MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / István els? Szkipper Tréningje az Odysseus iskolahajón
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
István els? Szkipper Tréningje az Odysseus iskolahajón2003.06.01. - 2003.06.07.

148. út
István már sok-sok szkipper tréninget vezetett, de ez az els? ilyen túrája az új iskolahajón. A hajónaplót ezen a túrán kicsit rendhagyó módon vezetjük.

Üzenet a hajónakRészletes napló

2003. június 1-2.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Két nagy hullám érte el a punati kikötot, a skipper tréning résztvevoinek két hulláma. Az elso hullám két Gábor, Zoli, Laci, Ali és Péter, a második Nóra és Gyula. A korán érkezo kadétok tisztelgo látogatást tettek a Jachatakadémia korábbi iskolahajójánál, az Albatrosnál. Gyorsan észrevették a másik mólón a nagy magyar zászlót az Odysseuson az új iskolahajón. A két kapitány ? a hosszú kapitányi tréningrol most hazatéro - Tibor és a csapatot átvevo István éppen a horgonycsörlo fölött konzultál. A kadétok máris kimenovel indítanak, irány a 9 Beaufort kocsma. Sörök és pizzák lenavigálása jelentik ez elso hajózási feladatot ? ez jól megy. 17 órakor behajózás, pakolás, Tibor közben elköszön, már nagyon régen volt otthon. A kadétok ismerkednek a hajóval. Az elso foglalkozás: az indulás fogásait, sorrendjét mutatja István, majd indulás az öböl közepére. Itt horgonyzási- és kis rádiós gyakorlat, ami a fürdést megalapozza. Vízhomérséklet: 23o C. Közben szakszeruen ? okítással egybekötve ? felvesszük a deviációs görbét. A fürdés után vissza a kikötobe, kikötési gyakorlat. Szerencsére nincs elnyomó szél, mert bár jók a mozdulatok, de a gyorsaság még nem profi, így sincs gond, a szomszédos hajók megnyugodhatnak. Zuhanyozáskor kiderül, hogy a központi víz szivattyú nem muködik, István, Zoli és Péter kiszereli, a nagyvonalúan szerelt elektromos csatlakozó megszakértve, szivattyú helyére, ez is megvan. Újabb oktatás: balesetvédelem, mozgás a hajón, mi, hol van, szabályok, a tervezett útvonal, orségek feladatai, szeszes italok negatív hatása a navigációs képességekre, stb. Mellesleg ?ember a vízben? esetben a hajómuveletek átismétlése. Másnapi orség beosztás. A hangulatot a tanulási vágy és a folyamatosan innen-onnan felhangzó röhögés jól jellemzi. Este egy kisebb csoport még egyszer ellenorzi a sör készletet a 9 Beaufortban és elfogy pár szivar is, majd irány a szuk ágy, mert holnap hatkor indulás Rabra, V. Gábor és Zoli az elso navigátor-kormányos páros. A hajó pénztárosa Nóra lesz, eléggé határozottan kéri a hozzájárulásokat. Reggel ? mit reggel, hajnalban ? indul a nyüzsgés, vízfeltöltés, elkötés, indulás. Szél nincs, 7 csomó körül motorozunk enyhén felhos, párás idoben, kicsit még csípos a reggel. Az elso páros navigátora Zoli, majd a második váltás, B. Gábor vallásos pontossággal, negyedóránként méri a parti pontokat és rajzolja a térképre. A munkát dicséri, hogy 9 óra után kicsivel Rabra érünk, ahova szerettünk volna. Oldalt parkolunk a fotéren.

2003. június 2-3.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajóroncs
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Veli Losinjban az Odysseus iskolahajó
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Rabon csak szuk órát töltünk, utána irány Veli Losinj, ahol hasonlóan rövid látogatást teszünk. Idefelé két gyönyöru delfin megnézett minket, de nem tetszettünk, elmentek, ki-ki ugorva a vízbol. V. Losinjból gyors indulás, mert messze van még Komiza. Sot, nagyon messze. Többnyire motorozunk, néha vitorlát húzunk, néha mindketto, a sebességünk 6-8,5 csomó közötti. Útba ejtjük az olasz - már szinte 30 éve rozsdásodó - hajóroncsot, találgatjuk, hogy hogyan kerülhetett ebbe a helyzetbe és miért nem tettek ellene. A tengeren néha gyorsan történnek a dolgok és halmozódnak a problémák, nem mindig sikerül megtalálni a megoldást idoben. Utunk következo állomása is a múlt egy másik darabja, a tengeralattjáró bunker. Régi, második világháborús filmek hangulata érezheto, de már a szocialista Jugoszlávia haditengerészetének sincs nyoma. Ezután István kalandosra tervezi a rottát, suru fordulók a szigetek között, közben persze besötétedik. A kormányosok kezdik értékelni a navigátorok munkáját - forduló a nagy fekete sziget elott az utolsó pillanatban - , hiszen nem megyünk neki semminek. A partokon a világító tornyok és bóják fényorgiája, van mit mérni a tájékozódáshoz, de hol is vagyunk??. Minden vissza köszön amit tanultunk, különbözo ritmusban villogó fények, szektoros fények. Persze csakis hagyományos módszerekkel határozzuk meg a helyzetet 15 percenként. Éjfél elott jön a java, a hihetetlenül szuk kornatoki Katina átjáró. Ali remek érzékkel és alapgázon járó motorral átsettenkedik - István látszatra nyugodt volt - de az egész csapat drukkolt és bízott. Ezután a szigeteken kívül a nyílt tenger feloli oldalon irány Vis, ahová majd holnap kora délelott érünk. Éjjel pontosan váltanak a kormányos-navigátor párok két óránként. A nyílt tengeren Vis felé nincs sok esemény, csak hihetetlenül sok halászhajó. Volt, hogy egyszerre 18 volt látótávolságban, nagy az élet éjjel kint a nyílt tengeren, ki gondolná. Szegény halak. Többször kényszerülünk kitéro manoverre, mert a halászhajóktól célszeru tisztes távolságot tartani. Egyik másik olyan erosen ki van világítva munka lámpákkal, hogy a navigációs fényeik nem is látszanak (milyen halászhajó, merre a háló, mit csinál éppen.) Van másik véglet, ami szinte nincs kivilágítva, ennek a rokonságáról megemlékezünk, de azért kikerüljük ezeket is. Kicsit lehul az ido, de nincs komolyabb eso, csak távoli villámlást látunk. Lassan eltunnek az éjszakában partok sziluettjei, és marad a nyílt tenger sötétsége és hajó. Az éppen szolgálatban lévo kormányost és navigátort kivéve mindenki alszik, muködik a bizalom és a fáradtság. Jön a reggel és 9 órára Komizára érünk. Rövid kikötési gyakorlat - kezd alakulni -, kávé, majd irány a bisevói kék barlang, mert a fényviszonyok miatt 9 és 12 között ott kell lenni. A barlangnál kevesen vannak, még fizetni sem kell. A csapat a boci csónakkal ? Zoli szerint ?borjú?, hiszen menetben visszafogja a hajót ? bemegy és kijön a víz alatt úszva. Fontos: Zoli beverte a fejét a barlang víz alatti kijáratánál (a ?sérült? kérésére kiemelt közlemény, bár egy napon belül gyógyul.). Irány Korcsula ismét egy menetben, estére leszünk ott. Menet közben hajómosás. Sajnos V. Gábor éppen a konyhában a nyitott ablak alatt szorgoskodott, miközben végig öntötték a fedélzetet?. Bár éppen csak süt a nap, a fedélzet és Gábor is gyorsan szárad. Kedden 14 óra 15 percig 196 tengeri mérföldet tettünk meg. Korcsula sziget alatt hajózunk. A sziget csücske elott újabb kis oktatás, István a gyakorlatban is mutatja az ?ember a vízben? esetben alkalmazható manovereket, pl. a Williamson fordulót. A közelben csónakból horgászó emberbol ez kivált ugyan némi rémületet, hogy a közelében forgolódik 4 csomó körüli sebességgel egy közel 20 tonnás vitorlás, de végül rájött, hogy nem rá vadászunk. Egyébként gyakori az oktatás, még menetben a cockpitban is táblán rajzolgatva átvettük Korcsula elott a bójákat és a fényeket is. Pontban 20 órakor kötünk ki Korcsula ACI marinában. A kikötés eseménytelen, utána annál több szerencsétlenkedés járó megfelelo kihelyezésével, mooringok többszöri állítgatásával. István a partról egy padról nagy türelemmel és nyugalommal mondja, hogy éppen mi nem jó, Ali háromszor engedi és húzza meg a mooringot, dolgozik mindenki ? közben egyre több a poén ? végül a járó is a helyre kerül és kelloen peckesen áll ? tekintettel az árapályra. Valószínuleg ez a muvelet annyi idobe telt, mint az Ark Royal, a brit flotta zászlóhajója esetében? Tisztálkodás, víztankolás, majd Korcsula megszállása gyalog. Étterem: csevap, halak, rákok (finomak), bor (felejtheto), árak (kultúráltak), vicc dömping (?bovéruek?). Éjfél elott még lefekvés, az éjszakai szolgálatokat még nem mindenki pihente ki.

2003. június 4-6.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Korcula by night
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
?rségben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kikötés Splitben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Megdöntjük a hajót!!!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A csapat fele a Krka vízesésnél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Radargyakorlat 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És a folytatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Aztán lement a nap....
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Délelott indulunk Korcsuláról, irány Hvar. Közben több-kevesebb sikerrel kísérletezünk a vitorlázással. Mint köztudott, a széllel három gond lehet: vagy nincs, vagy rossz irányból fúj, vagy túl nagy. Mi az elso két nehézséggel felváltva szembesülünk, de kísérletezünk. Idoközben átléptük a túra felének megtételét jelento 250 tengeri mérföldet, ezt megünnepeljük egy kis pezsgovel. Utána szintén megünnepeljük pl. a 263,2-t is?Szerda 14 óráig 268 tmf-et tettünk meg, vidáman vitorlázunk (végre!!) 6-7 csomós sebességgel Hvar felé. Úgy tunik, hogy Hvarig végig tudunk vitorlázni, igaz, hogy cirkálva. Áll a motor, csak a vitorlázóknak fülének olyan kedves víz surrogás és a szél hangja hallató, mindenki boldog. Délután négykor megérkezünk Hvarra, az ékszerdobozhoz hasonló kiköt?be. Süt a nap, színes hajók, , mediterrán hangulat mint a képeslapokon. A kiköt? közepén lehorgonyzunk, hiszen csak villámlátogatást teszünk itt, azaz sörivás és kenyér beszerzés, bámészkodás a régi házak között. Az Odysseus és a part között a bocival közlekedünk. Eltelik az egy óra, horgony fel, irány Milna. Útközben megállunk egy kis öbölben, ahol már több hajó ?piknikel? egészen a partnál horgonyzunk és kezd?dhet a fürdés és búvárkodás. Tíz méterre horgonyzó német motoroson egy hölgy nulla öltözetben, de nincs lelkesedés, inkább lemerülünk (ennyit a hölgyr?l?). Itt bevárjuk a sötétedést, hiszen még mennünk kell éjszaka is a feladatok teljesítéséhez. Este kilenckor indulunk tovább, egy keveset még Hvar sziget alatt, azután közel észak felé fordulunk Milna irányába. A világítótornyok és bóják alapján Nóra navigál, Gyula kormányoz. Éjféltájban futunk be Milnára, kis, kivilágított mesevilág. A templom közelében a partfalra kötünk, mert holnap nagyon korán indulunk. Irány a sikátorban a kis étterem, ahol még a kés?i órán is örülnek nekünk és jól beeszünk, elfogy néhány sör is. Másnap reggel pontban ötkor indul az Odysseus motorja, Gábor navigál és Zoli kormányoz. Irány Split. Egy b? óra múlva kikötünk Splitben, itt is a kijárathoz közeli mólóhoz, hiszen itt is csak villámlátogatást tehetünk. Eléggé kihalt minden, de az egymás után - a szigetek fel?l - befutó kompok és hajók töltik meg élettel a kiköt?t, indul a nap itt is. Háromnegyedóra múlva start, irány Trogir, egy másik gyöngyszeme az Adria kiköt?inek. Útközben többször tudunk hosszabb-rövidebb ideig vitorlázni, egyre többet pihenhet a motor. Útközben az Odysseus kibocsát egy hosszú úszókötelet, amelyen rövid ideig sorban ? mintegy felf?zve - lóg az egész csapat és vontatja a hajó. A gatya cca. 3-3,5 csomós sebességig marad ilyenkor az emberen, majd kicsit nagyobb sebességnél az ember sem tudja már tartani magát a kötélen. Kis sebességnél viszont csodálatos hidromasszázs. Trogirba is csak beköszönünk egy jeges kávé erejéig, utána tovább Sibenik majd Skradin felé. Sietnünk kell, ha meg akarjuk nézni a csodálatos Krka vízesést, mert az utolsó szakaszon nem lehet felhajózni, csak két kishajó szállíthatja az utasokat a természetvédelmi területen és az utolsó ötkor indul felfelé. A Krka csatorna csodálatos ?kanyonjában? megyünk felfelé, amikor a sibeniki híd állja utunkat. Határeset, hogy átfér-e alatta az Odysseus hatalmas árbocával és antennájával. Els? a biztonság, dönteni kell a hajót. A két Gábort röhencselés közepette ?felszerszámozzuk? (hevederek, kötelek) és kimásznak a bumm végére néhány karton ásványvíz társaságában, hogy minél nagyobb legyen a hajót megdönt? nyomaték. Jobbra teljesen kihajtjuk a bumot és kis fordulaton közelítünk a híd felé. (Ez leírva egyszer?nek t?nik, de csak ajánlom mindenkinek, hogy próbálja ki!) A Gáborok és a vizek súlya elég, átfértünk. A hevederben kint lógók ismét komoly derültséget okoznak (kit, hol, milyen pánt ill. kötél nyom, szorít, mi lesz ennek a hatása), de mégis csak ?k a hajó ?megment?i?. V. Gábor annyira belejön a mászásba és lógásba, hogy az árbocra felhúzva még terepszemlét tart a fels? szálingról (ez jó pár emeletnyi, cca. 20 m magasban van, közben inog a hajó?) Miközben mászik, kikapcsoljuk radart ? el kell másznia a radar antenna el?tt - , mivel a kW-os teljesítmény? mikrohullámú impulzusok lehet, hogy nem támogatják a további családtervezést?. István kés?bb közölte, hogy kikapcsolta, úgy hogy jöhetnek a gyerekek. Végül minden sikerül, megtapsoljuk Gábort és kövér gázzal (cca. 5-6 csomós sebesség 2000-es motorfordulaton) haladunk felfelé a kanyonban, ahol tilos vitorlázni. Néhány szembejöv? vitorlás mégis cirkál lefelé, kerülgetnünk kell ?ket, közben a kormányos Zolitól - joggal - elhangzik ez, az?Átmegyünk egy épül? völgyhíd alatt, néhány hónapja még nyoma sem volt, találgatjuk, hogy az új autópályához tartozik-e. Valószín?leg igen. Ha elkészül, az még sokat lendíthet az itteni turizmuson, hiszem most a f? akadály a lejutás nehézkessége. Épp elérjük az ötórás kishajót Skradinban és csodálatos túrát teszünk körbe sétálva vízesés rendszert. Ha valaki szépet akar látni, jöjjön el ide, térjen vissza, leírhatatlanul szép! Ali és B. Gábor már sokszor jártak itt, nem jönnek velünk, viszont nagyszer?en kiszidolozzák az Odysseust mire visszatérünk. Kés? este polipok, sült kishalak, sörök, stb. El?z?leg Nóra, a hajóbankár szokott szigorral lekaszálja a második anyagi hozzájárulást. 6-án reggel ötkor Ali és B. Gábor indít, ma is hosszú út lesz. A csatorna utána tengeren Laci navigál és Péter kormányoz. Az els? nap még döcög? hajósélet mostanra megszokottá vált, szabályosan váltanak az ?rségek, rutinszer? a helyzet meghatározás - a GPS kikapcsolva, természetesen klasszikus módszerekkel határozzuk meg a helyzetünket -, javul a kiköt?i man?verek összeszokottsága, színvonala. Ezt mi érezzük így, István nem nagyon dicsér - mondjuk, hogy nem - , de remélhet?leg azért, nehogy elbízzuk magunk. Nyomulunk a Kornat szigetek keleti vége felé, máris itt a radargyakorlat a szigetek között. István behúzza a tervezett útvonalat a térképre ? mint egy szlalom pálya ? és a navigátor lentr?l a radar mell?l rádión utasítja a kormányost. A nagyobb kihívás kedvéért mindez teljes gázon. Mindenkire sor kerül, és most, e sorok írása közben is tart a gyakorlat, még meg vagyunk, tehát a radar kezelése is kezd menni. Most (11 óra 5 perc) kerüljük a Kornat alatti Piskera szigetet, a log 408,1 általunk megtett tengeri mérföldet mutat, a vízmélység 98 méter, sebesség, 7,5 csomó, Nóra a radarnál, Zoli kormányoz, Ali mosogat, István iszik (colát) és figyeli Nóra navigálását, V. Gábor és Laci napozik, Gyula és B. Gábor a cockpitban figyeli a fordulásokat, a krónikás (Péter) pedig ír.

2003. június 6-7.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajónk U.Mir-ben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kilátás U.Mir sziklafaláról
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tankolás Rab-on
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És megvan az 500. mérföld!!!!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reméljük még találkozunk!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És maga a Krónikás...
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ismét a Katina sziget, csak most a másik, keleti oldaláról kerüljük, ez is nagyon sz?k és sekély, itt találkozunk a feltakaró jelre való kormányzással, V. Gábor kormányoz. Tibor gondoskodásának köszönhet?en hírt kapunk menet közben: a Pápa Horvátországba látogat. A Krk szigeten lév? rijekai repül?téren száll le a gépe és innét indul több belföldi hely felé. Ez gond lehet, mert hosszú id?szakokra le fogják zárni a Krk és a szárazföld közötti völgyhidat, elutazáskor id?zavarba kerülhetünk. Péter épp a navigátor, áttervezi az utat: Losinj törölve, helyette irány Rab. Távolság így is lesz, de id?t nyerünk. Átmegyünk Molatnál az átjárón, észak felé fordulunk, bal oldalra vesszük Olib szigetet, fel Pag alá, majd Pag végét?l Rab. Punat el?tt még mindenképpen tankolnunk kell, ez is lehetséges lesz Rabon. A fedélzeten rutinszer? az élet, a szolgálatban lév?k navigálnak és kormányoznak, ill. ha valamit szell? féleséget fedeznek fel, akkor ugráltatják a többieket, hátha tudunk egy kicsit vitorlázni (ha a m?szerek alapján lehet, akkor biztos, hogy legyengül, mire felhúzunk). Vitorlázni hol sikerül, hol nem, de nagyon törekszünk rá. István is megragad minden lehet?séget, hogy a vitorlázó ismereteinket fejlessze. Van mit?Ha a szél irány jó, de gyenge, akkor motorlázunk (vitorlák+motor) is többször, ekkor a sebesség meghaladna néha a 9 csomót. D?l a hajó, még szerencse, hogy a t?zhely felfüggesztésének köszönhet?en mindig vízszintesen áll, így semmi nem veszélyezteti a Zoli által készítend? tortellinit sajtmártással. Apropó evés: az a helyzet, hogy jól élünk, óriásiak az élelmiszer tartalékaink, akár az 1000 mérföldes tréningre is futná vagy egy hosszabb túlél? gyakorlatra. Ilyet azért sem tervezünk, mert a men?tutajban nem lenne elég helye sörnek, bornak, whiskeynek, konyaknak, koktéloknak (made by Zoli). Péntek délután István kötél munkákra oktatja a csapatot, kezd?dik a makramé szakkör. Csatok, csomók, hurkok, állók, csúszók, piumbálás (ezt a belvízi emberek fukszolásnak ismerik), azaz kötélvégre hurok, fonással eldolgozva. Mikor már ujjak, kötelek, szemek kell?en összegabalyodtak, befejez?dik a gyakorlás. Persze napi szinten most is megérezhette mindenki, hogy a csomók ismerete fontos, szinte mindenütt másképp kötünk ki (hol bita, hogy gy?r?), pufferek felkötése, stb. Közben halad a hajó és két sziget kötött átnézve észrevesszük a szomorú mementót: ismét elmegyünk a hajóroncs mellett, csak egy szigetsorral északabbra. Beérünk a Telascica nemzeti parkba, és megállunk Uvala Mirben. Ez egy nagyon szép kis öböl egy vendéglátó-ipari egységgel, egyébként tökéletesen érintetlen, áram sincs, addig van kocsma, ameddig megy a parton a dízel áramfejleszt?. Szerencsére megy. Bójára kötünk az öbölben (tehát ez a kikötési mód is gyakorolva) majd partra evezve a bocival felderítjük a közelben lév? csodálatos kis tengerszemet. Derekasan fizetni kell az itt létért, mert ez nemzeti park, de sikerül kissé cizellálni az összeget néhány jó szóval és dobozos Heinekennel. Egy óra múltán tovább indulunk Rab felé. Lassan besötétedik és csak a világítótornyok fényei alapján tájékozódunk, figyeljünk a radaron a többi hajót és a partot, rutin? Éjfélre érünk be Rabra - V. Gábor navigál, Zoli kormányoz - és a partfalhoz kötünk. Megy a diszkó és zörögnek a robogókkal a fiatalok, de egy sör után alszik mindenki. Reggel nyolckor nyit az INA kút, B. Gábor odakormányozza az Odysseust ? közben a többiek vásárolnak reggelire friss kenyeret. 420 liter gázolajat tankolunk, 6-6,5 liter/óta közötti a fogyasztás, nagyon jó. Tovább ? most már a végállomás ? Punat felé. Kicsivel Rab után Ali bontja a pezsg?ket, mert elértük az 500 mérföldet - ebb?l mintegy 125 tmf éjszaka -, végig mentünk a hosszas oktatási tematikán, eredményesen teljesítettük a feladatokat, tehát túra sikeres volt. István rövid értékel? beszédben méltatja a kiváló csapatot, a ?jó tengerész köteles gondosságával? sem tud komolyabb problémát felhozni. Mindössze az adminisztratív képességeket ítéli fejlesztend?nek, miután átnézi a hajónaplót. Fontos, hogy egy hetet összezárva el tudtunk tölteni végig mosollyal, egymást kérés nélkül segítve, vidáman. István javasolja, hogy tartsuk tovább a kapcsolatot. Lehet, hogy megalapítjuk a ?148. úti Coctail Captain Club?-ot, ez alkalom lehet közös evésre, ivásra esetleg hajózásra. Többekben érlel?dik a további lépések gondolata, pl. tengeri motoros képesítés, II. osztályú vitorlás, kiegészít? tanfolyamok, mint man?ver tréning. Majd meglátjuk, mi hogyan alakul, de abban nagy az egyetértés, hogy tényleg csodálatos, nagyon emlékezetes egy hetet hajóztunk együtt, végig felh?tlen szórakozásként éltük meg, eközben csodás helyeken jártunk és rengeteget tanultunk elméletben és a gyakorlatban is. Nem lenne teljes történek h? társunk, az Odysseus méltatása nélkül. A Dufour Gib Sea 51-es, mindössze négy hónapos új iskolahajó maga a csoda. Robosztus, mégis gyors és kezes a man?vereknél, belül nagyszer?, kívül pedig a kiköt?k szépe. Külön kell beszélni az integrált fedélzeti navigációs rendszerr?l, amely valamennyi m?szert (radar, gps, szokásos hajóm?szerek - mint log, mélység, szél, stb. -, automata kormány) egy hálózatban kezel és minden funkció elérhet? a térképasztaltól és két a kormányállásból egyaránt. A gps térképére lehet vetíteni a radar képer?t és a pontos navigálás mellett a teljes biztonság is adott. Ez a technikai ebben a teljességben valószín?leg csak évek múlva fog elterjedni a jachtokon, de pont ez a lényeg, hogy a jöv? technikájára készítsék fel a kapitányokat. Alapigazság: minden m?szer vagy eszköz annyit ér, amennyire a felhasználó tudja kezelni és kiértékelni. Köszönjük Odysseus! Közben folyamatosan ? hol vitorlával, hol motorral - közeledünk Punathoz és újabb nevezetes esemény: rövidesen átlépjük a 45. szélességi kört. Még utoljára ezen a túrán megállunk fürdeni a nagy lapos szikla mellett horgonyozva. A sziklán sirály kolónia lakik, nem nagyon örülnek nekünk, de talán látják, hogy csak fürdeni szeretnénk. Kicsit Hitchkok-szer? ahogy ezerével víjjognak egyszerre ? mint egyik-másik parlamentben - , de süt a nap és béke van, visszavesznek a sirályok is a hanger?b?l (tehát mégsem jó a parlamenti hasonlat). A víz 23,5 o C ? és kristálytiszta, látni a horgonyt - , a leveg? h?mérséklet 29o C, a log állás 509,1 tmf, 11 óra 15 perc, A Kormati (nem Kornati!) kis szigetek között, mintegy 4,2 tmf-re Punat el?tt. Köszönjük Jachtakadémia, köszönjük István, reméljük, hogy lesz folyatás!

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től