tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOK TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKLINKEKCHARTERVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / 2015 Kapitány Tréningje
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
2015 Kapitány Tréningje2015.06.08. - 2015.06.22.

369. út
A túra célja a nyílt tengeri hajózási ismeretek megtanulása és ezzel a 200 mérföldes vizsgára való felkészülés.

Üzenet a hajónakRészletes napló

Június 8 - Elindulunk Vis felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
hamarosan...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az első méterek Punatban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csillagászati mérések
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
H.Péter
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
S.Zsolt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Erika és Balázs
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ezt látja aradar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ezt a GPS
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
13 órára megérkezett az egész csapat: S.Péter, Erika és férje Balázs, H. Péter, P. Zsolt, Gábor és S. Zsolt. Sajnos Pali nem tudott eljönni, pedig az utolsó pillanatig reménykedtünk benne.
Az Odysseus a hajógyárban állt teak fedélzet javítása miatt. A sok év és a sok napfény megette a teakben lévő fugákat és ezek fekete, ragadós szurokká váltak. Ezeket kellett kicserélni a fedélzet első részén. Ezen dolgoztunk majdnem 2 hetet, de sikerült. Hálás köszönet érte főleg Gergőnek! Most szép sárga a fedélzet, amely hamarosan beszürkül az UV sugárzás hatására. Az őrség beosztása kicsit problémás volt a hiányzó Pali miatt, de végül S. Péterrel (ő az A őrség) felváltva lesz mindig valaki más, Erikát kivéve.
A bepakolás könnyen ment, mert oldalt állt a hajó. A szükséges vásárlások után már el is indultunk dél felé. Az előrejelzés csendes időt mond, ami motorozást jelent sajnos, de induláskor 20-30 csomós bóránk volt. Szépen átvitorláztuk a Krk és a Rab között szakaszt, mindenki élvezte nagyon. Végre hasíthatjuk a vizet. Ki tudja, mikor tudunk ismét vitorlázni. Két óra múlva elértük a Rab-szigetet és a szokáshoz híven elállt a szél, motor be.
Közben elkezdtem már az oktatást, a kapitány tréning programja szerint. átvettük a műszerek használatát, a radart, az AIS-t és az összeütközés veszély felmérést, az éjszakai hajózás feladatkörét. Aztán elkezdtem a csillagászati navigációs oktatást is. Mindenki megmérte a Nap alsó szélét háromszor, majd a naplemente után a csodálatos ékszerként ragyogó Vénusz magasságát is. A tenger csendes volt, csak a távolban látszottak zivatarfelhők, amelyekben fényes tűzijátékként cikáztak a villámok. Gábor meg is kérdezte: mennyire kell számítani, hogy elázunk? Semennyire – válaszoltam, mivel a zivatarok a hegyek és a tenger találkozásánál voltak, mi meg folyamatosan távolodtunk tőlük.
Éjfél körül érkeztünk Zadarhoz. Csak az őrség van fent, a többiek alszanak. Szép csillagos volt az ég.

Június 9 - Reggelre Visre értünk, majd a hatósági eljárások után irány a Jón tenger
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az útitervünk az Etna lábáig, Ripostóig
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Majom a köszörűkövön
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vis
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A pontos mérésem számítása
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az új műszer
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
S.Péter a naplementében
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Már az éjszaka kezdet feloldódni a felkelő nap házában, amikor a Zirje-szigetnél kiértünk a nyílt tengerre és a messzi távolban feltűnt a következő célpontunk a Vis-sziget. Mindenkit megviselt az első éjszaka a hajón részben az őrségek, részben a szokatlan hely, a zajok és a hajó mozgása miatt. Ennek ellenére jókedvűen kezdtük a napot. Érkezés előtt megreggeliztünk még és terv szerint 9 órakor kikötöttünk a Vis-szigeten a benzinkútnál. Ez elég vicces volt, mer a 16 méteres hajóval kellett a 3 méter széles mólóhoz kötnünk, oldalt. Mint majom a köszörűkövön, úgy néztünk ki. De sikerült.
Tankolás után kiálltunk a parthoz tolatva, hogy kiléptessük a hajót és a személyeket. 10 óráig adtam kimenőt, mert leghamarabb akkor végezhettünk volna. A kikötő-kapitánysághoz velem jöttek hárman, megnézni az eljárást. Minden simán ment, ellenőrizték a papírokat, minden rendben volt természetesen. A kikötő-kapitányság 8-14 között van nyitva, ezért volt ilyen sürgős az érkezésünk. Lepecsételték a Crewlist-et és már mehettünk is.
A hajóhoz közeledve megláttam a rendőrségi autót. Megállítottam és megkérdeztem:
Izlaz mozse? Da , jött a válasz.
A két rendőr közül a fiatalabb kiszállt az autóból és visszagyalogolt a hivatalban! Nagyon rendes volt. Általában senki sincs a rendőrőrsön, csak egy telefonszám. Azt felhívva órák kérdése, hogy kijöjjön a hatóság. A fiatal rendőr nagyon gyors volt, de az eljárás közben kétszer kért telefonos segítséget a főnökétől. Ennek ellenére 5 perc alatt végeztünk. Így volt idő egy KV-ra is, majd kényelmesen visszaértünk a hajóra. 10-kor el is indultunk.
Több, mint 24 óra folyamatos hajózás várt ránk. Az olasz csizma sarkán lévő Santa Maria di Leuca (avagy ahogy a magyar tengerészek nevezték: Sántamárialuka) felé hajóztunk. A tavalyi kapitány tréningen a szembe fújó sirokkó miatt ez az út 3 napig tartott, miközben mindenki teljesen kidöglött.
Most az előrejelzés szerint csendes idő várt ránk. Az út elején delfineke láttunk majd hamarosan két nagy teknős pancsikoló lábaira lettünk figyelmesek. Szépen kezdődik az utunk. . .
A fiuk elkezdték a csillagászati mérések végtelen sorozatát. Sikerült a delelés előtt hármat mérni, magát a delelést és utána is két alkalommal három Nap magasságot is. Ha másra nem lesz lehetőség, akkor ezekből a kötelező 10 helymeghatározásból 6-ot össze lehet hozni.
Nagy örömömre szolgált, hogy amikor kiszámoltam a saját mérésemet, akkor mindössze 0,4 perc hibát követtem el, pedig tavaly ilyenkor volt utoljára a kezemben a szextáns. (zárójelben jegyzem meg, hogya Nap mérés átlagos hibája 1,0 perc) Estig szép csendesen hajóztunk. A jachtok eltűntek a szemünk elől, hamarosan a part is. Magányosak voltunk a végtelennek tűnő Adrián. Csak az AIS (Automatic Identification System – automata hajóazonosító rendszer) jelei mutatták, hogy a horizont alatt 6 kereskedelmi és 18 halászhajó van körülöttünk.
Vacsorára P. Zsolt nagyon finom marhapörköltjét ettük a cockpitban és nagyon élveztük az életet.
Megterveztük a szürkületi méréseinket is. A Vegát, a Spicát és a Polluxot mérték meg a fiuk. Naplementekor meghatároztuk a kormánytájoló deviációját is.
A színpompás naplemente után kezdődtek a csillag mérések. Eleinte nem nagyon ment a dolog, de amikor ráéreztek a fogásokra és megtanulták, mit kell nézni és látni, már jobbak lettek az eredmények. Mindenkinek sikerült lemérni a csillagokat. Távolban ismét zivatarfelhők tűzijátéka látszott, de mi szép csendes hajóztunk kifelé az Adriáról.

Június 10. Estére Átértünk a Jón-tengerre és Santa Maria di Leucán aludtunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózunk, árnyékoló és a génua
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt találkozik az Adria a Jón-tengerrel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hullámtörő Sántamárialukán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zsolt a kedvenc pincérével
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kardhal steak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az éjszaka rendkívüli esemény nélkül telt el. Az őrségeink szépen váltották egymást, amikor feljöttem ellenőrizni őket, akkor minden rendben volt. Ki voltak kötve a felfújható mentőmellénnyel és annak hevederével.
A fiuk szerint az AIS adónknak köszönhetően a kereskedelmi hajók kb. 1 mérföldre elkerültek minket, nem akarták a SAFY-el (Sail Assisted Facking Yachtman) konfliktusba kerül. Érdekes.
Reggelre Brindisi közelébe értünk. Itt ismét megnövekedett a hajóforgalom és megsokasodtak a halászok és a halászbóják. Reggeli után kifeszítettem a napvédő ponyvát a boomra, hogy otthonosabb és árnyékosabb legyen a hajó. Amikor feltámadt a raum-hátszél, akkor a ponyva mellett vitorlázni is tudtunk vagy 3 órát. A csillagászati mérések folyamatosan mentek azért. H. Péternek mára kész lett a kötelező 10 helymeghatározása is. Gratulálok neki.
Az Otrantói-szorosban megváltozott a szél, kicsit elfordult kelet felé és megerősödött a pöffökben. A hullámok megnőttek, elérték a 0,5-0,8 méteres magasságot is. Aztán hamarosan szemből kezdett fújni a szél is. Ekkor leállt a motor. Pedig a szintmérő még 30%-ot mutatott a bal tartályban! Lehet, hogy rossz a szintmérő? vagy dugulás van az üzemanyag-rendszerben? Átváltottam a jobb tartályra és minden rendben volt. Azt reméltem, hogy csak a szintmérő vacakol. Mindegy, Másfél óra múlva kikötünk, akkor kiderül a tankolásnál, mi okozta a problémát.
Elhajóztunk a festői, tengervíz marta, izgalmas barlangok szabdalta partfalak mellett és elértük az Adria déli határát, ahol szép karcsú világítótorony áll, a Sántamária világítótornya. Megünnepeltük, hogy átléptünk egy másik tengerre, a Jón-tengerre. A keleti határvonalat Korfunál fogjuk elmetszeni a jövő héten, de addig remélem sok szép élmény vár ránk. Óvatosan behajóztunk a kikötőbe, mert a bejáratánál a viharok lerakják a hullámok homokos hordalékát és furcsa zátonyok szoktak itt keletkezni. S.Pétert kiküldtem a hajóorrba, hogy figyeljen, Balázs pedig szépen meg közelítette volna a benzinkutat. Volna, mert hirtelen nagy sebességgel a többi hajó közül kivágott egy vámos motoros (Guardia di Finanza) és becsusszant tankolni. Később kiderült, hogy 2100 liter benzint és 400 liter gázolajat. Megpróbáltam betenni mögéjük az Odysseus-t, de a kutas nem engedte. Kint kellett várni a vízen. 35 percet. Már nagyon untuk.
Aztán csak tele lett a vámos hajó, beálltunk farral a kúthoz és sajnos csak 210 litert tudtam a 250 literes bal tankba tölteni. Tehát dugulás van a rendszerben. Sajnos.
Tankolás után H. Péter szépen kikötött a Marinában, bekötöttük az áramot és a vizet. A többiek elmentek készleteket feltölteni, majd 7-től el mentünk vacsorázni egy tengerparti étteremben. A választék nem volt túl nagy: bistecca salátával vagy krumplival, kardhal salátával vagy krumplival, tészták. Ittunk egy kis fehér bort meg egy rozét, de szörnyű volt mindkettő. De P. Zsolt jól összebarátkozott az idős, jópofa pincérrel.
Holnap hétkor indulunk tovább Szicília felé.

Június 11. Az olasz csizma talpa mentén hajózunk Szicília felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ma egy nagyot vitorláztunk a Tarantói-öblön át. Kezdetben csak 10 csomó körül volt a szél és így rá kellett segíteni a motorral is, de ahogy múlt az idő és távolodtunk a partoktól, úgy erősödött a szél és gyorsult a hajó. Hamar kikapcsoltuk a motort és csak a propeller énekét lehetett hallani. Szeltük a habokat.
Mindenki nagyon élvezte, egy igazi kellemes élvezetes nyílt tengeri vitorlázásbna volt részünk. Hajók messzire elkerültek minket. Érdekes módon a Tarantói-öböl közepe nemzetközi vízterületnek számít, mivel a bejárat 24 mérföldnél szélesebb.
Ezen a területen általában a nyugati és az északnyugati szél dominál. Többször is volt olyan átkelésem itt, amikor 3-4 méteresek voltak a hullámok. Ez nappal kellemes is, éjszaka viszont kevésbé. Aludni nem lehet, ilyenkor értem meg a mosógépben lévő zokni élményeit.
Délután négyre elértük a Squillanc-öblöt, ahol 18-19 óra között szembe szoktuk kapni a helyi termikus szél keltette nagy hullámokat. Most időben átslisszoltuk ezt a területet.
A fiuk egész nap szorgalmasan mértek, számolgattak. Önállóan megtervezték a szürkületi méréseket is és szépen megmérték a Vega, a Spica és a Pollux magasságát.
Már 11 óra lehetett, amikor feltűnt előttünk egy bizonytalanul villogó fehér fény. Ahogy közelebb érkeztünk, mellette egy másik is. Nem tudtuk mi az. Minden esetre jó nagy távolságra elkerültük.
Sajnos időjárás előrejelzés nem jó időt jósol a Lipari-szigetekre. 20-27 csomós alapszél, ami ezen nyitott területen nagy hullámzással jár. Ha nem változik, akkor nem tudunk kellemes időt tölteni a Lipari-szigeteknél. Tartalék terven dolgozok, merre is menjünk.

Június 12 - Riposto: Etna és Taormina
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Terv szerint reggel nyolcra Ripostóba értünk. Megtankoltunk a benzinkútnál és beálltunk a helyünkre.
A helyet 2 nappal ezelőtt foglaltam le interneten és telefonon is. Minden rendben volt, 128 eurót kellett fizetni. Ugyancsak telefonon és neten rendeltem egy kisbuszt, ami egy napra 100 euróba került. Gáborral a hajón maradtunk, a többiek pedig elmentek kirándulni. Először felmentek a 3300 méte rmagas Etnára, majd Taorminába. Nagyon élvezték.

amig a többiek nézelődtek, karbantartásokat végeztem a hajón. Többek között megtaláltam a dugulás okát: az üzemanyagot szívó cső a csaptól kezdve a szívótorkig eltömődött. Dróttal kipiszkáltam, majad kifújtam és átmostam. Valami takony sszerű anyag volt a bűnos. Hamár ennyir eszét volt szedve a a tartály, akkor kiengedtem a legalsó pontján az üledéket. SZinte semmi sem volt benne, se víz, se kosz.
Kicsréltem ledesre a vörös-zöld navigációs lámpákat, mert valahogy a vörös burka megsérült, megrepedt. Állandóan kontakthibákkal küzködtem ezeknél a lámpáknál.

Este 7-re visszajöttek, hogy le tudják adni az autót. Ez után megvacsoráztunk a kikötői étteremben. Nagyon bőséges és finom volt a kaja.
A sok változat közül az a döntés született, hogy Zakinthosba hajózunk. A sziget északi oldalán van egy két barlang, az lesz a hajózásunk célpontja.
Szép csendes éjszaka volt induláskor, csak a délről jövő holthullámok ringatták a hajónkat.

Június 13. Átkelés a Jón-tengeren
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Egész éjjel szép nyugodt vízen hajóztunk. Reggelre már nagyon eltávolodtunk az olasz partoktól, csak az állandó rádiózás jelezte, hogy van még Olaszország a világon.
8 órakor átálltunk valódi csillagászati navigációra. Ez azt jelentette, hogy felvettük egy indulási pontot és innen kezdve nem lehetett a GPS-t használni és kézzel kellett kormányozni.
A csillagászati navigációnak napjaink csak tatalék-rendszer szerepe van. Olyan mint a mentőtutaj vagy az autóban a légzsák: csak egyszer fog kelleni, de akkor nagyon. Akkor, amikor nem működik az elektronika a hajón pl. egy villámcsapás után, vagy az óceáni átkelés során nem lehet egy vagy több műszaki meghibásodás miatt tölteni az akkumulátorokat. Ilyenkor kézzel kell kormányozni a hajónkat, hacsak nincs szélkormányunk.
Na, erre az esetre készít fel ma hajózásunk.
Az első méréseket 11 körül végezték el a fiuk és vártuk a Nap delelését. A delelésből nagyon kevés számítással meg lehet határozni a földrajzi szélességünket, mindenki nagyon kedveli. De csak a szélességet. Van viszont egy trükkös eljárás, amire az egyetemen a 4. évfolyamon a tudományos diákköri munkámban fejlesztettem ki. Sajnos a témavezetőm elárulta akkor, hogy ez már egy ismert eljárás. Kár. Pedig olyan büszke voltam rá.
Szóval amikor delel pl. a Nap, akkor pontosan az észak-dél irányban futó délkörön található, vagy déli irányban. (Innen az elnevezés is: dél-delel). A navigációs táblázatokból pontosan meghatározható adat, hogy melyik másodpercben, hol delel a Nap. A probléma ott van, hogy egy mozgó hajón nem tudjuk megjelölni a déli irányt, ívperc pontossággal, mert nincs ilyen eszközünk. A delelés maga úgy érzékelhető, hogy előtte növekszik a Nap magassága, majd egy-két perc stagnálás után csökkenni kezd. Két perc alatt a Föld 30 ívpercet, vagyis az egyenlítőn a kerületi pontja 55 kilométert fordul el a tengelye körül. A delelés másodpercre pontos idejét úgy tudjuk meghatározni a megfelelő magasságok módszere szerint, hogy a delelés előtt megmérjük a nap magasságát és meghatározzuk az időpontot. Ezt követően a delelésig nő a magasság, majd utána csökkenni kezd. Amikor a Nap leereszkedik az előző magasságig, ismét meghatározzuk ennek időpontját. A két idő átlaga lesz a delelés időpontja. Ha kivesszük a Nap koordinátáját erre az időpontra, akkor meg van a hosszúságunk!
Deleléskor ezt mérték a fiuk. A végeredmény nagyon jó lett, mert csak kb. egy mérföldet tévedtek.
Nagyon meleg volt, ezért kétszer is megálltunk fürdeni a majdnem 25 fokos vízben. Az első fürdésnél a térkép szerint 1800 méter volt alattunk, a másodiknál 3200 méter, Nem ért le a lábunk. A víz viszont leírhatatlanul kéken szikrázott! Csodálatos volt. Igaz a második fürdésnél medúzák is voltak. Szabad szemmel szinte észrevehetetlen kis medúzák, amelyek aztán megcsípték a combomat. Rögtön kiparancsoltam a vízből a többieket. Én meg ecettel és citromlével semlegesítettem a medúza mérgét, majd befújtam magam allergia elleni Avamys orrspray-el. Hamarosan elmúlt a felhólyagosodás.

Délután többször vettünk a VHF és a MF/HF rádión is DSC Urgency (digitális, SMS jellegű sürgősségi) üzenetet. De nem indult meg a forgalmazás egyik rádión sem. Később aztán a tőlünk 120 mérföldre (több, mint 200 km!) lévő Leuca parti őrség kezdett el rádiózni:
Panpan, panpan, panpan,
The following message received from Gallipoli Harbour Master:
Message begin:
Reported in position Latitude 39fok 45,5 perc N, Longitude 018 fok 56,1 perc E white and green motorboat with the migrant proceeding to Italian Coast.
The ships in vicinity of the position give assistance and the board the persons as many as can.
End of message.
Vagyis: A Gallipoli Kikikötőkaptány küldte ezt az üzenetet, amely szerint a megadott koordinátákon egy fehér és zöld színű motoros hajót észleltek, amely az olasz partok felé tart menekültekkel. A közelben tartózkodó hajók nyújtsanak segítséget és vegyenek fel a fedélzetre annyi személyt, amennyit tudnak.
Ettől féltem, hogy egy ilyen helyzetbe fogok kerülni ezen az úton. Szerencsére ez a pozíció 180 kilométerre volt tőlünk, és így megúsztuk.

Hamarosan viszont egy érthetetlen nevű teherhajó megerősítette az információt. A Leucai Partiőrség rögtön rácsapott és könyörgött neki, hogy nyújtson segítséget. A kapitány nem engedelmeskedett, mert ez a nemzetközi vizeken volt. Hosszan alkudoztak, de nem járt eredménnyel. Szörnyű, ugye?
Aztán kikerültünk az adók vételkörzetéből és már soha nem tudjuk meg, hogyan végződött az eset.
Egész nap próbáltunk pecázni. Semmist sem fogtunk, ahogy ez már idestova 8 éve rendszeresé vált. Olyan mértékben halászták le az olaszok a tonhalakat, hogy esélyünk sincs a halfogásra.
Hol kicsit el kezdett fújni a szél, hol elállt, így felváltva ki-be húzogattuk ki és be a vitorlákat.
Estére megtervezték a fiuk a méréseket, elég jól sikerült minden. Reggelre Zakinthosra érkezünk.

Június 14. Zakinthos
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Régen a nyílt tenger felől a partok felé hajózva, azok közeledtét a madarak megjelenéséből lehetett tudni. Napjainkban a mobiltelefonokra megérkező SMS-ek csipogása jelzi, hogy közel a part. Így is történt ma hajnalban. Sorra csippantak a telefonok. Nagyon vicces volt. A part még ködbe veszett, csak a radar mutatta, hogy jó irányba hajózunk.
Kilenc körül érkeztünk a Zankinthoszi Kékbarlangba. A pilotkönyv szerint szépsége vetekszik Caprival. Érkezés után a napfényes csendes időben csónakba szálltunk és beeveztünk a különböző üregekbe. Volt egy vicces tábla is a sziklán: Kék Barlang, gyere közelebb és nézd meg. Hát aki fentieket írta, nem járt itt, vagy Capriban. Mert bizony nagy csalódás volt.
A barlang után felmerült annak lehetősége, hogy Elmegyünk az Olympia romjait megnézni, de aztán leszavazták a javaslatot.
Cserébe felkerestük Zakinthos és talán Görögország jelképévé vált hajóroncsos öbköt. Ez a Csempész-öböl, amelyben kisodródott egy 50-60 méter hosszú teherhajó a homokos partra. Évekkel, de lehet évtizedekkel ezelőtt. Ma egy nagy turista látványossággá vált. Erre iparág épült, számtalan kisebb-nagyobb hajó hordja ide az utasokat. Nem véletlenül. A türkiz színű tengert hófehér meredek falak ölelik körbe, mint egy anya ölelő karjai a kisdedét. A parton ott vöröslik a híres neves hajóroncs, az 1938-ban épült Panagiotis maradványa, amely 1980 telén érte el végső nyughelyét. Ez egy ismert dohány és alkoholcsempész hajó volt, amelyet a görög haditengerészet üldözött és eközben futott zátonyra és sodródott ki a partra. Azt mesélik, hogy a szigetlakók még napjainkban is azokat a cigarettákat szívják, és borokat fogyasztják. A csapat kievezett csónakkal, ott élvezték a csodálatos látványt és a sok-sok túristát.
Innen Zakinthos város felé hajóztunk, de útközben megálltunk még egyszer fürdeni. Egyes szakaszokon vitorlázni is tudtunk, majd öt óra körül kikötöttünk a városban. A helyi kikötőmester 5 euróért elintézte a formaságokat, kaptunk vizet és villanyt, megmondta melyik a jó étterem és intézte volna az ügyes-bajos dolgainkat. Szerencsére ilyenek nem voltak, azon kívül, hogy internetet szerezzünk.
Nagyon jót vacsoráztunk az általa ajánlott étteremben, a Menu-ben.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.
Tel\Fax: +36 (1) 206-0884 Mobil: +36 70 624 8600




Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

SRC

LRC

Rádiós tanfolyamok ütemezése és árai

Letöltés pdf formában


Skipper vizsga

Távoktatásos tanfolyamok

  • 361. 17.okt. 6. - 12tmf,
  • 362. 17.okt. 6. -200tmf,
  • 367. 17.nov. 29. - 12tmf,
  • 368. 17.nov. 29 -200tmf,
  • 377. 18.márc. 14. - 12tmf,
  • 378. 18.márc. 14. -200tmf,

Hétvégi tanfolyamok

  • 365/H 17.nov.26.-12 tmf
  • 366/H 17.dec.03.-200tmf

Órarendek 2017-18.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

363. Alsóörs - október 11.
esőnap: október 13.

Tablettel a tengeren

  • 364. 17.okt.9.
  • 373. 18.jan.23
  • 379. 18.máj.23

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    369. jan. 15.
  • Havária elmélet
    374. január 11.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    371. jan. 18.
  • Mediterrán Charter
    378. ápr.24.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 375. 18.márc.12.
  • 380. 18.máj. 23.

Tengeri gyakorlat

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 414. 18. Márc.19.

VIP Manőver Tréning

  • No 416. 18. Ápr.3.
  • No 418. 18. Máj.7.
  • No 419. 18. Máj.14.

Szkipper Tréning

  • No 414. 18.Márc.1.
  • No 417. 18.Ápr.11.
  • No 420. 18.Máj. 24.
  • No 423. 18.Szept.6.
  • No 424. 18.Szept.17.

Kapitány Tréning

  • Punat - Athén
    No 421. 18.Jún.08.
  • Athén - Punat
    No 422. 18.Júl.20.

-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2011. február 11.-től