MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2009 utolsó szkipper tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2009 utolsó szkipper tréningje2009.09.19. - 2009.09.27.

280. út
A feladat a partmenti hajózás gyakorlatának megismerése, és 500 tengeri mérföld lehajózása.

Résztvevők:
Mikó András
Flück Róbert
Varsányi Tibor
Sporner Attila
Horváth Gergely
Verebélyi Szabolcs - ő a 200 mérföldes vizsgát tesz majd
Zentai Tamás
Pásztor András

Üzenet a hajónakRészletes napló

2009 szept. 19-21
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

Szeptember 19. Szombat. Behajózás Portorozban

 

Az 280-as számú Jacht Akadémia Szkipper tréning menetrendszerűen kezdődött 16:00-kor. Sajnos a marinában nem kaptunk helyet egy, a közelben zajló verseny miatt, így az öbölben dobtunk horgonyt. Utólag ez jó választásnak bizonyult, mert a verseny befutója tőlünk 5 méterre zajlott, így az oktatás közben folyamatosan jöttek a szebbnél szebb versenyhajók.

 

Az első nap elméleti oktatása gyakorlatilag a hajó használatának szabályairól, a tréning tematikájáról és tartalmáról, valamint a szkipper-etikettről (pl. hogyan viselkedjünk a kikötőben) szólt. Így most már mind tudjuk, hogy kikötőben nem szükséges kiabálva megosztani hajóstársainkkal, hogy a testünkben felhalmozódott salakanyag kiürítésére készülünk.

Aztán megismerük a hajó rendszereit, megértettük a működésüket.

 

Hasznos volt nagyon

Délután többször is fürdőruhás olasz lányok borzolták a kedélyeinket és nem hagyták a kapitányt oktatni. Egyszerűen felháborító...

 Az este vacsorával és naplementében való gyönyörködéssel és a kapitány bombasztikus vicceivel telt, majd Varsányi Tibor-várással és bocis evezéssel zárult. 

Vacsora után jött a holnapi út navigációs előkészítése, és a ránk váró feladatok ismertetése.

Este fél kilenckor hagytuk abba.

 

 

Szept. 20., Vasárnap Portorozs  - Punat

 

 

 

Vasárnap reggel 6 kor az I. őrség (András&Robi) már talpon volt, hogy fél hétkor el tudjunk indulni. 110 mérföldes út állt előttünk Punatig, közbeiktatva egy határátlépéssel Horvátországba, amit Umagban abszolváltunk. Részleteket nem tudok, mert én még aludtam

A napi program elsősorban partmenti hajózás és navigálás volt jobbára sajnos motorral, bár néha húztunk genuát, de egyébként kevés szél volt, mi meg siettünk. Amúgy meg gyönyörű időnk volt.p>

&n 

Igencsak fárasztó nap volt, hiszen előreszámítással navigáltunk és 15 percenként végeztünk helymeghatározást, majd Rovinj közelébe érve a szigetek közötti kacsázással folytattuk utunkat. Menetben - a hosszabb egyenes szakaszoknál - elméleti oktatás folyt, elsősorban az elektronikus műszerek használatáról (GSP, radar, ECDIS, stb.).

Kaptunk ajándékba egy gyönyörű szélcsendes naplementét Cres sziget északi csücskénél, és este fél tíz körül érkeztünk Punatba, sötétben, kb. 20-25 csomós Bórában. (mintha bekötött szemmel, egy megvadult 20 tonnás bikát próbálnál beterelni egy kutyaólba)

 

Ennek ellenére Varsánányi Tibi, a kapitány segítségével hibátlanul rakta helyére a hajót.

 

Az nap egy gyors itallal és a kapitány eget rengető vicceivel zárult.p>

 

 

2009-09-21 Hétfő Punat

&n 

 

Reggel 7kor már üvöltött a tengerészinduló és f9-re olyan tojásrántottát kaptunk, amit a FourSeason vendégei is megirigyelnének (pedig ott 13 ropi egy reggeli...)

 

A mai program: manőver tréning, elmélet és gyakorlat. Tehát elméleti oktatás, kötéldobálás és kötözés, bójára állás, stb. Elsőre unalmasnak tűnik, de ezt nem lehet eleget gyakorolni. És nem is olyan egyszerű...

 

A délelőtti órákat a mólón végzett gyakorlatokkal töltöttük: gyorscsomók, kötéldobálás, mooring kötél lekötése és a móló húzása voltak a feladatok. A vizsgán két bukás volt, ami 20 euróval gazdagította a pénztárt.p>

 

Az ebéd ismét egy rejtőzködő szakácstehetséget engedett kibontakozni, Szabolcs borsós pulykaraguja nagyon finomra sikerült, az utolsó szemig elfogyott. Köszönjük!

&n 

Ebéd után kifutottuk a punati öbölbe - a közelben egy helyes kolostor található, a szerzeteseknek focipályájuk is van -, ahol a bójára tolatást gyakoroltuk.

Elsőre mindenkinek végtelen hosszúnak tűnő feladatok a vizsgára aztán meghozták a megfelelő hangulatot, amihez persze a kapitány viccei is sokban hozzájárultak. Attila számára - aki a nehéz feladatok közbe kitűnően látta el a konyhaszolgálatot is -, végre meghozta a rejtőzködő önbizalmát előcsiklandozó sikerélményt a vizsga pillanata, gyakorlatát a csapat tapsalt jutalmazta, osztályzatokban mérve ez kétszer 10 pont. Hogy fokozzuk Attila jó kedvét a parkolóhelyünkre is Ő állhatott be az kapitány un. csajozós beállásával. Meglehetősen jól sikerült.

 

Este jött aztán a feketeleves! Megkaptuk a másnapi navigációs hajózásra szánt feladatokat, amelyeket - ha jót akarunk magunknak - fel kellett vinni a térképre és előszámítással meghatározni a másnapi hajózási útvonalakat.

 

A napot egy pizzával, sörrel és a kapitány fergeteges vicceivel zártuk, ez a nap is nagyon jó volt...

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től