MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2014 őszi Szkipper Tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2014 őszi Szkipper Tréning2014.09.20. - 2014.09.28.

362. út
Mindenekelőtt e tréningről tudni illik, hogy a III. osztályú, 12 mérföldes tengeri képesítéshez szükséges gyakorlati képzést és az előírt 500 tmf hajózást intenzív, feszített tempójú programban lehet teljesíteni.
A napirend és a fokozatosan nehezedő feladatok ehhez igazodnak.
A horvát szigetvilágban festői tájakon, de a legkevésbé sem vakáció jelleggel zajlik.

A Naplót Bálint írta.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Szept. 20., szombat - Megkésve bár, de törve nem...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyakorlatok a hajón
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kerékhatás - sugárhatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mooring kötél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Tengeri navigáció alapjai a térképen
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A reggeli indulás Budapestről Punatba kissé döcögősen indult; az ellátmány hármunkra (Béla, Zoli és magam) eső részének (egy halom májkrém, sajtok – és kereskedelmi mennyiségű ásványvíz) beszerzése és Béla torpedójába történő Tetris-ezése miatt.
Ezután már – mindössze egy nagykanizsai tankolás után – egyvégtében, azaz inkább vágtában repültünk Punat Marinába. Béla torpedója igazán remek verda; húz, mint a mozdony – és ezt ma alaposan ki is használtuk.
Épségben értünk a marinába kb. 12 UTC-kor, ahol az Odysseus-on Tibor kapitányunk és a társaság többi tagja (Zsuzsa, Enikő és Péter) fügepálinkával fogadott, majd mintegy mellékesen figyelmeztetett, hogy az oktatás délután háromkor (13 UTC) kezdődik, úgyhogy csak szaporán a behajózással!
A nap hátralévő részében éhgyomorra átvettük az oktatási program szerinti elméleti és gyakorlati tananyagot. Megismertük az Odysseus műszaki és nautikai jellemzőit, a házirend és a hajóátvétel szabályait a WC használatától az akkumulátor töltéséig, átestünk a biztonságtechnikai oktatáson, átismételtük a navigáció alapjait(a tanfolyamot majd később kezdő társaink pedig először hallhatták ezt).
A heti időjárás-előrejelzés tanulmányozása után, este nyolc óra körül elindultunk a Riva nevű étterembe, majd a bőséges vacsora után hulla fáradtan zártuk ezt az első etapot.

Szeptember 21., vasárnap - Minden kezdet nehéz
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mentőmellény gyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A navigáció
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A bóra felhők
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Így kell használni a radart
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Balázs a radarnál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Kiadós reggeli után újból ellenőriztük az időjárás-előrejelzést, majd Rab sziget kerülésére indultunk, ami a tanfolyam alatt a 27. számú házi feladat volt. Mindenekelőtt a deviációs görbéjét kellett felvenni a Punati-öbölben leírt jó néhány tiszteletkör révén.
A kikötő közönsége jóváhagyólag szemlélte a magyar egység újabb piruettjeit. Az első valóban hajózós napon azért szokni kellett a tízpercenként esedékes helymeghatározást és a rotta (1) pontos követését, pedig az Odysseust útvonalát Tibor felügyelte.
Óránként cseréltek az őrségek a következők szerint:
  • Az "A" őrség GPS alapján navigált és kormányozta a hajót. Ez idő alatt
  • A "B" őrség radar használatát tanulta és meghatározta vele a haóral határozta meg a hajó helyét. Ez idő alatt
  • A "C" őrség kézi tájolóval mérve hagyományos helymeghatározást végzett. Ez idő alatt
  • A "D" őrség felkészült, hogy az óra lejártával átveszi a hajó vezetését az "A" őrség helyett.
És ez így ment egész nap! De jól megtanúltuk így az alapokat.
A Tito-korabeli felhagyott férfi börtönszigeten (Goli Otok) Tibor stílszerűen a mentőtutaj vészjelzéseit szemléltette egy (lejárt) narancsszínű füstjelző és vörös kézi fáklya felhasználásával. Nekem erről az ismert vicc jutott eszembe Piroskáról, a farkasról és a hegesztőszemüvegről.
Éjjel tíz óra körül tértünk vissza a marinába; a vacsorát menet közben a hajón költöttük el.
Az elalvás mindenkinek gyorsan ment – másnap reggel hétkor indulás! (1) Rotta: a Kapitány által kijelölt útirányunk a tengerfenék felett; autós hasonlattal élve az országút, ezen kell végigmenni.

Szeptember 22., hétfő Bórára derű (vagy mégse?)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
a csomók
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
a manőverek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Déltájban vártuk az előre jelzett hidegfront átvonulását, így mára manővertréninget terveztünk, az öbölben, délután tantermi oktatással. A tanterem annyit tesz, hogy Tibor a navigációs asztal mögött pihenő táblát a bejárati lépcső fölé akasztja és kész is az igazi osztályterem.
A front első hulláma azonban a vártánál korábban érkezett, ezért kb. tizenegy órától a helyünkre visszatérvén a legfontosabb csomókat és a kötélszív fonását gyakoroltuk.
Saját vérrel és verítékkel. Kellett nekem megnézni, hogy milyen éles is a bicskám valójában.
A várt erős (30-40 csomós) bóra csak nem akart jönni, ehelyett kisütött a nap és a szél is gyengült délutánra, így újra kihajóztunk az öbölbe bójára állást gyakorolni, természetesen a megérdemelt manőverital sem maradt el.
Aztán mégis megjött 35 csomóval a bóra és abba kellet hagynunk a gyakorlást. A helyünkre sem tudtunk visszaállni a viharos szél miatt, így a 422-es helyett a 605-ösön éjszakáztunk.
Az este kellemes vacsora mellett oldott hangulatban telt, míg végre megérkezett a hidegfront magja széllel, erős zivatarral és élénk hullámzással.
Ezt azonban mi már a paplan alól füleltük csak.

Szeptember 23., kedd Kezdődik a tánc
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Cres városban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kapitány megbízik a kadétokban, el mer aludni.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez látszik a radaron. Hol vagyunk?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Péter tájolóval határozza meg a hajó helyét
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zoli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Balázs
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mali Losinj, a Privlaka-híd
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mali Losinj
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A nyugat felől szomszédos Cres-sziget kerülésére indulunk, reggel 7-kor.
Ma már a kadétok navigálják és kormányozzák a hajót, Tibor csak szükséghelyzetben avatkozik be.
A helymeghatározást (mint vasárnap) tízperceként el kell végezni tájoló, radar és GPS használatával, majd a koordinátákat felvezetni a térképre. Még vasárnap tapasztaltuk, hogy a tíz perc pont a mérésekre és a szerkesztésre elegendő, így az egész nap (az egyórás őrségek kivételével) tulajdonképp folyamatos part menti helymeghatározással telik. Tudtuk, hogy intenzív a tréning, de ezt nem sejtettük...
Cres városban megállunk, a kikötési manővernél rám esik a sor, az Odysseus rendben simul a parthoz. A városka fölött a domboldalon kisebb erőd áll, bástyával, ahonnan Pazar kilátás nyílik a környező dombokra és a tengerre.
Balázzsal, Bélával és Zolival mi mégis inkább beülünk egy kávéra az ókikötő (egyben a főtér) sarkán.
Kb. 15 óra 20 perckor pillantottuk meg a tréning első delfinjeit. Elragadóak, bár fényképezni nem érdemes őket, mert mire elkattan a masina, addigra újra eltűnnek a habokban. Csak nézz és láss.
Öt óra előtt érkeztünk meg a festői Mali Losinjba, ahol gyönyörű parthozállás után 45 perc jutott a városnézésre. A híd miatt, amelyet 18 órakor nyitnak ki. Ha lekéssük, akkor 3 órával többet kell hajóznunk. Elértük.
A nap végére kezdünk belejönni, az őrszolgálatra beosztott párosok összeszoktak és a helymeghatározáshoz is elegendő öt perc; marad időnk beszélgetni...
Aztán Tibor kiosztotta a holnapi csillaghajózás menetrendjét. Ezt szerkeszgettük hazafelé.
Ennyit abeszélgetésekről.
Vacsora a hajón, aztán fellőjük a pizsamát.

Szeptember 24., szerda - Csillaghajózás, avagy a szemüveg által keltett deviáció.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
No, nem valami űrkalandról van szó, csupán arról, hogy a part menti (tájoló használatával végzett) és a radaros navigációt a pontos kormányzással kombinálva egy nagy ötágú csillagban lévő kis ötágú csillag alakú pályán gyakoroljuk a Krk-szigettől délre, ill. Cres-től keletre eső vízterületen; a 27. sz. házi feladatnak megfelelően. A pálya valójában két egymásba ágyazott ötágú csillag; ennél fogva a külső része aránylag hosszú, 2-3 mérföldes, míg a belseje sokkal rövidebb, fél- és egymérföldes szakaszokból áll (de volt 0,3 tmf-es ága is); itt már igyekezni kell a helymeghatározással és az útirányokat, valamint a fordulót is pontosan kell tartani. Már mindenki magabiztosabb, keveset hibázunk (ha mégis, akkor jó nagyot). Leon nincs itt, így Béla a profi.
Amikor már harmadik alkalommal tájolom el magunk a kézi tájolóval (nem vészes, csak éppen kicsúszunk a rottából), felébred a gyanú bennem. Próbaképp a tájolót fejemtől karnyújtásnyira tartva veszem célba a Negrit fokot. Voilá, a skála rögtön vagy öt fokkal elfordul...
Tanulság: kézi tájoló használata esetén a fémkeretes szemüveg okozta deviációt is figyelembe kell venni. Esetleg navigálj kontaktlencsében!
Késő délutánra újra megerősödik a bóra, rövidítenünk kell a pályát. Sebaj, több időnk marad vacsorázni, amit finom fügepálinkával nyomatunk le.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348





Az új

weboldalunk

https://jachtakademia.hu



A Jachtakadémia számokban:
2020. szeptember 20.

Alapítva: 1992.

Tengeri
képzések:
454

Rádiós
képzések:
262

Tengeri hallgatók:
4 622 fő

Rádiós hallgatók:
1 719 fő

Túrák:
462

Mérföldek:
(Vass Tibor)

227 950 tmf, ami 10,55 Föld kerület



Tengeri

képzések


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC és LRC

2020. őszi szemeszter
No 260. 08.28.
No 261. 09.18.
No 262. 10.9.
No 263. 10.30.
2021. téli szemeszter
No 264. 12.18.
No 265. 01.08.
No 266. 01.29.
No 267. 02.19.
2021. tavaszi szemeszter
No 268. 03.12.
No 269. 04.02.
No 270. 04.23
No 271. 05.14.
részletek itt

Tengeri vizsg

2020-21


Távoktatásos képzések

Coastal Master
(partmenti vizsga)

Minden hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Coastal Master képzést.
    2020. év
  • 455. szept.2.
  • 458. okt.7.
  • 459. nov.19. élő webináriumi
  • 465. dec.7.
    2021. év
  • 468. jan.4.
  • 474. febr.1.
  • 476. márc. 1.
  • 477. ápr. 6.
  • 478. máj. 3.
  • 480. jún. 7.
Coastal Master tanrendek

Offshore Master
(200 mérföldes vizsga)

Minden páros hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Ofshore Master képzést.
    2020. év
  • 456. okt.5.
  • 456. okt.7.
    csillagászati navigációs mérések Alsóörsön
  • 466. dec.7.
    2021. év
  • 472. jan.19.
    csillagászati navigáció a Planetáriumban
  • 475. febr.1.
  • 473. jan.22.
    Túléléstechnika elmélet + uszodai gyakorlat
Offshore Master tanrendek

Hagyományos élő tantermi

és webináriumos képzések

Ilyeneket évente egyszer indítunk.
  • 459 nov.19.Coastal Master webinárium
  • 462 nov.29. Offshore Master tantermi

Tengeri képzések teljes listája



Tengeri gyakorlat

Megjegyzés:
2020-21. tanévtől a Skipper tréningeket átnevezük Coastal Master Tréningre 2 okkból:
1. A magyar tengeri jogosítvány neve Costal Master Certificate,
2. tettük ezt azért is, mert a horvát gyorstalpalósok elerrodálták a Szkipper tréning nevet.

Coastal Master Tréning

    2020. év
  • No 463. szept.15.-8nap
  • No 464. okt.8 - 8 nap 2021. év
  • No 469. ápr.6.-11nap
  • No 471. ápr.26.-11nap
  • No 473. máj.14.-11nap
  • No 474. jún.3.-8nap
  • No 478. jszept.17 -8nap
  • No 479. szept.27.-11nap

Offshore Master Tréning

2020-21. tanévtől a Kapitány Tréningeket átnevezük Offshore Master Tréningre mert a magyar tengeri jogosítvány neve Offshore Master Certificate,
    2021. év
  • No 475. jún. 21. - 15 nap
  • No 476. júl. 22. - 15 nap

VIP Manőver Tréning

5 nap, max. 4 fő a hajón.
    2020. év
  • No 452. szept.28.
  • No 455. okt.2.

    2021. év
  • No 468. márc.28.
  • No 470. ápr.19.
  • No 472. máj.10.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi oktató túrák

  • Tahiti
    No. 465. okt. 21.
    No. 466. nov. 2.


  • Kuba
    No. 467. 2021 febr. 5.
    No. 468. 2021 febr.16.


    Megjegyzés:
    A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.


MESTER KÉPZÉSEK

Csillagászati mérések a Balatonnál

2020. okt.7.
esőnap: okt.16

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 472. 21. jan.19.

Kikötői manőverek elmélete

  • 461. 20. nov.25.

Horgonyzás a tengeren

  • 460. 20.nov.24.

Túléléstechnika elmélet
és uszodai gyakorlat

473. 21. jan.22

Chartplotter használata

471. 21.jan. 15.

Adriai meteorológia

  • 479. 21. máj.27.

Coastal Master felújító

  • 463 20. dec.1.
  • 463 20. dec.2.

Tengeri radar

  • 470. 21.jan.12.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    467. nov.14.
Képzéseink és áraink


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től