MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2010 április szkipper tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2010 április szkipper tréningje2010.04.22. - 2010.05.01.

288. út
Ez egy speciális gyakorlati oktatás, ahol a partmenti hajózás elméletéből legalább 70%-os szintet elért kadétok megismerkedhetnek a hajózás gyakorlati fogásaival.
Mellesleg legalább 500 mérföldet, ebből legalább 60-at éjszaka fognak hajózni.

Résztvevők:
Vass Tibor, kapitány
Legénység:
Dancsó Pál
Vértes Jenő
Görhöny Levente
Cserkúthy László
Strasser Tibor
Cziegler József
Németh József
Korompay Zoltán

Üzenet a hajónakRészletes napló

Április 22, csütörtök. Az első nap.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Odysseus a parton
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kötélvágó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Fél 12-re érkeztem meg Punatba. A hajó a parton volt, de minden rendben volt vele, látszólag. A hajósboltból elhozattam az új horgonyláncot, és kicseréltem a régi rozsdással. Ez a régi lánc 8 manővertréninges szezont bírt ki. Átlagosan 6 manőver tréninget számolva, és tréningenként átlagosan 20 akciót számolva csak a manőver tréningeken kb. 1000-szer dobtuk le és húztuk vissza. Plusz még hozzájön a lánc normál használata évközben.
Szóvolt megszolgálta az árát. De ezzel nem került szemétdombra, egy Grisa nevű halásznak adtam, aki nem győzött hálálkodni. A vízrebocsátás előtt vettem észre az utolsó tüzetes ellenőrzésnél, hogy a kötélvágóban elpattant egy teflon csapágy. Már mozgott a hajó a daru felé, amikor a régiből kiszerelve kicseréltem.
Most már nyugodtan vízre kerülhet az Odysseus. A daru mérlege most csak 19,6 tonnát mutatott. Lefogyott volna a hajócskám talán? Vagy csak a tartályok üresek?
Szóval 3 órakor kiszabadult a parti kórházból és hamarosan a megszokott helyén ringatózott, várta a Portorozból érkező kadétokat.
Hamarosan meg is jöttek. Fáradtan, törődötten, de izgatottan, elszoruló szívvel, de boldogan léptek a fedélzetre. Ezért tanultunk hónapokon át, gürcölve a házi feladatokkal és a tesztekkel? Vajon milyen lesz? Itt fogunk 10 napig lakni? és más hasonló kérdések kavarogtak bennünk.
Aztán belecsaptunk a lecsóba! Rögtön egy kis elmélet után az előre-hátra és a bójára tolatás gyakorlat következett. Ez olyan egyszerűnek tűnik, de ki kell próbálni.


Zoli naplója:
Délután 4 órakor megérkeztünk Punat Marinába Portorosból egy mikrobusszal.
16:45-kor kihajóztunk manőver tréningre a kikötő előtti öbölbe, ahol bójára állást gyakoroltuk. A feladat az volt, hogy a bójától eltávolodva előre és hátra motorozással a bóját tolatva kellett megközelíteni fél méterre a hajó középvonalában. A gyakorlatot mindenki háromszor végezte el. A harmadikra mindenkinek sikerült közel kerülni a bójához. Azért még van mit gyakorolni. . .
Este 7 órakor érkeztünk vissza a kikötőbe. Egy kellemes parti vacsora után készül a csapat az esti nyugalomra.

Április 23. Péntek Tankolás Krk városban, megnézzük a fakókeselyűket, és Tito börtönszigetét, majd visszatérünk Punatba.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A reggeli eligazítás után kihajóztunk Punatból a Krk város felé, hogy megtankoljuk hajónkat. Ez elég nehéz kikötés számunkra, mert csak a baloldalunkkal tudunk kiállni a benzinkúthoz, mert sekély a víz. A balcsavaros Odysseus viszont csak a jobboldalával szeret kikötni, a ballal nem. Ennek ellenére Palinak sikerült odalopni a hajót a parthoz.
Innen a Plavnik-szigetet túloldalára hajóztunk, hogy megnézhessük az itt élő állítólag 9 fakókeselyűt. Ezek Európa legnagyobb madarai. Kb.. 1 méter magasak, a szárnyuk még hatalmasabb! Sajnos végül csak kettőt láttunk.
Innen elhajóztunk Titó női politikai börtönszigetéhez, a Sv. Grgurhoz. Persze ma már csak a romok maradtak, és persze az új élet egy büfé formájában próbál visszatérni. Itt az oldalkikötéseket szerettem volna gyakoroltatni, de jött egy üdülőhajó és már nem volt számunkra hely. Később elkezdődött az eső, útra keltünk.
A szigetet megkerülve lecsapott ránk a júgó, a sirokkó egy 44 csomós pöffenettel meg esővel.
A szél kezdetben 20 csomó körül állandósult, de aztán csak az eső maradt. Hiába húztunk vitorlát, negyed óra múlva ismét motoroztunk.
Átfázva, éhesen érkeztünk vissza. Szerencsére jó a fűtés a hajóban.
Vacsora után kiosztottam a holnapi feladatot: koordinátákkal megadott pontokon kellett parthajózási módszerekkel áthajózni.
A kadétok nem tudták, mi lesz az alakzat, csak annyit, hogy a pálya 70 mérföldes lesz!

Április 24. Szombat Hajózás két csillagban a 70 mérföldes pályán.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Szóval tegnap este éjfélig a kadétok a szalonban szerkesztgettek, számolgattak, kalkuláltak, hogy felkészüljenek a mai hajózásra. Csak ilyeneket lehetett hallani:
"Mennyi a deviáció 256 fokban?"
"Jól vontad ki a kopaszerrort?"
"Nektek mi jött ki a 5B szakaszra a CÉCÉre?"
"El ne csesszétek nekünk a rottát, mert mi fogjuk átvenni a hajót tőlletek!"

Szóval igazi alkotó légkör uralkodott a hajón. Mindenki nagyon élvezte, hogy holnap kipróbálhatja élesben az eddig megszerzett ismereteit. Nagyon tetszett nekem az egész légkör és hangulat. Szerintem a fiuk is élvezték!
Reggel még felvettük a saját deviációs görbénket, kétszer körbefordulva a kikötőben, ami majdnem pontosan azonos lett az előző csapat által készítetthez.
A deviáció a kormánytájoló eltérése az elméleti mágneses iránytól. Ezt a hajón lévő mágnese anyagok okozzák. Minden irányban más-más eltérést okoz, hatása nagyon összetett.
Aztán a kadétok szépen kivezették max. 4 csomóval (ez a megengedett sebesség duplája) a hajót a kikötőből, majd elkezdődött a látszólag értelmetlen kacsázás, fordulás, irányváltoztatás.
De én tudtam, hogy egy nagy ötágú csillagot kellett meghajózniuk, úgy, hogy először cikkcakkban az ágait, majd a belsejét ötszögben kellet végigjárni. Amikor végeztek, akkor jött a nagy csillag belsejében lévő kis csillag ugyan így.
Kezdetben szakadt az eső, később sütött a nap, volt időszak, amikor csak a sürgős helymeghatározási feladatok terelték el egyes kadétok figyelmét a tengeribetegségtől, de a hajó 8 csomóval száguldott a szürke tengeren, egy külső szemlélő számára értelmezhetetlen összevisszaságban.
De a GPS fáradhatatlanul rajzolta a hajó nyomvonalát. Néha bele kellett szólnom, és vissza kellett vezetnem a hajót a csillag vonalaira, de összességében nagyot alakítottak a fiuk!
A partmenti navigáció pontossága itt kb. 0,1 mérföld, vagyis 200 méter volt. Ez a térképen 2 mm! Ennél nagyobb hibát senki sem követet el!
Később, amikor az eső miatt eltűnt a part, akkor a radar került az első helyre. Fel kellett ismerni a partokat, megmérni távolságukat és fel kellett rajzolni a helyzetünket a térképre.
És sikerült és jó volt és megtanulták!
Gratulálok kadétok a mai teljesítményetekhez.
Férfimunka volt!
Érdemes volt ennyit tanulni!

Április 25. Vasárnap. Elmélet és bójázás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Mára elromlott az idő. Már este el kezdett esni, fújt a bóra, és ez így ment kb. délig. Felhasználtam a lehetőséget és pótoltam az elmaradt különböző elméleti képzéseket. A riasztás leadásától a kötéldobásig bezáróan.
Végül most tartottam meg a manőver tréning manuális gyakorlatait is. Közben felhasználva bórát, a kadétok húzták a mólót, vagyis egy szál kötélen oldalszélben meg kellett állítani és meg kellett tartani a hajót. Amikor már jól ment minden, akkor elmentünk bójázni: be kellett fejeznünk a csütörtökön elkezdett gyakorlatokat.
A kadétok szépen levizsgáztak, majd a helyünkre való tolatás következett.
Ismét este hétkor hagytuk abba.
Holnap megint izgalmas feladat vár rájuk: be fogják gyakorolni a Williamson-fordulót, meg fogják tanulni a szektoros keresést és a felkutatást a növekvő négyzetek módszerével. Eddig ezek értelmetlen holt ismeretek voltak a számukra. Eddig. Remélem holnap este már másként fogják látni!

Április 26. Hétfő Williamson forduló, szektoros keresés és felkutatás növekvő négyzetekkel, hazafelé pedig a 10 méteres izobatán hajózunk vissza a partmentén
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Williamson-forduló
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat fordulói
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Jenő csak a tájoló figyeli a Williamson fordulóhoz
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A szektoros keresés első menete
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fél óra hajózás után is a bójánk mellett vagyunk immár harmadjára
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A teljes gyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Levi figyel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
2 óra múlva is a bójánkhoz érkezünk. Itt még meg van.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A növekvő négyzetes keresés áramlatban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kotta: így kell hajóznunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
C. Józsi hajózza a saját szakaszát
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Alkotói rendetlenség
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Pali a soros
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
N. Józsi
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Földiek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hol vagyunk?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Jenő
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A szöveg hamarosan...

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től