MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Szeptemberi nyaraló túra
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Szeptemberi nyaraló túra2003.08.31. - 2003.09.06.

155. út
Reméljük még szeptemberben is jó lesz az id? és klasszul fogunk nyaralni.

Üzenet a hajónakRészletes napló

1. nap: vasárnap ? érkezés Punatba, behajózás. Az els? ?szi vihar.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A maximális szélsebesség
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ismerkedés a hajóval
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A lányok bent....
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A fiúk kint vígadnak a viharban.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Namiújság?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Elment az els? ?szi vihar. De mi vár ránk ezután?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajónk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Posszeidón ajándéka
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
6 óra alatt értem le a hajóhoz. Már 3 hete nem láttam, de már nagyon hiányzott. Alig vártam, hogy újra érezzem a lábam alatt az imbolygó hajómat. Most éreztem meg igazán, hogy már mennyire a szívemhez n?tt a hajó.
Az elmúlt 3 hét alatt megérkezett a sebességmér? jeladójához a garanciális csere alkatrész (a POD ? az interface). 10 perc alatt kicseréltem és újra m?ködött a log, van vízh?mérséklet adat és valódi szélsebesség is! Most már 10 000 mérföld van a hajóban! Szép teljesítmény Február közepe óta!
Ezen kívül beszereltem a megjavított 40 Amperes akkutölt?t, Ezzelvisszaállítottam az eredeti állapotot, minden kifogástalanul m?ködik! De jó!
13 óra 15 most fejez?dö9tt be az RTL Klubban a rólunk szóló 28 perces film vetítése. Csak úgy égett a telefon, annyian hívtak és gratuláltak nekem. Pedig a film Vandát, Vendelt és persze a többieket dícsérte. Én csak tettem a dolgomat. De szerintem is nagyon jól sikerült az egész. Pergó, dinamikus kell?en humoros és komoly volt.


******************************
Szolgálati közlemény:
Aki látta, írja meg a véleményét a filmr?l!
El?re is köszönöm!
Szolgálati közlemény vége.


******************************
14 óra Most déli szél fúj, 20-22 csomóval. A leveg? h?mérséklete 36°C. Nagyon meleg van.
A többiek 16 óra felé érkeztek meg, éppen az északról jöv? nagy viharfelh? el?tt nem sokkal. Egy velkamdrinkkel fogadtam ?ket és megmutattam a hajót. Mindenkinek nagyon tetszett. Még az utolsó pillanatban sikerült bepakolni, majd megjött a szélvihar. El?ször csak 20 csomós, majd 30 csomós szél rázta a hajót. Kés?bb még tovább er?södött, elérte a 40-et. Ekkor a szemközti mólón egy katamaránnak el?ször belekapott, majd kisvártatva kitépte a szél a rosszul felcsavart orrvitorláját és démonként elkezdte szaggatni. Szerencsére volt aki segítsen és gigászi birkózás után két darabban ugyan, de le tudták szedni a vitorlát. Közben a szél tovább er?södött, 50 csomós maximális széllökést mértem a kiköt?ben.
Kisvártatva az es? is megérkezett, és megitatta a kiszáradt földet. egy órával kés?bb a helyzet rendez?dött és beállt a szokványos bóra: 10-25 csomó közötti északkeleti szél, amely a hegyek fagyos leheletét hozza. A h?mérséklet 36°C-ról lezuhant 15°-ra. Hideg lett.
A többiek e vihar alatt bepakoltak, elrendezkedtek, majd Ervin felmelegítette az otthon elkészített gulyáslevest, amit jóíz?en befaltunk.
23 óra Már mindenki elcsendesült, az utazástól az élményekt?l és a tengeri leveg?t?l fáradtan mindenki alszik már.

2. nap: hétf? ? megkerüljük a Cres-szigetet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Viharos széllökésekkel ébredtünk. Sütött a nap. de süvített a kötelek között a bóra. Id?nként 35 csomót is elérte a szél sebessége. Remélem kés?bb csökkeni. fog a szél.
9 óra Reggelizünk. Körbe üljük az asztalt és jóíz?en faljuk Ákosék finom kenyerét. Indulást 11 órára tervezem. Addig a szél is csendesedik majd, és a reggeli is jobban elhelyezkedik addigra. Nem szeretném viszontlátni.
10 óra 25 Elkezdtem a beleset védelmi és biztonságtechnikai oktatást. Kicsit meglep?dtek a többiek és elbizonytalankodtak: minek kell megtanulni a rakéták használatát, a ment?csónak felfújásának módját, a segélykérést. Ennek ellenére figyelmesen hallgatták. Remélem ebb?l soha sem fognak semmit sem felhasználni.
11 óra Megjött Sezo aki beszámolt milyen kalandos hajózásuk volt a Börtön-szigetnél és mennyire nem volt a horvát vizsgás kapitányuk szakmailag a helyzet magaslatán. Hiába próbálkozott, az csak ostobán ragaszkodott a saját butaságához. Majdnem összetört a 10 méteres motorcsónakjuk, de megúszták végül. Még mindig nagyon er?s a szél. Le kellett cserélnem a boci kötelét, mert a múlt héten a saját kötélvágónk elvágta. Jól m?ködik ezek szerint.
11 óra 50 Elindulunk végre. A bóra még mindig süvít, de már csendesedik. Az ég beborult, a h?mérséklet 23°C. Kivitorláztunk a Punati-öbölb?l, majd nyugat felé vettük az irányt: meg kerüljük a Cres-szigetet és a Cres városban fogunk éjszakázni.
Nem volt valami kellemes az utunk. Hol feler?södött, hol legyengült a szél, ezért nagyon sokat és feleslegesen húzgáltuk a köteleket. id?nként eleredt az es? is, de csak szemerkélt, és aztán, mintha elszégyellte volna magát, el is állt, hogy kés?bb újra rákezdje. De otthon is nagyon rossz id? van, meg itt is. Kezdetben Karcsi kormányzott, aztán az utolsó 3 órában Ákos vezette a hajót.
19 óra Kikötöttünk a cresi marinában. Mindenki nagyon ügyesen tette a dolgát: János és Ákos kezelte a farköteleket, Ervin és Karcsi a két mooring kötelet kötötte le. Ügyesek voltak. Kés?bb elmentek a városba sétálni, és csak 9-re értek vissza.
22 óra Megkezd?dött a töltött káposzta lakoma: mindenki degeszre zabálta magát Elza költeményéb?l. Nesze neked korszer? táplálkozás!

3. nap: kedd ? hajózás viharban Mali Losinj felé. Új sebességi rekordot állít be Ákos
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggelizünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Na. mit látnak szemeim?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hurrá, hajózunk!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kapitány viccet mesél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A reffelt vitorlák
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Suci védekezik a koktél miatt.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajni a kormánynál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ez az élet, Babocsai néni!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reffelünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Karcsi az árbocon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A sárkányreptetés elmarad.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kati a kormáynnál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És vegyük úgy, hogy nekitámasztottuk a biciglit a kocsma falának.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mali Losinj
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vacsorázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Görög Péterrel örülünk egymásnak
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Este
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az új sebességi rekord vitorlával
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Borús id?re ébredtünk. 15 csomós bóra fújt még mindig a védett kiköt?ben is. A nyílt tengeren még er?sebb lesz a szél, de oldalról fog fújni, ezért egy izgalmas hajózás vár majd ránk. Minden esetre mindenkit kértem, hogy jól rágja meg a reggelit.
Reggel láttunk egy Bavaria 49-est, árboc nélkül. Kés?bb meghozták az árbocát is: az egy hónapos hajónak vasárnap este eltört az árboca. Most döbbentem rá, hogy nem egy darabból készítik ennek a típusnak az árbocát, hanem a fedélzet felett kb. 6 méterre toldják össze a két darabot. Ott tört el. De jó, hogy nem ilyen hajót vettünk a Jachtakadémiának! Pedig 26 millió forinttal olcsóbb lett volna! De már nagyon sokszor eltörtem volna az árbocot.
Reggeli után mindenki tette a dolgát, szépen elpakoltak a lányok, a fiúk pedig ügyesen elkötötték és kikormányozták a kiköt?b?l a hajót az egyre er?söd? szélben. Még a bejárati csatornában voltunk, amikor kihúztuk a vitorlákat, de csak félig, mert er?s szélre számítottam.
Jól gondoltam, mert hamarosan már 30 csomó feletti szélben hasítottuk a szürke tengert.
Ha a szél sebessége 27 csomót meghaladja, akkor ezt mérsékelt viharnak hívják a tengerészek. 33 csomó felett a szél neve élénk vihar.
Amint a Cres-sziget nyugati pontját elértük, a szél még tovább er?södött. Kezdetben Karcsi kormányzott, a hajó sebessége 8-9 csomó között . A maximális sebességünk ekkor 11,8 csomó volt. A hajó id?nként nagyon megd?lt, akkor a lányok sikítoztak egy kicsit. Hajni végig attól félt, hogy hova fog leesni. Végül sehova sem esett, csak vitorláztunk a szürke hömpölyg? hullámokon.. Ákos kés?bb átvette a kormányt, mire a szél tovább er?södött, ezért csökkentettük a vitorlafelületet: reffeltünk. El?ször a nagyvitorlát, majd az orrvitorlát is. Végül csak az egyharmadnyi ?zsebkend?k\" maradtak.
Ekkor beállítottuk a hajó új vitorlás sebességi rekordját: 13,26 csomó!
Suci közben egy speciális koktélt készített: 2 ujjnyi Whisky, 3 ujjnyi tej és 3 ujjnyi gyümölcslé. Kezdetben nagyon virgonckodott, dicsérte a koktélt, kés?bb lement felöltözni. Közben nagyon elfáradt és led?lt. 20 perc múlva felrohant tejfehéren, hányingerrel küszködve, és már nem dicsérte tovább a löttyöt, hanem inkább magát átkozta, hogy lehetett ilyen.
Nem csökkent a hányingere, pedig én mindent megtettem: elmeséltem az össze hányós viccemet. Szerencsére a koktélt nem láttuk viszont.
Két óra felé kisütött a nap és varázsütésre a szürke hullámok csodálatos kék színben kezdtek pompázni. Mindenkinek sokkal jobb lett a kedve. Jó dalokat hallgattunk, iszogattunk és élveztük az életet. A szél lecsökkent, csak annyira fújt, hogy még élvezetes legyen. Kés?bb Karcsit kérésére felhúztuk az árbocra: ki akarta próbálni magát: nagyon ügyes volt. Aztán Elza is fel akart menni, de mikor hozzákezdtünk, akkorra a szél változó vált, a vitorla össze vissza lobogott, ezért elhalasztottuk a ?sárkányröptetést?.
Öt óra körül ver?fényes délutánnal fogadott Mali Losinj. A nyüzsg? belvárosban kötöttünk ki, ahol csak úgy pezsgett körülöttünk az élet. Kikötés után pezsg?vel ünnepeltük meg a viharos hajózásunkat. Mindenki nagyon élvezte a helyzetet: a gyönyör? hajónkon ülve a szikrázó napsütésben isszuk a jéghideg pezsg?t, miközben a partról irigykedve néznek minket a járókel?k. Hamarosan a lányok megmelegítették uzsonnának a gulyáslevest és a töltött káposztát és úgy be laktunk, hogy a tervezett kiköt?i vacsorából semmi sem lett.
Kés?bb a csapat elment fürdeni a tengerben.
Este találkoztam Görög Péterrel, akit 1986-ban tanítottam. Most jött éppen hazafelé: 4 év alatt megkerülte a Földet a 40 lábas Viktória nev? hajójával. Nagyon jó érzés volt egy sikeres tanítványommal találkozni!

A mai napról a következ? vélemények születtek, amit magnóval vettem fel és szó szerint írtam le:
Kati:
Izgalmakkal teli, élményekkel teli, kicsit féltem, de nagyon nagyon jó volt. Kicsit visítoztam, de nagyon jól éreztünk magunkat. Nagyon izgalmas nap volt. Legemlékezetesebb az a borzalmas nagy hullámzás volt, amikor borzasztóan kellett kapaszkodni. Nagyon jó volt a társaság, sokat rötyögtünk egymáson, egymás baján.

Ervin:
A tegnapi nap nagyon jó volt. Jó kis szelünk volt, volt vitorláztunk, a hajó nagyon d?lt, napoztunk, szép városba beérkeztünk, sétáltunk, ilyen nap kell még három. A legnagyobb élmény a viharos szél volt.

Suci:
A legnagyobb élmény a nagy hullámzás, az ?rült nagy tengeri hullámzás, amiben még sosem volt részem. Az, hogy a hajó oldalt ment és majdnem beleborult, és aztán kicsit izgultunk, hogy mi lesz bel?le, és az, hogy hülyeséget csináltam: ittam egy koktélt, ami nem sikerült igazán jól. Megittam, aztán lementem a kabinba ahol nagyon rosszul lettem, majd kijöttem és rendbe is jöttem. Csodálatos volt a kikötés, hogy itten a város közepén ittunk, ettünk és sétáltunk. Csodálatos volt minden.

Ildi:
Nagyon jó volt, jót vitorláztunk, utána usztunk.

Suci kiegészítése:
A mai mosogatásomra igen büszke vagyok, mert végeredményben megtörtént az egész, és én csak két tányért mosogattam el összesen. (a kapitány megjegyzése: ma Suci volt a napos).

Kati:
A Papára nagyon büszke vagyok, mert a legviharosabb szélben ? irányította a hajót.

Ákos:
Nagyon izgalmas és jó nap volt, er?s szelet, majdnem hogy vihart kaptunk. (A kapitány közbevetése: Kati nagyon büszke volt rád!:) Nem tudom mire volt büszke, ? is nagyon szépen vezette a hajót, igaz, hogy csendesebb id?ben. A legnagyobb élmény a hajó vezetése volt.

Hajni:
A tegnapi napon a legszuperebb a nagy szél, volt, mert egy kicsit már féltem. A suci koktél színfoltja volt a viharos tengernek és a város az gyönyör?. Ez a Mali Losinj a legszebb város.. Nagy élmény volt a séta.

Elza:
A legnagyobb élményem, hogy én kormányozhattam a hajót, ezt a nagy vitorlást, az Adrián, ami a kedvenc tengerem és az, hogy ezt a gyönyör? kékséget láthattam, amikor kisütött a nap. Egész másként láttam a tengert, a partot a víz fel?l, mert eddig csak olyan parti nyaraló voltam. És az, hogy megpróbáltam felmászni az árbocra, de nem sikerült a hullámzás miatt, de még próbálkozom holnap vele.

Karcsi:
A mai napról az érdemes pontokat csokorba szedve: a nagyon kemény szélben nagyon biztonságos hajózással elindultunk, a jó szelet kihasználva egy elég komoly sebességet sikerült elérnünk. A hajó meglep?en nyugodtan viselkedett, a kapitánnyal egyetemben, aki a legkritikusabb helyzetekben mindig szunyókált. Ezért mi résen voltunk, és ura maradtunk a helyzetnek. A napfénypontja az árbocon végzett hibaelhárítási gyakorlat volt, amikor a második keresztmerevít?ig mentem föl, ami majdnem az árboccsúcsnál van. Onnan a panoráma fenséges volt. A man?verek biztonságosak és határozottak voltak. A társaság jól érezte magát. Nagyon kellemes volt.

4. nap: szerda ? Susak ?szigetnél fürdünk, majd este grillezünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Karcsi mossa a fedélzetet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Dagad a vitorla
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt fürödtünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És így
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Irígykedtek, mi!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Pillanatkép
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ákos a kormánynál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hullámos tenger
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Elza búvárkodik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Még mindíg Ákos kormázyozza a hajót
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A vacsora
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Karcsi süti a halakat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A halak
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ver?fényes reggelre ébredtünk Mali Losinjban. A halpiacon 6 nagy halat vettek a beszerz?k, vacsorára. Nagyon érdekes volt a reggel a városka. Mi tojásrántottát reggeliztünk, amit Ervin alkotott. Utána elindultunk Susac-sziget felé. Ismét egy jót vitorláztunk a szigetig. Ott kerestünk egy bórától védett öblöt és lehorgonyoztunk fürdeni. A víz 25°C-os volt, és csodálatos élmény volt fürdeni a gyönyör? öbölben. Karcsi Sucival motorcsónakoztak, a többiek búvárkodtak. Ákos irdatlan mennyiség? kagylót gy?jtött, Elza alig maradt el t?le.
14 óra felé megfordult a szél, ezért fel szedtük a horgonyt és átálltunk a sziget másik oldalára. ?tközben Karcsi megpucolta a halakat. A másik öbölben tovább folytatódott a búvárkodás, a fürdés.
17 óra A szél feler?södött, közel egy méteres hullámok jöttek be az öbölbe, ezért ismét tovább hajóztunk: a Losinj-sziget Zabodaski-öblében dobtunk horgonyt. Ez az öböl is gyönyör? volt, rajtunk kívül csak egy hajó volt ott, de az is távol. Szóval igazán idillikus volt a helyzet. Horgonyzás után megkezd?dött a grillezés. El?ször a halakat, majd a pecsenye húst grillrztük, hozzá jó bort ittunk. Amikor besötétedett, akkor meggyújtottam a hajólámopást és annak fényében hallgattuk a jó zenéket: a régi magyar rockzenét és az LGT-vel fejeztük be. Közben fogyott a bor, a hajó ringatózott a hullámokon, a csillagok ragyogtak az égen, a hold csodálatos ezüsthidat festett a vízre. Tiszta giccs volt az egész. De azért nagyon jó volt.
Lefekvés el?tt még megmutattam a világító algákat: el?ször csak a kézzel zavartam fel a vizet, kés?bb én is bementem úszni. Ilyenkor ezek az algák, ha megzavarjuk ?ket, akkor mérgükben pint egy-egy pici neonlámpás világítani kezdenek. Amikor köztük úsztam, akkor felragyogott a víz a sok-sok parányi él? neonlámpától. Hihetetlen élmény volt. Mint a galaxisban a csillagok úgy kavarogtak körülöttem a bársonyos vízben a csillagocsgák. Idén még nem is fürödtem a világít planktonokkal, ezért rám is mágikus hatással voltak. Elza el?ször nem hitt nekem, de aztán nem bírta ki, ? is bejött ebbe a kavargó csillagvilágba.
Kicsit rontotta az örömét a králtól való félelme és Suci aggódása.
Éjjel kett? körül holthullámzás érkezett, és ett?l a hajó d?löngélni kezdett. Ráadásul a víz is zavaróan csobogott körülöttünk. Közben a keleti horizonton felbukkant az Orion csillagkép is, jelezve, hogy már nem sokáig tart a hajózás id?szaka, közelegnek az öszi viharok, lassan ideje a hajónk téli pihen?jér?l gondoskodni.

A mai interjúk a következ?k voltak:
Kati:
El?ször fürödtünk a tengerben. A postabontás után (mi csak akkor kapjuk meg az üzeneteket, amikor feltöltöm az el?z? napot az internetre ? a Kapitány megjegyzése), amikor megtudtam, hogy lemaradtam a 100%-os szókincs b?vülésr?l, amikor a legkisebb unokám a GG után újabb szavakkal b?vítette szókincsét. Este nagyon finomat vacsiztunk, a többiek grillen sütött halat ettek, mi Tiborral nem szeretjük a halat, de mi sem maradtunk éhen. Nagyon jó volt ez a nap. Utána nagyon jó zenét hallgattunk, beszélgettünk. Éjszaka egy kicsit zajos volt az öböl a hullámoktól, de majd ma többet alszok.

Ervin:
A tegnap a legnagyobb élményem az volt, hogy elfogyott a pálinkánk. Többre sajnos nem emlékszem, mert a mának élek.

Károly:
Az utolsó emlékeim közül a legfontosabb a neonkapitány ? este szipokázott nekünk a vízben este 11 körül és az óriás krállal ijesztgette a hajó személyzetét. Nekem olyan melegem volt egész éjszaka, mert szigorúan csukott ablaknál aludtunk. (lásd a Kapitány megjegyzését Elzánál).

Elza (miközben fél kézzel vezette a hajót)
Tegnap a Kapitány átvert a világító algákkal és a krállal. (Szerencsére ezt ma így elmondhatta Elza, és nem ? volt a král korgó gyomrában a visszhang ? a Kapitány megjegyzése)

Suci:
Kicsit nehéz összeszedni a gondolataimat, mert éppen most ébredtem föl (csütörtökön 11 óra 26-kor vettem fel magnóra ezt az interjút ? a Kapitány megjegyzése). Csodálatos volt a reggeli, de süteményt sajnos nem sikerült enni, de majd bepótoljuk ezt is. Tegnapi élmények közül volt több is: egyrészt a motorcsónakázás. Károly barátom rettenetesen repesztett. A fenekem alatt, mintha nagy kövek ugráltak volna. Még a tojásaim is zápok lettek, de azért megúsztuk az egészet. Még egy fájdalmas eset volt, hogy éjjel Elzuskám kiment a tengerre, és nagyon aggódtam érte. De végül megúszta és utána jót aludtunk.

Ákos:
Kellemes kis hajókázás volt, jó napozás, az este volt nagyon érdekes, sajnos nem volt kedvem már bemenni a vízbe. Most már nagyon sajnálom. Nagyon érdekesek voltak ezek a világító algák a vízben. Szép napunk volt.

Ildi:
Nekem az volt a legnagyobb élményem, hogy egy homokos parton kötöttünk ki, mivel én nem vagyok egy nagyon jó úszó. Ott kiszálltam a motorcsónakból. Megpróbáltam visszaúszni, de túl nagyok voltak a hullámok, így inkább visszafelé is motorcsónakkal jöttem.

Hajni:
Tegnapi nap a legnagyobb dilemmánk az volt, hogy ússzunk, vagy búvárkodjunk vagy napozzunk. Ó és reggel mindjárt a halpiacon kezdtünk. Vettünk halakat, amit este a hajó grillsüt?jén megsütöttünk, ami nagyon nagy élmény volt.

5. nap: csütörtök ? fürdés, hajózás fürdés, hajózás, fürdés és a Zapuntel-szorosban éjszakázunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ervin fejese
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fürdünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Jön az ex Albatros, most Bounty
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az ?zpörkölt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Nevetünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Még mindíg nevetünk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
A mai nap villám gyorsan eltelt. Igazából semmi különös sem történt, csak hajóztunk egy kicsit dél felé, majd megálltunk egy kristálytiszta viz? öbölben fürödni, búvárkodni. Aztán amikor már mindenki jól elfáradt, akkor tovább álltunk egy másik öbölbe fürdeni. Amikor már mindenki ismét jól kifürödte magát, akkor az Ist- és a Molat-szigetek közötti Zapuntel-szorosban egy bójára rákötöttünk és ott is maradtunk éjszakára. Persze még miel?tt lement a nap, mindenki egy nagyot fürdött, búvárkodott még. Karcsi szokás szerint motorcsónakozott.
Kés?bb megjött az Albatros, amit most Bounty-nak hívnak. Jó is volt látni a régi hajómat, meg rossz is, mert láttam, hogy már nincs rendesen karbantartva, és elég rossz állapotban van. Ez is rossz rajta, az is rossz rajta, a boomja is rossz, a vorstag is megereszkedett. Kár.
Emil barátomnak és Boomernek nagyon örültem viszont. Átjöttek megnézni a hajómat, persze nagyon tetszett nekik.
Nálunk Karcsi ?zpörköltje volt a vacsora. Nagyon klassz volt. Megint jól bezabáltunk, zenét hallgattunk, beszélgettünk. Kés?bb kinyomtattam a hajónaplót és Ildi felolvasta. Ezt követ?en végignéztük a képeket.

A mai interjúk a következ?k voltak:
Ildi:
Reggel történt egy szerencsétlen baleset. A kávéf?z? önálló életre kelt, akrobatikus mutatványokat mutatott be, de utána az Elzával kitakarítottunk, majd egy gyönyör? öbölben fürödtünk. Nekem egy kicsit rossz volt, hogy az Eddát leszavazták, pedig a Kapitány felrakta. De inkább hallgatom én is a sláger rádiót, mit a technót.
Kati:
Az egész nap csodálatos volt. Volt minden: fürdés, vitorlázás, búvárkodás, motorozás. Ékos megont sok zsákmánnyal a nadrágjában tért vissza. Kimentünk a partra csónakkal, ott portyáztunk. Megkergetett egy kutya. Nagyon jó napunk volt.
Ákos:
Már nem is emlékszem mi történt. Jót fürödtünk, jót hajóztunk, nagyon finom volt károly ?zpörköltje, és a nap csúcsa az eddigi hajónapló felolvasása, a képek végignézése és rvin bemondása volt.
Karcsi:
Igen kellemes élményekben volt részünk. Jót vitorláztunk, aztán megérkeztünk egy öbölbe. Motorcsónakkal kimentem a partra, ahol most kivételesen nagyon sok szemét volt. Erre a horvátoknak ki kellene találni valamit. Visszafelé csak kiemelt motorral tudtam kijönni e kövek közül. Aztán kétségbe esve kerestem Elzát, akinek annyit hagytam meg, hogy ússzon a hajó felé. Azt hittem, hogy ?t ott felejtettem a vízben. De ? kiúszott közben a hajóra. Így aztán egészen jól végz?dött az este. Kapitányi segédlettel egy nagyot mulatoztunk a hajón. Másnak is kívánok ilyen kellemes hajózást.
Hajni:
A mai nap volt még eddig a legjobb, mert nagyon szép öblökben voltunk, nagyon jót lehetett úszni és kagylókat szedni. Hajóval az öblök szélében horgonyoztunk, ahol mindenki tudott búvárkodni. És végre úgy t?zött a nap, hogy alig lehetett kibírni. Az este nagyon hangulatos volt, az életemben ennyit még nem röhögtem.
Elza:
Az éjszaka a král bedugta a csápját az ablakon. Én a Sucira mutogattam.
Ervin:
Tegnap kávét f?ztünk, ami fölrobbant. A Kapitány úgy emlékezett, hogy nem mondta a kávéf?z? tilalmat. Pedig mondta, csak mi felejtettük el. De ma már nem f?zünk kávét.
Suci.
A legnagyobb élmény a pörg? kávéf?z?, a pöttyös Odysseus volt. Most nem vagyok formában, majd máskor folytatom.

6. nap: péntek ? búvárkodás a hajóroncsnál, Bozava és Rab
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajóroncs és mögötte az ex-Albatros
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus Bozaván
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Páros fejes
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
HAjóorrból fejes
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Már mindenki beugrott
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ervin a hajó farából ugrik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ervin hátraszaltója
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A ment?mellény riadó
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggeli után a ver?fényes, csendes reggelen elindultunk a Dugi Otok északi részén lév? Michelle nev? hajó roncsához. El?ttünk ment az exAlbatros is. Nem sietünk, de mégis mi értünk oda hamarabb. A roncs mellett lehorgonyoztunk és megkezd?dött a roncs felderítése. Fantasztikusan érdekes volt a roncs a víz alatt! Lehetett látni a hajó szerkezetét, azt, hogyan ette meg a tenger az acél válaszfalakat. Kicsit félelmetes is volt. A sok hülye film miatt az ember azt várta, mikor jön el? egy cápa, egy muréna vagy legalább egy polip a kusza maradványok közül. Mindenképpen ajánlom mindenkinek a roncs megtekintését!
Elfogyott a vizünk, ezért felkerestük a közeli Bozava városkát, vízért. Csodálatos csendes id?ben kikötöttünk. Mindenki nagyon ügyes volt ismét a kikötésnél. Aztán ért a meglepetés 100 liter víz 30 kuna volt. Aztán kapcsoltam: ide hajóval hozzák a vizet, ezért ilyen drága.
De nem volt mit tenni, vízre szükségünk van: 300 litert tankoltunk. Közben a többiek elmentek felderíteni a várost.
Innen 1 óra körül indultunk, majd hamarosan megálltunk a Molat-sziget egyik déli öblében fürdeni. A víz csodálatosan tiszta volt, fantasztikus élmény volt! Mindenki többször beugrott a vízbe, Ervin a csodálatos fejeseivel és a tökéletes hátra szaltójával kápráztatott el. Aztán csoportos vízbeugrások is születtek. Még Suci is ugrott egy fejest! De sajnos ez is véget ért, mert még 35 mérföld várt minket Rab városáig.
El?ször motoroztunk, majd vitorláztunk, amint feltámadt a 10-12 csomós nyugati szél. Talán ez volt az év egyik legnagyobb vitorlázós élménye: a hajó suhant a délutáni megfáradt napsütésben, nem voltak hullámok, Mike Oldieldt?l a Voyagert hallgattuk, iszogattunk, beszélgettünk vagy csak egyszer?en csendben élveztük a pillanat örömét.
Sajnos ez is véget ért egyszer: beesteledett és elállt a szél. Közben egy ment?mellény riadót tartottunk, ami nagy megdöbbenést váltott ki kezdetben, de aztán mindenki id?ben elkészült. Kés?bb bekapcsoltam a motort és már koromsötétben érkeztünk be Rabra.
Itt szerencsére találtunk még üres helyet a városi partfal mentén.
Melegszendvicset vacsoráztunk, majd a városka felderítése következett.
A mai interjúk a következ?k voltak:

Kati:
A mai nap csúcsa volt mindennek, méltó befejezése ennek a gyönyör? hétnek. Tibor mindent megtett, hogy mi nagyon-nagyon jól érezzük magunkat. Nagy dilemmánk volt, hogy mi a jobb: vitorlázni szép csendben, halk zene mellett, vagy igyekezni Rab-szigetére, ahol még sosem voltunk. Tobor szerint ez egy mesébe ill? városka. Kés? este értünk oda. Megérte a fáradságot, hogy még a vacsora után egy körsétát tegyünk a városban. Annyira tetszett, hogy elhatároztuk: korán reggel felkelünk és ismét bejárjuk ezeket a mesebeli helyeket. A hajó emlékkönyvébe beírtam a véleményemet. EZ ?ton is szeretném megköszönni Tibornak, a hajónak a tengernek és a társaságnak, hogy ilyen jó hetünk lehetett. Köszi. Hajni:
A felejthetetlen élmény volt a hajóroncsban búvárkodni, mert ilyen helyen még sosem voltam. Nagyon félelmetes volt, és szép volt. Alig tudtuk otthagyni, mert nagyon szépen jött a fény a hajóroncs belsejében. Mint a filmekben, olyan volt. A másik nagyon érdekes dolog, a fejes ugró verseny volt, amelybe fiuk-lányok beneveztünk, majd az interneten lehet látni, ki lett a gy?ztes. Nagyon jó id?vel búcsúzott az Adria.

Ákos:
Gyönyör? reggelre ébredtünk, az öbölben egy fürdés, aztán indultunk a roncs felé. Nagyon érdekes volt az olasz keresked? hajó szétmállott teste, érdekes volt felmászni a roncsokok közé és látni, hogy egy ilyen hatalmas vasdarab hogy tud széthullani. A roncs után Rab-sziget felé hajóztunk, egy nagyon kellemes és hosszú út volt. Este 9 óra fele értünk be. Az esti fényben körbejártuk. Gyönyör? kis városka.

Elza:
A legnagyszer?bb élmény a hajóroncs közötti búvárkodás volt. Nem mertem közel menni ugyan, mert nagyon félelmetes volt a hatalmas hajóroncs a tenger mélyén. A délután és az esti fényekben vitorláztunk egy nagyot. Aztán este beérkeztünk a Rab városba, amely az éjszakai fényekben nagyon gyönyör? szép volt. Azt hiszem egy nagyon szép hetet zártam le. Nagyon köszönöm ezt az élményt.

Ildi:
Csodálatos utunk volt, egy napra visszatért a nyár, jókat fürödtünk, megnéztünk egy hajóroncsot, csodálatos helyeken voltunk. Jót vitorláztunk és este egy szép kis városkát láttunk, Bozavát, utána a Rab-szigeten egy nagyot sétáltunk az esti vitorlázás után. EZ a Rab-sziget egy nagyon szép hely, ezért valószín? a kisfiammal vissza fogunk térni.

Ervin:
Nagyon szép nap volt, nagyon szép hét volt. Köszönjük a kapitánynak, az égieknek az id?t, és magunknak, a társaságnak, hogy ilyen jó hangulatú kellemes hetet töltöttünk el.

Sajnos a többi magnófelvételbe beletöröltünk, ezért Suci és Karcsi interjúját nem tudtam begépelni. (a Kapitány).

7. nap: szombat: visszatérés Punatba.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab 2
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab 3
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab 4
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Nem szeretem az utolsó napokat. Ezek mindig olyanok, mint egy temetés. A közös életünk egy szakasza lezárult, és menthetetlenül következik az elválás. Mennyivel jobb behajózni, mint kihajózni!
A korán kel?k még egy utolsó búcsút vettek a várostól, és fél kilenckor átálltunk a benzinkúthoz tankolni. Utána irány Rab. Menet közben reggeliztünk. Az id?járás is a búcsúzás bánatát jelezte: borús volt az ég.
Az utolsó néhány mérföldön delfinekkel is találkoztunk, ez volt a tenger búcsú ajándéka. Köszönöm neked Posszidón ez a szép, kezdetben viharos, aztán csodálatosan szelíd egy hetet!
194 mérföldet hajóztunk

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től