
| 
| 
| 
| 
| 
| 
| 
| 
| 
| 
| 
| 
| 
| 
| 
| A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre! |
Szeptember 19. Szombat. Behajózás Portorozban
Az 280-as számú Jacht Akadémia Szkipper tréning menetrendszerűen kezdődött
16:00-kor. Sajnos a marinában nem kaptunk helyet egy, a közelben zajló verseny
miatt, így az öbölben dobtunk horgonyt. Utólag ez jó választásnak bizonyult,
mert a verseny befutója tőlünk 5 méterre zajlott, így az oktatás közben
folyamatosan jöttek a szebbnél szebb versenyhajók.
Az első nap elméleti oktatása gyakorlatilag a hajó használatának szabályairól, a
tréning tematikájáról és tartalmáról, valamint a szkipper-etikettről (pl. hogyan
viselkedjünk a kikötőben) szólt. Így most már mind tudjuk, hogy kikötőben nem
szükséges kiabálva megosztani hajóstársainkkal, hogy a testünkben felhalmozódott
salakanyag kiürítésére készülünk.
Aztán megismerük a hajó rendszereit, megértettük a működésüket.
Hasznos volt nagyon
&
Délután többször is fürdőruhás olasz lányok borzolták a kedélyeinket és nem
hagyták a kapitányt oktatni. Egyszerűen felháborító...
Az este vacsorával és naplementében való gyönyörködéssel és a kapitány
bombasztikus vicceivel telt, majd Varsányi Tibor-várással és bocis evezéssel
zárult.
Vacsora után jött a holnapi út navigációs előkészítése, és a ránk váró feladatok
ismertetése.
Este fél kilenckor hagytuk abba.
Szept. 20., Vasárnap Portorozs - Punat
Vasárnap reggel 6 kor az I. őrség (András&Robi) már talpon volt, hogy fél hétkor
el tudjunk indulni. 110 mérföldes út állt előttünk Punatig, közbeiktatva egy
határátlépéssel Horvátországba, amit Umagban abszolváltunk. Részleteket nem
tudok, mert én még aludtam
A napi program elsősorban partmenti hajózás és navigálás volt jobbára sajnos
motorral, bár néha húztunk genuát, de egyébként kevés szél volt, mi meg
siettünk. Amúgy meg gyönyörű időnk volt.p>
&n
Igencsak fárasztó nap volt, hiszen előreszámítással navigáltunk és 15 percenként
végeztünk helymeghatározást, majd Rovinj közelébe érve a szigetek közötti
kacsázással folytattuk utunkat. Menetben - a hosszabb egyenes szakaszoknál -
elméleti oktatás folyt, elsősorban az elektronikus műszerek használatáról (GSP,
radar, ECDIS, stb.).
Kaptunk ajándékba egy gyönyörű szélcsendes naplementét Cres sziget északi
csücskénél, és este fél tíz körül érkeztünk Punatba, sötétben, kb. 20-25 csomós
Bórában. (mintha bekötött szemmel, egy megvadult 20 tonnás bikát próbálnál
beterelni egy kutyaólba)
Ennek ellenére Varsánányi Tibi, a kapitány segítségével hibátlanul rakta helyére
a hajót.
Az nap egy gyors itallal és a kapitány eget rengető vicceivel zárult.p>
2009-09-21 Hétfő Punat
&n
Reggel 7kor már üvöltött a tengerészinduló és f9-re olyan tojásrántottát
kaptunk, amit a FourSeason vendégei is megirigyelnének (pedig ott 13 ropi egy
reggeli...)
A mai program: manőver tréning, elmélet és gyakorlat. Tehát elméleti oktatás,
kötéldobálás és kötözés, bójára állás, stb. Elsőre unalmasnak tűnik, de ezt nem
lehet eleget gyakorolni. És nem is olyan egyszerű...
A délelőtti órákat a mólón végzett gyakorlatokkal töltöttük: gyorscsomók,
kötéldobálás, mooring kötél lekötése és a móló húzása voltak a feladatok. A
vizsgán két bukás volt, ami 20 euróval gazdagította a pénztárt.p>
Az ebéd ismét egy rejtőzködő szakácstehetséget engedett kibontakozni, Szabolcs
borsós pulykaraguja nagyon finomra sikerült, az utolsó szemig elfogyott.
Köszönjük!
&n
Ebéd után kifutottuk a punati öbölbe - a közelben egy helyes kolostor található,
a szerzeteseknek focipályájuk is van -, ahol a bójára tolatást gyakoroltuk.
Elsőre mindenkinek végtelen hosszúnak tűnő feladatok a vizsgára aztán meghozták
a megfelelő hangulatot, amihez persze a kapitány viccei is sokban hozzájárultak.
Attila számára - aki a nehéz feladatok közbe kitűnően látta el a
konyhaszolgálatot is -, végre meghozta a rejtőzködő önbizalmát előcsiklandozó
sikerélményt a vizsga pillanata, gyakorlatát a csapat tapsalt jutalmazta,
osztályzatokban mérve ez kétszer 10 pont. Hogy fokozzuk Attila jó kedvét a
parkolóhelyünkre is Ő állhatott be az kapitány un. csajozós beállásával.
Meglehetősen jól sikerült.
Este jött aztán a feketeleves! Megkaptuk a másnapi navigációs hajózásra szánt
feladatokat, amelyeket - ha jót akarunk magunknak - fel kellett vinni a térképre
és előszámítással meghatározni a másnapi hajózási útvonalakat.
A napot egy pizzával, sörrel és a kapitány fergeteges vicceivel zártuk, ez a nap
is nagyon jó volt...
|