MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Szkipper tréning, amelyen Vass Tibor "átlépi" a büvös 100 000. mérföldet.
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Szkipper tréning, amelyen Vass Tibor "átlépi" a büvös 100 000. mérföldet.2003.05.09. - 2003.05.15.

145. út
Szkipper tréning az Adrián. Érdekessége, hogy Vass Tibornak induláskor 99 994 tengeri mérföld hajózása van.

Üzenet a hajónakRészletes napló

1. nap: péntek ? érkezés Punatba. Fürdünk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Esti hangulat fürdés előtt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fürdés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vacsora
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
1. nap: péntek ? érkezés Punatba. Fürdünk. 15 óra mindenki megérkezett. Fülledt meleg idő van, a hőmérséklet 26°C körül van. A legnagyobb megdöbbenésemre a tengervíz 22,6°C-os! 17 óra Mindent bepakoltunk, mindenki elhelyezkedett, bepakolt. A 9 Beaufort kocsmában gyűlt össze a csapat, sört inni. 18 óra Kimentünk az öbölbe fürdeni. Még én is fürödtem a többiekkel. Kipróbáltuk a hajó orrából való ugrálást is. Nagyszerű! 19 óra 20 Visszamentünk a helyünkre, aztán irány a 9 Beaufort: vacsorára pizzát ettünk, miközben már tartottam az indulási oktatást. 22 óra Mindenki nagyon fáradt, és bezuhant az ágyba.

2. nap szombat: Hajózás délkelet felé, Rab, hajóroncs, navigációs szlalom
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mentőmellények felvétele a "2 perces riadónál"
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Navigációs gyakorlat: az első helymeghatározás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab város főtere.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
F. Zoli adja a "frankó" útirányt a dviációs mérésekhez.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A többiek leolvasnak, jegyzőkönyveznek, kormányoznak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csendélet a két első kabinban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Veli Losinj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Odysseus iskolhajó Veli Losinjban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A "passage plan"
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
7 óra Már mindenki felkelt, járkálás folyik. A kadétok túl vannak az els? kávén. 7 óra 20 Betettem a vérpezsdít? tengerész dalokat a CD lejátszóba: ?had? pezsegjen a vér!? ?felkiáltással. Egyb?l jobb lett a hangulat (szerintem). 7 óra 40. A Rijeka rádió el?rejelzése alapján napközben jellegtelen gyenge szél várható, estére talán 12 csomóig is beer?södik, északnyugatról. Nekünk ez pont jó lenne. Reggelire tojásrántottát készített a konyhaszolgálat, aki mag Gyuriból és Péterb?l, a konyhaf?nökb?l áll. Jó ?vastagon?. Minden jót bele! Felkiáltással. Biztosan nagyon jó lehetett, mert jó érvággyal ették, a frissen vásárolt kenyérrel. Meleg fülledt id? van, az eget magas rétegfelh?k takarják, de nagyon átsüt a nap melege. Szell? sem rezdül. 9 óra Kihajózunk Punatból. Az els? zöld bójánál egy halászhajó valamit kiemelt a vízb?l. Talán elsüllyedhetett ott valami, mert már reggel óta ott tevékenykedett. Éppen akkor fejezte be, amikor elmentünk mellette. 9 óra 12 Betettem a \"2 perces riadó\" CD-t. Sajnos senki sem készült el id?ben. Mindenki zombi, mindenki meghalt. 9 óra 50 Elhagytuk a Negrit-fokot és feltámadt a szél északnyugat fel?l, 10-12 csomóval. Rögtön vitorlát húztunk. 10 óra 5 Sajnos Rab felé nagyon lassan tudunk csak haladni, ezért 50°-ot eltértünk jobbra: a vitorlázás kedvéért beáldoztuk a rabi városnézést. A sebességünk 5-6 csomó közötti, szépen haladunk. Legalább el?vehetem az oktatási tematikát és pipálhatom kifelé a teljesített pontokat. 11 óra 23 Eddig tartott a szél. Feltekertük a vitorlákat, motor be és indulás az eredeti terv szerint Rabra. 12 óra 10 Megmutattam a szextáns használatát a parthajózásban, Gyurinak pedig a Nap magasságának mérését. Neki 10 db helymeghatározást kell elvégeznie. 12 óra 25 Letöltöttem az internetr?l az id?járási el?rejelzést a www.navcenter.com oldalról. Ezt a maxsea nev? programon nagyon jól tudja kezelni: 2 hetes el?rejelzést mutat. E szerint végig 5-10 csomós északias szelek lesznek. Nem nagyon fogunk tudni vitorlázni. Talán csak holnap délutánra megy fel 15 csomóig a szél. 13 óra Gyuri kikötött Rabon, oldalt a f?téren. Szépen odasimult a hajó a parthoz. 2-ig maradunk. Addig városnézés. Péter, és Cselo megéheztek, majd a többiek is kedvet kaptak egy kis nasihoz. Páran viszont elszántan elmentek várost nézni. Én a f?téren a kávézóban írom a naplót, kapucsínót iszogatva és fagyizva. Pont rálátok a hajóra. Nagyon méltóságteljes, annak ellenére, hogy a magyar lobogónk petyhüdten lóg a szélcsendben. Aki elmegy a parton, biztosan megnézi. 14 óra. Mindenki pontosan visszaért, indulunk. Irány Veli Losinj. 14 óra 40 A kiköt? el?tt felvettük a deviációs görbét. Ez azért volt szükséges, hogy megállapítsuk, a hajó mágneses tere mennyire téríti el a kormány tájolónkat. F. Zoli a kézi tájolóval megmérte a mágneses irányunkat, amit a pontos irányként használhatunk. Ezzel összehasonlítottuk a kormány tájoló és a robotkormány úrirányait, 10°-onként körbe fordulva. A méréseket jegyz?könyvezve megkaptuk a deviációs táblázatot és bel?le szerkesztettük a deviációs görbét. Így legalább tudjuk, hogy a kormánytájoló keleti irányban 8°-al többet mutat. Fülledt meleg id? van. 15 óra 40 Delfinekkel találkoztunk. Az ég beborult nyugat fel?l. 16 óra 15 Kikötöttünk Veli Losinjban. A városka ugyan olyan hangulatos, mint volt pár napja. A szél feltámadt, 10-15 csomós. 17 óra ? a következ? megállónk már a Vis-szigeten lesz. Felhúztuk a vitorlákat és b? háromnegyed szélben vitorlázunk délkelet felé. A sebességünk 5-8 csomó között változik. 19 óra eddig tartott a szél. Sajnos motorozni kell, mert lelassultuk 3 csomóra. 20 óra Megvacsoráztunk: fantasztikus marhapörköltet ettünk. 20 óra 40 Az esti szürkületben értünk a hajóroncshoz. 21 óra 20 ? 22 óra 50 Talán az egész út legérdekesebb részéhez értünk, amit navigációs szlalomnak szoktam nevezni. E azt jelenti, hogy másfél órát hajózunk a vaksötét éjszakában helymeghatározás nélkül. Ezt persze csak akkor lehet megcsinálni, ha jól megtervezzük az útvonalunkat és azt szigorúan be is tartjuk. Ennek lényege, hogy mindig egy világítótorony felé, vagy egy megadott útirányban kell hajózni egy adott pontig. Ezt vagy egy másik világítótorony fényének adott helyzete határozza meg, vagy egy adott távolságot kell megtenni. Erre készítettünk egy u. ?passage plan?-t, egy hajózási tervet, puskaként. Az egész ?szlalompályát? négy részre osztattam, a négy ?rségnek megfelel?en. Így mindenki csinál mindent. 22 óra 50. Sikerült végigmenni az útvonalon beavatkozás nélkül. Gratulálok, ügyesek voltatok kadétok. Most egy hosszabb ?unalmasabb? szakasz következik, a Katina-szigeti bójás átjáróig. Addig aludhatok másfél órát. Jó érzés, hogy megbízhatok a kadétokban.

3. nap: Hajózás éjszaka a nyílt tengeren, Komiza, meg van a 100 000-dik mérföld, Kék-barlang, behajó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Meg van a 100 000. tengeri mérföld!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Komiza
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A bussola kulcs és csapata
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Adriai hangulat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szuper jó a kaja!
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
3. nap: Hajózás éjszaka a nyílt tengeren, Komiza, meg van a 100 000-dik mérföld, Kék-barlang, behajózás radarral Korculára. 01 óra 30 Elértük az átjárót. Be kellett állni a bóják által meghatározott tengelybe és ott hajóztunk át. Az átjáró maga 15-20 méter széles lehet, két hajó már nem fér el egymás mellett. Aki el?ször jár erre, annak félelmetes szokott lenni az ilyen áthajózás. Nem égett viszont a Strizica piros fénye. Csendes, nyugodt éjszakánk van. 1 óra 40 A nyílt tenger fel?l bejött néhány nagyobb holthullám, amely megdobálta a hajót. 1 óra 45 A Sestrica világítótornyától még 1 mérföldet délre megyünk, majd onnan irány a Vis-sziget. 60 mérföld a nyílt tengeren, éjszaka, a sötétben, miközben halászhajók jöhetnek jobbról balról. Érdekes. A kadétok tájolóra kormányoznak. el?ször persze olyan is el?fordul, hogy egy violinkulcs mentén hajózunk, de aztán belejönnek. Én meg legalább aludhatok. Meg is teszem. 7 óra 10 Feler?södik a szél, de hátulról. Végre vitorlát húzhatunk. 8 óra Már látszik a sziget. Csak a génua van fent, a szél 20 csomó körüli, 7-8 csomóval vitorlázunk. A hullámok megn?ttek, már 1 méteresek is vannak. A kadétok persze sokkal nagyobbnak látják. De ezt is meg kell tanulni. 8 óra 50 Most értük el a 100 000. mérföldemet és ezzel körbefordítottam az órát. Lenulláztam. Jöhet a következ? 100-as. Mit is tanultam meg ez alatt? Úgy t?nik semmit. Most látom csak igazán, mennyi mindent nem tudok még, mennyit kell tanulnom még ahhoz, hogy biztonsággal hajózhassak a tengeren. Talán csak a tenger tiszteletét tanultam meg. Nem kell félni, csak tisztelni Posszeidónt, és persze jó féle italokat áldozni neki. Mindig az els? kortyot a kapitány poharából. 10 óra Komiza el?tt járunk. A Beer?södött a szél, a maximális széllökés 36,2 csomó volt. 10 óra 20 Kikötöttünk Komizán. Nem volt egyszer?, mert er?s volt a szél, de a kadétjaim nagyon ügyesen, gyorsan és pontosan végrehajtották a parancsokat. Így végül is mintaszer? volt a man?ver. Gratulálok. 11-ig szabad program. Én beülök a pálmafák alá naplót írni. 11 óra 02 Elindultunk a Kék-barlang felé. Ahogy kiértünk a sziget takarásából nagy hullámok jöttek, és er?s szél. Egyik társunknál megjelentek a tengeri betegség els? jelei. Tanácsoltam feküdjön hanyatt az üléseken és csukja be a szemét. 11 óra 50 Elmúlt a tengeribetegség, és megérkeztünk a barlanghoz. A kadétok csónakba szálltak és elindult a barlang expedíció. Közben Ern?vel lemostuk a hajót. Az éjjel olyan es? esett, ami halvány sárgára festette a hajót. 12 óra 30 Megjött élményekkel megrakottan az expedíció, indulunk Korcula felé. Vitorlázunk 16 óra 50 Megérkeztünk Korculához. Felváltva vitorláztunk és motoroztunk, a szél függvényében. Innen csak meg kell kerülnünk a szigetet. 17 óra A bussola kulccsal állítottunk a deviáción. 18 óra Elmagyarázom radar, a GPS és a robotkormány használatát, el?készítve az éjszakai radaros szigetkerülést. 20 óra 40 A sziget keleti végéhez értünk. Innen radarral megyünk tovább. ?rségenként lejönnek hozzám a térképasztalhoz és a lenti radaron megmutatom, hogyan kell csak a radar segítségével a hajót kormányozni. Nagyon szokták élvezni. Különösen, amikor átmegyünk az 50 méter széles csatornán. 21 óra 50 Kikötöttünk farral a Korcula Marinában. Eddig tegnap reggel óta 246 mérföldet hajóztunk. Majdnem megvan az út fele. Megünnepeltük ezt és az én 100 000. mérföldemet. Sokáig ücsörögtünk, beszélgettünk iszogattunk a csodálatos éjszakai hangulatú marinában, az ódon városfalak közelében.

4. nap: Scedro, Hvar, grillezés Milna közelében.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus iskolahajó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Korcula a tenger felől
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készül a szuper palacsinta
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sajnos még mindíg vannak zombik a képen
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Cirkálunk. Ez látszik a külső radar képernyőjén
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hvar a vízről
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hvár a partról
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tengeri hangulat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A zálogház
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Prikszi süti a halakat
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Napfényre, szélcsendre és melegre ébredtünk. Elmentünk a halárushoz és vettünk 5 db tonhalat, mert tegnap hiába próbálkoztam a pecázással, csak a m?anyag zacskót fogtam. Senkinek sem kellett. A húsev?knek pleskavicát és scsevabot vettünk. 10 órakor indultunk. Elsuhantunk a Peljesác-félsziget ormai és Korcula városfalai között és irány Hvár. 10 óra 40 Indul a 2 perces riadó. Sajnos még mindig van zombi közöttünk. 11 óra F. Zoli fantasztikus palacsintát sütött. 12 óra 30 Még mindig szélcsend van. Megállunk fürdeni a Scedro-sziget egyik öblében. 13 óra 10 Megjött a szél, indulunk. 14 óra 02 Elértük a Scedro nyugati pontját. Vitorlát bontunk és cirkálunk. Meghatároztam a célpontot a GPS-en. Jobbra és balra 1-1 mérföldet térhettünk le. Mindenki nagyon élvezte a motorozás után a természetes hangokat. 16 óra 30 Lecsendesedett a szél, motorozunk. Átvesszük a hajók ködjelzéseit, a vészjelzéseket, a partraszállást tiltó és engedélyez? jelzéseket. Aki nem tud valamit, az zálogot ad, amelyet tréfás feladatok teljesítése után lehet kiváltani. 17 óra 10 Megérkeztünk Hvárra. El?ször a partfalhoz álltunk, de amikor megtudta a kiköt?mester, hogy csak hatig maradunk, megkért: ne foglaljuk az éjszakára maradóktól a helyet. A kadétok kiszálltak, én meg kiálltam horgonyra az öböl közepére. 18 óra 30 Mindenki visszajött, parthoz álltam, beszálltak és irány Milna. Indulás után folytattuk az oktatást. Mire véget ért, a következ? ?eredmények? születtek: 1. Ern? a cip?jéért énekel egy nótát. 2. Prikszi kipucolja a grillt. 3. C. Péter 10 állat hangját kell utánozni, amit csak akkor fogadunk el, ha kitaláljuk. 4. Ern? kimossa grillezés alatt a gumicsónakot. 5. F. Zoli 3 locsolkodó verset mondjon. 6. T. Péter mondjon egy verset ? Péter szigorítottra ment. 7. F. Zoli elmond egy verset. 8. C. Péter 1 percen áll fog a hajó mellett táncolni a 9-es feladattal. 9. F. Zolival. 10. Prikszi valjon szerelmet vacsora után F. Zolinak. 11. F. Zoli 10 viccel kell megnevettetni vacsoránál a társaságot. 12. Cselo lemossa a hajót a 13 ?as és a 14 ? es versenyz?vel. 13. F. Zoli 14. C. Péter 15. F. Zoli Splitben 1 órás idegenvezetést tart. 16. C. Péter el?adást tart a sörökr?l. 17. Ern? el?adást tart a borokról. 18. Prikszi a töményekr?l tart el?adást. 19. T. Péter ment?mellényben fejen áll Mali Losinjban vagy Rabon 1 percig. 20. Ern? kukorékolva ment?mellényben óramutató járásával azonos irányban körbeugrálja Pétert. 21. Prikszi énekelve ment?mellényben óramutató járásával ellentétes irányban körbeugrálja Pétert. 22. Prikszi grillezés után is elmossa azt. 23. Cselo 8 filmcímet elmutogat. 24. C. Péter eljátszik egy jelenetet három filmb?l. 25. Ern? egy általunk már meglátogatott kiköt?t magyaráz el nekünk, hogy felismerjük. 26. C. Péter elénekel egy slágert. 27. C. Péter tengerrel kapcsolatos dalt énekel. 28. F. Zoli megtanul egy tengerészdalt. 29. T. Péter egy mozgalmi dalt énekel 30. Szigorított: a sapkájával a fején. 20 óra 40 Lehorgonyoztunk Milna el?tt. Itt fogunk grillezni és aludni. Én meggyújtottam a tüzet és megsütöttem az els? adagot, majd Prikszi folytatta. Nagyon jó lett a hús és a hal is. F. Zoli vezetésével különböz? ?nótákat? énekeltünk. Nagyaon élvezte mindenki. Szerencsére senki sem volt a közelünkben. Fél 11-re már mindenki elfáradt lefeküdtünk aludni.

5. nap: Split, elakad a horgony, át férünk a híd alatt?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A "hadihajó" Split előtt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A horgony jól tart
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hurrá! Már nincsenek zombik a képen!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Bliszterezünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó megmentői akció közben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fürdés a Krk-folyóban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Krk-vízesés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vacsora
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
6 óra 10 Az els? mozgás megkezd?dik. Kávéf?zés, a vízszivattyú hangja hallatszik. Készül?dünk. A tengeren olyan köd van, hogy az ?orrunkig sem látunk?. 6 óra Ern? felhúzta a horgonyt, indulunk. A nap is felkelt, a köd meg elijedt t?le: gyorsan felszállt. Irány Split. 7 óra 50 A rádióban óránként bemondják a figyelmeztetést, hogy egy amerikai hadihajó horgonyzik egy adott helyen. A hajót tilos 300 méternél jobban megközelíteni, mert felszólítás nélkül l?nek. Mi 500 méterre kerültük el a Split el?tt horgonyzó szállítóhajót. Szerintem ezen még fegyver sincs. Akkor mivel l?nek? Talán a hajó farán ?rköd? matróz puskájával? 8 óra 10. B.Tóth Laci hívott a Sztár FM rádiótól. Az aktuális helyzetr?l beszélgettünk az adásban. 8 óra 25 Kikötöttünk a Diokléciánusz palota el?tti pálmás sétányon. Ern? ledobta a horgonyt, farral kiálltunk a parthoz. Itt van egy padka a víz alatt, ahol már az Albatros kormánylapátjával is megakadtam párszor. Ezért Prikszit küldtem ki, hogy a csónakkal vigye ki a farkötelet. Kés?bb megmértem: 1,7 méter víz volt a kb 2,5 méter széles padkán, el?tte meg 3,1 méter. Máskor is csak így szabad megállni. A horgony nagyon jól tart. 9 óra 36 Indulunk. A köteleket beszedjük és Ern? elkezdi felhúzni a horgonyt. 9 óra 40 A horgony elakadt. Szerencsére elég átlátszó a víz és látszik a b?nös: egy lánc vagy kábelt fogtunk. Most a horgonyszabadítás következik a következ?k szerint: ?A? terv : megpróbáljuk magasabbra felhúzni, hogy egy kötelet f?zhessünk bele, amíg kiakaszthatjuk a horgonyt. ?B? terv: leeresztünk egy kötelet a horgony fejére, majd megpróbáljuk csónakból el?refelé (a lánccal ellentétes irányban) kihúzni a kötéllel a horgonyt a lánc alól. ?C? terv: a csónak horgonyát ? amelyre egy un. fejkötelet kötünk ? leeresztjük az akadályig, átterheljük a súlyt, majd kivesszük a saját horgonyunkat. Ezt követ?en leeresztjük a csónak horgonyát, majd a fejkötelével kihúzzuk azt a ?B? terv szerint. ?D? terv: le kell merülni a horgonyig, az akadályba bef?zni egy kötelet, majd az ?A? terv jön. 9 óra 42 Hiába er?lködik a csörl?, még 3-4 méter hiányzik. Az ?A? terv nem jött be. 9 óra 45 A csónak két Péterrel csónakba szállunk és elkezdjük a ?B? tervet. 9 óra 50 Az els? kötél, amivel próbálkoztunk, nem süllyedt le, ki kellett cserélni a kiköt?kötélre. Szerencsére az lemerült. Ern? leeresztette a horgonyt, a Péterek hátra felé eveztek, én a csónak orrában húztam a kötelet és a második kísérletre sikerült kiakasztani. 9 óra 55 Mindenki a hajón van, a köteleket összeszedtük, indulunk. Nagyon ügyesek voltak a kadétok. Ez egy nagyon kellemetlen helyzetet is el?idézhetett volna. 10 óra 50 Megjött a szél, délr?l. Csak 6-8 csomó közötti, de azért szépen megyünk. 11 óra 40 A Drvenik-sziget elfogta szelet. Motorlázunk. 11 óra 50 Megjött a szél, de csak 6 csomóval. Még próbálkozunk a vitorlázással. 12 óra 06 Feladtuk. Többszöri fordulás után sem tudtunk 3 csomónál gyorsabban haladni. Motorozunk. Pillanatfelvétel 12 óra 12: C. Péter az asztalnál ül és a Horvát szigetek cím? könyvet olvassa. Cselo a a lecsó maradékét eszi. Prikszi ma a konyhás, mosogat éppen. T. Péter a Földgömböt olvasgatja a szalonban. F. Zoli a bal kormánynál kormányozza a hajót. Ern? a küls? radaron gyakorol. Sz.Zoli egy m?vészeti könyvet olvasgat a fedélzeten. Gyurit nem látom sehol. A szél meg alszik. 12 óra 25 Betettem a ?2 perces riadó CD?-t. 12 óra 27 Most már csak 2 zombink van, a többiek elkészültek. Gyuri aludt éppen, Cselo evett, Ern? zuhanyozott. Jó volt az id?zítés. 12 óra 30 Megkezdem a csomók oktatását, miközben motorlázunk Sibenik felé. 12 óra 45 Ismét a 2 perces CD, Sz. Zoli kérésére, aki le akarta filmezni. 12 óra 47. Mindenki elkészült, most már nincsenek zombik a hajón. 14 óra 10 Rogoznica el?tt járunk, hátulról fúj a 6-9 csomós szél. Felhúzzuk a blisztert. Nagyon szépen megy a hajó. 15 óra Hátra eresztettük Cselót, hogy lefényképezze a hajót. 15 óra 30 Beer?södött a szél. A csúcssebességünk a bliszterrel 7,95 csomó volt. 16 óra 15 Felhajóztunk a Krk-folyó els? szakaszán, Sibenikig. Remélem átférünk a híd alatt. 16 óra 40 Éppen, hogy csak átfértünk a híd alatt. A kadétok mindent megtettek, hogy megdöntsék a hajót: F.Zoli, Gyuri a bocman széken ülve lógtak a boom végén, ahol Cseló. A többiek pedig kilógtak a hajó szélén és döntötték azt. De csak a boomon lév?k érdemelték ki a ?hajó megment?i? címet. A híd után radarozás következett: a kadétok csak a radart használva felhajóztak a folyón. 17 óra Megálltunk fürdeni az édesviz?, 23,1°C-os folyóban. Nagyon jól esett mindenkinek. 17 óra 20 Kikötöttünk Skradinban. Sajnos 17-kor ment el az utolsó hajó a vízeséshez. Megpróbáltam szerezni egy maszekot, de 300 kunát kért a halász az útért. A többiek ez sokalták, mert még ehhez hozzá adódik az fejenként 50 kuna körüli belép?díj is. Viszont a fiatalok Ern?vel elhatározták: felgyalogolnak. Én a fényképez?gépemmel képviseltetem magam az expedícióban. 19 óra 40 Visszaért az expedíció, élményekkel megrakottan. Már egy lélek sem volt a recepciónál, így a gyaloglás ára az ingyen belép? volt. Kicsit beszélgettünk még, aztán megvacsoráztunk az étteremben. 22 óra 30 Mindenki nagyon fáradt, mint a bunda úgy alszunk.

6. nap: radar gyakorlat és vizsga a Kornat-szigetek között.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Skradin hajnalban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Krk-folyó, az épülő híddal
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kornati
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kötélfonás 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kötélfonás 2
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kötélfonás 3
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Esti hangulat
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
6. nap: radar gyakorlat és vizsga a Kornat-szigetek között. 6 óra páran ébredeznek. Cseló és T. Péter elmentek élvezni a hely hajnali hangulatát. 6 óra 30. A lehet? leghalkabban indulunk, hogy ne verjük fel az alvó szomszédokat. Radarral kormányozzák a kadétok a hajót lefelé a Krk-folyón. 7 óra Eddig még nagyon ügyesek voltak, nem kellett belenyúlnom a kormányzásba. 7 óra 02 Kár volt dicsérnem: a második ?rség kés?n fordult, le kellett vennem a gázt, mert nekimentünk volna a sziklafalnak. Elmondásuk szerint éppen fordulni akartak. Én elhiszem. 7 óra 11 A harmadik ?rség egy T elágazásnál jobbra fordult, amikor balra kellett volna. 120°-ot kellet korrigálni. Most még nem gond, mert még a tanulás id?szaka van. De majd 10 óra után! 8 óra 10 F. Zoli csodálatos tojásrántottával kényeztet minket. 9 óra Letöltöttem az el?rejelzést az internetr?l. E szerint délután északnyugati szél 10-15 csomós, este északkeleti várható. Ha a 16 óra 35-ös el?rejelzés is ezt igazolja, akkor Mali Losinj helyett Rabra megyünk. A mérföldek meglesznek, de holnap nem kell küszködni a nagy szembejöv? hullámokkal. 10 óra 30 Elértük a Vela Kurba szigetet: kezd?dik a radar tréning. 14 óra 10 Minden rendben volt a radar tréningen. A kadétok szépen hajóztak, kerülgették a szigeteket a rotta szerint. Most a Katina feltakarójeles déli átjárójához közeledünk. 14 óra 20 C.Péter átkormányozta a hajót a feltakarójeleken, és az éjszakai bójás átjáróhoz megyünk. 14 óra 50 Az átjáróban 4-5 csomós, a tenger fel?l jöv? áramlattal találkoztunk. Egy gyengébb motorú hajó nagyon megszenvedte volna. 16 óra 20 Fantasztikus estebédet készítettek: csirkekrém-leves, zöldborsó f?zelék, hagymásan sült tarjával, palacsinta. F. Péter megígérte, hogy annyi palacsintát fog sütni, amennyit meg bírunk enni. 16 óra 40 Sajnos az el?rejelzés nem jó: er?s bóra várható még az este folyamán. A széllökések elérhetik a 35-45 csomót. Szerintem Rab és Krk között 30 csomó feletti szelünk lesz holnap. Most még északnyugati a szél, 8 csomós. 17 óra 10 A szél északira váltott, 11 csomós. A hegyek felett megjelent a bóra ?felh?sapkája?. Hamarosan kezd?dik? 17 óra 30 Megjött a bóra. A szél 15-18 csomós, a leveg? leh?lt pár fokot. Vitorlákat húzunk és uccu neki. 17 óra 45 Reffelni kell, mert nagyon d?l a hajó. Felére csökkentettük a vitorlázatot, a hajó csak kicsit d?l kevesebbet, de egy csomóval gyorsabbak vagyunk: 8-9 csomó között száguldunk. 17 óra 55 A maximális sebességünk 10,87 csomó. 20 óra 12 Lement a nap, csodálatos fényjáték közepette. A szél közben elállt: kijöttünk a bóra zónájából. Még Rab el?tt fog beer?södni. 20 óra 52 Gyurival megterveztük az esti csillagméréseket és sikerült is neki lemérni 6 csillag, a Jupiter és a Hold magasságát kétszer ?kétszer. 22 óra 10 F. Zoli úgy ellen?rizte a navigációs tudását, hogy meg tudjuk-e találni a 7 métere zátonyt. Sikerült. A mélységmér? szépen kirajzolta, hogyan hajóztunk át felette. 22 óra 40 Kikötöttünk Rabon, a f?téren. A szél a város el?tt 27 csomóig is beer?södött, majd a kikötéskör éppen leállt. Elég üresnek t?nik a város. 23 óra Lassan az egész csapat összegy?lt a f?téren lév? kocsmában. Jót beszélgetünk, iszogatunk, fél egyig. Közben T. Péter és Cseló tortelínít készítettek, amit visszatérve a hajóra gyorsan be is faltuk.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től