szépen hajóztunk. Ez a 200mérföldes átkelést tekintve írtó jó teljesítmény. Azoknak volt igazuk, akik a hajó helyzetét északabbra tették, mint a rotta. Én is ezt gondoltam, most büszke vagyok.
A széllel is nagy szerencsénk volt. Mi mindig bő félszélben tudtunk haladni, így végig fent voltak a vitorlák. Volt, hogy 9-10 csomós sebességet is elértük, így mindig előtte voltunk annak a szélmezőnek, amely előnytelenül kreuzolásra kényszerített volna minket. Azért ez a 4-es 5ös szél szép hullámokat kavart. Legnagyobb szerintem 3,5 méteres volt. A hátulról 3,5 perces időközönként érkező hullámok sokszor megcsavarták a hajót.
Nagyon szépen hajóztunk át, szinte repültünk. Este 6 helyett du. 2re érkeztünk meg Fiskardóba. Ott rögtön pezsgővel ünnepeltük az 1000mérföld átlépését. (vitorlával, kb 8-9 csomós sebességgelhaladva tettük mindezt, tehát teljesen jogos volt a pezsgő)
Útközben egy szegény tintahalat dobott fel a fedélzetre egy hullám. Mi már csak a horgonyzás során vettük észre, ahogy oda volt kozmálva a fedélzetre. Én sajnáltam. Biztos ő is görög vizekre vágyott, csak nem tudta, hogy ez számára, potyautasként végzetes utazás lesz.
Egyesek láttak repülőhalat is.
A tengerbiológiai leíráshoz még hozzátartozik a fluoreszkáló medúzzák raja. Éjjeli őrségben szórakoztató a látványuk, ahogyan zölden világítanak, mikor ütköznek a hajóval.
Gyönyörű szép halászfalu, egy eldugott öbölben. Horgonnyal kell kikötni, mint a legtöbb görög faluban. Itt nincs annyira kiépítve a tengerpart, mint Horvátországban, ettől kicsit vadabb, bonyolultabb a kikötés. Valószínűleg nem véletlen, hogy itt a chartercégek két vizsgázott személyt követelnek meg a hajón.
Ez a városka eddig az én személyes listámon az első helyen áll, biztosan vissza fogok még ide jönni.
Délután mindenki nagyot aludt ebéd után. Pihentető volt a napi 5-6 órás alvás, illetve szendergések után. 6 óránként vagyunk őrségben, így amíg elvackoljuk magunkat, és elalszunk meg aztán az őrség előtt felébredünk, nem jön ki több, mint 5óra.
De ma éjjel lehetett végre aludni.
Este egy hangulatos bárban töltöttük az időt. A vitorla beállítástól kezdve a hajók energiaellátásáig mindent végigbeszéltünk. Azt kell, hogy mondjam, csapatunk szakértő minden kérdésben, akármilyen témában tudományos véleményt alakítunk ki.
Repülőzés, hajózás, autózás, pénzügyi tanácsadás, utazás, harcászat, nők kezelése, (az előző kettő tán ugyanaz) alvási gondok, horkolás, életvezetés, kalóriabevitel, sport, elhízás, lefogyás, főzés, kirándulás, balatoni helyzetek stb.
Kicsit mindenkinek rakoncátlankodik az emésztése. Plussz enyhe fejfájás. Lehet, hogy valaki nem friss vízből főzött nekünk teát. Hmm. Reméljük nem lesz ennek a szálnak folytatása.
A 9 férfi összezárva szindróma is erősen eluralkodott. Ez a viccektől kezdve a látványos- fogadás balról- nézelődésig mindent magába foglal. A hajón ülve egymás kezéből kapkodják -persze csak a többiek- a távcsövet, és a szomszéd, illetve távolabbi hajókon navigációs pontokként feltűnő leányok azimutját méregetik. Szóval így telt el a vasárnap este. Büntet minket az élet.

Június 2.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
M.Márton naplója:
Ma lazább napot tartunk. Ez abban merül ki, hogy mindenki bőszen számol. Lemegyek a szalonba, legalább 2ember számol. A bal első kabin számol. A jobb első is számol. Borzalom. Csak én nem számolok. Vááá. Most megyek számolni.
Mégsem. Vili skipper töltött nekem egy sört. Munkaköri kötelességem ezt először elfogyasztani.
Ma Fiskardóból Ithakán át Levkasba hajóztunk. Útközben Ithaka partjainál megálltunk egy öbölben fürdeni. Tibor azt állítja, hogy Odüsszeusz itt találkozott össze a kondásával, meg van ott valami Hollószikla, meg ilyesmi. Akik ismerik a történetet, azok tudhatják, miről van szó.
Megálltunk a híres Ithaka szigetén is a Vathy kikötőben, mint ahogy Odüsszeusz barátunk. Itt a pincérnőkről kell megemlékezzek. Van egy megfigyelésünk. A pincérnők melle egyre nő, egyenes arányban az elfogyasztott alkohol mennyiségével.
Nagyobb alkoholmennyiségnél ez a függvény exponenciálisra is változhat, és a sötétséget is figyelembe lehet venni egy plussz taggal. Ezt a teóriánkat teszteljük mostanában. Szóval Ithakán egy kedves pincérnőre emlékszem, a város annyira nem nagy ügy. Fiskardo beállította a standardot.
ikerült feljönnöm a múlt éjjel a középmezőnybe. 7 számításom van kész a 10-ből.
Estére Levkasban kötöttünk ki. Előtte megnéztük a kézifékes fordulót, hogyan lehet nagyon csajozósan beállni a benzinkúthoz. Mondjuk nem nagyon vannak egy átlag benzinkútnál csajok, csak egy dagadt, görög benzinkutas. De ő is eléggé le volt döbbenve a manőver láttán.
Itt persze a kormányhatást, meg a hajócsavar szívóhatását kell megfelelően összevegyíteni.
Különösen a farpufferen való kifordulós indulásnál esett le az ála.
Levkas egy jellegtelen, csúnya, komor városi kikötő. Nem ajánlom senkinek. Számolgatásra a legalkalmasabb. Viszont vacsora után az egészet végigjártuk, és kielemeztünk minden hajót.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től