MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2014 első szkipper és manőver tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2014 első szkipper és manőver tréningje2014.03.12. - 2014.03.23.

349. út
A túra célja, hogy
  1. a part menti hajózáshoz szükséges ismereteket megtanulják a kadétok és
  2. felkészüljenek az önálló hajózásra és
  3. teljesítsék a fedélzeti oktatási naplóban előírt feladatokat
  4. lehajózzunk a hatósági vizsgához szükséges minimum 500 mérföldet, ebből 60 mérföldet éjszaka
  5. megtanulják a kikötő menőverek alapjait és
  6. a biztonságos horgonyzás trükkjeit.
Erre 12 nap áll rendelkezésünkre.

Üzenet a hajónakRészletes napló

2014. március 12. szerda – érkezés Punatba
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
a hajó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Nem világít a Steaming light
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az első vacsora
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Fél 3 körül érkezett meg a csapat a hajóra. Kicsit késve indultak, mert el kellett menni a 3. autóért, mert nem fértek be 2 autóba. Aggódni kezdtem. Mennyi cuccot hozhattak, ha nem fértek el két nagy autóban?
Aztán megtudtam. Sokat. nagyon sokat. A 3 hetes tréningekre sem szoktak ennyit hozni. Hogy fogjuk elpakolni?
Egy óra kellett, hogy minden a helyére kerüljön, a hűtőszekrény kipúposodott, a padló alatt mindenütt kaja volt, a bolognai mártást meg kellett enni vacsorára, mert már nem fért be a hűtőbe. Így fél óra késéssel kezdődött az első napi bevezető oktatás: ismerkedés a hajóval, élet a hajón, biztonsági felszerelések és használatuk stb.
Az oktatás hatékonysága érdekében az őrség kabinok szerint megy, a kikötések viszont egymást követően. Az egyes feladatok is meghatározott program szerint lesznek végrehajtva. Ennek érdekében a következő rendszert működtetem:
orrkabin: „A” őrség, ahol 1-eske: B.Csaba, 2-eske O.Dani,
Jobb első kabin: „B” őrség, ahol 3-maska F. Péter, 4-eske P. Péter
Bal első kabin: „C” őrség, ahol 5-öske H.Péter, 6-oska P. Zsolt
Hátsó kabin: „D” őrség, ahol 7-eske M.Gábor, 8-aska Sz. Péter.
Például a holnapi indulásnál a feladatok a következők:
1-eske kormány, 2-eske jobb farkötél, 3-aska jobb orrkötél, 4-eske bal orrkötél, 5-öske bal farkötél. A következő manővernél 2-eskőből lesz a kormányos és mindenki eggyel előrébb kerül.
A gyakorlati bemutató közben észrevettük, hogy az árboclámpa, a Steaming Light búrája eltünt és a lámpa rosszul világít. Holnap meg kell javítani.
Az oktatás hétig tartott, majd vacsora következett. Még nem volt álmos a csapat, így 9 körül levetítettem nekik a Phillips kapitány című filmet. Hát érdekes film az biztos. Jelentős része nagyon jó volt szakmailag, de azért maradt benne egy csomó ostoba baki is. Végül éjfélkor tértünk nyugovóra, miután megbeszéltük a filmet.

2014. március 13. csütörtök – elmélet, manuális gyakorlatok és a tolatás kezdete
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így kell megtervezni a rottát...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez jó így?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Felhúzzuk Zsoltot
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hello!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Még nincs fent?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sárkányröptetés - a Steaming light javítása közben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így kell a 15 méteres kötélre 3 méteren egy csomót kötni
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A bója bedobás előtt, a sínnel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Na neked hogy sikerül a tolatás?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Utáljuk ezt a bóját
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A deviációs görbe felvétele
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zsolt méri a Magnetic Coursot
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A 7 órás vidám tengerészdalos ébresztőbe időnként befütyült a szél, bórás napra ébredtünk. A szél 15-25 csomó között váltakozott.
Reggeli után megterveztük a hajózásunkat, elmagyaráztam, megmutattam, hogy miként kell a GPS koordinátákat felrajzolni a térképre, a radarral és a kézi tájolóval helymeghatározást végezni.
11 után végeztünk. Vettem egy másik Steaming light-ot, mert csak búrát nem lehet kapni. Zsoltot felhúztuk az árbocra, hogy felrakja az új búrát és kicserélje rossz led lámpát.
a A szél számottevően nem csökkent. Tudtam, hogy ilyenkor 30-40 csomóval fúj a bóra a Krk és a Rab között. Hosszas vívódás után úgy döntöttem, hogy nem viszem be őket az első nap ebbe az időbe.
Helyette átálltunk manőver tréningre, a manuális gyakorlatokra: mooring kötél felvétele, kötelek, kezelése, csomók, kormány, gázkar kezelés, stb. Miután végeztünk Csaba ismét finom ebéddel kényeztetett minket: frissen sült csirke raguval.
Ebéd után végre elindulhattunk, elkezdtük a manővereket. Az első gyakorlat a bójára tolatás volt, ebből mindenkinek 3 jutott a mai nap.
Fél hatkor a lemenő nap fényében felvettük a deviációs görbét, amely adatait még az este folyamán kiszámolták a fiuk, hogy holnap a saját görbénkkel hajózhassunk.
Sajnos megint egy csodás vacsora várt ránk. Ez egy hízókúra.
Holnap lehajózzunk a 26-os házi feladatot: megkerüljük a Rab-szigetet. Ma már senki sem akart filmet nézni. . .

2014. március 14. péntek – első hajózó nap – 26. házi feladat: Rab kerülése
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Part menti helymeghatározás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tankolás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Radaros helymeghatározás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
a narancssárga füstjelző
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vacsora a börtön szigeten
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
P. Péter a kézifáklyával
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Szép csendes reggelre ébredtünk. Még 5,2 fok volt csak 6-kor, de aztán gyorsan melegedni kezdett az idő. Csodálatosan sütött a nap, és látszódott a majdnem telihold. A tükör sima vízen gyönyörűen látszódott a hajók megduplázódott képe. . . szóval káprázatos volt a mai nap kezdete.
Szokás szerint 7-kor megszólaltak a vidám tengerészdalok, és megindult az élet. Sz. Péter elment futni, a többiek lassan kászálódtak és készülődtek. Csaba és Zsolt sonkás omlettel és körözöttel kényeztettek minket. Jót beszélgettünk még az asztalnál az ikertornyok lezúzásáról, kinek is állt érdekében, ki húzott hasznot belőle, stb.
A tegnap este meghirdetett 9 órás indulást nagyon pontosan be tudtuk tartani. Már mindenki tudta a dolgát: 2-eske kormánynál, 3-maska jobb farkötél, 4-eske jobb orrkötél, 5-öske bal orrkötél, 6-oska bal farkötél. Ezzel a rendszerrel mindenki azonos valószínűséggel végez minden feladatot.
Szépen kihajóztunk a Punati-öbölből, úgy ahogy tegnap megterveztük, a zöld bójákat kb. 1 hajóhosszra vettük bal kéz felől. A legszűkebb részen ugyan jött két motoros szemben, akik nyilvánvalóan nem ismerték, vagy legalábbis nem tartották be az IALA-A rendszer szerinti hajózási szabályokat. De azért persze semmi veszélyes helyzet nem jött létre.
Kiérve a az öbölből, a fehér (éjjel) fényű Pod Strazicu-nál elkanyarodtunk a Negrit-fok felé, és innen kezdve a 26-os házi feladatot kellett lehajózni.
Az ütemet a számítógép adta, amikor 10 percenként bemondta az időt. Ekkorra kellett ugyanis elvégezni a helymeghatározást a következő rendszer szerint:
„A” őrség GPS-el végezte a helymeghatározást 9-10 között, és ez idő alatt a
„B” őrség radaros helymeghatározást végzett, a
„C” őrség kézitájólós helymeghatározást gyakorolta, míg a
„D” őrség felkészült, hogy 10-11 között ők fogják vezetni a hajót.
És ez így megy egész nap. Mindig mindenki csinál valamit. Hát az Odysseus nem SZOT üdülőhahó, az biztos.
Rab felé hajózva két halászhajót közelítettünk meg, az egyiket kb. 50 méterre. Mi követtük a rottánkat, ők is a saját útjukat járták: borotválták a tengerfeneket két nagy acél pajzzsal, és amit felszedtek, azt a pajzsok mögötti hálókkal fogták össze.
Szépen eljutottunk a terv szerint Rab városba, ahol megtankoltuk a hajót, idén először. Összesen 437 liter gázolaj ment be a tartályokba. Kb. 20 liter marad + 10 egy műanyag kannában. Jól kiszámoltam ugyan, de azért egy kicsit aggódtam is.
Tankolás után átálltunk a városi partfalhoz, ahol rajtunk kívül csak egy helyi csónak állt. A fiúknak 45 percet adtam városnézésre, mert 14.45-kor indultunk tovább. A kora tavaszi Rab nagyon csendes volt. A pálmafák kicsit szürkéllettek ugyan, de az ódon falak ragyogó fehérek voltak, a tenger hamvas kéken villódzott, az utcák köve fényesen csillogott.
Rab egy igazi gyöngyszeme az Adriának!
Innen délről megkerültük a szigetet. Közben kicsit feltámadt a nyugati szél, ezért kihúztuk a grószt, abban reménykedve, hátha feltámad a szél. Hát nem volt szerencsénk.
A sziget délkeleti végén a komp látszólag félelmetesen közel jött hozzánk, de az AIS mutatta: 0,2 mérföldre lesz a közel pont. A fiuk kicsit aggódtak, amíg meg nem mutattam az adatokat.
Fél öt körül kötöttünk ki Tito egyik börtön-szigetén, a Goli Otokon. Itt a férfi politikai foglyokat tartották fogva 1966-ig. Ma már csak lepusztult, elhagyatott romok maradtak. Kicsit lehangoló, de azért izgalmas élmény itt lenni.
Zsolt kötött ki, majd megvacsoráztunk. Csaba úgy időzítette, hogy pont kész lett a kaja. De előtte még kipróbáltuk a narancssárga füstjelzőt. Ezt akkor kell használni, amikor a kereső helikopter nem vesz észre minket a tengeren. Bizony érdekes látvány.
A vacsora után ismét kaptak egy kis szabad időt a fiuk, nézelődni. Összetartás 18.00.
Mindenki időben visszajött, igaz Dani csak futva tudta elkerülni a 10 eurós büntetést. De visszaért időben. Az utolsó ténykedésünk a kézi fáklya bemutatása volt. Ezt P. Péter hozta működésbe. Látszott rajta, hogy kicsit izgul, de azért minden rendben volt. Ő és a többiek is meglepődtek a kézi fáklya brutális erején. Csak Csaba tudta, mi következik, mivel ő már többször használt ilyet szurkolás közben. A fáklya indítása a giccsesen gyönyörű naplementében történt, külön ajándékként a sorstól.
Indulás után visszaállt a rend: egymás váltották az őrségek az egyes oktatóhelyeken. Kezdetben a tájolóra való kormányzás gondot okozott, de 10-20 violinkulcs-szerű hajózás után már tudták tartani a Punat felé vezető irányt a kormányosok.
Fél 9-kor hajóztunk vissza a Punati-öbölbe. P. Péter volt a kormánynál, besuhantunk a sötétben alig észrevehető zölden villogó fények között, majd Sz. Péter egy bravúros rendőrkanyarral farolósan beáll szépen a helyünkre.
A mai napon mindenki nagyon szépen teljesített, mindenki szorgalmasan tanult, gyakorolt. Ezt meg is mondtam nekik.
Holnap megkerüljük a Cres-szigetet. Fél 8-kor indulunk, délután 5 körül érkezhetünk Mali Losinjba. Onnan az este 6 órás hídnál jövünk ki, majd éjfél körül érünk vissza Punatba. Megterveztem a rottát, hogy fel tudjanak készülni.

2014. március 15 - Megkerüljük a Cres-szigetet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Szöveg hamarosan....

2014. március 16. Ismét manőverezünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Szöveg hamarosan ....

2014. március 17. Ma lehajózzuk a 27. házi feladatot
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A szokásos vidám tengerészdalos ébresztővel indult ismét a mai nap. Reggel még 8 fok volt, de 5-7 csomós déli szél fújt, és 7 hullámra sütött volna a nap, ha lettek volna hullámok.
Mára elfogyott az otthoni kenyér, így Dani reggelihez friss kenyeret és töltött croisant hozott. Végre friss kenyér az asztalon! Minden nagy élvezettel reggelizett. Csaba ugyan tett egy-két megjegyzést a friss kenyérre, de tudtuk, csak a vicc kedvéért. Imádjuk Csabát, a fő konyhafőnököt, aki a gondunkat viseli: a hízótúra folytatódik.
A 9 órás indulás 15 perccel el lett halasztva, mert találkoztam a fügepálinkásokkal és most otthon voltak és most lehet fügepálinkát venni, ha már tegnap nem tudtam.
Indulás után meg is kóstoltuk. Megérte a késés . . . volt az egyöntetű vélemény.
És elkezdtük a végtelenbe nyúló GPS drawning-ot, vagyis GPS rajzolást. Ennek lényege, hogy a tanfolyam alatt megkapott és házi feladatként megszerkesztett 27-es feladatot kellett ma lehajózni a következő szabályok szerint:
  • Minden őrség ráhajózik a saját pontjára és ott elfordul a következő pont felé.
  • Ebben az irányban megtesz 0,2 mérföldet, majd
  • átadja a hajó vezetését a következő csapatnak.
  • A páros pontokat partmenti, a
  • páratlan pontokat radaros navigációval kellett megtalálni.
Összesen 11 x 4 pont van, kb. 70 mérföld hajózással.
Ez a feladat összefoglalja és lezárja a hagyományos navigációt. Itt élesben ellenőrzésre kerülnek az eddigi ismeretek. A hibahatár jobbra-balra 185 méter! Aki nem tudja teljesíteni, az megbukik. A helyszín jó messze volt a partoktól, hogy nehezítsem a feladatot. Külön feladat a tájoló szerinti kormányzás, és az iránytartás. A fiuk egymás között az őrségen belül is cserélnek, hogy mindenki minden begyakoroljon.
A legnagyobb örömömre mindenki nagyon szépen navigált, nem tévedtek. Mindenki benn maradt a hibahatáron belül. Voltok olyan pontok, amelyet 10 méterre közelítettek meg, de akadt 1-2 olyan is, amelyet csak 150 méterre tudtak venni. De is benne volt a hiba határban. Minden pont vételét követően megbeszéltük a történteket, mi volt a jó, mi volt a rossz ezen a szakaszon, hogy a tapasztalatokat fel lehessen használni.
Ez a deviációs görbénk nagy próbatétele egyben. Ha rosszul vettük volna fel, akkor nem lehet ezt a mai napot lehajózni. Szerencsére minden rendben volt. Az 1C és az 1D szakaszokon erős oldaláramlásba kerültünk, ami 10 fokot is lesodort minket. Szerencsére a navigátorok észlelték a problémát és korrigáltak. Szóval nagyon izgalmas volt az egész.
A szép csendes idő egész nap folytatódott. Sütött a nap, faltuk a pontokat és a mérföldeket. A tenger színe is csodálatosan változott, a napfény erőssége és a Nap magassága szerint. Reggel a kékes árnyalatok domináltak, estére már az arany volt a meghatározó szín, de minden nagyon finom pasztell jelleggel. Sejtelmes volt az egész.
Ma a nagy hajtás miatt ebéd sem volt, mindenki egy szelet sült húst (Csaba szerint: rönk húst) majszolt kenyérrel.
A mai hajózásunk során eddig négyszer találkoztunk delfinekkel. Háromszor ebből valószínűleg ugyan azzal a párral, akik komótosan egymás mellett úszva szelték a habokat. Biztosan itt laknak. Milyen furcsa is ez. A legközelebbi part is 8 kilométerre van innen. . .
Délutánra egyre hűlt a levegő, 5 óra körül már a kezem is elgémberedett a számítógép billentyűin. A hajó belül is el kezdett egy hidegebb lenni, így bekapcsoltam a fűtést.
Fél hétkor már egészen sötét volt, amikor a csillag utolsó részét, a belső ötszöget hajóztuk le. Szerencsére a vége radaros volt, így hibázás nélkül sikerült visszajutni fél nyolcra az öböl bejáratához.
Innen már rutinosan ment a kikötés

2014. március 18. Manőverek Krk városnál és Punatban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Krk városban erre jártunk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ma reggel áthajóztunk a közeli Krk városba, ahol az ódon várfal tövében lévő móló külső oldalán oldalt kikötöttünk. A pénztárosunk elment beváltani az euróinkat, mi leültünk egy bástya tövében kávézni és a verőfénye reggelen pocolni, min a verebek. Hamarosan megjött Sz. Péter is, és teljes lett a csapat. Később kaptak 30 percet a sétára. Nagyon jól eset egy kis lazítás mindenkinek.
Amint visszaértek kezdődtek a manőverek: oldalt kikötés a parthoz.
Ennek algoritmusa a következő:
  • 60 fokos szögben közelítünk a part felé, farkötél helyét célozva, alapjáraton, aztán
  • fél hajóhosszra felezzük a szöget, motor üresbe, egyenesen közeledünk a part felé, majd
  • 2 méterre a parttól elvesszük a hajó orrát és ezzel adunk egy pörgést a hajónknak egy erős kormány mozdulattal , majd
  • nagy hátra gáz, a kormány a part felé kihajtva.
Ha minden lépést jól végrehajtottunk, akkor a hajónk oldal irányú mozgást kapott és a hasán lévő puffereknél aránylag nagy erővel csapódik a parthoz. A nagy erő az erős elfújó szélben való kikötéshez kell.
Kicsit bonyolultnak hangzik, rém egyszerű az egész. Ezt gyakoroltuk, szabályos téglalapokat írva le a vizen, ami jól látszódott a GPS-en is. Amint megértették az egyes részleteket, mindenki többé-kevésbé szépen odasimult az Odysseus-szal a parthoz. Időnként nézőink is akadtak, akik csodálkoztak a hajó engedelmes viselkedésén. A csapat felét kiküldtem a partra, hogy onnan is nézzék meg a manővereket. Félelmetes, milyen sebességgel jön a hajó, és milyen elegánsan fordul el. . . Amikor kezdtek elfáradni visszamentünk a punati öbölbe, ahol lehorgonyoztunk ebédelni.
Még mindig az otthonról hozott kajákat esszük, szinte semmit sem kellett venni még. Csaba ismét remekelt. Kedves otthoniak! Előre mondom, hogy mindenki több kiló plusszal érkezik majd haza!
De jó lett volna utána jóllakottan aludni egyet! De vártak ránk a manőverek és az Odysseus nem SZOT üdülőhajó. Így a B1 mólónál kitűztem a pályát a pufferjeinkkel és elkezdtük a ráfordulós manővereket.
Ebéd közben feltámadt a délnyugati szél, ami erősen gátolta a sikeres manővereket. Látva ezt felszedtük a pályát és áthelyeztem egy hátszeles területre. Egyből jobban ment minden.
Ismét fél hétig gyakorlatoztunk, majd sajnos jött a vacsora. A problémát lásd fentebb.
Napközben vettünk egy horvát NVTEX üzenetet:

ZCZC QA55
171440 UTC MAR
SPLITRADIO/9AS-NAV WNG NR 037/14
ADRIATIC SEA - CHART: 101

TILL NEXT NOTICE SECURITY LEVEL FOR PORTS IN THE REPUBLIC OF CROATIA, FOR SHIPS WHICH FLY THE FLAG OF THE REPUBLIC OF UKRAINA, IS RAISED TO LEVEL 'SL 2' ( TWO ). +

NNNN


Mi lehet Ukrajnában?

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től