MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Kapitány Tréning Ithakára
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Kapitány Tréning Ithakára2003.06.25. - 2003.07.05.

151. út
Leugrunk 10 nap alatt Ithakára és vissza Punatba.

Üzenet a hajónakRészletes napló

1. nap: szerda ? behajózás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajó belülr?l
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Punati kiköt?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A mólón
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
16 óra 20 Megérkezett a teljes csapat. 32,3°C meleg van. A tengervíz h?mérséklete 26,4°C az öbölben. Mindenki küszködik a meleggel. A kabinok elosztása a következ?: orrkabinban Tamás és Attila, a jobb els?be Bandi és Misi, a bal els?be Zoli és István, a jobb hátsóba pedig Palkó és Gyuri került. A kapitány a bal hátsóban van mindig. 18 óra. Sikerült mindent elpakolni, pedig el?ször ez kilátástalan feladatnak t?nt, de szerencsére elég nagy a hajó. Istvánék elmentek hajót nézni, a többiek pedig fürödtek. 19 óra 30 Letöltöttem az Internetr?l a szél el?rejelzést. Ennek alapján f?leg motorozásra számíthatunk, sajnos. Id?nként lesz ugyan 10-15 csomós szél, de több napos kifújt, vitorlázásra alkalmas szelünk nem várható. Holnap reggel ugyan 20 csomós bórával fogunk kezdeni, de 12-re el fog állni. Így minden adott, hogy Ithakába jussunk hétf?re. Sajnos nem tudtam lepecsételni az utaslistát a köt?kapitánynál, mert ma nemzeti ünnep van Horvátországban, ezért zárva volt a hivatal. Így holnap reggel 8ákor indulunk. 21 óra kicsit szétesett a csapat: a többség elment az étterembe vacsorázni, a többiek meg a hajón hideget ettek. 23 óra 30 Megjött a bóra, csak úgy süvít.

2. nap: Csütörtök - elkaptuk a bórát, Ember A Vizben gyakorlat, éjszakai vihar
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
István készül az Ember A Vízben gyakorlatra
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Két perc alatt 0,23 mérföldre, vagyis 425 méterre távolodtunk el Istvántól.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A nyíl mutatja, hol kellene látnunk István 2 perc hajózás után.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Pihen? Veli Losinjban, ahol a kocsma falához kötöttünk ki.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajóroncs: ez a kapitány nem a Jacht Akadémián tanult!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Esti hangulat a fedélzeten
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Naplemente
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az ?rség vezeti a hajót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Palkó és Misi a konyhánál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Bandi
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gyuri vacsorázik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az éjjeli viharban 50,7 csomós (94 km/h) valódi szelet mért a m?szer. Megúsztuk?
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
2.nap: csütörtök ? hajózás bórában, mentési gyakorlat, Veli Losinj, hajóroncs, éjszakai hajózás a nyílt tengeren 8 óra 10 Indulunk. Süvít a bora, de nekünk kedvez? irányból jön, ezért még a kiköt?ben kibontjuk a génuát és azzal suhanunk ki az öbölb?l, miközben Attila kormányozza a hajót. Kint a szintén jól fúj a szél, hamarosan a nagyvásznat is kihúztuk. A hajó repeszt, sebességünk 9-10 csomó közötti. A szél pedig 16-22 csomóval fúj. Sajnos ez csak legfeljebb délig fog tartani, addigra számításaim szerint a szél is eláll, de mi is kijövünk a bórás területr?l. 10 óra Még száguldunk, de már a hullámok is megn?ttek. Sajnos egy társunknál felülkerekedett a tengeri betegség, de h?siesen t?rte a megpróbáltatásokat. Nagyon kellemesen vitorláztunk ezt leszámítva. 12 óra körül elértük a Damjan-fokot, ahol már majdnem egy éve tilos a horgonyzás, víz alatti tevékenység és ezt naponta háromszor be is mondják a rádióban. Vajon miért? Semmi sem történik azóta sem ? látszólag. Viszont a szél jelent?sen legyengült, motort kell indítanunk. Irány Veli Losinj, ahol Zolinak kedveskedve a kocsma falához kötünk ki. Közben István elvállalta a próba baba szerepét és felvette a ment?mellényt. Majd beugrott a vízbe. A GPS-en megjelöltük ezt a helyet, hogy mindig tudjuk, hol van. Nagyon tanulságos volt. 2 perc alatt 425 méterre kerültünk, és a csendes tengeren csak akkor láthattuk meg a ment?mellényt, amikor az a hullámocskák hátán kiemelkedett. Ha nem tudnánk, hol kell keresni, akkor csak a vak szerencsén múlt volna, hogy meglássuk. Remélem a többiek elgondolkodtak ezen. 14 óra Gyuri kikötött a partfalhoz. Valahogy nem olyan elegánsan sikerült, mint ahogy általában, de azóta sem értem az okát. Gyuri persze mindent jól csinált, de mégis, valami nem stimmelt, mert rá kellett segíteni a végén az orrsugár kormánnyal. Talán egy víz alatti áramlat tolta meg a hajót? Minden esetre beültünk a kocsmába. Ki sört ivott, ki bort, de mindenki evett is valamit. Még a tengeribeteg társunk is ebédelt. 15 óra 45 Indulunk dél felé. Az Oruda-szigetnél fürdést terveztünk, de közben ismét megjött a szél, és inkább vitorláztunk. 17 óra Eddig tartott a szél és a vitorlázás. A Silba-sziget Sv. Ante öblénél járunk, itt lehorgonyozunk fürdeni. Mellettünk egy 45 lábas charter hajó 40 percen át próbálkozott, de nem sikerült, nem fogott a horgonya. Lemerültem a fenékre, felhoztam egy sonkakagylót, majd ellen?riztem a hajócsavaron lév? kötélvágót. Sajnos a forgó kés egyik csavarja elveszett. Megpróbáltam a pót csavarral helyettesíteni, de valahogy nem tudtam becsavarni azt. Különben is, egy ugyan ilyen csavar volt benne. Indulás után rögtön megrendeltem azt Angliából, remélem, mire visszaérünk Punatba, addigra megérkezik az is. 19 óra 20 Elértük a hajóroncsot, amely nem került jobb állapotba, az el?z? látogatásom óta. Majd ezt követ?en kimentünk a nyílt tengerre és ott Vis-sziget felé fordultunk. Észak fel?l nagy zivatar felh? látszódik: jön a hidegfront. Vacsorára lecsót melegít a konyhaszolgálat. 21 óra 40 Jelent?sen leesett az akkumulátorok feszültsége. El?ször arra gyanakodtak Ámonék, hogy a nagy melegt?l elpárolgott a víz az aksikból. Leellen?riztük: minden rendben. A legnagyobb fogyasztók a navigációs világítás. Kés?bb sokszoros mérések alapján az látszott valószín?nek, hogy nem voltak teljesen feltöltve az aksik és a h?t?k, valamint a navigációs fények leszívták a töltést. Körben mindenütt villámlik. A szél er?södik, vitorlát húztunk, noha látványosan közeledik a vihar. Terveink szerint holnap reggel kilépünk Vis-szigetén Horvátországból, majd másfél napot hajózva szombat éjjel megérkezünk Korfura. Ott belépünk Görögországba, majd vasárnap estére Ithakába hajózunk. meglátjuk, sikerül-el.

3. nap: Péntek ? Viharba kerülünk Vis-sziget el?tt, kilépünk Horvátországból Vis-en. MAYDAY RELAY je
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Visen
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Attila tervezi a rottát
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A 2 perces riadó eredménye
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az éjszak nyugodtnak indult. Szépen hajóztunk az egyre er?söd? szélben. A villámlás egyre közeledett, majd 5 óra körült elállt a szél. Behóztuk a vitorlákat, motorozunk. 5 óra 15 Megjött a vihar, szerencsére hátulról. A rádióban reggel óra jelezték a nevere lehet?ségét, most ért el minket. Kezdetben a szél csak 30-35 csomós volt, majd egyre er?södött. A leger?sebb széllökés 50,7 csomós, vagyis 94 km/h volt. Az es? zuhogott, az ?rségnek megkegyelmeztem és bejöhettek kintr?l. Szegények így is b?rig áztak. Lentr?l a térképasztaltól vezették a hajót. Az er?s es? miatt a radar is elég rosszul látott. Aztán 25-30 perc múlva csökkent az es? és a szél is. 8 óra 20 Egy MAYDAY RELAY jelzést adott le a Split Rádió. A Pallagruza-sziget közelében egy azonosítatlan hajó MAYDAY jelzést adott le és azonnali segítséget kért. Nem adta meg a koordinátáit, a nevét, a veszély jellegét, semmit. A Spliti Kiköt?kapitány elrendelte az arra járó hajóknál a fokozott figyel?szolgálatot. Bárki bármit észlel, azonnal jelentenie kell. Mi is arra fogunk elmenni délután. Ha egy gondatlanul nagy vitorlát fent hagyó hajóra rátört az 50 csomós nevere, akkor érdekes dolgok történhetnek? 9 óra 20 Csendes, félig felh?s id?ben érkeztünk Visre, ahol megtankoltunk, majd a parthoz álltunk. Ezt követ?en 10 perc alatt kiléptünk. Minden ment mint a karikacsapás. A Lucka Kapitány elvette a meggépelt utaslistát, lepecsételte azt meg a horvát hajózási engedélyt, majd irány a rend?rség. A rend?rök már vártak a hajónál, így náluk is 5 perc alatt végeztünk. Közben el kezdtük tölteni a víztartályokat, de nagyon lassan folyt a víz. Beültünk egy kávéra, majd fél 11-kor elindultunk Kék-barlang felé. 11 óra 20 Megérkeztünk a Kék-barlanghoz, ahol nagy hullámzás várt ránk. Sajnos már ismét szedte az öreg a lóvét: 20 kunát fejenként. A barlangász csapat beevezett a csónakban a barlangba, de Attila, István és Tamás kiúsztak a barlang tengeri bejáratán. Erre az öreg persze el kezdett hisztizni, pedig még egy doboz hideg sört is kapott. A barlang túra után ráálltunk a 142°-os irányra, amelyen holnap este 6-ig fogunk hajózni. Akkor megközelítjük az aknazárat, majd 20°-ot jobbra kanyarodunk, a Korfu-csatorna felé. A fokozott figyel?szolgálat semmit sem talált, pedig 16 mérföldre mentünk el a Palagruza-sziget mellett. Ha valóban itt történt a hajótörés, akkor az áramlat már északra sodorhatta a darabokat. 16 óra 24 Ismét úszó tárgyat láttunk, de szerencsére ez csak egy sárga nejlon zacskó volt. Szélcsend van, a kabinban 19,5°C van, Korfu még 248 mérföld. Elkezdem a csillagászati navigációs oktatást. 18 óra 20 A Best of Communism? CD-re mulatunk. Itt legalább nem hallja rajtunk kívül senki. 18 óra 30 Betettem a 2 perces riadó CD-t. Csak Zoli volt az egyedüli, aki nem készült el: nem vette fel a pólóját. Ha ezt leszámítjuk, akkor sikerült. Mindenki nagyon gyors volt. 18 óra 40 Elértük a térkép szerint a 200 méteres vízmélységet. Innen kezdve az Adria folyamatosan mélyülni fog, egészen 1190 méterig. 18 óra 50 Attila látott egy úszó tárgyat, távolról aknának, t?nt, de azért odamentünk. Egy nagy fekete m?anyag bója volt az. Teljes szélcsend van, csak a holthullámok mozgatják a hajót. 21 óra Megterveztük a csillagok mérését, sajnos a párás horizont miatt csak 3-3 csillagot tudtunk mérni.

4. nap: szombat ? hajózás a nyílt tengeren, úszkálunk a delfinek között.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csillagászati navigációs mérések
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Delfinek 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Delfinek 2
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Az éjszaka nyugalmasan telt. A szél szinte nem fújt, az ?rségek fegyelmezetten, az el?írt rend szerint, ment?mellényben és hevederben vezették a hajót. Éjfélt?l kett?ig Gyuri és Pali, 2-4 óra között Attila és Tamás, 4-6 óra között Misi és Bandi, majd 6-8 óra között István és Zoli vezették a hajót, majd újból Gyuriékra került a sor. És ez így megy tovább, amíg Ki nem kötünk Korfun. 10 óra 12 A Firenze fúrótorony mellett járunk. Többször is láttam már, de sohasem kerültünk ilyen közel hozzá. Nagyon érdekes ez a ?fúrótorony?. Egy vastag cs? van levezetve a tengerbe, amihez úgy t?nik, mintha egy 200 méter hosszú hajót hegesztettek volna hozzá. A hajó teljesen normális, látszólag bármikor útra kelhet. A hajó a hullámzás irányában állt, így minden valószín?ség szerint körbe fordulhat. Szinte teljes szélcsend van, de párás nagyon a leveg?. Elég nehéz most csillagászkodni, mert nagyon elmosódott a horizont, így nehéz pontosan hozzáilleszteni a Nap korong alsó szélét a méréshez. Nagyon meleg van, a tengervíz 29,4°C-os, a kabinban 31°, kint a cockpitban is 30,5° van, de ott legalább a menetszél fúj. Tegnap nagyon jó volt a konyhaszolgálat, (Zoli) de reméljük ma is legalább ilyen lesz, Istvánnal. 12 óra 47-kor delelt a Nap, azt a két szextánssal Attila és Misi mérte meg a delelést. Sajnos nem nagyon sikerült, a rossz horizont miatt. 14 óra 24 Egyszer csak balról elölr?l, Albánia irányából delfinek jöttek. Kezdetben csak 1-2 állat ugrott ki a vízb?l, majd egyre többen lettek. Végül 30-40 f?re becsültük a létszámot. Sokan a hajóval keltek versenyre és az orrban ugráltak. A kristálytiszta, csendes vízben nagyon jól láttuk ?ket és ?k is minket. Gyakran a hátukra fordultak, majd így lestek minket. A fiatalok ki-kiugráltak a vízb?l, hogy produkálják magukat. Megállítottuk a hajó motorját és úgy lassultunk. Erre zavarba jöttek, és össze-vissza kezdtek úszkálni. Amikor már majdnem megálltunk, Attila beugrott hozzájuk. Sajnos a csobbanástól megijedtek és szétrebbentek. Nem mentek messze, de már az álló hajóhoz nem úsztak vissza. Így nekünk kellett odaúszni. Nagy keletje lett egyb?l a búvárszemüvegeknek! Akinek jutott mindenki beugrott a delfinekhez! A vízben szépen lehetett hallani a kiáltásaikat: nagyon magas hangon leadott füttyöket. Odaúsztunk hozzájuk, de 5-8 méternél nem engedtek közelebb magukhoz. Fél óra fürdés után elindultunk. Ahogy mozgásba jött a hajó, azonnal oda?sztak versenyezni velünk, de 10 perc után megunták, és el?sztak. 18 óra 02 Elértük a fordulópontot, most már egészen közel járunk az aknazárhoz, csak 5 mérföldre van balra. Korfu városba éjjel kett?re érkezünk. 19 óra 10. Most vagyunk a legközelebb az aknazárhoz: 2,1 mérföldre. Persze szerencsére semmire sem láttuk bel?le. Mindig megkérdezik, menyire valódi az aknazár? Nem tudom. A térképek jelölik, az összes pilotkönyv megemlíti a veszélyes voltukat, a GPS térképeken is feltüntetik, a nagy hajók is kikerülik? Én hiszek nekik. Nem szeretnék egyetlen aknát sem találni. Közeledünk Korfuhoz. Már látszik a sziget. A leveg? nagyon párás, a tenger is leh?lt 26,4°-ra. 21 óra 30 Hátulról jött egy komp. Az automata radarral meghatároztuk a sebességét: 28 csomó. Hát mi nem tudunk vele versenyezni, az biztos. Kiadtam az utasítást: most, hogy sötét lett, fokozottan figyelni kell a radaron balról (Albánia fel?l) jöv? gyors radarjelekre. Nem szeretnék kellemetlen helyzetbe kerülni, f?leg nem váratlanul. 22 óra 35 Szörny?, hogy mi megy a rádióban. Idétlenül mekegnek, bégetnek, nyávognak a 16-os csatornán. Aztán a szokásos MARIÓZÁS is megy, na meg a ?Filipinó manki? jelleg? szöveg. Egy orosz mondat hatására a ?ruszkije pedarazi?, nem éppen hízelg? mondat hallatszik többször, több helyr?l, több hangon. Na meg a káromkodások tömkelege. Elrettent? példaként felvettem magnóra vagy 10 percet: így hágják meg a rádiózás szabályait. 24 óra Közeledünk az albán partokhoz és ezzel a Korfu-csatornához, ahol délre fordulva remélem baj nélkül kiköthetünk fél kett? körül Korfu városban. A holnapi terv: belépünk Görögországba, majd leugrunk Ithakáig, utunk legdélibb pontjáig.

5.nap: vasárnap ? Korfu, és a varázslatos Paxoi
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
István a térképnél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Paxoi nappal
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A paxoi-iak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Paxoi by night
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
1 óra A fedélzet csurom víz, mindenütt csöpög a lecsapódott pára. Több nagy komp száguldott el mellettünk, de szerencsére biztonságos távolságra. Még fél óra a kiköt?ig. 1 óra 35 Kikötöttünk Korfu városban. Az ismer?s aknaszed? hajó most nem volt ott, csak egy SunOdyssey 52-es és egy nagy katamarán állt a part mellett. Ismerve a hullámviszonyokat, inkább horgonyon és farral álltunk a parthoz. Punattól 470 mérföldet jöttünk idáig, kevesebb, mit 3 nap alatt. A görögországi megérkezésünket egy üveg pezsg?vel ünnepeltük. Már majdnem 3 óra van, amikor végre lefekszünk. 7 óra 20 Többen ébredeznek, így én is felkeltem, majd Attilával és Palkóval elmentünk belépni. A vámos most csak 30 eurót kért a transitlogért (a görög hajózási engedélyért), a múltkori 70 eurót nem kellett kifizetni. Utána a portpolice lepecsételte a transitlogot, elmentünk a police-hoz, aki bepecsételt az útleveleinkbe, majd kész is voltunk. mi voltunk idén az 51. sorszámú transitlog tulajdonosa, vagyis az 51. belép? hajó, június 29-én. Nem nagyon mozognak a hajók az Adriáról Görögországba. Ezt követ?en vártuk a benzinkutast, hogy megtankoljunk és vizet vegyünk fel. Kés?bb jutott el a tudatomig, hogy ma vasárnap van. A hajón valahogy teljesen másként múlik az id?. Itt az a fontos, hogy fúj-e a szél, mekkorák a hullámok, mennyi vizünk van, meddig elég a gázolaj, hol tudunk friss kenyeret venni, hol fogunk éjszakázni, ha egyáltalán fogunk ? vagyis az élet valóban fontos dolgaival vagyunk elfoglalva és nem a virtuális problémákkal: határid?, f?nök, beosztott, ígéretek, elvégzend? és el nem végzett feladatok, hétköznap ? munkaszüneti nap ? vasárnap, stb. Amikor azonban a két viszonyítási rendszer találkozik, mindig megdöbbenek. Ma is. Szerencsére Attila talált egy látszólag elhagyott vízcsapot, amely kisebb nehézség árán ?felfeszít?dött?, ezzel megoldottuk az egyik nagy problémánkat, a vizet. A gázolajat pedig elnapoltam: van tartalékban 20 liter, ha nagyon kell. Majd tankolunk, ahol tudunk. Így 12-kor indulunk tovább Paxoiba, majd onnan Ithakába. Gyuri meg akarta nézni Syssi kastélyát, de egyedül maradt és leszavazták ?t a többiek. Feltöltöttük a tartályokat, majd én és elmentem az óvárosba, egy kávézóba dolgozni. Nagyon hangulatos volt, az árnyas, kényelmes karosszék? vendégl?ben egy mézes joghurtot enni jegeskávéval és közben a számítógépen jó zenét hallgatva írni. Az utóbbi id?ben sajnos kevés alkalmam volt erre. 12 óra Mindenki a fedélzeten, indulunk. El?ször motoroztunk, majd az er?döt elkerülve el kezdtünk vitorlázni. A szél fél négyig fújt, majd be kellett indítani a motort. Kés?bb váltakozva ki-be húzgáltuk a vitorlákat, amint jött egy kis szél, indítottuk a motort, ha elállt. Így érkeztünk Paxoiba, ami Korfu után az els? sziget délre. Már évek óta szerettem volna megnézni, de valahogy mindig elmaradt. Sokszor elhúztam már e gyöngyszem el?tt, de most végre eljutottam ide! Gyönyör?! Egy kisebb sziget (Paxoi) öblében egy még kisebb sziget ?n?tt?, amelyeket egy keskeny, alig 30 méter széles csatorna választ el egymástól. Paxoi partjához kötve sok-sok jacht és csodálatosan festett görög halászbárkák, na meg egy csomó motorcsónak ringatózik a hihetetlenül átlátszó vízen. a városka mag egy gyöngyszem, a hangulatos sikátoraival, a zegzugos mólójával, a tavernáival, a f?téren álló templomával ? Nem gy?ztünk betelni a látvánnyal. A f?téren beültünk egy tavernába, rendeltünk egy korsó helyi bort Attilával, Bandival és Misivel, jól elbeszélgettünk. A szomszédos asztalnál a helyiek vígadtak: egy mandolinon játszott egy mosolygós, kövér görög és énekelt hozzá, pedig hangja az nem volt. A többiek nagyokat nevettek, majd ?k is énekeltek hozzá, pukkantak a pezsg?k, majd egy óra múlva már olyan magasra hágott a jókedv, hogy az újabb üveg pezsg?t már szétspriccelték nagy sikongatás közben. Szóval vasárnap délután így múlatják az id?t a paxoi-iak. Mikor visszamentünk az ODYSSEUShoz, akkor 4 hajóval odébb éppen gázolajat töltöttek egy kis tartálykocsiból. Rögtön lecsaptam rá, és 10 perc elteltével már a hajónkba folyt az olaj. A motor 2800-as fordulaton, 6,8 litert fogyasztott óránként. A boros brigád nassolt egy kis sonka konzervet, majd megjöttek a többiek. Megbeszéltük a benyomásainkat. Mindenki beleszeretett a városba. Ennek az lett az eredménye, hogy közös megegyezéssel itt maradunk, holnap reggel 6-kor indulunk tovább Ithakába. A boros brigádot kivéve a többiek el mentek vacsorázni, mi meg a hajóról fürödtünk a tengerben. Kés?bb bementünk sétálni a városba. Most éppen a f?téren írom a naplót, mézes joghurtot eszek, hozzá hideg citromos fantát iszok. Attila is idekeveredett, megírta a képeslapjait, evett egy tiramisut, majd utána rendelt egy tonhalas szendvicset. azt csipegeti, miközben egy vörös macskával barátkozgat.

6. nap, hétf?: viharos érkezésünk Ithakába
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ebéd Ithaka partjainál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
ODYSSEUS Ithakában
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ithaka, f?tér
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ithaka, étterem, hátérben álldogál az ODYSSEUS iskolahajó
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
6 óra A terv szerint indulunk tovább Ithakába. Elcsábultunk ugyan Paxoi varázsától, de azért mégis el kell jutnunk az Odysseus iskolahajóval Odüsszeusz országába, Ithakára. Csendes nyugodt a reggel, motorozunk. A párás id?ben hirtelen el?bukkannak a 27-28 csomós sebességgel száguldó kompok, amit persze a radarunk már jó messzir?l jelez. Azért jobb így hajózni, mint radar nélkül. 9 óra körül egy nagyobbak lettek az Olaszország fel?l érkez? holthullámok. A hajó jobban ugrált. A tengeribetegségre érzékeny társunk nem túl jól érezte magát. A két ülés között hátul leült a padlóra és szegény ott bóbiskolt egy kicsit. Ez az ugrálás egészen délig tartott, amikor is megkerültük a Levkas-sziget déli pontján képz? Dhoukato-fokot és mögötte egy csendes öbölben megálltunk fürdeni. A víz szörnyen meleg volt, 29,2°C! semmit sem h?sített. Sajnos a víz alatti él?világ pont olyan jellegtelen, mint a hasonló öblökben az Adrián. Fél óra fürd?zés után ismét útra keltünk, a párás távolban éppen látszó Ithaka felé vitorláztunk. Kezdetben csak lassan, 5-6 csomóval, majd kés?bb a szél er?södésével egyre gyorsabban. A sziget északi pontját, az Ioanis-fokot már 8 csomóval vettük. A sziget mögött a szél szokásos módon körbeölelte a szigetet, de nagyon pöffössé vált. Viszont a hullámok kisebbek lettek. Így hajóztunk a forró szélben dél felé. A Lias-fokot megkerülve, három órakor ismét megálltunk fürdeni. A víz itt is nagyon meleg volt, viszont a szél egy er?södött. Bandi egy nagyon finom ?feljavított? gulyáslevest készített, amit élvezettel befaltunk. 17 órakor indultunk Ithaka f? kiköt?jébe, Vathiba. Egy szál génuát húztunk csak, így is 10,34 csomóval mentünk, a pöffös forró szélben. A leger?sebb széllökés 38,2 csomó volt. és vitt a világ legismertebb szigete felé. Én nem tudom, a többieknek hogy fog tetszeni ez a hely. Én imádom, és mindig ünnep nap, amikor ide jövök. De nekem sajátos kapcsolatom van ezzel a hellyel. Homérosz a következ?ket írta Ithakáról: ?Phorküsznak van amott kiköt?je, a tengeri vénnek, Ithaka községében, két meredekfalu szirtje nyúlik a vízbe el?re, s az öblöt is ez veszi körbe, védi hatalmas habjaitól a goromba szeleknek kívülr?l: s odabent a hajóknak nincs kötelékre szükségük, ha elértek már kikötési helyükhöz.? Örömmel üdvözöltem a két meredek szirtet, amely a Vathi-öböl bejáratát örzi. Minden esetre 25-28 csomós szél süvített a kiköt?ben. Ez lenne az a hely, ahol nincs kötelékre szükség? Az persze igaz volt, hogy a hullámzástól védett volt az öböl. Elöször a f?tér mólóján kötöttünk ki. Tamás ügyesen kezelte Istvánnal a horgonyt és sikerült a méteres vízben 55-60 méter láncot lefektetnünk, hogy biztosan fogjon a horgony. A mólónál ugyan 30-40 centis hullámok törtek meg, de jól és biztonsággal álltunk. Ez volt az utunk legdélibb pontja: a szélességünk itt 38°21,9? N, a hosszúságunk pedig 20°43,6 E volt. Szicília legészakibb pontja, a Polero-fok is majdnem ezen a szélességen található. Ahogy kikötöttünk, kisvártatva megérkezett a kiköt?kapitányság motorcsónakja, és odajött hozzánk a tengerésztiszt, és mondta: menjünk át az oldalsó móló mellé, mert itt az er?s szél hatására feltorlódik a vízszint, és a móló víz alá kerülhet. Én hallgattam rá, pedig nagyon meg voltam elégedve a horgonyzással és a kikötésünkkel. A második menetben a viharos szélben átálltunk a partfal mellé. Mindenki tette a dolgát, nagyon jó a csapat! Mire mindennel végeztünk 7 óra volt. 8-ig szabadfoglalkozást rendeltem e, majd 8-tól közös vacsora. Én bejártam a kedves helyeimet, szétnéztem a boltokban, Odüsszeusz után kutatva. Az ismer?s boltostól megtudtam, hogy az általam keresett Odüsszeia konferenciák szervez? bizottsága hol lehet: a történeti múzeumban, vagy a kulturális központban. Minden év szeptemberében rendezik meg a konferenciát. Sajnos mind a két hely már be volt zárva. Nem baj, úgysem tudunk korán indulni a viharos szembe szél miatt. Reggel még futok egy kört. 8 órakor fegyelmezetten összegy?lt mindenkin a hajónál és közösen elmentünk vacsorázni. Gyurit sikerült egy kardhalra rábeszélnem, Attila hagyma pitét rendelt, a többiek helyi paradicsomos birkahúst rendeltek, amit birkapörkölttel azonosítottak amikor kihozták. Én fasírtot kértem, tsadzikivel. Most sem csalódtam, de a többieknek is ízlett a kaja. Hozzá helyi vörös és fehérbort ittunk, Bandi meg a helyi Mithos sört. Mindenki meg volt elégedve, csak Attila - az örök elégedetlen - lamentált egy kicsit. Vacsora után, 11 óra körül mindenki visszatért a hajóra. Én még kiültem a f?térre magamba szívni a hely hangulatát, ettem egy mézes joghurtot és nagyon élveztem a pillanatot. De jó lenne egyszer itt tölteni egy hetet!

7. nap, kedd: Sajnos vissza kell indulnunk Korfu felé, csodálatos vitorlázás és hajózás Levkas menté
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Regeli hangulata Ithakán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vitorlázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Levkas partjainál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Levkasi forgóhíd.
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
7 óra 30 Az ithakai f?téren joghurtos mézet eszegetek, jegeskávéval, és próbálom megállítani az id?t, hogy tovább élvezhessem az ittlétet. 8 órakor kinyit a történeti múzeum, talán most sikerül bejutnom. Csodálatos ez a reggel, csak a búcsúzás szomorúsága árnyékolja be. 9 óra A történeti múzeum csak a közelmúlt történetével foglalkozik, az ókorival nem. Minden esetre megtudtam, hogy az 1900-as évek elején 110 kereskedelmi hajóból álló flottája volt Ithakának. Mást nem. Viszont a megbeszélt id?ben mindenki a hajón volt és indulhattunk. El?ször az Athos-hegyhez vezetett az utunk, ahol Odüsszeusz palotája álhatott. Megmutattam a helyet, lefényképeztük, majd innen vitorlára kaptunk és irány Levkas város, a csatornával. 12 óra Csodálatos vitorlás élményben volt részünk: meleg, er?s szélben, aránylag kis hullámokon 9 csomó feletti sebességgel száguldottunk, gyakran 10 csomónál többet mutatott a log. A kormánynál nagy veszekedés volt, ki kormányozhassa a hajót. Nagyon élveztük a hangtalan száguldást. Aztán beértünk a Levkas-sziget takarásába, ahol csodálatosan fest?i sziklák között hajóztunk észak felé. Aztán megálltunk fürdeni a 29,2°-os vízben egy fest?i partszakaszon. Ezt követ?en egy óra körül elértük a Levkas-csatornát és ezen hajóztunk a Levkas város , csodálatos marinájánál lév? benzinkúthoz. Az Ecker Yachtingnak is itt álltak a hajói. Mi megtankoltuk a hajót, 400 liter vizet vettünk fel. majd szólt a benzinkutas: 4-kor (a mi id?nk szerint 3-kor) nyitják a hidat. Igyekeznünk kell, ha el akarjuk érni. Igyekeztünk is. A hidat négy ura után pár perccel lezárták, majd 2 perc alatt az úttestet összecsukva elfordították. Ezzel egy 30 méter széles csatorna keletkezett, ahol kényelmesen áthajózhattunk. A másik oldalt er?s szél fogadott a csatorna romantikusan kacskaringós északi bejáratánál. Azt írja err?l a pilokönyv, hogy a délutáni párásságban nagyon nehéz azonosítani a bejáratot, és er?s északnyugati szélben rémálom a behajózás a csatornába északról. Évente néhány jacht hajótörést szokott szenvedni. A szigetet elhagyva a 20 csomó körüli szélben reffelt vitorlákkal 8 csomó feletti sebességgel hasítottuk a vizet. A száguldás este hatig tartott, amikor elállt a szél és motoroztunk. Közben jó néhány 25-28 csomós sebességgel száguldó komp húzott el mellettünk, szerencsére jó távol. A terv szerint fél 12-re érkezünk Korfura, még megpróbálunk megvacsorázni. Közben én kiléptetem a hajót és indulunk is Dubrovnik felé. 21 óra 10 Csodálatos naplementében volt részünk: Korfu sziklás hegycsúcsai közé bukott le a Nap. Amikor megközelítette a horizontot, szabad szemmel is jól kivehet? napfoltot fedeztem fel. Ennek mérete a Föld átmér?jének a többszöröse lehetett, hiszen maga a Nap kb. 2 millió kilométer átmér?j?. Ahogy közeledett a horizonthoz, úgy t?nt, mintha megakadt volna a hegycsúcsokban, beékel?dik a sziklák közé, de valahogy mégis megúszta és le tudott bukni. Ezt követ?en a tengeren szétömlött a alkony sötét arany fénye. csodálatos volt. Még mindig nem tudok betelni a naplementével, noha csak idén ma van a 107. napom a tengeren. 23 óra 30 Bandi szépen parthoz állt Korfuban a hajóval. Terv szerint érkeztünk. Elküldtem Attilát keressen egy éttermet, én meg megpróbáltam kiléptetni a hajót. 0 óra 30 Egyenl?re 3:0 az állás, Görögország javára. Nincs kiköt?kapitányság, nincs vámos, nincs határ?r. Nem adjuk fel, tovább várunk. Viszont itt 24 órás szolgálat van. (Ha van). 0 óra 50 Jött egy vámos hölgy, aki azt mondta, hogy ha 30 percen belül visszahozzuk a transitlogot a kiköt?kapitánysággal lepecsételtetve, ? kiléptet. Menjünk el a f? irodába, tanácsolta. 1 óra 40 Most szabadultunk a f? irodából, az állás 2,5:0,5 Görögország javára. Az ügyeletes tiszt a f?irodában megnézte a transit logot és azt mondta, hogy mit itt voltunk 3 napot Korfun és fizetnünk kell 5,83 Euró illetéket méterenként. Összes 88 eurót. Nem értettem, miért. Amikor beléptünk ugyan itt, akkor semmit sem kértek t?lünk. Most a kilépésért kell fizetni? Igazából nem tudta megmagyarázni a dolgot, csak ismételgette még nálam is rosszabb angolsággal: ennyit kel fizetni Viszont Zakinthoson májusban csak 70 eurót kellett fizetnünk. Nem tudta megmagyarázni a dolgot, különösen a 15 eurót. Láttam, hogy nem jutunk dúl?re, itt fizetni kell. Nálunk 92 euró volt. Kés?bb még hozzáírt 15 eurót a 88-hoz. Ezt már végkép nem tudtuk kifizetni. A hajón persze volt pénz, automatából is kivehettünk volna. Most már csak sportból is alkudoztam vele. El?vettük a pénzt és ott számolgattuk el?tte. Hiába, csak 92 euró volt, közben nem szaporodott meg. Végül kértem, hogy úgy számolja ki a fizetend? összeget, hogy ebb?l kiteljen. Elmondtam továbbá, hogy ez az utolsó kapcsolatunk Görögországgal. Az elmúlt néhány napban nagyon sok szép élménnyel gazdagodtunk, de ez bizony nagyon elrontja az egészet, ilyen kellemetlen emlékkel fogunk távozni. Ez annyira meghatotta, hogy azt mondta: akkor fogjuk a pénzünket és mehetünk. Lepecsételte a transitlogot, a kiköt?i ügyeleteshez küldött. Én nem akartam eltenni a pénzt, de ? csak er?ltette. Azt mondta, ha megkérdezik, hol van a papír, amin befizettük ezt az összeget, mondjuk azt, hogy elveszítettük. Megköszöntem neki, majd eltettük a pénzt. A végén kezet akartam fogni vele, de úgy tett, mintha nem venné észre. Pedig biztosan látta a mozdulatomat. Olyan rossz érzésem volt ez után. Egyik oldalról biztosan fizetnünk kellett volna valamit, a másikról pedig nem kilépéskor, hanem belépéskor. Aztán hogy lehet, hogy Zakinthosban összesen 70 eurót fizettem májusban? Most meg? Szóval nem volt jó érzés. Minden esetre megkaptuk a pecsétet. Az ügyeletes tiszt megnézte a pecsétet, aztán a hajók ?fekete könyvét?, nem szerepelünk benne. Hát nem. Így kivezetett a listáról minket, beütött még egy pecsétet. Ezzel 2:1 változott az állás. Sajnos ez is maradt. A vámos hölgy közben hazament, a határ?r irodából pedig egy bántóan sípoló hang jelezte: még mindig nem jött vissza senki, hogy kikapcsolja. A barátságos tiszt szerint reggel 7-kor (helyi id? szerint, ami nálunk 6 órát jelent) már biztosan mindenki itt lesz. Amikor visszamentünk a hajóra, nagy volt a felháborodás, hogy nem tudtunk kilépni. Alig tudtam lecsillapítani a kedélyeket. Végül is, csak 2-3 óra veszteség ér minket: Semmi értelme sem lenne, ha hajnali 4-kor érkezünk Dubrovnikba. Persze éjjel fél háromkor az ember másként gondolkodik, mint reggel. 5 óra 30-kor elmentem a kiléptetést intézni: egyb?l 1:2 lett az állás a javunkra: azonnal elintéztem a vámost. De még mindig hiányzott a pecsét az útlevelekb?l. 7 óra 10 Most jött meg a határ?r. Egy 25 év körüli rossz arcú suhanc, aki valószín?leg átdorbézolta az éjszakát, meglógva a szolgálati helyér?l. Amikor kétszer is megemlítettem, hogy hajnali 2 óta várjuk, csak laposakat pislogott és hallgatott, mint ? a f?ben. Villámgyorsan benyomta a pecséteket, elvette az utaslistát, és már szabad is voltunk: 0:3 lett az állás a javunkra. Indultunk is azonnal. Csütörtök dél felé érkezünk Dubrovnikba, addig nem leszünk elérhet?ek.

8. nap Hajózás Dubrovnik fel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ilyen a világ szemüvegb?l nézve
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Misi méri a Nap magasságát
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készül a hajónapló, Attila narancssárágn látja a világot
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Pihen?ben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
?rségben 1.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
?rségben 2
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Szóval mégis sikerült elindulni! Irány az Adria! Korfu északi részén felmerült, hogy menjünk el megnézni a Sidari-sziklákat. Sajnos le kellett mondanunk róla, mert már így is feszített a programunk. Viszont itt értünk át a Jón-tengerr?l a hazai Adriánkra! Már csak az aknazárat kell kikerülnünk és megcélozhatjuk Dubrovnikot. Csendes id? van, gyenge hátszéllel. Motorozni kell, de a leveg? áll, nagy a forróság. 11 óra 20 Kieresztettünk a jobb és a bal oldalon egy-egy pecát. Remélem kifogjuk a bigfisht. Nagyon meleg van. Mindenki kókadt még az éjszakai kaland után, aki tud, alszik. Csak az ?rség viszi a hajót, Misi szorgalmasan méregeti a Nap magasságát, néha a távolban feltünik-egy-egy hajó. És semmi más nem történik velünk. A hajónk falja a mérföldeket, minden hullámmal közelebb érkezünk Dubrovnikhoz. 14 óra 38 Elértük az Aknapontot, ahol észak felé fordulhatunk. Log 726,3. Dubrovnik még 155 mérföld. Eddig Korfutól 10 méter pontossággal az ide felé vezet? nyomvonalon haladtunk, itt térünk el fokozatosan t?le. Az aknazár térkép szerinti szélét 600 méterre fogjuk 16 óra körül megközelíteni. Remélem jó a térkép. 15 óra 52 Most vagyunk a legközelebb az aknákhoz, de eddig nem szereztünk bizonyságot létükr?l. Remélem örök homályban marad a kérdés: vannak-e aknák vagy nincsenek. 17 óra Er?s és nagyon kellemetlen északnyugatról jöv? holthullámzás váltotta fel az eddigi nyugalmas hajózásunkat. Csak úgy d?löngél a hajónk, néha, nagyot csattanva belecsap az orrával a vízbe. De azért szépen haladunk. Kár, hogy nem fúj a szél. Vacsorára milánói makarónit ettünk. 21 óra A kellemes esti szél nem tudja kifeszíteni a ugyan a vásznakat, csak a nagy h?séget enyhíti. Mindenki feléled. 23 óra Csak az ?rség éber, a többiek pihennek. Holnap 12 óra körül leszünk Dubrovnikban. A bigfisht még nem fogtuk ki.

9.nap Érkezés Dubrovnikba, majd hajózás észak felé
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Dubrovnik, városfal
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kiköt?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sikátor
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Tükörképem
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
F?tér
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
F?tér az árkádok alól
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kadétok a f?téren
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mi lehet ennek a szobornak a címe
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A táblánál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A 100 métere motorcsónak
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Éjjel 3 ás 4 között volt a legkellemetlenebb a holthullámzás, akkor nagyon ugrálta a hajó. Reggelre azonban kijutottunk a hullámmez?b?l és így lecsillapodott a tenger. 8 óra Körülöttünk csak a tenger végtelenje. Ha nem hallgatnák az állandó rádiózást, akkor azt hihetnénk csak mi vagyunk a Földön. Néha nagy távolban a radar képerny?jén fel-fel t?nik egy-egy hajó, majd gyorsan 25-30 csomós sebességgel elhúz mellettünk. 9 óra valószín?leg ugyan azzal a delfincsapattal találkoztunk (Attila szerint), amelyikkel lefelé menet együtt fürödtünk, de most nem álltunk meg. A delfinek negyed órát kísértek minket, majd szépen elmaradoztak. Kár. Mi a part közelségének a biztos jele 2003-ban? Hát életre kelnek a mobiltelefonok! Jöttek is az üzenetek, ahogy bejelentkeztek a hálózatba! Ilyenkor a térer? még csak arra elég, hogy az SMS-ek megérkezzenek, de beszélgetni még nem lehet. Még legalább fél óra addig, hogy minden ki telefonáljon. Attilát kivéve, mert ? a ?zombifonját? csak este 8-9 között kapcsolja be. 11 óra Megérkeztünk Dubrovnik óvárosához. Befordultam a kiköt?be, ahol pár képet csináltunk és bepillanthattunk a város igazi szépségébe., majd egy sz?k fordulóval kijöttünk, mivel jött a menetrendszerinti hajó, és ketten már sz?ken lettünk volna. Ezt követ?en elhajóztuk a városfalak mentén, amelyek elrejtették elélünk a város igazi szépségét. Persze volt olyan id?, amikor ezek a falak a városlakók életét védték. 11 óra 30 Kikötöttünk Gruzban, Dubrovnik kereskedelmi-ipari kiköt?jében. A kiköt?kapitányságon bejelentkeztünk. Nagyon csodálkoztak a horvát Tengerhajózási Minisztériumtól kapott engedélyünk miatt, ilyet még nem láttak: egy magyar lobogójú hajó iskolahajóként m?ködhet? Pecsételés után pár perccel már egy rend?r egy vámtiszt és az ügyeletes kiköt?kapitány megjelentek a hajón és beléptettek minket. Nem úgy, mint Korfun! Aztán 15 óráig városnézés, majd indulunk tovább Korcula felé. Elmentem a helyi áruházba napozó matracot venni. Aztán vettem egy függ?ágyat is, amire olyan régóta vágytam. Ez után bementem taxival az óvárosba. Most is mint máskor, gyönyör? volt Dubrovnik. Korábban nem szerettem a várost, kicsit ?lakótelepinek? t?ntek a f? utca egyforma házai, de tavaly elég sokat voltam itt, hogy megismerjem a hely igazi hangulatát. Leültem a f?téren, irogattam, jó zenét hallgattam, többször integettünk egymásnak a várost néz? kadétoknak. Majd 3-ra mindenki a hajón volt és elindultunk volna, ha nem dobja keresztül a láncunkon a mellettünk álló másik hajó a horgonyát. Szerencsére feljött a lánc, így 2 percnél rövidebb id? alatt kiszabadítottam a horgonyunkat. Ki tudja a legegyszer?bb megoldást? ? kérdezem az olvasótól. Aztán a szemközti INA kútnál megálltunk tankolni. Nagyon sz?k hely volt, de az ODYSSEUS iskolahajó csodálatosan fordul a lecserél hajócsavarral. Kés?bb megálltunk fürödni a Dubrovnik bejáratánál lév? Daksa-szigetnél. Innen egy menetben irány Korcula! Megpróbáltam felszerelni a hajóorrban a függ?ágyat. Az els? kísérlet negatív volt: egyszer?en kiestem bel?le. Jól le is horzsoltam a könyökömet. Úgy látom, a függ?ágyban feküdni olyan, mint a biciglizés: meg kell tanulni azt is. Kés?bb, amikor már harmadjára tápászkodtam fel, rájöttem a hibákra. Ezt követ?en már élvezhettem a ringatózást. Annyira, hogy az oldalról érkez? holthullámok úgy belengették a hajót és a függ?ágyamat, hogy oldalra is ki kellett kötni. Fél óra élvezés után, amit az er?s napsütés miatt fejjel el?re folytattam, német beszédet hallottam. Valaki rádiózik talán? ? néztem körül. A beszéd egy er?sebb lett. Mi a fene? Aztán surrogás is hallatszott az egyre er?sebb és agresszívabb német beszéd mellett, amely most már ordibálássá változott. Jobban szétnézek: 5-6 méterre suhant el mellettünk egy 45 láb körüli német vitorlás, jobbról jövet. Kétszeresen is neki volt els?bbsége: jobbról jött és még vitorlázott is. Mi meg motoroztunk. Az ?rség nem vette észre! A német teljesen felháborodva üvöltöztek a hajójukon, rázták az öklüket. Igazuk volt. Még szerencse, hogy nem értek semmit németül, így nem flusztráltak. Kés?bb végigbeszéltük, hogy lehetett ez? Az derült ki, hogy 5 percre nem néztek fel, s a kreutzoló vitorlás befordult elénk. Az ?rség megszokta az elmúlt napok magányosságát és nem állt még át a part menti hajózásra. Szegény ?rség, annyira szégyellte magát! Mindegy, tanulság volt de megúsztuk. Nekem sem lett volna szabad fejjel el?re feküdnöm a függ?ágyban. Noha én nem érzem hibásnak magam, mert nem lehetek állandóan a fedélzeten, 10 napig. Erre van az ?rség kitalálva. Közben Gyuri barátom telefonált, Korcula délkeleti öblében vannak, és ránk várnak! Odamegyünk, nem nagy kitér?, legalább este egy jót radarozunk még.Közben folytattam az oktatást 21 óra Megérkeztünk Gyuriékhoz, akik egy Beneteau 50-est béreltek. Rájuk kötöttünk, majd nagyon örültünk egymásnak. Én is, hogy láttam, milyen a Beneteau 50-esen hajózni: nem fordul, kényelmetlen belülr?l, nagyon sz?k a fedélzete kívülr?l, az orrkabin csak kintr?l járható, a cockpit kényelmetlen. Szóval a mi hajónk sokkal jobbnak t?nik. Ezt Gyuriék is meger?sítették, akik 2 hete voltak 4 napot az Odysseus iskolahajón. Mikor az összes ital elfogyott, útra keltünk Korcula város felé. Elhajóztunk a Korculát keletr?l határoló szigetek között, radarral. Megmutattam a kadétoknak, hogyan kell ilyen viszonyok között hajózni. Érdekes volt, különösen, amikor a Vrnik-sziget közötti 30 méteres átjáró közepébe vezettem a hajót, radarral. 22 óra 45. Megérkeztünk Korculára, a városi kiköt?be. Fél 12-ig kimen?t adtam, aztán indulás. Mellettünk állt egy 25 méter körüli motorjacht, az elképzelhet? összes luxussal felszerelve. A másik oldalon egy hasonlós, csak 100 méter hosszban. Az milyen lehet? És vajon kié lehet? Mennyi a fenntartása? és csak úgy sorakoztak a kérdések, amire nem kaptunk választ. 23 óra 30 Mindenki a hajón van, Indulunk Punat felé.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től