MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2009-es márciusi szkipper tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2009-es márciusi szkipper tréning2009.03.20. - 2009.03.29.

269. út

Üzenet a hajónakRészletes napló

márc.20 Érkezés viharos bórában. A behajózás.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Kellemesen borongós téli reggelre ébredtünk. Izgalommal vegyes türelmetlenséggel közeledtünk a találkozási ponthoz és alig vártuk, hogy a kontinentális télből kevesebb, mint 6 óra autózás után a mediterrán tavaszba érkezzünk. Néhány órával később felmerült bennünk a gyanú, hogy esetleg rossz irányba tartunk, ugyanis a tavaszi napsugarak helyett köd és erős havazás kísérte utunkat a Velebit hegységen keresztül.
Amikor megpillantottuk a tengert, ismét elbizonytalanodtunk, hogy a megfelelő szélességi fokon járunk-e. A jól megszokott mediterrán klíma helyett ugyanis alig valamivel járt 0 felett a hőmérő higanyszála, és az áhított lágy tavaszi szellő helyett kellemesnek alig nevezhető 30 csomós szél fogadta az utazásban megfáradt, ugyanakkor csillapíthatatlan tudásszomjjal érkező kadétokat.
A szélmérőre tekintve már mindenki tudta, hogy ez bizony csak a fehér Bora lehet.
A tankönyvben jobban nézett ki.
Megkezdődött a pakolás, kabinfoglalás és az ezzel járó nyalánkságok, amit a szakzsargon egyszerűen csak behajózásnak nevez.

A beköltözés után kezdetét vette a házirend ismertetése és az előttünk álló napok életvitelének megszervezése. Komoly hadihajókat megszégyenítő rendszer alakult ki néhány perc alatt. Hamar került konyhafőnök, élelmezési terv, és minden más ami nélkülözhetetlen a kényelmes és hatékony tengeri tartózkodáshoz.
Mivel a jó tengerész egyik legfőbb ismérve a pontosság, ezért 15.00 - kor kezdetét vette az első fedélzeti oktatás. Fél órával későb már élesben hallgattuk a Rijeka Radio időjárás előrejelzését és földöntúli boldogság terült el az arcokon, amikor visszaköszöntek a ROC tanfolyamon tanult szófordulatok.
Ilyen és hasonló foglalatossággal telt az első nap, miközben kint rekord erősségű szélrohamok váltották egymást. A fárasztó napot egy kellemes vacsora zárta egy helyi étteremben, amit Tibor Cicerói körmondatokkal tarkított áldomása nyitott meg.
Az elalvást a folyamatosan tomboló szélben vergődő kötelek és pufferek csattogása sem nehezítette.
Annyi baj legyen, majd holnap jobb idő lesz!!!

Márc. 21. A nagy tavaszi vihar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Jobb időre várva De nem így lett! A Bora nem akart alábbhagyni, sőt elhatározta, hogy megdönti eddigi rekordjait. Olyan erővel ostromolta a kikötőt, hogy a szakszerűen lekötött hajóknak is komoly kihívást jelentett az ellenállás.
A soros konyhaszolgálat tagjai egy gyors bevásárlás után pazar reggelivel fogadták az álmos tekintetekkel előbotorkáló kadétokat, majd napirend szerint 9.00 -kor ismét kezdetét vette az oktatás.
A délelőtt a manőver ismeretek elméleti tudnivalóival ismerkedtünk, és még nem sejtettük, hogy mennyi problémát jelent majd egy nappal később ezen ismeretek gyakorlatba történő átültetése.
Több alkalommal megpróbáltunk kimenni a fedélzetre, hogy helyszíni ismeretekkel is gazdagodjunk, de az erős szél hamar kedvünket szegte, és a szalon menedékében fejeztük be az elméleti blokkot.
Az előrejelzések szerint vasárnap kora délutántól az idő javulása várható.
Mindenesetre kíváncsian várjuk!!
Délután a szél kicsit csendesedett, így kezdetét vehette a gyakorlati képzés.
Palsztek kötés, de nem balatoni módra ám, kötéldobás, csomózás, szabadítás és hasonló turpisságok, melyet az első éles gyakorlati vizsga követett. Furcsa látványt nyújthatott a lemenő nap fényében a mólón sarkvidéki túlélőruhába öltözött meglett férfiemberek kínlódása a kötelekkel.
A napot ismét egy kellemes vacsora zárta, melynek alkalmával, túlzás nélkül állíthatjuk, hogy sikerült megismerkednünk az északi Adria legfinomabb pizzakenyerével.

A mai napon 12 értékelt vizsgaelemből a következő eredmények születtek:
Ulrich Tamás 9,58
Kötél János 9,67
Sajgó Attila 10
Nemetz Alex 9,67
Keresztúry Gábor 9,33
Molnár Gáborolt 9,25
Gnadig Péter 9,75
Komondi Pál 9,5

A mai nap átlaga: 95,9% volt.

Március 22 Megkezdődnek a amnőverek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Végre akcióban Sejtettük mi, hogy tartós balszerencse nem súlythat, és mivel a sors sem ilyen-sem olyan, hanem semleges irántunk, a nagy számok törvényei (és az előrejelzés) szerint ma meg kell jönni a jó időnek.
Persze egy kicsit fitymáltuk a dolgot, mert az áttörés nem az előrejelzés szerinti 10.00.00-kor következett be (Tibor mean time - Omega), hanem csak 10.30.00-kor.
De sebaj, csapatunk mint kiéhezett vizi horda vetette rá magát az összes víz feletti külső hajófelületre, és nagyjából ilyen mozgáskoordinációval vette kezdetét a haladós-akciós képzés.
Hát ... a lelkesedés hamar letört, amikor egy-két manőver után kiderült, hogy csak a szög-kormánylapátos furnér-makett követi tökéletesen az akaratunkat. Szóval voltak ráncolt szemöldökök, tehetetlen kézlegyintések, vállvonogatások, és persze megjegyzések: "most akkor miért nem arra megy???!!!" Tibor rezigáltan viselte ezt, gondolom nem először és utoljára, de csodák csodája, néhány elb...szott manőver, meg oktató megjegyzés után azért ment az előre-hátra.
Közben az időjárás is úgy gondolta elégedett velünk és gyönyörű verőfényes délutánt varázsolt a vízre (csak nekünk), és Gábornak az aranyhídon kellett oda-visszázni. Egy nem teljesen tökéletesre sikeredett beállás sem tudta kedvünket venni, és kis csapatunk, János, Tamás, Pali, Péter, Attila, Alex, a két Gábor, csodás hajózási élménnyel és óriási tapasztalattal zárta a napot.

A mai napon az előre-hátramenetből/bójára toltásból a következő eredmények születtek:
Ulrich Tamás 9
Kötél János 10/10
Sajgó Attila 10/9
Nemetz Alex 10
Keresztúry Gábor 10/8
Molnár Gáborolt 10/9
Gnadig Péter 9/8
Komondi Pál 9/10

Március 23 - Elindultunk - Cres körbehajózása avagy az első hajóút
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Erre jártunk délben
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Korai ébredés, egyszerű reggeli, gyors indulás. Röviden így lehetne jellemezni a hétfő reggelt. Nehéz nap előtt álltunk.
A terv az volt, hogy a lehető legkorábbi indulás után Krk városában megejtünk egy tankolást és rövid bevásárlást, majd megindulunk és egy lendületből körbehajózzuk Cres szigetét. Útközben betérünk Mali Losinj városka kikötőjébe, átmegyünk a kuriózum számba menő forgó híd alatt, majd innen északi irányba fordulva visszatérünk Punat kikötőjébe.
Ezt az utat a kadétok többsége a konyhaasztalon már többször megtette házifeladat formájában, de nagyon vártuk, hogy is fog az kinézni a valóságban.
Az elképzelés nagy része megvalósult, de a híd alatti átkelés sajnos meghiúsult, mert az időjárás változása miatt lassabban haladtunk és lekéstük a híd nyitást. Így az idő előrehaladta miatt nem marad más, mint megkerülni a Losinj-szigetet és az egyre erősödő déli szélben vágtatni hazafelé.
A hajózási rendszer úgy működik, hogy az egyes kabinok 2 órás váltásokban adnak őrséget, ami azt jelenti, hogy a kapitány felügyelete alatt ők vezetik a hajót. Az őrség egyik tagja a kormányos, másikuk a navigátori teendőket látja el, és félidőnél cserélnek. Megismerkedtünk a GPS és a radar használatával, majd bőszen rajzolgattuk fel hajónk pozícióját a térképre.
Mire lement a nap, mindenki megtapasztalhatta milyen érzés egy 51 lábas, 20 tonnás hajót irányítani. És persze ráéreztünk gyenge pontjainkra is, amelyeket csiszolgathatumk a jövőben.
A nap legnagyobb izgalmát az éjszakai hajózás jelentette az egyre erősödő, időnként közel 30 csomós hátszélben.
Elkezdett összeszokni a társaság!
Miközben a kormányos szörfözött a hullámokon és igyekezett elviselhetővé tenni a kabinban való tartózkodást a többiek számára, a navigátor kigúvadt szemekkel próbálta beazonosítani a feltűnő fényeket és meghatározni helyzetünket a radar segítségével, addig a konyhában lázas munka folyt. Tamás és Alex szilajon állt a dűlöngélő hajóban és minden idegszálával arra koncentrált, hogy a serpenyőket a tűzhelyen tartsa, melyben remek tortellíni készült a lassan álmosodó legénység számára.
Az igyekezetet siker koronázta, ugyanis pazar vacsorát kaptunk. Köszönjük!!
Éjfél is elmúlt már, amikor befutottunk a kikötőbe. Egy professzionális kikötés után Tibor megdícsérte az egész társaságot, ami igazán jól esett! Éjjel egy órakor mindenki ájultan zuhant az ágyba azzal a tudattal, hogy nagyon sok újat tanult és, hogy holnap minden kezdődik előlről!
Ma 140 tengeri mérföldet hajóztunk!

március 24 Viharos hajózás a Krk-sziget körül - A kiképzés
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 3,602 KB

Abban a legtöbben biztosak voltunk már az elindulás előtt, hogy komoly élményekben lesz részünk, sokat fogunk tanulni a hajózásról és bizonyára átélünk majd olyan szituációkat is, amelyeket nem feltétlenül fogunk majd keresni nyári hajózásaink során.
Ugyanakkor amit a mai nap adott nekünk, azt szerintem nagyon sokáig nem fogjuk elfelejteni.
Úgy kezdődött, hogy a szokásos időjárás előrejelzés után megterveztük a napi útvonalat.
Az időjárás nem kecsegtetett túl sok jóval, pedig két kadét is névnapját ünneplte e jeles napon. Kora délutántól folyamatosan erősödő bórát jelztek, ami késő délutánra nagyon beerősödhet és a kora esti órákban elérheti akár a 120 km-t is. Végül is a meteorológus is ember, még ha gépek számolnak is helyette és tévedni különben is emberi dolog. A szél erejére vonatkozó számítást túlbecsülték 20 kilométerrel, viszon cserébe már dél körül megérkezett.
A terv az volt, hogy Krk szigetét kerüljük meg, balra indulunk, áthajózunk a híd alatt és amikor a Bóra megérkezik szépen hazajövünk vele hátszélben. Azáltal viszont, hogy kb. két órával előbb érkezett, mint vártuk, azt jelentette, hogy még a Velebit csatornában találkoztunk vele. Annál pedig nehéz veszélyesebb helyet találni bóra idején. Szerencsére már azon a részén ért minket a vihar, ahol oldalról és félhátulról fújt a szél.
A kormánynál először Pali állt, majd Péter váltotta őt. Mindketten elmondhatják magukról, hogy hősiesen kormányozták a hajót az időnként majd 100 km-es szélben. Persze aki nem fért a kormányhoz az is élvezhette a szakadó havas esőt, a fedélzeten végigsöprő hideg hullámtajtékokat és a mindezt kísérő(+) 5-6 fokos hőmérsékletet.
Ilyen közel az elemekhez érzi az ember igazán, mennyire apró és tehetetlen a természt erőivel szemben.
Persze ez az állítás nem minden esetben vonatkozik a Jacht Akadémia kadétjaira, hiszen ők olyan helyzetben is helytállnak, amikor a többi hajós rémült arckifejezéssel szorongatja a rádió mikrofonját és kétségbeesetten próbál emlékezni a Mayday kezdetű üzenet soraira.
Elképesztő erővel száguldott a szél, süvöltött az árbócon, szagatta a tarajokat a hullámok tetejéről, miközben a partot is alig lehetett látni.
Az álomutazás több, mint 1 órán át tartott, mire elértük a hidat, és a védettebb szorosban dél felé fordulva elviselhetőbbé vált a hajózás. Nyugodtan állíthatom, hogy ilyen élményre egyikünk sem számított, ugyanakkor senki nem bánta meg, hogy átélt egy ilyen kalandot.
Azt tanultuk, hogy ha az előrejelzés 60 km-esnél erősebb szelet ígér, akkor maradjunk a kikötőben és keressünk szárazföldi programot! De az Odysseus nem SzOT üdülőhajó.
Nem sajnáljuk, hogy nem így történt, mert életreszóló élménnyel lettünk gazdagabbak és ami a legfontosabb, a biztonságérzetünk erősebb lesz, ha véletlenül ilyen körülmények között kellene hajóznunk.
A nap hátralévő része ehhez képest eseménytelenül telt, néhány órával később visszaértünk Punatba, és egy újabb professzionális kikötés után elkezdtük a felkészülést a másnapi feladatokra. Eddig összesen 200 tengeri mérföldet hajóztunk.

Március 25 Éjszakai száguldás
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Mivel az előző napi izgalmak hatására kapitányunk megszánta a kadétokat, ezért reggel 8-ig aludhattunk. Ez ritkaságszámba megy az Odysseus iskolahajón csakúgy, mint a kikötött állapotban elköltött reggeli.
A sors azonban ma kegyes volt hozzánk, ezért kijutott mindkettőből. A reggeli után rövid ám tartalmas oktatás kezdődött a navigációs műszerek kezeléséről, majd a korábban elsajátított erős szeles indulással (20-25 csomós oldalszél fújt) startoltunk és néhány perc múlva már kibontott vitorlákkal robogtunk új úticélunk, a hangulatos Rab városka felé.
Az oda vezető út igazi vitorláscsemegének számított, a 20-30 csomós szélben hasítottunk a nem ritkán méteres hullámokon. Fantasztikus érzés volt!!
Rabhoz közeledve hamarosan gyengülni kezdett a szél és átváltottunk egy teljesen új technikára a motorlázásra. A kifejezés Tibor találmánya és gondolom védett!
Néhány perc múlva, amikor a legénység tagjai kényelmesen elhelyezkedtek, mindenki édességet vagy almát rágcsált és gyönyörködött a közelgő kisvárosban, törvényszerűen belehasított a kellemes délelőttbe a vészhelyzeti riadó szirénája. Két percen belül mindenki a fedélzeten sorakozott vitorlás ruhában, mentőmellényben kezében zseblámpával, ahogy azt ilyen helyzetben tenni szokás. Természetesen a gyakorlat most sem volt 100%-os, így ismét akadt néhány áldozat (zombi, aki nem élte túl a riadót), élükön e sorok írójával.
Egy rövid séta a festői Rab keskeny utcáin, majd indulás tovább a szigorú napirend szerint. Sötétedésre el kell érni a parti navigációs gyakorlatok helyszínét. Útközben még egy rövid kitérő a szintén meseszép Veli Losinj városka úszómdence méretű öblében, majd egy gyors ékszíjcsere után továbbhajózunk az egyre erősödő szélben a növekvő hullámokon.
Menet közben elköltöttük szerény ám remekül elkészített vacsoránkat és közben arra gondoltunk, hogy lehet mi már soha többet nem tudunk majd stabil asztalnál falatozni.
Teljesen besötétedett már, mikorra elértük a túra egyik legizgalmasabb gyakorlatának helyszínét!
A Pag sziget alatti szigetcsoport, mint Premuda, Molat, Ist, hogy csak néhányat említsek, ideális helyszín azon kalandorok számára, akik sötét éjszaka kizárólag a világítótornyok fényére hagyatkozva kívánnak hajózni. Természetesen a száloptika és a DNS korában volt némi műszeres támogatás, de a hangsúly a navigáción volt. Nem ritkán 8 csomós sebességgel száguldoztunk a szigetek és zátonyok között, hogy 30-40 méteres pontossággal talájuk el a megfelelő fordulási pontot, helymeghatározás nélkül.
Voltak kisebb malőrök, de alapvetően sikeresen vizsgázott a társaság. Amikor éjjel egy órakor lehorgonyoztunk V Lucica öblében, már mindannyian éreztük, hogy amennyiben a helyzet megkívánja biztosan elboldogolunk majd éjszaka a tengeren.
A horgony csobbanása után negyed órával már semmilyen mozgás nem volt tapasztalható a hajón. A kadétok félájultan hevertek ágyaikon és a reggel 7 órás ébresztő gondolatától menekülve mély álomba zuhantak.
Nagyon jó nap volt ez is! Eddig 300 tengeri mérföldet hajóztunk .

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től