MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2015-ös első Manőver és szkipper tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2015-ös első Manőver és szkipper tréning2015.04.08. - 2015.04.19.

366. út
A Manőver és a Szkipper tréning programja szerint folyik majd az oktatás

Üzenet a hajónakRészletes napló

április 8 – érkezés, általános oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyakorlatok a hajón
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tibor magyarázza a sugárhatást
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Marina
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A vacsora
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 40,201 KB

14 órára mindenki megérkezett a hajóra, de sajnos ez összesen csak 6 embert jelentett. Így sokkal töményebb lesz az oktatás, ez egy félig VIP tréning lesz.
Háromkor a hajó általános felépítéséről. szerkezetéről, használatáról, a biztonságtechnikáról, mentőeszközökről, stb. kezdtem az oktatást. Megmutattam, mikre kell figyelni a charter hajó átvételekor, miket kell elmondani, megtanítani az utastársainknak.
Az egész oktatásom súlypontját az önálló hajózásra való felkészítésre helyeztem.
Este hétre lett vége, örömmel mentünk vacsorázni a Sidro nevű étterembe.

április 9 – csütörtök – manőver tréning gyakorlatok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Hétkor vidám tengerészdalok ébredt a csapat, majd nyolctól megreggeliztünk. Beosztottam a konyhaszolgálatot, ma Olivér viselte gondunkat.
Kilenckor elkezdtem a manőver tréning elméletet: hogyan mozog a hajó, mi az a 7 hatás, ami miatt az utolsó pillanatban nem sikerül a szép kikötés, hogyan kell ezeket a hasznunkra alkalmazni. Tizenegy körül végeztem ezzel, és közfelkiáltásra elmentünk kávézni.
Aztán a manuális gyakorlatok következtek: a kormány és a gázkar használata, a mooring kötél felvétele-feladása-lekötése, a mélységmérő offsetjének meghatározása, kötéldobás, gyors lekötés, és más hasznos dolog.
Ma 15-20 csomós bóra fújt szinte egész nap, így remekül tudták a mólót húzni a fiuk. Ennek a lényege, hogy a szél felőli farkötélen tartjuk meg a hajót, előre motorozva. Ez a gyakorlat az oldalszélben való induláshoz és a kikötéshez szükséges.
Miután mindenki 5 percet húzta a mólót vezetőkötéllel, majd 5 percet szabadon, elindultunk a manővereket gyakorolni.
Az első feladat a bójára tolatás, előre-hátramenettel. Nagyon egyszerűnek tűnik, de bizony elég nehéz, amikor a kerékhatás elhúzza a hajó farát jobbra. . .
Ezt csináltuk egészen este 7 óráig, de mindenki megtanult tolatni. Aztán irány az étterem és 10 órakor hullafáradtan beestünk az ágyba.

április 10 – péntek: Cres körül hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 21,248 KB

Isti naplója
A tegnapi manőverezgetés, bénázás után belecsaptunk a lecsóba. Nem volt kevésbé fárasztó a mai nap, mint a tegnapi, de mindenképp izgalmasabb. Megkerültük Cres szigetet, benéztünk Mali Losinjba, vitorláztunk, éjszakai hajóztunk, agyba-főbe helymeghatároztunk, navigáltunk.
Előző este egy 11 felé Tibor elmagyarázta, hogy reggel 7-kor indulunk, kiosztotta a feladatokat, mi meg készültünk. Leginkább aludni. Reggel aztán 7-kor kihajóztunk, természetesen "mindenki pontosan tudta, mi a dolga". Az őrségek a kezdeti fejetlenség után kezdtek ráérezni a feladatokra, mire Crest északról kerültük, már egészen belejöttünk.
Ez tűnhetett fel Tibornak is, mert megjelent a fedélzeten, és megfelelő dörgedelmek mellett kikapcsolta az auto pilotot. Még szerencse, hogy észrevette, különben sosem tanulunk meg irányra kormányozni. Ez lett volna az igazi cél, nem a rotta tartása, pedig mi úgy értelmeztük, ez a feladatunk, hát megoldottuk.
Jött az újabb bénázás, de ezt is sikerült elsajátítani. Bence konyhafőnök nem bírja tovább, az éhhalál elkerülése érdekében megfőzi a virslit
Zeca szigetnél, dél felé haladva jött az első meglepetés, felhúztuk a génuát, és vitorlát bontottunk. Az Odüsseus új motorja nem csak szebb, de gyorsabb is, 7.4cs helyett 8cs-val haladtunk odáig, így jutott idő egy kis élményre is.
Most tessék az irigységmérőket feltekerni, remek vitorlázó időnk volt: 15C napsütés, 8-13cs D-DNy-i szél. Egy kis szélcsendes szünet kivételével az egész Unijski-csatornában végig vitorláztunk.
Mali Losinjban csak rövid időt terveztünk tölteni mert a híd nyitására oda akartunk érni. Mikor megérkeztünk, szóltak, hogy már négy hónapja nem üzemel a híd.
Ekkor már amiatt lett fontos sietni, mert meg kellett kerülnünk az egész szigetet délről, ami plusz egy óra. 17.20-kor kikötöttünk, 17.45-kor már indultunk is. Tényleg csak egy sör/kóla időnk volt, bár többet is megérne a város.
Indulás vissza Punatba, újra a gyakorlatok, amiket akár unhatnánk is már, de én mégsem, mert ránk esteledik, új kihívások vannak. Világítótornyokat keresünk, hajókat figyelünk a radaron. Menet közben Bence és Zoli megcsinálták a vacsorát: Gergő hozta bárány pörkölt, meg készült hozzá rizs.
Az időjárás kegyes volt hozzánk éjszaka is. Bár fel kellett öltöznünk, de nem fagytunk meg. Tiszta volt az ég, jó látási viszonyokkal. Kell ennél több?
Nekünk jutott: a 100tmf-et átlépte a számlálónk.
A kormányzás már mindenkinek egész jól megy, még Tibor tréfáját sem vettük észre: berakott a GPS-en egy extra waypointot, de mi csak a térképre felrajzolt rottát követtük a hazafelé.
A punati öbölbe érve zárásképp egy óriási hullócsillagot láttunk, jó 5-7mp-ig látszott, míg darabokra esett, és eltűnt.
Tibor a kikötés után megdicsért minket, elmondta, mire figyeljünk majd, mikor Rab szigetet kerüljük, majd mindenki elment aludni, log 122.2 mellett.
Már 11.-e van, elmúlt éjfél, mikor ezeket a sorokat írom, mindenki alszik, engem kivéve. Ma már én vagyok a napos (szépen mondva a konyhaszolgálatos...

április 11. – szombat: manőver tréning
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
De kicsit vitorlázunk is
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Megtervezzük a szektoros keresést
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Keressük a Dan bójánkat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A terv
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 29,534 KB

Ma reggel felvettük a hajó deviációs görbéjét.
A garanciában lecserélt külső érintőképernyős plotterunk (a Tacsi-Pacsi) teljesen más deviációt okozott, így nagyon is indokolt volt az új görbe felvétele.
Ezt követően áthajóztunk Krk- városba, egy kávét inni és pénzt váltani.
Valójában a partfal mellett akartam az oldalt kiállást gyakoroltatni, de olyan kellemetlen holthullámzás, amelyben veszélyes volt a gyakorlás. Így visszatértünk Punatba, de közben a Williamson fordulót és a szektoros keresést gyakoroltuk.
Közben megmutattuk a tengeri szélnek, hogy vitorláink is vannak.
Ez után a tolatgatásokat következetek, mégpedig balról befordulva. Két puffert lesúlyoztam lánccal és sínekkel, azok voltak a kapuk, amim közé be kellett tolatni a mólóhoz.
Estig ez volt a feladat, ezt gyakoroltuk.

április 12. vasárnap - A 26-os házi feladat szerint megkerüljük a Rab-szigetet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 16,542 KB

Hamarosan, addig a képek

április 13 hétfő - Csillagom, csillagom...lehajózzuk a 27-es házi feladatot
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csillagunk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 72,511 KB

Isti naplója

Csodálatos reggelre ébredtünk. Napsütés, vidám tengerész dalok ébresztőnek. Van, aki kezdi megszokni. Szerintem Gergő otthon is erre fog ébredni, ha hazamegyünk.
Reggelire lecsó készült, majd elindultunk csillagot hajózni. Akinek ez a kifejezés nem ismerős, annak elég annyit tudnia, hogy szakaszokban egy csillag alakzatnak megfelelő útvonalat hajózunk, különböző navigációs módszerekkel, mellőzve a GPS nyújtotta segítséget.
A szakaszok egyre rövidebbek, egyre kevesebb idő jut felkészülni, tehát egyre pörgősebb is. Én nem vagyok túlságosan elégedett. A radaros navigációnál a "legpontosabb forduló" kitüntetést először mi érdemeltük ki, de a tájolós helymeghatározásnál nem remekeltem. Márpedig nem mehetek úgy haza, hogy ez az alapvetően egyszerű feladat nem megy elég jól.
Holnap hosszabb útra indulunk, ezt fogom gyakorolni, amikor nem lesz már feladat.
A csillag-szerű alakzatunkat lehajózva a tegnapi Goli börtönsziget-látogatás után újabb börtön szigetet néztünk meg: Sveti Grgur. Itt gyakoroltuk a parthoz párhuzamos kikötést, és megnéztük a sziget part menti objektumait. Kemény helyek voltak ezek nem is olyan nagyon régen. A sziget magasabban fekvő részén pl. egy hatalmas TITO felirat volt a földön kövekből kirakva egy vörös csillag ábra alatt. Ezen a szigeten se laknék, ahogy Golin sem. Ott kőbányában dolgoztatták a politikai foglyokat, de a rabok építették a szigeten álló épületeket is. Sv. Grgur szigetnél a tenger nagyon tiszta, de tele van tengeri sünnel és tengeri uborkával. Még egy megszáradt tengeri csillagot is találtunk a parton.
A kikötési gyakorlat amúgy a végére egész tűrhetően ment mindenkinek, mindössze egy pótvizsga volt az egész csapatban.
Holnap a Kornati szigetek felé vesszük az irányt. Éjszakai hajózási gyakorlaton veszünk részt, illetve radar gyakorlaton. Vitorlázunk, horgonyon alszunk, megnézünk majd egy tengeralattjáró silót is, szóval nem csak a munka vár ránk, csütörtökön jövünk vissza Punatba. (apropó munka: remélem, otthon rendesen dolgoznak helyettem, amíg én süttetem magam a napon)

április 14 - kedd. 35 csomós szélben vitorlázunk a Kornati-felé, majd éjszakai navigációs gyakorlat a 28. házi feladat szerint.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kapitány
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A viharvitorla, a génua és a grósz
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sajnos nem találtunk a hajóhoz ennél közelebbi éttermet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Éjszakai navigációs gyakorlat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Isti naplója:

A mai nap 20 csomós szélben indultunk délnek a Kornati szigetek felé, ahol az éjszakai navigációs gyakorlatot végeztük. Vitorlával indultunk, és ahogy ez lenni szokott ilyenkor, megjelent egy "versenytárs". Kisebb hajóval ugyan, de jóval gyorsabban jöttek. Mi viharfock-kal, ők reffelt génuával, mindketten reffelt grósszal. Kis vitorlaállítás, máris kiegyensúlyozottabb lett a küzdelem, sőt, elkezdtük utolérni őket. Rt. Negritnél már mi vezettünk, ők pedig nem is jöttek tovább. Nyuszi McFly...
Veli Losinj felé tartva Bence végre kipróbálhatta a frissen beszerzett rapalát, de a damilon kívül nem fogott semmit. Pedig nagyon készül élete tonhalfogására.
Az erősödő szélben (a max. 35 csomó volt) egyre nagyobbak a hullámok, Bencéről kiderült, hogy hajlamos a tengeribetegségre. Nem kellett a hajót takarítani utána, de jóval csendesebben és fehérebben ült a cockpitben.
Itt szeretnénk köszönetet mondani Bence Anyukájának az isteni sárgabarack lekvárért.
Két napja nyitottuk meg az üveget, de már el is fogyott ma reggelre.

Ahogy közeledtünk Veli Losinjhoz, folyamatosan gyengült a szél. Előbb teljes vitorlázattal mentünk, végül leszedtük a vitorlákat, és motoroztunk.
Veli Losinjban a kikötőben ebédeltünk. Volt egy idősebb házaspár még rajtunk kívül a Ribarska Kolibában, akik talán azt hitték, milyen jó dolog közvetlenül a tengerparton ebédelni. Erre jöttünk mi, kikötöttünk, szó szerint három lépést megtéve leültünk az asztalhoz. Érkezni is kell tudni stílusosan. Itt felköszöntöttük Tibort neve napján, és hatalmas adag ebédet ettünk.
Ebéd után elindultunk Premudára, ott vártuk be a sötétedést. Út közben Tibor vezette a hajót, mi pedig készültünk az éjszakai navigációs feladatra.
Naplemente, fotózás, majd indulás a szigetek közé a megadott útvonalon, szigorúan figyelve a fordulók pontos helyére, az irányokra. Minden figyelmünk ellenére mindenki hibázott az első szakaszán, de aztán a második már tűrhetőre sikerült, a harmadiktól pedig Tibor szerint TÖKÉLETESRE.
Ennyi.
Aki tud, az tud, aki szerény, az meg szerény.
Horgonyon aludtunk, de a horgonyzásra már nem emlékszem, mert valamikor az őrszolgálatot átadtuk éjjel fél egy körül, aztán mentünk aludni. A motor melletti jobb oldali kabinban alszom, de a járó motor mellett is simán el tudtam aludni. Fárasztó, tanulságos és nagyon jó volt ez az éjszakai futam.

április 15. Radarozás a Kornati-szigetek között
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kornat-szigetek között...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Sestrica világítótorony
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A radaros útvonalunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 65,674 KB

Isti naplója

Fogalmam sincs, Tibor hogy csinálja, de reggel fél hétkor már talpon volt, és hétkor már el is indultunk a zaglavi kikötő felé tankolni, kávézni.
Odafelé lehúztuk, újrakötöttük a horvát lobogónkat, mert az alsó éle szabadon lebegett, közben delfinekre bukkantunk. Közelebb mentünk hozzájuk, az egyikük kíváncsi volt ránk, és többször átúszott a hajó alatt, és jól megnézett magának minket. Delfinnézés kipipálva.
Zaglavban tankoltunk, majd a part menti navigációs gyakorlatokat folytattuk: pilotage és radaros navigáció.
Ez utóbbi a cockpitből nézve félelmetes. Ilyenkor a navigátor és a kormányos is a kabinban ül, csak a radart és a papírtérképet nézhetik. A fedélzeten meg csak annyit lát az ember, hogy jön, jön, jön a part, még mindig jön, miért nem fordulunk már, jön, na végre!
Megint a horvát partok csodálatos változatosságát figyelhettük meg, amíg más dolgozott. Behajóztunk a Dugi Otok szigeten lévő természetvédelmi terület Telascica öblébe, ahol szokatlanul frissnek, tisztának tűnt nekem a levegő is. Amit a természetvédelmi területből láttunk, az pedig gyönyörű volt. Kis szigetek, még kisebb, vízből kilátszó zátonyok végeláthatatlan sokasága tárult elénk (néha egy-egy delfin, de Olivér szerint ez már nem nagy szám, ezért csak zárójelben írom le).
Azt tudja valaki, hogy kerülnek birkák a zsebkendőnyi lakatlan szigetre? Ezek között a szigetek között kacskaringóztunk du. négyig, "Mindenki ügyes volt" szólt az ítélet.
A várható rossz szombati és vasárnapi időjárás miatt Tibor próbálja átszervezni a feladatokat Mérföldekkel jól állunk, de tengeralattjáró siló látogatás helyett viszont a maradék manővergyakorlatokat fogjuk majd végigcsinálni. Az elénk tárt lehetőségek közül azt választottuk, hogy közelebb megyünk Punathoz, hogy holnap az egyik börtönszigeten tudjunk gyakorolni horgonyos parthoz kötést, mólóhoz állást bal oldalon. Most úton vagyunk Simuniba, a Pag szigetre, ahol, fürdő mosdó, pihenés vár ránk. Menet közben a hajón fogunk vacsorázni. Várható érkezés 20.45 körül. Log 440, és növekszik...

április 16 - horgonyos gyakorlatok a Sv. Grgur szigeten, majd visszatérünk Punatba
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 100,641 KB

Isti naplója
Simuniból reggel fél kilenc felé indultunk, Sv. Grgur sziget felé. Útközben vitoráztunk is, de sokkal fontosabb volt, amit az út alatt tanultunk.
Tibor csomózni, kötelet fonni tanított bennünket, majd hasznos információkkal látott el bennünket a charterezés rejtelmeiről, valószínűleg jópár ezer eurót hagyott vele a zsebünkben hosszú távon, mert nem fogunk belefutni azokba a hibákba, amikre felhívta a figyelmünket.
Út közben megtörtént, aminek meg kellett: a log 500 tmf-et mutatott. Ezzel teljesítettük a 12tmf-es hajóvezetői képesítés megszerzésének egyik, a formai feltételét. Tibor rövid beszédében méltatta a csapatot, megemlékezett a kezdeti botladozásainkról, és kiemelte, hogy az első csapat voltunk, akik Punatba kihajózvaés behajózva mindent önállóan előkészítettünk, méghozzá hibátlanul. A csapat tényleg felnőtt a feladathoz.
Amit meg kellett tanulni, azt – ha elsőre nem is – de másodikra, harmadikra már jól, vagy tökéletesen mindig végrehajtottuk.
A fejlődésünk leginkább Sv. Grgur-on volt mérhető. Egy osztrák kadétcsapat szintén ott gyakorolta a kikötést, és bizony sokszor koppant a hajó a beton mólón, míg az Odysseus egyszer sem. Korábban sem, amikor először jártunk ott. Mi egyébként mi a horgonyos kikötést gyakoroltuk, ami szinte mindenkinek újdonság volt, mégis bátran, határozottan tudtuk megoldani a feladatot. Tibor az első két gyakorlat után úgy ítélte meg, nincs szükség rá a hajón, elég a partról instruálnia minket, ezért elővette horgászszékét, és felállította bázisát a parton. Az értékelésen kívül nem kellett beavatkoznia. Megebédeltünk, utána az autopilot elvitt minket Punatba.
Elég fáradtak voltunk, ezért nem volt kedvünk már Punatban tovább gyakorolni. Megegyeztünk Tiborral, hogy holnap kora reggel kezdünk, bepótoljuk a kiesett időt.

április 17-18 a tréning utolsó napjai
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!

AVI, 50,700 KB

Isti naplója
Elérkezett az utolsó nap, holnap hazautazunk. Ez egy nappal a tervezettnél korábban lesz, mert az időjárás rosszra fordul holnaptól. Erős bora várható, ez pedig nem alkalmas oktatásra.
Ez természetesen nem azt jelenti, hogy elmaradt volna bármi is. Tegnap és ma nagyon keményen gyakoroltunk késő estig.
Elég fáradtak voltunk tegnap este, ezért nem volt kedvünk már Punatban tovább gyakorolni. Megegyeztünk Tiborral, hogy ma kora reggel kezdünk, bepótoljuk a kiesett időt.
Az éjszaka nem telt túl jól, többször felriadtam, hogy át kell venni az őrséget, és ellenőrizni, hogy jó irányba haladunk-e, nincs-e előttünk hajó, amivel összeütközhetnénk. Kicsit lassan esett le, hogy Punatban vagyunk kikötve.
Reggel mégis felkeltünk valahogy, és elkezdtük a gyakorlást: betolatás a "rosszabb oldalról", illetve befarolós betolatás. Az időjárás kezdi a holnapi arcát mutatni. A Jugo megerősödött kétszer is eleredt az eső. Végigcsináltuk a gyakorlatokat, és Tibor is megjegyezte, mi is éreztük, hogy kezdett látszódni a határozottság, magabiztosság a gyakorlatainkon. Még arra is volt időnk, hogy az osztrák csapat gyakorlatait is értékeljük, véleményezzük.
Háromnegyed hétkor kikötöttünk, felkészítettük a holnapi borára a hajót, majd elmentünk vacsorázni.
Vacsora után a nap tanulsága a következő: n tagú társaságban, ha mindenki mindenkivel koccint, akkor a koccintások száma n*(n-1)/2. Kérjük a matematikai Nobel-díjat.
Holnap még egy próbavizsga vár ránk, és egy 5-6 órás út hazafelé. Az egész tréning során az időjárás kegyes volt hozzánk. Tibor nagyon jól belőtte az időpontot, az elképzelhető legjobbak voltak a körülmények a tanfolyamhoz. Hamarosan mindannyian átesünk a hatósági vizsgákon, és mindannyian önállóan fogunk hajózni a tengeren, mert megtanultuk mindazt, ami ehhez elengedhetetlenül szükséges.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től