MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 305. út - 2011 első Kapitány tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
305. út - 2011 első Kapitány tréningje2011.06.05. - 2011.06.19.

305. út
A kapitány tréning a nyíltvízi hajózásra és az óceán átkelésére készíti fel a résztvevőket. A fő oktatási feladat a csillagászati navigáció gyakorlatának megismerése. Minden túr előtt megkérdezem: vitorlázzunk le a kötelező 1000 tengeri mérföldet, vagy mennyünk valahova. Ha valami célt tűzünk ki, akkor én diktálom az ütemet, mert csak akkor járható be az útvonal.
Most a csapat Máltát célozta meg. Ha az időjárás engedi, pénteken oda érünk.

A résztvevők a következők:
1. Báló Zoltán
2. Nyemetz Gábor
3. Koltai Péter
4. Ulrich Tamás
5. Egyed Zoltán
6. Kovács Imre és
7. Kovács Ákos
Végül itt vagyok én is, Vass Tibor, a kapitány.

Ha veszik az AIS jelünket, akkor itt lehet megnézni, hol van a hajó:

http://marinetraffic.com/ais/datasheet.aspx?MMSI=243000036&TIMESTAMP=5&menuid=&datasource=POS&app=&mode=&B1=Search

Másold ki a linket a böngészébe és keresd meg a hajónkat!

Üzenet a hajónakRészletes napló

Június 5-6. Indulás Punatból, Vis-szigetén kiléptünk Horvátországból, majd estére Viestére érkeztünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Visen
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vis világítótornya
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ákos
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Búcsúzik a Nap
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 191 KB

Az időjárási előrejelzés alapján hétfőn erős szembeszelünk lesz, így a vasárnap 14 órás indulást terveztem meg. Hátha eljutunk Olaszországba. Az Odysseus iskolahajó a lapos hajóteste miatt nem tud szembe menni a hullámokkal, belecsap és megáll. Így a meredek, 1 méteresnél nagyobb hullámok számunkra járhatatlanok.
Mindenki időben megérkezett, 1-re már be is pakoltunk a hajóba. Beültünk egy pizzára a punati 9 Beaufort-ba és 14 óra 5 perckor elindítottam a motort és csendes, meleg időben kihajóztunk az öbölből: várt minket a dél, a távoli horizont.
Beosztottam az őrségeket, mindenki 2 óra jutott. Báló Zoli egyedül van az orrkabinban, ezért neki mindig valaki más lesz a társa.
Nyugodt tengeren motoroztunk délnek. Később feltűntek a sirokkó felhői: az altosztratuszok és egyre vastagodtak. Előbb –utóbb megjön majd a szél is. Kezdetben az áramlat szembe jött, így lelassultunk 7 csomóra. Éjfél körül értünk Zadarhoz, kicsit szemerkélt az eső, de elállt a szél.
Fél háromkor érkeztünk a Kakan- Kaprije-szigetek közötti átjáróba, amikor Egyed Zoli és Tamás vezette a hajót. Ekkor vettem észre, hogy nincs töltés, bedöglött a 80 amperórás generátor. Amúgy éjszaka 50-55 ampert fogyasztunk óránként, napközben 40-et. Szóval azonnal cselekednem kellett: ki kellett cserélni a kisebb, 50 amperórás tartalék generátorra. Kb. 25 perc alatt végeztem is. Persze szokás szerint összekoszoltam magam az ékszíj fekete zsíros gumiporával. Ez sajnos nem termel elegendő áramot a szokásos fogyasztás, reffelnem kellett a fogyasztókat.
Az előre jelzett 15-20 csomós sirokkó nem jött meg reggelig. A hullámok sem nőttek meg, így a fél órás szerelés ellenére is 9-re megérkeztünk Visre. Báló Zoli volt ez első kikötős. Vicces volt, amikor a 16 méter hosszú hajóval a 3 méter széles mólóra kellett ráállni. Sikerült. Megtankoltuk a hajót, majd egy far pufferes indulással kápráztattuk el a benzinkutast. Először nem értette a manővert, majd utána bravózott. Hát igen.
A benzinkútról Gábor állt át a városi partfalhoz, hogy kiléphessünk Horvátországból. Aki még nem volt Vis-en a kikötőkapitányságon, az életben nem fogja megtalálni. Egy ócska kis kávézó mellett kell bemenni, mintha a külső budit keresnénk…
Bemutattam a punati utas listát, a hajó papírokat. Még egy utaslistát kellett volna itt kitölteni, de volt nálam még több példány, így felvették az adatokat és pecsét került az listákra és mehettünk is. Következett a rendőrség. Ez a városka másik felében egy eldugott kis terecskén található. Itt csak ellenőrizték az útleveleket, személyiket és mehettünk is. Utoljára ittunk egy kávét és 10 óra 10 percker tervszerűen kihajóztunk Visről.
A további úti célunk az olasz csizma sarkán lévő St. Maria di Leuca városka volt. Ennek így níncs értelme, és amikor még volt a MAHART tengerhajózás, akkor a tengerészeink Sántamárialukának hívták. Másfél nap az út odáig. Ha minden jól megy, kedden este érkezünk, ott alszunk majd reggel irány a csizma talpa. Kicsit aggódok, mert az előrejelzés szerint már 20 csomós szembe szélnek kellett volna lennie, de szerencsére híre-hamva sincs. A hullámok is tűrhetőek. Ha nem tudunk 143 fokban egyenes az Otrantói-szoros felé hajózni, akkor jobbra fogunk térni, az olasz partok felé.
Kezdetben minden jól is ment. Szépen hajóztunk, vitorláztunk kb. 11 órától kezdve. A fiuk megmérték a Napot délelőtt háromszor, majd kiszámítottuk a delelését is, azt is sikerült jól lemérni. Aztán fordult a szél és megjöttek a hullámok. Nem tudtunk tovább menni és el kellett fordulni a Palagruza sziget felé. Ez a legtávolabbi horvát sziget, közvetlenül az olasz csizma sarkantyúja, vagyis Vieste előtt van. Itt szinte összeér a horvát és az olasz 12 mérföldes felségvíz határ.
Itt van a közép-Adria egyik forgalomelválasztó-rendszere. Ez olyan a tengeren, mint az autópálya. A térképen ki vannak jelölve a forgalmi sávok, ahol a hajók csak egy irányba mehetnek. A 20 méternél rövidebb és a vitorlás hajók nem használhatják a rendszert, ki vannak tiltva a tengeri autópályáról. Keresztezni csak merőlegesen lehet. Az AIS (Automata információs jeladórendszer) jól mutatta a szabályosan közlekedő hajókat.
Úgy választottam meg az útirányunkat, hogy a bejárat előtt haladjunk el. Közben a hullámok egyre csak nőttek, és másfél méteresig duzzadtak. Ennek következtében bent minden össze-vissza borult és rajtam kívül senki sem tudott lent maradni a szalonban. Hát ilyen a tengeri betegség…
Kilenc órakor kötött ki Péter Viestében, egy tipikus olasz jachtkikötő úszó mólóján. WC, zuhany zárva, reggel 7-kor nyit. )mint kiderült 1 euró a használati díja. Tamás ripsz-ropsz megmelegítettem Egyed Zoli anyósa által készült marhapörköltet. Hát nagyon finom volt. A többiek csak faltak az egész napi éhezés után. Én csak módjával fogyasztottam, mert én korábban is tudtam enni. Finom fröccsöt ittunk és úgy éreztünk, mi vagyunk a világ (hulla fáradt) császára. Így hamarosan csak a horkolást lehetet hallani a hajóban.

Június 7-8. Viestében rakadtunk, de 8-án végre elindultunk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Számolnak a fiuk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
EGy helymeghatározáshoz ennyit kell számolni
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vieste
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A marina
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zivatar képe a radaron
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Még mindíg számolnak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A St. Maria di Leuca világítótornya, amely elválasztja az Adriát a Jón-tengertől
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Kedd reggelre az időjárás és az előrejelzés is erés szembe szelet és 2-3 méteres hzllámokat jósolt. Terv szerint délután 5-kor elindultunk, mert addigra csillapodni kellett (volna) a hullámoknak.
A kikötőt elhagyva 3-4 méteres szembe hullámzásba kerültünk, inkább visszatértünk, mert nem tudtunk haladni.
Szerdán regel 9-kor végre útrakeltünk és egéasz nap és éjjel hajózva reggelre St. Maria di Leucába érkeztünk.
Terv szerint átkelünk a Tarantói-öblön és estére Crotone a cél. Innen Péntek reggel 3-4 körül indulunk és szombat reggelre tervezem a Máltára való érkezést.
A részleteket később.

Június 9. Reggel megérkeztünk St Maria di Leucába, majd onnan átvitorláztunk Crotoneba.
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 301 KB

Terv szerint fél nyolcra érkeztünk meg Sántamárialukába. Megtankoltunk, kis bevásárlás és utána indultunk tovább. Kellemes északnyugati-nyugati szélben vitorláztunk.
Hajót szinte egyáltalán nem láttunk, amikor fél úton járhattunk és találkoztunk Sántha Jánossal és a Blue Matrixal. Nagyon megörültünk egymásnak, hosszasan beszélgettünk rádión. Már messziről megismerték az Odysseust a génuán lévő 6 méteres szextánsról. Jánost több évvel ezelőtt tanítottam. Olyan jók az ilyen találkozások! Kikelt a mag, és szárba szökkent. Amúgy a szívet melengető élmény, ha két magyar lobogójú hajó a tengeren találkozik egymással!
Később jött egy Urgency üzenet, amely szerint vészjelzést adott le egy 20 méteres fehér hajó valahol a Jón-tenger északi részén, amelyen nagyon sok ember van. A pozíciója ismeretlen. Minden hajót kértek, hogy aki észleli, akkor jelezze a pozíciót a Crotone Coart Guardnak. Hosszasan rádióztak még, de nem találták meg őket. Vajon mi lehet velük?
Este 6 órára megérkeztünk Crotone-ba. Kifizettük az 50 eurót a marináért és a kikötőőr javaslatára a Lui éttermébe fogunk menni 8-kor vacsorázni az erődbe. János is ezt az éttermet ajánlotta.
Holnap hajnalban 4-kor indulunk és Málta felé hajózunk az olasz csizma talpa mentén. Máltára szombat reggel-délelőtt érkezünk majd meg a terveim szerint. Addig semmi hír sem lesz rólunk, hacsak az AIS parti vevők valahol nem fogják a jeleinket.

Innen szombat este indulunk majd tovább a terveim szerint Görögországba.

Június 10-11 . Elhajózunk Máltára
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 142 KB

Tegnap este a megbeszélésnek megfelelően 8-ra értünk jöttek két autóval (mind később kiderült, ők voltak a tulajok és a pincérek) és felvittek az erődbe, az V. Károly erődjébe. Sokat gondolkodtunk rajta. vajon melyik V. Károly lakhatott itt, de nem jöttünk rá. Az étterem gyakorlatilag egy kis terecskén volt az erőd mögött. A pincérek tüsténkedtek és nagyon jó volt a kiszolgálás. Hárman egy nagy halat ettek, a többiek pedig polipot akartak rendelni, de tintahal lett belőle. Én egy bifsteccét kértem molto cotto, vagyis jól átsütött marhahúst. Életemben nem ettem még ilyen finom beefsteaket! A többieknek is ízlett a vacsora, fogyott az olasz finom fehérbor és jól éreztük magunkat. Végül helyi pálinkát ittunk, ami méltó koronája volt a vacsorának.
A parti sétányon tombolt az élet, aki a kornyéken lt, mind itt sétált. Alig lehetett elmenni az úton. Hömpölygött a tömeg a tengerparton. Mi persze aludni tértünk a mai szép vitorlázás után holtfáradtan.
Terv szerint péntek hajnalban 4 órakor elindultunk Imrével és Ákossal. Lábujjhegyen indítottam el a motort, nehogy felkeltsem a többieket. Csodás volt a csendes éjjel a sötétben szépen méltóságteljesen kihajózni Crotonéról. Indulás után két fúrótorony mellett kellett volna elmennünk, de a radar és a térkép mást mutatott, így inkább biztonságosan elkerültünk. Ahogy elmentünk mellettük a lámpáik úgy villogtak, mint egy óriás kegyetlen szörnyeteg szemei lennének. De megmenekültünk és kisvártatva pirkadni is kezdett.
Elkerültük Capo Rizutó körüli védett területet és a csendes vízből bekerültünk a tomboló szélviharba, alig 15 perc leforgása alatt. EZ a szokásos szélvihar volt a 32 mérföld széles lapos Squillace -öbölben. Kezdetben 30 csomós volt a szél, majd megütötte a 40-vet és később vagy fél óráig nem is került alá. Eddig itt mértük z utunkon a legerősebb szelet: 49,5 csomó volt a maximum. A hullámok jobbról és szemből jöttek, a hajó bukdácsolt, ezért el kellett térni a nyílt tenger felé. Nagy küszködés árán át is jutottunk még dél előtt és innen megint egy csendesebb szakasz következett. Az itteni állandó szélvihart az Appenninekben található keresztirányú völgyön át a Tirrén-tengerről jövő szél okozza. Itt, mintha egy szélcsatornát vágtak volna a hegyekbe. Milyen jó, hogy nem éjjelre kaptuk ezt, és megaludtunk Crotonéban. Nappal minden könnyebb, sőt élvezetes az ilyen szél. Éjjel a csapat fele leesik az ágyáról. a másik meg egymásra zuhan a hullámokon, senki sem tud aludni, holt fáradt lesz reggelre a nép.
Később ismét bekerültünk a viharos szél zónába az olasz csizma talpa mentén, a Rocella Ionico-nál. De erre már jól felkészültünk, felhúztuk a viharfokot és minden sokkal egyszerűbb volt.
Később észrevették a fiuk, hogy a tegnap talált puffer kötele kioldódott és elveszítettük. Visszafordultam érte. Amikor ki akartuk venni, kiderült, hogy tegnap este nem kerültek vissza a helyükre a csáklyák és mind a kettőt lesodorta a vihar. Ekkor egyed Zoli hátul lemászott, megkapaszkodott a fürdőlépcsőbe, amelyik nem volt megkötve. Így lépcsőstől, ruhástól beleesett a vízbe. Szerencsére nem volt nála semmi elektronika, ami elázhatott volna. Gyorsan kiszedtük Zolit, majd sokkal nehezebben a sapkáját és a szemüvegét. De ezeket is megmentettük.
Az olasz csizma lábujja, a Spartimento-fok csendes vízzel fogadott, 30-40 mérföldről megláttuk az Etnát is. Később bekerültünk a Messinai-szorosból fújó északi szélmezőbe és ismét megnőttek a hullámok. 10,3- 10,5 csomóval száguldottunk Málta felé a GPS szerint. Két sapka bánta, a két Zolié.
Éjfélre kezdett csak csökkenni a szél pár órára, de amikor áthajóztunk a Földközi-tengerre Szicília keleti sarkánál lévő Pasero-foknál ismét 20 csomó feletti lett és megjöttek persze oldalról a hullámok. Ezek elkísértek egész Máltáig. 10 mérföldre Máltától az előírások szerint bejelentkeztem rádión, pont úgy, ahogy ezt a ROC tanfolyamon is tanítom.
Még tegnap megrendeltem a kikötőhelyünket és a Mellita Marine ügynökségnél a szolgáltatást. Egyik se jött be. A Mellitta Marine nem dolgozik a Manoel Island Marinával az új tulajdonos miatt. Behajózás után gyorsan megtankoltunk, majd nagy nehezen kikötöttünk a marinában, ahol nem is tudtak az érkezésünkről.
A fiúk elmentek Máltát megnézni, én a hajón foglalkoztam a karbantartásokkal és Gábor ágyához készítettem egy hálót, hogy le ne essen a nagy hullámokon. Így most már minden emeletes ágyhoz van egy biztosító háló. Megvettem a hiányzó csáklyákat, és készülődtem az induláshoz. Péter 4 körül telefonált, hogy ne várjuk meg az este 11-es tervezett időpontot, induljunk amint lehet.
Így ma este elhagyjuk Vallettát, egész éjjel és holnap egész nap hajózunk, majd hétfőn délután érkezünk meg majd Görögországba, 330 mérföld után. Addig nem lehet majd elérni minket.
Eddig 721,5 félmérföldet hajóztunk.

Június 12-13 Átkelés a Jón-tengeren
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A déli mérések eredménye
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 316 KB

Szombaton este 20 óra után indultunk el végül Máltáról. A kikötőben időnként 20 csomós széllökés csavarodott le a házak közül, érezhető volt, hogy a tengeren ez még erősebb lesz. Kicsit rossz érzés volt elhagyni a biztonságos helyünket. A szomszéd angol kapitány csodálkozott is az indulásunkon. Én bíztam a fiúkban, az Odysseusban és az előrejelzésben és útra keltünk.
A tenger 3-4 méteres hullámokkal fogadott és stabil 20-25 csomós szél fújt, szerencsére balról ás hátulról, raumból . Génuát húztunk és a GPS szerint 8-10 csomó közötti sebességgel száguldottunk a 327 mérföldre lévő Görögország felé. A nagy hullámok kitakarták a horizontot és lökdösték a hajónkat előre, időnként oldalra kicsavarva, de a robotkormány lekezelte a problémát, száguldottunk. Ha az út elején történik ez, akkor mindenki karikára hányt volna, de mostanra a fiuk nagyon jól megszokták a tengert, a tengeri betegséget.
Indulás után gyorsan megpróbáltam kiszámítani a szürkületi méréshez szükséges adatokat és csillagot választani, de valamit elrontottam egy összeadásnál és a Vega a számított 15 fok helyett 28 fok magasan látszott. Közben a cocpit lámpából kiszakadt egy drót és világításunk sem volt. Így feladtam a mai méréseket. A fiuk is nagyon fáradtak voltak és ezeken a nagy hullámok az első csillag mérésük csak kudarcélményt hozott volna.
Sokáig lehetett még látni Málta fényeit és a minket búcsúztató tűzijátékokat. Persze lehet, hogy a Pünkösdöt ünnepelték csak…

22 óra körül már az őrségen kívül mindenki elment aludni. Amikor bementem a kabinomba, elszörnyedve vettem észre, hogy nyitva maradt a hátsó ablakom és bizony a nagy hullámok be-be néztek rajta. Éppen ekkor jött Péter is, hogy nagyon csobog a víz a hajófenékben és ez normális-e? Persze rögtön tudtam az okát, és bekapcsoltam az automata fenékvíz-szivattyú mellé a másikat is, így hamarosan rendeződtek a dolgok.
Érdekes módon, Máltától északkeletre, kb. 15-20 mérföldre horgonyoztak a szabad kikötőhelyre várakozó hajók. Olyan furcsa volt látni a nagy hullámokban a nyílt tengeren veszteglő hajókat.
Báló Zolival bevállaltam a 2-4 közötti legkellemetlenebb őrséget. Különben a fiúk a túránkat Báló Toursnak nevezték el, mivel neki már meg volt a II. osztályú képesítése, csak 1500 mérföld hajózásra volt szüksége. A többieknek pedig csak ezerre, de még vizsgázniuk kell a II. osztályú képesítéshez. Így állandó viccelődés tárgya, hogy csak a Zoli kedvéért megyünk Máltára, már régen vissza is fordulhatnánk, majd a Zoli fizeti az 1000. mérföld után a kajánkat, piánkat és az egyéb költségeket, stb. Szerencsére jól bírja az ilyen humort és jól visszavág.
Szóval mire mi kerültünk őrségbe olyan messzire jutottunk, hogy Szicília kitakart a nagy hullámokat és a szél is csendesedett. Persze így is olyan volt az alvás, mintha 3-5 másodpercenként valaki durván odébb gurítana az ágyon, de ha igazán fáradt az ember, akkor ezt is meg lehet szokni.
Az őrségünk esemény nélkül telt el, száguldottunk előre. A távolból nagyon messze, 80 kilométerre lehetett látni Szicília fényeit balról, Málta már a horizont alá került. Reggelre még messzebb jutottunk, a szél stabilan 10-15 csomó között fújt, 8 csomó felett száguldottunk Ithaka felé. Kivetettem a pecát, hátha fogunk valamit. Sajnos nem volt sok reményem, mert már három éve semmit sem fogtunk, annyira lehalászták a tengert.
Az élet a szokásos menetrend szerint zajlott: a konyhaszolgálat Tamás vezetésével 9 óra körül elkészítette a reggelinket, majd megkezdődtek a csillagászati mérések. Most már élesben ment a dolog, mert már nem lehetett GPS-t használni. Csak a hagyományos csillagászatai módszerek maradtak. A delelés megméréséből megszülettek az első eredmények: Legpontosabban Imre mért és számolt.
Délután már az út felénél járhattunk, amikor egy barna sirály jelent meg a peca fölött és nagyon érdeklődve kezdte nézegetni azt. Le-lecsapott, de szerencsére nem fogtuk meg. Honnan került ide? A legközelebbi föld is 200 kilométerre volt hozzánk. Kisvártatva egy nagy fekete dongó is előkerült. És ez honnan jött?
A továbbiakban esemény nélkül telt a nap. Az esti szürkületben megmérték a fiuk a Vega, a Spica és a Pollux magasságát és ki is számították a helyzetünket. Az előrejelzés szerint este 11-re fog megerősödni a szél és ez majd Görögországig kitart. Ez meg is történt, 40 perc késéssel. Ismét 15-20 csomós lett a szél, és megnőttek a hullámok. Ismét valaki pár másodpercenként odébb lökött az ágyon alvás közben.
Ismét ránk jutott Báló Zolival a 2-4 közötti őrség. Ez a legrosszabb időpont. Kettőig még nem alussza ki magát az ember, négytől meg már nem tudja. Mindegy, túl vagyunk rajta. Valakinek be kellett vállalni ezt is. Jót beszélgettünk, hamar eltelt az idő.
Dél felé már a párás horizonton feltűnt Cefalonia, Görögország, megérkeztünk.
A Cefalonia-szigetén lévő gyöngyszem, Fiskardo-n lett volna a mai szálláshelyünk. Sajnos tele volt. A turista hajók fekete-sárga csíkozású helyén megálltunk, majd elmentem a Port Police irodába érdeklődni. A tiszt nagyon kedves volt, el kezdett telefonálgatni, de sajnos kiderült: vissza fog jönni a hajó és kell a hely. Még megpróbáltunk egy másik helyett is, de nem tetszett. Az utolsó lehetőségként horgonyozva és egy hosszú kötéllel a parthoz kikötve megállhattunk volna, de a fiuk nem akarták a csónakos ki-be közlekedést és ezért elhajóztunk inkább Ithakára.
Itt erős oldalszélben Gábor nagyon szépe manőverrel kötött ki. Látszott a mozdulatain, hogy nem volt hiába való a manőver tréning.
Aztán kimentünk egy kis kávézóba és nyugodtan megittuk a végre várt görög sörünket. Két nap hánykolódás után semmi sem mozgott körülöttünk, nem kellett kapaszkodni, izmaink megpihenhettek.

Május 14 - A Jón-szigetek között hajózunk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ithaka
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Levkas
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Paxoi
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 142 KB

Reggel 7-kor indultunk Ithakáról Levkas felé. Simán felszedtük a horgonyt és a szélcsendes időben motoroztunk. Tamás szólt, hogy nem tudja benyomni a tűzhely gombját. El kezdtem szerelni. Másfél óra múlva sikerült rendbe hozni, és feltenni a vizet a teához. Sajnos az egyik teafőzőnk a sok hánykolódás miatt lyukas lett, kicsit szivárog belőle a víz. Újat kell venni helyette.
Áthajóztunk a Levkas-csatornán és megálltunk tankolni a marina melletti benzinkútnál. Ezt követően volt még fél óránk a csatorna északi végén lévő közúti híd nyitásáig, azt gondoltam kikötünk és iszunk egy kávát Levkason. Az első próbálkozásunknál a hátsó mélységmérő jelezte, hogy elfogyott a víz a kormánylapát alatt és gyorsan kimenekültünk, mielőtt megsérült volna. A második próbálkozásunknál az oldalszélben, az amúgy is nem túl jó manővernél megállította a horgonykezelő a hajót és ezzel ismét sikertelen lett a manőverünk, mert irányíthatatlanná válik ilyenkor a hajó. Ekkor volt még negyed óránk az indulásig. Úgy döntöttünk, hogy már nem fog beleférni a kávézá, le fogjuk késni a hidat, ezzel egy órát veszítünk. Így feladtuk, irány a híd. Titokban persze (remélem) mindenki Gábor sokkal bonyolultabb manővereit irigyelte. A levkaszi-híd egy nagy forgalmú közutat vezet át a csatorna felett. A nyitásához az egyik sarkán lévő forgási pont körül egy nagy teljesítményű propeller kiforgatja az úszó pontont.
Délután 5-re érkeztünk a mai uticélunkhoz, a Paxoi-sziget (ejtsd: paxosz) Gaia nevű városába, amelyhez egy nagyon vadregényes csatorna vezet be. Itt a szokásos helyemen, a Pan and Theo étterem előtt kötöttünk ki.
Holnap reggel 6-kor szedjük fel a horgonyt és elhajózunk Korfu felé, ahol 3 órás séta után 13 órakor visszaindulunk az Adriára.
A további terveink szerint holnap után este Dubrovnikban alszunk majd.

Június 15-16 Reggel elindultunk Paxoi-ból, majd megállunk 3 órát Korfun és onnan Dubrovnikba hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 157 KB

Június 17-18. Dubrovnikból Kaprijére, majd onnan Punatba hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 174 KB

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től