MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Árapály tréning a Csatorna-szigeteken
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Árapály tréning a Csatorna-szigeteken2012.08.11. - 2012.08.17.

323. út
Saint Malóból indulunk, hogy gyakorlatban megtanulhassák a kadétok az árapályos területen való hajózás fortélyait.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Augusztus 10 péntek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A TGV-re várva
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kikötő apálykor
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajónk prospektus képe
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Végre eljött az utazás napja, elindulhattunk az európai árapály paradicsomba, Brteagne-ba, ahonnan a Csatorna-szigetek felé vesszük utunkat.
Ennek a helynek a különlegessége, hogy szökőárkor (ami az újhold és a telihold idején van) nem ritka a 10-12 méteres vízszint változás, amelyhez 2-5 csomós áramlat is társul. Ráadásul az áramlat óránként változtatja a sebességét és az irányát is. Szóval izgalmas ez a hely.
Az Airfrance-val repültünk. Mindenki időben megérkezett és bechekkolt, majd hipp-hopp fél egyre Párizsba értünk. Itt a csomagfelvételnél találkoztunk Tiborral, aki Bécsből repült ide. Sajnos B. Gábor hiányzott a csapatból de ittunk az egészségére és reménykedtünk, hogy megérte neki, hogy nem jött el erre a túrára.
Így teljessé vált a létszám: Vass Tibor és még 7 kadét:
Berni, Atilla, János, Tibor, Péter, Imre, Csaba.
CDG repülőtéren nem sikerült egy 8 fős taxit szerezni a diszpécsertől, de aztán egy fiatalember odajött, hogy ő el tud vinni. 160 eurót kért, amit aztán lealkudtam 120-ra. Három taxi kellett volna nekünk, darabja 50-60 euró szokott lenni, így megérte.
Pár perccel több, mint egy órával korábban megérkeztünk a Montparnasse pályaudvarra, ahol Tibor megvette a jegyét, én meg bechekkoltam a mi jegyeinket, közben beültünk egy gyorsétterembe.
A helyjegyek 4+3 csoportban voltak két külön kocsiban. Ehhez még Tibor szóló jegye tartozott. A TGV 3 másodperc késéssel indult, de ezt nem vettük zokon. Csaba 296 km/h maximális sebességet mért, Párizs közelében. Leggyakrabban csak 150-160 km/h között falta a kilométereket a valaha jobb időket látott elegáns luxusvonat. Amikor elmentünk a restibe, útközben az egy kocsi előterében egy kis társaság aludt: két kiskorúnak tűnő fiú és egy 20 kg körüli kutya, teljesen beterítve a padlót. Az emberek megpróbáltak nem rájuk lépni. Nekem furcsa volt ezen a vonaton.
Délután 6-ra érkeztünk meg Saint Maloban a kalózok egyik fővárosába. Hosszasan várakoztunk taxira, amely 10 euróért elvitt a Bai Sables kikötőbe. A hajót a NAVILOC-tól béreltük, a létező legnagyobbat: Doufour 45 –ös, 5 kabinos hajót. Igen, 45 lábas hajóba beraktak 5 kabint, cserébe minden szűk, a baloldali első kabinnak nincs ajtaja és csak egy WC van benne. Nem is terjedt el ez a típus.
Amúgy nem az Odysseus iskolahajó, az biztos...
Beköltöztünk, ismerkedtünk a hajóval és a környezettel. Közben kértem, hogy mindenki nézze meg az ágyneműjét. Senki sem szólt, így elmentünk vacsorázni, együtt a másik hajóval.
Igen két hajóval vagyunk. A mi hajónk neve Etoile du Tregor ( Koppány szerint:Tregor csillaga, de mi csak Trogirnak hívtuk). Ő a Zaphire nevű GibSea 43-as hajót vezeti, a személyzete: Panni, Serkó és Szilu, valamint Tamás és Balázs.

Vacsora után derült ki, hogy hiányzott 2 ágynemű. Már nem tudtam segíteni.

Augusztus 11. Szombat S.Malo – Jersey
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Delfin!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Chausey-szigetek apálykor
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat + Berni, aki fényképezte a képet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ilyen volt a logunk, ezért nem mutatott semmit.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Imre
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csab
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Jersey, St. Helier a tenger felől
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Erre jártunk ma
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt vágtunk át. A dagály ekkor 5,8 méter volt, így minden mélységhez hozzá kell adni ezt az értéket.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Augusztus 11. Szombat S.Malo – Jersey Koppány kívánságára átállítottuk az órákat a UTC-re ( ejtsd: JÚ TÍ SZÍ :koordinált világidő, ami praktikusan a greenwichi időt jelenti. Ennek oka, hogy Franciaországban 2 órával az UTC előtt, a Csatorna-szigeteken 1 órával az UTC előtt járnak az órák, míg az árapály táblázatok a UTC szerint adják meg a vízszinteket.
Szóval reggel hivatalosan is átvettem a hajót, mert itt a charter szombat 9-kor kezdődik és pénteken 3-kor ér véget. Sajnos nem tudta megmutatni az átadó a horgony biztonsági hőkioldó kapcsolóját, de a többi fontos dolgot megismertem. A fő kapcsoló tábla a jobboldali hátsó kapitányi kabin szekrényében van elhelyezve. Ilyet se láttam még. Megnéztük a kerék és sugárhatást: a hajó bal csavaros az Odysseuszénál kisebb kerék és sugárhatással. A mélységmérőt a vízszinthez kalibráltuk, mert teljesen vad értéket mutatott. Ehhez mérőónnal megmértük az aktuális vízmélységet.
Attila fullra feltöltötte a viztartályokat. Közben Balázs Koppány autójával elvitte Csabáékat bevásárolni. 400 eurót költöttek, de alig tudták behordani a cuccot. A reggel kijelölt 12 UTC indulásra a Zaphir nem készült el, így fél óra halasztást kért. Ennek nagyon örültem, mert így legalább még egyszer átnézhettük az áramlások irányát és sebességét az atlaszból. Az atlaszunk a Cherbourgh HW (dagály) idejéhez számolja a vízszinteket és az áramlatokat. 0,7 csomónál erősebb áramlat nem lesz az utunkon. Kezdetben oldalba kapjuk, majd hátulról fog jönni.
12.30 UTC-kor indultunk, láttam, hogy a Zaphire is készülődött. Szépen kihajóztunk S.Malo 2,2 méteres küszöbe felett lévő 4,6 méteres vízben és a tervezett útvonalon kormányozta János a hajót. Ő és Tibor kezdte az őrségeket, majd óránként váltva Attila és Csaba, majd Péter és Imre párosok következtek.
Indulás után észleltük, hogy a log ((a kilométeróra")nem mutat semmit. Kivettem a házából és egy csodás élővilágot találtam ott, a tenger gyümölcseivel. Ezért nem forgott és nem mutatta a sebességet! Sajnos el kellett távolítani a tenger tomboló életerejét bemutató csodás kis kolóniát, mert "hajózni kell...".
A megtervezett nyomvonalon hajóztunk, a navigátor part menti módszerekkel végezte a helymeghatározást, amit az én számítógéppel ellenőriztünk. E mellett ment még a Garmin 620-as GPS valamint két androidos és két Iphone telefon navigációja is. Szóval semmit sem bíztunk a véletlenre.
Az első 2 mérföldet motoroztuk, majd onnan kezdve vitorlával folytattuk utunkat.
A Zaphiret hamar szem elől tévesztettük a sok hajó között. Rendszeresen rádióztunk. Kb. 30 perccel jártak mögöttünk, amikor elmentünk a La Grande Conchee szigeten lév erőd mellett. Innen 18-os valódi irányban hajózva, élesen jobbról kapva a szelet vitorláztunk. Később a szél el kezdett az óramutató járásával ellentétesen fordulni (ezt veering-nek hívják) így balra kellett ejtenünk. Amikor már fél mérföldre eltávolodtunk, akkor takkot váltva egy órán át balról kapva a szelet préseltünk. Amikor már megközelítettük a Chausey-szigeteket (ejtsd: Sozé) akkor már olyan volt a szél, hogy egy takkon, kisebb igazításokkal egyenesen Jersey fő kikötőjébe St. Helier-be tudtunk vitorlázni. Közben átvágtunk a Plateau Des Minquiers zátonycsoport észak-keleti átjáróján, a pontos navigációban bízva. Itt találkoztunk delfinekkel, amelyek a hajó körül ugráltak.
Sikerült is úgy átkelnünk, hogy nem csökkent a víz 13 méter alá. Ügyesek voltak a fiuk, jó volt a szél, segített az áramlat, így 18 UTC-re megérkeztünk a kikötőbe, ahol a küszöb felett 0 métert mutatott az elektronikus mérce.
A Waiting pontonon 6 sorban 5-7 hajó állt egymásra kötve: Nem tudtak bemenni. Mi nem is terveztük a bemenetet, a másnapi korai indulás miatt. Mi rákötöttünk 6.-nak egy másik hajóra.
Ilyenkor az a szabály, hogy csak az árboc előtt és a fedélzeten haladva lehet az egyik hajóról a másikra átmászva kijutni a partra. Szegény belsők. Mi vártuk a Zaphire-t, közben a konyhában szorgos kezek megcsinálták a vacsorát: milánói makarónit. Nekem a paleolit diétám miatt császárszalonnával zöldségeket sütöttek. Nagyon hálás voltam érte.
A Zaphire két órával később érkezett, mert ők olyan szélbe keveredtek, hogy a Plateau Des Minquiers –t a másik oldalról kerülték, így a lepörgő szelet és az áramlatot is rossz irányból kapták.
Természetesen ránk kötöttek és jöttek az ilyenkor szokás vicces megjegyzések, élcelődések. Mindenki jól érezte magát, boldog volt így a nap végére. Mi 38 mérföldet vitorláztunk, kellemes szélben, 23 fok körüli melegben szórványos napsütésben.
Később kimentek a partra megismerkedni St Helier-vel. Nagy volt a nyüzsgés, sok dorbézoló fiatalt láttak, szóval nagy volt az élet.
Sajnos a képek kicsit összekeveredtek, de nem tudom kitisztázni innen. Tibornál van egy csodás delfines kép, amely mindenkinek nagyon fog tetszeni. Sajnos ő most Guernsay-szigetén kirándul a többiekkel, így majd később...

Augusztus 12. Jersey - Guernsay
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A tegnap beígért delfin kép
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Behajózunk Guernsey St Peters Port Marinába
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Berni
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csaba kedvenc témája - helyi sör
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A küszöb éjjel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Hamarosan a szöveg, most a képek

Augusztus 13. Guernsey
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Most van internet, most a képek, a szöveg hamarosan

Augusztus 13. Az utolsó feudális birtok - Sark
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Zephir
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Koppány
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Serkó és Panni
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Zephir kifelé jön a Beauschette Marinából
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mi is
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Partraszállás sarkon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Imre és Attila a csónakban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A lusta kacsák Sarkon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A földesúr ezt még ma is használathatja?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mentő
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez még a a Beauschette Marina
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Megint csak a képek

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től