MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / X. Jacht Akadémia Kupa
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
X. Jacht Akadémia Kupa2014.04.12. - 2014.04.18.

350. út
Az idei versenyre 5 csapat nevezett. A verseny kezdőnapja és az első futam vasárnap lesz, pénteken pedig az utolsó. Hat versenynap, hét futammal, ez a terv. A futamok olyan speciális feladatokból állnak, melyek a csapatok elméleti és gyakorlati tudását, kitartását és stressztűrőképességét is próbára teszik. Az időjárás és a charterhajók felszerelései reméljük figyelembe veszik, hogy itt most egy hétig a JAK következik. A futamok során egyes feladatok teljesítéséhez, lehajózásához előfeltétel, hogy a hajón a legénység legalább egy tagja emlékezzen a III. osztályú tengeri kishajóvezetői tanfolyamból a parthajózási navigációs ismeretekre, számítási és szerkesztési módszerekre, és ezeket versenyhelyzetben is gyorsan és lehetőleg hibamentesen alkalmazni tudja.
Az öt hajó szkipperei, a legénység és rajtszámuk, ami alapján az előttünk álló egy hét során az online naplókban hivatkozni fogunk rájuk, a következő (a rajtszámok véletlenszerűek, a csapat charterhajójának sorszámával egyezik meg, nincs jelentésük, nem a tavalyi sorrendet képviselik stb.):
1. hajó: Fekete László
3. hajó: Kárpáti Tibor
4. hajó: Nemes Csaba
5. hajó: Dr. Hermányi Zsolt
6. hajó: Kádár László

Üzenet a hajónakRészletes napló

2014. április 12. szombat X. Jubileumi Jacht Akadémia Kupa (JAK) megnyitója
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ilyen volt az Odysseus a kiemeléskor
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az új motor beemelése
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az új motor
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ennyit ment az új motor eddig ...
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az Odysseus szívátültetése péntek délre pont befejeződött, új motort kapott, és első útja így Murterre, a JAK immár hagyományos helyszínére vezet.
Az idei versenyen Tibornak Gyula, Serkó, Attila és Tamás segítenek a zsűrihajón, később érkeznek Zozoék.
Péntek délután indulunk Punatról, innen Murter nincs 100 tmf. Novaljánál az öbölben horgonyon alszunk, resztelt májat és zsírban lesütött májat vacsorázunk.
Reggel 7 körül indulunk tovább, hideg borús idő van, délies szembeszéllel. Délután 3 körül érkezünk Murterre, Hraminába, a móló legvégén kapunk csak helyet, tele van a kikötő, még minden hajó bent van.
Talán holnap este mire visszaérünk több hely lesz. Gyula szombatra karfiollevest főz, a második pedig otthon panírozott rántott hús és petrezselymes Újkrumpli.
Este a mólón a JAK megnyitóján a tavalyi verseny győztese, Hermányi Zsolt csapata visszaadja (vagy csak kölcsönadják?) a a JAK Vándorkupát, amelyet a tavalyi győzelmük óta őrizhettek. A csapatok megkapják a JAK logóval hímzett pólókat és sapkákat, feketét a legénység, kéket a navigátorok és pirosat a szkipperek.
Meglepetés is készül idén, mivel ez a 10. verseny, és erről illendő méltó módon megemlékezni. Attila az idei és a korábbi versenyek résztvevői nevében köszönti Tibort és megköszöni neki a verseny kitalálását és szervezését. Tibor az érdemeket udvariasan a csapatokra hárítja, de láthatóan jólesik neki az elismerés. íbr> Kétféle torta tűzijátékkal, aranyérem Tibornak és Eszternek, és egy külön erre az alkalomra készített csiszolt üveg alkotás X. JAK felirattal kerül elő.
Vasárnap reggelre és délelőttre még nem várható szél, utána viszont erősödés lesz, így az első futam a reggeli szkipper értekezlet szerint 12-kor fog elrajtolni és az A futammal kezdődik a verseny, ami a túra verseny kötött pályán.
Következzenek a csapatok naplói a leutazásról és a hajó átvételéről, a megérkezésről.
Az 1-es hajó naplója
Szombaton összeverődik a nagy csapat, V. Gábor csak holnap tud jönni, de van helyette egy új, B. Gáborunk szerencsére. A szombat hajóátvétellel, Sezó által szervezet folyamatos italozással, ill. az érkező ellenfelek köszöntésével telink. (Sezó bora az idén igazán kiemelkedő). Befut az Odysseus, aki most is zsűrihajóként funkcionál is, vadi új motorja csak úgy dorombol. Kimegyünk egy kicsit tesztelni, Laci motivációs tréninget tart a csapatnak golyóval való halzolás formájában. Köszöntésünkre elered az eső, hurrá! Sanya bezabáltat minket, fáradtan eldőlünk. A szokásos többirányú horkolás most is a régi.


2014. április 13. vasárnap, első nap, az -A- jelű futam napja (Túra verseny kötött pályán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mai nap eredményei
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mai rajt időpontjai
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 6,374 KB

Reggel 8:00 kor kezdődik az Odysseuson a szkipper értekezlet, az aznapi futammal kapcsolatos eligazítás. Rajt délben lesz.
A rajteljárás idén is 5, 4, és 1 perces jelzésből áll, a hivatalos versenyidőt VHF rádión és dudával jelezzük. A rajtvonal a futamokhoz igazodva csak a csapatok GPSeire felprogramozott vonal, virtuális, nincs lehorgonyzott bója. Ma ráadásul az Odysseus nem is horgonyzik le a virtuális rajtvonal egyik végénél, mert a rajt után nem sokkal fontos szerephez jut az árboca.
A futam során a hajóknak először érinteniük kell egy Alfa pont középpontú 185 méter sugarú kört, amely pontnak a koordinátáit nekik kell kiszámítaniuk. Ehhez a zsűrihajó rajt után rádión, a VHF 9es csatornán megadja, hogy a keresett pontból milyen szögben vagy magasságban látszik két valódi objektum (egy sziget északi pontja, vagy egy világítótorony stb), vagy feltakarójeleket kell keresni. A pont után egy a GPSekre előre feltöltött K1-K2 kapun kell áthaladni tetszőleges irányban, majd amint az első hajó kötelezően bejelenti rádión a kapun történt áthaladást, rádión megadjuk a második Bravo pont kiszámításához szükséges információkat. Ezután Következik a 200x200 méteres nyugalmi zónában való 5 perces kötelező tartózkodás, majd a harmadik Charlie pont adatainak bemondása, érintése, végül az L1-L2 kapun való áthaladás, és befutó. A futam tervezett hossza kb. 35 tmf, a befutó tervezett időpontja rajt+6 óra.
Az Alfa pont koordinátáit a következő információk alapján kellett meghatározniuk a csapatoknak: két egyenes metszéspontja. Az egyik egyenes az, amelyből a Vrtlic északi pontja és a Gira sziget déli pontja feltakarva látszik. A másik egyenes jellemzője pedig, hogy onnan az Odysseus árboca 34 fok mágneses irányban(MB) látszik.
Bravo pont: ahonnan a Plic Caulin 222 fok valódi irányban (TB) és 0 fok 13,0 ívperc horizontális magasságban látszik. A Charlie pontból pedig a Prisnjak 48 fok valódi irányban (TB) és a Misine 106 fokban látszik. A számoláshoz a térképről még le kell olvasniuk a világítótorony magasságát. A kiszámolt, majd térképen kiszerkesztett pont koordinátáit kell leolvasniuk és némi korrekciót alkalmazva GPS koordinátákká alakítaniuk, majd a pontot 0,1 tmf, azaz 185 méter sugarú körben érinteniük. A futamban kötelező elem a 200x200 méteres (a 46-os Bavariákkal kb 13 hajóhossz) hogy a hajóknak be kell hajózniuk ugyanabba a közös virtuális nyugalmi zónába, és ott a zóna falait nem keresztezve és nem is érintve 5 percig kell tartózkodniuk. A hajóknak rögtönözniük kell a taktikát illetően, aki pedig másodiknak harmadiknak érkezik, döntenie kell, bemegy-e vagy kivár. Mivel a befutási sorrend a döntő, megéri-e kockáztatni.
A mai jó szélben az Odysseus is vitorlázott néhány órát, egy genuával is mentünk 7,5 csomót. Az Odysseuson a mai ebéduzsonnavacsora: májas és véres hurka kolbásszal és vele sült káposztával. Köszönjük Gyulásnak.
Az esti kiértékelésnél és eredményhirdetésnél az összes hajó mozgása filmszerűen visszanézhető a térképen, külön külön, vagy több hajó egyszerre, a lehajózandó pontokkal, kapukkal együtt, ezt tavaly vezette be a zsűri. A videó és a szkipperek beszámolói alapján kirajzolódnak a hajók közti csaták, a jó és a kevésbé jó taktikai döntések, és ezek következményei szemmel láthatók. A 3-as és a 6-os hajó sajnos kiestek a futamból (DNF), mert a Bravo pontot nem érintették, ők a versenykiírás alapján 6 pontot kapnak. Az egyes hajók 35-38 tmf közötti távokat hajóztak, az átlagsebesség 6,5 csomó volt, a futam közel 6 órás lett.
A futam végeredménye az utolsó képeken látható.

Következnek az egyes csapatok naplói az első, vasárnapi futamról.

Az 1-es hajó naplója
Reggel mindjárt halasztás, 8 óra helyett 12-kor rajtolunk, délutánra jó szél ígérkezik. Közben egy spi bumm javíttatás és új csiga szerelés. Ez egy sima túrafutam, csak el kell hajózni, A-ból B-be – gondolhatná, aki nem ismeri Tibort. Igen, csak közben át kell hajózni két kapun, ki kell számítani három pontot és érinteni (helyzetvonalak és látókörök alkalmazásával). Közben van egy 200m x 200m un. nyugalmi (nem vigalmi!) zóna, ahol öt percet kell eltölteni. A szél vidám 15-18 csomóra erősödik, úgyhogy haladunk, spivel folyamatosan 7,5 csomó felett, sőt hosszú percekig 9 csomó felett, ami nagyon nem rossz egy Bavaria 46CR-től, ami tipikus túrahajó. A csúcssebességünk 9,6 csomó, recseg, ropog minden. A szélsebesség bő 20 csomó körüli, már egy jó ideje mentőmellény van mindenkin. Kicsit fordul a szél és már a spibumm nagyon ráfekszik a forstágra, félő, hogy eltörik valami, ha erőltetjük az irányt, leszedünk némi dübörgés, kis kiabálás árán. Átmegyünk a második kapun, párhuzamosra kell fordulnunk Murter sziget partjával, ez élesmenet, dőlünk mint a disznó, sőt, terhelés alatti reffelést is be kell mutassunk vagy kétszer, kár, hogy nincs közönség, deckvíz így is, azután még egy kis terhelés alatti reff, muszáj nagyon élesen. Menjünk, van még egy pont, amit el kell üssünk. A grósz reffelve, de még mindig 7,5-8,5 csomóval megyünk és dőlünk nagyon, az oldalablakon be-benéz egy hal, párszor már a grószt is el kell dobni. Elütjük az utolsó pontot, végül 5 óra 24 perc eseménydús vitorlázás után, végig vezetve a futamot, befutunk a célba. De még nem örülhetünk, hiszen a három obszervált pontot helyesen kellett meghatározzuk és érintsük, ezért csak egy fél üveg whiskyt iszunk meg befelé menet a kikötőbe. Bármi is lesz, nagyon jót vitorláztunk, 6,6 csomós átlagsebességünk volt, amit azért rontott a türelmi zónában való toporgás. Jó nyitány volt!


A 3-as hajó naplója
A hajó még nem adott le naplót.
A 4-es hajó naplója
Vasárnap 1/2 11 óra előtt kifutott csapatunk Marina, Hramina kikötőből a 12 órakor kezdődő túraverseny kötött pályán nevű verseny helyszínére. 5 csapat közül sikerült másodikként elrajtolnunk majd sokáig tartottuk második helyünket, kb. a verseny feléig. Virtuális - csak a GPS-en látható - kapukon kellett áthaladnunk ill. objektumokat kellett megkerülnünk utunk során. Az időjárás a verseny ideje alatt végig kegyes volt hozzánk. Napsütés, kellemes szél és kb. 16-18 Celsius fok örvendeztetett bennünket. Laci a kormányt fogta (elég jól), Mila navigált, mi többiek mindenféle köteleket húzgáltunk, és közben okoskodtunk, meg Csezi közben éhezett kicsit. Időnként Mila is feljött a fedélzetre, de hamar elbizonytalanodott, és le kellett mennie, hogy megnézze a GPS-en, hogy megy-e a hajó. Nagyon élveztük a 10-20 csomós szélben a vitorlázást. Körülbelül 5-8 csomós (kb. 9-15 km/h) sebességgel haladtunk. Sajnos a verseny felénél elkövettünk 2 komoly hibát. Először a spinakker kezeléssel akadtak problémáink majd kihagytunk egy kaput amelynek következtében nem tudtuk érvényesen teljesíteni ezt a versenyszámot. (Egyébként nem a mi hibánk, a pont közben elúszott pár száz métert, mert elég nagy volt arra az áramlat. Ezt elfelejtettük figyelembe venni, és mi az eredeti helyére céloztunk.) Mindent félretéve egy nagyon küzdelmes ugyanakkor tanulságos nap van mögöttünk. Bár a hajó eléggé elfáradt, több stopper is megadta magát, mi egészen jól bírtuk. A csapatot kicsit megrázta ennek a biztosnak tűnő 2. helyezés elvesztése, de ugyanakkor fel is paprikázott bennünket kezdeti botladozásunk. Büntetésből megfogadtuk, hogy ma csak piros dobozos sört iszunk.

Az 5-ös hajó naplója
Ismét eltelt egy év és a Murter tenger visszavárt! Egész éjszaka fűtöttünk a hajóban, majd az igen hűvös éjszaka után hideg reggelre is ébredtünk. Reggel 08.00 órakor a kapitányi értekezleten a napi időjárás előrejelzés alapján az A futam, azaz a túraverseny kötött pályán megrendezése mellett döntöttek a skipperek. A rajtot követően 3. helyen hajóztunk, majd az alfa pont kiszerkesztése körül kerekedett bizonytalanság miatt vissza kellett fordulnunk a pontosabb érintés végett. A verseny első pontja után 5. helyen folytattuk így a futamot. A 3. és 4. hajó bizonytalanságát kihasználva eredtünk az élboly nyomába, akiket a horizonton is alig láttunk. Krajcos szakaszban kedvező irányú frissülést kihasználva a következő pályajelnél az első hajótól 15 percre a másodiktól hét percre fordultunk. A kötelező 5 perces türelmi zónát átvészelve spinakkeres raumos szakasz következett, mely során biztos második helyen vettük a bravó pontot és a következő fordító kaput. 25 csomóra erősödő szélben kezdtük a krajcos szakaszt. Hasat adva a vitorláknak próbáltunk erőt adni a hullámok legyőzéséhez, ill. a kormányra nehezedő erők miatt a nagyvitorla 25%-kal történő reffelése következett. A taktika nem vált be, az első hajó további előnyt szerzett, míg a mögöttünk lévő csapattársunk jelentősen megközelített. Reff megszüntet, vitorla feszít és a hajó kitört a cammogásból, a felluvolásokat időben kezdett ügyes kormány és nagyvitorla állításokkal védtük. Öt és fél óra múltával másodikként értünk célba. A teljes csapat fáradását mi sem bizonyította jobban, hogy az eredményhirdetést követően azonnali alvás következett.

A 6-os hajó naplója
A hajó még nem adott le naplót.

2014. április 14. hétfő, második nap dél: F Pacman pontevő futam
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mai futamok eredményei
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 5,012 KB

Ma fárasztó nap vár a csapatokra, három részből álló két futamot tartunk.
  • Az első futam újdonság lesz, a Pacman videójátékhoz hasonlóan kell 100 db virtuális (azonos értékű) pontból minél többet begyűjtenie (áthajózni rajta vagy érintenie) a csapatoknak, egy kb. 2x2 tmf alakzaton belül maradva, annak falát nem érintve, nem keresztezve, a rajttól számított 3 órás szintidőn belül. A pont begyűjtését rádión be kell jelenteni a zsűrihajó és a többi hajó részére, a bejelentést a zsűri visszaigazolja, csak így jár a pont, és egy pontot csak egy csapat gyűjthet be. Egy pontot csak egy csapat gyűjthet be. Menet közben nem tudjuk ellenőrizni, hogy az adott pont vételét magának vindikáló csapat valóban vette-e a pontot, vagy esetleg elhibázta. A zsűri másodpercre pontosan rögzíti a bejelentéseket, néha fél percen belül hárman négyen is jelentenek pontvételt, a csapatok taktikája így kívülről nagyon jól nyomon követhető. Találgatjuk, ki merre fog menni, amikor látszik, hogy már letarolt területre ért, amikor egy sorban megy szembe két hajó, vajon melyik ér oda előbb. A zsűrihajóról nagyon izgalmas a futam! Néha a radaron is tudjuk követni a hajókat. 12 órától 15 óráig tart a futam, a befutó az alakzatból való kilépéssel valósul meg. A befutó előtt kb 10 perccel az utolsó pont vételét is bejelenti az 1-es hajó, így elméletileg az összes pontot felszedték, vagy legalábbis megpróbálták. Vajon mennyi lesz a hibaszázalék?
  • A második futamon kétszer kell egy 2 bójás olimpiai pályát lehajózni.



Következnek az egyes csapatok beszámolói a Pacman futamról.

Az 1-es hajó naplója
A tegnapi szép nap után befutva mértéktelen zabálással telt el az este. Sanyi műremek pörköltjéhez házi savanyák és tészta a menü. A házi savanyában főleg a chili paprika dominál. Amikor úgy érzed, hogy már felgyulladt a fejed, akkor hűsítésként csippentesz egy kis káposztát, de az a chilivel együtt lakott és érlelődött, úgyhogy, mintha parazsat ennél. A sok erős hatását kilenc ordenáré gondolkozású férfi elemzi ki, úgyhogy ezt nem is folytatnám…. Csak Sezó bora és fröccse egy kis gyógyír, de hát ott meg a délceg savak dominálnak. A tegnapi éjszakát átvészeltem egy db Rennie-vel, ma már kettő kellett. Este fél10-kor eredményhirdetés. Itt a skipperek szokás szerint elmagyarázzák, hogy mit miért csináltak rosszul vagy jól, van ok derültségre és lehetőség. Nekünk az örömre is, mert kiderül, hogy mindhárom pontot jól számítottuk és pontosan gázoltuk el, ezért az arany érem a mienk. Hétfő reggel méltatlan köd ül a kikötőn. Ma csendesebb idő lesz, de keddre viharos bóra és eső várható, lehet, hogy nem tudunk kimenni, ezért ma egy un. Pacman futam és két Amerika kupa pályaversenyt tervez a rendezőség. Még gyorsan meg kell, hogy javíttassuk a spibumm fejét, kijöttek a szegecsek, csak az ima tartotta helyén. Ha ez tegnap versenyben terheléskor elrepül, kimegy oldalra a spi és akár le is fektethet minket. A Pacmannál egy 2x2 tengeri mérföld (tmf) méretű négyzetben 100 virtuális GPS pont van, ebből kell minél többet elsőként elgázolni, azaz amit már más hajó elütött, az nem ér. Mivel minden hajó igyekszik mielőbb elérni a négyzetet, így lesz tolongás rendesen. Tervezett rajtidő 11, majd félóra halasztás szélhiány miatt. Mi azért kimegyünk kilenckor. Kiérünk a murteri kijárathoz, a Prisnjak világítótorony térségébe sütkérezni. Egyszer csak társaságunk adódik, két delfin család kezd show adni körülöttünk, kattognak a gépek. Sokáig velünk maradnak, ugrálnak, szuszognak, fröcskölnek a hajó körül. 12-kor végül rajt. Nagyon figyelünk, elsőként rajtolunk és sietünk egy fordítókapu felé és utána az Pachman alakzathoz. Először gyenge a szél, leebe üljük ki a hajót, azután egy kicsit erősödik, átülünk luvba. Fontos, hogy elsőnek érjünk be és minél több pontot megzabálhassunk, mielőtt a többiek beérnek erre szűk helyre, erről szól ez a futam. A fordító után még pár percre még spinakkert is rántunk és 8 csomó körül repülünk az alakzat felé. Itt azután folyamatosan próbáljuk elütni a pontokat 0,002 tmf pontossággal, közben jönnek a többiek is, elesszük egymás elől. Végül a 100-ból 26-ot gyűjtünk, szerintünk szinte hibátlan pontossággal, de ezt majd a zsűri ítéli meg az ellenőrző GPS-ről letöltött trackek kiértékelése után.

A 3-as hajó naplója
A csapat még nem adott le naplót erre a napra, se fotókat, reméljük hamarosan pótolják.
A 4-es hajó naplója
A csapat még nem adott le naplót erre a napra, se fotókat, reméljük hamarosan pótolják.
Az 5-ös hajó naplója
Kicsit melegebb reggelre ébredtünk. A reggeli skipper értekezleten sűrű program mellett döntöttünk: Pac-man és 2 olimpiai pálya lebonyolítását határoztuk el. Rajt, fordító kapu, majd 2x2 tmf méretű négyzetben elhelyezett 100 pontból minél több megszerzése volt a cél, azonban csak a még nem érintett pontok voltak levadászhatóak, azok is csak 0.001 tmf pontossággal, azaz 18m-en belüli érintéssel. Bár a fordítókaput 3. ként vettük rossz taktikai döntést hozva időben távolabbi kapu felé vettük az irányt. Két másik hajó már 15 perce szabadon vadászott belépésünk pillanatában. A pályán spinakkert húzva növeltük sebességünket, így vettük az első 7 pontot, majd negyedszélben további 9 pontot szereztünk. Az időben korábban az alakzatba lépő hajók pontjainak számát azonban nem tudtuk megközelíteni sem: 26p—23p.

A 6-os hajó naplója
A csapat még nem adott le naplót erre a futamra, se fotókat, reméljük hamarosan pótolják.


Délután: C futam: olimpiai 2 bójás pályaverseny
Ez hagyományosan duplafutam, két olimpiai kétbójás pályaverseny egymás után. A két eredmény átlaga a futam eredménye. Két piros bója széltengelyben, legalábbis a rajtkor még ez a helyzet. Rajt a szélalatti bója és az Odysseus között, kreuz-cal indulnak, majd vissza hátszélben (spinakkerrel), majd megint kreuz szakasz, vissza újabb hátszél, és befutó a szél felőli bójánál cirkálásban. Az első futamban kevésbé, a másodikban már jobban együtt van a mezőny. Mikndenki húz spinakkert. Gyönyörű látvány az 5 spinnakkeres hajó. A szél iránya a futam közben annyit változik, hogy a pályajeleket át kell helyezni, hogy a hátszeles és cirkáló szakaszok nevükhöz méltók maradjanak. Ezt a szabályok szerint akkor kell megtenni, amikor az adott szakaszon épp egy hajó sem vitorlázik, így a zsűrinek elég kevés ideje van felszedni a bóját, arrébb vinni és újból ledobni. A 45 méteres vízben 60 méter horgonylánc van kint, ennek a felhúzása sem 1 perc. Végül időben megoldjuk a bója áthelyezését.
Következnek az egyes csapatok beszámolói az olimpiai futamokról.

Az 1-es hajó naplója
Ezután visszatérünk a rajt közelébe, innét indul a délutáni két pályafutam. Az elsőn nagy sikerrel a harmadik helyen rajtolunk (ez vicc volt), az első krajc szakaszon feljövünk másodiknak, majd a fordítóbójánál ellenfelünk spinakkere répa lesz, a mienk szépen és főleg gyorsan kiáll, egy kicsit el tudunk lépni. Ezt fokozzuk és végül elsőnek futunk be az első pályafutamon. Miután befut mindenki, rövidesen újabb, ugyanilyen futam indul. Kicsit át kell helyezni a zsűrinek a bójákat, mert elmozdult a széltengely. A rajtnál vannak izgalmak, végül másodikként szeljük át a rajtvonalat, de az első cirkálószakaszon átvesszük a vezetést és nem is engedjük át a befutóig. A spinakkeres és a három cirkálószakasz megdolgoztatja a csapatot, de többnyire olajozottan működik minden. Szeszeket kóstolgatva vitorlázunk Hramina felé.

A 3-as hajó naplója
A csapat még nem adott le naplót erre a napra, se fotókat, reméljük hamarosan pótolják.

A 4-es hajó naplója
A csapat még nem adott le naplót erre a napra, se fotókat, reméljük hamarosan pótolják.

Az 5-ös hajó naplója
A rossz taktikai döntést követő kudarcos eredményt a Robi csodás ebédje feledtette és újult erővel álltunk neki az olimpiai első pályának. Legjobb pozícióból rajtolva az első bóját is elsőkét vettük, de a spinakkerünk átmeneti répáját kihasználva egy hajó megelőzött. Harcolva az elemekkel 2. helyen zártuk ezt a futamot. Az olimpiai II. futam rajtvonalához 10 másodperccel hamarabb érkeztünk, így a rajtvonalon hajózva vesztettük a magasságot, majd a hajók takarásából kifordulva indultunk el az up and down pályán. Az első bójánál 3. ként fordultunk, majd ismét répát mutatott a spinakker!! Az utolsó krajcos szakaszt ötödikként kezdtük, a befutónál negyedikként érkeztünk. Az esti eredményhirdetésen azért kiderült, hogy nemcsak számunkra volt looser a mai nap ! A Pac-man pályát harmadikként zártuk, míg az olimpiai pályán is összesített 3. helyet szereztünk. Az összetett állása alapján megőriztük második helyünket.

A 6-os hajó naplója
A csapat még nem adott le naplót erre a napra, se fotókat, reméljük hamarosan pótolják.

Április14. Olimpiai pályaversenyek
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 11,441 KB

A keddi és a szerdai előrejelzés alapján várható, hogy a viharos szélben nem lesznek futamok.
Ezért ma még két pályaversenyt is rendeztünk.
Ezek videóján meglehet nézni a futamokat.

2014. április 15. Kedd E futam, mérföldgyűjtő, 5 órásra tervezett vitorlás verseny)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hidegfront után havasak a hegyek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kínos-keserves rajt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A 6-os hajó rajtja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A zsűri fele
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az eredmények
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 2,698 KB

Idén sajnos folytatódott a mérföldgyűjtő futam évenkénti rövidülése, kiegészülve az időjárás kegyeinek elvesztésével. A délutánra ígért erősödő bóra miatt a korábban 24 órás futam (ami a későbbi versenyeken 16, 12, 10, tavaly 9 óra hosszú volt) idén 5 órásként lett meghirdetve.
A futam nyertese az a hajó, amelynek a saját rajtjától a befutójáig lehajózott trackje a leghosszabb lesz. Az eredeti szabályokat a reggeli szkipper értekezleten módosítják a szkipperek, így lesz csak 5 órás, marad, hogy a befutó előtti 1 óráig a hajó csak háromszor keresztezheti saját trackjét, kikerül viszont a virtuális rajtbójától való minimális 15 tmf eltávolodási kötelezettség. Maradnak a virtuális szigetek melyek tiltott területek. Az útvonal megtervezése a szél függvényében nagy kihívás, hogy a befutóra azért vissza is érjenek a hajók. A lehajózott mérföldek összehasonlítása itt is a GPS trackekből történik, nem a logok adatai alapján.
Emlékeztetőül, tavaly 9 óra vitorlázás után két hajó között mindössze 30 méter, azaz 0,0016 tmf különbség volt úgy, hogy a 9 óra alatt mindketten 57 tmf-et, azaz kb 100 kilométert tettek meg, két másik hajó pedig nem ért vissza az esti befutóig, mert addigra a szél elállt. Vajon idén is tartogat a futam hasonló izgalmakat?
Nos, ha nem is ilyen izgalmakat, de sajnos tartogat: pont a rajt idején a szél annyira legyengül, hogy két hajó nem is tud elrajtolni a 15 perces szintidőn belül. A szél hiánya miatt a 6os hajó javasolja a futam törlését, vagy rövidítését. Az 1es hajó viszont kicsit később jelenti, hogy az ő pozíciójukban a szél 5 perce 25 csomó felettire erősödött, így a reggeli szkipper értekezleten megbeszéltek alapján a zsűri a versenyzők biztonsága érdekében lerövidíti a futamot, a befutó időpontja előbbre kerül, így a futam sajnos 1,5 órás sem lett. A győztes az a hajó, amelyik ezen idő alatt a leghosszabb távot vitorlázta le.


Következnek az egyes csapatok beszámolói a futamról.
Az 1-es hajó naplója
Az esti eredményhirdetés a mi eseményünk, kiderül, hogy a Pacman pontzabáló versenyben mind a 26 gyűjtött pontunkat 0,002 tmf (ez 3,6 méter!) pontossággal metszettük és megnyertük ezt a versenyt, akárcsak a két délutáni pályafutamot.
Két aranyéremmel gazdagodunk. Ellenfeleink kicsit keresztbe is verték egymást. Keddre virradó éjszakánk mozgalmas. Viharos szél mellet ömlik az eső, csapkod a villám, dörög az ég, de a tegnapi három futamnak köszönhetően kellően fáradtak vagyunk és könnyedén visszaalszunk.
Ólomszürke reggel, szemerkélő eső és hideg fogad minket reggel. B. Gabónak sajnos el kell köszönnie, hazamegy, jó, hogy itt volt velünk.
Mára a meteo jóval 20 csomó feletti bórát mond, ezért a reggeli skipper meetingen az a döntés születik, hogy mérföldgyűjtő verseny lesz, de 5 óra hosszra rövidítve. Tehát, 10-15 óra között ki tud több mérföldet lehajózni, ezt a futamot könnyű lelőni, ha bedurvulna a szél.
Ehhez képest a rajthelyen délies, néhány csomós szellő lengedez, tehát minden teljesen az ellenkezője a vártnak. Végül a rajt után három perccel felhúzzuk a spinakkert és nagy nehezen tudjuk csak kiállítani a kis szélben. Jön egy kis frissülés, és máris megindulunk, de ez is csak 4-5 csomós sebességet jelent, pár percig, azután leáll, alig tudjuk a spit fenntartani.
Annyira nincs szél, hogy az egyik hajó a rajtidő után 15 perccel sem tudja átlépni a rajtvonalat, ami számukra „el nem rajtolt”, DNS, azaz ebből a futamból kiestek.
Az első félórai megtett utunk 1, azaz egy tmf... A hegyek felett ott fekszenek a felhők, csak a kis pamacsok nem gurulnak még lefelé. Azután egyszer csak megindul a szél és máris 5 csomó felett megyünk. Mennyire lesz vajon tartós? Ez már a jelzett bóra?
Hát, hát, teljes taklival rövidesen 7,5 csomó felett megyünk, reffelni is kell a grószt, de így is 8 csomó felett járunk, reffeljük a genoát is egy kicsit. A zsűri 5 percen át tartó, 25 csomó feletti szélnél lelőheti a futamot, mert tovább erősödhet a bóra. A kettős reffel is 8 feletti a sebességünk és jönnek a pöffök is. A verseny lelövése 11.25-kor be is következik.
Nagyon megindult a bóra, kristálytiszta időben NNE irányból egyre erősebben fúj a szél, nőnek a hullámok. A zsűri hajó 43,2 csomós sebességet mért. Elindulunk visszafelé a Vrgadsi Kanalban a parttal párhuzamosan tartósan 8 csomó felett robogunk. Visszaérünk a célterületre, motort indítunk, leszedünk és megyünk be Hraminába. Kikötünk.
Sanya ma pompás milánóival fog kényeztetni minket. De előbb iszunk valamit...
A kedd délután punnyadással telik, hideg van és fúj a bóra mint a disznó, a védett hraminai kikötőben is gyakran 20 csomó fölé megy a szélerő. Tegnap este még egy súlyos problémával szembesültünk. Sezó hozott 25 liter fehér bort, volt még öt liter vörös és öt liter rozé. Sajnos mindebből kedd estére az utolsó 5 literest fogyasztjuk. Mi lesz velünk ezután?
Kajában jól állunk folytatódik a hízókúra, Sanya etet minden jóval minket. Sajnos a Barbi és Sanya féle sütik egy nap alatt elfogytak, de a tepertő, pörkölt, húsok, szalámik, minden remek, Sanyának hálás zabáló közönsége van. A tegnapi milánói remek volt, én már várom a chilis babot.
Esteledik, egyre hidegebb lesz, fél 10-kor eredményhirdetés. A zűrös, bórás, kurta mérföldgyűjtő futamon második helyet értünk el.

A 3-as hajó naplója
A csapat még nem adott le fotókat vagy beszámolót.

A 4-es hajó naplója
A csapat még nem adott le fotókat vagy beszámolót.

Az 5-ös hajó naplója
A csapat még nem adott le fotókat vagy beszámolót.

A 6-os hajó naplója
A csapat még nem adott le fotókat vagy beszámolót.

Április 16-17. A viharos bóra miatt 2 nap halasztás volt a a X. JAK-on
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Néhány kép az előző napokról
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ezen a két napon futamok nem voltak.
Ezeken a napokon 2,5 órás előadásokat tartottunk:
  • Szerdán Tibor tartott előadást az ODYSSEUS projektről,
  • csütörtökön Fekete Laci 4 hajón bemutatta a hajózási elektronika mai helyzetét.
Persze azért reménykedtünk, hátha tévednek a meteorológusok.Sajnos ezúttal nem tévedtek. A maximális széllökés az Odysseuson 43,2 csomó volt, de óránként több alkalommal is 30 csomó fölé emelkedett a szél a védett kikötőben.


Az 1. hajó naplója
A szerdára virradó éjszaka igen lármás és mozgalmas. Fúj a szél 25 csomó felett, zörögnek az árbocok, verődnek a kötelek, folyamatosan mozog a hajó. De azért alszunk. Reggel ugyanez, néha 30 csomó feletti befújásokkal, legalább a nap süt, viszont kifejezetten hideg van, a hajóban folyamatosan megy a fűtés. Megjön a beszerző páros, Gábor és Sezó a friss kenyerekkel, már messziről érződik rajtuk a Travarica és a sör szaga. Reggel 7-kor... Készül Sanya szuper rántottája. Lesz ma valami program? A viharos szél miatt nem lenne túl biztonságos, de a zsűri dönt a skipperek véleményét meghallgatva. A meteo mára és holnapra is hasonlóan erős bórát jósol. Marad bent a mezőny. Ki kirándul, ki meghallgatja az étteremben Tibor előadását a tervezett újabb Odyssesus expedícióról. Mi kirándulunk Ugljanra. Itt is van szél rendesen, egy hajó műszere 52,8 csomót regisztrál maximumként. Laci még itt is dolgozik. Este átfagyva érünk vissza, éppen időben, mert Sanya készen lett a chilis babbal. Zabálunk, iszogatunk.

Csütörtök reggelre semmi nem változik és ez így is marad az előrejelzés szerint. A kikötőben messze 20 csomó feletti széllökések vannak, kint 35-40 körül lehet, nem alkalmas versenyzésre. Ma délelőtt Laci tart előadást négy különböző típusú és különböző célra épült hajóról. Van köztük egy szuper vitorlás iskolahajó, az Odysseus és két eltérő, egy verseny és egy túra típusban földkerülésre készülődő vitorlás és egy nagyon kényelmes és nagyon felszerelt motoros. Ezekben mind általa tervezett és beszerelt energiarendszer és navigációs rendszer van. Természetesen óriásiak az eltérő felhasználás miatt a különbségek, de egyben mind azonos, a kérlelhetetlen magas minőségi szint és a kompromisszumok nélküli biztonság, mint Laci alapvetései.
Holnapra két futamot tervez a zsűri, ha várhatón gyengül egy kicsit a szél, utána kora délután eredményhirdetés lesz.

2014. április 18. A X. JAK záró napja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A X. JAK végeredménye
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Laci a vízben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A győztes csapat
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 8,941 KB

Ma 2 futamot tartottunk:
1.Juhász Ádám emlékfutam - Precíziós navigáció verseny.
2.Tengeri kígyó futam





Az 1. hajó naplója
Péntek kora reggel feltápászkodunk és hét óra után pár perccel már kifelé megyünk.
Ma két futam van tervezve.
A 8 órás rajtidőnél 16 csomós északi szélnek kellene fújni, de egyelőre a tenger olaj sima. Ötpercenként sorozatos rajthalasztás van. Várakozásunkat egy újabb delfintalálkozó színesíti.
A mai első feladat az un. Juhász Ádám emlékfutam. Itt négyféle girbe-gurba csőalakzatban, pl. W, levő pontokat kell nagy precizitással elütni, a falakat, amik 18 méterre(!) vannak egymástól, tilos érinteni. 4 ilyen alakzat van és további öt pont. Ezeket kell 1,8 m sugarú körben érinteni, ha maximális pontot akarunk rá kapni. A pontatlansággal az elérhető pont csökken. Végül, ötszöri rajthalasztás után 08.35-kor átvergődünk a rajtvonalon. A sebességünk 2, azaz kettő csomó. Egyre szebben süt a nap, de igen hűvös van, bővel elfér a téli sapka. Lacin kettő is.
A futam területe ma a Velica, Vrgada, Pasman szigetek és a szárazföld által határolt térség. Mintha kerekedne egy kis szél, a sebességünk 4,5 csomó felett van.
Közeledünk az első objektumhoz. Egyszerre csak egy hajó mehet be, de sajnos nem kell bemondani rádión a behajózást, csak a kihajózást, azt sem teszi meg mindenki. Elég nehéz szemre megsaccolni, hogy a másik már belépett-e, van-e értelme nekünk is odamenni. Mindjárt az első négy pontos objektumnál ketten is megelőznek minket, megyünk egy hárompontos felé, az még üresnek tűnik.
De nem, mire odaérünk, ott egy másik hajó is, és nekünk a szélirány nem teszi lehetővé, hogy ráforduljunk, 15 méterre megyünk el az alakzat mellett. Tovább!
Végre elütünk egy önálló pontot és megyünk az öt pontot jelentő „W” alakzat felé. Ennek öt pontnak egy egymás utáni elütésének a nehézségét nem tudom jól leírni...
Szerintünk jól megoldjuk, bár egy helyütt nagyon-nagyon közel volt a fal, értékelésnél a pixel fog dönteni. Közben újra gyengül a szél, erre figyelni kell, mert időlimites a befutó és ha nem érünk be 11.45-ig, akkor bukás az egész futam. Leül a szél, éppen csak kiáll a spi, megyünk további alakzatok és pontok felé, de már vissza irányba a cél felé.
Teljesen leáll a szél, 0,4 csomóval visz minket egy jótékony áramlat, legalább jó irányba. A cél, noha csak 3 tmf-re van, hirtelen elérhetetlen messzeségbe kerül. A spi lóg mint a gatya.
A zsűri rádión már valószínűsít rövidítést, döntés 11.00-kor, 20 perc múlva ha nem jön szél. Ekkor nem lesz bukó az egyébként időlimites futam, akkor sem, ha nem érnének be a hajók a szél hiányában. Ha ez lesz, akkor a céltól a lefújás pillanatába való távolság határozza meg a sorrendet a befutásban. Ennek egyébként csak a begyűjtött pontok egyenlősége esetén lesz jelentősége. Rádión megy a polémia a rövidítésről, végül nincs rövidítés.
Ez nekünk egy bukott futamot vetít előre, pont fele a sebességünk ahhoz, ami az időre való befutáshoz kellene. Persze próbálkozunk. Még elgázolunk két pontot, majd ismét spit húzunk és megpróbáljuk a lehetetlent. Csak egy jelentős szélerősödés tudna limitidőn belül besegíteni minket a célba, de természetesen küzdünk. Teljesen unortodox vitorlaállítással, spi aláhúzott genoával, stb. próbálkozunk, de a szemre közeli cél még nagyon messze. Túllépjük a befutó idejét, de plusz 15 percig, percenként egy pontlevonással még értékelhetően be lehet futni. Ezen vagyunk, picit gyorsulunk is, spivel 4,5 csomóra, de nagyon necces így is. A vitorlázás pont ilyen, vagy túl kicsi a szél, vagy túl nagy, vagy rossz irányból fúj. Sajnos két napot leveszettünk a ver4senyzésből a viharos bóra miatt, most meg éppen hogy van egy kis bríz… (szemben az előrejelzéssel, itt most 15-18 csomós szélnek kellene lenni, de szélnek nem szólt senki. Jön egy szellő, gyorsulunk, de végül sajnos hősies küzdelmünk nem sikeres, mindössze 18 másodperecen múlt, ennyivel léptük túl a limitidőt. Ez a futam nekünk DNF.
A következő futam, szinte azonnal az első után egy un. tengerikígyó. Ez egy Z-szerű alakzat, ennek az útvonalnak, csőnek a szélessége 150 méter, a Z hossza 2,5 tmf, utána egy fordítóbója, majd újra át Z-n. A fal érintése, metszése durva időbüntetés (5, 10, 15 perc, utána kizárás). Tovább frissül a szél, fel is vesszük a mentő mellényeket, erre később, a futam közben nem lesz idő. A Z közepén vagyunk, amikor megint játszik velünk gyengül a szél. Ha ezen a szűk helyen elvesztjük a sebességet és ezáltal a kormányt, az nagy baj lenne. Bizakodunk. Jön egy kis szél, leküzdjük a Z betűt, majd a fordulóbóját és újra be a Z-be. A középső részén már spit is húzunk és végül szerintünk hibátlanul teljesítve feladatot, elsőként futunk be a célba.
A visszaúton felmerül a szokásos győzelmi kérdés, hogy kedves kapitányunk, Laci mikor fürdik meg a metszően hideg vízben és önszántából vagy dobjuk. Végül kompromisszum születik, magától derékig belemászik, természetesen ruhában. Ez volt a X. Jachtakadémia Kupa utolsó futama. Szerintünk nyertünk összetettben is, a Kupa visszakerül hozzánk.
Mivel ma két futam volt, a napi és a végső eredményhirdetés 17 órakor lesz az étteremben. Csomagolunk, kipakolunk a kocsikba. Gyorsan visszaadjuk a hajót, elintézzük az adminisztrációt és már kicsivel 4 után az étteremben vagyunk. Gyűlik a X. JAK hajóinak legénysége.
Tibor először méltatja az elmúlt tíz év eredményeit, a hajók sikereit. Visszagondolva nagyot fejlődött mindenki, hiszen az első JAK-okon a feladatok, amik akkor nagy-nagy kihívások voltak, már rutinból mennének. Manapság a fő gond, hogy az egyre fejlődő vitorlás és navigációs tudás hogyan állítsa Tibor még nehezebb feladatok elé, hogyan lehet új kihívásokat generálni. Mindent biztonságban, hiszen a tudás és a szüntelen fejlődés mellett is elsődleges maradt a biztonság. Tibor és Eszter, az Odysseus csapata, a nemes ellenfelek, köszönjük ezt a versenyt és az elmúlt 10 évet is! A Magyar Jachtakadémia Kupa a tengeri vitorlás versenyek között magas szakmaiságával mára fogalom lett.
Következik a X. JAK eredményhirdetése. A pontszámítás során Murphy-Excel beleszól, de végül minden a helyére kerül. Négy futamgyőzelemmel (a két pályafutam egyben lett értékelve), egy második hellyel és egy DNF-el („nem fejezte be”) jelentős előnnyel megnyertük a X. JAK-ot, a nagy kupa velünk jön haza. (Még az összesített leggyorsabb rajtoló címet is megszerzzük!)
A néhol zord idő dacára nagyon jó hét volt, amikor az idő engedte, akkor remek vitorlázásokkal. A remek társasággal, mint mindig örömteli és igazán vidám minden együtt töltött perc, csodás szezonnyitó volt!

Szokás szerinti a zárómondat: Jövőre, Veletek, ugyanitt a XI. JAK-on!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től