MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2011-es hajózás az Angol-csatornában
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2011-es hajózás az Angol-csatornában2011.08.19. - 2011.08.27.

307. út
Ismét itt vagyunk Bretagne-ban.
Brestből indulunk, majd innen a Scilly-szigetek )ejtsd: szilli-szigetek) az irány.
A csapat:
1. Kapitány: Verenélyi Koppány
Személyzet:
Seres István, Füzi Tamás, Kádár Balázs, és én Vassmatróz.

Üzenet a hajónakRészletes napló

aug.19. Péntek - Az utazás napja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Serkó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tibor
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Koppány, Balázs és Tamás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 3,326 KB

Budapestről Párizsba rapültünk, innen TGV-vel Brestbe vonatoztunk. A TGV GPS szerint 298 km/h-val ment.
Brestben Kappány, Balázs és Tamás már bevásárolt, mikor mi este 7-re megérkeztünk.
A Brest hosszúsága 4 fok W, ami a 19 fok E hosszúságú Budapesthez képest 23 fok hosszúságkülönbséget jelenti. Ez időben 1,5 órát jelent. Így itt másfél órával később nyugszik a Nap.
Csendes az idő, és holnapra is ez az előrejelzés.

Tamás naplója:
Koppány kapitány által régóta tervezett és szervezett utunk Brest-ből indul, a Moulin Blanc kikötőben vár minket egy Beneteau 423-as. Négyen, Tibor, István, Balázs és Tamás Budapestről jövünk, repülő+TGV, a kapitányunk autóval érkezik egyéb nyaralási elfoglaltságaiból. Brestben bevásárolunk, nem sajnáljuk magunktól az ínyencségeket, jó pár féle felvágott, pástétomok, 6-8 -féle sajt, 20 üveg bor, zöldség gyümölcs keksz csoki stb, egy bevásárlókocsit töltöttünk meg.
Kapitányunk szokásához híven este ún kapitányi vacsora következik a marina éttermében, tehát ő hívja meg a legénységet annak reményében, hogy a túra esetleges nehézségei alatt így nem felejtjük el, hogy a kapitányunk is ember. A vacsora kitűnő, vörös és fehér bor, desszert is jut.

augusztus 20. szombat Brestből az Ouessant-szigetet érintve a Scilly-szigetekig hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel csodálatos sziporkázó fényekkel köszöntött. Szellő sem rezdült, de nagyon párás volt minden. A bőséges reggeli után még beszereztük az utolsó beszerezni valót, majd a hajó hivatalos átvétele következett. Ez gyorsan ment, az átadó végigment a listán, pár dolgot megmutogatott és készen is voltunk. A hajónk Beneteau 423-as, 2-3 éves lehet, de nagyon jó állapotban van. Koppány Kapitány a jobb hátsó kabinban, Tamás és Balázs az orrkabinban, Serkő a polcos oldalsóban, és a bal hátsóban vagyunk. Ahogy átvettük a hajót megkezdtem a tuningolást: bekötöttem az antenna splittert (szétválasztót), hogy be tudjam kötni a VHF rádió antennájához az AIS adóvevőt. Sajnos nem tudtuk meg a hajó MMSI számát. A VHF DSC rádió nincs felprogramozva, abból sem tudtam kiszedni az MMSI számot. Az Odysseus iskolahajó magyar MMSI számát nem programozhatom be, hiszen ez nagyon nagy bajt okozhatna, ha valóban vészhelyzet lenne. Számomra megdöbbentő, hogy itt, az óceán partján nincs felprogramozva a VHF DSC. Ezzel nem is lehet segítséget kérni.
Ahhoz, hogy legalább mi láthassuk a hajókat, Koppány AIS-vevő modemjét kötöttem be a rendszerbe. Az működött is szépen: láttuk a körülöttünk lévő hajókat.
A hajón van radar, de a külső Raymarin C80-as kijelzővel nincs összekötve, így ott nem használhatjuk. Elvégeztem még több kisebb átalakítást, és már mehettünk is.
Koppány megterveztette velünk a mai útvonalat, az árapály figyelembevételével és beosztottuk az őrséget: nappal 2 óránként, éjjel 3 óránként váltjuk egymást.
És eljött végre a kihajózás pillanata. Koppány kiállt a hajóval és már a passage plan szerint passzáltuk a vörös bójákat, jobb kéz felől.
A Kelta-tenger hosszú elnyújtott holthullámokkal és szinte teljes szélcsenddel várt minket.

Tamás naplója:

Az árapály könnyebb számolása érdekében a hajóidőt GMT-re állítjuk, ebben élünk mostantól egy hétig. Kiszámoljuk, mikor induljunk el, hogy az árapály áramlatok az útirányunkhoz képest kedvezően befolyásolják hajózásunkat, azaz ne szemből kapjuk. Első állomásunk az Ouessant sziget, Lampaul városka öblében állunk meg. Az árapály itt szemmel látható, amikor megérkezünk épp apály van, kisebb nagyobb hajók állnak a parthoz kötve, de a kötél vagy lánc a tengerfenéken szabadon végig követhető a hajóig, víz most nincs alattuk. Sétálunk a parányi faluban, és mire visszaérünk, néhány hajó már a vízen úszik. A helyi péket dicsérjük meg, jóízű kenyeret vettünk. Ezután a sziget másik végéhez hajózunk, ahol új megoldással védekeznek a tenger illetve a hullámok rombolása ellen: a tenger felé lyukacsos hullámtörő gátat építettek a móló elé, a lyukak kb méteresek lehetnek, a szemből becsapó hullám az oldalán folyik ki, így a móló belső oldalán nyugodtabb a víz. Innen indulunk tovább késő délután a Scilly szigetek felé, az út majdnem 100 tmf, kb 14 óra menet lesz, éjszaka is megyünk. Utunk során bal kéz felől (nyugatra) egészen Amerikáig nincs szárazföld.

augusztus 21. vasárnap - A Scilly-szigetek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Lifeboat St Mary a Scillyn
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Koppány és Serkó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
St Mary kikötője a Scillyn
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
St Mary
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A "Becsületbolt" - a dobozba be kell tenni az árú értékét
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az éjjeli őrségek beosztása Kapitányunk orvosi szaktudása alapján az emberi alvásciklushoz igazodva 3 órás váltásokban történik. A szél gyenge, főleg a motor hajt minket. Egy vihar kerülgeti a hajót, de szerencsére megússzuk, élvezzük viszont, hogy a közelinek tűnő villámlások időnként kivilágítják a sötét tengert. Az A jelű őrség magyar idő szerint 22-24ig, majd 02-05ig viszi a hajót, a B őrség pedig 20-22ig, majd 05-től 08ig. Egy kis alvás mindenkinek jut, bár azért a hullámzás miatt néha kapaszkodni kell az ágyban, az orrkabinban legalábbis. Vasárnap reggel 08:30 körül érkezünk a Scilly szigetekhez, pontosabban a St Mary szigethez, hiszen itt 48 sziget van, ebből 5 lakott. Bójára állunk, bereggelizünk, rántotta sonkával hagymával kolbásszal. Reggeli után csendespihenő, majd délután áthajózunk a kb 8 tmfre (légvonalban közelebb van, csak a zátonyok miatt ott nem mehetünk át) lévő Tresco - Bryher szigetpároshoz, és a kettő között bójára kötünk. A szigeteket kívülről megkerülve a nyílt víz felől bejövő nagy döghullámok a sziklákon fehér tajtékká törtek. Este a Bryher szigetre indulunk expedícióra a bocival, aminek a kis motorjáról azóta csak múltidőben beszélhetünk. A sziget kb 3 kmes lehet, rajta némiképp váratlanul mindenhol szederbokrok termettek, egy háznál kókuszdiót árultak, egy másiknál becsületkassza alapú önkiszolgáló zöldséges. A kilátás pazar. Piros angol telefonfülke, Zetor traktor színesíti a hangulatot. Vacsora a hajón, francia lecsó ala Koppány.

augusztus 22. hétfő - A Tresco-sziget arborétuma, majd Falmouthba hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Virág, kagylóból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gallionfigurák múzeuma - ennyi maradt az összetört hajókból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Wolf-zátony világítótornya
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Falmouthba érkezünk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggeli programunk a Tresco sziget nevezetessége, az Abbey Garden arborétum. Itt 4000nél is több növényt gyűjtöttek össze 1834től kezdve, Kaliforniától Dél-Afrikán át Ausztrália és Új Zéland, a Kanári szigetek is képviselteti magát. A kert, de már az odavezető út is lenyűgöző, hatalmas pálmák, fenyők, és annyiféle virág, mintha tavasz lenne egy mediterrán paradicsomban, de mi kérem az északi szélesség 49 fok 57 percénél vagyunk! Az arborétum éttermét egy magyar srác vezeti. A boci motorja megadja magát, visszafelé már evezni kell, ami nem kis teljesítmény a kisebb folyó sebességéhez mérhető áramlatot is figyelembe véve. Délelőtt indulunk tovább Falmouthba. Falmouth bizonyára szép hely, rengeteg hajója lehet a kikötőben, ám amikor megérkeztünk, már sötétedett, így célunk egy megfelelő kikötőhely megtalálása volt és az, hogy mihamarabb ehessünk. Tibor többször is megpróbálta elérni a Visitors Heaven-t, hogy elirányítsanak a vendégkikötőbe, de a VHF rádiós próbálkozásai nem vezettek eredményre. Így magunk kellett, hogy kitaláljuk, hol érdemes megállni. Néhány 50, 75 lábas vitorláska és hadihajók társaságában Koppány Kapitány mesterien beállt a kerékhatás kihasználásával a 14 méteres hajó + egy méteres helyre. Az angol konyha jellegzetességeit az egyetlen nyitott helyen próbáltuk megismerni, szerencsére ez egy isteni olasz pizzázó volt csodálatos wifi-vel.

augusztus 23. kedd Falmouth-ból az Angol-csatornán áthajózva a Morlaix-folyó torkolatáig hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Falmouth
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Isteni színjáték az Angol-csatornában
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A GMT szerinti hajóidő kicsit megkavarta az ébresztő beállításokat, így egy órával kevesebbet aludhattunk. Reggel a három literes fogyasztásúnak ígért hajóba belecseppentettünk 183 liter gázolajat, így rövid fejszámolással megállapíthattuk, hogy az Odysseus sem fogyaszt többet, pedig vagy kétszer ilyen nehéz hajó. A tankolásnál az is kiderült, hogy mi nem a vendéghelyen álltunk, hanem valakinek a bérelt helyén, de ez jól esett, mert legalább hetven fontot spóroltunk a tévedésünkkel. Azt viszont elköltöttük a helyi önkiszolgáló Tescoban, ahol isteni francia pékárut vettünk. Kihajóztunk, és elindultunk Franciaország felé. A felhős időben szinte teljes szélcsendben motoroztunk át a csatornán, míg a hajó az Atlanti óceánról érkező holthullámok tetejére úszott fel, majd szaladt le, hogy aztán újra és újra kezdje. Aztán volt egy kis esőnk is, de délutánra kisütött a nap és vitorlát is tudtunk bontani. Tervünk szerint az időjárás függvényében Aber Wrac

augusztus 24. szerda - Morlaixból Brestbe hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az "A" őrség pihenőben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Balázs naplója
Párás de napsütéses reggelre ébredünk Morlaix öblében, Tibor jól bevált tengerészsanzonjaira. Szavakkal szinte leírhatatlan a környezet.
Az öbölben minden csupa zöld, a meredek hatalmas árapály ingadozást mutató partfalak felett játékos francia kastélyok mosolyognak a vízre. A tenger felől pedig megannyi szikla és zátony zárja le az öblöt, minden másodikon egy erőddel, vagy más lélegzetelállító épülettel.
Így visszagondolva, nem volt kis teljesítmény, hogy a hajóval egyetlen ilyet sem találtunk el a vak sötétben. A reggelink után indulunk Brest felé, hogy a közeledő rossz idő elől meneküljünk és átjuthassunk még apály előtt. A mai tervünk szerint 80 tmf-et hajózunk. Amíg jó idő van az előbb is vázoltan unalmas parti látkép kíséri utunkat.
Délutánra megérkezett a szél és az eső. Brestbe vezető utunkon lassan szembeszélben, majd szemerkélő esőben hajózunk. Kis csatornán haladunk, utunkat a ködös időben nehezen kivehető laterális bóják szegélyezik. Estére érkezünk meg kikötőnkbe, ahol kikötés után elmegyünk megünnepelni a megérkezést.
Ez az alkalom közben jó volt arra is, hogy köszöntsük Tamást is, mert közben születésnapja lett.

augusztus 25. csütörtök Brest és Morlaix
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt kellett volna éjszaka felhajóznunk Morlaix-ba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A marina zsilippel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

Ma az előrejelzés alapján parti napot terveztünk. Megnéztük az óceanáriumot és elmentünk Morlaix-ba. Gyönyörű középkori városka, ahova hajóval csak dagálykor lehet eljutni, mert a keskeny sekély csatorna különben homokpadokból áll. A gyönyörű keskeny XV-XVI századi házakból álló városka szép lezárása volt a programnak. A vacsora pedig mennyei volt. Serkó elalélt az osztriga és kagyló orgiától.
De ez nem csoda, hiszen ma a legénység hívta meg a kapitányt.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től