MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / A nyári els? szkipper tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
A nyári els? szkipper tréning2003.06.08. - 2004.06.14.

149. út
Itt a nyár, nincs szél, vagy talán mégis lesz?

Üzenet a hajónakRészletes napló

1. nap: szombat ? érkezés Punatba, behajózás, fürdés és oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az ODYSSEUS iskolahajó belülről
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készül a deviációs görbe
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Péter méri a mágneses útirányunkat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ezt látja Péter a kézitájolón
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
12 óra 30 Megérkeztem a hajóra. A hajóval Serkó tegnap nem tudott beállni a helyünkre, mert valaki elfoglalta azt. Most már üres, megjönnek a többiek átállunk. Ellenőriztem, minden rendben van-e. Visszaszereltem a ventillátorokat a két első kabinban, amit rossz helyre raktak a gyárban, és közben kiderült, az orrkabin ventillátora szív, de nem fúj. Meg kellet cserélnem a pólusokat. 15 óra Megjöttek az első kadétok: Oszi, Kati, N.Zoli, aztán szép lassan a többiek is szállingóztak. 16 óra 50 Mindenki bepakolt már, amikor megjött a hely tulajdonosa. Persze azonnal átálltunk a sajátomra. Ha 15 perccel később jön, akkor már a vízen vagyunk! 17 óra 20 Lehorgonyoztunk a Punati-öbölben, fürdünk. A víz 26,5 °-os. 18 óra Elkezdtem az oktatást, a hajóról, a biztonságról. 19 óra felvettük a deviációs görbét, majd vitorlázni kezdtünk egy kicsit az öbölben: gyakoroltuk a különböző fordulókat. 19 óra 40 Gyakoroljuk az Ecker mólón a parthoz állásokat farral. Itt láttam az első SunOdyssey 54-est. A prospektusban jobban mutatott, mint itt élőben. A lista ára 80 000 euróval magasabb, mint a GibSea 51-é. 21 óra 30 Visszamentünk a helyünkre és folytattam az oktatást még háromnegyed órát. Aztán szabadprogram reggelig.

2. nap: vasárnap ? Rab ? hajóroncs ? navigációs szlalom
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az első mérföldek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kati a kormánynál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zoli navigál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Odysseus Rabon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk 2
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A maximális sebességünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A bussololakulcs és művelt forgatói
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajóroncsnál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A vacsora: lecsó kolbásszal
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vigyázat: a képen zombik is vannak!
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
2. nap: vasárnap ? Rab ? hajóroncs ? navigációs szlalom 7 óra 30 Betettem a HiFi-be a tengerészdalos CD-t, hogy vidám, pezsgő hangulatú reggelre ébredjenek a kadétok. Remélem sikerült. Én elmentem lepecsételtetni az utaslistát a kikötőkapitányhoz. Meglepetésemre már dolgozott, így hamar végeztem. 8 óra Indulunk. Az első őrség Katira és N.Zolira jutott. Kicsit izgúlnak, hiszen látszólag ők vezetik a hajót, persze én mindenre figyelek. 9 óra Túl vagyunk az első helymeghatározásokon, elég jól sikerültek. Csendes vízen motorozunk Rab felé. Kezdetben még nehézséget okozott az irány tartása, de reggelre, mire Komizára érünk az egész éjszakai hajózás után, már biztosan jól fog menni minden. 11 óra Megérkeztünk Rabra. A kikötő zsúfolásig tele van. Alig találtunk helyet magunknak. A hőség még nagyobb, de a kadét-túristáink fáradhatatlanul járják a várost. Megéri, mert nagyon szép. 12 óra indulunk tovább Veli Losinj irányában. Sajnos még mindig motorral. 14 óra 30 Végre feltámadt a szél, de Veli Losinj felől. Feltettem a kérdést: Veli Losinjba motorozunk, vagy vitorlázunk helyette. 7:1 arányban a vitorlázás győzött. Kihúztuk a vásznakat és usgyi! Csak úgy száguldott a hajó. 16 óra Gyengült a szél, az Ilovik-sziget mögött megálltunk fürdeni. Fél óra fürdés után a gyengülő szélben először vitorlával, majd motorlázva haladtunk délkelet felé. Az őrségek közben szabályosan váltogatták egymást, a kadétok egyre ügyesebbek lettek. 19 óra 30 Elértük a hajóroncsot. Körbevitorláztuk, megcsináltuk a szokásos képeket, majd irány a tengeralattjáró bunker. Ott fogunk vacsorázni, lecsót kolbásszal. A kolbász mennyisége kicsit túl van méretezve (3,5 kg), de nem kötelező megenni. Sajnos a bunkerban kikötött egy hajó, de úgy, hogy még véletlenül se férjen el mellette senki. Először kiakartam verni a balhét, aztán lemondtam róla. Inkább lehorgonyoztunk a bunker előtt. Itt a szél is jobban jár, meg a kopár betonfalak is lehangolóak. Aki meg akarja nézni, az kimehet vacsora után csónakkal. Úgyis meg kell várni a sötétség beálltát a következő oktatatási programhoz, a navigációs szlalomhoz. A cockpitban jóízűen elfogyasztottuk az igen ízletes vacsoránkat, hozzá jó bort ittunk és a Creol andalító zenéjét hallgattuk. Utána kimentek páran megnézni a bunkert. 21 óra Megmutattam az éjszakai hajózás útvonalának tervezési módszerét, csináltunk egy áthajózási tervet is: ez egy puska, amiben feltüntettük, hogy milyen irányban mennyit kell hajóznunk, és a fordulópontokon melyik világítótornyot hogyan kell látni. Ezt a szakaszt én a navigációs tanpályának neveztem el, mert itt nagyon jól be lehet gyakorolni az éjszakai navigációt az elkövetkező 10 mérföldön: induláskor 35°-ot kell kormányozni, és ebben az irányban megyünk 1,4 mérföldet. A fordulónál az 5 másodpercenként kettőt villanó fehér fényt 235°-os irányban kell látni. Ha ez megtörtént, akkor az 5 másodpercenként kettőt villanó zöld és a szabályosan villogó piros fény közé kell kormányozni. Ekkor az útirányunk 65° lesz. Addig megyünk ebben az irányban, amíg merőlegesen nem látjuk a zöld fényt ? és így tovább. Nagyon izgalmas, különösen a kadétoknak, akik szakaszonként váltják egymást, hogy mindenki gyakorolhasson. 23 óra 10 Sikeresen végigmentünk a tanpályán, a kadétok szépen vezették a hajót. Mindenki boldog volt, a sikeres hajózás után. Én is. Innen 2,5 órát megyünk még, mire a következő gyakorló helyszínre érkezünk: áthajózunk éjszaka a Kornát-szigetek között, ki a nyílt tengerre.

3. nap: hétf? ? Éjszakai hajózás a Kornat-szigetek között, Komiza, Kék-barlang, Zöld-barlang, Korcul
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kék-barlangban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kávézás Komizán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Komizai torony
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Kék-barlang ismét
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az ODYSSEUS iskolahajó a Zöld-barlang el?tt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Zöld-barlang
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A barlangászok
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
1 óra 30 Elértük a Katina-sziget északi részén lévő bójás átjárót, a Proversa-szorost. Csak a zöld és a piros bóják villogása látszik. Be kell állnunk az átjáró tengelyébe, amit úgy lehet megtalálni, hogy a jobb oldalunkon a 2 piros, a bal oldalunkon a két zöld bója villog. A közelebbi bóják magasabbak, a távolabbiak alacsonyabbak. Sikerült megtalálni ezt a helyzetet, és átsuhantunk a 15-20 méteres átjárón, majd irány a nyílt tenger. 2 óra Elmentünk a karcsú tornyú Sestrica (nővérke) világítótorony mellett, majd még dél felé hajóztunk 1 mérföldet, hogy eltávolodjunk a Kornát-szigetektől. Ezt követően reggelig 143°-os irányban fogunk hajózni. 2 óra 40 Arra ébredtem, hogy a hajónk élesen jobbra fordult. Kiszaladtam a cockpitba és azt láttam, hogy egy tanker felé közeledünk és hamarosan koccanunk. Rögtön kiadtam az utasítást: jobbra kezdve a fordulót álljunk be az eredeti irányunkba. Mikor háromnegyed kört leírva beálltunk a 143°-ba, kielemeztük a történteket: a tankhajó szinte teljesen szembe jött, majd balra kitért, noha neki ilyenkor jobbra kellett volna fordulnia. Igen ám, de ott voltak a szigetek, és nem akart beszorulni. Az őrségünknek ? látva a másik hajó manőverét nem kellett volna semmit sem csinálnia, és elmentünk volna egymás mellett. Ők sajnos az előírásoknak részlegesen megfelelve jobbra tértek. A tanker navigátora biztos sok szépet mondott a mi navigátorunk szüleiről, de szerencsére nem hallottuk. Én visszafeküdtem aludni és csak reggel felé ébredtem. Péterék mesélték, hogy hajnalban láttak egy közel 1 méteres tengeri teknőst. Sajnos nem fényképezték le. 11 óra Kikötöttünk Komizán. 12-ig maradtunk, majd városnézés, kávézás után irány a Kék-barlang. Ott csónakkal behajóztak a barlangászok. Azt hallottam, hogy nem tud megegyezni a bisevoi és a visi önkormányzat a barlangi belépőről, ezért nem szedi senki a pénzt. Így ingyen voltak bent a barlangászok. Balázs és N. Zoli kiúsztak a barlangból a hajóhoz. A Kék-barlangtól a Vis-sziget déli partjai mentén elmentünk a Szikla-kapuhoz: ez egy 6-8 méter széles hasadék, amely mögött egy gyönyörű öböl található. Én kétszer bedugtam a hajó orrát a kapun, hogy le tudják fényképezni. A Szikla-kapu után a Zöld-barlangot kerestük fel. Annyiszor elmentem mellette, de most mentünk be először. Gyönyörű. A barlangnak két bejárata van, de a fényt felülről kapja egy mesterséges, egy méter átmérőjű nyíláson át. Olyan a fény, mint a scifikben az UFOk fénye. Gyönyörű. Innen irány Korcula. Egy óra motorozás után megjött a szél, és végre ismét vitorlázhattunk. Korcula partjainál sajnos elült, először motorláztunk, majd csak tisztán motoroztunk. De legalább folytathattam az oktatást. Sötétre értünk Korcula keleti partjaihoz, ahol megtanítottam a radar használatát: áthajóztunk a szigetek között, csak radarral, váltott őrségekkel. 22 óra 30 Megérkeztünk Korcula kikötőjébe, ahol egy hely sem volt. A kikötői matróz elküldött minket. Végül is kiálltunk a daru alá, egy nagyon rossz helyre. Kikötés után felvettem a búvárszemüveget és lámpával lemerültem, megnézni a feneket. A kormánylapát alatt 20 centivel egy betonnal kiöntött autógumi volt. Ezért előrébb húztuk a hajót. Végül is megálltunk a part mellett.

4. nap: kedd ? éjszakai man?ver, Scedro, Hvar, grillezés és Milna
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Korcula
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Péter és Erzsi
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hagyományos navigáció
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A külső szines radar és chartplotter
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A térképasztal és a belső radar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
De utálom a halpucolást!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Szép tiszta lesz a hal
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hvar 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hvar 2
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sütöm a pleskavicát
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A többieknek csorog a nyáluk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oszi halai a grillen
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
0 óra 20 Hangos dudálásra és kiabálásra ébredtem. Egy 17 m hosszú, piros szín? motoros érkezett, a Mareska. A csendes kiköt? közepén lebegett és keresett valamit. Kimentem a fedélzetre, hogy lásson és mondja meg, mit akar. Nem szólt hozzám semmit, csak mérgel?dött. Attól tartottam, hogy a helyén állunk. De akkor miért nem mondja ezt? Jól láthatóan kerestek valamit. Kés?bb kitette a kapitány a segédjét, aki dúlva-fúlva elrobogott, de nem szólt hozzánk. Ha mondta volna, hogy ez az ? helye, rögtön odébb állunk. Tudom magamról, hogy mennyire dühös szoktam lenni, ha valaki Punatban beáll a helyemre. 0 óra 32 Visszajött a dühös segéder? a matrózzal és odamentek a kapitányhoz. A matróz rá akarta beszélni valamire ?t, de nem sikerült. Azzal fenyeget?zött a kapitány, hogy bekapcsolja a szirénát és addig bömbölteti, amíg ki nem köthet. Legalább is ezt értettem én a horvát szóváltásból. 0 óra 35 Odajött hozzánk a matróz és a dühös segéder? és elzavartak. Igazuk volt, rossz helyen vagyunk. Csak az a probléma, hogy Oszi és Attila kimentek a városba. El?ször a bocinkat akartam itt hagyni nekik és mi kiállunk majd horgonyra a marina el?tt. Kés?bb mégis úgy döntöttem, hogy visszük magunkkal és majd én visszajövök. Így is lett. 1 óra 05 A városi kocsmákat járom és keresem a fiúkat. A hajót lehorgonyoztuk N. Zolival, majd én kimentem egyedül a partra. 1 óra 20 Végre meg vannak, kicsit elázva ugyan. Remélem nem esnek be majd a vízbe. 1 óra 40 N. Zoli felhúzta a horgonyt, Oszi és Attila meglep?en jól bírták a gy?r?dést és átállunk a városi kiköt?be. 2 óra 3 perc Kikötöttünk a városi kiköt? nyugati oldalánál, és végre aludhatunk. Azt sajnálom, hogy nem vettünk fel vizet az el?z? helyen. Kicsit még beszélgettünk, majd lefeküdtünk aludni. A kabinom hátsó ablakából nagyon jól látszódott a jellegzetes korculai félbástya, behallatszott a harang id?jelzése, kellemesen h?vös volt és nagyon jó volt végre aludni. 7 óra 10 Oszival elmentünk halat venni. Sajnos csak kisebb sárga oldalcsíkos hal volt ma a piacon. Utána bevásároltunk és Oszi visszavitte a hajóra a cuccot én meg beültem az itteni kedvenc kávézómba dolgozni. 9 óra 54 Most kaptam észbe: 10-kor indulás, el fogok késni. Kihirdettem, hogy a kés?k 1 kör sört fizetnek, kivéve a kapitányt. Nem akarok ezzel élni. 10 óra 02 Mikor visszaértem, már járt a motor. ?Egy kör sörrel jövök!? hirdettem ki, tudomásul véve a késésemet. Indultunk is. Már nagyon sok hajó volt a vízen, és ilyenkor hosszú ideig tart a tankolás. Ezért azt kihagyva elindultunk Hvar felé. Útközben megállunk a Scedro-szigetnél fürdeni. 11 óra A Korcula-csatornában 6-7 csomós északnyugati szél fújt, ebben a ráér?k kreutzolgattak 3-4 csomóval. Sajnos nekünk menni kell. 12 óra Szinte teljes szélcsend van, és 32,5°C. Motorozunk. 13 óra 10 Megálltunk fürdeni a Scedro-szigetnél. A víz 25,6°C-os és kristálytiszta. Meleg van. 13 óra 50 Indulunk tovább Hvar felé. Oszi és N.Zoli hátul pucolja a halakat, ment?hevederben kikötve. 15 óra 45 Kikötöttünk Hvar-on. El?ször el akartak küldeni, megtudva, hogy nem akarunk itt aludni, de végül kidumáltam magam: fél ötig maradhatunk. Addig legalább feltöltöm a víztartályokat. 16 óra 30 Indulunk Milna felé. Sajnos megint motorozunk, nincs szél. Csak a Brac-sziget el?tt jött egy fuvallat, amit ki is használtunk. 19 óra 30 Lehorgonyoztunk majd pleskavicát és halat grilleztünk. Nagyom finom volt. A grillezés után bementünk Milnára aludni. Ahol kikötöttünk, ott mellettünk állt egy SunOdyssey 52.2-es és egy Beneteau 50-es. A GibSea 51-es és a másik két hajó közül kellett tavaly ?sszel választanom, milyen hajót is veszünk új iskolahajóként. Tüzetesen megnézegettem a hajókat, hasonlítgattam ?ket és most is a GibSea 51-es jött ki gy?ztesként. Megnyugodtam: jól választottam.

5. nap: Split, radarozás a Krk-folyón, Skradin
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kadétok a kötél végét (és az újjukat) égetik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
ODYSSEUS Splitban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ezt a képet Rejzikének küldjük
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Split
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Milna, reggel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Megtanulják a legfontosabb csomókat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zoli kötelet fon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Balázs sem tudja még: átférünk-e a híd alatt.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Én is nagyon agódom, de kellő gondossággal mindent megteszek a károk elhárításának érdekében.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Persze a többiek is.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó megmentői
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Skradinban
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
6 óra 30 Megkezd?dött a jövés-menés a hajóban. Kés?bb N. Zoli és Oszi elmentek a hajópapírokért és elindultunk 7 óra 10-kor Splitbe. Csendes, nyugodt reggel van, a szél nem fúj, de már most már érezni a nap tüzét, amit még a hajnali pára id?leges tompít. 9 óra Megérkeztünk Splitbe. Péter szépen kiállt a hajóval a partfalhoz, a kiköt?kapitányság el?tt. 10 óráig szabad program, utána indulás Skradin felé. 10 óra Indulunk. Ismét szélcsend van, viszont nagy a meleg. A kötélmunkák gyakorlása következik most a program szerint. El?ször a csomókat tanítom, majd azt követi a kötélfonás, a piumbálás. Ezt a Dunán és a Balatonon fuxolásnak hívják. Remélem mindenkinek sikerül. 13 óra 30 Mostanra végeztünk, közben persze a hajó ment, közeledünk Primostenhez. Remélem átférünk majd a sibeniki híd alatt! 16 óra 40-ig lesz apály, addig kell átjutnunk. Közben meg akarok állni fürödni is. 14 óra 40 Lehorgonyoztunk a Zlarin-sziget mellett, a kristálytiszta vízben. Rajtam kívül mindenki fürdött. Majd innen elindulva csak a radart használva hajóztunk fel a Krk-folyón. El?ször N. Zoli és Kati kormányozták a hajót, Péter és Erzsi pedig megfigyel? volt. Szépen betaláltak a folyóba, pedig ez egy elég nehéz feladat, a sok jellegtelen radar jel miatt. Utána Péter és Erzsi jött, K. Zoli megfigyel?volt és persze a többiek is. Nekik az okozta a problémát, hogy 3 hajó jött szembe, de ügyesen megoldott. ?k is szépen hajóztak, noha néha a lányok fent sikítoztak, hogy ?neki megyünk a falnak!? meg: ?Jobbra!?, de nem mentünk neki. ?k is ügyesek hajóztak. Osziék bekanyarodtak a híd el?tti célegyenesbe. Ezt követ?en el?készültünk az árbocdöntéshez. Mérlegeléssel kezdtük: Attila és Péter voltak a nyer?k: ?k váltak N. Zolival a hajó megment?ivé. Aztán mindenki felvette a ment?mellényt, Attila és Péter beült a bocmanszékbe és kilógattuk ?ket a víz fölé. Nem d?lt eléggé a hajó, ezért egy köteg vizet is kiakasztottam hozzájuk. Még így is kevés volt, ezért gyorsan felhúztuk N. Zoli a szálingra, hogy onnan jobban látszik: átférünk vagy nem. Hála a közös er?feszítésnek, sikerült. Átfértünk. Köszönöm nektek, fiúk, a hajó megment?i cím birtokosai lettetek! Utána felhajóztunk szintén radarral Skradinig, kisebb-nagyobb kalandok árán. Egyszer 5 méterre álltunk meg a sziklafaltól, mert rosszul volt beállítva a radar. De megálltunk. N. Zoli szépen kikötött Skradinban a marina recepciója el?tt. Kisvártatva jött egy osztrák, aki mellénk beállva bemutatta, hogyan lehet elrontani a kikötést. A 6 órás járattal Balázs, Kati és N. Zoli felmentek a vízeséshez, a többiek a városkában sétáltak. Én beültem egy árnyékos helyre és jó zenével, finom fröccsel stimulálva a naplóí rásban támadt restanciáimat dolgoztam fel. Ahogy ezt a T. olvasó látja, egy nap nekem 2-4 órás munkát jelent. Nem mindig van id?m és er?m hozzá. De a visszajelzésekb?l azt t?nik ki, hogy megéri. Az olvasók várják, s?t követelik a napi eseményeket. 19 óra 20 Most kaptam az SMS-t, hogy lekésték az utolsó hajót Zoliék. A többiek elmentek az Öreg Néne korcsmájába, én a naplót töltöttem fel. Közben talán 4á5 hajó érkezett magyarokkal. Köztük a Konok nev? Bavaria 44-esen ? amelyet B. Imre vezetett és a Jetto-tól béreltek ? egyáltalán nem volt nemzeti lobogó. Hogy lehet ilyen? Odaköszöntem neki, de bumfordi módon nem is fogadták a köszönésemet. 8 óra 40 Már nagyon éhes a csapat, ezért beültünk egy étterembe a kiköt?ben. Ahogy jött a pincér, a világjárók is csatlakoztak hozzánk. Vacsorára ketten grillcsirkét ettek, ketten polipsalátát, négyen pleskavicát, én meg rántott sajtot ettem. Utána elmentem az Öreg Néne korcsmájába és vettem egy üveg proseket (dalmát desszert bor) az esti beszélgetéshez. A hajón meggyújtottam az olajlámpást és bort iszogatva jót beszélgettünk, ezzel várva a a forróság enyhülését. A kabinomban 31,5° van még mindig. Reggel 6ákor indulunk, és irány a Kornat-szigetek szlalompályája, majd terv szerint kés? éjjel fogunk Mali Losinjba érkezüni 140-150 mérföld hajózás után.

6. nap ? radar-gyakorlat a Kornat-szigetek között, Mali Losinjba érkezünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készül a reggeli a Krk-folyón
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az I. ?rség radarozik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A II. ?rség radarozik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A III. ?rség radarozik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A IV. ?rség is radarozik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Balázs a kormánynál, amikor a feltakarójeles átjóban vagyunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Július 13, rekken? h?ség és a tengeri köd.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Estére felszállt a köd
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Grujica világítótorony RACON jele a lenti radaron
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Grujica világítótorony RACON jele a küls? radaron
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oszi mindenre felkészült
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
5 óra 55 Már mindenki készen áll, indulhatunk. A kiköt?ben minden csendes, csak néhány álmatlan lézeng. A motor beindítására a fedélzeten alvók közül néhányan felkapták a fejüket, de aztán visszafeküdtek. Indulunk. Mindenki szó nélkül teszi a dolgát: hátra kerül a csónak, a köteleket feltekerik, a pufferek a helyükre rakják, közben az els? csapat már radarral vezeti a hajót a folyón, persze a maximális sebességgel. A folyón végig száguldottunk, közben váltogatták egymást az ?rségek. A szél még alszik valahol (de hol?), a hajó meg hasítja a vizet. Olyan mint a Repül? Hollandi: senki sem áll látszólag a kormánynál, mégis követi a folyó kanyarulatait a hajó. 7 óra 35 Kiértünk a folyóról, irány a Kornát-szigetek ahol folytatódik a radarozás. Addig megreggelizünk. Sajnos még mindig teljes a szélcsend. 10 óra 10 Elértük a Vela Kurba-szigetet, és innen kezd?dik a radar vizsga: a térképre berajzoltam a rottát, egy girbe-gurba vonalat, amely körbe öleli az apró szigeteket, zátonyokat, és amit pontosan követni kell. Mindenki kétszer kerül sorra a következ? négy órában. 14 óra Vége a radar vizsgának. Mindenki megfelelt végül, de azért a kezdetben voltak gondok: nem tudták pontosan azonosítani, hol is vagyunk a váltás után. Erzsi nagyon segített nekem félni. De kisebb bizonytalanság után már minden rendben volt. A második körben már semmi dolgom sem akadt. Ügyesek vagytok, kadétok! Közben megálltunk fél órát fürdeni a Mana-szigetnél, amelyre egy német filmes cég a hatvanas években egy görög falu romjait építette, de elfelejtette lebontani. Minden esetre hangulatos látvány! A Kornat-szigetekt?l a feltakarójeles átjáróval búcsúztunk: azt is meg kell tanulni, hogyan is kell az ilyenen áthajózni. Utána megpróbáltunk vitorlázni a szembe szélben. A sebességünk 4-7 csomó között változott. Másfél óra után 3 mérfölddel kerültünk közelebb Mali Losinjhoz, ami még mindig 54 mérföldre van. Most már eleget vitorláztunk, így elindulhatunk a kiköt? felé, ahogy az öreg és a fiatal kandúros vicc poénja is mondja. A kadétok már a GPS-et programozva vezetik a hajót. Most már az elektronika megismerése folyik. Kés?bb az oktatási program hiányzó pontjait vettük át: a különleges helyzeteket, a horgonyzást, a horgony kiszabadítását, stb. Közben leereszkedett a köd: 500-600 méterre csökkent láthatóság, a nappal szemben. Mindez június 13-án, 32,4°-os melegben! Vacsorára milánói makarónit készített Attila, amit jó íz?en befaltunk. 22 óra 10 Már teljesen besötétedett. A cockpitba felkötöttem a viharlámpát, annak hangulatos fényénél beszélgetünk, miközben leszáll szép csendben az éj. 23 óra 30 Attila kikötött a hajóval Mali Losinjban, oldalt a f?téren. Meglep?en kevesen vannak most. Biztosan a szombat este miatt. A charterosok még nem jutottak el idáig, hiszen ma délután vették csak át a hajót, és az apartmanokban is ma volt a váltás. mi beültünk egy cukrászdába és egy órát beszélgettünk még.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től