MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2010 első manőver tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2010 első manőver tréningje2010.02.24. - 2010.02.28.

283. út
A kikötéseket és a horgonyzásokat gyakoroljuk.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Február 24. szerda
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Már hétfő óta itt vagyok, azóta szakadt az eső. úgy tűnik sikerült feléleszteni a hajót a téli álmából, csak az NMEA adatok nem jutnak el a VHF rádióba, de ezt ráérek megjavítani az elő szkipper tréningig, amikor majd kihajózunk az öbölből.
Viszont láss csodát, mára napos idő lett, 15-18 fok körüli hőmérséklettel, és szélcsenddel. Ez az idő fogadta a kadétokat, akik kettőtől kezdtek megérkezni. Lehozták a jó meleg takarókat, meg a hátsó kilépők és ülések deszkáit, amit gyorsan visszaszereltünk.
Háromkor elkezdődhetett az oktatás, a szokásos manuális gyakorlatokkal: kötéldobálás, lekötések, mooring kötél felvétele, kormánykezelés, stb. Látszólag ezek a gyakorlatok csak az időt veszik el, de tudom, hogy vasárnap délelőtt milyen nagy szükség lesz majd a mai napon megszerzett ismereteknek, amikor horgonnyal fogunk kikötni erős oldalszélben.
Szóval szépen repültek a kötelek (jobb kézből és bal kézből is) kötődtek a csomók, tekergett a kormány. Olyannyira, hogy a Természet megjutalmazott minket egy elképzelhetetlenül szép szivárvánnyal. Kezdetben csak egy szép ívet láttunk a keleti hegygerinc felett, amely lassan megnőtt egy teljes egésszé, mindkét vége megtámaszkodott a földön. Hamarosan a fő ívhez képest belülről egy kisebb ív jelent meg, majd később még egy, így tripla szivárványban gyönyörködhettünk. De még nem volt vége ezzel a mutatványnak, mert a Természet a tripla szivárvány felett kb. egy tenyérnyivel létrehozott egy külső ívet! Annyira erős volt a jelenség, hogy a lábai lassan a hegygerincet felénk eső lejtőjén végigsétálva, szinte elérték a kikötőt! Még soha nem láttam ilyen szépet! Persze hamarosan el kezdte verni az ördög a feleségét, vagyis el kezdett szemerkélni az eső a gyönyörű napsütésben. De a kadétok rendületlenül gyakoroltak és este hatra végeztünk is.
Pótvizsga nem volt, mindenki megtanulta az alapokat, mehettünk vacsorázni. Sajnos a fügepálinkás étterem zárva van, így a pizzakenyeresbe mentünk, ahol 1 éves fügepálinkával varázsolódtunk el.
Este mindenki hulla fáradtan elaludt a csapat.

Az időjárás előrejelzés szerint csütörtökön és szombaton csendes idő, míg pénteken és vasárnap 30 csomós esős sirokkó lesz.

Minket csak az eső zavar, az erős szél nem.

2 nap, csütörtök – a tolatások napja
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Mindenki nagyon jól aludt az új paplanok alatt, amit a reggel 7.00-kor kezdődő tengerészdalos ébresztő szakított félbe. Ezzel elkezdődött a manőver tréning szokásos menete: 7-kor ébresztő, 8-kor reggeli és 9-kor oktatás. A konyhaszolgálat kabinok szerint volt, így ma A. Péter és Levi került terítékre.
Háromnegyed 9-kor megkerestek a régi motorcsónakos barátaim, hogy fűrészt kérjenek, és az egyik haverjuk által kinézett vitorlást nézzem meg. Megnéztem. A szalonban 30 cm magasan ált az esővíz. A hajótestet valaki saját maga készítette, de túl vékonyra sikerült, ezért a tartó bak behorpasztotta a testet, huppogot a fedélzet, és az egész egy nagy rakás sz. volt. Talán sikerült lebeszélnem a barkácsoló kedvű barátunkat róla.
Mire visszaértem, a csapat kész volt, indultunk is. R. Péterrel kezdődtek a manőverek, szépen útra keltünk, de aztán amikor benéztem a géptérbe, erős gázolaj szagot éreztem. Mint később kiderült, a 2. henger porlasztócsúcsának vezetékénél jött a gázolaj. Most fizettük ki a motor teljes karbantartását, így telefonáltam a szervizbe és mire visszamentünk a helyünkre, már ott is volt Vito, a szerelő. Megtalálta, meghúzta és már indultunk is.
A mai napon a tolatásokat kellett begyakorolni. Ezt kezdetben a saját bójánkra gyakoroltuk. Szél alatt kellett rátolatni, és a két achterstag között lépéstávolságra megközelíteni. Mindenki hétszer gyakorolt, majd a nyolcadik volt a vizsga.
Sajnos hárman 10 euro befizetése (a közös kasszába) után pótvizsgára kényszerültek, ami még plusz 3 gyakorlásból állt.
A végeredmény nagyon jó volt: hárman 10 pontot a többiek pedig 9 pont értek el a megfelelőség minimális 8 pontjából.
Az időjárás kezdetben felhős borús volt, aztán hamarosan szép napsütésben gyakorolhattunk. Olyan jó idő volt, hogy Csaba egy szál pólóban állt a kormányhoz.
Nagyon látszik, hogy ki volt már ilyen manőver tréningen. Nekik sokkal jobban sikerültek a gyakorlataik, jobban értették és érezték azt a 8 különböző hatást, amit egyszerre kellett figyelembe venni, amikor megközelítették a bóját.
Nem álltunk meg ebédszünetre, hanem a cockpitben, gyönyörű napsütésben megettük Levi kedvesének nagyon finom fasírtját. Hála neki! Köszönjük.
Négy órára végeztünk ezekkel a gyakorlatokkal és elmentünk megnézni, hogy szabad-e a partfal a hajógyárban az oldalt kikötések gyakorlásához. Sajnos ott állt egy kék hajó, így a helyünkre tolatgattunk egész este 6-ig.
Estére ismét lehűlt a levegő, de menet közben ment a diesel fűtés, így jó meleg volt bent a hajóban.
A Sidro nevű étterembe vacsoráztunk, de fél kilencre már visszaértünk a hajóra, és egyesek elvackolták magukat, A. Péter és Csaba a számítógépet nyomták, Laci a Gyalog galoppot nézte.
Holnapra viharos és esős időt jósoltak. Amíg tudunk gyakorlunk, majd elméleti oktatás lesz.

3. nap - péntek. Ma délelőtt 37 csomós szélig gyakoroltunk, de a legnagyobb szél 40 csomó volt.
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

Az előrejelzés pontos volt, hajnali 4-5 között vártuk a sirokkót, ami fél ötkor ébresztett fel a hátulról jövő hullámok csapkodásával. Kezdetben 9-10 csomós volt, ami folyamatosan erősödött.
A szokásosnak mondható reggeli után (amit Tamás és Csaba "rittyentett" menetrend szerint elkezdtük a gyakorlást. A szél akkor már 20 csomó körül járt, és az eső is szemerkélt. De nagyon hasznos volt a délelőtt. Megérezték a fiúk, mit is jelent az erős szél. Mindenki kétszer beállt a helyünkre. Néha bizony újra kellett kezdeni a gyakorlatot, de különösebb esemény nélkül sikerültek a manőverek. A vége felé már rendszeresekké váltak a 30 csomós pöffök. Az erős szél megállította a hajót, elfordította az orrát, így a tegnapihoz képest egy teljesen új gyakorlat volt ez.
Amikor A. Péter került ismét sorra, már 37 csomós szelet mértünk, és megszűnt a gyakorlások oktatási értéke, csak küszködés és baleset elhárítássá vált a kikötés. Még erre nem voltak felkészülve az amúgy nagyon ügyesnek bizonyult kadétok. AZ eső is szinte vízszintesen esett, mindenki szét volt ázva, így negyed 12-kor átálltunk elméleti oktatásra a jó meleg hajóban.
Kezdetben az elmaradt manőver tréning elmélete volt, majd az ebédre készített leves elfogyasztása után a horgonyzás elmélete került sorra a powerpointos vetítéssel és a kis fa modellel.
Közben a szél kitartóan fújt, néha 25 csomó alá csökkent, de inkább hármassal kezdődött a sebessége. A szakadó eső jól próbára tette a tömítéseket, amit múltkor megjavítottam, így sehol sem ázott be a hajó.
Végül a megnéztük a Döntő pillantok című sorozatból az Atlanti temető című részt, amely egy vitorlás hajó balesetének állatorvosi lova volt.
Mire vége lett a filmnek, elállt az eső, kezdett sütni a nap és így elindultunk horgonyozni, az elméleti ismereteket gyakorlatba is átültetni.
Az első gyakorlatnál derült ki, hogy nem lehet ledobni a horgonyt, mert a tél folyamán összeragadt a fékje és hiába voltak az ütlegek, a WD-40, a pajszer, a rángatás, semmi sem használt. Pedig ez egy valódi hajózásnál akár az életünkbe is kerülhet - ha nem megy a motor, akkor nem tudjuk leereszteni a horgonycsörlővel a horgonyt. Ezt sürgősen meg kell javítanom az oktatáshoz.
Ennek ellenére a hagyományos motoros horgonyeresztés működött és megmutattam azt, ahogy én horgonyzok: 2-szeres vízmélység - szántás - kétszeres vízmélység - rángatás - egyszeres vízmélység módszert.
Később kötéllel elforgattuk a hajót a horgonyon, hogy szembe kapjuk a hullámzást. Ez is jól sikerült.
Végül Csaba este hat után pár perccel a "rendőrkanyaros" beállással visszavitte a hajót és elmentünk vacsorázni.
Útközben egy tanulmányi kirándulást szerveztem, ahol megmutogattam a parton lévő hajókon, hogy milyen szerkezeti kialakítás milyen használati tulajdonságot jelent.
Vacsorára a Ladici nevű mini étterembe mentünk és jót vacsoráztunk a kicsit furcsa tulaj furcsa kiszolgálása mellett.
Ma este már jobban bírták a fiuk, 11-ig beszélgettünk, majd szokásos elájulás a friss tengeri levegő miatt.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től