MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Augusztusi szkipper tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Augusztusi szkipper tréning2008.07.27. - 2008.08.03.

258. út
A 12 mérföldes képesítéshez szükséges 500 mérföld lehajózása és a gyakorlati ismeretek megtanulása a cél.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Vasárnap - érkezés a hajóra, oktatás - fürdés - oktatás, majd Umagban éjszakázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Babi naplója:
Mivel senki nem vállalta hajónapló írást, a konyha főnökség és a Pénztáros feladatok mellett ez is rám maradt. Azért gondoltam, hogy mégiscsak jó lenne megörökíteni pár mozzanatot az otthoni lelkes olvasók miatt mint amilyen én is vagyok, csak reménykedjünk, hogy fel is kerül a honlapra.
Nos, 27-én mindenki időre megérkezett, sőt fél 4-kor a Tibor már el is kezdte az oktatást.
Előre látható, hogy ez egy nagyon ügyes csapat lesz, és akik alkotják a bögrék szerinti kiosztásban ( ez mosogatás kímélendő nagyon jó megoldás ) .
1-estől indulva Zoltán, Endre, Babi, Géza, Balázs, Szilárd ,István, Ági, Bence.
Ági és Bence kísérők, többiek szenvedő kadétok.
A Tibor úgy döntött, hogy már vasárnap elindulunk és Umagban éjszakázunk.
Kb. egy órás oktatás után ez meg is történt, de mivel mindenki megfáradt a hosszú uttól és a nagy melegtől rögtön a kikötőtől 500 méterre horgonyzás és fürdés a 25,6 fokos vízben.
Tanulságos, helyünket biztosítandó jövő hét szombatra, kifele menet széles mosolyok közepette mentközben átnyújtásra került egy jó kis Günzer bor a „kikötős” fiúnak.
Fürdés után még 4 óra oktatás következett, majd Piráni városnézés természetesen a víz felől, majd irány Horvátország.
Útközben vacsora egy kis hazai töltőt káposzta. Kb. 10 fele meg érkeztünk Umagba, beléptetéshez egy oldalra kikötés majd éjszakára egy tolatós beállás és mooring kötélre kötés. A mai nap log állása 11,5 mérföld.

Hétfő: Megkerüljük az Isztriai-félszigetet. Oktatás - fürdés - oktatás - vitorlázás - fürdés - oktatás ... szóval nem unatkozunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az eddigi hajózásunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Babi naplója:
Valószínű mindenki jól aludt, reggel kicsivel 8 után sikerült is indulnunk ,ma én és a Géza kezdte a 2 óránkénti őrséget, én indultam, sikerült minden közelben lévő hajónak épségben megúsznia a kiállást. A szél csendes, a tenger sima, kellemes a meleg, minden ideális. Közben készült a finom rántotta sok kolbásszal Tibor szerint az egyik legjobb volt ami az Odüszeosz -on készült.
Ma el kell érnünk Punatba ami csekély 110 mérföld ( akik nem tanúlták még, annak elárulom, hogy egy tengeri mérföld 1852 méter ).
Azért dél fele a Tibor engedélyezett egy jó fél órás fürdést, persze előtte 3 órát oktatott. Majd a nagy út folytatása, közben a szél kicsit erősödött így a négy órás őrség előtt teljes vitorlázattal robogtunk max. 5,9 csomóval jó 2 órát tartott ki a szél, amikor megkerültük az Isztriai-félszigetet. Tibor persze folytatta az oktatás még ekkor is.
A mai utolsó lehetőséget kihasználva egy kellemes öbölben ismét fürdés, a víz kristálytiszta vízben.
Itt 5 méterre simán lelátni. Félóra fürdés és indulás, már mindenki jól kiéhezett így a biztatásunkra az István nekiállt a jó kis marhapörkölt vacsorát előkészíteni.
A kaja oly jól sikerült, hogy a Tibor megszegve a hajón érvényben lévő tiltást engedélyezett egy üveg vörös bor megbontását, amit saját bevallása szerint nem bánt meg.
Mivel ez nem a reklám helye csak név nélkül egy 2007-as caberné franc csúcsbor volt.
Állítólag nagyon jól haladunk előreláthatólag még éjfél előtt Punatba érünk, most amikor a naplót írom a log állás már 108,6 és még csak 22 óra 20 perc, húzzatok bele fiúk ! talán nem kerül ránk a sor ismét, mi éjféltől lennénk ismét őrségben.
Azért, hogy ne legyen túl nyugodd az este elkezdődött a vizsgáztatás a hajók fényeiből, közös kassza a pótvizsga díjjakból ma 20 euróval gyarapodott Balázs és Endre jóvoltából. A találós kérdés: milyen hajót látsz este ha csak egy fehér fény tűnik, 12 jó válasz van, nekünk sokkal kevesebbet sikerült eltalálnunk.
Nem baj. Holnap után este ismét ez a kérdés kerül terítékre.
Végül 23 óra 30-kor kötött ki Géza elég lendületesen, mert 05 csomó körüli bóra fújt oldalról.
Minden estre Tibor nagyon megdícsérte őt is, meg az egész csapatot a mai teljesítményért.
Éjjel 1-ig beszélgettünk, aztán mindenki elájult. Ma a log 117,2-t mutat.
Holnap (igazából már ma) reggel egy napos kikötői manőver gyakorlat vár ránk.

Augusztus 29 - manőver tréning napja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ma erre jártunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A manőver tréning lelke, olajszínt ellenőrzés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tanulmányi kirándulás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Cigiztek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Immár 6. alkalommal sikerült kiini a fügepálinkás üveget
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kapitány viccet mesél ...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
2008.07.29 kedd Hore naplója (beta v0.2 version)

Drága naplóm!
A mai nap is gyorsan és jól telt. A késő délelőtti órák legvégén, 7:00-kor keltünk, a szokásos férfikórus lágy, andalító baritonjára (tengerész nóták). Még a puhány emberek - akik a jó tengerész köteles horkolására sem edzettek otthon eleget- azok is jól aludtak.
Mai napon gyakoroltunk, gyakoroltunk, jókat kajáltunk, piáltunk és fürödtünk, ja és ne felejtsem el, hogy jókat gyakoroltunk, gyakoroltunk, kajáltunk, piáltunk, fürödtünk és gyakoroltunk is.
Mindezt Punati öbölben és környékén. Természetesen volt vizsga is. A vizsga mindenkinek jól sikerült, szegény Tibornak nehéz a korábbinál is több dicsérő szavakkal elhalmozni a 258-asokat.
A bójára tolatás vizsga után élesben, mólóra tolatás következett. Természetesen ez is mindenkinek jól ment. Bár a nézelődők általában szétrebbentek, amikor közeledett feléjük a 20 tonna vass (bocs, Odysseus), oldalszélben, oldalra is sodródva, nagy gázzal. Azt kell mondanom, hogy a 100 lovas Yanmar elég jól megfogta fél méterre a mólótól a hajót.
Azt is le kell írnom, hogy a kérékhatás és sugárhatás kiaknázása minden kadetnak jól ment, az egész napos gyakorlást követően. A mai napi jelszó: "Ne izgulj, van a hajónak biztosítása!"
Reméltük, hogy a szomszédos hajóknak is (Bounty, Hocus Pocus). Sajnos ma nem találkoztunk delfinekkel. Láttunk ellenben egy zátonyról mentést a Punati öbölben lévő sziget közelében.
Természetesen a mai napon is volt elméleti oktatás, valamint Hore kadet megfejtette az oroszlán-alma és a kelet-nyugati móló titkát, de ezeket nem árulhatom el, kedves naplóm, mert titok.
(A kapitány beszúrása: majdnem, még dolgozni kell egy kicsit rajta).
Ezt követően a parton hajó-szerkezettan oktatás, szárazdokkban lévő, új, régi, és kiégett hajók tanulmányozása, valamint az esti fényekbe öltözött parti sétányon egy jó vacsora következett, a Kostarika étteremben. Nagyon jó volt a hangulat, a csapat hamar összehangolódott. Mondanom sem kell, hogy az étteremtulajdonos által felajánlott, brutális nagyságú, -akár hektoliterben is kiköbözhető-, rézcsapos üveghordóban tálalt, finom füge pálinkának álcázott manőverslukkot seperc alatt eltűntettük, mindenki egészségére.
Persze ez nem ment volna, ha Bence nem segít.
Kedves naplóm! A mai napra még egy titkot meg kell osztanom Veled! Ma nagyon-nagyon nem hiányozna egy vészhelyzeti hajóelhagyás próba. (Ráérünk majd akkor, amikor még fáradtabbak, és illumináltabbak leszünk.) Jó éjt mindenkinek.
Mai log állás: 130,1 NM.

Július 30 - Megkerüljük a Rab és a Krk szigeteket
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Szerda Balázs naplója
A szerdai napról csak múlt időben tudok beszámolni, mivel tegnap este fél 2-ig sikerült elborozgatnunk a punati kikötést követően, így már nem volt erőm hozzálátni a naplóíráshoz.
Reggel Géza kormányzása alatt hajóztunk ki Punatból csodálatos napsütésben és kellemesen hűsítő szellőben, de persze motorral, vitorlák nélkül. A kikötőből kiérve Tibor megmutatta az iránylatok mérésével történő helymeghatározás technikáját, ami azt jelentette, hogy a 2 óránként váltó őrség egy-egy tagja negyedóránként három iránylatot mér olyan tereptárgyakra, melyek a térképen és a tengeren is beazonosíthatóak.
Mondanom sem kell, hogy szinte izzott az iránytű a távcsőben, miközben szemünk a horizontot pásztázta világítótornyokat keresve. Ügyesen tartottuk közben a pontosan kijelölt útvonalat, mely elvezetett minket Rab sziget, hasonló nevű városába. Engem ért a megtiszteltetés, hogy egy balos kézifékes forduló után partfalhoz álljak az Odysseussal, egy 85 lábas szuperjacht elé.
Egy gyors városnézés után megkerestük Bencét, aki elkésett, mégis hamarabb talált vissza a hajóhoz, mint ahogy Tibor és Hore megtalálták volna Őt. Cserébe kapott egy extra mosogatást Tibortól.
A tikkasztó melegben fürdéssel frissítettük fel magunkat egy szép kis öbölben, majd folytattuk utunkat Rab sziget déli csúcsát megkerülve az északi part mentén. Kalandos szituációt sikerült Istvánnal megoldanunk, mikor is a kijelölt útirányt tartva egyszer csak ráébredtünk, hogy amit eddig szárazföldnek hittünk, az mégis csak két sziget és tényleg rajta van a térképen. Korrigáltuk hát a kormányzás parti referencia pontjait és visszataláltunk a Tibor által megadott útvonalra.

(Beszúrás Balázs naplójába, a mai napi élményvitorlázásról:)
A Rab és Krk sziget közti szakaszon, Prvic sziget környékén következett az eddig legnagyobb szelünk, és eddigi legélvezetesebb, vitorlával megtett útszakaszunk, mely Hore kadetnak jutott, aki az Rt. Srazica és Rt. Skuljica közötti szakaszon szembeszéllel és szembe áramlással, a hatalmas hullámokkal megküzdve átkrajcolt. Helyzetét kicsit nehezítette, hogy a kenyérgőz meghajtású, 64-es Lewmar csörlők elég lassan tudták a reffelés nélküli (!) genuát a kellő pozícióba álltani. Itt kell megjegyeznem, hogy a kenyérre semmi panaszunk nem lehet, mert az otthonról hozott diós kenyér, és a horvát pékáru is nagyon finomnak bizonyult. Ebből következik, hogy ha nem a kenyérrel, akkor a gőzzel lehetett a baj. A kemény krajcolást rövid jutalom fürdőzés követte a Mala Luka öbölben, ami már Krk. A fürdés ideje alatt a szél wind force 3-ra, majd kicsit később még tovább csökkent, amiből szintén következik, hogy a jó Posseidon direkt az élményvitorlázásra tartogatta a szelet, a fürdőzéshez napsütést és és lágy szellőt adott. Természetesen erre is megvan a magyarázat, ez pedig a Jéger-áldozat. Sajnos részleteket nem tudok erről írni, mert Posseidonnal csak a Kapitány beszélgethetett, a Kadétok nem.
(-beszúrás vége-)

Balázs naplója folytatás:
A hazafele utat feldobtuk azzal, hogy átmentünk a Krk – SV.Marko - Kontinens közötti híd alatt, majd miután besötétedett, halász hajókat és halászbójákat keresgéltünk a radarképernyőn. Egyikünk sem gondolta volna, hogy képesek vagyunk észrevenni egy tenyérnyi méretű hungarocell bóját a radarral 1 mérföldre előttünk a vak sötétben! Az estét a már említett jól megérdemelt borozgatással zártuk, majd mindenki hullaként dőlt ágyába és aludt reggelig.

Mai log állás: 235,2

Július 31 - Éjszakai navigációs szlalom, hajózás csak a fényekre hagyatkozva
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Napló vázlat 2008.07.31. csütörtök A napot az 1-es szolgálat (Zoli, Endre) kezdte, korai indulással, és Punati öbölben deviációs görbék (Bussola és autopilot) felvételével, ugyanis a Kapitány megérzése szerint éjszaka pontos tájolókra lesz szükségünk. A deviációs görbe a beépített compass eltérése a valódi mágneses északtól, és ez minden irányban más érték. Van olyan irányunk, ahol a deviáció 19° azaz amit az iránytű mutat, az ennyivel eltér a valós mágneses iránytól. Minden icipici irányváltásnál az adott irány deviációjával, és a földrajzi helyre jellemző variációval számolni kell.
A napon forgolódás után egy frissítő fürdés következett, a kapu sziklánál. Ez a szikla alatt át lehet úszni, és egy kis barlang is van mellette. Nagy szolgálatot tettek a búvárszemüvegek, és Gézáék víz alatti fényképezője. Nappali navigáció következett, mely a megszokott módon történt.
Közben rajtaütésszerűen "Segélykérés rádión" vizsga következett. Zolinak, Babinak köszönhetően újra bővült 10 eurokkal a kassza. Itt jegyzem meg, hogy a legmázlistább Balázs volt, aki kidumálta a vizsgadíjat, és és szépen rádiózott utána. Ezután következett a horgonyon oktatás és felkészülés az éjjeli túrára, rajzolás, rotta készítés.

És a nap csúcspontja:
Éjszakai navigáció. Ez azt jelenti, hogy a Kapitány úr kijelölt egy útvonalat a Kornati szigetcsoport felé. A nagyon sok szigetből, és nagyon szűk átjárókból álló, nagyon sok fordulót tartalmazó szakaszt kellett lenavigálni.
A napnyugta utáni első órák az idegek tűrőképességének tesztjének is elmenne, és kicsit szögletesre sikerült.
A további része egyre flottabbul ment, a kadétok egyre jobban összecsiszolódtak, a kezdeti izgalom, -ti.: vajon egy-egy takarásban lévő világítótorony jó helyen, iránylatban, és a várt időpontban tűnik-e fel-, egyre inkább alábbhagyott.
Az út végére összeszokott, fél szavakkal is jól kommunikáló szolgálatban lévő párosok alakultak ki. A Kapitányunknak az egész éjszakai szlalom alatt mindössze egy-két verbális beavatkozásra volt szüksége, igaz, ezzel a biztosítónak elég sok pénzt megmentett.
Mai log állás: 324,8
A képek délután jönnek

Augusztus 1. Navigációs szlalom nappal majd radarral a Kornati között. Később megtaláljuk egy repülőgép lezuhanásának helyét
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Babi naplója
Közben mindenki nagyon lelkesen belejött a napló írásba.
Ja a múltkori naplómból kimaradt, hogy Umag és Punat között háromszor láttunk több percen át 3-4 delfint, mintha vonzottuk volna őket. Visszatérve a jelenbe, ma nagy-nagy meglepetésünkre a hét órai férfi bariton kórus elmaradt, e helyett a motor kellemes zümmögésére ébredtünk és nagy-nagy meglepetésünkre a kapitány ült a kormánynál amíg meg nem unta és át nem kapcsolt autó pilotra.( ez egy automata kormány )
Utunk első állomása egy közeli kikötő ahol tankoltunk, mint ahogy így utólag kiderült szerencsére csak az egyik tartályba mert hát egy kis gond volt a gázolaj tisztaságával, ebből kifolyólag útban Mali Losinj felé kint a tengeren a kapitány a fiúk segédletével gázolaj szűrőt kellett cserjen. Tankolás után irány a Kornati nemzeti park ami sok-sok kis szigetet jelent nagy össze- visszáságban imitt amott 50 méteres átjárókkal.
Itt kezdődött a navigációs szakasz ami azt jelentette hogy egyszer egy irányban kerülgetve szabad szemmel kellett venni ezt a szlalomos pályát majd vissza "vakon" ami úgy néz ki, hogy a két kadét bent ül a kabinba nem lát semmit csak az előtte lévő radar képernyőt, ami tele van zöld pacákkal és egy vonallal ami a hajónk helyét jelzi, innen az autó pilotnak adva az utasításokat, hogy éppen milyen fokba kormányozzon kellett vezetni a hajót.
Hát mit ne mondjak nagyon izgultunk volt is pár meredek szakasz ahol a Tibor be kellett avatkozzon vagy a sziklán végeztük volna.
Mindenkire kétszer került a sor ami esetenként kér három mérföld levezetését jelentette, A második körnél már mindenki szépen sokkal nyugodtabban navigált és szépen mentünk még egy szűk átjárón is. Mint sok minden ez is gyakorlás kérdése.
A navigációs szakasz után jött a jól megérdemelt fürdés egy szép kis öbölben, gondoltuk a nehezén túlvagyunk már csak egy nyugis menet jön az éjszakai kikötőnk felé.
De ez csak a terv volt az élet közbe szólt, a Tibor vett egy MAYDAY RELA üzenetet a VHF DSC rádión, amit később szóan is ismételgettek. Ez vészjelzés továbbítása, amit a Rijekai és a Split rádió folyamatosan sugárzott ebben arról tájékoztatták a hajósokat, hogy egy repülő 3 emberrel a fedélzetén vízbe zuhant egy adott pozícióban, amire viszont nincs semmi biztosíték, hogy pontos adat.
A NAVTEXen a következőt vettük később:

ZCZC QD03
011353 UTC AUG
SPLITRADIO/9AS MAYDAYRELAY MSG NR.02/08.
FM MRCC RIJEKA 01.08.2008. AT 1317 UTC.
ADRIATIC SEA:
TWIN ENGINES AIRCRAFT DITCHING WITH THREE CREW MEMBERS.
TYPE PA-44 ,COLOUR BLUE AND WHITE APPROX. PSN 44 02.1 N - 014 47.6 E
ABT. 8 NM WEST OF ISLAND DUGI OTOK.VESSELS IN VICINITY ARE REQUESTED TO KEEP A SHARP LOOKOUT AND ANY INFO. PLEASE CONTACT CRS SPLITRADIO OR RIJEKARADIO.
MRCC RIJEKA+
NNNN

Hát mit tesz ilyenkor egy jó hajós aki viszonylag közel van az adott helyhez, elindul hátha tud segíteni a keresésben és remélhetőleg a mentésben is?
Mi jó 20 mérföldre voltunk az adott pozíciótól, irány váltás, hajó az őrség felügyeletére bízva, többiek pihennek, hogy frissen tudjunk majd a keresésben közreműködni.
A helyszín fele közeledve mindenki figyelő állásba lestük a horizontot, kb. 1 órai figyelés után az István észrevett valami változást a vízen az üzenetben megadott poziciótól kb 1 mérföldnyire, irány váltás és megközelítés következett.
Messziről úgy tűnt, hogy egy nagy olaj folt van a vízen ami be is igazolódott, a Géza a teljes bizonyosság kedvéért belenyalt a vízbe ami valóban olajos volt.
Mivel a folt kiterjedése látható volt feltételeztük, hogy a repülőből folyhatott ki.
Közben észleltünk a körzetben két őrhajót aki feltételezhetően a mentési és felkutatási egységhez tartozott és egy repülőgépet aki körbe-körbe repült igen alacsonyan.
A folt észlelése után elkezdtünk vesztegelni a Tibor hívta a mentési központot elmondva mit találtunk, és abban maradtak, hogy megvárjuk a helyszínen a mentőhajót.
A hajó a beszélgetés után láthatóan irányt váltott és igen nagy sebességgel nemsoká oda is ért.
Élőszóban elmondva ismét az észlelésünket ,miután a kapitány nevét és a hajó adatait föl írták mi eljöhettünk. Hát ez azért elég szomorú kitérő volt, sajnos ez egy éles helyzet és nem gyakorlat volt. Annyit láttunk ,hogy a hatóságok valóban komolyan vesznek egy vészjelzést.
de ugyanakkor a többi hajóstársaink akik a körzetben voltak semmit nem reagáltak, ők valószínűleg nem a Jacht Akadémián végeztek.
A felkutatási akciónk eredményeként a Mayday relay üzenetből PANPAN üzenet lett ami már egy alacsonyabb szintű készültség, kvázi azt jelenti, hogy meg van a vízbezuhanás helye és sajnos már nem túlelőtt keresnek.
Ez a VHF rádión kívül a következő NAVTEX üzenetben is megjelent:

ZCZC QD00
011809 UTC AUG
PAN PAN/9AS NR 01/08
FM MRCC RIJEKA 01.08.2008. AT 1743 UTC
QUOTE:
TWIN ENGINES AIRCRAFT DITCHING AND MISSING ON APPROX PSN 44 01,3 N - 014 48,4 E
IN 8 NM RADIUS. KEEP A SHARP LOOKOUT AND INFO TO CRS RIJEKA RADIO OR SPLITRADIO.
MRCC RIJEKA+
NNNN

A jó kis kitérő után folytatunk utunkat a cél felé ami igen messze van még, közben azért egy zátonyra futott hajó roncsot igen közelről sikerül megnéznünk.
A poén a hajó órára festett még mindig látható négy levelű lóhere ami ez esetben nem hozott szerencsét a tulajnak.
A meg közelítéskor éppen én és Géza voltunk szolgálatban de az utolsó métereket a Tibor Kormányozta kb. 2 méterre meg közelítve a roncsot.
A felkutatás-mentési próbálkozás miatt minden csúszott, így a rakott krumpli csak fél tizenegyre készült el. Közben, hogy még mindig nehogy leeresszünk csomókat tanultunk, a tapasztaltabbak csak felelevenítetek már meglévő tudásukat.
Már éjjel 1 óra és még robogunk remélhetőleg fél óra és kikötünk, én is elvonulok az őrség remélhetőleg boldogul.
Jó éjt !

Augusztus 2. Vizsgáztatás, fürdés, Rovinj, vizsgáztatás, fürdés, Piran és megérkeztünk Portorozba
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Babi naplója
A tegnap éjjel elköszöntem de a lefekvés nem ment olyan egyszerűen, valamikor fél kettő fele már ép ágyba bújás előtt kopogás , kell egy plusz ember a kikötéshez ,mit tesz ilyenkor egy jó kadét valamit fölkap és rohan. Hát a kikötés nem ment könnyen mert egyszerűen nem volt szabad hely, pár fordulás után a mólók között( lehet még nem tudjátok az Odysseus egy kb. 16 méter hosszú és 5 méter széles hajó ) a kapitány kinézett egy móló véget ahova horgony segítségével ki tudtunk kötni. Köszönet az 5-ös csapatnak ( Ági ,Éva ) akiknek az őrségük jól benyúlt az éjszakéba, és bocs ha valakit kifelejtettem még tudom volt egy közreműködő, de nem tudom ki volt az, talán a Zoltán.
Na most érkeztem akkor a mai naphoz Hajnalban ismét az István hősiességének köszönhetően és természetesen a kapitánynak hajnali 5.20-kor elindultunk mivel a mellettünk lévő mini motoroson lévő fiatalok valamikor hajnalba jöhettek haza a buliból és még igen jól érezték magukat amivel pár embert sikerült a hajónkon fölkölteniük ( megjegyzem én az egészből semmit nem vettem észre ) A kapitány ez egyszer tőle nem várhatóan hagyott mindenkit aludni kivéve a reggeli őrséget még jó, hogy miránk 10-től került a sor, így ráértünk 9 fele kikecmeregni.
Hát a korai indulás meghozta a gyümölcsét 11 fele már Pula környékén hajóztunk.
Talán ma lesz az itt tartózkodásunk alatt a legmelegebb nap a hőmérő elromolhatott mert 44 fokot mutatott, pedig csak a Nap sütött rá. Jött a szokásos horgonyzás majd fürdés és irány Rovinj.
Ott rövid városnézést engedélyezett a kapitány amíg Balázssal és Szilárdal megtankolták a hajót. A Kiléptetés is itt történt a horvátoktól, a kapitány beevezett bennünket a ki-be léptetés rejtelmeibe ami nem is olyan egyszerű de most nem részletezem mert lehet unátok.
Városnézés közben mindenki jól kimelegedett így ismét fürdés hűsölés majd indulás.
Na de ekkor jött a fekete leves a kapitány nem hazudtolta meg magát és ismét nekiállt vizsgáztatni egyik a radar segítségével próbálta a helyzetünket beazonosítatni és felrajzoltatni a térképre, másik iránylátott mért beazonosítható tereptárgyakat keresve a körülöttünk lévő szárazföldön ,néha az egy térkép már kevésnek bizonyult.
Minket ért a megtiszteltetés, hogy az 500 mérföldes kötelezően lehajózandó szakasz teljesítésekor őrségben legyünk, így csapot papot abbahagyva, jött a koccintás.
Ekkor a csapat már szinte lázongott mert mindenki nagyon éhes volt, a kapitány pedig erre azt mondja most oktatás jön, de ez már túl sok volt nekünk és szabotáltuk a tervét így jöhetett az ebéd. Ebéd után valószínű a Tibor is megpihent mert csodák-csodája békén hagyott bennünket. Azért mégsem hazudtolta meg Önmagát a Tibor még egy utolsó próbálkozást tett, hogy megtanítsa a kötélfonás rejtelmeit, amit mindenkinek,kinek nehezebben kinek könnyebben sikerült elsajátítani. A szerencse úgy hozta, hogy a legutolsó őrség ismét rám és a Gézára esett. Portorozsba még kikötés előtt egy utolsó fürdés a 27,5 fokos vízben, érdekes hogy délen 2-3 fokkal hidegebb volt a tenger. Itt búcsúzóul a Balázs szórakoztatott bennünket a különböző ugrásaival amit kisebb sikerrel az Endre is utánozni próbált ,az akarat és a bátorság meg volt benne,hogy a magas korlátról vesse magát a habokba még nem is volt olyan tökéletes.
A kikötőbe történő behajózás után a kormányt átadtam a Zolinak mivel szokás szerint aki kezdi az kell befejezze ezért sajna a kikötés már nem a mienk volt igaz közben az őrségünk is lejárt. Tehát végeredmény 8 óra tíz perckor érkezés 545,3 tengeri mérföld lehajózása után ebből 153 éjszaka .

Köszönjük Kapitány !

Egy 10 perc készülődés engedélyezése után irány az utolsó közös vacsoránkra.
Azért a végén ma is sikerült egy fele ágyba kerülni, pár fiú még bírta,ők valamikor később kerülhetek dobták be a törölközött.

Augusztus 3. Utolsó nap
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Babi naplója
Sajna elérkezett a kipakolás ideje, 9.30-ra el kell hagynunk a hajót, így a reggeli, idő hiányában elmaradt, de azért arra maradt idő,hogy kaptunk pár dicsérő szót az oklevél mellé, és azért az imitt- amott felmerült problémák is említésre kerültek.
Még egyszer köszönünk mindent a kapitánynak, gondolom mindnyájunk nevében tehetem.
Köszönjük a kifogyhatatlan türelmet, a sok-sok tapasztalatból minél több átadatására történő próbálkozást és nem utolsó sorban azt a vicc áradatott amivel szórakoztatott bennünket a Tibor.
A hajó elhagyása után egy utolsó kávéra még beültünk egy kis beszélgetésre a, hogyan tovább, hajózás szempontból, hogyan kell hajót bérelni, majd eljött a búcsú ideje.

Remélem legközelebb egy újabb tréningen ugyan ilyen jó lesz én mindenestre nagyon élveztem.
Jó szelet "Kapitány"

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től