MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Az októberi 1. Szkipper Tréning az Adrián
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Az októberi 1. Szkipper Tréning az Adrián2002.10.04. - 2002.10.10.

130. út
A túrán 500 mérföldet kell lehajóznunk, ebb?l legalább 100-at éjszaka. Közben a napi tematika szerint gyakorlati képzés folyik.
Elkezdtük a gyilkosos játékot. Hány áldozat lesz?

Üzenet a hajónakRészletes napló

2002.október 4. Behajózás, a gyilkosos játék
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Behajózás el?tt a mólón
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
16 óra Mindenki megérkezett.
18 óra Felvettük a deviációs görbét a csendes öbölben.
20 óra 29 Mindenki kétszer kikötött a helyünkön, mire végeztünk már korom sötét volt. Aztán szétesett a társasság: bezuhantak az ágyba.
Meghirdettem a gyilkosos játékot:
8 cédula közül az egyikre egy halálfejet rajzoltam. Aki kihúzza azt, az lesz a gyilkos. Egy papírra rajzolt eszközzel ölhet, amit az áldozatnak megmutat. Ha gyilkosság történik, akkor az életben maradottak nyomozni kezdenek. A leggyanúsabbat felakasztjuk.

2. nap, szombat. Hajózás bórában.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A bóra felhősapkájába öltözött a Velebit.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Navigáció bórában
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Pillangózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kikötések gyakorlása Veli Losinjban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Veli Losinj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Naplemente
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
3 óra 50 Elkezdett szemerkélni az es?. Becsuktam az összes ablakot.
7 óra Bekapcsoltam a tengerész dalos CD-t, a Shantikat. A vérpezsdít? daloktól mindenki vidámabban ébred - gondolom én.
8 óra 30. Elindultunk Korcula felé. Rögtön vitorlát húztunk, és motor nélkül hajóztunk ki az öbölb?l.
9 óra 27 A Negrit -fok után beindult a bóra! A maximális szélsebesség 28 csomó volt, ami már a 7-es er?sség?. Eddig fent a cocpitban rajzoltak a térképre, de most már be-becsap a víz, ezért le kellett költözniük, amit nem nagyon bírt a kadét urak gyomra.
10 óra mindenkit megkértem, mondjon néhány szót a helyzetr?l:
Szilárd: Hót vizes vagyok, ráadásul sós, de minden rendben.
Ákos: Nagyon jó ez a Jégermaci!
Werner: Nekem nem ez az els? alkalom, úgyhogy én jól érzem magam
Gábor: nagyon jó!
Csilla: Nagyon örülök, hogy rögtön ilyen széllel kezdhetünk
. Péter: Szépek a hullámok, siklik a hajó. Kell ennél több?
János: sajnos nagyon belefújt a szél a magnó mikrofonjába ezért nem tudtam reprodukálni az ? véleményét.
10 óra 32 A maximális sebességünk 9,7 csomó. Csak az orrvitorla van kiengedve, de az is csak félig.
10 óra 47. Még mindig a reffelt fokkal hajózunk, a szél 22-26 csomó között fúj. Id?nként a rossz kormánymozdulat miatt egy-egy hullám becsap a cockpitba, ilyenkor mindenki elázik. A hangulat jó, csak azt sajnáljuk, hogy nem süt a Nap.
11 óra 00, a log 14,5 mérföldet mutat. Csilla kormányozza a hajót, szép lassan ? is megtanulja a 1,5 méteres hullámokon való hajózást. A szél gyengült egy kicsit, már csak ritkán megy 24 csomó fölé. Kiengedtük teljesen az orrvitorlát. A sebességünk 7,8-8,2 csomó között változik.
12 óra 02 A elértük a Trstenik-szigetet. A szél 12 csomóra csökkent. Innen 205°-ban fogunk hajózni. A szél alkalmas arra, hogy pillangózzunk. Kikötöttem a boom-ot balra el?re a preventerrel, az orrvitorlához pedig kiraktuk a spinakker bomm-ot. 4-6 csomóval tudtunk hátszelezni. Megmutattam, hogy mi van akkor, ha balra vagy jobbra beggelni kezd valamelyik vitorla. Tanulságos volt.
12 óra 48 Eddig tartott a szél. Leszereltünk és motorozunk Veli Losinj felé.
13 óra 45 Megérkeztünk Veli Losinjba. Gyakoroljuk az oldalt való parthoz állást. Mindenki háromszor önállóan parthoz állt a hajóval, miközben valaki a parton állva a nagy kerek pufferrel biztosította a hajó épségét. Mindenki nagyon ügyes volt, meg voltam elégedve. Aki éppen nem gyakorolt, az vagy a városkában sétált, a parti kocsmából nézte a gyakorlást, sört kortyolgatva.
14 óra 05 elindultunk dél felé. Irány Korcula. Els? úti célunk az Ilovik-sziget, ahol a bójára állást fogom megmutatni.
14 óra 40. Megérkeztünk a bójákhoz. Bef?ztem a bójakötelet a bikához majd Ákos szépen rákormányozta a hajót, Gábor felvette volna a bóját, vagy a kötelét. Nem sikerült, olyan rövidre volt kötve a bója. Én lehasaltam, majd lenyúltam és bef?ztem a kötelet. Sajnos hiába készítettem el? mindent, az utolsó pillanatban támadt zavar miatt valahogy bef?ztem a kötelet a korlátba és így egyb?l meg tudtam mutatni a rossz megoldást. Ez után persze a jót is.
16 óra 26 Szembe fúj a szél, 6 csomóval. Sajnos motoroznunk kell. Gábor elkezdte a vacsorát készíteni-melegíteni. Süt a Nap, de az er?s menetszél miatt h?vös van odakint. Este 7-re érkezünk a hajóroncshoz.
17 óra 15 Szilárdék által készített pulykaragut a tésztások el kezdték enni. Állítólag nagyon finom, csak meg kell sózni. Én a rizsesek közé tartozom, akkor fogom megkóstolni, ha a rizs is elkészül. Rozét isznak hozzá.
17 óra 17 Szilárd bekapcsolta a robotkormányt. Rögtön szóltam neki, hogy csak Korcsula után lehet majd használni, addig a kézi kormányzást kell megtanulniuk.
17 óra 40 Nem tudtam kivárni a rizst, kenyérrel ettem meg a nagyon ízletes pulykát.
18 óra 37 Gyönyör? tengeri naplementét láttunk. A horizont felh?tlen volt, és ahogy a Nap megközelítette, akkor a Napból kifolyt két oldalt egy-egy csík és egy-vörösen izzó ?láb? és megtámasztotta a Napkorongot, el ne guruljon. Aztán a nap széle belecsobbant a vízbe és utána cserben hagyott minket és gyorsan lebukott a vízbe.
18 óra 52 Elértük a hajóroncsot, ami a Dugi Otok északi részén álló Veli Rat világítótoronynál futott 1985-ben zátonyra. Az óta csak pusztul, megeszi a tengervíz táplálta rozsda. Ezt követ?en megterveztük a további, kanyargós és kalandos útvonalunkat, ami egy navigációs tanpályának felelt meg. Lassan mentünk, hogy besötétedjen.
21 óra 12 Sikerült a gyakorlat! A kadétok szépen, segítség nélkül lenavigálták az elég bonyolult útvonalat, amit megterveztem nekik: szlalomoztunk a fények és a szigetek között a sötétben. Mindenki tudta, mikor mit és miért kell csinálni! Gratulálok nektek, kadétok!
23 óra 30 Közeledünk a Katina-szigethez és a bójás átjáróhoz. Mindenkit felkeltek, hogy tanuljanak.Nagyon furcsa illat érz?dik a leveg?ben: Nap égette f?, virág, és feny? talán. Mámorító.
23 óra 55 Sikeresen áthajóztunk az átjárón. Nehezítésként még mindig nem világít a két piros és két zöld bója közül a küls? zöld, viszont a bels? piros csak alig-alig látszik. Amikor már bent voltunk a csatornában, akkor hirtelen megjelent egy piros-zöld fény. Pontosan szemben jött egy másik hajó. Ez csak halász lehetett, mivel éjjel rajtunk kívül nemigen jár senki errefelé. Kisvártatva meg is hallottuk a pöfögését. Szegény Anyukám biztosan csuklott, ahogy a halászhajó kapitánya emlegette ?t. De ki kérem magamnak! Szóval mi szép csendesen, lassan haladtunk a csatornában a nyílt tenger felé. Vártam, hogy mi lesz. A két kecske gida jutott eszembe a hídon, no meg a hülye filmek: ki fog kitérni. Erre az esetre nem vonatkozik semmilyen szabály. Mi csak csorogtunk csendesen. A halász is várt, hátha mi vagyunk a gyávábbak. Már csak 30-40 méterre lehettünk egymástól, amikor hirtelen feldübörögtek az addig pöfög? motorok és el kezdett kitolatni a halászhajó a csatornából. Mi nyertünk, de nem sokkal. Még néhány másodperc kellett volna és kiadom a parancsot: teljes er? hátra! Nem fértünk volna el egymás mellett. Még nappal sem mertem volna megkockáztatni, hát még így sötétben!
24 óra Eddig 104 mérföldet hajóztunk, az út egyötödét tettük meg. Hamarosan elérjük a Sestrice nev? nagyon szép világítótornyot, amely fénye 8 másodpercenként átsuhan a szigetek fölött. Innen még egy mérföldet hajózunk pontosan dél felé, majd 142°-ba fordulva 64 mérföld vár ránk a nyílt vízen, a Vis-szigeten lév? Komiza vár ránk friss péksüteménnyel és Capucinóval.
Eddig még szerencsére nem történt gyilkosság a hajón.

3. nap: hajózás Korcula felé . Az elsõ áldozat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggeli KV komizán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kék Barlang kékje
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kék Barlang kív?lr?l
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Bussola Kulcs
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A ment?hevederes gyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tengeri álom
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
01 óra 55 Bevállaltam Csillával egy õrséget, hogy a többiek jobban kipihenhessék magukat. A szél a part felõl fúj, elég gyenge. Mikor távolabb érünk majd a Kornátitól, akkor valószínûleg nagyobbak lesznek majd a hullámok. Csilla a térképasztalnál navigál 3-ig, majd kormányoz fog 4-ig.
2 óra 35 Hátulról egy nagy komp közeledik. Pontosan felén tart, még 2 mérföldre lehet. Az égen ragyognak a csillagok, de csak olyan szokványosan. Nincs meg az a tengeri szikrázásuk. A Olaszország irányában két halászhajó fénye látszik a távolban, balra pedig a Blitvenica világítótorony látszik, amelyik fehér fénye 30 másodpercenként kettõt villanva segíti a tengerészeket..
2 óra 45 Nagyon gyorsan közeledik a komp, már csak 500 méterre lehet. Most pontosan felénk tart, egyszerre látom a piros és a zöld oldallámpáját. Nem lát talán minket? Két radarreflektorunk is a van az árbocon! Vagy csak idegel talán, mint ahogy én szoktam? Biztosan olasz lehet..
2 óra 50 A velencei oroszlános kéményû komp most megy el mellettünk kb. 15 méterre. Kicsit közelinek tûnik ez az úszó város, itt a éjszakai tengeren. Felhívtam Csillát a térképasztaltól, nézze meg õ is. Nagyon meglepõdött.
3 óra Eddig én kormányoztam, mos Csilla jön. Nem engedem a robotkormányt használni Korculáig, így én is kézzel kormányoztam eddig.
4 óra Megtörtént az elsõ gyilkosság: Péter a szalonban aludt és álmában valaki egy vértõl csöpögõ kést ábrázoló papírt helyezett rá. Szegény Péter! Én minden esetre elmegyek aludni, fél kilenc körül érkezünk Komizára.
8 óra 30 Számomra eseménytelenül telt az éjszaka további része. Idõnként a hajót erõsen dobálták a hullámok, de nagyon álmos voltam. Reggel mindenki megdöbbenve értesült, hogy a gyilkos lecsapott. Mindenki azt találgatta, ki lehet ez az elvetemült.
8 óra 45 Kikötöttünk Komizán. Egy szomszédos hajóról egy jachtos feladta a mooring kötelet, de az keresztbe átment a hajó alatt, és balra elfordította a hajót, így ki kellett cserélni. Mindenki a mi hajónkról nagyon ügyes volt, tették a dolgukat és szépen kikötöttünk.
Aztán elmentünk nézelõdni, kávézni. Megkerestem a legkényelmesebb székeket, majd ott letelepedve hamarosan egy kisebb magyar kolóniát hoztunk létre. Jót beszélgettünk, nézelõdtünk, találgattuk ki lehetett a gyilkos.
10 óra indulunk a Kék Barlang felé. Szép napos idõ van, motoroznunk kell. Elõttünk magasodik a Bisevo-sziget, amely a barlangot rejti. A barlang egy 30-50 méter magas sziklahasadék, amely alja leszakadt, és onnan jön be a fény, amit kékes-azúros színt eredményez. Ez a nyílás 1-1,5 méterrel van a felszín alatt, és 5-6 méter hosszam kell úszni, hogy kijussunk a szabadba. Magába a barlangba egy csónaknyi szûk nyíláson át lehet bejutni.
11 óra 50 Beeveztek a kadétok a barlangba, majd ketten vissza. A többiek kiúsztak a hajóhoz. Hiába küldtem a csónakos embernek egy doboz sört, azt csak a bejáratnál a csónakban õrködõ pénzszedõ nõnek adták. Emiatt az úszókkal el kezdett veszekedni a csónakos ember. Mindenkinek nagyon tetszett a barlang. Korcula felé indultunk. Napos, csendes idõ van.
12óra 50 Benéztünk a Vis-sziget déli részén lévõ kedvenc fjordomba, ahová éppen csak be tudtuk tolni a hajó orrát.
13 óra 05 Korcula felé hajózunk. A deviációs együtthatók alapján a bal oldali tájolót kompenzáltuk a Bussola Kulccsal. Most már minden rendben.
13 óra 50 Mentõhevederes gyakorlatot végeztek a kadétok. A legjobb idõt Szilárd futotta, 2 perc 2 másodperccel. Utána János következett 2 perc 4 másodperccel. Talán mindenki megtanulta a heveder használatát.
14 óra: Tárgyalás:.
Csilla: Tibor nem gyilkos, mert a tegnap esti beszélgetés kapcsán. Szilárd és Gábor szintén nem, mert a beszélgetéseinkbõl ez derült ki. Szerintem János volt, mert vadul támad engem, és ez gyanús, másrészt õ Péter kabintársa. Továbbá nagyon horkol. Második gyanúsított Werner, mert gyanúsan áll a bajsza.
János: Csilla a gyanúsítását olyan erõszakosan adta elõ, hogy csak õ lehetett a gyilkos és rám akarja terelni ezzel a gyanút. A gyilkosság feltételezett idõpontjában kormányoztam és Tibor árgus szemekkel figyelt, hogy ne használjam a robotkormányt.
Tibor közbevetése: nem tudjuk, hogy pontosan mikor volt a gyilkosság.
János folytatása: az azt követõ másfél órában a hajó faránál tartózkodtam, utána elmentem aludni. Az állítólag irdatlanul hangos horkolásom és ez teljes és megdönthetetlen alibit biztosít. Szerintem vagy a Csilla vagy a Tibor a gyilkos. Indokolni nem tudom, de ezt érzem.
Tibor: én ezt visszautasítom vagy a cockiptban kormányoztam vagy a kabinomban aludtam. Mindig a navigációs õrség a szalonban tartózkodott és meg látott volna. Nem én vagyok a gyilkos.
Werner: teljesen jogtalan az eljárás, azt sem tudtam eddig, hogy mi történt. Csilla szubjektív véleménye csak a vád ellenem. Tegnap Csilla volt az, aki már nagyon várta, hogy mikor lesz már egy gyilkosság. Én ugyan Csillát tartom a gyilkosnak, de Jánosra fogok szavazni, mert õt nagyobb eséllyel fogják megszavazni, mivel ez egy koncepciós per.
Csilla: piros tollal készült a gyilkos fegyver. Ki használt piros tollat?.
Tibor: János rajzolta vele tegnap este a deviációs görbétû.
János: Ez nem bizonyíték. Én már úgy undorodtam a piros tolltól, hogy többet nem is vettem a kezembe.
Gábor: A gyilkosság éjfél után és fél egy elõtt történt. A halottkém jelentése szerint tudjuk, hogy az áldozatot elõször hátba szúrták aztán mellbe, vagyis dulakodtak. Ekkor õrségben Werner és Ákos volt. Ákos állati testi ereje bestiális gyilkosság elkövetését. Ezen kívól Ákos nem igen tudja rendezni arcvonásait. Szerintem Ákos a gyilkos.
János: a gyilkos lehet-e öngyilkos?
Tibor: Ez a kérdés inkább rád tereli a gyanút.
Ákos: Az érvek gyengék, nevetségesek.
Werner: szerintem Csilla által és gerjesztett és Tibor által támogatott koncepciós per illetve mocskos eljárás folyik.
Több hozzászólás nincs. Szavazás következik: mindenki felírja egy papirra a gyilkos nevét, aztán fel kell olvasnia.
Tibor: 1.
Csilla: 3.
Ákos: 1.
János: 1.
A többiek nem kaptak szavazatot..
Ezek szerint Csillát kell felakasztani.
Csilla utolsó szavai: nagy hibát követtetek el, nem bíztatok a nõ megérzésemben, ezért majd el fogtok patkolni. Ártatlan vagyok!.
Felakasztottuk, de a spagettit zombiként még elkészítheti.
16 óra 10 Elértük Korcula déli részét. A szél 8-11 csomós. Felhúztuk a blisztert, és azzal vitorlázunk. Nagyon szép látvány volt.
18 óra 25 Elkészült a zombi spagetti. Nagyon ízlet mindenkinek. Mégis kár volt Csillát felakasztani?.
18 óra 40 Megkezdõdött a radargyakorlat. Két csoportban, váltással megmutattam a kadétoknak, hogyan kell csak radarral éjjel behajózni a szigetek és halászcsónakok között Korculára. Nagyon tanulságos volt.
19 óra 40 Megérkeztünk Korculára. Werner nagyon szépen kikötött a hajóval. Utána késõ estig beszélgettünk. Az út felén túlvagyunk 253 mérföldet hajóztunk eddig.

4. nap hajózás Puscice felé a bórában. Ákos akasztása
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggel Korculán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Találkozás Lacival
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ákos akasztása
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Makarska
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készülődik a bóra
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózás este a bórában
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
7 óra 30 Már nagy a nyüzsgés a hajóban, szinte mindenki fent van. Összeszedel?dzködtem és kimentem a kedvenc kávézómban a hajónaplót írni. Csodálatosan szikrázó reggelre ébredtünk, szell? sem rezdült, csak dél felé, a sziget mögött látszódott egy hatalmas felh?tömb.
8 óra 50 Eddig jól haladtam az írással, de megjött János és Péter, kés?bb Ákos, aztán csak beszélgettünk.
10 óra 05 A slagunk csatlakozója Punatban maradt. Péter a szomszédból kért egyet, amit amikor visszaadott, a járóról beleejtette a vízbe. Nagyon kínos volt. Ákos oldotta meg a helyzetet, amikor lemerült érte. Most már indulhattunk. Mennydörgés hallatszik id?nként csöpög az es?. Tankolni megyünk.
10 óra 20 A benzinkútnál egy utasszállító hajó áll. A kapitánya szerint 10 perc múlva végez. gyenge délkeleti szél fúj. ezért Péter rátolatott a móló végére, és az elfújó szélben.
Nem tudtunk teljesen megtankolni, mert a vihar miatt áramszünet lett. Közben jött egy katamarán, rajta Lacival, akik ?one way charter? módon, Dubrovnikból hajóztak egy katamaránon Zadar felé. Eszter szépen leszervezett mindent számukra. Már agódtam, hogy most nem találkozok volt tanítványommal.
10 óra 50 Elindultuk Puscica felé, amit Ákos nagyon meg szeretett volna nézni. Az itt bányászott k?b?l épült az ? háza is, meg a Fehér Ház, a spliti Diokleciánusz palota is. Úgy intéztem, hogy a többieket egy vacsorával kárpótolja Ákos ?ket, a kitér? miatt.
11 óra 12 Megjött a szél délkeletr?l, vitorlázunk. A fedélzetr?l beraktuk Csillához az orrkabinba a blisztert. Nem tudom milyen id? jön még. Az alsó ágyra betuszkolta, így biztonságba került.
12 óra 05 Elértük a Peljesac-félsziget nyugati végét, innen félszélben haladunk tovább.

12 óra 20. Tárgyalás
Tények: Szilárd tegnap 18 óra után a hajónapló írása közben megmérgez?dött. Öngyilkosság kizárva. Gyanúsítottak. a közhangulat szerint Tibor, továbbá Gábor Werner, Ákos és János lehetett a gyilkos.
A néhai Werner bejelenti, hogy húsz-huszonöt perccel ezel?tt azonnali hatású pisztolylövés érte hátulról, így ? nem lehetett a gyilkos. Felvette továbbá, hogy halottként a hajót kormányozhatja, de sem ?rségre sem konyhaszolgálatra sem osztható. Kapitány a felvetést elutasította.
Tibor védekezése: kérem, hogy koncepciós per helyett egy valódi vizsgálaton és tényeken alapuló bírósági döntés szülessen. Tegnap Werner gerjesztette ellenem a közhangulatot, ezért a ravasz és alávaló gyilkos Werner halálával rám akarta terelni a gyanút. Ez a filmek és a krimekben is hibás nyom szokott lenni. Kijelentem, hogy ártatlan vagyok. Továbbra is Jánost tartom gyanúsnak, mivel még mindig él.
János: Én ?szintén kijelenthetem, hogy ártatlan vagyok. Rajtam kívül még élnek, tehát ugyan olyan gyanúsak, Tibor logikája szerint, Aki ezt nem fogadja el, bizonyítsa be.
Ákos: én ugyan olyan ?szintén vagyok ártatlan, mint Te, + rába?tok, mert nem lesz ebéd.
Gábor: amikor Szilárdot megölték, hárman voltunk a szalonban. Tibor, Ákos és én.
Tibor: Én nem tudom, mikor ölték meg Szilárdot, ezért ez nem elfogadható.
Gábor: Mivel az el?z? gyilkosságot is meggy?z?désem szerint Ákos követte el, ezért szerintem ezért ? a gyilkos.
Tibor: ez valóban megfontolandó, mert a krimik szerinti igazságokat követve, az Ákost terheli a legkevesebb közvetlen bizonyíték. Megjegyzem azonban, hogy tegnap amikor feljöttem a lépcs?n, egy gyilkos eszköznek látszó papírt nem vettem, féltve az életemet. Közvetlenül mögöttem jött János, aki habozás nélkül fölvette a papírt.
Ákos: én gondolom a leg?szintébben, hogy ártatlan vagyok, egyébként csak a továbbiakban csak az ügyvédem jelenlétében nyilatkozom.
Tibor: Ahá, szorul a hurok!
János: Én a papírt nyugodtam felvehettem, mert aznap már történt egy gyilkosság. Saját magamat a szabályok miatt nem ölhetem meg, ha én vagyok a gyilkos. (Az el?z? mondat János kérésére törölve). Ezért nyugodtam felvehettem a papírt.
Szavazás:
Tibor: 0
Gábor: 0
Ákos:2
János:2
Tibor: gy?zött az igazság ártatlan vagyok!
Gábor: döntsön a sors keze. Inkább mi öljünk ártatlanokat, mint minket öljenek ártatlanul.
Tibor: pénzfeldobással döntsünk.
János: alkalomhoz ill? kérdés: minek a mértékegysége a szellem/négyzetméter?
Lidércnyomásé.
Csilla, mint az els? ártatlan áldozat egy 5 lipást fog feldobni. Ha az ág van felül, akkor Ákos a gyilkos, ha az 5-ös, akkor a János az.
Az ág volt felül, Ákos a sors akaratából a gyilkos.
Ákos utolsó szavai: Ketten rajta maradtok a szívó ágon. Akasztás el?tt még lehet egyet brúzolni?
Ez volt az utolsó kívánsága. Teljesítettük.
Sajnos nem menekültünk meg, mert hiába akasztottuk fel nem ? volt a gyilkos. A következ? áldozat biztosan nem én leszek, mert János ezzel fogja rám terelni a gyanút.
13 óra 52. A szél elállt, motorozunk a ver?fényes tengeren.
16 óra 50 Kikötöttünk Makarskában. János nagyon szépen a parthoz állt a hajóval. Kicsét kés?bb jött egy horvát kiránduló hajó. A kapitánya teljesen be volt rúgva. Meg látott minket és el kezdett nagy hangon ordibálni: ?Csaó itálija, berluszkóni oké, fasiszti oké, kommuniszti sit!? és még hasonlókat. Én odamentem a lobogónkhoz, kicsit kifeszítettem, hogy lássa, mi magyarok vagyunk. Ezt ?t nem zavarta, tovább folytatta:? Itálija oké, amerika sit?? Kisvártatva elment a csoportja és odajött barátkozni. Amikor kiderült, hogy magyarok vagyunk, egyáltalán nem jött zavarba, hasonlós stílusban folytatta.
17 45 elindultunk Puscica felé. Szélcsend van, de a hegyeket bórafelh?k borítják. Id?nként elkezdenek leszivárogni, de aztán ez abbamarad. Motorozunk.
17 óra 54 Feltámadt a part fel?l a szél, 9-12 csomóval. Vitorlát húztunk, de rossz el?érzetem van a bóra miatt. 18 óra 5 Beindult a bóra, 20-22 csomós szél fúj, reffelünk. Talán nem lesz er?sebb. Behoztam az orrkötelet a hajóorrból, nehogy kés?bb gondot okozzon majd.
18 óra 11 A szél 26-28 csomó között állandósult. A hullámok el kezdtek n?ni. A fokot teljesen beszedtük, csak a grószból van egy kicsi kiengedve. A part felé tartunk, a szelet élesen véve, hogy minél kisebb hullámokkal találkozzunk.
18 óra 21 A hullámok rendszeres becsapnak a fedélzetre, a szél gyakran eléri 31 csomót is. Most már én is beöltöztem vitorlás ruhába.
18 óra 25 A napvéd? ponyva szélét fel-fel kapja a szél. Kimentem az árbochoz és rögzítettem a ment?tutaj mögött. A szél nem gyengült, csak a hullámok n?nek. Háromnegyed mérföldre lehet a part, de méteresek a hullámokban bukdácsolunk.
18 óra 38 Most már elég közel jutottunk a parthoz, hogy t?rhet? méret?ek legyenek a hullámok, ezért a parttal párhuzamosan hajózunk Split felé Puscice törölve. A pilotkönyv szerint a bórában veszélyesen nagy hullámok jönnek be az öbölbe. A biminitopot (napvéd?-tet?t) fel kellett hajtani, mert nagyon rángatta a szél. Viszont csodálatos a naplemente. A felh?k alól kisütött a Nap és pont el?ttünk vöröses aranyra festette a távoli horizonton lév? felh?ket. A természet szépsége éles ellentétben állt a küzdelmünkkel.
18 óra 57 El?került a pálinkás üveg, és megragadtam az alkalmat, hogy áldozatot mutassak be Posszeidónnak: az els? kortyot kell? tisztelettel és alázattal beöntöttem a vízbe. Közben kértem, hogy gyengítse a szelet.
19 óra 02 A kérésem eljutott a címzetthez: a szél 22 csomóra mérsékl?dött és talán még hátrafelé fordult is. Mindenestre már sokkal jobb körülmények között hajózunk.
19 óra 26 Már teljesen besötétedett, csak a parti fények látszanak. Balra viszont 6 fényb?l álló csoport látszik a tengeren. Mi lehet ez? A térkép semmit sem jelez. Én halóvodára gondoltam, amit most éppen ide horgonyoztak le. A szél szinte teljesen elállt.
20 óra 02 Ismét feltámadt a bóra, de csak 20 csomó körüli sebességgel. Split már csak 2 mérföldre van.
20 óra 35 Kikötöttünk Splitben a Dioklecianusz-palotanál. Ákos leengedte a horgonyt, aztán Szilárd kitolatott a partfalhoz. Ott Gábor és Csilla kilépett a leeresztett járón és bef?zték a kötelet a falból kiálló karikákba, majd visszaadták. Aztán eltávolítottuk a hajót a parttól kb.3 méterre, hogy fel ne akadjon a kormánylapát a kompok által keltett nagy hullámzásban. A csónakon keresztül tudtunk kijárni a partra.
21 óra 10 Ákos tartotta a szavát: elmentünk vacsorázni egy étterembe.

5. nap - kedd: kötél gyakorlatok, hajózás a Krk-folyón
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szolgálati közlemény
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Splitben az Albatrosz
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szellemhajó - vagy radarozás?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó megment?i
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Figyel?
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Szolgálati közlemény:
A Csilla melletti internetes rokonszenv tüntetés miatt megmutatom az akasztást.

7óra 20 Verõfényes, szélcsendes, de kicsit hûvös reggelre ébredtünk. A tegnapi bórának nyoma sincs.
9 óra 25 Kiültem a pálmafák alá a szokásos kávézómba dolgozni, ahonnan jól látszott a hajó és a tenger. Késõbb Ákos is csatlakozott egy rövid idõre. Aztán elmentünk a vitorlás boltba, s ott derült ki: ma ünnepnap van Horvátországban. Hogy milyen azt nem tudtuk kideríteni.
9 óra 55 Átálltunk a benzinkúthoz, hogy faszenet tudjunk venni. Ott sem volt és a kutas sem tudta megmondani, hol kapható ma. Feladtam.
11 óra 10 Reggeli? után leszabtam a 2 méteres köteleket a csomózáshoz és a fonáshoz. Aztán megmutattam, hogyan kell elolvasztani a végét. Sajnos páran azért megégették az ujjukat. Ezt követõen elkezdtem a csomózás tanítását.
12 óra 30 A csomózásban Werner, Péter és János bizonyult a legjobbnak. Most mentünk el Trogir elõtt. Megmutattam a halóvodát, ahol a halászok nevelik a kishalakat. Motorozunk, mert csak 3-5 csomós a hátszél. 14-16 óra között ott kell lenni a sibeniki hídnál, mert csak akkor van esélyünk rá, hogy átférjünk alatta.
14 óra 30 Túl vagyunk a kötélfonáson, mindenki valamilyen szinten megtanulta. Van akinek persze nagyon nehezen ment, de õ is iparkodott azért. Felhajóztunk radarral a folyón, miközben a kadétok bentrõl kormányozták a hajót. Elõször féltek, de aztán belejöttek. Közben elértük Sibeniket. Megkezdõdtek az árbocdöntés elõkészületei. Remélem minden rendben lesz. Miért is csinálom meg ezt minden úton? Kell ez nekem? Közben bármikor a gyilkos is lecsaphat.
15 óra 10 Sikerült! Baj nélkül átfértünk a híd alatt, hála a gondos elõkészületnek és a kadétok közremûködésének. Elõször Csillát felhúztuk a szálingra, hogy amikor már dõl a hajó, akkor rásegítsen meg és azért, hogy magasból jobban látni: átférünk-e vagy nem. Neki nem jutott semmi ülõalkalmatosság, ezért egy hevederrel húztuk fel. Valaki megjegyezte: mivan, sárkányt is röptetünk? (Persze ez minden alapot nélkülözött). Minden estre nem nyafogott, pedig én tudtam, mennyire vágta õt a heveder. Félt is egy kicsit, de azért zokszó nélkül csinálta. Amikor már fent volt, akkor persze már nagyon tetszett neki a dolog és jól látta a készülõdésünket. Wernert és Gábort beültettem a bocmanszékbe, de elõször felvették a mentõhevedert és a mentõmellényt. Fõ a biztonság. Most különben elég ideges voltam, rossz elõérzet gyötört. Késõbb Szilárd ajánlkozott, hogy õ is kimászik. Neki már nem jutott bocmanszék, ezért egy hevederbe ültettem be, amit párnával puhítottam meg neki. Amikor kilógattuk õket, akkor úgy találtam, nem dõl még eléggé a hajó, ezért két köteg vizet is felakasztottam a boom végére. Werner tiltakozott a víz ellen, szégyellte. Adtam neki egy doboz sört, amit rögtön ki is bontott, majd ez után folytathattuk az elõkészületeket. Én nagyon izgultam, mert nem láttam a parti a mérce kövemet: talán túl magas mégis a víz? Kezdtem kételkedni. De aztán éppen hogy, de azért átfértünk.
16 óra 15 Csilla szépen kikötöttünk Skradinban, de sajnos már a 4 órás hajót lekéstük. így csak az utolsó hajóval tudtak néhányan felmenni a vízesésig, de gyalog kell majd visszajönniük. Nem baj, vállalták.
19 óra 40 Furcsa \"ajándékot\" találtam a kabinomban: kekszbõl gyúrt barna \"sütit\", amelyhez egy levél is volt, amelyen aláírás helyett egy halálfej volt rajzolva. Megöltek talán? Vagy Gábor vagy János lehetett, ha ez a gyilkos eszköz.
20 óra 10 Péter fantasztikus paprikás krumplit készített vacsorára. Vacsora után sokáig szkrambliztak a cockpitban. Állítólag az ajándék nem volt gyilkosság.

6. nap - szerda: radarhajózási vizsga a Kornat-sziget között. Pillangózás Sibenikt?l Mali Losinjig.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A radaros csapat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A neverében
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A feltakarójel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Pillangózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az út rekordja, vitorlával
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
5 óra 30 Elkezd?dött a jövés-menés. Szinte mindenki kihasználta a marina nyújtotta mosdási és WC lehet?ségeket.
6 óra 01 Indulunk. Még korom sötét van. Szóltam, hogy dobják be az orrkötelet, majd elengedtünk a farköteleket és lassan kiúsztunk a helyünkr?l. Valahogy furcsán mozgott a hajó, ezért rákérdeztem: az orrkötél a vízben van? Igen, jött a válasz. Mint kés?bb kiderült, azt gondolták, hogy kézben van-e az orrkötél. Így vittük magunkkal a kötelet, de szerencsére lassan mentünk és miután korrigáltuk a hibát, kisiklottunk a marinából. A Krk-folyón végig radaroztak, felváltva a kadétok. Elég jól ment nekik, noha többször elbizonytalankodtak.
7 óra 25 Csodálatos színekkel festette meg a Nap Sibenik felett a felh?ket. A szél is rákezdet, délkeletr?l: megjött a megjósolt sirokkó. Rákérdeztem Gáborra: a tegnapi ajándék gyilkos fegyver volt-e? Szilárd válaszolt, hogy a halálfej csak azt jelentette, hogy egy hullától kaptam az ajándékot. Erre Gábor kezébe nyomtam egy cédulát, amelyre egy villámot rajzoltam és ráírtam: 380 V. Ketten maradtunk Jánossal.
7 óra 50 Kiértünk a folyóról a tengerre. Vitorlát húztunk és irány a Kornati. Szépen süt a Nap, a szél 10-14 csomó közötti. Kiderült a gyilkosos játék menete: Werner volt az els?dleges gyilkos. szombat este berakott egy cédulát a kabinomba, amely egy üveg mérget jelentett, 2 órás késleltetéssel. Én ezt nem találtam meg, ezért azt gondoltam, hogy a sorsolt gyilkos vagy nem játszik, vagy - ami számomra valószín?nek t?nt - nem vette észre a halványan rajzolt halálfejet, és nem tudja, hogy ? a gyilkos. Ezért én - a játék kedvéért - átvettem a gyilkos feladatát. Werner persze végig tudta, én vagyok az ? helyettese. Amikor már nyilvánvalóan gyanakodott, akkor el kellett tennem ?t láb alól.
9 óra A szél beer?södött, eléri a 25 csomót is id?nként. Reffelnünk kellett, de csak úgy robogunk. A sebességünk 8 csomó felett van, a csúcs most 9,8 volt. Közben északnyugat fel?l egy nagy sötét felh? közeledik. Most egy arasznyi magasan van a csúcsa horizont felett. Lehet, hogy a nevere jön? Szilárd küzd a kormánnyal az egyre növekv? hullámokon, amelyek ki-kicsavarják a hajót. De azért szépen haladunk a Vela Kurba sziget felé.
10 óra 12 Elértük a Vela Kurbát, innen kezd?dik a radargyakorlat és vizsga. A térképre megrajzoltam a szlalom pályát, amit ?vakon? - vagyis - radarral kell lehajózni. Közben ideért a zivatar. Hirtelen átváltott a szél észak-nyugatira és leh?lt a leveg?. Ez egy gyenge nevere. Talán ha két órára gátolja csak majd a sirokkót.
10 óra 40 Szakad az es?. Alig lehet látni, mos ez igazi ?vakhajózás?. Sajnos közben az els? radaros csapat két életét elvesztette.
11 óra Még mindig szakad az es?, fúj az északnyugati szél. Gábor és Szilárd mesterien kezelték a radart.
11 óra 30 Az es? csökken, János és Péter ragyogóan áthozta a hajót a legsz?kebb helyen: talán 30 méter széles volt az átjáró.
12 óra 05 Csillának elmondtuk, hogy Piskerán a Tesco-ban megyünk vásárolni. Szépen átöltözött. Elállt az es?. Sajnos ez a radaros csapat mind a három életét elvesztette. Innen kezdve a pótvizsga következik.
13 óra 30 Végighajóztunk a Kornati bels? részén. Közben a sirokkó gy?zött, a nevere elvonult, visszaállt a délkelti szél. A radaros pótvizsga sikeres volt, most már nyugodtan vitorlázhattunk. A Katina-sziget déli részén lév? feltakarójel felé hajózunk.
14 óra 10 Ákos szépen, egyenesen átvezette a hajót a feltakarójelen, majd befordultunk a bójás átjáróhoz, hogy nappal is megnézzék a kadétok a bójás átjárót, ahol kihátrált el?lünk éjjel a halászhajó. Hát bizony ez nappal is elég sz?k volt. Ismét vitorlát húztunk, pillangózunk.
14 óra 55 A hajó sebessége 11,5 csomó volt.
15 óra 55 Péter megsütötte a csevapcsicsát tepsiben, nagyon finom volt. Pillangóztunk, de lecsökkent a szél 8 csomóra. Feltekertük a génuát és kihúztuk a blisztert. Aztán rögtön le is szedtük, mert annyira hátulról jött a szél és annyira d?löngélt a hajó, hogy csak az egyik oldalról a másikra csapódott a nagyvászon árnyékéban. Féltem, hogy rácsavarodik a vorstagra. Kés?bb beigazolódott a rossz érzésem, alig hogy ráhúzta Gábor és Szilárd a bliszterre a harisnyát, feler?södött a szél 22 csomóra. Lehet, hogy szét is téptük volna a bliszter. A továbbiakban két lehet?ség között választhattunk: az A terv szerint Silbáig elpillangózunk, majd onnan raumban megkerüljük Ilovikot. A ?B? terv szerint kimegyünk a nyílt tengerre, ahol nagy hullámokban fog majd a hajó bukdácsolni. Megszavaztattam a kérdést: 1 tartózkodás, 1 ellenszavazat, de a ?B? terv nyert.
17 óra A délkeleti szél még mindig 16-23 csomó közötti, 7-8 csomóval röpít minket Mali Losinj felé, ahova most éppen 22 óra 33-ra érkeznénk, a GPS szerint. Napos id? van, raumban megyünk Bozava el?tt. Péter megsütötte a csevapcsicsa maradékát is.
18 óra a szél gyengült, csak 12 csomó. A sebességünk leesett 5-6 csomó közé. így fél egyre érhetünk Mali Loisinjba a GPS szerint. Eddig 465,4 mérföldet tettünk meg.
18 óra 40 A szél változó, id?nként beer?södik 24 csomóra. Kiértük a nyílt vízre, háromnegyed méteresek a hullámok. El?ször áthalzoltunk és raumban próbálkoztunk, de elég hátszeles a szél, a hátulról jöv? hullámok pedig csavarják a hajót. Ezért ismét a pillangózással próbálkoztunk, majd hamarosan beszedtük a nagyvásznat, csak a génua van kint, a spinakker bummal. A sebességünk alig csökkent: így is 7 csomó feletti. HA így megyünk tovább is, akkor 11-re érünk be a kiköt?be.
19 óra 12 Felkötöttem a cockpitba a viharlámpát, hogy hangulatosabb legyen a d?l?ngélés. Attól tartok, hogy 1 órán belül valaki hányni fog az er?s mozgás miatt.
21 óra 25 Közeledünk Mali Losinj felé, a szél csökkent és ezzel a sebességünk is. Beindítottuk a motort. Nagyok a hullámok, de mivel sötét van, nem lehet tudni mekkorák. Szerintem legfeljebb két méteresek lehetnek.
22 óra 25 Megérkeztünk Mali Losinjba, a f?téren kikötöttünk, és rögtön megünnepeltük az eseményt: 501 mérföldet hajóztunk eddig. Az összes kadét megsz?nt létezni - helyettük kapitányok és egy kapitányka alkotják a hajó személyzetét. Milyen is a magyar nyelv - hogy hívják a n?i kapitányt? Akinek ötlete van, kérem segítsen!
Végül is szerencsére senki sem lett tengeri beteg az úton.
Ezt követ?en Werner meghívása alapján elmentünk ünnepelni az újdonsült kapitányokat.
Holnap reggel 9-kor nyitják a hidat és irány a honi kiköt?.

Utolsó nap - Visszatérés Punatba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az útvonal
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
8 óra 20 Majdnem mindenki összegyült a kedvenc kávézómban az Alfában. Ott beszélgettünk az élményekr?l, capucinót és teát iszogatva. Az éjjel zuhogott az es?, most gyenge keleties szél fúj, az égbolt felh?s.
8 óra 55 Id?ben indultunk, hogy odaérjünk a 9 órás hídhoz, amelyet csak ekkor és este 6-kor nyitják ki. Amíg vártunk, akkor találkoztunk Gyurival aki a George nev? hajójával szintén itt várakozott. Izgatottan kérdezte: Sikerült megvenni az új hajót? Igen, úgy t?nik. Hála istennek! sóhajtott fel, és tudom, hogy igazán örült neki.
9 óra 25 Sikerült gond nélkül kijutni a csatornán, most nem volt er?s áramlat. Kellemetlen oldalhullámzás várt minket a tengeren, de az újdonsült kapitányokat ezt már nem zavarta, mindenki jó étvággyal fogyasztotta a reggelit. Induláskor ebben a hullámzásban csak a halak reggeliztek volna. Gratulálok nektek, kapitányok.
11 óra A vészhelyzetekr?l és a tennivalókról tartottam egy végs? és összefoglaló oktatást. Nagyon sok kérdés volt, amely elvitt ugyan a témától, de ez is nagyon hasznos volt. Néha csöpög az es?, felh?s az ég.
12 óra 20 A hajóbérlésr?l és a továbblépésr?l tartottam még egy oktatást, majd értékeltem a kapitányok egy heti tevékenységét. Mindenki nagyon jól teljesített, szerintem mindegyik?jük alkalmassá valt az önnálló hajóvezetésre.
12 óra 40 Megérkeztünk Krk városba tankolni. Ügyesen beállt Csilla a nagyon sz?k helyre, majd utánna irány Punat.
114 óra Vége a túrának, megérkeztünk. A kihajózás mindíg kicsit a temetést juttatja eszembe. Jó volt ez a hét is.

Jó hajózást, kapitányok!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től