MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2010 márciusi manőver tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2010 márciusi manőver tréningje2010.03.11. - 2010.03.15.

284. út

Üzenet a hajónakRészletes napló

2010 március 11. Csütörtök
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Tegnapelőtt és tegnap égtek a telefonok: mi lesz?
Ugyanis a következő előrejelzést kaptuk:

WARNING
IN THE NORTH AND IN A PART OF THE CENTRAL ADRIATIC GUSTS OF NE WIND STRENGTHENING TO 40-65, IN THE VELEBIT CHANNEL TO 70-90 KNOTS. IN THE REST OF THE ADRIATIC GUSTS OF SE and E WIND STRENGTHENING TO 45-65 KNOTS. SEA INCREASING TILL THE END OF THE DAY AND DURING THE NIGHT TO 5-6, POSSIBLY TO 6-7. ISOLATED THUNDERSTORMS DURING THE NIGHT AND TOMORROW.

A Krk-szigetre vezető híd kedd estétől csütörtök hajnalig le volt zárva. Mondtam Gyulának: Ne siessünk, csak ma reggel 8-kor induljunk el, hogy legyen idő eltakarítani a havat. Így is lett. Szállingózó hóesésben hagytuk el Budapestet.
Én Pannit vittem autóval, a többiek Jóska buszába préselődtek be. Lellélénél értük utol őket, ahol éppen reggeliztek. Ezt követően minden esemény nélkül eljutottunk a hegyekig, ahol a tegnapi nagy havazás nyomaiban gyönyörködhettünk. Csodás volt a behavazott táj, és egy tegnap elakadt kamiont is láttunk. Néhol két méteres volt a hó fal mellettünk. A fizető kaput behordta a hó, úgy ástak egy ösvényt a kijárathoz. Szóval tegnap itt a tél volt az úr.
A hajónál 8 fok és napsütés fogadott. Bekapcsoltam a fűtést és beszereltem a horgonycsörlőt, amit hazavittem javításra. Az előző manőver tréningen csak ereszteni tudtuk a láncot, mert a tél folyamán összeragadt a lánckerék fékje.
Mire kész lettem, megjött a nép. Gyors bepakolás után Gyula reszteltmájával csillapítottuk az éhségünket. Végül 10 perces késéssel, 15 óra 10-kor tudtam elkezdeni az oktatás. Az általános tájékoztatás után megmutattam a kezdeti manuális feladatokat és kezdődött a gyakorlás: csomók a kikötéshez, mooring kötél felvétele, kötés bikára, kötéldobás, stb. És persze jött az osztályozás is.
Sajnos és szerencsére a gázkar használatának bemutatásakor eltört az irányváltó bowdenje. Még jó, hogy most és nem egy manőver közben, amikor hirtelen nagy gázt kellene adni. Különben ilyen évente vagy kétévente szokott megtörténni. Holnap kicseréltetem a gázbowdent is. Van ugyan nekem itt a hajón, de ez maradjon tartaléknak.
Vacsorára a Sidroba mentünk, de a számla 1160 kuna volt. Nem olcsó.
A hajóban jó meleg van, kint 3-4 fok. A fiuk késő estig kártyáztak, jól érezték magukat.

Március 12. Péntek - a tolatások kezdete
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel már 6 órakor volt, amikor vidám beszélgetésektől zengett a szalon. Ezt csak a vizesblokkba tartó korán kelő sporttársak a bozóttűz elől fejvesztve rémülten menekülő elefántcsorda-szerű trappolása a cockpitban zavarta meg. Ja még időnként a lecsapták a bejáratnál lévő plexit, amely mozsárágyúként visszhangzott a hajóban. De mellé lőttek, az elefántcsordát nem találta el.
Amúgy csendes, fagyos reggel volt, a cockpit asztalt dér borította, de a tenger nem fagyott be. Éjjel a hajóban jó meleg volt, a takarók és kiválóak, mindenki jót aludt.
A reggeli kicsit késett, mert a városból a beszerző járat csak sokára ért vissza, de közben telefonáltam a szervizbe és 2 perc múlva jött Vito a kedvenc szerelőm: mi történt? Kicseréltettem vele mindkét bowdent, biztos, ami biztos. A jó gáz bowdent bent hagyta, ha ismét eltörne (majd az év második felében, vagy jövő tavasszal, akkor a tartalék már a helyén van.
Mire elkészült, kész voltunk a reggelivel és már ment az oktatás is. A lehető legrövidebbre fogtam az elméletet, megmutattam a számítógépen és a kis fa modellen a legfontosabb dolgokat és elkezdődhetett az első gyakorlat: előréből hátramenetbe átváltani, úgy, hogy legfeljebb 20 fokot csavarodhat el a hajó. Ez után rá kellett tolatni a saját bójánkra.
Egyszerűnek hangzik ugye? De kedves olvasó próbálta már? Ha igen, akkor tudja milyen is ez. Ha nem, akkor irigyelje a csapatot, mert ők megtanulták. Két óra felé lehorgonyoztunk ebédelni. Gyula megmelegítette a pacalt, amely szaga kiüldözött a szalonból. Azt mondták, nagyon finom. Szerencsére nekem húst sütött és az jóízűen befaltam a kerthelységben.
Az ebéd után a szép napos időben punnyadni akartak, de nem engedtem: folytattuk a gyakorlásokat. A vizsgán a következő eredmények születtek (a pótvizsga után) az előre-hátrából/bójára tolatásból:
Panni: 10/9
Ernő:10/10T
Ervin: 8/8
Péter: 9/10T
Józsi: 9/9
Gyula: 10/10T
Pali: 9/8
Ricsi: 9/9
A T betű a tapsost jelenti, vagyis olyan jó volt, hogy tapsot érdemel. A vizsgán során 13 fok volt a minimális elcsavarodás. Sajnos 1 pótvizsga is történt, de az illető is jól megtanulta ezt a gyakorlatot végül.

Miután megtörtént a vizsga, elkezdtünk a helyünkre tolatgatni egészen este hatig. Ekkor a csapat úgy döntött, hogy túl vagyunk a vacsorán is (hála istennek) és szabadfoglalkozás.
Kártyacsatától volt hangos 10 óráig a szalon. Sajnos nem pénzben játszanak, mert akkor a bruttó forgalom 10%-a a kapitányt illeti az ősi tengerész törvények szerint.

Március 13 - szombat: meghozták az új vitorlákat, amelyek majdnem jók. Folytatódik a tolatás, este nagy zabálás a Sidroban, Ludmilla legnagyobb örömére.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel háromnegyed 8-kor megjött az Ulman Sail helyi képviselője az új vitorlákkal. A régiek 7 szezont bírtak, de a sok használattól már nagyon megnyúltak és megértek a cserére. Szerencse csak kisebb javításokra volt szükség, totálisan egyszer sem szakadtak el. Úgy vettem észre a félig felcsavart állapot ártott a legtöbbet a vitorlának.
A génuát simán lecseréltük, most 81 m2 lett. Szépen rajta van a Jachtakadémia jelvénye, a szextáns. A vitorla nagyon szép, 8 m2-errel nagyobb, mint a régi volt.
Mivel megzavarta a reggelinket, ezért a génua után a meghívtuk őt is a virslihez és a főtt debrecenihez.
A gróssz viszont nem sikerült. Kicsit vastagabb volt az első él kötele és beszorult a nútba. Se föl se le. Próbáltuk, feszegettük, nem ment végül az ulmansailes pasi megvágta a késemmel a vitorlát. Ezzel fölszabadította az első él kötelét, amit visszacsörlőztünk. Szörnyű volt hallani, amikor a vadi új vitorlát hasítja a késem!
De semmi gond, úgyis ki kell cserélni, mondta az ulmansailes. A régi grószban 7,5 mm-es, az újban 8 mm-es volt az élzsinór. Március 18-án jövök vissza, addigra kész lesz.
Sajnos ezzel kicsit megcsúsztunk, de amint elment, rögtön elkezdtük a tolatások folytatását. Ma már sokkal jobban mentek a manőverek. A második kör után kis pihenőt tartottam, és átvettük a hajó mozgását befolyásoló tényezőket: kerék hatás, sugár hatás, passzív kormányzás, előrementi-hátrameneti kormányzás, fordulási pont, csavaró inerciák. Ez nagyon jót tett a csapatnak, sokkal tudatosabbak, pontosabbak és szebbek lettek a gyakorlatok. A parthoz bal fordulóból való tolatási gyakorlatból a következő eredmények születtek:
Panni: 10T
Ernő: 10T
Ervin: 9
Péter: 10T
Józsi: 9T
Gyula: 9
Pali: 9
Ricsi: 9T

Közben Gyula ebédre zöldséglevest készített, amit a gyakorlatok közben fogyasztottuk el. Az idő szép napos volt, csak egy csobbanás zavarta meg: Ricsi telefonja nem bírta a tovább Gyula levesét. A halak azóta is ingyen hívják a ausztrál pontos időt.
A gyakorlatoknál már jól lehetett érzékelni a csapat fejlődését. Erre a jobb fordulóból való tolatás következett. Ez a gyakorlat sokkal nehezebb, mert a kerékhatás belendíti a hajó orrát és azt kell megtartani.
Nagyon trükkösek ezek az inerciális csavaró erők. Látszólag szépen betolatunk a helyünkre, majd az avatatlan szemlélő számára érthetetlen módon a hajó elcsavarodik és elrontja a beállást. Na, ezt kell megakadályozni.
Nagyon ügyes volt a csapat. Ráéreztek a hajó mozgására, és szépen tolattak. De este ötre a csapat elfáradt, a korábbi jó sorozat megtört. Ez természetes folyamat, a második teljes nap esetéjére ez mindig be szokott következni. Ekkor abba kell hagyni, másnapra sokkal jobbak lesznek az eredmények.
Így tanulmányi kirándulást szerveztem az étterembe menet a parton álló hajók között. Megmutattam és elmagyaráztam, hogy a hajók víz alatti kialakítása milyenelőnyökkel-hátrányokkal jár és hogyan befolyásolják a manőverezési képességüket, milyenek az óceánra tervezett hajók, a propellerek stb.
Ma nagy zabálásra készült a csapat: csütörtökön birkát rendeltek mára: Janjatina pod pekom. Ezt cseréptálban és kemencében sült birka, tele csontokkal. Annyi volt a hús, hogy egy csomó meg is maradt. Ludmilla, a Jacht Akadémia Security managere nagy örömmel és jó étvággyal fog a csapatra gondolni.
Szokás szerint kártyapartival zárult a nap. Éjszaka még hidegebb lesz, ragyogtak fent a csillagok, az Orion már nagyon közeledett a nyugati látóhatárhoz, lassan jön a tavasz.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től