MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2011 nyári szkipper tréning Velencébe
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2011 nyári szkipper tréning Velencébe2011.07.02. - 2011.07.09.

306. út
A tréning célja, hogy az iskolapadban megszerzett elméleti hajózási ismereteket kiegészítse a hajózás gyakorlatával.
A tréning alatt a kadétok megismerkednek a hagyományos és az elektronikus navigációval, a nappali és az éjszakai hajózás fogásaival és a biztonságos hajózáshoz szükséges sok-sok gyakorlati ismerettel és fogással.
A tréning formális követelménye, hogy legalább 500 tengeri mérföldet hajózzunk. Ez idő alatt a kabinok szerinti őrsegek vezetik a hajót, miközben a többiek m ás navigációs módszerekkel ellenőrzik az útvonal betartását.
Különlegessége ennek a tréningnek, hogy áthajózunk Velencébe is.

A tréning résztvevői:
Orrkabin, A őrség: Dr. Hont István László, Németh László
Jobb első kabin, B őrség: Kis Károly Tibor, Rádosi Róbert
Bal első kabin: C őrség: Göblös Szabolcs, Lakatos Tamás
Jobb hátsó kabin, D őrség: Kovács Róbert, Kovácsné Hanekám Éva.
és Vass Tibor a kapitány


Ha veszik az AIS jelünket, akkor itt lehet megnézni, hol van a hajó:

http://marinetraffic.com/ais/datasheet.aspx?MMSI=243000036&TIMESTAMP=5&menuid=&datasource=POS&app=&mode=&B1=Search

Másold ki a linket a böngészébe és keresd meg a hajónkat!

Üzenet a hajónakRészletes napló

Július 2. Szombat - behajózás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Elsőnek a budapesti csapat érkezett meg, kikerülve a dugókat, torlódásokat, majd a győriek érkeztek meg. Bepakoltuk a kaját. Meglepődtem a 4 kg(!) tepertőn. Rádosi Robi nem viccelt.
Ezt követően fél négykor elkezdtem az oktatást a hajóról, a hajón való életről, a hajó rendszereiről, a biztonságról a hajózásról, ami este 7-ig tartott. Már mindenki elfáradt, de a később következő navigációs oktatás azért feldobta a népet: Reggel 6-kor indulunk Velencébe.
Este 8-ra végeztünk a navigációs feladatok átismétlésével és az útvonal megtervezésével. Utána elmentünk vacsorázni a Riva nevű étterembe.

úlius 3. Vasárnap- Pula majd Velence.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 298 KB

Negyed hatkor volt az ébresztő, hogy el tudjunk korán indulni. 130 mérföld vagyis 240 kilométer várt ránk. Csendes nyugodt időben hajóztunk ki a Punati-öbölből és kerültük meg a Cres-szigetet északról.
Kihajózás után került sor a reggelire, már menetben.
A kadétok óránként váltották egymást. Egyikőjük kormányzott, amíg a másik navigált. A navigációs szempont szerint jobbára jellegtelen partszakasz és a nyílt tenger miatt a GPS alapú navigáció volt a hivatalos módszere a hajózásnak. De a többiek ez idő alatt a radart és a partmenti navigációt tanulták. Így állandóan mozgattam őket, senki sem unatkozott. Sajnos nem tudtunk csak vitorlával haladni a gyenge szél miatt. A vitorlát kihúztuk ugyan, de csak ezzel kevés volt a sebességünk, járatni kellett a motort is.
Tamás nem tanulta még (14 éves) a navigáció elméletét de kabintársa Szabolcs és a többiek is segítenek neki. Noha a fiatal éles eszével és a korábbi hajózási tapasztalataival szivacsként szívja magába az információt. Nagyon hamar be fog illeszkedni a csapatba. Kicsit szótlan ugyan, de egyre inkább oldódik.
Hajóztunk, hajóztunk, megkerültük először a Cres-szigetet északról, az Isztriai-félszigetet délre és negyed három tájban megérkeztünk Pulába. Itt először megtankoltunk, mert az előző utunk során a kapitánytréningen utoljára Dubrovnikban voltak tele a tartályok. A Marina az enyhén pöcegödörnek tűnő öbölben található. Hogy lehet itt létezni?
Később átálltunk a határmólóhoz, kiléptettem a hajót és az embereket Horvátországból, majd 15 órára már ki is értünk a Pulai-öbölből, a Brijuni-sziget mellett elhajózva megcéloztuk a 62 mérföldre lévő Velencét, az Adria közepén lévő forgalomelválasztó-zóna délnyugati sarka felé hajózva. Sajnos ezt ki kellett kerülnünk, mert a 20 méternél rövidebb hajók vagy a vitorlásoknak itt a tengeri KRESZ (itt a neve COLREG) szerint nincs semmi keresni valójuk. Keresztezni csak merőlegesen szabad, átlósan nem. Mire elértük a forduló pontot a szél is kezdett feltámadni, vitorlát bontottunk és motorláztunk. Többször is megpróbáltunk csak vitorlával haladni, de ehhez nem volt erős a szél. Kezdetben még látszott a horvát part, de aztán eltűnt a párában. Csak 5 teherhajóval és több halászhajóval találkoztunk az átkelés alatt. Az AIS-rendszer nagyon jól működött, biztonságosan elkerültek minket. A fiuk egész úton a radart is használták a veszélyes hajók felderítésére. A lemenő Nap már kirajzolta a az olasz partokat, majd megláttuk a fényeket.
A szél egyre erősödött és egyre nagyobbak lettek a hullámok is így a vége felé láttam a csapat tagjain, hogy páran már nagyon szívesen megérkeztek volna. Elegük volt a méteres hullámokból.
A Murano szigetén lévő világítótorony 25 mérföldről már látszott. Ahogy közelebb értünk feltűnt a bejárati fényes fehér fényű világítótorony is.
Éjfél előtt pár perccel értük el a lagúna bejáratát. Ekkora már a két első fény fénye zavaróan erős volt, alig lehetett észrevenni a csatorna széleit jelző vörös és zöld laterális fényeket viselő oszlopokat.
Nagyon izgalmas volt a behajózás. Jó térlátás és gyakorlat kellett hozzá, hogy követni tudjuk a kijelölt vízi utat. Közben 30-40 csomóval száguldoztak körülöttünk az alig kivilágított motorcsónakok, amelyeket csak az utolsó pillanatban vettünk észre, akárhogy is figyeltük őket. A vaporettók (vízibuszok) közel méteres hullámokat keltettek, mintha viharos tengeren hajóztunk volna.
Még a nyílt tengeren megnéztem: dagálykor érkezünk meg, de reggel 7 körül az apály idején 80 centivel kevesebb lesz a vizünk. Így nekünk a kikötéskör legalább 3 méter vizünknek kell lenni, hogy reggelre ne kerüljünk zátonyra.
Végül 135 mérföld hajózás után, éjjel egy órakor szépen kikötöttünk a Szent Márk térrel pontosan szemben lévő Szent György sziget marinájában a part mellé, ahol 3,4 méter volt a víz. A kikötőőr nem volt sehol, így éjjelre itt maradtunk. Senkit nem kellett ringatni.

Jól belecsaptunk így az első nap a lecsóba, mi?

július 4 - Velencében, majd este Rovinjba érkeztünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggeli a Szent Márk tér előtt a hajón
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Olyen 300 méteres szállodák járnak ide
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Velence
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Grand Canale
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Jót vitorláztunk Rovinjig
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 225 KB

Jól választottam meg a helyet, még reggel is maradt elég víz a hajó alatt. Hétkor vidám tengerészdalokkal ébresztettem a népet. Aztán jött egy csodálatos reggeli a Szent Márk térrel a háttérben. Végre ehettünk R. Robi tepertőjéből és jót beszélgettünk, élveztük az életet. Itt vagyunk a világ egyik legismertebb, legromantikusabb városában és tegnap éjjel hajóval érkeztünk meg. A Szent György sziget ódon falai voltak jobbról és sugárzott a múlt, a történelem lehelete. És mi meg itt reggeliztünk a cockpitben. Reggeli előtt megjött a kikötőőr, aki azt kérte, kicsit húzzuk előbbre a hajónkat. Először ezt mondta, nem kell fizetnünk. Adtam neki a kapitányi zárolt tartalékból egy üveg bort, a barátságuk elmélyítésére. Később kiderült, kár volt. Visszajött és elkérte a hajó papírját. Egyből gyanús lett a dolog.
Később készült egy közös fotó is a csapatról, mielőtt elindultak volna felfedezni az Örök Várost. Én vártam a papírokat. Vártam, vártam, vártam, majd átmentem értük. A következő történettel jött a kikötőőr: beszélt a főnökével, aki nem a 130 eurós teljes összeget, hanem csak 50 eurót kért, ha délután háromig elmegyünk. Cserébe viszont semmilyen számlát nem kaptunk.
Így végre én is elindulhattam. Már sokszor jártam Velencében, de mindig csodálattal tölt el. Egyszerre omladozó és gyönyörű romantikus és harcias, nyüzsgő és elhagyatott, szóval csodálatos. A sikátorokban elsétáltam a Rialtóhoz, majd a Grand Canale partján beültem egy Ristoranteba és ettem egy olasz pizzát és élveztem az életet, néztem a csatorna őrült forgatagát és eszembe jutott: 1974-ben jártam itt először, amikor Alexandriából és Bejrutból jöttünk vissza a Herend nevű MAHART tengerjáróval. Milyen csoda is volt az akkor… És most ismét itt vagyok, 37 év múltán. Akkor deckboy voltam, most a saját hajómmal érkeztem. Változnak az idők. Kettőre volt tervezve az indulás, de fél kettőkor már mindenki megjött holtfáradtan, de az átélt csodától boldogan. Közben el kezdtek gyülekezni a felhők, estére esni fog az előrejelzés szerint. Így elindultunk vissza Horvátországba. Már sokkal egyszerűbb volt a kihajózás a lagúnából, mindenki könnyebben átlátta a kanyarulatokat. Erős szél jött a tenger felől, biztosan hullámos lesz a menet.
Idáig kézi kormányzással hajóztunk, és a GPS-el kellett 10 percenként ellenőrizni a pozíciónkat. Megtanítottam a GPS útvonal hajózást és a robotkormány használatát, így innen kezdve Punatig sokkal könnyebb dolga lesz a csapatnak.
Ahogy elhagytuk a védett lagúnát, megjöttek a hullámok. Több társunk ismét küszködött a tengeri betegséggel, de csak egyikük etette meg a halakat.
Sajnos a szél olyan élesen fújt, hogy nem tudtunk vitorlázni, kezdetben csak motorláztunk. Később a szél is fordult, meg mi is, így leállíthattuk a motort. Végre vitorlázhattunk. Hátrába raktam a propellert, még az sem zörgött. Csak a szél sziszegett, a tenger surrogat és szeltük a habokat Rovinj felé. Mindenki nagyon élvezte ezt a természetes száguldást. Közben el kezdtek gyülekezni a felhők, az éjjel esni fog.
Este 10 óra után érkeztünk meg Rovinjba. Kikötöttünk a határ mólón és elmentem a rendőrőrsre bejelentkezni. Nagyon rendesen volt az ügyeletes tiszt. Ha most bejelentkezünk, akkor el kell innen mennünk. Ha csak reggel, akkor itt aludhatunk. Ő is jól járt, mert nem kellett az adminisztrációval foglalkoznia, mi meg megspóroltunk 100 euró kikötői díjat.

Július 5 Rovinjból Punatba hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 244 KB

A eső hajnalban érkezett egy nagy zivatarral, villámlással és menydörgéssel. A szél nem nagyon fújt, mi biztonságban voltunk a határmólón.
Hétkor jött egy nagy gyorsjáratú utasszállító, amelybe a szakadó esőben szállították be az utasokat. Hosszú sorban álltak a határmólón, egész nyolcig eltartott. Amikor elindult a hajó Velencébe, akkor jött meg a rendőr a beléptetéshez. Innen a kikötő-kapitányságra kellett mennem, hogy a hajót is beléptessék.
Fél kilenckor sikerült elindulni. Elhajóztunk a Brijuni-szigetek mellett, amely Tito nyaralószigete volt. Jól láthattuk a csendes esőben békésen legelésző őzeket, szarvasokat a hajóról. Az eső hamarosan elállt, de maradt a majdnem teljesen szembe szél addig, amíg meg nem kerültük az Isztriát. Akkor el kezdett szépen fordulni. Amint vitorlát húztunk, rá negyed órával viszont bosszúból elállt.
A Cres-sziget északi részészén megálltunk egy csendes öbölben fürdeni. A víz 23 fokos volt, jéghideg (nekem). Ez után kiosztottam a holnapi csillaghajózás feladatát. Ez volt a tanfolyamon a 26. házi feladat. Akkor nem vették komolyon, hogy majd le is kell egyszer hajózni ezt! Végül Punatba este fél nyolcra érkeztünk meg. Csak félig készültek el a számítások, így a kikötői 9 Beaufort büfében ettünk egy-egy pizzát, hogy gyorsan lehessen végezni.

Július 6. Felvesszük a deviációs görbét, csillaghajózás, majd éjjel fél háromig a navigációs szlalom
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 2,439 KB

Hétkor vidám tengerészdalokkal ébresztettem a népet, majd 8-tól kezdődött a reggeli. 9-től kezdtem az oktatást, a motor karbantartása, a deviációs görbe, stb., majd kimentünk az öbölbe felvenni a deviációs görbét. Ennek lényegei, hogy meg kell határozni, hogy milyen eltérése (hibája) van a kormánytájolónak. Ezt a közelében lévő mágneses anyagok okozzák. Ha nem ismerjük a tájoló hibáját, nem tudjuk mit mutat, nem tudunk navigálni.
A hajóval körbefordultunk egyszer jobbra és egyszer balra. Közben Szabolcs mérte meg a pontos irányt, 10 fokonként kiabálta az értékeket az árboc elől, miközben valaki a kormánytájoló, más valaki a robotkormány értékeit diktálta be. Ez után átlagoltuk és feldolgoztuk a mérési eredményeket.
A csillaghajózás jött ezután. Ennek lényege, hogy a GPS által mutatott WGS-84 ellipszoidra vonatkozó koordinátákkal meghatároztam egy ötágú csillagot, amelyet le kellett hajózni a következők szerint: minden őrségnek rá kellett hajózni a saját pontjára, majd el kellett indulni a követ következő fordulópont felé. két tized mérföld hajózás után átadták a hajót a következő őrségnek. Az első sorozatot partmenti navigációval, a második sorozatot radar navigációval kellett lehajózni. Ahogy múl az idő, szépen kirajzolódott az ötágú csillag. Menet közben derült ki, hogy a számítógépen tápegysége 5-10 fokra elvitte a kormánytájolót, így rendszeres volt az iránytartási hiba. Tamás kitűnt a pontos iránytartásával, mindenki csodálta és irigyelte. A legpontosabb navigáció Szabolcshoz kötődött. Összeségében átlagosan jól sikerült a feladat.
Kettőig tartott ez, majd innen elmentünk a Kőkapuhoz, ahol egy nagyon izgalmas kőív és egy barlang található. Itt lehorgonyoztunk és fürdés.
Indulás után kiosztottam az éjszakai navigációs szlalom feladatait. Ennek lényege, hogy sötétben 8 csomóval hajózva kellett cikázni a szigetek között, helymeghatározás nélkül, csak a jó útvonaltervezés alapján. A gyakorlat este sötétedés után kezdődött, és éjjel fél háromig tartott. Jók voltak a fiuk. Csak nagyon ritkán kellett beavatkoznom, szépen lehajóztuk a összesen szakaszt. Ismét Tamás remekelt a pontos kormányzásával.
Fél háromra már mindenki hulla volt, amikor megérkeztünk a Dugi Otok Lucica-öblébe és horgonyt dobtunk. Reggel hétkor indulunk tovább. Addig van még pár óránk az alvásra!

Radarozás a Kornati-szigetek között
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 1,152 KB

Szöveg hamarosan

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től