MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / - XI. Jacht Akadémia Kupa
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
- XI. Jacht Akadémia Kupa2015.05.08. - 2015.05.15.

368. út

Üzenet a hajónakRészletes napló

tengeri hajónapló
Üzenet a hajónak:

Az útnak vége, új üzenet nem küldhető.

JAK-4-ről emlékezik SUBI: Vass Tibinek szeretettel!2015.05.15 14:56:33
Letícia utolsó monológja- Freshmen Expert Opinion on JAK-4 Sailing Competion Croatia 2008-YAC Rajtvonal / célvonal Mint látjátok, itt nem az van írva, hogy „egyenes”, hanem az hogy…vonal. VONAL!!! Az egyenest mindenki érteni véli: két pont közötti legrövidebb távolság. Mint ahogyan az Apolló ment a holdra, mert az volt a legrövidebb pálya, az volt legközelebbi másik pont. Az a spirális pálya, na az az egyenes, tehát az egyenes se egyenes néha… Khmmm… Nem jó… Kezdjük elölről. Az egyenes az, ahogyan a fény terjed... Bele a könnyes szemünkbe a napból. Ne a látóhatárt nézd, mert az nem egyenes! Az görbül, amit úgy hívunk: defrakció. De facto frankó? Görbül a látóhatár. Látod… ? Mivel mindenkinek maga felé görbül a sajátja, ezért kitalálták Eleink a vonalat, mert az nem jó, ha maga felé görbül - mindenkinek. A vonal, az más. Az tiszta vonal. Nézzük meg tehát a vonalat végre. A vonal, az vonal- induljunk ki ebből. Olyan, mint a Duna. A Duna az jön, ez meg a vonal. Amit a papír is mutat, az vonal. Célvonal is egy vonal,meg a vonalzó is. A görbe-vonalzó is vonal, meg az egyenes is görbe. Lehet egyenes, lehet görbe, lehet sínuszos, lehet spirális, csak egy a lényeg: legyen síkja! A mi síkunk a GPS-LCD kijelzőjének síkja. Abból például a vonal sohasem jön ki. Mármint ha az egy egyenes vonal. Tehát az egyenest - azt látni kell. Ahhoz, hogy eldöntsük ki az első, nem csak a hajókat kell ám látni, hanem a síkot is. Meg a vonalat is. Na meg a hajót is. Bocs: hajókat. Többet kell látni egyszerre, meg még a vonalat is. Tehát lehet bonyolult a helyzete a bíróknak, de nem az a vonal!!! JAK-4 2008 A következő 1.sz ábrán bemutatjuk a szemléletességet, ahogyan egy bizonyos alacsony alfa szignifikancia-szinten (ami egyenlő 1-p) esetünkben egy vonal előfordul(t). 1.sz ábra - Itt bemutatjuk az első lehetséges cél vonalat messziről – gondoljatok csak bele – ez még bonyolultabb! A régi időkben még a görögök is messziről nézték a hajóikat! Ha a célvonaltól verseny közben a bíróhajó elhajózik - mondjuk tankolni (nem vicc), akkor az még nem biztos, hogy elég messze van. Főleg ha aznap zárva van a benzinkút. Az a jó, ha olyan messze vagyunk, hogy már minden csak egy pont. Ez pont olyan, mintha az egyenest – ami egy görbe, mint tudjátok – beforgatjuk velünk szembe! Ha ekkor jó szemmagasságban állunk (amit csak az elfogyasztott védőital mennyisége akadályozhat meg), akkor ez egyenes egy pont! Vonalpont! Ha ketten vagyok és úgy nézem, akkor az két pont! Innen kezdődik minden elölről, mert ugye két pont a pont egy egyenes. 2.sz ábra - Itt bemutatjuk a lehetséges második célvonalat (lásd szaggatott vonal. Definíció: a célvonal nem variálható! A célvonalat más meg nem variálhatja, az csak a bíróhajóról látható. A versenyzők például nem is próbálhatják meg hogy meglássák, mert ők nem a bíróhajók. A koordinátákat azonban megkaphatják (ha átmentek már a célvonalon) persze. Egy ilyen esetet mutat be a 3.-as számú ábra. Nézzétek meg figyelmesen! 3.sz ábrán bemutatjuk, hogy simán át lehet menni a célvonalon.. Értelmezve a 3. számú ábrát, jól látható baloldalt a bíróhajó, amelyik áll, ugye áll a koordinátában (szélességében és hosszúságában). Közben - ha kicsit haladna - az is a bíróhajó lenne, mert senki nem mondta, hogy a célvonal koordinátái állandók. Minden koordináta ugyanis nem lehet állandó! Sőt! Vegyünk egy példát: Bal oldalon a bíróhajó áll és nézi a vonalat. Nagyon nézi. Látszik rajta, ahogy nézi. Sőt, látja, hogy ott van még két hajó is. Kettő. Legalábbis kettőnek látszik, de nagyon egyformák. Mintha ugyanazt látnánk, annyira egyforma. De itt a4.sz ábra - Bemutatjuk a jobb oldali sziklát, ami a célvonal másik vége. Az elrendezésből azonnal látni, hogy a helyzet roppant bonyolult és ezért mély elemzést (Expert Opinion) kíván. Nem lehet átlátni elsőre csak úgy (sem a másodikból, sem a bíró hajóból). Ha előre néznénk vonalban, akkor egyenesen azt látnánk, hogy mennek. A célvonal felé mennek, majd át. Az utolsóbb megy át, az elsőbb meg felé. Igen, a vonal felé-át. Ki mondta, hogy egyenesen?! Még a hajók sem mennek tökéletesen egyenesen! Vonalban mennek. Nem beszéltünk még a 4. számú ábrán a jobb oldalról, ami a szikla. Sőt, sziget. Ha azt 360°-ban körbehajózza egy vonalon a befutó hajó, akkor, na csak akkor be is fut, persze ha nem látja a bíróhajó*. Tehát kimondhatjuk, ehhez nem is kell a bíróhajó! Ez az egyvégű virtuális célvonal, ami - mint tudjuk - lehet egyenes, de ez nem kötelező! Megjegyezzük még a 4. számú ábrával kapcsolatban, hogy „a szikla” koordinátái is változhatnak. Mozoghatnak! A föld is mozog, meg a csillagok is. *Megjegyzés (1): Egy esetben kivételt kell tegyünk, ha a célvonal spirális. Ráadásul, amikor az északi féltekén az óramutató járásával egyezően lenne szabályos** spirális és amikor ellenkező spirális vonalban futna be a hajó. A föld forgását most zárjuk ki. Ha tehát fut a hajó, akkor a két spirális vonal egymásba fordul és örökké tart. Ha rázoomolunk, jól látszik, sohasem érintjük, csak közeledünk. Olyan, mint a párhuzamos, csak nem tud róla. A határ a végtelen zoooom, végtelen befutáááás… Hááááá… Nincs ennél szebb… Nincs nagyobb élmény… **Megjegyzés (2): Mivel ez itt egy verseny, ragaszkodjunk az etikához. Kizárólag szabályos spirális fogadható el. Az tekinthető „szabályos”-nak ami a versenykiírásban szerepel, amit a bíróhajó elfogad és amúgy is jól láthatóan szabályos. Vegyük észre, hogy ez egy hármas feltétel volt, tehát szigorú feltétel. A feltételek nem zárják ki, sőt egyes esetekben erősítik egymást. Kettes esetet most nem vizsgálva, nyilvánvaló, hogy a hármas eset a legerősebb feltétel. Ezt mutatjuk be a következő 5. számú ábrán. A JAK-újoncok (és SZIPORKA) most figyeljenek erősen! 5. számú ábra jön, amin jól látszik a legerősebb feltétel. A gyengébbek és az öregek mindig lemaradnak, mert azok nem tudják elképzelni sem ezeket az első befutókat. A következőkben ezért egy különleges esetet mutatunk be (Experimental Sample). Bemutatjuk okulásul a következő 6. számú ábrán, hogy egyes esetekben NEM LEHET átmenni a célvonalon! Ha például a célvonal előttünk a 0/24 órás napváltó, akkor nyugati hajózással visszajutnánk a tegnapba. Az nem nyerő! Ekkor farral hátrafelé kellene menni ahhoz, hogy utolérjük (pardon lehagyjuk) az előttünk vonalban haladót, amihez a hátrafeszített spinakker is kevés… Ezt nem tudjuk statikusan ábrázolva egyszerűen bemutatni, ezért a következő, 6. számú ábrát nézve (figyelj, ne bambulj!), el kell képzeljétek! 6.sz ábra - Itt bemutatjuk, hogy hogyan nem lehet átmenni a célvonalon. Összefoglalva elmondhatjuk, hogy az elemzés egyenesen rámutatott a vonal tarthatatlanságára JAK-versenyeken! Mit szépítsük ezen. Ha csúnya, akkor is a mienk, ha szép vonal akkor is. Ahhoz, hogy ezt átgondoljuk, további kísérletek, vizsgálatok és elemzések elvégzése szükséges. Ezeket legkorábban jövőre meg kell ejteni, ha nem akarunk újabb fejtegetésekbe bonyolódni. Végezetül meg kell köszönjem az összes egyforma ábrámnak, hogy önként adódott és színvonalasan szolgáltatta a magyarázatokhoz magát. Végül, de nem utolsó sorban:Éljen a vonal megbonthatatlan örök barátsága! Éljen egy vonalban! Éld át... és megtudod! … de sajnos a JAK-versenynek VÉGE. Sok-sok szeretettel Vas Tibor barátomnak, aki mindig az alapos elemzésre és a dolgok mély megértésére tanított. Kizárólag ezt a "célvonalat" nem értettem teljesen meg. Steven Subert

DDD2015.05.15 14:34:47
SZIASZTOK FIÚK! Már hiányoltam SZIPORKÁT! HAJRÁ 8-as, nehogy szégyenben maradjatok! Itthon vár a meló, nem fúj a szél, csak esik az eső - de jó!

2015.05.15 11:26:42
8-as hajónak! Kaja-pia-alvás...az van! de hajónapló sehol:-(( Mi meg csak várjuk a híreket itthon! Jó szelet Fijuq! Ágnes és a K. Klán.

Sziporka2015.05.13 15:35:54
Gyorsan eltelt ez az egy év. Örömmel olvasom a Jacht Akadémia Kupa naplóját. Nem csalódtam. Úgy látom a napló alapján, hogy újra érdekes és nemcsak technikai, de elméleti tudást is igénylő verseny eseményeit olvashatom. A kajával jó lesz vigyázni, mert a végén a legénység súlygyarapodása miatt a hajók még majd lelassulnak. :-) Jó szelet kívánok a csapatoknak és persze a zsűri hajónak is!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348





Az új

weboldalunk

https://jachtakademia.hu



A Jachtakadémia számokban:
2020. szeptember 20.

Alapítva: 1992.

Tengeri
képzések:
454

Rádiós
képzések:
262

Tengeri hallgatók:
4 622 fő

Rádiós hallgatók:
1 719 fő

Túrák:
462

Mérföldek:
(Vass Tibor)

227 950 tmf, ami 10,55 Föld kerület



Tengeri

képzések


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC és LRC

2020. őszi szemeszter
No 260. 08.28.
No 261. 09.18.
No 262. 10.9.
No 263. 10.30.
2021. téli szemeszter
No 264. 12.18.
No 265. 01.08.
No 266. 01.29.
No 267. 02.19.
2021. tavaszi szemeszter
No 268. 03.12.
No 269. 04.02.
No 270. 04.23
No 271. 05.14.
részletek itt

Tengeri vizsg

2020-21


Távoktatásos képzések

Coastal Master
(partmenti vizsga)

Minden hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Coastal Master képzést.
    2020. év
  • 455. szept.2.
  • 458. okt.7.
  • 459. nov.19. élő webináriumi
  • 465. dec.7.
    2021. év
  • 468. jan.4.
  • 474. febr.1.
  • 476. márc. 1.
  • 477. ápr. 6.
  • 478. máj. 3.
  • 480. jún. 7.
Coastal Master tanrendek

Offshore Master
(200 mérföldes vizsga)

Minden páros hónap első hétfőjén indítjuk a távoktatásos Ofshore Master képzést.
    2020. év
  • 456. okt.5.
  • 456. okt.7.
    csillagászati navigációs mérések Alsóörsön
  • 466. dec.7.
    2021. év
  • 472. jan.19.
    csillagászati navigáció a Planetáriumban
  • 475. febr.1.
  • 473. jan.22.
    Túléléstechnika elmélet + uszodai gyakorlat
Offshore Master tanrendek

Hagyományos élő tantermi

és webináriumos képzések

Ilyeneket évente egyszer indítunk.
  • 459 nov.19.Coastal Master webinárium
  • 462 nov.29. Offshore Master tantermi

Tengeri képzések teljes listája



Tengeri gyakorlat

Megjegyzés:
2020-21. tanévtől a Skipper tréningeket átnevezük Coastal Master Tréningre 2 okkból:
1. A magyar tengeri jogosítvány neve Costal Master Certificate,
2. tettük ezt azért is, mert a horvát gyorstalpalósok elerrodálták a Szkipper tréning nevet.

Coastal Master Tréning

    2020. év
  • No 463. szept.15.-8nap
  • No 464. okt.8 - 8 nap 2021. év
  • No 469. ápr.6.-11nap
  • No 471. ápr.26.-11nap
  • No 473. máj.14.-11nap
  • No 474. jún.3.-8nap
  • No 478. jszept.17 -8nap
  • No 479. szept.27.-11nap

Offshore Master Tréning

2020-21. tanévtől a Kapitány Tréningeket átnevezük Offshore Master Tréningre mert a magyar tengeri jogosítvány neve Offshore Master Certificate,
    2021. év
  • No 475. jún. 21. - 15 nap
  • No 476. júl. 22. - 15 nap

VIP Manőver Tréning

5 nap, max. 4 fő a hajón.
    2020. év
  • No 452. szept.28.
  • No 455. okt.2.

    2021. év
  • No 468. márc.28.
  • No 470. ápr.19.
  • No 472. máj.10.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi oktató túrák

  • Tahiti
    No. 465. okt. 21.
    No. 466. nov. 2.


  • Kuba
    No. 467. 2021 febr. 5.
    No. 468. 2021 febr.16.


    Megjegyzés:
    A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.


MESTER KÉPZÉSEK

Csillagászati mérések a Balatonnál

2020. okt.7.
esőnap: okt.16

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 472. 21. jan.19.

Kikötői manőverek elmélete

  • 461. 20. nov.25.

Horgonyzás a tengeren

  • 460. 20.nov.24.

Túléléstechnika elmélet
és uszodai gyakorlat

473. 21. jan.22

Chartplotter használata

471. 21.jan. 15.

Adriai meteorológia

  • 479. 21. máj.27.

Coastal Master felújító

  • 463 20. dec.1.
  • 463 20. dec.2.

Tengeri radar

  • 470. 21.jan.12.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    467. nov.14.
Képzéseink és áraink


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től