MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2010 haladó manőver tréningja
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2010 haladó manőver tréningja2010.03.18. - 2010.03.21.

285. út
Ide csak azok jöhettek, akik legalább már 2 manőver tréningen sikeresen túl vannak.
Itt már mindenkinek jól kell tudni manőverezni és itt a hajósmesterség magasabb lépcsőfokainak elérése a cél.

Kezdetben próbáltam szokás szerint osztályozniu a manővereket, de hamar rájöttem, hogy mindenki 10 pontra ismeri a kikötések fortélyait.

Nekem nagy öröm volt látni, hogy ráéreztek a kadétok a kormányzás finomságaira: hogyan lehet a gázkarral kormányozni a hajót, a parthoz tolatásnál mikor változatlan gáz és kormány állásnál mikor kezd a korábbihoz képest ellentétesen fordulni a hajó, stb.

Szóval nagyon jók voltak a kadétok, dícséret nekik és példa mindenkinek.

Végül, de nem utolsó sorban a nevek:
Koppány,
Balázs,
Tamás,
Mila,
Tibor


Gratulálok!
Tibor, a kapitány

Üzenet a hajónakRészletes napló

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
2010. március 18. csütörtök

A manővertréningek rendje szerint délután kettő órát célzunk meg érkezési időnek. Ennek megfelelően néhány perccel kettő után már a punati marina kapujánál álltunk Tamással. A szerpentinek végén az útépítés miatt feltorlódott sorban még a Kapitányt is kiszúrtuk - időben vagyunk!
Becuccoltunk a hajóba és további két társunk csomagjaival is találkoztunk. Alig pakoltunk ki, amikor a Kapitány a hajóra lépett és nemsokára követte őt Koppány is, aki ugyan egyenesen Párizs városából érkezett, de a rőf kötelekkel most nem Villon-i értelemben kell hadakoznia.
Háromkor négyesben eloldottuk a köteleket és nekivágtunk tolatgatni. Húsz tonna, 51 láb, 100 LE, valamint kormány és kerékhatás állt a rendelkezésünkre, hogy a viszonylag egyszerűnek tűnő jobbra partra merőleges beállást gyakoroljuk. Mivel haladó tréning, ennek már ujjgyakorlatnak kellett volna lennie, de azért nem ártott az ismétlés.
Lassan feltűnt a molón a két gazdátlan csomaghoz tartozó társunk, Mila és Tibor is, így az ebédjük után velük folytathattuk a manővereket. Estére elfáradtunk, így kikötés után elmentünk a szállodába vacsorázni. Jót ettünk, ittunk fügepálinkát is a sajnos a "fügepálinkás" még nincs nyitva, így ezzel kellett beérnünk.



2010. március 19. péntek

Egy haladó manővertréningben nem csak az a jó, hogy az ember rájön mennyire béna, hanem az is, hogy már elhiszik róla, hogy fel tud kelni időben. Így a túrák eddig kihagyhatatlan kellékeinek számító tengerész indulói nem csendülnek fel reggel hétkor, mégis felkelünk a terv szerint. Gyors reggeli után már gyakoroljuk is a jobbra hátrát, a vizsgáig mindenki több tapsos megoldást is bemutat. Node a vizsga gyakorlatok... A versenyszellem felélesztésére születnek pótvizsgával jutalmazott kísérletek, amiket az uv-k követnek.
A nagy gyakorlásban gondosan elfáradunk, így remek ebédet főzünk - zacskós levest - és a szalonban elfogyasztott szuppé után fél óra csendespihenőt tartunk. Ennek aztán egy óra múlva vet véget az Ullman Sails embere, aki meghozza a kijavított vadi új nagyvitorlát.
Gyorsan kizúgunk a kikötőből, az egyre erősödő szélben úgyis csak horgonyon - széllel szemben - lenne esélyünk az új vitorla felhúzására.
Az ismétlés a tudás anyukája. Indulás előtt még megnéztük a horgonyzással kapcsolatos oktatóanyagot. Kapás, CQR, Danforth, Bruce és társaik. Tibornak viszont az Odysseus Delta horgonya vált be. És hogy a maga 25 kilójával ne lötyögjön van hozzá úgy 70 méter lánc (350 kg) és legalább 50 méter kötél. Igaz, aki járt már ezen a hajón, az tudja, hogy ha minden pót-pót kötelet összeszednénk a különböző rekeszekből, a Földre is tudnánk masnit kötni velük.
Az öbölben horgonyt dobtunk. Alapjárat hátrában 2x vízmélység(+1m) láncot eresztünk le, majd szántunk vele, újabb 2x vízmélység(+1m) után pedig megrángatjuk, hogy biztosan tartson. Mindenki kipróbálta, hogy hogyan ránt vissza a horgony, ha fog, fogott. És engedtünk még egy vízmélység(+1m) láncot.
Következtek az elmaradhatatlan finomságok, a lánc átterhelése, a biztonsági madzag, majd végül a gyakorlat arra, hogy hogyan tudjuk a hajót stabilan megtartani horgonyon, ha a szél és a hullámzás iránya nem azonos, vagyis hogyan tudjuk a horgonylánchoz képest elfordítani a hajót. Ehhez bekötöttünk egy hosszú kötelet a horgonyláncba és a kötél szabad végét a hátsó bikán átvezetve a csörlőre tekertük. A horgonylánc engedésével és a kötél megfelelő feszítésével a hajó széliránnyal párhuzamos hossztengelyét tetszőleges szögben tudtuk elfordítani a úgy, hogy a hullámok a hajót ne dobálják. Ez így leírva elég bonyolultnak tűnhet, de érdemes eljönni ide és megtanulni ezt.
A horgonyzás végén megkaptuk a jutalmunkat is, lecseréltük a régi vitorlát és felhúztuk az újat, a lassan elcsendesülő szélben pedig még vitorláztunk is egy kört, majd Koppány rendőrkanyarral tehette be a hajót a helyére.
Este a pizzakenyereshez mentünk enni, ez is jó volt nagyon.



2010. március 20. szombat

Az első borongós nap, lassan indul a reggel, mire a kolbászos rántotta elkészül, Kapitányunk nyakig a motortérben van. Eddig még nem nagyon láttuk, de a hajó NASA központot megszégyenítő navigációs rendszerének lelkét adó akkumulátorok kerülnek elő. Valami nem klappol a töltéssel, így lassan annyi akksi lesz a szalonban amiben Paks éves kapacitását el lehetne rejteni. A szerelés alatt hajótöréses filmet nézünk, hogy lássuk, hogyan lehet a hajó mellett három társat is elveszteni, ha az ember nem a Jacht Akadémián tanul.
Kezdetben a rendőrkanyart fejlesztjük. Pontozás már nem nagyon van. Állítólag olyan szépen kezeljük a hajót, hogy nincs miért: mindenki 10 pontos. És tényleg, úgy látszik egyre tudatosabbak vagyunk abban, hogy a hajót nem csak a kormánylapát fordítja el, hanem - sokkal inkább - a megfelelően adott és elvett gáz, az időben megállított csavarás, vagy éppen a szél, mert őt se felejtsük el.
Délutánra bevettük magunkat a kikötő egy szűkebb részébe, ahol a két hajósor között kellett megfordulni úgy a hajónkkal, hogy a kerék és sugárhatás felhasználásával lehetőleg a szűk folyosó közepén maradjunk. Ez a gyakorlat a kikötői beállásokat segíti olyan helyen, ahol a hajósorok között esetleg keresztben el sem fér a hajó. Így a szezon kezdetén nem árt ellenőrizni, hogy a mooringok rendesen le vannak e kötve. Mi a manőver közben néha tőkesúllyal ellenőriztük ezt, szóval megnyugodhattak a hajóstársak, tart a kötél és mi sem akadtunk el benne.
Gyakoroltunk még helyben fordulást és azt is, hogyan lehet a moló egymás mellett lévő helyeiről oda-vissza állni. Talán ez a legnehezebb feladat, hogy a gyenge oldalszélben az egyik kikötőhelyről átállni a mellette lévőre és majd vissza, úgy, hogy a hajó végig merőleges maradjon. Itt már mindent kell tudni: kerékhatás, kormányhatás, sugárhatás, fordulási pont, tehetetlenségi nyomaték, stb.
Mivel a korábbi naplók lényeges eredményként számoltak be arról, ha a „fügepálinkásban” kiivódott az üveg, jelzem, hogy a Kapitányostul hat fős csapat kiürített két üveg 51 fokos törkölypálinkát. Ennek köszönhetően azonban pontosan céloztunk a hajóval és vacsora közben meg tudtuk vitatni Tamás rokokósan finom manővereitől kezdve a reinkarnáción át a világegyetem tágulásának és a keleti gyógymódoknak kérdéseit is.




2010. március 21. vasárnap

Borús reggelre ébredünk, feléljük a hűtő maradékait. A mai utolsó délelőtt a görög partoknál szokásos partfalhoz kikötést gyakoroljuk horgonnyal.
A körülmények ideálisak, néha 20, sőt 25 csomóval fúj a szél. Kapitány úr azt állítja, hogy meg van velünk elégedve. Ez egy nagyon összetett manőver, igazi csapatmunkát igényel. A horgonyt ugyanis úgy kell engedni, hogy ne fogja meg a hajót, de ne is tekeredjen úgy, mint a kígyó, eközben pedig figyelni kell, hogy barátaink a kerék és kormányhatás, valamint az oldalról lefújó szél ellenére a hajó pont a kikötőhelyünkre érkezzen. Ám ezzel is meglettünk.
Mindenki csinálhatott még egy-egy rendőrkanyart, és vége is lett a tréningnek. Még képeket másolunk, címet cserélünk és reméljük, hogy lassan megint a Tengeren lehetünk.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től