MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2010. utolsó tavaszi manőver tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2010. utolsó tavaszi manőver tréningje2010.04.15. - 2010.04.19.

287. út
A kikötői manővereket és a horgonyzásokat gyakoroljuk

Üzenet a hajónakRészletes napló

2010 április 15, csütörtök
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Hurrá ismét az Odysseuson, mi immár negyedjére jöttünk ismereteinket bővíteni, mert ugye az ember holtig tanú, és így tavasz tájékán a vitorlás szezon kezdetekor fél éves töppedés után nagyon ránk fér egy kis manőver gyakorlat.
Merem ajánlani mindenkinek, egy ilyen tréning után már sokkal magabiztosabban fogod kezelni a hajó, ha netán olyan jó hozzád a sors , hogy eljutsz valamerre tengerre hajózni, és akkor egy-egy jó beállás az önbizalmadnak is jót tesz nem beszélve arról, hogy a hajód és a szomszéd hajók épségére is tudsz vigyázni teljes magabiztossággal.
Nos ennyit bevezetésképpen, kezdjük a szokásos bemutatkozással, az Eszter szerevezésének köszönhetően ismét sikerült megtölteni a hajót, így teljes a létszám.
Tehát vagyunk összesen 8-an, jó magam egyedül a női nem képviselőjeként, hét férfiember, és persze a Kapitányunk, a nevek én vagyok az Irma hivatalos nevemen, de itt általában Babinak hívnak, Géza a párom, Zoltán a barátunk, Jenő, Gyuri,Gábor, András és Tamás.

A Tibort ismerve senki nem merte megkockáztatni, hogy késsen így a kijelölt délután 3 órára mindenki a hajón volt felkészülve a feladatokra.
A mai nap a bevezető elmélettel kezdődött majd az el nem maradható gyakorlatok, mint mooring felszedés, puffer lekötés, csomó kötés, gyors lekötés, kötél dobás, szóval csupa ilyen egyszerűnek hangzó de azért a legfontosabb és legszükségesebb alapdolgok amelyek ismeretének hiánya némely esetben végzetes is lehet.
Nézzük például a gyors lekötést fúj a szél 20-30 csomóval és nincs mese ki kell köss , ha sikerül is szépen beállj, a hajó még nincs rögzítve a szél süvit ezerrel, ekkor valaki kipattan de arra nincs idő, hogy a 20 méteres kötelet áthúzd , ezért a gyorslekötést alkalmazva tudod a hajót stabilizálni, csak arra vigyáz , hogy közben a csuklód nehogy bekerüljön mert az akár be is szorulhat és akkor annyi.
A tavalyi tréningen volt szerencsém ezt élesben kipróbálni , nagy szél hátra tolatós, horgonyzással egybekötött parthoz állásnál egyedül nekem sikerült kiugranom, és innentől rajtam állt, hogy sikerül-e a hajót kikötni, ha nincs a gyors lekötés elég bajos lett volna max 10 másodperc alatt lekötni a kötelet.
Szóval ilyen és ehhez hasonló látszólag egyszerű de élesben fontos dolgokat gyakoroltunk. Kicsit szemléltessen ,hogy valóban el lehet rontani , 3 emberke pótvizsgázott ami a hajó kassza gyarapodását is jelentette.
Aki olvassa rendszeresen a naplót márt biztosan tudja, hogy minden pótvizsga 10 eurós befizetési kötelezettséggel jár amit majd közösen elköltünk, így ha sok a pótvizsga lehet dőzsölni .
Első napunk így telt majd elmentünk közösen vacsorázni , lévén szép idő kiültünk a teraszra igaz ahogy amikor a nap lement kicsit hűvösebb lett de nem vészesen, a hosszú tél és lakásban töltött esték után mindenki szívesen ül kint a teraszon, beszívva a tengeri levegő sós illatát.
Még nem beszéltem a potya utasunkról aki a Zoltán felesége és ő mint kísérő eljött velünk élvezni a tengert, azért 9 ember már sok lenne a hajón így ők a szállodában laknak,és mivel én és a párom barátai szolidaritásból mi is a szállodában lakunk, a fiuk nagy örömére mert így éjszaka kényelmesebben aludhatnak.

Első napunk így el is telt elég korán sikerült megvacsorázzunk és mindenki ment pihenni.

április 16, péntek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Verővényes napsütésre ébredtünk, a reggelit mi a szállodában töltöttük el, a többiek talán kicsit késve kezdték el mert amikor mi 9 előtt 5 perccel megjelentünk a hajón még tartott a reggeli .Azért a kapitány gyorsan észbe kapott, hogy itt az idő és kiadta az ukázt az elpakolásra, ezek után 10 perc késéssel sikerül megkezdeni az oktatást ami egy kis elmélettel elkezdődött.
Az egyik legfontosabb dolog tanulmányozásával ami a meteorológia előrejelzések átnézését elemzését jelentette. Talán annyira fontos ez a része is mint a manőverezés, hiszen egy jó tengerész előrelátó kell legyen mivel ő felelős mind a hajó mind a hajón utazók biztonságáért , és a vihar elkerülése igen meg könnyíti e feladatát.
Végül is több honlap előrejelzéseit összevetve abban megállapodtunk, hogy vasárnap estig szinte 90 %-os egyezőség van , így holnaptól jó kis bora várható, ami kérdéses, hogy vasárnap lesz-e egy kis eső vagy hétfőn? de ezt holnap esete már sokkal nagyobb bizonyossággal fogjuk látni.
Még egy kis elmélet a mai napi manőverhez kapcsolódóan, majd elkezdünk előbb két kötéllel majd egy kötéllel még a helyé nagy gázzal vinni a hajót jobbra balra, hogy szokjuk. 11 fele aztán sikerült elindulnunk ki az öbölbe ahol jön a szokásos nyílt vízi bójára tolatások tömkelege.
Mindenki gyakorol gyakorol majd a nyolcadik a vizsga.
Közben sikerült egy kis meleg ebédet összeütni, hogy legyen energiánk.
Szerény véleményem szerint nagyon ügyes a csapat mert mindenki nagyon szépen dolgozott,igaz volt egy-két nagyobb gáz a kelténél, amit a kapitány éles füle rögtön észrevett, De végeredményben mindenki szépen levizsgázott igaz pár emberkének kellett pótvizsgázni .

17 Szombat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Bejött a meteorológiai előrejelzés reggel 15-20 csomós bóra fogadott bennünket.
Még kicsit visszatérve a tegnap estére a Gábor köröm pörkölje zseniális volt, ahhoz képest, hogy többen azt mondták, hogy a jó kis laktatós ebéd után nem is éhesek, szinte teljesen elfogyott egy olyan adag ami első látásra mikkor oda tettük melegíteni, úgy tűnt több napra ,megoldja az élelmezési problémánkat .Ezen kívül már csak a Ludmilla aki örülni fog a tegnapi vacsinak mivel jó kis adag csontot gyűjtöttünk neki.
Aki esetleg nem tudná a Ludmilla a Tibor kedvenc moszkvai őrkutyája.
Mi elég korán elvonultunk olyan fél 10 tájékán, így mindenki nyugodtan kipihenheti magát.
Úgy tűnik nem így történt a hajón maradtak lehet kicsit bulizhattak mert ma reggel mindenki nagyokat ásítozott és a reggeli elméleti oktatást kávéval kellett feldobni.
Kicsit a Kapitányunk is laza volt ma 9 helyett csak fél 10- kor kezdtünk majd egy óra múlva kávészünet ürügye alatt ismét volt egy félórás szünet.
A mai nap előrelátólag a horgonyzásra lesz szánva. Azért gyakorlat előtt délelőtt átvettük az elméleti részt is, ami valóban sok eddig nem ismert tanulságos dolgot hozott elő amiből szerintem mindenki csak profitálhat Hát ez is egy olyan terület ami nem egyszerű, főleg ha fúj a szél, és ez esetben szélből nem volt hiány.
Hát azért bevallom őszintén ha lehet az éjszakán át való horgonyzást inkább elkerülném, ez is olyan mint bármilyen más terület amíg az ember nem ismeri a buktatókat nagyon bátor de amikor már tudja mi minden az amire figyelni kell a bátorsága már kicsit meginog.
Aztán végre kimentünk az öbölbe majd a horgonyzás több módszerét átvettük, a sima egyszerű egy horgony ledobástól, a két horgonyosig. Ez utóbbi nagyon vicces volt mert a kis bocival motor nélkül kellett 3 emberkének a 25 kilós horgonyt beemelve kievezni majd ledobni a horgonyt utána pedig vissza.
A fiúk nagyon lelkesek voltak így önként jelentkezve mentek evezni a Géza és a Zoli evezett a Gyurinak könnyebb volt a dolga ő csak a kötelet felügyelte, a képek tanúsága szerint mint egy pasa terpeszkedett a csónak órában.
Ezenkívül még tanultunk biztonsági lekötést, a hajó befordítását oldalt a szélnek, és nem volt egyszerű feladat a két horgony beszedése sem. És nem beszélve arról, hogy a fő horgony láncot az elektromos horgonycsörlőt mellőzve kézzel kellett felszedni, 1 méter lánc 5 kg, itt a Kapitány kicsit vicces kedvében volt mert miután én simán vettem az akadályt, a Gézát szívatta azzal, hogy "...hát neked miért nem megy a behúzás?", amíg ki nem derült, hogy közben kicsit hátramentbe téve tolatott a hajó.
Közben még futotta egy egyszerű tésztás ebéd elkészítésére is majd meg kávéztunk.
Délután a horgonyzási gyakorlatok befejezése után még maradt idő egy kis tolatgatásra, gyakorolva még a a mólóra háttal történő beállást, sajnos a rendőrfordulós beállás senkinek nem sikerült , de nem adjuk fel.
Így a mai nap szerintem kicsit lazábban és nem annyira elfáradva jól eltelt, lezárva az András szép beállásával a 16 csomós szélben.
Kis szünet majd indulás a vendéglőbe az előre megrendelt bárány elfogyasztása reményében, ami igen jól sikerült, így a kis csipet csapat teljes megelégedéssel jött el a vendéglőből.
A Kapitányunk kicsit különcködött , saját bevallása szerint úgy jól lakott az ebéddel, hogy nem kért rendes vacsorát, igaz e helyett megevett két csokis palacsintát. Eszter, ha netán nem tudnád üzenem neked, hogy a Tibor imádja az édességet, minden étkezés után kéri a desszertet. Vacsora után ismét a kapitány kifogyhatatlan vicceinek a hallgatásával telt majd irány aludni. Jelzem este még mindig 15-18 csomós a szél, igazából nem bánom, hogy nem szélcsendes időben kell gyakorolnunk , ezt már kicsit jobban élvezem ahogy kezdem jobban érezni a hajót és próbálni a felügyeletem alatt tartani, de erről inkább majd a Kapitány nyilatkozzon.

Április 18-19
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
És elérkezett az utolsó egész napi tréningünk holnap már csak fél napot leszünk.
A mai reggel még viszonylag szép idővel fogadott te távolban már látszottak a csúnya eső felhők és sajna 9-re mire meg kellett jelenni a hajón már elkezdett előbb szemerkélve majd zuhogva esni.
Tehát a reggeli gyakorlat elmarad e helyett tanulásként egy videót néztünk ahonnan levonhattuk a tanulságokat, hogy egy út előtt és közben, hogy nem szabad vitorlázni. A film állítólag igaz történet alapján készült , holott szerintünk voltak benne elég sok logikai bukfencek, de a lényege az volt, hogy egy Marilend- Fort Lauderdaule útvonalon lecsapott 60 csomós vihar alkalmával, hogyan süllyedt el a hajó és pár napon belül hogyan halt meg az 5 fős személyzetből 3.

Szerencsére 11 fele kezdett kitisztulni az idő, így elkezdhettük a mai gyakorlatokat, Ami a helyünkre való tolatásos beállásból állt először balról majd jobbról.
A könnyű ebéd ellenére, ami roston csirke mell és salátából állt az ebéd után szinte mindenkinek rosszabbul ment mint előtte , lehet nem csak inni de jóllakni sem ajánlatos hajózás közben mert a figyelmed ezáltal lankad ?
A Kapitány mindenesetre bejelentette, hogy Ő nem valószínű, hogy fog vacsorázni. Így ma ezzel a feladattal alig gyűjtöttek 10-eseket . Közben volt egy szakasz amikkor a kapitány kicsit elhagyta a hajót így a Gyurit mi vizsgáztattuk, a kapitány annyira bízott bennünk, hogy el is fogadta, a Zolinak már nem volt ilyen szerencséje,de szépen teljesítette a feladott .
ű Ezután jött a nehezebb része a jobb oldalról történő betolatatás.
Nem mintha ezek a tolatgatásak nem fértek volna ránk, és még mindig van mit finomítani, mert sokan egy szép beállás után a gáz nem megfelelő kezelésével és a kormány nem megfelelő irányba történő eltekerésével a legvégét néha sikerül elrontani.
Szóval ettől függetlenül többen sajnáltuk, hogy az oldalra történő beállást nem sikerül gyakorolnunk de sajnos nem volt üres a móló ahol ezt lehetett volna gyakorolni.
Ma kicsit hosszabbra nyúlt a tréning, hogy legalább 4-szer tudjuk gyakorolni a beállást, így 7 fele végeztünk, de végül is semmitől nem késtünk le, de a későbbi vacsi miatt közben a Kapitány is megéhezett így nem csak nézte ahogy mi élvezettel vacsorázunk.
Ma a Füge pálinkás volt a soron miután az előre kinézett vendéglő zárva volt.
Hát a csapat nagyon gyenge volt mert a füge pálinkából alig fogyott.
Kicsit elhúzódott így csak 10 fele végeztünk ezután viszont jött a pihenés.


április 19. Hétfő

Hétágra süt a nap , ma még van 3 óránk gyakorolni a horgonyos kikötést. Ez egy igen összetett feladat sor itt minden eddig tanult manővert használtunk,a lényeg egy horgonyozással egybekötött tolatás mólóra kikötés majd indulás .
Nem mindenkinek sikerült olyan szépen a feladat ahogy a Kapitány elvárta volna de azért semmi esemény nem volt.
Egész gyorsan sikerült végeznünk, így már háromnegyed 12-kor kikötöttünk, és jöttek az utolsó tanácsok és az értékelés. Kedves Kapitány köszönjük ismét a sok jó tanácsot most sem unatkoztunk, sokat tanultunk, és nagyon gyorsan elrepült ez a 3 egész és 2 fél nap.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től