MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / -2012 második kapitány tréningje, amikor az Odysseusba belecsapott a villám
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
-2012 második kapitány tréningje, amikor az Odysseusba belecsapott a villám2012.08.26. - 2012.09.09.

325.. út
A túra célja a nyílt tengeri hajózás fortélyainak megismerése, legalább 1000 mérföld (ebből legalább 200 éjszaka) lehajózása, miközben 10 csillagászati navigációs helymeghatározást elvégése.

A tervezett útvonal: Punat - Vis - Lipari-szigetek - a Peloponézosz megkerülése - Korinthoszi-csatorna - Ithaka - Dubrovnik - Punat.

Résztvevők:
Vass Tibor - szkipper,
SZabolcs,
Béla,
Lazac,
Ágota,
Zozo,
András,
Péter.

Üzenet a hajónakRészletes napló

augusztus 26.- vasárnap: érkezés a hajóra majd 10 perc múlva belecsapott a villám az árbocba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kép csak illusztráció
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

augusztus 2. hétfő: . kár bejelentése, károk felmérése
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ennyi maradt a VHF antennánkból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Lazac, a fényképész
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
AZ Odysseus felülről
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

augusztus 28. kedd – megjön a biztosító kárfelvevője, majd megkezdődik a hajó felélesztése
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kárlista
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

augusztus 29. szerda: utolsó javítások, majd indulás Velencébe
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Műszaki bűvészkedés, hogy legyenek alapvető műszereink
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Végeredmény
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

Augusztus 30. Velence, majd délután visszaindulunk Pulába
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Behajózás Velencébe
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt álltunk meg, majd elküldtek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

augusztus 31. péntek. reggel 9-re Punatba érkezünk. Ágota és Zozó kiszállnak, sebek nyalogatása, számítások
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

szeptember 1. Elindulunk bórában Dubrovnik felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fata Morgana - a tengeri délibáb
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Földelés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 27,653 KB

szeptember 1. Elindulunk bórában Dubrovnik felé Éjjel az előrejelzéseknek megfelelően megjött a bóra. Hajnalban vadul rázta a szél a hajót, süvítettek a kötelek. A tegnap felvett pót mooring kötél biztonságos alvást hozott nekem: a hajó jól volt kikötve, nem kellett félni a széltől. Sajnos az eső is elkezdett esni, ez a ciklonos bóra. Legalább két napig fog tartani.
Reggel sajnos Andrásnak is haza kellett mennie, így csak öten maradtunk: Szabolcs, Lazac, Béla, Péter és én. Mindenkinek saját kabinja és WC-je van. Elmentem a kikötő kapitányságra, és kihúzattam az utas listáról a kihajózottakat, vettem gyümölcsöt és 9-kor elindultunk Durovnik felé.
A mai terv: eljutni a Murter szigetig, majd ott éjszakázunk bóján vagy horgonyon. Az indulás annak, aki már volt manőver tréningen, nem okozhatott gondot, aki nem volt, az nem tudta volna elhagyni a kikötőt. Mivel 20-30 csomós bóra fújt, amely pontosan oldalba kapta most az Odysseust. Mi a jobb farkötélen megtartva a hajót 2500-as fordulaton szépen kisurrantunk a helyünkről. Egy nézőnk volt a parton a szemerkélő esőben, de annak leesett az ála.
Még indulás előtt felszereltük a szép vérnarancs színű viharfokot, és csak fel kellett húzni, máris repültünk kifelé a kikötőből.
A kikötőből kiérve kihúztuk a grószt is a felső szállingig (kb. 50%-os ekkor) és 8 csomóval repültünk amikor normálisan fújt a bóra 9-el , amikor erősödött .
A Negrit-fok után úgy tűnt, vaklárma volt a bóra, már ki ekartam húzni a vihafock mögé a génuát, amikor megláttam előttünk a puputevéket - vagyis a lassan tovagördülő hullámhegyeket. Egy nagyon kedves barátom nevezte el így ezeket. Találó.
Szóval maradt minden a régiben. Fél órával később már megjött a hetes szél, a hullámtajték csíkokba rendeződött és időnként porfelhőként kapta fel a tajtékot a szél. Ezen a szakaszon a maximális szélsebesség 38 csomó volt. A hajón szépen szelte a habokat, a vhafock és a reffelt grósz rőpített minket, volt amikor majd 10 csomóval is haladtunk. A fiuk felválta kormányoztak, hiszen nem volt robotkormányunk. Csak négyen vannak, így félóránként váltották egymást.
Érdekes a hullámokon való kormányzás. Ha jól be van állítva és elegendő méretű a vitorla, akkor elegendő 20-30 centiket mozgatni a kormányon és a hajó szépen egyenes megy. Ebben az esetben viszont nagyon kell figyelmi a hajó minden rezdülését. Ha látjuk, hogy a hullámon jobbra akar majd lecsúszni, akkor azonnal ki kell hajtani a kormányt balra és akkor egyenesbe marad. Persze ezt tanulni kell. Mindig el szoktam kérni a kormányt, ha a kormányos birkózik vele:nagy erőkkel jobbra-balra tekergeti, miközben a hajó csak csalintkázik, kitör, fellúvol, lefekszik, szóval nem szépen megy. Ekkor átveszem és megmutatom, megmagyarázom. Láss csodát - a Makrancos Katából kezes bárány lesz. A végére már mindenki belejött a kormányzásba.
Rab mögött szokás szerint elült a bóra és el kezdett esni az eső. Ilyen esőben, szinte szélcsendben motoroztunk be a városba és álltunk meg a benzinkútnál tankolni.
A bal tartály Velence előtt fogyott ki. Ebbe 248 litert tankoltunk - vagyis pontos volt a kút órája. A Jobb tankba 235 litert! Vagyis 15 liter gázolaj maradt csak a hajóban! Ez 2 óra hajózást jelent! Hát ezért kell az üzemóra számláló: tudjuk, hogy mennyi gázolajunk van. Szerencsére van még 10 liter tarcsi, de nem szeretném ezt felhasználni.
Tankolás után délnek hajóztunk a szembeszélbe, amely egészen estig elkísért minket. Ez idő alatt kicseréltem az Odysseus villámvédelmét ellátó, de már megsérült 3x30 milliméteres (90 kvadrátos) réz sodronyt két 70 kvadrátos (ez így 140 kvadrát) kábelre, amely a vantnikat kötötte össze a tőkesúllyal. Ha nem lett volna ez a villámvédelem, akkor valószínűleg a villám töltése robbantott volna egy lyukat a hajó alján, és 10 másodperc alatt elsüllyedtünk volna a kikötőben. Most már nyugodtabban alszok majd a villámlások alatt.
Az eső hol szemerkélt, hol elállt, néha zuhogott is. Szóval barátságtalan volt az idő.
Zadarnál a szél beerősödött, majd Sukosánnál legyengült. Vitorlázni sajnos nem tudtunk, mert szembe fújt, és siettünk – nem akartunk krajcolni.
21.30. Elhagytuk Biogradot. A szél 15-20 csomós, szemerkél az eső. A part felől nagyon erős égett szagot hoz a szél, immár több, mint 10 percen át. Biztosan nagy erdőtűz lehetett erre. Az előrejelzés alapján már szélcsendben kellene hajóznunk.
Este 11-re érkeztünk a Zminják-szigethez, amely a Jacht Akadémia Kupa rajthelye mellet van. Nagy nehezen találtunk egy szabad bóját, így először rákötöttünk erre a gyenge bórában, Kisvártatva viszont észrevette Szabolcs, hogy a mellettünk furcsán farral bójára kötő hajó elől ledobta a horgonyát is. Így miközben mi a többi hajóval együtt forgolódtunk a szélben, ez a hajó nem mozdult. Azért állt ilyen furcsán. Néha veszélyesen megközelítettük, így inkább horgonyra álltunk. Ez biztonságosabb.
Késő éjszakáig beszélgettünk, ittuk Zozó pezsgőjét, jól éreztük magunkat a fárasztó nap után.

szeptember 2. Murterről Korculáig hajózunk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel hétkor indultunk, párás, tiszta, szélcsendes időben. Áthajóztunk a Kaprije és a Kakan-szigetek között, elhaladtunk a romantikus Mulo világítótorony mellet, majd Hvart délről kerülve Korcula felé tartottunk.
Közben mindenkivel mérettem 7 napmagasságot, amelyből mérési hibákat határoztam meg. Legpontosabban Péter mért, utána Szabolcs, majd Béla és Lazac következett. Lazac nem fog vizsgázni most még, így neki ez nem volt fontos. A hét méréshez délben észlelték a delelő Napot is, így ezekkel már 12-re nőtt a méréseik száma. (10 kell a vizsgához).
Le a kalappal a fiuk előtt: Lazac egész nap robotkormánykodott, a többiek pedig szinte egész nap szorgalmasan számoltak és a mérésekből számítások, majd szerkesztések végül helymeghatározások lettek. Hurrá, meg vannak a kötelező vizsgakellékek. Persze ez nem csak vizsgakellék, hanem vizsga anyag is. Így élesben a legizgalmasabb ezt megtanulni.
A rottát úgy húztam meg, hogy délről kerültük Korculát, hogy az esti szűrkeletben még egy háromcsillagos helymeghatározás méréseit is el lehessen végezni.
Sajnos az égi lakók másként gondolták ezt, megszánva a szegény fiúkat – eleget számolták már. Így pont a navigációs szürkület idejére felhőfátylat vontak az égre.
A ki nem ismeri a csillagászati navigációt, annak elmondom: az égitestek magasságát szextánssal mérjük, amikor annak tükör rendszerének segítségével a horizonthoz illesztjük a csillagokat, a Napot, a Holdat vagy a bolygókat. Amikor pont összeérnek, akkor másodperc pontossággal meg kell határozni ezt a pillanatot.
2 másodperc tévedés 1 kilométer hibát jelen (az Egyenlítőn).
A magasság mérés pontosságát úgy tudom szemléltetni, hogy a napkorong átmérője fél fok, vagyis kb. 30 ívperc. 1 ívperc mérési hiba viszont két kilométer hibát jelent a helyzetünkben.
Mindezt az imbolygó, bukdácsoló hajón. Szóval nem könnyű. Miután meg van a mérés, kb. 30-50 perc alatt lehet kiszámítani, hogy hol vagyunk. Ez a hol vagyunk, egy vonalat jelent a térképen. De ezen a vonalon hol vagyunk?
Ehhez még egy vonal kell. Nap csak egy van. Így nappal várni kell, amíg az iránya legalább 30 fokot változik a horizonton. Csillagból sok van ugyan, de éjjel nem látszódik a horizont. Szerencsére van egy átmeneti időszak, a navigációs szürkület, amikor még a horizont és a csillagok is látszódnak. Ezt hívják navigációs szürkületnek, ami az Adrián kb. 40 percig tart este és hajnalban egyaránt.
Hát ilyen a csillagászati navigáció.
Este 10 tájban érkeztünk meg Korculára, és a Badija-sziget mögött horgonyoztunk le.
Ismét beszélgettünk, iszogattunk, élveztük a csendes estét.

szeptember 3. Korculáról Dubrovnikba vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Háromnegyed hétkor indultunk el Korculáról. Volt egy kis bizonytalanság: van e elég kenyér a hajón, aztán még találtak a fiuk egy bagetet.
Amikor elértük a Lirica világítótornyot, hátulról ránk jött szép lassan egy szlovákok által bérelt 50 lábas charterhajó, amelyen hatalmas lobogó hirdette a fedélzeten tartózkodók nemzetiségét. Vigyorogva mentek el minimális sebességkülönbséggel mellettünk vagy 10-15 méterre balról. Nagy nehezen megelőztek, aztán belassítottak, majd jobbra leestek és el kezdtek lemaradni. 10 perc múltán megont kezdtek megelőzni, majd miután nagy nehezen elénk kerültek, ott molyoltak az orrunk előtt.
Közben megjött a szél, így vitorlát bontottunk és elkezdtünk krajcolni Dubrovnik felé a Mljet és a Peljesac között. Így megoldódott a konfliktushelyzet és mi legalább élveztük a hajózást.
Érdekes módon, nem sokkal voltak gyorsabbak nálunk. Mi ide-oda hajózgattunk a két part között, de azért egyre közelebb kerültünk a Dél-Adria gyöngyszeme felé. Négykor legyengült a szél, indult a Yanmar, majd fél öt körül kikötöttünk Gruz-ban a benzinkútnál és megtankoltunk.
Innen átvittem a fiúkat a túlsó partra az ABC felé, ,ajd kiraktam őket. 20 percen belül megjöttek a készletekkel , amiket bedobáltak a hajóba, majd elmentek várost nézni.
Én felhajóztam a Dubrovacka-folyón az ACY Marina felé, gondosan ügyelve a 4 csomós sebességhatárra és egy óra múlva lehorgonyoztam a folyón a Marina közelében.
Este 8-ra jöttek meg, felhívtak telefonon, kimentem értük a benzinkúthoz, majd lehorgonyoztunk az előző helyen. Most nem fogott rendesen a horgony, nem éreztem e visszarántását, ezért újra kezdtük.
A második menetben már minden jó volt. A 10 méteres vízben kiengedtünk 50 méter láncot. Tartott is.
Vacsorára paprikás krumplit készítettek, majd kellemes beszélgetés után 11-kor mindenki elájult.

szeptember 4. Dubrovnikból Mljetre hajózunk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggel ismét háromnegyed hétkor indultunk el. 4 csomóval lehajóztunk a folyón a hajnali csendben. A híd alatt találkoztunk a Cunard társaság Queen Victoria nevű csodálatos úszó szállodájával. Három gigantikus utasszállító volt a Gruz kikötőben.
9.23 felhúztuk a bliszetr és szépen 5-6 csomóval vitorlázunk Mljet felé. Aztán grószt is kihúztuk, így a sebességünk 7 csomó körüli. Délkeletről 1-1,5 méteres holthullámok jönnek, amelyek erősen mozgatják a hajót. A szél 1-15 csomós. Élvezzük a vitorlázást.
A fiuk ismét mérték a Napot, gyűlnek a helymeghatározások adatai.
11. 32 Elszakadt a bliszter felhúzó kötele. Valószínűleg a sok rángatástól a hullámokon. A megmaradt kötélből arra következtettünk, hogy a fenti árboccsigánál szakadt el. Sajnos ez egy belső kötél volt.
Aztán a blisztert behúztuk a zsákjába, majd felhúztuk az árbocra száradni.
Majd a génuával próbálkoztunk. Kiraktuk a spiboomot is, az sem segített. Péterrel hiába végeztük el a hullámokon tántorgó hajón az akrobatikus műveleteket, rá kellett jönni: a szél gyengébb, mint a hullámok: nem tudunk vitorlázni.
Nem maradt más, csak a jó öreg Yanmar duruzsolása. Motorozunk Mljet déli oldalán, a kellemetlen hullámzásban, a hajó sebességével azonos hátszélben. Vagyis totál szélcsend van a cockpitben. Csorog rólunk a víz.
Délben Péter megmérte a Nap kulminációját, így meg van a déli szélességünk. Lazac rántott sajtot paníroz ebédre, amit Szabolcs fog kisütni. Egyenlőre még csak tornáznak, a holthullámon bukdácsoló hajón.
Ma van Gyula barátom szülinapja Éljen Dávid Gyula! még sok-sok évig.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től