MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2010 második kapitány tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2010 második kapitány tréningje2010.07.17. - 2010.07.31.

294. út
A feladat: lehajózni legalább 1000 mérföldet (ebből 200-at éjszaka) és elvégezni 10 csillagászati helymeghatározást.
Eközben begyakorolni a nyílttengeri hajózás fortélyait.

Résztvevők:
Nemetz Alex
Horváth Kund
Hornok Tamás
Kalló Sándor
Józsa Jácint
Dacher László
Nyírő Imre
Pausz Ervin
Vass Tibor, a kapitány

Üzenet a hajónakRészletes napló

Július 17. szombat. Indulás a rekkenő hőségben
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
KUND naplója

Objektív:
Pozíciónk: 44-34,3 N és 14-49,0 E
LT: 2204
Mai megtett út: 31,4 NM
Összes megtett út:31,4 NM
Létszám:8+1 fő

Időjárás:
Szél:1-2 Bft
Tenger: 1
Levegő hőm:28 fok
Víz hőm:27fok

Események:
1430 Behajózás az Odysseus iskolahajóra
1600 Utolsó szárazföldi ebéd és eligazítás
1725 Hajó elkötése (Alex) majd horgonyzás (első őrség szolgálatba lép: Alex és Kund)
1745 Horgony fel és indulás
1750 Gép leáll rövid sodródás, fürdés
1805 Gép indul (második őrség szolgálatba lép: Sanyi, Tamás)
1820 Oktatás
2045 Navigációs fények be
2150 Oktatás vége
2200 Harmadik őrség szolgálatba lép: Jácint, László


Szubjektív:

Mindenki sokat dolgozott az elmúlt hetekben azért, hogy végre két hetet a tengeren tudjon tölteni, és gyakorlatban is alkalmazhassa az egész télen szorgalmasan tanult ismereteit.
Sajnos az utazás egy kicsit lassúra sikerült, mert a turista szezon kellős közepén tartunk és szombat, szokásosan a turnusváltás napja. Így a Zágrábi fizetőkapu előtt jó egy órát álltunk, majd közvetlenül utána egy másikat, egy baleset miatt. Szerencsésnek tarthatjuk magunkat, hogy nem annak a magyar családnak a helyében vagyunk, amelyikek ott ért véget a nyaralása.
A berámolás és a maradék élelmiszer beszerzése után leültünk a helyi Pizzázóba, hogy megbeszéljük az utunk stratégiáját. Egy bonyolult szavazási rendszer alapján megszületett az elhatározás: Máltára megyünk.
Ez a jelen pillanatban csak egy terv, mert ehhez holnap 1000 körül Visre kellene érnünk. Sajnos ez nem tűnik - egyenlőre -reálisnak. A számtások szerint kb 1230 körül fogunk befutni. Akkor még tankolni kell, meg kijelentkezni a horvát hatóságoknál. Szóval nem nagyon valószínű, hogy sikerül véghezvinni. Közben éjszakára még egy hidegfront átvonulása is várható némi zivatarral... Vissza a történésekhez: A szavazás után gyorsan megfürödtünk Punatnál az öbölben, aztán elindultunk. Még egyet fürödtünk 1800 óra körül, utána pedig Tibor ismét elmondta a hajó műszereinek használatát. Szörnyű, hogy ha az ember nem találkozik ilyen felszereltségű hajóval, mennyi mindent elfelejt. Az oktatás közben mindenki igyekezett érdeklődően és értelmesen csillogtatni a szemét, hogy elfedje az elmúlt hetek és az út fáradtságát. Szerencsére azonban Tibort nem lehetett átverni, ezért a harmadik órába már nem kezdett bele.
Most vágtat a hajó a sötét éjszakába. Az őrség a villódzó radar és navigációs képernyőre tapasztja a szemét. Igyekszik beazonosítani a környező hajókat, a partvonalat, hogy a legénységet biztonságosan vigye közelebb a célhoz.

Július 18. Lastovón kilépünk Horvátországból, irány az Otrantói-szoros
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajózásunk útvonala Lastovóig
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Kund naplója
Objektív:
Pozíciónk: 42-44,7 N és 16-49,5 E LT: 1641
Mai megtett út: 147,8 NM
Összes megtett út: 179,2 NM
Létszám: 8+1 fő

Időjárás:
Szél: 1-3 ft változó, lassan erősödő
Tenger: 1
Levegő hőm: 34°C
Víz hőm: 26°C

Események:
- Délelőtt a nap kétszeri mérésével foglalkoztunk. Megmértük délelött a nap magasságát, majd deleléskor ismét. Ezen mérések alapján meghatároztuk a pozíciónkat.
- Délután egy mérési sorozatot készítettünk, ami alapján Tibor meg tudja határozni a fejlődésünket, esetleg a visszafejlődésünket.
Ez 7 Nap magasság mérésből számított standard hibának a meghatározását jelenti.
Jelenlegi állapot a következő:
Alex 0.7 perc
Kund 0.4 perc
Tamás 2.7 perc
Sanyi 0.6 perc
Jácint 1.6 perc
Laci 1.7 perc
Imre 2.9 perc
Ervin 0.9 perc

Tibor szerint most még min 3.0 percnél pontosabb mérés jónak számít!

Lastovo -n kikötöttünk. 240l gázolajat tankoltunk. Most éppen kijelentkezünk Horvátországból.

Szubjektív:
A mai nap folyamatosan a motor dübörgését hallgattuk. Kétszer úsztunk a tengerben. Nagyon kellemesen meleg a víz.
A szextánssal való ismerkedés megkezdődött, kinek több kinek kevesebb sikerélménnyel, de a mai feladatot mindenki megfelelő szinten végrehajtotta.
Horvátország elhagyása egy kicsit nehézkes lett, mert Vis-re nem értünk oda időben. Tibor felfedezte, hogy Lastovo -n még vasárnap is este 2000 óráig van lehetőség kilépésre. Így idejöttünk. A kikötő nagyon szűk. Alig van hely fordulni, biztonsági terület pedig egyáltalán nincs.
Miután kilépünk irány az olasz csizma sarka: Santa Maria Luka. Sajnos ezen a szakaszon térerő nincs, ezért információkat se tudunk online szolgáltatni a csapat állapotáról.Az átkelés 24-26 óra így várhatóan csak utána lesz újabb információ.
Az előrejelzés szerint az előző éjszakára ígért hidegfront csak most érkezik. Amit hoz: 30csomós szél 50 csomós széllökésekkel.
A beosztásunk ("A" őrség Alex+Kund) szerencsére kedvezőbb mint az elmúlt éjszaka, mert a kutyaőrség nem a mienk. Ugyanakkor olyan kellemes éjszakára sem számítok, mint az elmúlt volt. Simán lehetett egy szál pólóban a kokpitban aludni.
Lassan kifutunk, elhagyjuk Horvátországot. Olaszországból jelentkezünk legközelebb.
Indul az igazi kaland, amikor nem látunk szárazföldet, csak a tengert körös-körül!

Júl.19. Áthajózunk az Adrián, éjjel nagy villámlással átment rajtunk a hidegfront
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajózásunk eddig
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Próbálkozunk a pecával
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Hajónapló
2010.07.19. hétfő

Objektív:
Pozíciónk: 39-47,8 N és 18-21,7 E LT: 1641
Mai megtett út: 147,8 NM
Összes megtett út: 205,5 NM
Létszám: 8+1 fő

Időjárás:
Szél: 3-5 Bft változó, éjszaka beerősödött, aztán amire este kikötöttünk legyengült
Tenger: 3-1
Levegő hőm: 34°C
Víz hőm: 26°C

Események:
- A tankolás után nekivágtunk a nyílt tengernek. - Délelőtt a nap kétszeri mérésével foglalkoztunk. Megmértük délelött a nap magasságát, majd deleléskor elfelejtettük. Így sajnos a délelötti méréseink is fölöslegesek voltak, nem tudtuk meghatározni a pozíciónkat délben.
- Az olasz partokat megközelítve vitorlát bontotttunk. Igen jó raumos - hátszeles szakaszt futottunk. A hajó 20-25 csomós szélben bőven 8 csomó felett haladt.
- Este 18 óra után kiléptünk az Adriai-tengerről, és beléptünk az Ion-tengerre. - Kikötöttünk Santa Maria di Lueca -n. Szubjektív:
A tankolás után megcéloztuk a nyílt tengert. Ahogy lassan eltünt a horizonton a horvát part egyre sűrűbb felhőzet bontakozott ki elöttünk. A távolban villámok cikáztak. A radaron feltünt az eső. Természetesen ezek mind pontosan az utunkba esetek. Az éjszaka háborgó tengeren erős szélben és esőben telt. Szerencsére Tibor kívül belül telezsúfolta a hajóját elektronikai szerkezetekkel, így aki nem akart kinn ázni, gyakorlatilag belülről radar és AIS segítségével tudta irányítani a hajót.
A reggel még hasonló hánykolódással telt. Szerencsére már senki sem lett rosszul. A vitorlák felhúzása változatosabbá tette a hajón az életet. Végre nem hallottuk a motor dübörgését. A sebességünk az első szakaszon megközelítette a motoros haladásunk sebességét. Amikor gyengült a szél, egy darabig még tudtunk vitorlázni, aztán bevontuk a vitorlákat és az utolsó egy órában motorral hajóztunk a kikötőig. Körülbelül 8-10 órát vitorláztunk.
A holnapi nap az olasz csizma talpa mentén navigálunk. Természetesen nem partközelben. Az előrejelzések szerint holnap kifejezetten a mérések végzésére lesz alkalmas az időjárás. Az alábbi méréseket tervezzük: helymeghatrozás két nappozícióból, egy nappozíció + egy delelésből, délután holdpozíció + nappozícióból és este pedig csillagmérésből. Így az előírt mérések 70%-át abszolválhatjuk.
Miután az egész hajó horkol én is megyek és elteszem magam holnapra (mára).

július 19. AZ olasz csizma talpa mentén hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az éjfélig tartó utunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 5,995 KB

Objektív:
Pozíciónk: 38-26,6 N és 16-38,4 E LT: 2200
Mai megtett út: 116,2 NM
Összes megtett út: 504,8 NM
Létszám: 8+1 fő

Időjárás:
Szél: 1-3 Bft változó, folyamatosan gyengült
Tenger: 1-2
Levegő hőm: 33°C
Víz hőm: 25°C

Események:
- Reggel 0700 kor kifutottunk Santa Maria di Lueca kikötőjéből - Indulás után rögtön megmértük a nap magasságát.
- 11 óra után ismét a nap magasságát mértük.
- 13 óra körül meghatároztuk a nap delelési magasságát
- Délután akinek volt kedve megmérte a holdat és napot, de nem számoltunk belőle.
- Este a rádiótelex rejtelmeibe merült el Tibor és Jácint.
- Szürkületkor megmértük a kiválasztott csilagok magasságát.

Szubjektív:
A mai nap elég hullámosnak indult. Szerencsére jó darabig volt szél, hogy stabilizálja a hajót. A delelés mérése és az összes számítás elkészítése után kiderült, hogy a sémákat nem szabad univerzálisan használni. Nem jó, ha javítva van benne valami. Ugyanakkor sajnos pont az a séma hiányzott az elküldött anyagból, amit használnunk kellett volna. Tibor természetesen a segítségünkre sietett és nyomtatott mindenkinek 3-3 sémát.
A délután az feladatok újra számolásával és tisztázásával telt, ezért a hold és a nap egyszerre történő mérése elmaradt. Azért egy páran megmértük, de nem használtuk fel az adatok.
Délután a fürdés után odajött hozzánk egy nagy csorda delfin. Laci, Jácint és Alex visszaugrottak közéjük, hogy hátha közelebb jönnek, de csak távolról kerülgették a hajót. Egészen addig amig mindenki vissza nem mászott, és a hajó el nem indult. Amikor viszont elidult a hajó orra mellett úsztak egy darabig, aztán eltüntek.
A szürkületi mérések előkészítése egy kis késéssel kezdődött, mert Tibor és Jácint a rádiótelex beállításával volt elfoglalva. Szerencsére ezt sikeresen megoldották.
A szürkületi mérések elég hektikusan zajlanak, mert nagyon rövid idő van, arra, hogy az alig látható horizontra egy éppen hogy pislákoló kis tűhegynyi valamit illesszen az ember. Közben még a hajó is mozog alatta, és amikor végre sikerül lemérnie, akkor valami marha (én) nem figyel oda! Szóval a mérések feszültséggel voltak tele, de mindenkinek sikerült lemérni a csillagokat.
Holnap megnzük az Etnát. Onnan jelentkezem legközelebb.

Július 21 - Etna és Taormina
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A helyzetünk éjfélkor
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Feltűnik az Etna
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Taormina
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Jacht Akadémia sziklakertje szépen gyarapodik
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Objektív:
Pozíciónk: 37-44,8 N és 15-14,4 E LT: 2400
Mai megtett út: 87,6 NM
Összes megtett út: 592,4 NM
Létszám: 8+1 fő

Időjárás:
Szél: 1-2 Bft
Tenger: 1
Levegő hőm: 34°C
Víz hőm: 25°C

Események:
- Reggel befutottunk Szicilia Riposto nevű kikötőjébe.
- Elautóztunk az Etnához. Itt a csapat ketté vált. 3 fő felment az Etna fő kráteréhez. a többi megnézte a 2001.es kitörés kéráterét, illete a Szilveszteri kitörés kráterét. - Bevásároltunk, és az élelmiszert beszállítottuk a hajóra.
- Tovább autóztunk Taorminába. Itt sétáltunk, megvacsoráztunk és vágtattunk vissza a hajóra, nehogy Tibornak csalódást okozva elkéssük a kifutást.
- Kifutottunk a Lipari szigetek felé. Szubjektív:
A mai felűnt elöttünk Szicilia partvonala. Miután megtankoltunk, és kikötöttünk Ripostoban a csapat szokásos némaságba burkolózott. Ugyanis Tibor megkérdezte, hogy ki fogja kibérelni és vezetni a kisbuszt. Természetesen én bírtam a legkevésbé a csendet, ezért azt is elvállaltam. ELötte a polémia Málta vagy Lipari szigetek célként való meghatározása volt. Javaslom Tibornak, hogy a későbbiekben minden természetes személynek és minden beosztásnak is adjon egy-egy szavazati jogot. A jelen rendszerben ugyanis 3-5 arányban a Lipari szigetek nyertek. Ugyanakkor, ha a naplóírónak, a pénztárosnak és a sofőrnek is van egy-egy szavazati joga, akkor 6-5 arányban Málta nyer. (Mindhárom feladatot én birtoklom, de a viharlámpának még van hely)
Egy frissítő fürdő után elindultunk az Etnához. Tibor nagyon kedvesen felajánlotta 620-as Garmin GPS-ét, hogy nehogy eltévedjük. Háááááááát.... Sajnos a GPS térképe az egyirányú utcákat kétirányúnak ismeri. A speciálisabb (olaszos) körforgalmak nomál körforgalmokét vannak benne tárolva. Vannak olyan kicsi utcák, amin szerinte lehet közlekedni személyatóval. Hát szerintem nem! Az olaszokat nem kérdeztük meg, de nem láttunk benne autó, csak kismotor forgalmat. Ezek után inkább a táblákra hagyatkoztunk, és így el is értük az Etna lanovka alsó állomását.
Itt a csapat szétesett. 3 fő elment a fő kráterhez. Azt ígérvén, hogy küldenek SMS-t, amikor felértek. Hát még most sem kaptunk, pedig már vissza is értek. A lenn maradó csapat is kettévált. Ervin meg én femásztunk a meredek úton a 2001-es kitörés kráteréhez. A maradék három fő a lankás hosszú utat választotta.
Privát: Rájöttem, hogy miért utáltam világ életemben a szandált: A kis kavicsok belemennek, rájuk lépek, csúnyát mondok, majd kiesnek belőle. A nagy kavics belegy, rálépek, csúnyát mondok, nem esnek ki újra rálépek, megállok fél lábon rázogatni. Miután a szandálom üres újra eindulok, de a fenti ciklus ismétlődik a végtelenségig. Privát vége
Miután beértuk mind az öten a krátert visszamentünk az autóhoz. Ittunk egy kapuccsínót, ettünk egy fagyit. SMS-t nem kaptunk, ezért elmentünk a Szilveszteri kráterhez is. Azt is körbejártuk. Még mindíg nem történt semmi. Ezért átálltunk, és megraktuk a buszt kövekkel. (Tibor kért egy-két tufát a Jacht Akadémia sziklakertjébe.)
Szerencsére a többiek nem hitték azt, hogy elmentünk, ezért szerencsére nem estek kétségbe és nem kezdtek el téblábolni, össze-vissza telefonálni, amit a jól álcázott rejtekhelyünkről filmre vehettünk volna, és valamelyik átveréses műsorban jó pénzért eladhattunk volna. Amely pénzen aztán öten összeveszünk és oda a barátság. Szóval nagy szerencse volt!
Az Etna után útbaejtettünk egy bevásárlóhelyet. Minden vackot összevásároltunk, ami ehetőnek tűnt és valószínűsíthető volt, hogy a következő egy hetet kibírja.
A visszaút a GPS fentebb leírt jótulajdonságai miatt igen hosszúra sikerült. De minden esetre sikeres volt!
Elindultunk Taorminába. Egy darabig megint hittünk a GPSnek. Nagy hiba volt! Dehát mint tudjuk okos ember más kárám, buta meg a sajátján se tanul...
Taormina: A következő tréningeknek javasoljuk az autópálya használatát! Ugyan borsos a díjja (1,10EURO) de megéri! Ugyanígy javasoljuk a parkolóházak használatát. Ahogy beér az ember a Taorminai körforgalomba be lehet menni egybe, vagy a következő kihajtón a hegy túlsó oldalán lévőbe! kb 2ERU/óra a parkolási díj, de a városba autóval felmenni egyáltalán nem érdemes! Parkolóhely egy darab sincs, viszont a tömeg az rettenetesen nagy!
A város csodálatos! Egy hegycsúcs tetejére épület szürreális utakkal, épületekkel. A régi városközpont többé kevésbé ép, vagy legalább is kijavított. Műemlévédelemnek, városképvédelemnek nem sok nyoma van. Ettöl függetlenül egy nagyon hangulatos, kedves városka. Ha valaki meg szeretné részletesebben nézni, szánjon rá legalább fél napot és egy jó utikönyvből készüljön fel.
A taorminai vacsora után megismerkedtünk az AUTOMATAELŐREFIZETŐSBENZINKÚTTAL. Ez egy nagyon kedves és szolgálatkész eszköz. A nap 24 órájában szívesen ad üzemanyagot. Néhány hátránya van:
1. A kezelési utasítás olaszul van
2. Előre kell fizetni
3. nem ad vissza...
Mindenesetre ezt is megoldottuk. Feltankoltuk az autót. Beállítottuk a helyére. Csak pár percet késtünk, és elindultunk időbe, hogy 5 óra körül a Messinai-szorosál legyünk. Most is éppen a motor dübörgését hallgatjuk, a hullámokat élvezzük és haladunk a célunk felé.

Július 22 - Áthajózunk a Vulkánok Földjére
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 45,298 KB

Objektív:
Pozíciónk: 38-48,3 N és 15-14,7 E LT: 2400
Mai megtett út: 103,1 NM
Összes megtett út: 705,5 NM
Létszám: 8+1 fő

Időjárás:
Szél: 1-2 Bft
Tenger: 1
Levegő hőm: 34°C
Víz hőm: 28°C
Horgonyon állunk

Események:
- Hajnalban áthajóztunk a Messinai szoroson
- Lehorgonyoztunk a Vulcano sziget egy öblében
- Kikötöttünk a Vulcano szigeten
- Lehorgonyoztunk a Lipara sziget mellett két helyen
- Elindultunk a Stromboli felé. Közben csillagászati méréseket végeztünk. Ma mindenki megmért 4-4 csillagot.
- Megnéztük a Strombolit, miközben pöfékelt és szikracsóvákat vetett ki magából.


Szubjektív:
Hajnalban a Messinai-szoros áthajózása után vettük át Alexszel a szolgálatot. A Vulcano szigetig hajóvadászatot tartottunk. Lefényképeztük az arra járó hajókat. Alex csinált egy pár portrét és lencsevégre kapott két delfint.
A Vulcano szigetnél fürödtünk. Utána megpróbáltunk beállni a marinába, de három óráért is 50 Eurót akartak kérni. Ezért beálltunk a városi kikötőbe. Itt igen kellemesen használható függőhidat készítettünk a járóból. Jácint, Laci, Sanyi és Tamás felmentek a krátert megnézni. Mi megcsodáltunk néhágy kikötést. Ezek a nagy utasszállító hajók nem bonyolítják túl a kikötést. két kötél elöl, járó motor hátrában és már mennek is tovább.
Mi is továbbálltunk. Átmentünk Lipara szigetéhez. Átcsúsztúnk két monumentális természetes kőoszlop között, majd egy kis védett öbölben megálltunk. Sajnos a medúzák között elterjedt a hír, hogy Tamás a hajón van, ezért csapatokba szerveződve mind rá vadászott. Az egyiknek szerencséje is lett! Szegény Tamás egyész délután citromban ázott.Érdekes, a többieket nem bántották.
A medúzák miatt átálltunk egy másik öbölbe. Itt is elég sok medúza volt, de mivel Tamás nem ment be a vízbe nem vadultak meg.
A második medúzanézés után elindultunk a Strombolihoz. Ez egy működő vulkán, mi folyamatosan gázokat, szikraesőt esetelg köveket lövell ki magából. Másfél órán keresztül vártuk, hogy történjen már valami, de csak pár pöffig jutott. Azonban, ahogy készülődni kezdtünk, azonnal az eddig látott legnagyobb szikracsokrot lőtt ki.
A Strombolihoz vezető úton megmértük a Vénuszt, a Denebet, az Antarest és az Alkaidot. Elötte naplementekor a nap alapján meghatároztuk a tájolóink deviációját.
A Stromboli északi oldalán dobtunk egy horgonyt és most erősen reménykedünk, hogy nem kell éjszaka felszedni és továbbállni.

Július 24- 25 : Áthajóztunk a Jón-tengeren, reggelre Ithakába érkeztünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Hajónapló
2010.07.24. szombat

Objektív:
Pozíciónk: 38-24,5 N és 19-37,5 E LT: 2332
Előző napló óra megtett út: 294,5 NM
Összes megtett út: 1000,0 NM
Létszám: 8+1 fő

Időjárás:
Szél: 4-7 Bft
Tenger: 4
Levegő hőm: 34°C
Víz hőm: 27°C

Események:
- Áthajóztunk a Messinai-szoroson.
- A Spartimento világítótornyát elérve Tibor lekapcsolta a GPS-t. Így a továbbiakban hagyományos navigáció alapján hajóztunk.
- Beerősödött a szél és a hullámzás. 40 csomós szél és 2,5-3,00m magas hullámok érkeztek. - A delelési pozíció meghatározása nem sikerült valami fényesen. Az eredmények erősen szórnak.
- Tibor irányváltást rendelt el, és az egyik helyes delelési mérést alapul véve új második mérést kellett végezni, hogy ebből a pozíciónk meghatározható legyen. Ez relatív jól sikerült.
- Az esti szürkületi mérés és számítás Alexnek sikerült a legjobban! Gyakorlatilag az eszköz mérési hibáján belül sikerült a pozíciónkat meghatároznia! Ez +/- 0,5 tengeri mérföldet jelent!!!! Ez a pont a hajó történetében Alex-Pont néven kerül rögzítésre.
Szubjektív:
A legizgalmasabbnak ez a szakasz ígérezett. Végre tényleg minden külső segítség nélkül csak az égitestek felhasználásával meghatározhatjuk a pozíciónkat! A Messinai-szoroson az esti szürkületben hajóztunk vissza. Szkülla sziklájáról még sokáig integetett Odüsszeusz után a világítótorony.
A tenger ezen szakaszán a szorosban találkozik a Jón és a Tirrén-tenger. A tengerek árapály rendszere jelentősen eltér egymástól, ezért a szorosban komoly áramlások és örvények alakulnak ki. Az Odysseus 11,6 csomó feletti SOG-t ért el. Ez a tengerfenék feletti sebessége a hajónak. Ez azt jelenti, hogy a hajót 4 csomós áramlás hajtotta a helyes irányba.
A környéken a Messinai-szoros miatt igen nagy a hajóforgalom. Kompok, teherhajók, utasszállító és jaht egyaránt szerepel a palettán. A Spartimento fok előtt egy teherhajó úgy döntött, hogy nem adja meg az útjogunkat, pontosabban ott előz meg minket, ahol éppen vagyunk. A reflektorát használva szépen felkért minket, hogy térjünk ki az útjából. No persze hozzáteszem, hogy ez nem azt jeleentette, hogy a hajó küldött az Odysseusnak egy ékes morze üzenetet, amiben bármilyen észszerű indokra hivatozva szépen megkéri a kedves érdekelt másik felet, hogy ugyan adjon már egy kis helyet neki. Nem! Ez a szokásos böhömnagy nagy fekete sötétített üveges autóvezetők eljárását követve egyszerűen ránkkapcsolta a reflektorát. A COLREG nem ismeri, a nagyobbnak van elsöbbsége szabályt. Hozzáteszem ugyanannyira nem, mint ahogy a Kresz sem rendelkezik arról, hogy a kamionnak mindíg elsőbbsége van a motorossal szemben. Miután elég agresszívan közeledett, Tibor úgy döntött, hogy az okos enged, és szidja a másik felmenőit, de inkább kitérünk. Így a csapat megúszott egy spontán megrendezett mentési gyakorlatot. Ez a kis közjáték csak a következő nap délben hozta meg a gyümölcsét, de ezt egy kicsit később részletezem.
A reggel és a délelött hajózással telt. Beerősödött a szél, úgyhogy először génuát húztunk. Aztán tovább erősödött, akkor viharfokot. Ahogy a viharfok a helyére került a szél visszafordult és elgyengült. Amikor Tibor elrendelte a génua lecserélését 25-30 csomós raum - félszél közötti szél volt, amikésőbb elérte a 41 csomót. Mire a viharfok felkerült hátszél - raum közé fordult a szél és egí óráb belül lecsökkent 12-20 csomóra. Aláhúztuk a génuát a viharfoknak. Erre egészen hátszél lett belőle, de kissebb sebességgel, mint ahogy haladtunk, ezért relatívban szembeszél volt. Ekkor levettük a génuát. A probléma az volt, hogy a szél ugyan elállt, de a hullámok még nagyon nagyok voltak. Úgyhogy a hajó vidáman imbolygott előre és dőlöngélt oldalra.
Sajnos a délipont meghatározása a csapatnak elég vacakul sikerült. Ebbe belejátszott a már említett teherhajós incidens. A naplóba más pozíció lett beírva, mit ami a térképre rögzítésre került. Ez sajnos olyan kezdeti hibát hordozott magában, amit csak később, az elemzéseknél lehetett korrigálni. Azt mindenesetre meghatároztunk, hogy a rottánktól délre sodródtunk le. Ezért a délutáni egyeztetés után megváltoztattuk a kormányzott útirányt.
Este a szürkületi mérések után ismét összegyűltünk megnézni, hogy hol járunk. Alex telibe találta a pozíciónkat. Gyakorlatilag olyan pontosan határozta meg, ami már a mérési eszköz hibahatárát jelenti! Nagyon büszkék vagyunk rá!!!
A mérés alapján ismét módosítottukaz útirányunkat, mert most elkapott minket egy észak felé tartó áramlás.
Reggel a csillagászati navigáció befejező momentumaként egy radaros helymeghatározás lesz, amivel leellenőrizzük, hogy a tényleges pozíciónk és a kétszer a számítások és mérések alapján korrigált rotta egyezik-e.
Ismét bebizonyosodott, hogy a számolás, mérés, táblázat forgatás nem egy a tengerészet okkult és ködös varázslata, aminek a végén vagy jó lesz az eredmény vagy nem, hanem egy tudományosan megalapozott komoly helyzetmeghatározási módszer.
b>
2010.07.25. vasárnap

Objektív:
Pozíciónk: 38-27.6N 20-34.6E LT: 2115
Ma megtett út: 93,1 NM
Összes megtett út: 1093,1 NM
Létszám: 8+1 fő

Időjárás:
Szél: 3-6 Bft
Tenger: 3
Levegő hőm: 32°C
Víz hőm: 26°C

Események:
- Megékeztünk a görög partohoz
- Ithaka szigetén megálltunk Vathi nevű kikötőben
- Kihajóztunk, horgonyt dobtunk, fürödtünk
- A szél jelentősen megerősödött. A hajó csak nehezen halad kreutzban.
- Behajóztunk Fiskardó kikötőjébe, Kefalónia szigeten
Szubjektív:
A reggeli radaros pozíciómérések szerint a második korrekció után a hajó igen pontosan a rottán haladt. A végleges pozíciónk a tervezett rottához képest csupán csak 0,3 tengeri mérföldet tért el. Ez kb. 550m hibát jelent, a 215 tengeri mérföldes, csupán hagyományos navigációs eszközökkel támogatott úton. Erre megint csak a tegnap írt mondatomat tudom egy szóban összefoglalni: MŰKÖDIK!
Tibor reggeli fürdőt vett Itaka sziget egyik öblében. Valami nagyon zörgött a hajócsavaron. Ezért lemerült és megnézte, hogy mi történt. Kiderült, hogy a kötélvágó műanyag csapágya eltört és az összes darabja ki is hullott a csapágyházból. Tibor a csónakpumpából légzőkészüléket készítve lemerült, és egy órás vízalatti munkával egy régi (szintén törött, de csak részben hiányos) csapágyra kicserélte. Közben egyetlen szerszám és alkatrész sem került örök hullámsírba!
Ezután beálltunk Ithaka szigetén Vathi kikötőjébe. Itt sétáltunk egy jót! Eljutottunk az első kávézóig, és egy nagyon jópofa játékboltig. A játékboltan azokat - a gyermekkorunkra emlékeztető - játékokat lehetett kapni amit vékony fémlemezből préseltek. Alexszel legalább fél órát nézelődtünk, mire kiválasztottk azt az egy-két darabot, amit nem tudtunk otthagyni. GYorsan bevásároltunk a hajó számára, és visszamentünk.
Indulás után kerestünk egy kellemes védettnek tűnő öblöt. Megálltunk fürdeni. Az első horgonyzás nem sikerült, mert köves talajt találtunk, és nem fogott a horgony. A második horgonyzás sikeres volt. Nagyon jól fogott. Le is merültem, hogy lefilmezzem a horgonyt. Sajnos 9 m köré már nem jutott annyi fény, hogy filmet tudjak csinálni. Azt mindenesetre láttam, hogy a horgony egy nagy mező tengeri fű közepén fekszik. A lánc is gyakorlailag ebben a mezőben fekszik. Ez nem tűnt vészesnek, mert nem volt nagyon erős szél. Elúsztam a parti szirtek felé. Amire visszanéztem a hajóra, azt láttam, hogy a szél megerősödött, és a hajó már valahol az öböl közepe felé jár. Azt is láttam, hogy nagy a mozgolódás a fedélzeten, szóval nem estem kétségbe, hogy esetleg a mai naplóba a létszámot 4 fővel csökkenteni kellene. Tiborék vissza jöttek értünk, és ügyesen manőverezve mindenkit a fedélzetre vettek.
Az erősödő szélben tovább indultunk Fiskardóba. A szél elég komolyan beerősödött (max 36 csomó), és motorral segítve a vitorlát is csak nehezen tudtunk élesen menni. Egy idő után bevontuk a vitorlákat és a part mentén a kissebb hullámokban igyekeztünk a célunk felé.
Fiskardóban a kikötés elég nehezen ment. Nagyon erős volt a szél, és a tengerfenék egyáltalán nem akart fogni. Háromszor dobtunk horgonyt. A végén 40m horgonyláncot fektettünk a fenékre, és még a tartalékhorgonyt is kivittük a bocival.
Miközben a kikötéssel voltunk elfoglalva, fél füllel hallottuk, hogy egy olasz hölgy MAYDAY-t mond. A kikötés után meghallgattuk a rádiófelvételeket. A Mayday abbol állt, hogy a hölgy közölte, hogy Maydey, majd siránkozott és könyörgött, hogy valaki segítsen neki - olaszul. A Parti állomás nem tudta kihúzni belőle, hogy hol van, mi a hajó neve... Nyelvi nehézségek is voltak, mert a hölgy nem tudott angolul. Ezután megkérte a környező hajókat a Parti állomás, hogy aki tud olaszul rtovábbítsa a hívást, úgy, hogy fordít neki. Ezek az események jó fél órán keresztül zajlottak. Aztán jött egy hívás egy másik hajóról, aki kérte, hogy a parti állomás menjen át egy másik csatornára. Valószínüleg ott megbeszélték a dolgot, mert a Parti állomás ezek után törölte a Mayday-t. Sajnos ennél a beszélgetésnél jól látszott, hogy ha valaki bajban van, és nem tudja, hogy hogyan kell segítséget kérni, azon nem tudnak segíteni. A Mayday hívásból semmi sem derült ki, azon kívül, hogy a hölgy rettentesen meg van ijedve, és szeretné, hogy valaki segítsen neki. Se a Pozíció, se a hajó neve, se a személyek száma... Semmi az ég világon.
Holnap hajózunk tovább a görög vizeken. Az otthoniaknak kitartást! A rossz idő nem tart örökké, küldünk innen egy kis meleget.

Július 26 - Görögország
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Objektív:
Pozíciónk: 39-12.2N 20-11.3E LT: 2355
Ma megtett út: 93,7 NM
Összes megtett út: 1164,8 NM
Létszám: 8+1 fő

Időjárás:
Szél: 4 Bft
Tenger: 3
Levegő hőm: 32°C
Víz hőm: 26°C

Események:
- Elindultunk Fiscardóból
- Fürödtünk egyet egy gyönyörű szép öbölben Lefkas partjainál
- Áthajóztunk a Lefkasi csatornán
- Kikötöttönk Paxoi szigetén
- Telihold van
Szubjektív:
A mai reggel igen kellemesen kezdődött. Fél nyolckor szólalt meg Tibor kedvenc Shantie albuma. Kimentünk a pékhez kenyérért, de sajnos még nem érkezett meg a kenyérszállító autó. Ezért kénytelenek voltunk egy kávét és némi mandulás tetejű almás pitét elfogyasztani, a kenyérre várva.
A reggeli is kellemesen telt, mindaddig amíg azt nem láttuk, hogy az egyik szomszéd hajónak elakadt a horgonya. Elég gyanús volt, hogy esetleg a miénket is megakasztja, ezét Tibor gyors indulás mellett döntött. Közben egy motoros kisegítette őket és kiemelte az elakadt horgonyt. Nekünk két horgonyunk volt ledobva, biztos ami biztos alapon. Szerencsére minden nagyobb probléma nélkük ki tudtuk emelni őket. Az egyetlen izgalom a manőver közben az volt, hogy megjött a komp és nagyon szeretett volna elhajózni a helyére. Egy gyors forduló után ez lehetővé vált számára, így nem kellett a kürtöt hosszan használni, hogy helyet kapjon.
Ahogy kiértünk a védett részekről, friss szélben találtuk magunkat. Felvontuk a vitorlákat és végre csaptunk egy rendes shottolós vitorlázást. A hajó végül 17-19 csomó közötti szélben 10 csomó körül haladt, félszél és raum között. Sanyival örültük, hogy ezt a sebességet ki tudtuk hozni a hajóból. A gross fallon húzni kellene, hogy jobb hatásfokú legyen a vitorla, de sajnos erre csak nyugodt körülmények között van lehetőség.
A szél, ahogy elértük Lefkasz partjait egyere élesebben fújt. Mivel a terv fürdés volt, levontuk a vitorlákat, és megálltunk egyet fürödni.
A Lefkaszi csatornán áthajózni komoly élmény volt. Rettenetesen szűk a hajózási út. A csatorna peremén néhány hajóroncs található.
Beálltunk a benzinkúthoz, töltöttünk vizet és vételeztünk gázolajat. A benzinkútnál a tevékenységünk sebessége és összehangoltsága az F1-es szerelőket is meghaladta. Egy szerencsénk volt: Nem kellett kereket cserélni. Ennek a nagy rohanásnak az volt az oka, hogy a Lefkaszi csatornán átívelő hidat csak minden órában egyszer, és csupán pár percre nyitják ki.
A csatornából kiérve szó szerint szembe találtuk magunkat a széllel, az áramlatokkal, és a hullámokkal. Komoly 5 órás kűzdelem volt feljutni Paxoi szigetéhez. Itt elég későn rkeztünk, ezért csak nehezen találtunk kikötőhelyet. Itt is horogonnyal előre, és parthoz farral kötöttünk ki. Kitettünk négy kikötőkötelet a farra + kb. 40m horgonyláncot előre. Így az éjszakai nyugodalmunk biztosítottnak tűnik.

Július 27 - Korfu, majd áthajózunk a Jón-tengerről az Adriára
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Objektív:
Pozíciónk: 40-36.4N 18-57.2E LT: 2359
Ma megtett út: 114.2 NM
Összes megtett út: 1279.0 NM
Létszám: 8+1 fő

Időjárás:
Szél: 2 Bft
Tenger: 4
Levegő hőm: 26C
Víz hőm: 24C

Események:
- Áthajóztunk Paxoi szigetéről Korfura
- Megnéztük Korfu óvárosát
- Elindultunk Duborvnik felé
Szubjektív:
A mai reggel nem zenére ébredtünk, bár biztos van, aki a dízelmotor önindítójának a hangját muzsikának hallja. Háromnegyed hatkor keltünk, és annak ellenére, hogy a szomszéd hajó horgonyláncát is felszedtük hat órakor kifutottunk Korfu felé.
Korfun egy kirándulóhajó helyén tudtunk csak kikötni. Tibor a hajón maradt, és kicserélte az olajat. Nekünk három óránk volt az óvárosra. Sissy kastélyát nem tudtuk megnézni, mert nem volt idő rá, hogy átmenjünk. Nagy meglepetésemre az óváros közepén mindenütt van ingyenes WiFi lefedettség. Igaz hogy sávszélesség az nincs hozzá.
Korfuról kifutva gyorsan megálltunk fürdeni egy utolsót a Jón-tengerben.
Az út további szakaszán egy sorozat méréssel ismét meghatároztuk a méréseink pontosságát.
Ervin egészen hihetetlen 0.1 perces pontosságot ért el. De a "legrosszabb" eredmény is 0,4 perc volt. Tibor szerint minden 1 percnél jobb mérés az már 100 százalékos.
Nagyon meg volt velünk elégedve.

Július 28- szerda: Dubrovnik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Objektív:
Pozíciónk: 42-43.7N 17-47.1E LT: 2359
Ma megtett út: 161.9 NM
Összes megtett út: 1440.9 NM
Létszám: 8+1 fő

Időjárás:
Szél: 1 Bft
Tenger: 1
Levegő hőm: 23C
Víz hőm: 24C

Események:
- Egész éjszaka Horvátország felé hajóztunk - Cavtat-on beléptünk Horvátország területére - Megálltunk Dubrovnikban - Tovább indultunk észak felé Szubjektív:
Az éjszaka áthajóztunk egy zivatarfelhőn és elkerültük az ütközést egy nagy utasszállító hajóval. Egyébként alig néhány hajóval találkotunk az út éjszakai szakasza alatt.
A tenger rettenetesen hullámzott. Nagyon legyengült a szél, ugyanakkor erős döghullámok érkeztek. Szerencsétlen hajó csak nyögött, csattogott, meg ugrált a hullámok hátán. Alex vacsija ennek ellenére ragaszkodott az őt elfogyasztóhoz.
Nap közben csak lassan javult a helyzet. Tibor ennek ellenére elkezdte az elméleti vizsgára való felkészítését a csapatnak. Az első két témát ki is végeztük, amire Cavtathoz értünk. Itt sajnos egyéb bokros teendők miatt az oktatást fel kellett függeszteni. Cavtat után átmentünk Dubrovnikba és megtankoltunk. A csapat gyalog visszament az óvárosba, Tibor pedig hajóval értünk jött, az óvárosi kikötőbe.
Dubrovnik város gyönyörű szép. Régi kőházak, hangulatos utcák, mindent elárasztó hömpölygő túristasereg. A nagyon jópofa a kávézók tere. Az egész téren 4 vagy 5 kávézó szolgál ki. Körben zárt a tér, és egy jazz zongorista (lágyabb jazzt játszik) zenéje adja a hátteret. Kifejezetten hangulatos!
A műemlékek nagy részét éppen felújítják. A régi kőház felső szintjein lehet látni a falkötő vasakat. Sok újat is lehet látni. Ez lehet, hogy a háború örök emléke lesz a városban.
Az utcák, sikátorok gyakorlatilag a túristákra van szabva. Itt is megtalálató a tipikus dalmát fagylaltos, aki minden féle vicces dolgot csinál a fagyival, mielött a kedves vevőhöz az eljut. Ez a fagyiárus ezt azzal fűszerezte, hogy pár mondatot tudott magyarul is!
Sajnos a pék 21 óra után bezárt, pedig az volt kiírva, hogy 22-ig van nyitva. A boltban az utolsó kenyereket nem adták oda, mert a kedves eladóasszonyságnk volt félretéve.
Tibor bejött értünk az óvárosi kikötőbe. Felszedett és elindultunk északnyugat felé. A hajó fúrja magát bele az egyre romló láthatósúg területbe.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től