MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Márciusi manőver tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Márciusi manőver tréning2009.03.07. - 2009.03.11.

267. út
Ismét a kikötői manővereket és a horgonyzásokat gyakorljuk

Üzenet a hajónakRészletes napló

1 nap- márc.7, szombat. Érkezés és a bevezető manuális gyakorlatok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A gyakorlatok elkezdődtek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zoli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
András
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kötéldobás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Margit
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A ciklámen alkony
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Csodálatos napfény, 14 fok körüli volt a hőmérséklettel kezdődött ez a tréning. Először Zsolt, Robi és András érkezett meg, majd sorban a többiek: Markit és Gyuri, aztán Zsiga és Zoli. Sajnos egyik társunk megbetegedett, így nem tudott eljönni.
Beköltözés után a szokásos általános tájékoztatóval kezdtem, mert Zsolton kívül senki sem volt még itt az Odysseuson.
A mai nap programja szerint elmondtam, egy charter hajó átvételekor milyen dolgokat kell átnézni, ami a hajó későbbi manőverezését befolyásolják. Ez után a kikötésekről tartottam egy ismertetőt és kezdődhettek a gyakorlatok: a mooring kötél felvétele, a kötéldobás jobb és bal kézzel, kötél szabadítás, a gyorsgassza, két fajta gyorskötés a kötél hasán, stb.
Rövid gyakorlás után jöttek a vizsgák. Közben szépen bealkonyodott, a Nap lassan nyugovóra tért csodás ciklámenfénnyel borítva be a nyugati horizontot a Cres-sziget irányában. Az utolsó gyakorlatok és vizsgák már lámpa fényben fejeződtek be, és csak negyed nyolcra végeztünk.
Ezt követően elmentünk vacsorázni a Sidro nevű étterembe, ahol a legnagyobb meglepetésemre alig volt szabad asztal és csak a boltíves hangulatos sarokban kaptunk helyet. Jót beszélgettünk, gyorsan szállt az idő.
Vacsora után megkóstoltuk Margit hihetetlenül különleges sütijeit, és ámuldoztunk omlósságukon és ízükön. A színük ugyan kissé elbizonytalanította az első kóstolókat, de amikor megtudtuk, hogy igazi gyümölcsök festik meg, még nagyobb élvezettel kóstolgattuk.
Rövid beszélgetés után fáradtan mindenki elterült. Csendes bóra fújdogált, pár csillag is ki-ki kandikált a felhők közül, az Orion méltóságteljesen lebegett a nyugati horizont felé, a fűtés biztonságot adóan, megnyugtatóan durozsolt... Szóval véget ért az első nap.

A mai napon a következő eredmények születtek:
Margit:92,2%
Gyuri:94,4%
Zsolt:98,7%
Robi:9,67%
András:9,67%
Zsiga:94,4%
Zoli:94,4%

Ez jobb volt, mint általában. A mai nap átlaga: 95,3%.

Március 8. előre-hátra gyakorlatok és a tolatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 2,007 KB

Március 8 – Előréből hátra. tolatás, majd a rendőrkanyar Csodás napfényre ébredtünk. Sajnos a vasárnap miatt zárva volt a faluban a bolt, de cserében a marinában március 1-től már a helyi ABC működött már. Így késve indult a reggeli, a 8 órás bolt nyitás miatt. Ma Robi és András voltak a konyhások, ők vásároltak és terítették meg az asztalt. Reggelire felvágott volt. Végül 9 óra 20-kor kezdtük csak az oktatást, 20 perces késéssel.
Elmagyaráztam az elmélet hiányzó részét, majd kiraktunk egy bóját és a mai nap gyakorlása az előre menetből hátramenetbe való átállás, majd rátolatás a bójára.
Nagyon egyszerűnek tűnik ez így elmondva, de a szemléletesség kedvéért leírom az algoritmust:
állandó útirányt tartva (semennyit sem fordulhat a hajó) üresbe tesszük a gázkart, várunk 1-3 másodpercet, majd alapjárat hátra, amely szintén pár másodperc hosszú. Ezt követően nagy gáz hátra, miközben figyeljük, hogyan csavarja el a hajó orrát a kerékhatás. Mivel ekkor még előre megyünk, előrekormányzással el lefékezzük, megszüntetjük. Majd amikor megindul a hátrakormányzás, akkor teljesen kihajtjuk balra a kormányt, és várunk, hogy a dinamikus kormányerő legyőzze a kerékhatást, a hajó stabilan kormányozhatóan hátra megy.
Szóval ez egyszerűnek tűnik, de azért tudnak érdekes dolgok történni.
Amikor már kormányozható hátramenetben a hajónk, akkor megközelítjük a bójánkat, és azt a két ahterstág között becélozva szinte megérintjük úgy, hogy nem szabad nagy előre gázt adni és elindulunk vissza.

5 óráig ezzel foglalatoskodtunk, majd a rendőrkanyaros beállást gyakoroltuk, amely algoritmus a következő:
A hajók orra előtt végighajózunk alapjáraton, majd amikor a saját hajónk orra az adott kikötőhelyhez ér, élesen koppanásig balra kihajtjuk a kormányt, majd amikor hajónk 45 fokot elfordult, adunk egy nagy hátrát. A kerék hatás beforgatja a hajónkat, és így, szinte farolva beállunk a helyünkre.
Este 6-ra fejeztük be a gyakorlatokat. A mai napon a pótvizsgákkal együtt 78 kikötési manőverünk volt.
Miután befejeztük, elmentünk már sötétben a Fügepálinkás étterembe és jót vacsoráztunk és beszélgettünk.
Holnap 1 óra tájékán várható egy gyors hidegfront az előrejelzés szerint, de ezt már csütörtökön is lehetett látni a neten.
Ismét fáradtan elterültünk a jó meleg kabinunkban.

A mai nap eredményei a következők voltak: előre/tolatás szerint:
Margit:100/100%
Gyuri:100/80%
Zsolt:100/80%
Robi: 100/100%
András:100/80%
Zsiga: 100/80%
Zoli: 100/8.

A mai nap átlaga: 93,1%.
.

Március 9. Tolatások parthoz, majd megjött a péntek óta előrejelzett zivatar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Erre jártunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az elörejelzés
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Most még csak a képek...

Március 9. hétfő. Tolatások, majd megjött a vihar, jégesővel
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A mai nap átlaga 89,4% volt. Összesen 52 kikötési manőverünk volt a jobbról és balról tolatásból, majd 1 órás késéssel ugyan, de megjött a vihar, jégesővel. Mivel figyeltem az időjárás változást, a szélfordulónál rögtön kikötöttünk és már a saját helyünkön ért minket az áldás.
Felhasználtam az eső időt, így elkezdtem a horgonyzási elméletet.

Március 10. kedd. Tolatások folytatása, oldalt kikötés, vontatunk egy hajót, majd horgonyzások
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Folytattuk a tolatásokat, a mára már szép csendes időben. Mindenki egyre jobban érzi már a kerékhatás-sugárhatás-fordulási pont- előrekormányzás-nagygáz misztériumot, és egyre jobbá váltak a kikötések. Két órára végeztünk a tolatásokkal, a mai nap átlaga már 100% volt!
Aztán átmentünk a hajógyárhoz, ahol az oldalt kiállást gyakoroltuk. Eközben az Ecker Yachtingtól megkértek, hogy vontassuk át a motor nélküli Baváriájukat a Marina másik végébe. Ehhez az kellett, hogy a frissen vízre tett hajót vontába vettük, majd azt farral előre áthúztuk a mólójukhoz. Ott nagy lendületet véve felgyorsítottuk a hajójukat, majd elengedve a meglódított hajót az szépen motor nélkül besuhant a kikötőhelyükre. A lendület pont elég volt ahhoz, hogy kiérjen a parthoz.
Ezt követően megkezdtük a szokásos alapvető horgony gyakorlatokat.

Március 11 szerda. Horgonnyal kikötés a parthoz
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ma eső napra ébredtünk, de a gyakorlatok még vártak ránk. A horgonyt ledobva kikötöttünk a mólóhoz. Ez egy nagyon összetett és összefoglaló feladat, a végére szoktam hagyni. Ekkor már tudni kell a hajót hátrafelé a mólóhoz kormányozni, a horgonyt ledobni, a farkötelet gyorsan megkötni, majd átjátszani duplára a hajón, elindulni és felvenni a horgonyt.
Összes 7-szer végeztük el a bemutatóval együtt a feladatot, hogy mindenki mindent végigpróbáljon és begyakoroljon.
A vége felé az eső is elállt, a Nap is kisütött és ezzel ért véget a manőver tréning.

A végeredmény a következő volt:
Margit:90,3%
Gyuri:93,7%
Zsolt:95,7%
Robi:98,6%%
András:96,7%
Zsiga:90,3%
Zoli:92,0%


A teljes átlag: 93,9%. Gratulálok mindnekinek!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348





Az új

weboldalunk

https://jachtakademia.hu



A Jachtakadémia számokban:
2020. szeptember 20.

Alapítva: 1992.

Tengeri
képzések:
454

Rádiós
képzések:
262

Tengeri hallgatók:
4 622 fő

Rádiós hallgatók:
1 719 fő

Túrák:
462

Mérföldek:
(Vass Tibor)

227 950 tmf, ami 10,55 Föld kerület



Tengeri

képzések


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC és LRC

2020. őszi szemeszter
No 260. 08.28.
No 261. 09.18.
No 262. 10.9.
No 263. 10.30.
2021. téli szemeszter
No 264. 12.18.
No 265. 01.08.
No 266. 01.29.
No 267. 02.19.
2021. tavaszi szemeszter
No 268. 03.12.
No 269. 04.02.
No 270. 04.23
No 271. 05.14.
részletek itt

Tengeri vizsg

2020-21


Távoktatásos képzések

Coastal Master
(partmenti vizsga)

Minden hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Coastal Master képzést.
    2020. év
  • 455. szept.2.
  • 458. okt.7.
  • 459. nov.19. élő webináriumi
  • 465. dec.7.
    2021. év
  • 468. jan.4.
  • 474. febr.1.
  • 476. márc. 1.
  • 477. ápr. 6.
  • 478. máj. 3.
  • 480. jún. 7.
Coastal Master tanrendek

Offshore Master
(200 mérföldes vizsga)

Minden páros hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Ofshore Master képzést.
    2020. év
  • 456. okt.5.
  • 456. okt.7.
    csillagászati navigációs mérések Alsóörsön
  • 466. dec.7.
    2021. év
  • 472. jan.19.
    csillagászati navigáció a Planetáriumban
  • 475. febr.1.
  • 473. jan.22.
    Túléléstechnika elmélet + uszodai gyakorlat
Offshore Master tanrendek

Hagyományos élő tantermi

és webináriumos képzések

Ilyeneket évente egyszer indítunk.
  • 459 nov.19.Coastal Master webinárium
  • 462 nov.29. Offshore Master tantermi

Tengeri képzések teljes listája



Tengeri gyakorlat

Megjegyzés:
2020-21. tanévtől a Skipper tréningeket átnevezük Coastal Master Tréningre 2 okkból:
1. A magyar tengeri jogosítvány neve Costal Master Certificate,
2. tettük ezt azért is, mert a horvát gyorstalpalósok elerrodálták a Szkipper tréning nevet.

Coastal Master Tréning

    2020. év
  • No 463. szept.15.-8nap
  • No 464. okt.8 - 8 nap 2021. év
  • No 469. ápr.6.-11nap
  • No 471. ápr.26.-11nap
  • No 473. máj.14.-11nap
  • No 474. jún.3.-8nap
  • No 478. jszept.17 -8nap
  • No 479. szept.27.-11nap

Offshore Master Tréning

2020-21. tanévtől a Kapitány Tréningeket átnevezük Offshore Master Tréningre mert a magyar tengeri jogosítvány neve Offshore Master Certificate,
    2021. év
  • No 475. jún. 21. - 15 nap
  • No 476. júl. 22. - 15 nap

VIP Manőver Tréning

5 nap, max. 4 fő a hajón.
    2020. év
  • No 452. szept.28.
  • No 455. okt.2.

    2021. év
  • No 468. márc.28.
  • No 470. ápr.19.
  • No 472. máj.10.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi oktató túrák

  • Tahiti
    No. 465. okt. 21.
    No. 466. nov. 2.


  • Kuba
    No. 467. 2021 febr. 5.
    No. 468. 2021 febr.16.


    Megjegyzés:
    A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.


MESTER KÉPZÉSEK

Csillagászati mérések a Balatonnál

2020. okt.7.
esőnap: okt.16

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 472. 21. jan.19.

Kikötői manőverek elmélete

  • 461. 20. nov.25.

Horgonyzás a tengeren

  • 460. 20.nov.24.

Túléléstechnika elmélet
és uszodai gyakorlat

473. 21. jan.22

Chartplotter használata

471. 21.jan. 15.

Adriai meteorológia

  • 479. 21. máj.27.

Coastal Master felújító

  • 463 20. dec.1.
  • 463 20. dec.2.

Tengeri radar

  • 470. 21.jan.12.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    467. nov.14.
Képzéseink és áraink


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től