MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Áprilisi utolsó szkipper tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Áprilisi utolsó szkipper tréning2003.04.24. - 2003.04.30.

143. út
Vajon milyen kalandok várnak ránk? Megd?l-e a hajó sebességi rekordja?

Üzenet a hajónakRészletes napló

1. nap: csütörtök ? behajózás, a deviációs görbe felvétele.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gábor méri a deviációs görbéhez szükséges mágneses útirányt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Miklós a kormánytájolót, Zoli a robotkormányt olvassa le a deviációs görbéhez, Tamás vezeti a jegyzőkönyvet.
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
14 óra Megérkeznek az első kadétok, aztán sorban a többiek. A hajót még takarítják, így leültünk a 9 Beaufort büfébe, várakozni. A mostani csapatból 3-an már részt vettek egy manőver tréningen: Pataki Zoli, F. Gábor, és Miklós. Ők jól megtanulták a manővereket a tavasszal. A többiekkel még nem hajóztam, de biztosan nagyon jó lesz. 15 óra Az első árbocmerevítőt meg kellene feszíteni, mert kicsit hátra dől az árboc és ha élesen megyünk, akkor belóg a génua első éle. Ehhez megengedtem a két hátsó árbocmerevítőt, majd F.Gábort felhúztuk az árboc csúcsra, hogy lebontsa a fockroller felső részét. Miután ezt megtette, most már hozzáfértem a spannerekhez, és kb. 8 cm tudtam feszíteni. Remélem ez elég lesz. 17 óra Mindent befejeztünk. Most már feszesebbre tudtam húzni a merevítőket. Remélem jobb lesz így. 18 óra A kadétok befejezték a pakolást. Kezdődik az oktatás. Megmutattam a marinás kikötést és utána kimentünk az öbölbe felvenni a deviációs görbét. 19 óra Mindennel végeztünk, de még megpróbálunk vitorlázni egyet. Legalább kipróbáljuk az állóköteleket. 20 óra Kikötöttünk, vacsorázunk. Előkerült a rántott hús és a rántott csirke, meg egy kis fehér bor. A vöröset kitiltottam a hajóról, mert az nagyon fog. Akkor is ami előtt még bemegy, de akkor is amikor kijön. 21 óra Folytatom az oktatást. 21 óra 40 Mindenki felvette a mentőmellényét, mert meséltem a 2 perces riadókról: azokról a balesetekről tudunk, amikor 2 perc, vagy ennél hosszabb idő alatt süllyedtek el a hajók. A rövidebb idő alatt elsüllyedő hajókról nem szoktak megmenekülni. Ezért nekünk azt kell begyakorolni, hogy 2 perc alatt fel kell venni a ruhát, a viharruhát, a mentőmellényt és útlevéllel együtt gyülekezni kell a cockpitban. A vészhelyzet bármikor bekövetkezhet. Akár ma éjjel is. Minden esetre addig gyakoroljuk majd a 2 perces riadót, amíg mindenki el nem készül ennyi idő alatt. Ha már megy nappal, akkor éjszakai riadó is lehet, de ekkor lekapcsolom a főkapcsolót: azt szimulálom, hogy a betörő víz elérte a főkapcsolót. Aki nem teljesíti ezt a feladatot, az meghal, zombi lesz belőle. Vajon mikor lesz az első gyakorlat?

2. nap: péntek ? hajózunk dél felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az első helymeghatározások
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A nyíl mutatja a mentőmellényt. Az 46 másdperc múlva már 185 méterre van tőlünk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó ezt jegyezte meg, 46 másodperccel a mentőmellény vízbedobása után.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Város nézés Rabon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A leggyorsabb kadétok.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vigyázat, zombik is vannak a képen!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csendélet a térképasztalnál és a konyhában
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A deviációs görbe, a barométer és a hőmérő.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajóroncs.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az éjszakai őrség
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az áthajózási terv.
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
9 óra Kihajózunk Punatból. AZ idő szép csendes, sajnos. Így motorozunk. Irány Rab, dél felé érkezünk majd, ha nem kezd fújni a szél. Ha igen, akkor hamarabb. 10 óra A gyenge hátszél előnyeit élvezzük: motorozunk, de legalább az első nao oktatási feladatait könnyen lehet teljesíteni: szorgalmasan navigálnak, kormányoznak, vezetik a hajónaplót a kadétok. 10 óra 40 Megmutattam, hogy mivel jár a vízbeesés: bedobtam egy mentőmellényt a szinte tükörsima vízbe, és ezt a pontot megjegyeztettem a hajóval ? megnyomtam a MOB (ember a vízben) gombot a külső radaron. Eltelt 46 másodperc, és mi már 0,1 mérföldre (185 méterre) elhagytuk a mentőmellényt, és bizony már alig lehetet látni. Két perccel később 440 méterre kerültünk a mentőmellénytől és már távcsővel sem látszott! Ennyi egy ember élete. Ha vitorlázunk, különösen hátszélben, akkor bizony ha elveszítjük szem elől a vízbe esettet, akkor kicsi az esélye annak, hogy elmesélheti az érzéseit! És egy mentőmellény nélküli ember feje még kevésbé látszik! A kadétok nagyon megdöbbentek ezen a bemutatón. Remélem hasznos volt. Éjszak csak biztonsági hevederrel kikötve és mentőmellényben lehet az őrség kormányosa! 11 óra 58 Kikötöttünk Rabon, a városban, a főtéren. Elmagyaráztam mit és merre érdemes megnézni, de mire összekészülődtem, addigra a kadétok beültek a főtéren egy kávézóba és sört iszogattak. Hát ennyit a városnézésről. 13 óra Indulunk Veli Losinj felé. A Dolfin szigettől északra lévő izolált veszélyt jelző bója mellett kell elmennünk. 14 óra 12 Megjött a szél, úgy döntöttünk, hogy kihagyjuk Veli Losinjt, (én könnyen lemondtam róla, megismerve a városnézési szokásokat) és dél felé vitorlázunk. 15 óra Nagyon szépen megy a hajó, érdemes volt meghúzni a merevítőket. 17 óra 20 Kicsit elpilledt a társaság, ezért elindítottam a 2 perces riadót. Leggyorsabb Pataki Zoli volt, utána Papp Zoli következett. Sajnos voltak ismét zombik a csapatból. Sajnos még ismételni kell. 18 óra 12 Elértük a Zapuntel-szorost, eddig tudtunk vitorlázni. Mindenki nagyon élvezte a természetes hangokkal kísért száguldást. 19 óra 20 Körbehajóztuk a hajóroncsot, ami nem lett épebb az elmúlt 2 napban, amikor utoljára láttam. Utána lehorgonyoztunk és addigra elkészült a vacsora: marhapörkölt, babbal. Hát sok nagyom finom pörköltet ettem már de ez kimagasló volt. Márti alkotta. Fenséges volt. 20 óra 50 A nagyon finom vacsora után megterveztük a ?navigációs szlalom pályán? való áthaladást: 9 mérföldet fogunk úgy hajózni a szigetek között, hogy eközben nem végzünk semmilyen helymeghatározást, csak a gondosan megtervezett hajózási tervet (passage plan) teljesítjük. Nagyon szeretem ezt a szakaszt, mert ekkor kóstolnak bele igazán a kadétok az éjszakai hajózásba, és itt szereznek egy kellő biztonságérzetet, az előttünk álló egész éjszakás hajózáshoz. Közben átvettük a hajók fényeit. Így most már irány a szlalom pálya! 21 óra 22 Hirtelen feltűnt egy halászhajó, tőlünk 100-150 méterre. Csak most kapcsolta be a fényeit. Csak gratulálni tudok neki. 22 óra 10 Kitűnően vizsgázott a csapat! Pontosan a kijelölt rottán ment végig a hajó! Ügyesek voltatok, kadétok! Innen úgy 3 órát hajózunk a bójás átjáróig, majd irány a nyílt tenger.

3. nap: szombat ? Eljutunk-e Korculára?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggeli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kikötés után készül a kötélrend
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Komiza
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Visszatérnek a barlangászok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hvar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az út eddigi legnagyobb sebessége
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Húzzunk még?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az ljszakai pillangó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Milna
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
10 óra 03 Most fordultunk be a Komizai-öbölbe, feltűnt a szép kis városka. D.Gábor került őrségbe, ő kormányozza most a hajót. A szél feltámadt, már 4-es, dél-délkeleti. Remélem a rövid megállás után remélem vitorlával eljutunk Korculára. Azt nem nagyon szeretném, hogy széllel szembe motoroznánk. Inkább másfelé vitorlázunk majd. 10 óra 15 Papp Zoli kikötött oldalt Komizán, elrendeztük a köteleket, majd irány a kávézó. Leültünk a pálmafák alá, és onnan élveztük a város álmos, nyugodt, irigylésre méltó hangulatát. Ha házat vennék, az biztosan itt lenne. Talán Komiza a legkedvesebb helyem. Kiadtam az indulás időpontját, 10 óra 45, hogy minél többet tudjunk vitorlázni. 10 óra 45 Mindenki ott ül a pálmafák alatt a kávézóban, de nagyon nem akaródzik indulni. Még 5 perc. 10 óra 50 Még 5 perc. 10 óra 55 Még 5 perc. 11 óra 05 Kihajóztunk Komizáról, irány a Kék-barlang. Most 14-18 csomós délkeleti szél fúj a két sziget között, szépen vitorlázunk 8-9 csomós sebességgel. A maximum beütötte a 10, 3 csomót. Ha ez a szél maradna, akkor nagyon jól el tudnánk vitorlázni negyed szélben Korculára 11 óra 55 Megérkeztünk a Kék barlanghoz, amely nevét a tengervíz szintje alatt lévő hatalmas nyíláson át beszűrődő hihetetlenül szép kék megvilágításáról kapta. Kicsit drukkoltam, hogy mekkorák lesznek a hullámok, mert idén már kétszer ezért nem tudtunk bemenni. De a hullámverés nem volt vészes. Még a pénzt szedő ember sem volt itt. F. Gábor meg én a hajón maradtunk, a többiek be a csónakba és a barlangba. 12 óra 20 Megjöttek a barlangászok. Felhúztuk a vitorlákat, majd el kezdtünk negyedszélben vitorlázni. Minden vitorla kin t van, szépen aladunk. 12 óra 55 Mindenki a cockiptban élvezi a vitorlázást. Zoli kérte, hogy a másik Zoli dugja el a CD előlapját, nehogy betegyem a 2 perces riadót. Megkönyörültem rajtuk: Mike Oldfield Voyagerét tettem be. A két Gábor, amint meghallották a CD bekapcsolását már ugrottak is: nehogy lekéssék a riadót. Nagy megkönnyebbülés volt az andalító zene, amely az Odüsszeusz expedíció óta nekem a szabadságot, a kalandot, a vitorlázást jelenti. Még 55,1 mérföld Korcula. Eddig 194,3 mérföldet hajóztunk tegnap reggel óta. 13 óra 20 Eddig tartott az élvezet és a szél. A sebességünk lecsökkent 3 csomóra, így beindítottuk a motort. Irány 100° Korcula déli oldala. 14 óra 02 A szél már 13-15 csomós, pont szemből fúj. A hullámokban időnként belever a hajó orra, és ez egy fokozódni fog. Ezért Korculát északról kerüljük meg, így talán még vitorlázni is tudunk. A P.Z.-ék vették át az őrséget. 14 óra 35 Csak a motor berreg, a hajó orra csapódik a vízbe. A hajó sebessége 6 csomó körüli. Az orrkabinosok kimenekültek a kabinjukból, mert nagyon felkeveredett a gyomruk, de megúszták. Döntés előtt állok: erőltetni motorral Korculát, vagy vitorlázzunk Milna felé. Az utóbbi mellett döntöttem. Irány Hvar, aztán Milnán alszunk. Motort kikapcsoltuk, vitorlával száguldunk. Sebességünk 8-9 csomó és csak úgy suhan a hajó. A maximum 10,59 volt, ez az út csúcs sebessége. 16 óra 22 Még fél óra Hvar. A szél itt lelassult, még nem érkezett meg a beígért 30-40 csomós sirokkó. 16 óra 58 Kikötöttünk Hvaron. A délkeleti szél holthullámai begörögtek a rakpart mentén, ezért mooring kötélen álltunk Meg István kormányzásával. Mindenki ügyesen tette a dolgát, nem vallottam szégyent a Jacht Akadémia felirattal. Már ismerem a városnézési szokásokat Rabról, így csak egy órát engedélyeztem. Utána irány Milna, ahol aludni fogunk. A szél 12-15 csomó körüli, az estére beígért 30-40 csomóból semmi sem érződik. Az égbolt már egy órája folyamatosan szürkül: vastagodnak a fátyolfelhők felettünk, ami a sirokkó közeledtének a jel is lehet többek között. Minden esetre arra számítok, hogy még az éjjel beerősödik a szél. A következő napokban marad ez a délies irány. Jó lenne, ha 20 csomó felett maradna a szél. Hvar mindig elvarázsol. A védett öböl mélyén lapuló széles fő utca, a pálmafák, az olasz reneszánsz igéző házak, a csendes, autó mentes hangulata, a város mögött magasodó két erőd, az egész egy mesebeli hely. 18 óra 02 Indulunk, de erre azért nem voltam annyira büszke. Sajnos kicsit el lett kapkodva. Még nem vettük be a járót, de már a szél felőli farkötelet elengedték. Erre a hajó elkezdett sodródni a szomszédunkra. Szerencsére megúsztuk. 18 óra 40 Kiértünk a Hvar-csatornából és felhúztuk a vásznakat. A szél még gyenge, csak 5-6 csomóval hajózunk. Márti szépen felszedte az alapokat, egészen ügyesen navigál, miközben D.Gábor kormányozza a hajót. 19 óra 20 D. Gábor kormányzásával megjavítva a túra csúcs: 11,39. csomó. A többiek csak úgy irigykednek: ?Miden a mancsaftokon múlik?. Attól tartok, hogy savanyú a szőlő. 20 óra 20 Kikötöttünk Milnán. A matróz már rendesen be volt állítva, eléggé bizonytalanul mozgott. Meg akartam beszélni vele, hogy kifizetnénk előre a kikötői díjat, hogy holnap korán reggel indulhassunk, de nem volt hajlandó együttműködni. Később elmentőnk a kikötői étterembe vacsorázni. Miközben vártunk, berepült egy tenyérnyi éjszakai pillangó. Olyan volt, mint egy kisebb madár.

4. nap: vasárnap ? átférünk-e a híd alatt?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A radar előtt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó megmentői 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó megmentői 2
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Öreg Néne Korcsmája 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Öreg Néne Korcsmája 2
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
2 óra 22 Megjött a várt sirokkó. A kötelek el kezdtek csattogni, a vantnik süvíteni, a hajó mozogni. A maximális szélsebességnek 34,2 csomót mért a műszer. Papp Zoli is felkelt, de szerintem a többiek is felébredtek. Később elmondták, hogy azt várták, elkezdem az éjszakai 2 perces riadót. Nem kezdtem. 7 óra Mindenki fent van, elkezdődött a reggeli sürgés-forgás. 8 óra 2 perc Kifizettem a marina díjat: 348 kunát és indulunk is Split felé. Mindenki nagyon ügyesen tette a dolgát, nagyon jók ezek a kadétok. 8 óra 25 Delfinekkel találkoztunk. 4-5 delfin ugrált, fickándozott. 9 óra A sirokkót a Brac-sziget leárnyékolta, eddig gyenge szélben, teljes vitorlázattal haladnak 6-7 csomós sebességgel. Most közeledünk a sziget végéhez, bereffeltük a génuát és a grószt 9 óra 10 Jól tettük, mert most már rendesen fúj a szél és oldalról jönnek a közel egy méteres hullámok, de már mindenki megszokta, senki sem volt tengeri beteg. 9 óra 22 Beállította D. Gábor az őt eddigi csúcs sebességét: 12,44 csomót 10 óra 02 Megérkeztünk Splitbe. A kikötőben villámgyorsan feltekerték a kadétok a vitorlákat. Büszke voltam rájuk. Aztán kikötöttünk a kikötőkapitányság déli mólóján, szokásos módon, baloldallal. Miután kicseréltük a hajócsavart balosra, most már sokkal könnyebb baloldallal parthoz állni: amikor 10 óra 06 Innen elküldtek minket, mert jött egy hatalmas katamarán. Átálltunk a móló nyugati oldalára. 10 óra 14 Valaki észrevette, hogy a bal hátsó bika csavarja kilazult és a hullámzás nagyon feszegeti azt. Átállunk a még eddig szűz északi mólóra, most a jobb oldallal. Amíg a többiek elmennek városnézésre, addig én meghúzom a kilazult csavarokat. 11 óra Irány a Krk-folyó. Sietnünk kell, mert 16 óra 50-től már olyan magas lesz a dagály, hogy nem férünk át a híd alatt. Még a kikötőben kibontjuk a génuát, és robogunk. 12 óra 20 Eddig tartott a szél, viszont eleredt az eső, a holthullámzás is megmaradt. 13 óra 30 Ismét fúj a szél, esőben vitorlázunk. 15 óra Elkezdődik a radar gyakorlat: fel kell hajózni a folyón. Az eső elállt. 16 óra 15 A radar gyakorlat sikerült, közeledünk a hídhoz. Talán még időben átérünk és átférünk. Pataky Zolit felhúztuk a felső szálingra, hogy onnan nézze a magasságot. D. Gábort és Tamást beültettem a bocmanszékbe, és kilógattuk a boom végén őket. Nagyon magasnak találtam a vízszintet, ezért Papp Zoli és F.Gábor még kimászott a boom végére, sőt biztonság kedvéért még egy köteg vizet is felkötöttem a boomra. Vajon átférünk-e. 16 óra 22 Még 50 méter a híd, Mindenki készen áll, de sajnos a követ nem látom a híd alatt. Nagyon fontos a kő, mert ha az kilátszik, akkor átférünk, ha nem, akkor vissza kell menni Vodicéra. Külön gond a hirtelen jött esőzés, amely felduzzadszthatja a folyót. Zoli fentről úgy látja, átférünk. 16 23 Zoli kételkedni kezd. A csónakot rövid kötélre fogom, hátha hirtelen hátrát kell adnom, nehogy feltekerjük a kötelet. Ha a hajócsavarra tekeredik fel, azt a kötélvágó levágja, de ha beszorul a kormánylapát alá, akkor az gond. 16 25 Átfértünk! Pezsgővel ünnepeljük az eseményt, éljenek a hajó megmentői! Köszönöm nektek. 17 óra 20 A radarozás folytatódott egészen Skradinig, ahol Márti szépen parthoz állt az Öreg Néne Korcsmája előtt. 17 óra 50 Mártiék nagyon fel akartak menni a vízeséshez, de sajnos lekésték az utolsó hajót. Bánatukba bementünk az Öreg Néne Korcsmájába és prosekkel dalmát sonkával és sajttal vigasztaltuk magunkat. 20 óra 30 A vigasztalás olyan jól sikerült, hogy nagyon vidámak lettük. Átköltöztünk a hajóra, kiültünk a kerthelységbe és ott iszogattuk tovább az ajándékba kapott és a vásárolt üveg proseket. Vajon holnap reggel fájni fog a fejünk?

5. nap: hétf? ? radar gyakorlat és vizsga a Kornat-szigetek között.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggel a Krk-folyón 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggel a Krk-folyón 2
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggel a Krk-folyón 3
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A híd képe a külső radaron.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Radar vizsga
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus horgonyon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A legszűkebb átjáró
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A parti expedíció
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Bliszterezünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A bussola-kulcs és használói
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A tengeralattjáró bunker
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kikötve
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
5 óra 50 Nem fáj a fejünk. Beindítom lábújhegyen a motort, nehogy felébresszem az alvókat. Miki és István az ?rség, de persze a többiek is fent vannak. Márti pont 6-ra érkezik vissza a hajóba, indulunk is. 6 óra 20 Csodálatos hajnalban a Krk-folyó! A vízen visszatükröz?dik a part, egy Tükörvilágot alkotva. Soha sem tudok ezzel betelni! Az ?rség radarral irányítja a hajót a térképasztal mell?l, én, én kintr?l biztosítom ?ket. Egyszer sem kellett közbelépnem. Ügyesek. 8 óra Szokás szerint találkoztunk a Premuda nev? régi, ütött-kopott, nagyon szép mély dohogó hangot adó utasszállító hajóval, amelyik a szigetekr?l szállítja Sibenikbe az ingázókat. Ez a ?pátyi sárga busz? helyi megfelel?je. 10 óra 10 Gyönyör?en süt a nap, a kopár szigetek között vezetik a kadétok radarral a hajót. Mindenkinek 2 élete van. A 4-es ?rség eddig vezette a hajót, most adták át a 4-esnek. 10 óra 12 Az 1-es ?rség nem tudta pontosan azonosítani a helyzetünket, ezért nem fordultak el ott, ahol be volt jelölve. Sajnos egy életük oda. 10 óra 40 A 2-es ?rség szépen kerülgette a szigeteket. 10 óra 43 A 3-as ?rség elvesztette egy élet: nem fordultak be, ott ahol kellett volna. Nekik jut most a legnehezebb szakasz: egy 30 méter széles átjárón kell átvezetniük a hajót, radarral. Ha átmennek, törlesztenek. 10 óra 52 Átmentek. Ügyesek voltak. Közeledünk Piskerához, a híres Kornat-szigetek f?városához. 12 óra 10 Lehorgonyoztunk a Mana-szigetnél, ahol a romok vannak. Szárazföldi expedíciót indítottunk a hegy tetejére. Tomi el?ször nagy büszkén, mezítláb nekivágott, de hamarosan a büszkeséget legy?zte a józan ész. 14 óra 16 Kiértünk a sziget közül, áthajóztunk a feltakarójeles és a bójás szorosokon, majd vitorlát (a blisztert) húztunk és irány északnyugat. 16 óra Szépen vitorlázunk a 10 csomó körüli majdnem hátszélben, a sebességünk 6 csomó körül van. Mindenki elpilledt, nagyon nem akaródzik a tanulás. Igazat megvallva én is inkább punnyadok. Átírhatjuk a hajó farán az ?iskolahajó? feliratot ?SZOT üdül?hajó?-ra. 17 óra 40 Nem bírom tovább, legalább a bussola-kulcs használatára megtanítottam ?ket. 18 óra 05 Behúztuk a vitorlákat és kikötöttünk a tengeralattjáró bunkernál. Jött kés?bb egy mogorva halász, aki alig köszönt vissza, amikor üdvözöltem. Behajózott a 200 méter hosszú bunkerba, feltöltött 2 kannát vízzel, majd eltávozott. 19 óra Kikötöttük a hajó farát a Pantera-öbölben a parthoz, az orrát a horgony fogja. Nagyon er?sen tart a horgonyunk. Ismét part expedíciót szerveztünk. 20 óra 25 A paprikás krumpli elkészült, de az expedíció még nem tért vissza. 20 óra 30 Nem várunk tovább, olyan illatok terjengnek. 20 óra 37 Megérkezett a parti expedíció. 21 óra 50 A jó vacsora, a jó beszélgetések után mindenki fáradtan az ágynak d?l. Arra készülnek, hogy ma éjjel lesz a 2 perces riadó, de én nem akarom ?ket háborgatni. Csodálatos csend vesz körül minket, a madarak éjszakai csipogásai, a tenger távoli morajlásával vegyül. Felettünk a csillagok szikráznak, alattunk a tenger tükörsima felszínén szintén.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től