MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 268 március 15-i manőver tréning 2009-ben
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
268 március 15-i manőver tréning 2009-ben2009.03.11. - 2009.03.15.

268. út
Manővereket gyakoroltuk.


A következő eredmények születtek:
Nagy Zoltán: 94,9%,
Horváth Gergely: 94,4%,
Rovó Tibor: 93,9%,
Mihály Péter: 99,6%,
Tenczer Zsolt: 93,8%,
Halász-Apagyi Orsolya: 91,3%.
Apagyi Zsolt: 99,7%-

A tréning átlaga:95,9% volt.


Gratulálok, nagyon ügyesek voltatok!

Üzenet a hajónakRészletes napló

Március 11. szerda
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Mindenki időben megérkezett. A "MINDENKI" a következő személyekből áll: Halász Apagyi Orsolya, Apagyi Zsolt, Nagy Zoltán, Horváth Gergely, Mihály Péter, Tenczer Zsolt, Rovó Tibor, és persze Vass Tibor Kapitány Úr, továbbiakban Tibor, míg a megkülönböztethetőség végett magamat itt Tibinek hívom, így adva szolíd utalást a naplóvezető krónikás kilétére. A többiek becenevéről majd később nyilatkozom. Tibor bosszús volt egy kicsit, mert a takarítók nem délre jöttek, ahogy ígérték, hanem egyre, ezért kis késéssel tudott megkezdődni az oktatás. Mindenki becuccolt, leültünk az asztal köré, és Tibor 21st century prezentációs eszközökkel (vájtbórd és páuerpójnt – egy hajón azért nem semmi) megkezdte az oktatást. Kerékhatás, sugárhatás, mélységmérő-kalibrálás, jobbos,balos hajócsavar, horgonycsörlő ellenőrzés, wc pumpa működtetés (folyékony matéria 15, szilárd 30 pumpálás!) stb. Közben eleredt az eső, szerencsénkre azonban kiderült, hogy a hajó nem csak alulról vízálló. Tibor még a fűtést is bekapcsolta. El vagyunk kényeztetve. A késedelmet behoztuk, háromnegyed-hatkor vége az órának, fél hétre mindeni elment vacsizni, Zoltánt és Tibit kivéve. Közben Orsolya önkéntesen kijelölődött Tibor által pénztárosnak.

Március 12. csütörtök
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ma csütörtök van? kérdeztem, mire Tibor visszakérdezett, hogy csütörtököt mondtam-e. Csütörtököt mondtam. Konyhaszolgálaton Gergő és Tibi. Reggelihez megterítettünk, felvásároltuk a kikötői bolt kenyérkészletének felét (4 vekni). Kenyér, vaj, szalámi tea, mackósajt. Reggeli után Gergő mosogat, mint később kiderült kicsit bővebb vízzel, mert kifogyasztotta a víztartályt. Kezdtük a manuális gyakorlatokkal, sötétben fejjel lefelé gyakoroltuk a palstek kötést, vagy legalábbis arra készültünk, hogy ilyen körülmények között is menjen. Köteleket dobtunk, a kötelekkel bakot ugrattunk, mooringlekötést gyakoroltunk. Később kihajóztunk az öböl közepére, bójához próbáltunk tolatni, szigorúan kevesebb, mint 20 fokos elfordulással, amikor előréből hátramenetbe kapcsolunk. Mindenkinek jól ment, a közös kassza csak 20 euró úvédíjjal gyarapodott. Ezután jött volna a kikötésgyakorlás jobbra hátra, de túl nagy volt a szél, úgyhogy irány horgonyozni. Horgonyledobás négyszeres vízmélységnyi lánccal, kicsit rugdosni kellett a csörlőt, de Tibor és barátja a WD40 megoldották a problémát, úgyhogy most olajozottan megy, akárcsak vazelinnel. (Biztos van vazelin a WD40-ben.) Megtanultuk, hogy lehet a horgonyveretet a láncba akasztott és bikára lekötött kötéllel tehermentesíteni, és hogy egy másik kötéllel hogyan lehet a széltől elfordítani a hajót. Ez akkor hasznos, ha a (dög)hullámok nem a szél irányából jönnek, és nem akarjuk, hogy billegjen a hajó (mert akkor a csajok állítólag csúnyán tudnak nézni). Na és akkor mindeni felbirkózott 5 métert kézzel a horgonyláncból, mentünk kikötést gyakorolni. Ez is egész jól ment a csapatnak. Közben Orsi és Zsolt ideges, mert gondok vannak otthon a gyárban, úgyhogy lehet, hogy haza kell menniük. Ez vacsora utánra biztossá vált, úgyhogy szegények el is indultak. Közben pótoltuk az elmosogatott vizet, de közben a szivattyú is megadta magát, úgyhogy Tibor emiatt kihagyta a közös vacsorát és megjavította. Persze ÉPPEN volt olyan alkatrész (membránkészlet). Hihetetlen, gyakorlatilag még egy teljes hajója van Tibornak itt-ott zegzugokban eltárolva tartalék alkatrészekből, és még meg is talál mindent.

Péntek tizenhárom
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ma a kikötések napja volt.
Jobbra hátra és balra hátra. Megint, és megint és megint. Kívülről unalmasnak is tűnhet, de az olyanoknak, mint mi, akik évente párszor szállnak tengerre, és egy-egy hetes túra alatt, mondjuk, kikötünk hatszor, nagyon jelentős gyakorlási lehetőség.
Nem mellékesen Tibor el is mondja, hogy hogyan kell csinálni, sőt, azt is, hogy miért úgy.
Eleinte szélcsend volt, aztán lett egy kis kifújt szél, ami abban segített minket, hogy sok gázolajat pazaroljunk a móló elvontatási kísérleteinkre. Megoszlanak a vélemények abban, hogy mennyire sikerült a mólót elvontatni, mindenesetre abban egyetértés van, hogy az ’’tök jófejség’’, hogy egy lekötött farkötéllel a hajót a szél ellenében fel lehet tornászni motorral és kormánnyal. Így erős oldalszélben is megtanultunk stressz-mentesen elindulni.
Itt persze fény derült arra is, hogy menet közben nem olyan egyszerű dolog egy elegáns mozdulattal a farkötelet leugratni a kikötőbakról, annak ellenére, hogy első nap ebből mindenki jelesre vizsgázott a mólón, induláskor éles helyzetben ez senkinek nem sikerült. Megjegyzem, ez nem volt létkérdés, így is prímán el lehetett indulgatni.
Közben befutott Orsi és Zsolt, akik alvás helyett autóztak és az Eon-nal tárgyaltak, aztán autóztak vissza, és tök frissen beugrottak a hajóba, és kezdték is a gyakorlatokat.
Tibor megdicsért mindenkit. Szerinte sokat fejlődtünk.
Szerintünk is.
Közben segítettünk neki a fogósabb Colreg kérdésekre a helyes és a rossz válaszok kitalálásában. Gondolom, hogy azért kérdezgette tőlünk, függőszékében ülve, ölében a laptoppal, mert kissé bizonytalan volt pár kérdésben. De még szerencse, hogy éppen itt voltunk, hogy segítsünk...

Március 14. Szombat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ma egyszerűen hawaii volt.
Na jó, nem csak az. Reggel kimentünk, és gyakoroltuk a partfalhoz kiállást. Itt Tibor a frászt hozta ránk rendszeresen, mert ahogy haladtunk a hajó orrával a partfal lebontása felé, a megítélésünk szerint mindig az utolsó pillanatban fordultunk, amikor a hajó orra már látszólag nagyon közel volt a parthoz.Aztán rájöttünk, hogy a hajó orrán az a vastag acéllemez valószínűleg nem gyári szériatartozék. Szóval kb 60 fokos szögben megcélozzuk a kikötőhely hátsó végét, ráfordulunk, Aztán, amikor a hajó majdnem párhuzamos, akkor nagy gáz hátra, amíg a hajó már nem mozog előre, csak kisodródik a partfalhoz. Indulni megtanultunk a hajó farának kifordításával orrbabán, aztán a hajó orrának kifordításával farbabán.
Ezt követően elmenekültünk a daru környékét övező zajból és olajos festékszagtól az öböl túloldalán lévő szigethez. Gergő, Zsolt és Péter kieveztek, kikötöttek egy hosszú kötelet egy fához, miközben mi közben lehorgonyoztunk, majd a hajó farát hozzákötöttük a parthoz kikötött kötél innenső végéhez.
Ekkor jött a haváj, amit említettem. Tibor a decken relaxált, és a megtévesztésünk céljából úgy csinált, mint aki alszik. Még horkolt is. Hangosan. Úgy látszik, az igazi tengerésznek kell tudnia motorzajt imitálni, mert ugye, mivel tartaná fent a kétségbeesett matrózok hitét, ha azok meghallják, hogy tönkrement és leállt a motor. Kb egy óráig tartott a füstmentes motorzaj, pihenés, gyönyörű napsütést is kaptunk hozzá. Ekkor megszűntünk SZOT üdülőhajó lenni és visszavedlettünk iskolahajóvá.
Következett a szűk fordulók gyakorlása, átállás egyik kikötőhelyről a mellette lévőbe, aztán megtanultuk a csajozós beállást rendőrkanyarral. A munkanap 2 órás horgonyzáselmélettel zárult.

Március 15. Utolsó nap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A Kapitány naplója.
Reggelihez kokárdákat osztottam ki Március 15.-e alkalmából.
Aztán kezdődött az utolsó nap, csodás napos, csendes hajnalon.
Az első gyakorlat horgonyzásos kikötés volt. Ennek lényege, hogy a helyre merőlegesen ledobjuk a horgonyt, kitolatunk a parthoz és kikötjük a hajót. Mindenki egyszer minden fázist végigcsinált, a bemutatóval együtt így 7 gyakorlat volt. Nagyon szeretem ezt záró gyakorlatnak betenni, mert összefoglalja az eddig tanultakat. Kormányzás – horgony dobás – kötélkezelés. Nagyon jól szerepelt a csapat, 95,7%-os lett az átlag.
Ezt követően a parthoz oldalt kiállást gyakoroltuk. Ennek algoritmusa a következő volt: 60 fokos szögben megközelítjük a partot előre gázzal, majd felezzük a szöget, elvesszük a hajó orrát a parttól, bazi nagy gáz hátra, kormányt a part felé és ha jól csináltuk, akkor a hajó oldal irányú mozgással nekinyomódik a partnak. Mintha autóval úgy parkolnánk, hogy oldalt betoljuk az üres helyre a kocsinkat. Vicces, mi? Ez is egészen jól sikerült.
Háromnegyed 12 után lett vége ennek az utolsó gyakorlat sorozatnak és ezzel a március 15.-i manőver tréningnek.

A következő eredmények születtek:
Nagy Zoltán: 94,9%,
Horváth Gergely: 94,4%,
Rovó Tibor: 93,9%,
Mihály Péter: 99,6%,
Tenczer Zsolt: 93,8%,
Halász-Apagyi Orsolya: 91,3%.
Apagyi Zsolt: 99,7%-

A tréning átlaga:95,9% volt.


Gratulálok, nagyon ügyesek voltatok!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től