MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2009 nyarának utolsó szkipper tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2009 nyarának utolsó szkipper tréningje2009.07.12. - 2009.07.19.

277. út

Üzenet a hajónakRészletes napló

A napló
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 9,287 KB

Behajózás 2009-07-12-én Portorozban, Szlovéniában.

 

Az első jó pont a túravezető kapitánynál, Vass Tibornál, hogy mindenki korábban leérkezett, így gyors berámolás után időben el tudtunk indulni, hogy kevés hajózás után, a pirani szlovén kikötőben kiléphessünk az Unióból. Pár mérfölddel odébb pedig Umag kikötőjében horvát partra léptünk.

 

És hogy kik is vagyunk mi? 8 mindenre elszánt kadét, valamint Évi, a hajó üdvöskéje és konyhafőnöke egyben, s nem utolsósorban a Kapitány legkedvesebb húgincája. Ez, mint később ki fog derülni, nem mindig csak előnyt jelent. Hogy miért később? Hát, mert ebből a lelkes csapatból csak az olthatatlan elszántság hiányzik, hogy naplót vezessen. Ezért a kadétlista felsorolása után ugrunk egyet az időben, és július 17-én folytatjuk, vagyis inkább kezdjük a történetet.

 

A kadétok tehát a sorszámozott bögrék szerinti rendben a következők:

 1-eske             Hornok Tamás,

2-eske             dr.Balázs János,

3-aska             Fritz György,

4-eske             dr. Móga József,

5-öske             Anschau Péter,

6-oska             Gindert László,

7-eske             Kalló Sándor,

8-aska             a 8-as bögre állítólag Szicília partjainál a tenger mélyén, szerencsére gazdátlanul pihen,

9-eske             Wéber Zoltán.

 

Az időugrás előtt egy kis szubjektív szösszenet Évitől, hogyan látta a kezdeteket.

 

Már elkezdődött, sőt igencsak gyorsan telik. A hajón másként működik az idő, meg az időérzete is. Az Odysseuson a napoknak kötött a tevékenység és az időbeosztása. Ezen belül mindenkinek, a jelenlévő 8 kadétnak feladata van, 2 óránkénti őrségváltás, helyzet meghatározással. Aki nincs őrségben, annak is folyamatos az elfoglaltsága. Ahogy Tibor mondta tegnap: olvassuk el, mi van a hajóra írva az Odysseus és a Budapest közötti szakaszon. Hát igen, iskolahajó, és még ehhez Tibor hozzá is teszi: nem SZOT üdülőhajó. Szóval üres idő, vagy un. pihenőidő, az nincs. Kivéve, amikor kábé 20 percre vízbe megy a csapat.

Én a kapitány húga vagyok, akár lehetnék potyautas is, de valójában nem az vagyok, mert a kapitány húga nem lehet potyautas. Kadét sem, hanem én lettem ennek az útnak a státuszomat tekintve, konyhafőnöke. Szerencsére a főztöm, meg a szigligeti hazai mindenkinek ízlett.

Látom utastársaimat, hogy telik az idejük, elmondhatom, hogy aktívan, És persze vidáman. Ez is fontos. Mert a nyár, az nyár. Fénnyel, illattal, ragyogással. A tengeren a színek képesek akár ragyogni is. Másként reggel, és este. A reggeli fény kissé fátyolos, a déli már perzsel mindent, akár még a levegőt is, aztán jön a bársonyos, esti fényözön, naplemente. Ez persze már a nap végét is jelzi, ilyenkor jobban mennek a csapatban a szőkenős viccek. Epicentruma jómagam vagyok, mert Tibor nyomatékosan rám néz, miközben mesél, hangjának is erőteljes a kicsengése.

Tegnap láttunk egy dajdanozós delfincsapatot, vidám ugrálgattak ki a vízből. Kérésemre, hogy kormányozzuk a delfinek közelébe a hajót, Tibor azt felelte, viccelsz? Vagy maguktól ideúsznak a hajó mellé, vagy sehogy, örülj, hogy távolról láthatjuk őket. Hát, igen, mivel Tibornak mindig igaza van, most is így volt.

Kértem a fiukat, hogy ők is írjanak a hajónaplóba, de jelenleg senki sem vállalta. Gindert Laci lelkesnek tűnt, de hajótolatásból, bójára állásból vizsgázik.

 

Visszavéve a szót Évitől azt hiszem, jól látszik soraiból, hogy nem a semmittevés vette el a kedvünket a naplóírástól. Csak az már a sokadik púp, akarom mondani sokadik kihívás, amit ráadásul a Kapitány nem is pontoz. Tehát a fontossági sorrend a következőképpen alakult:

-          lesni és teljesíteni a Kapitány minden utasítását,

-          majd még egyszer ugyanez,

-          őrséget adni,

-          aztán jól nem elcse/szúrni a manővert,

-          aztán megint a Kapitányt figyelni és hangosan nevetni a viccein (különösen a szőke nőseken),

-          a kikötőt épen hagyni,

-          a hajót tisztogatni és konyhaszolgálatot adni,

-          esetleg foglalkozni az életfunkciókkal,

-          végül naplót írni.

 E végszó kapcsán most mindenkit megkérünk, hogy minimum két sort írjon az eddig eltelt 5 napról.

 

Tamás: Felejthetetlen élmény volt az elmúlt 5 nap, nagyon sokat tanultunk, gyakoroltunk, de jutott idő a városnézésre, fürdésre is. Köszönöm Tibornak és a Jacht Akadémiának az élményt, az oktatást, a kadéttársaknak a jó hangulatot, Évának, pedig a kitűnő fogásokat és természetesen a hajónaplót, ami nélküle nem lehetett volna ennyire, mindenre kiterjedően részletes.

 

János: Számomra hasznos, tanulságos volt ez a tréning, jól együttműködő csapatban, jó hangulatban sok hasznos elméleti és gyakorlati hajózási tapasztalatot szereztem.

 

Gyuri: Egy témában biztos, hogy csoport első vagyok, és valószínűleg ezt a pozíciómat még sokáig meg tudom tartani, minden reggel én kelek fel elsőnek. Jó lenne, ha egyéb képességekben is javulna a sorrend. Célomat elértem, az elmélet után megismerkedtem a tengeri parthajózás gyakorlati alapjaival.

 

Józsi: Örülök, hogy tagja lehettem egy kiváló csapatnak. Ami lehet, hogy nem véletlen, hiszen ahogy mondják, ez nem SZOT üdülőhajó. Már a crew listára kerülésnek is komoly feltételei vannak. Csak az vehet részt a gyakorlati képzésen, aki megszerezte a képzési igazolást. A képzési igazolást pedig egy három hónapos intenzív elméleti oktatást követő sikeres vizsga után lehet szerezni. A záróvizsga előtt, minden alkalommal teszt, és házi feladat, valamint házi dolgozat teszi nehezebbé a munka mellett tanulók életét. A folyamatos tanulás egyébként jobb és hasznosabb, csak a munka és család mellett nehezen jut elég idő a hobbira. Így aki hajóra kerül, már kiváló elméleti felkészültségéről többször tett tanúbizonyságot.

Bizonyítja a CSAPAT kiválóságát, hogy évek óta az első csapat, amely szinte azonnal megfejtette a punati kikötő tájolásának rejtélyét . Többet azért nem írnánk erről, hogy az utánunk jövőknek is megadasson a megfejtés lehetősége.

 

Péter: Az időjárás kegyes volt hozzánk. A gyakorlatokat végig motorozással tudtuk végrehajtani, vitorlázásra csak a nagyobb útszakaszon volt lehetőség rövidebb-hosszabb ideig a gyenge szélben. A szombat reggelre várt hidegfronti vihar kicsit késett, az erős szélben és a kettő majd hamarosan négy  méteres hullámokban nehezen jutottunk csak előre. Egy darabig viharfokkal hajóztunk, de a forduló szél és hullámzás miatt most kényszerpihenőt kell tartanunk. Így legalább jut idő a hajónapló bejegyzés megírására és egy kis pihenőre is. Megyek is aludni egy kicsit.   

 

Laci: Ez az út nem jöhetett volna létre, ha nincs egy jó Kapitány, egy jó csapat, egy jó tenger és egy új tengerészeti korrekciós tényező, az eviációs együttható, aminek felfedezését Éva jelenlétének köszönhetjük. Egyszóval ezen nagyszerű tényezők eredője ez az izgalmas és eredményes tréning. Rettegjetek Jacht Akadémia Kupások!

 

Sanyi: Az előttem szólók már majdnem mindenről írtak, mi marad nekem?

A kitűnő ételek mellett az italokról is szót kell ejteni. A sör rohamosan fogy, ágyas pálinkából hamar kifogytunk. Punatban a füge pálinka is jól fogyott a sikeres manőver tréning nap után. A navigációs gyakorlatok során, kellően felspannolt állapotban rengeteg víz fogy. Nem iszunk a medve bőrére. A feladatok teljesítése után, jól esik bármilyen a betűvel kezdődő alkoholos ital fogyasztása./p>

Zoli: „Ez a hét is gyorsan elment!” hogy a kapitány egyik kedvenc viccét idézzem, amiből hallhattunk jó párat az út során. Persze ez a hajózás nem a nyaralásról szólt, hanem hogy minél jobban elsajátítsuk a parthajózást és a navigációs ismereteket. Amelyekből ezen az úton sok tapasztalatot gyűjthettünk. Örülök, hogy részese lehettem mindennek.    

 

Évi: A hét legabszurdabb pillanatát még záróakkordként megjegyezném. Ma. 17-én, vagyis pénteken de.10 óra körül megálltunk Zaglavnál tankolni a hajóba, egy kis csónakban ül egy helybeli ember, és egy műanyagflakont bójának használt helyről, a tengerből egy színes, működőképes kerékpárt emel ki. Senkinek nem volt sem tippje, sem fogalma, hogy amit láttunk, miért történhetett. Miért a tengerben tarja az idős ember a biciklijét? De egy biztos, még Kusturica is nagyra nyitotta volna a szemét a csodálkozástól. Mi is ezt tettük. 

 

Kapitányi összefoglaló majd később, az út végén.

 

Végül néhány kép az útról, hogy mindenkinek kedvet csináljon ehhez a sporthoz.p>

 

 

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től