MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Aprilisi manover trening
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Aprilisi manover trening2003.04.04. - 2004.04.08.

140. út

Üzenet a hajónakRészletes napló

1. nap: Péntek ? kicseréljük a hajócsavart
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vito Cseréli a hajócsavart
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A régi és az új csavar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kötélvágó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Éjszakai csendélet az Odysseusban
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
13 órára érkeztem. 20-25 csomós bóra van. Vajon ki tudják venni a hajót? 14 óra 10 Beálltam a hajóval a daruhoz. Sajnos le kellett bontani a két achterstagot, és le kellett ereszteni a bumot, hogy beférjek a daru alá. 14 óra 25 A hajó a tőkesúlyon áll. Vito hamarosan jön és cseréli a hajócsavart. 16 óra A csavart most sikerült kicserélni, és felraktuk a kötélvágót is. Nagyon gondosan dolgozott. Még jó, hogy nem kezdtem hozzá a víz alatt, mert nem sikerült volna feltennem a csavart ilyen gondosan. Mutattam, hogy kicsit mozog a kormánylapát, de már nem volt idő utána járni, mert még többen vártak a sorukra. Lentről minden rendben, fentről sem látszik semmi. 16 óra 25 Az Albatros helyén állok. Nem volt egyszerű kikötni a néha 35 csomós befúvásokban. Elmentem egy pizzát enni, majd annyira fáradt voltam, hogy le kellett feküdnöm. 18 órától egészen 23-ig a hajót csinosítgattam, komfortosítottam.

2.nap:szombat ? megérkeznek a kadétok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Bepakolunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mindenki a fedélzeten
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az első oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szünet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Esti hangulat Punatban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készülünk a 2 perces riadóra
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
8 óra 10 Megjött Vito, hogy átszerelje az irányváltó kart előréből hátrába. Sajnos ki kellett bontani az egészet, mert nem lehetett hozzáférni. 9 óra 10 Elindultunk kipróbálni a hajócsavart. 30 csomós volt a bora. Minden rendben, a kavitáció jelentősen csökkent. Viszont a kormánylapát tengelyének felső csapágya mozog., ami egy mély morgó hangú vibrációt okoz. Sajnos ki kell venni ismét a hajót a vízből és új csapágyat kell bele esztergálni. 10 óra 25 Csak április 17-én lehetséges legközelebb kivenni a hajót. 10 óra 50 Gábor átjött megnézni a villamos rendszert és átbeszélni az esetleges fejlesztéseket, valamint megkeresni, miért nem tudom szabályozni a normál hűtő hőmérsékletét, amelyik csonttá fagyaszt mindent. 13 óra 30 Gábor megtalálta a hűtő titkát: A mélyhűtő termosztátja a normál hűtőhöz volt bekötve, a normál hűtő termosztátja a kettő közötti ventillátort szabályozta, míg a ventilátor termosztátja semmit sem szabályzott, de a normál hűtőhöz volt bekötve. 14 óra 55 megjöttek az első kadétok, de mi még Gáborral az utolsó simításokat végeztük a hajón. Hamarosan végeztünk, miközben sorban megjöttek a többiek. 16 óra 20 Mindent sikerült bepakolni, elhelyezkedtek a kadétok a kabinokban. Elkezdtem az elméleti képzést, a kikötés, a kormányzás alapjait, a mooringos kikötést stb. 17 óra 40 Ünnepélyesen felvontam a nemzeti lobogónkat, amit háromszoros ?hurrá!? kiáltásra fakadva ünnepeltek a kadétok, majd elindultunk gyakorolni. 18 óra 20 Eddig gyakoroltuk az előréből a hátra menetet. Kicsit pihenésből megpróbálunk vitorlázni. 18 óra 40 Nem sikerült. Amint kihúztuk a génuát és megmutattuk a szextáns a bágyadt napnak a szél bosszúból elállt. 19 óra Kikötöttünk a helyünkre és elmentünk vacsorázni a kikötői étterembe. A vacsora közben elmeséltem néhány vészhelyzetet, többek között azt, hogy a hajók 2 perc alatt szoktak elsüllyedni, ha léket kapnak vagy bálnával ütköznek. Mindenkit felszólítottam, hogy ha visszamegyünk a hajóra, akkor próbálják fel a mentőmellényt, mert bármikor egy ilyen vészhelyzet előfordulhat. Kata kérdezte, miről fogjuk megtudni? Meg fogjátok tudni. Nyugtattam meg őket. A 2 perces riadót mindenki megérti. Sajnos addig kell csinálni ezt, amíg mindenki meg nem menekül. Volt olyan éjszaka, hogy óránként gyakoroltuk a 2 perces riadót.

3. nap, vasárnap: húzzuk a mólót.
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
0 óra 10 Mindenki visszavonult a kabinjába, várják a 2 perces riadót. 01 óra 30 Megszólalt egy telefon ébreszt?je a szalonban. Senki sem kelt fel a telefonja miatt, így én kapcsoltam ki. Elég hideg volt, így jólesett visszabújni a meleg ágyba. 1 óra 40 Ismét megszólalt az a rohadt telefon. Pedig nem is a szundi gombot nyomtam meg! Vagy mégis? Nagyon hülye vagyok. Most viszont biztosan az ébresztés végét nyomtam meg. 1 óra 50 Na mit hallok? Biztos nem találjátok ki! Az a rohadt piros Nokia megint elkezdett csipogni! Hogy korrodálódna szét az egész! Nem adok többé esélyt neki! Kiveszem az aksit. De hol van? Valami gumi tokba van bújtatva a készülék, nem férek hozzá. Aztán sikerült nagy nehezen, álmosan hatástalanítani. Lehet, hogy valaki megviccelt? Hát én is tudok vicces lenni, ha beteszem a 2 perces riadó CD-t! De végül megsajnáltam a többieket. Had aludjanak. 3 óra 10 Beköszöntött az apály: a járónk leér a mólóra és nyikorog. Kimegyek felemelni. Jól bevertem a fejemet a tet?ablakba, pedig mindenkit figyelmeztettem, hogy vigyázzanak. Majd máskor magamnak is szólok. Leh?lt a leveg?, 8,5°C van. 4 óra 30 Megjött a bora, 30-35 csomós hideg északi ? északkeleti széllel. A hajó táncol a móló mellett, ki kell tennem a keresztkötelet, hogy megálljon. Még hidegebb lett. A hajó az er?s szélt?l megd?lt, az árboc és a kötelek kísérteties hangod adva süvítettek, mintha ördögfiókák kerget?ztek volna fent a magasban. Több hajón a rosszul rögzített kötelek csapkodták az árbocokat. Remélem a többiek tudnak azért aludni. 5 óra 30 Most az én órám tegnap el?tti ébreszt?je szólalt meg. De jó lenne aludni! 7 óra 10 A hajó ébredezik. Feri a konyhás, ? készíti a reggelit. A bora nem csendesült, a maximális szélsebesség 40,5 csomó eddig, a h?mérséklet 6,4 °C. Kellemetlen, hideg szeles reggelre ébredtünk. 9 óra A szél nem csillapodott, s?t még er?sebb lett: most a maximum 41,1 csomó. Túl er?s ahhoz, hogy most gyakoroljunk, ezért el?kerül a tábla és elméleti oktatást tartok. A tábla mellé egy kis rum is el?került, majd hozzá a töméntelen sajtból egy darab. 9 óra 50 Átvettük a farral való kikötés alapjait, amikor vendégek érkeztek: a tatabányai tanítványaim: Gyula, Zoli és egy társuk. ?k az Ecker Yachtingnál katamarán tréningen vannak. Az er?s szél miatt 14 óráig szabadfoglalkozás van náluk. Megnézték a hajót, nagyon tetszett nekik. 10 óra 5 Folytatom az oktatást: parthoz állás és indulás oldalt, különböz? szélben. 11 óra 15 Közkívánatra KV szünet. 12 óra 10 Elkezdtük a kötélen való kifordulás gyakorlását, vagyis húzzuk a mólót. Jobbról és elölr?l fúj a bóra, 15-t?l 35 csomó közötti sebességgel. Az ilyen szélben talán a legnehezebb a kikötni. Be kell állni a parthoz és fel kell venni a mooring kötelet. Ez id? alatt a hajó orrát a szél lefordítja a szomszéd hajóra. Ha viszont a szél fel?li oldalon a hátsó bikáról kiadunk egy farkötelet a partra és elkezdünk el?re motorozni, akkor a hajó orra a szél felé kezd fordulni, különösen, ha a kormányt is arra tekerjük. Ha egyenesbe állítjuk a kormányt, akkor a hajó fara kezd a szél felé menni. Ez a m?velet segíti a parthoz állást és az elindulást. Ezt úgy lehet begyakorolni, hogy a parthoz kötve felvisszük a hajót szélbe, leengedjük, felvisszük, leengedjük. El?ször még a mooring kötél tartja a hajó orrát, majd ha ez megy, akkor már a biztonságot adó mooring nélkül is gyakoroljuk: húzzuk a mólót. Mindenki els? menetben 10 percig csinálja. Az orrkabinnal kezdjük, majd a jobb hátsóval fejezzük be. Egyszer?nek t?nik, de a bóra széllökéseiben bizony nehezebb. 19 óra 20 Befejeztük a mai gyakorlást. Mindenki teljesen átfagyott. Én is, mivel végig a kormány mellett gubbasztottam. Majdnem mindenkinek jól sikerült a man?verezés. Minden esetre nem történt semmi kár a hajóban. Rögtön bekötöttük a hajóba az áramot és el kezdtünk f?teni. Én vettem egy forró lábfürd?t, annyira átfagytam. 19 óra 50 Stílszer?en a 9 Beaufort pizzázóban vacsorázunk és melegszünk. Mindenki kipirult, kifújta a szél, de vidámak a kadétok. Szörnyülködve láttuk a Brazil Nagydíjon bekövetkezett sorozatos ütközéseket a horvát TV-ben.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től