MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Szeptemberi kapitány tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Szeptemberi kapitány tréning2003.09.07. - 2003.09.20.

156. út
A tervezett útvonalunk: Punat - Rab - Dubrovnik - Catania - Malta - (Zakinthos , Ithaka) - Korfu - Punat. Remélem Posszeidón kegyes lesz hozzánk.

Üzenet a hajónakRészletes napló

1. nap: vasárnap: behajózás és irány Rab
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A bepakolás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az indulás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A szextáns beállítása
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab estefelé
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
14 óra Mindenki megérkezett a hajóra. Éppen, hogy csak sikerült befejeznem a karbantartási munkákat. Elpakoltuk a két hétre való az irdatlan sok kaját és vizet. Még maradt is egy csomó hely. Jó nagy ez a hajó!
16 óra Kihajóztunk a Punati-öbölb?l és Rab felé vettük az irányt. Az els? ?rséget Pál Zoli és Misi adta. Az égbolt borult volt, csak kés?bb kezdett felszakadozni a felh?zet. Szinte teljes szélcsendben motoroztunk.
El?ször a kadétokkal a szextáns beállítását vettem á. Beállítottuk a tükröket, indexhibát lecsökkentettük. Így mindkét szextánssal pontosan tudunk majd mérni. Sajnos hiába szakadoztak fel a felh?k, a Nap nem bukkant ki.
Kés?bb a megtartottam a szokásos biztonságtechnikai oktatást. Mire végeztünk, meg is érkeztünk Rabra. A városi kiköt? tele volt a csevapcsicsa hajókkal (a régi fahajóknak álcázott m?vitorlásokkal, ahol a tengeri romantikát iparilag termelik). Találtunk ugyan egy szabad helyet, ahol Béla szépen ki is állt a hajóval. Amint kikötöttünk, jött a kiköt??r: ide 2 csavapcsicsa hajó jön még, annak van fenntartva ez a hely. Átálltunk ezért a túlsó partra, a marinába, ahová János kormányozta be az Odysseust. Gyuri barátom mézes pálinkájával ünnepeltük meg az eseményt, hogy ?nekitámasztottuk a biciglit a kocsma falának?. Persze Posszeidónnak is áldoztam: az els? korty az övé volt. (Jó, ha az ember jóban van a f?nökséggel). Megköszöntem neki a békés utunkat, holnapra egy kis szelet kértem, de nem szemb?l. Vajon meghallgat-e?
Már beesteledett, amikor átmentünk a Restoran More-ba, amely a várossal szemben található, és egy fantasztikus vacsorában volt részünk. A helyünkr?l jól látszott az óváros tornyai, házai, gyors volt a kiszolgálás, nagyok és finomak voltak az adagok. A végén a számla is döbbenetes volt: 560 kuna 9 f?re! Mindenkinek ajánlom ezt a helyet! Vacsora közben János felvette, hogy játszunk gyilkosost. Elmeséltük közösen, hogy milyen érdekes volt ez a 130. úton. Akit a részletek érdekelnek, az elolvashatja ezt a hajónapló 130. útjánál!
Terv szerint bementünk volna a városba, a kis átkel? hajóval, de mindenkit kiütött a vacsora, a fáradság, ezért csak a hajóra mentünk vissza, és beájultak az ágyba. Néhányan még beszélgettünk egy kicsit a cockpitban a hajókról, az Odysseusról, a baváriákról, majd mi is beájultunk az ágyba.

2. nap: hétf? ? hajózás Dubrovnik felé. A tandori csirke
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A barátságtalan tenger
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csak egy vitorlással találkoztunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Jani és Pál Zoli húzzák a vitorla köteleit
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Egy kis pihen?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A tandori csirke
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Napos id?re ébredtünk, szélcsenddel. A korán kel?k reggel bementek a városba sétálni, de 10-re mindenki visszaérkezett a hajóra, így terv szerint indulhattunk Dubrovnik felé. Délutánra érkezünk majd Zadarhoz, éjjel kett?-három körül Hvarhoz, reggel 8-ra Korculára és valamikor délután 4 körül holnap Dubrovnikba.. Onnan még nem tudom most hova megyünk: Lipari-szigetek, Málta vagy Kréta lesz az úti célunk. Ez az id?járás függvénye, de szinte mindenki Máltára akar menni. Ha lehet, oda megyünk. Dél felé tudom majd letölteni az internetr?l az el?rejelzést, és akkor már biztosabban lehet látni.
10 óra 20 A tengerre kiérve nyugaton, a Losinj ?sziget felett hatalmas viharfelh? látszikt és gyakran villámlik. Remélem nem kap el minket. Mint a macskák, én is utálom a tengeren az es?t. Délr?l holthullámok jönnek, a hajó er?sen mozog.
10 óra 50 Feltámadt a júgó: szemb?l 20 csomós szél f?j a hullámok megn?ttek kb. 1 méterres magasságúra, a hajó orra gyakran hatalmasat üt, csak úgy döng az egész hajó. Közben lelassultunk 3-4 csomóra. Kezdetben csak 10°-ot, kés?bb még 10-et, majd végül már összesen 30°-ot kellett jobbra fordulni, kihúztuk a grószt, így ismét 7-8 csomó között szeltük a habokat, noha er?s szembe áramlatot keltett a sirokkó. Elég jól bírta az egész csapat ezt a kellemtelen id?járást, a bukdácsolást. Kés?bb el kezdett esni az es? is. Most ismét nagyon jó szolgálatot tett a szélvéd? ponyvánk, a spayhood.
12 óra letöltöttem az egy hetes el?rejelzést. Most cudar világ van a Jón-tengeren, 30-40 csomós a szél. Ki kell játszani, hogy mire oda érünk, már hajózható legyen a tenger. E szerint a szerda reggeli dubrovniki induláskor 15 csomós szembe szelet és hullámokat kapunk, de ez át fog váltani északnyugatira szerdán délután. Ezt követ?en fél szélben vagy éles negyed szélben tudunk hajózni. Legkellemetlenebb a csizma talpánál lesz. De a Tarant?i-öböl is tartogat még meglepetéseket. Ha szerdán reggel indulunk, akkor csütörtök reggel vágunk neki ennek a szakasznak. Ha az átlagsebességünk 7,5 csomó lesz, akkor pénteken délel?tt érkezünk Cataniába. Az út 388 mérföld hosszú. Itt majd autót bérlünk, megnézzük az Etnát, és Taorminát, majd este indulunk Máltára, ami 14 óra utat jelent. A szombatot de lehet, hogy vasárnapot is Máltán töltjük, majd vissza. Eddig látom be, a jelenlegi adatok alapján. De még ez váltpzhat.
14 óra A szél átfordult északnyugatira és 15-20 ,csomó között állandósult. Az es? hol elállt, hol ismét eleredt, már csak becsületb?l is esik.
14 óra 20 Kihóztuk a grószt és a génuát pillangóra (az egyik jobbra áll, a másik balra) és végre vitorlázunk. 4-6 csomó között változik a sebességünk.
15 óra M. Ottó telefonált, hogy Dubrovnik el?tt járnak 5-6 méteres hatalmas hullámokban. Remélem mire mi odaérünk, ez csökkenni fog.
Kisorsoltuk a gyilkost. Na ki lehet az? Ki lesz az els? áldozat?

Aki nem ismeri a szabályokat, azok a következ?k: maximum 2 naponta a gyilkosnak gyilkolnia kell. Ez egy papír darabbal történik, amire ráírja vagy rárajzolja a gyilkos fegyvert és az id?zítést is. Ezt a papírt a többiek számára észrevétlenül az áldozathoz kell juttatnia. Aki, miután letelt az id?zítés, bejelenti a többieknek, hogy út így és így meggyilkolták. Ha tudja is, ki volt a gyilkos, err?l nem beszélhet. Ezt követ?en tárgyalást hívunk össze, ahol megpróbáljuk kideríteni, ki a gyilkos. Mindenki hozzászólhat, ha megvádolják védekezhet, majd a végén szavazunk. Akit kiszavaztunk, azt felakasztjuk. Mindenképpen valakit fel kell akasztani valakit, hacsak döntetlen nem lesz a szavazás eredménye. A játék akkor ér végett, ha felakasztjuk a gyilkost, aki az akasztás után ezt bejelenti.
Vajon ki a gyilkos? Lehet, hogy én? Lehet, hogy a Pál Zoli? Esetleg Marika? És ki lesz az els? áldozat? Lehet, hogy Margit? Vagy Lufi? Vagy én? Úgy izgulok.
Mire Zadarhoz értünk a szél lecsendesedett, így motoroznunk kellett. Biográdnál már ismét szembe fújt, és megn?ttek ismét a hullámok. Kerül?vel fogunk menni Primosten felé, hogy kikerüljük a szembe jöv? kellemetlen hullámzást.
Vacsorára Margit fantasztikus tandori csirkéjét ettük. Hát ilyen fimomat és különlegest még nem ettem ezen a hajón! Csodálatos volt!
23 óra Csak az ?rség van fent, a többiek alszanak. Primostennél járunk.

3. nap: kedd ? az els? gyilkosság napja, érkezés Dubrovnikba.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Korculán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Dubrovnik 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Dubrovnik 2
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Csendesen és nyugodtan telt az éjszaka. Az ?rségek az el?írt rend szerint váltották egymást és így 8 óra 10-re Korculán kikötöttünk a városi kiköt?ben. Sajnos 10 perces késésünk van ? állapította meg Jani. 10-ig szabad program. A többiek sétálgatnak, Misivel és Pál Zolival beültünk egy kávézóba beszélgetni. Olyan sokszor jártunk már itt, nem volt kedvünk nézel?dni.
10 óra Indulunk Dubrovnik felé. Csendes nyugodt az id?.
10 óra 25 El?kerülnek a szextánsok és megtörtént az els? mérési sorozat.
12 óra Kiszámoltuk a mérésemet, mint mintapéldát: 2 mérföld lett a hibám. Ez egy átlagos mérés volt, se nem jó, se nem rossz. Jó párszor elrontottuk a számolást, figyelmetlenségb?l. Legpontosabban Pál Zoli mért: 1,1 mérföld volt csak a hibája.
15 óra Talán a gyilkos megirigyelte Pál Zoli jó mérését, ezért megmérgezte. Ki lehetett az?
16 óra Felhajóztunk a a Dubrovka-folyón a marinához és megtankoltunk.
16 45 Beálltunk az Adria legszebb marinájába. Érdekes módon Ottó Esztert?l bérelt GibSea 51-ese mellé kerültünk. Így jól össze lehetett hasonlítani a két hajót: a miénket és a charter verziót. Érdemes volt az extrákat hozzárendelni! 8 órakor találkozunk a f?téren, és elmegyünk vacsorázni. ez után mindenki szétszéledt. Padányiék megfürödtek a feszített víztükr? uszodában, de azt mondták, hideg volt a víz.
19 óra Beértem az óvárosba és leültem a f?téren egy kávézóba, naplót írni.
20 óra Sikerült befejezni és feltölteni a képeket, mire a többiek megjöttek.
Egy jót vacsoráztunk az óvárosban, jót beszélgettünk közben
22 óra 30 El kezdett esni az es?.

4. nap: Szerda - Indulás Dubrovnikból, a nyílt tengeren viharba kerülünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Viharban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Jani küzd a grillel
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Viharban
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Egész éjjel zuhogott az es?. Háromnegyed 6-kor, amikor meghallottam a mozgolódást, szóltam: legalább egy órával kés?bb indulunk a sz?nni nem akaró trópusi es? miatt.
6 óra Poszeidón kegyes hozzánk: elállt az es?. Gyorsan mindenki felöltözütt és 5 perc múlva már el is kötöttük a hajót.
6 óra 45 Kikötöttünk Dubrovnik ipari kiköt?jében, Grrúzsban. A kiléptetés nagyon gyorsan, olajozottan ment.
7 óra 15 Indulunk a 388 mérföldre lév? Catania felé, de el?tte még szokás szerint megnézzük az óvárost.
8 óra A nyílt tengeren lapos holthullámok és szürke felh?k vártak. Délkelet fel?l egy nagy zivatar felh? közeledik. Remélem szépen elegyengeti Poszeidón az utunkat.
8 óra 40 Éppen, hogy csak meg tudtuk nézni az óvárost és mér jött is a zivatar. A szél er?södik és a hullámok is.
9 óra A hullámok egyre nagyobbak és pont szemb?l jönnek. A hajó bukdácsol és folyamatosan veszítjük a sebességünket. 10°-ot jobbra térünk. Zuhog az es?.
10 óra A szél er?södik, a hullámok tovább n?ttek. Már 2 méteresek és a hajó er?sen bukdácsol. Ismét 10°-ot jobbra kellett térnünk. A sebességünk 6 csomó a fenékhez képest, de ezt f?leg a szembe jöv? 1 csomós áramlat okozza. Még mindig esik.
10 óra 30 A horgony rögzítése meglazult. Felvettem a ment?mellényt és a hevedert. Kifordultunk a szélb?l és el?re mentem megigazítani a horgony rögzítését. A hullámok 3-4 méteresek. Érdekes volt a hajóorrban lenni, miközben a horgony nyílásán fel-fel jött a meleg tengervíz.
11 óra A szél tovább er?södött. most már ritkán esik 30 csomó alá, inkább 35 felett jár. Igazi kellemetlen vihar van. A hullámok 3-4 méteresek. Ezt könny? megállapítani, mert gyakran olyan mélyre süllyedünk, hogy elt?nik a horizont. Pont az Otrantói-szorosból jönnek így már 30 °-al eltértünk az irányunktól. Vissza kellett hajtani a napvéd? tet?t, mert nagyon feszegette a szél. Nem volt egyszer?, de hárman megbirkóztunk vele.
11 óra 10 A szél lekapta a grillez? tetejét. Janinak adtam egy 17-es kulcsot, hogy csavarja le és utána elrakjuk. Amint hozzákezdett, a szél lekapta ismét a tet?t és szegénynek az arcába, az orrába vágta. Megsérült szegény. Még el kellett fordulnunk az iránytól, mert nagyon bukdácsolt a hajó.
11 óra 30 Meg akartam szondázni, mennyire elszántak, ezért megkérdeztem, visszaforduljunk-e Dubrovnikba, ahova kellemesnek mondható majdnem hátszeles szakasszal visszaérhetünk. Volt aki benne volt, de a többség inkább tovább ment volna. Tehát bírják. OK. Ha 14 óráig nem javul a helyzet, visszafordulunk.
13 óra A hullámzás csendesedett, most már csak 2 méteresek. Mintha el?ttünk kezdeni felszakadni a felh?zet.
14 óra 20 Monopoli vagy Bári felé tudunk csak hajózni. Az Otrantó-szoros felé vezet? iránytól már 80-90°-ot tértünk el. HA nem változik az id? oda bemegyünk aludni. Éjjel 1-2 óra körül érkezünk majd, a pillanatnyi sebességünkkel. Közben pontosan el?ttünk elkezdett felszakadozni a felh?zet. Mindenki már nagyon elfáradt ebben a dobálózásban. Jani azt mondta, hogy a gyilkos a tengeri betegek között van, vagy Tibor az, mert már régen nem gyilkolt.
15 óra 20 Mintha Posszeidón meghallgatta volna kérésünket, pontosan el?ttünk kettéválasztotta a felh?ket és kisütött a nap. Már mindenkinek jobb a közérzete, bizakodóbb. 14 órára vártam a szél megfordulását északnyugatira, de még késik.
16 óra Béla és Marika jött az ?rségbe. A szél délkeleti,10-20 csomó közötti. A hullámok 2 méteresek és szintén délkeletr?l jönnek. Nem tudunk szembe menni velük. Az es? elállt, de hideg van. Aki tud, az alszik. Padányiék a saját kabinjukban, Jani az orrkabinban, Margit a szalonban. Misi felrakta az ágyukra a hálót, le ne essen, Zoli kint próbálkozik az alvással
16 óra 30 Fordult a szél: most már délnyugati és csak 5 csomós. Kipróbáltuk, most már megnyílt az ?t el?ttünk az Otrantói-szoros felé. Ismét megpróbálunk irányba hajózni. 7 csomóval közeledünk a szoros felé, így Bari törölve.
16 45 Már nyugati a szél és lassan er?södik. Ismét kihúzzuk a vitorlákat, had haladjunk. A sebességünk 7,7-8,1 csomó körül van a GPS szerint. Most el?ször van hátulról jöv? áramlatunk: a vízhez képest mér sebességünk kevesebb, mint a fenékhez képest.
17 óra 40 A szél állandósult, az északnyugati szél által keltett hullámok kezdenek szembe dolgozni a sirokkó holthullámaival: kezdik szép lassan fel?rölni azokat. El?ször csak a felületüket hámozzák barázdásra, majd egy jobban koptatni fogják ?ket. Süt a nap. Csodálatosan szép zivatarfelh?k látszanak a horizonton.
19 óra Jani és Margit vannak ?rségben. Margit is jól bírja, Janiról nem beszélve. Kicsit lázítja ugyan ellenem a többieket, mert szerinte én vagyok a gyilkos, de más baj nincs vele.
21 óra Padányiék ?rsége. Zoli a szokásos precizitásával és hozzáértésével vezeti a hajót. Lufi vidáman nézel?dik, ugyan általános rossz közérzetére panaszkodik. Nem csodálom. Mintha reggel óta bezártak volna egy mosógépbe. Most bújik ki a hold a felh?k közül. A horizonton körbe villámlások látszanak, versenyezve a hold egyre er?söd? fényével. De aztán a telihold lesz a gy?ztes.
23 óra Pál Zoli és Misi érségében szokás szerint szakadni kezd az es?. Velünk párhuzamosan jött egy zivatar felh? a part mentén és most ért el minket. Szegények.

5. nap: csütörtök ? hajózás a csizma talpa körül. Az els? akasztás. Zendülés az Odysseuson? Leáll a
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Adria és a Jón-tenger határa
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózunk 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózunk 2
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az útvonalunk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
1 óra Béla és Marika vannak ?rségben. Bélán ? úgy ahogy elrendeltem ? rajta van a felfújható ment?mellény és ki van kötve. Éberen figyel mindenre. Úgy t?nik már belül vagyunk a kompok útvonalán, csak balról, a nyílt tenger fel?l látszanak hajók. Jobbról jól látszanak a parti fények. Szépen sót a Hold, távolról körben villámlás látszódik. A szél nyugat ? északnyugat között ingadozik, 12-14 csomó között. Marika a szélárnyékban nézel?dik, szokás szerint vidáman. Öröm velük hajózni
1 óra 45 Hátulról ismét utol ért minket egy zivatar. A szél 20-25 csomós, a sebességünk 8,2-8,4 között változik. Szegény Bála. teljesen elázott.
2 óra 30 A szél nyugati és 16 csomós. A sebességünk még mindig 8,1-8,3 csomó között mozog. Nagyon jól haladunk. Ha ez a szél megmarad és nem fordul északnyugatira, akkor nagyon kellemetlen lesz a Tarantói-öböl. Még 259 mérföldre és 32 órára van Catania, ezzel a sebességgel.
6 óra 8. Elértük az Otranto-fokot. A sebességünk 9,4-9,6 csomó között változik a fenékhez képest, míg a log csak 7,4-et mutat. 2 csomós áramlat hajt minket!
8 óra 20 Minden döccenés nélkül átjutunk a Adriáról a Jón-tengerre. Ez a határvonal a csizma sarkánál lév? St. Mariad di Leuca-fok világítótornyánál van. Hálás köszönetet mondtam Poszeidónnak, jó szelet kértem még t?le a mai napra. majd pár csepp whiskyt áldoztam neki. Remélem meghallgat.
8 óra 40 Megjött a szél, 18-25 csomóval, a Tarantói-öböl fel?l. Kisvártatva már 2 méteres, aztán 3 méteres oldalhullámokban vitorláztunk. A hajó vígan szelte a habokat, sebességünk 7,6 -8,5 csomó között változott. Szikrázóan sütött a nap. Poszeidón meghallgatta kérésem.
13 óra 40 Eddig tartott a szél, be kellett indítani a motort.
14 óra 30 Egy repül?halat találtam a fedélzeten, a kötelek közé beszorulva. Szegény már nem élt, mire megtaláltam. A hullámok nagyok, de már sokkal gyengébb a szél.
18 óra elértük az öböl hullámtól védettebb részét. Virslit vacsorázunk. Vacsora közben feltámadt a délkeleti szél. Ha ez marad, akkor nagyon kellemetlen, hullámos éjszakánk lesz!

18 óra 20 Megkezd?dik a tárgyalás, amelynek jegyz?könyve a következ?:
Tibor: A ezennel megnyitom. Zoli, mutasd be a gyilkos eszközt.
Zoli: Meghaltál. Méreg volt a vacsorádban. 13 óra 10-kor ?. olvashatatlan.
(Csak Margit tudta elolvasni: könny? halál)
Misi kategorikusan megtagadta az elolvasását.
Béla: a gyilkos mindig visszatér a tetthelyre, ezért Misi nagyon gyanús, hiszen Zolival van egy kabinban.
Misi: Az is furcsa, hogy a gyilkos vezeti a jegyz?könyvet.
Béla: töredelmesen bevallja, hogy gyakran még a saját írását sem tudja elolvasni.
Erre többen: ez beismer? vallomás? Béla tagad. De akkor miért ez a megjegyzés? Az is kiderült, hogy Béla apja gyógyszerész volt. Tehát a méregkeverés genetikusan örökl?dik. Béla tiltakozik, a méregkeverés genetikus örökl?dése ellen. Az tanult mesterség.
Ez a beismer? vallomás családi veszekedésbe fajult, mivel Béla szerint nem a méregkever? a gyilkos, hanem az a gyilkos aki beadta.
Marika magára vette, és tiltakozik. Neki azt kell csinálnia, amit a f?nök mond, ez neki a munkaköri kötelesség.
Felmerült Zoli öngyilkosságának lehet?sége. Azért, hogy mindenkit szivasson.
Béla: Misit megvádolom, mivel többször visszajárt a helyszínre (egy kabinban alszanak) és különben is engem vádolt alaptalanul.
Margit: Szerintem is Misi nagyon gyanús, de nem merném megvádolni, hogy ? a gyilkos.
Tibor: Margitot tartom gyilkosnak, vagy Misit. Margitot azért mert a gyilkosság reggelén megjátszotta azt, hogy ?t is megmérgezték. ? keresztül járt többször a kabinon, volt rá lehet?sége. S?t elmondta, hogy mérgezés el?tt az étekkóstolók olajt ittak.
János: Írás alapján n?re vall a dolog. De Misinek is érdeke, hogy egyedül lakjon a kabinban. Én a Misit tartom gyilkosnak, mivel ez egy koncepciós per.
Misi: Tiszta logikai alapon akarom megfejteni. Csak Margit, Jani én és a kapitány járhat át a kabinunkon. Én tudom, hogy nem lehetek. Mivel méreg keverésr?l van szó, erre komoly férfi nem képes, csak Margit lehetett.
Padányi Zoli: Érzelmi síkra tereli a hangsúlyt. A könny? halál kifejezés vagy n?re vagy barátra vall. Három jelölt van: Marika, Margit vagy Misi. Mivel bizonyos lincshangulat van, (a lincshangulat szó törölve) ezért én ?.. ? hosszas töprengés után ? Margitra szavazok.
Lufi: Borzasztóan nehéz, de én Tiborra gyanakszok. ? egy határozott egyéniség, ezért látva azt, hogy hosszú id?n át nem történt semmi, ezért ? kezdett el gyilkolni.
Marika: Tibort gyanúsítja, mert senki sem látta, hogy volt ?e gyilkosos papír. Mindenkivel kihúzatta az üreset, ? meg szabadon gyilkolhatott.
János: Meg kell védenem ? nem szívesen ugyan ? de az els? körben én húztam a gyilkosos papírt, tehát az létezik.
Marika: igen ám, de a második húzásnál sem láttuk, hogy bent volt a papír.

Vádlottak:
Margit: 3 szavazat,
Tibor: 2 szavazat,
Misi: 3 szavazat
Véd?beszédek:
Margit: Nem értem, hogy engem miért is gyanúsítottak. Ha én gyilkoltam volna, nem méreggel teszem, mert rögtön n?re terel?dött volna a gyanú. továbbá biztosan nem az átjáró kabinban lév? Zolit gyilkolom meg, mert ezzel biztosan leleplez?dtem volna.
Tibor: Lufi vádjára: az összes kapitánynak határozott egyénisége van, ett?l még nem gyilkosok. ( közbeszólás: vagy kitudja). Marika vádjára: János igazolta, hogy benne volt a gyilkosos papír. Utána már nem tudtam, hogy melyik volt Jánosé.
Misi: nevetségesnek tartom a gyanúsítást. Ilyen primitív gyilkos nincs. Minden szempontból magamra tereltem volna a gyanút. Az a lehetett a gyilkos, aki rám akarta volna terelni a gyanút.

Szavazás:
Margit: 2 szavazat
Misi: 1 szavazat.
Tibor: 5 szavazat
Ellenem a következ?k szavaztak: Béla, Marika, Lufi, Misi, Padányi Zoli.
Halotti beszédem a következ? volt: Megdöbbentem a szavazáson. Halálom értelmetlen, hiszen cáfoltam a vádakat. Ártatlan vagyok! Akik rám szavaztak azok vigyázzanak, én leszek a lidércnyomásuk, vissza térek kísérteni! (János közbevetése: mi a lidércnyomás mértékegysége? ?. szellem per négyzetméter).
És felakasztottak?. Lázadás az Odysseuson?
Utána bejelentettem: nem én vagyok a gyilkos. Halálom hiába való volt. Reszkessenek az ellenem szavazók!
Közben a szél átfordult északnyugatira és lassan meger?södött. Egyenl?re holnap 1 óra körül érünk Catániába. Elég kés?n.
21 óra 50 Leállt a motor. Megnéztem az üzemanyag szintmér?t: az egyik tartály üres, a másik szinte tele van. Biztos, amikor a viharban kivettem a gumicsizmát, akkor lecsapta az ágyam alatti tartály szelepét.
Igen, miután kinyitottam, a motor elindult. Minden rendben.

6. nap: péntek ? Érkezés Cataniaba, felszedünk egy juta zsákot a hajócsavarral, Etna, Taormina. Indu
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hajócsavar ezt fogta, amit a kötélvágó így összevágott
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A láva belepte ház
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Etnán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Taormina
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
7 óra körül már a felh?tlen Etnában gyönyörködhettünk. Nagyon ritkán látható így a vulkán. Általában mindig szégyenl?sen beburkolódzik valami felh?be. Csendes id?ben motorozunk. 12 felé érkezünk Cataniába.
10 óra 20 Egy helikopter jött Catania fel?l, körberepült, majd visszament. Kisvártatva Találtunk egy 3 méter hosszú gumiszivart. Valami úszótestnek volt a része, onnan szakadhatott le. Otthagytuk.
11 óra 50 Megérkeztünk Cataniaba! Tankolással kezdtük: Jani odatette precízen a hajót a kúthoz, ahol még a nagyon sz?k krk-i kútnál is kevesebb hely volt. A teljesen üres tartály 237 litert tankoltunk, a másikba pedig 180-at. Még 50 liter gázolajunk volt. Valószín?leg elég sok elfolyhatott a túlfolyón keresztül, amikor a viharos id?járásban megd?lve vitorláztunk. Akkor állandóan éreztem a gázolajszagot.
Amikor beálltunk a ?marinába? közben furcsa hangja lett a motornak, alig vitte a hajót. Amikor Padányi Zoli betolatott a helyünkre, er?sen vibrációt éreztünk és alig ment a hajó. Biztos valamit felszedtünk, amivel már a kötélvágó sem tudott megbirkózni. Amint lesz rá idúm, le fogok merülni ebbe a ?hót dzsuvás vízbe?, mert meg kell néznem a hajócsavart.
A belépés simán ment, 2-re mindennel végeztünk. Béla, Misi és Padányi Zoli kimentek a repül?térre autót bérelni. Én közben lemerültem az olajos, koszos vízbe. Olyan zavaros volt, hogy 30-40 centit láttam csak. Alig találtam meg a hajócsavart. Azon viszont már könnyen észre lehetett venni a nagy kék gallért. Mint kés?bb kiderült egy juta zsákot szívott be a propeller, amit szerencsésen összevagdosott a kötélvágó, és csak le kellett szednem a propellerr?l a maradékot. Öt perc alatt végeztem, de 15 percig súroltam magamról a dzsuvát, mire más csak kicsit b?zlöttem.
Mire ezzel végeztem, megérkeztek az autóval (Mercedes ksibusz) a többiek és elindultunk az Etnára. Közben szégyenl?s lett a vulkán, és olyan vastag felh?be burkolódzott, hogy 10 méterre csökkent le a látótávolság. Szinte az orrunkig sem láttunk a sífelvonónál. Szerencsére ismertem a környéket, így könnyen megtaláltam azokat a látnivalókat, amit még ilyen helyzetben is érdemes megnézni.
Innen Taormina felé autóztunk. A kisbusszal elég nehéz volt parkolni, de Padányi Zoli ügyesen vezetett, ügyesen parkolt. Sajnos már a színházat nem tudtuk megnézni, mert éppen bezárt. Pál Zolival és Misivel beültünk egy kávézóba a f?téren és ittunk egy kis fehér bort. Mikor fizetésre került a sor, a pincér azt mondta ?six and six? ésuró és 66 leírta a papírjára. Nagyon szívtuk a fogunkat, hogy ezért a kis borért ennyit kell fizetni, de azt mondtuk: megérte, olyan jól éreztük magunkat. Aztán kiguberáltuk az összeget és kisvártatva kiderült, hogy csak 6,6 eurót kellett fizetni. Simán átvághatott volna. Hát örültünk a módosításnak!
Innen visszaautóztunk Catániába, majd este kilenckor kihajóztunk Málta felé.
21 óra 30 Kész lett a vacsora: marhapörkölt. A 15-20 csomós oldalszél elég kellemetlen hullámokat keltett, de már mindenki megszokta a ?lötyögést?. Jóíz?en bezabáltunk. Terv szerint 10-12 között érkezünk Máltára. Ha segít a szél meg az áramlat, akkor az els? id?pont érvényes. Málta 112 mérföldre van Cataniatól.
Ma még nem történt gyilkosság a hajón. Zolival hulla jól érezzük magunkat, mondhatom.

7. nap: szombat: Érkezés Máltára. Valletta és Marsaxlokk megtekintése
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Megérkezünk Máltára
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!

A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Sajnos annyira zsúfolt volt a programunk, hogy a mai nappal el vagyok maradva. Kedden este fogom feltölteni.
Ma sem történt gyilkosság, még mindenki él Pál Zolin és rajtam kív?l..

8. nap: vasárnap: kirándulás Gozora. Indulunk Korfu felé.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gozo
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Popey faluja
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Buszok Máltán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Gozo f?városában
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odüsszeusz itt raboskodott Kalipszó nimfánál. Ebb?l az öbölb?l indúlt útra. Mi is itt fürödtünk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Sajnos annyira zsúfolt volt a programunk, hogy a mai nappal el vagyok maradva. Kedden este fogom feltölteni.
20 óra Elindultunk Korfu felé, ami 350 mérföldre van. Ha minden jól megy, akkor kedden este érkezünk a part közelébe.
Kedd estig az a jó hír, ha nincs hír rólunk. Át fogunk hajózni a Földközi-tenger legmélyebb pontja felett (4200 m). A GPS mindenütt kikapcsolva, csak a csillagászati mérések alapján hajózunk. Remélem odatalálunk.
Ma sem történt gyilkosság, még mindeni él Pál Zolin és rajtam kív?l.. Vaján hányan érkezünk meg Korfura?

9. nap: hétf? ? kínlódás a Földközi- és a Jón-tengeren a viharban. Misi bele esik a vízbe
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Búcsú Máltától
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózás viharban 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózás viharban 2
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hajózás viharban 3
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Catania el?tt
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
****************************************
*
* SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY!
*
***************************************

Köszönjük az üzeneteket, csak ezek tartják bennünk a lelket!
Olyan örem ezeket olvasni!

Í R J A T O K !


***************************************

1 óra 20 Padányiék ?rsége. A szél er?södik, és n?nek a hullámok. A hajó elkezdett bukdácsolni, ezért elfordultunk 10°-ot, majd megint 10°-ot balra. Így már tudunk haladni, csak néha csapódik bele a hajó orra a vízbe. Ilyenkor a nagy csattanás után megremeg az egész hajó. János és Margit pattogatott kukoricát játszanak az orrkabinban. Miért nem jönnek aki a szalonba aludni?
2 óra 50 Misi és Zoli vannak szolgálatban. A szél tovább er?södött, most már id?nként eléri a 28 csomót is .Elfordulunk jobbra 30°-ot, majd kisvártatva még 20-at. Most már csak 80°-ban tudunk az 50°helyett hajózni. Szokás szerint el kezdett esni az es?.
4 óra 40 Sz?csék vannak szolgálatban. Már csak 110°-ban tudunk hajózni. A szél 20-30 csomó közötti, a hullámok 2-3 méteresek. Úgy t?nik Korfu felé egyre nehezebben tudunk menni. Ismét irányt váltunk és 30°-ban próbálkozunk. Sebességünk eléri a 7 csomót, t?rhet?ek a viszonyok.
7 óra 25 A szél kelet és északkelet között forgolódik. Id?nként esik az es?. A hullámok nagyok, a tenger szürke. Nem szeretem a szürke tengert, csak a szikrázóan kéket!
A sebességünk 6 csomó alá esett a bukdácsolás miatt. Úgy t?nik nem tudunk megfelel? sebességgel Korfu felé menni. Ezért megcélozzuk az olasz csizma sarkát: a Leuca ?fokot. Holnap délutánra érhetünk oda.
8 óra 20 Kicsit kikandikált a Nap a felh?kön át, megnézni meg vagyunk-e. Gyorsan elkezdtük mérni a magasságát a helymeghatározáshoz. Nagyon nehéz volt, mert a hajó bakkecskeként ugrált, alig lehetett megállni. Ráadásul a nap széle vatta szer? volt, nem volt határozott körvonala, De azért mértünk.
9 óra 55 A szél beer?södött 25-30 csomó közé és szembe fordult. A hullámokon egyre nehezebben tudunk haladni még a Leuca ?fok irányába is. Szegény hajó csapkodja a szembe jöv? hullámhegyeket és lelassult. Megsajnáltam szegényt, na meg a lányokat a hajón. Úgy döntöttem, visszamegyünk Cataniába és várunk egy kicsit, hogy forduljon a szél. Nem tudunk a szembe jöv? 3 méteres hullámokon megfelel? sebességgel haladni. Véget vetetttem az igazából el sem kezdett csillagászati gyakorlatnak. Irány Catánia, ahol kivárjuk a viharos id?járás végét.
11 óra Padányi Zoli 3 facsavart talált a padlón. Az ebédl? asztalból estek ki a hullámütések okozta nagy rázkódástól. A szél nem mérsékl?dött, de szakad az es?. Mint mindig, mint amikor Pál Zoli és Misi van ?rségben. Elemeztük a helyzetet. Az id? akkor romlott el, amikor tegnap este máltai vörösbort áldoztam Poszeidónnak. Erre rághatott be, azért lett ilyen viharos a tenger. Szegény Margit is el?jött az orrkabinból, mint a pattogatott kukorica, úgy táncolt a kabinban, a szembejöv? hullámokban.
12 óra 25 Béla és Marika van ?rségben. Szakad az es?. Béla figyelmesen néz el?re, a radaron keresi a veszélyes hajókat, elemében van. Marika is jókedv?, mint mindig, pedig 3-4 méteres hullámok dobálják a hajót.
12 óra 40 Az elmúlt 10 perc alatt a szél teljesen körbefordult. Keletib?l északi, majd nyugati és déli lett, miközben a sebessége 10-15 csomó között változott. Most lehetünk a viharfelh? középpontjában. Aztán beállt a szokásos keleti és északkeleti 25-30 csomós szél.
1 óra 20 Felhívtam Sziporkát id?járás el?rejelzés miatt. Az internet szerint itt most 10 csomós délkelti szél van, miközben mi folyamatosan viharos keleti szélben hajózunk. Ennyit az el?rejelzésr?l. Viszont estére a szél er?södni fog, és holnap délutánra-estére vált át északnyugatira.
16 óra 30 Kikötöttünk Cataniában. El?ször sokáig kerestünk szabad kiköt?helyet a marinákban, de sehol sem volt. Ezért végül a küls? partfal mentán tudtunk megállni, 30 csomós elfújó szélben, a 4. kísérletre, mert mindig lefújt a szél. Sajnos a man?ver tréningen begyakorolt módszerek itt nem voltak jók, mert a partfal éppen a hajóorr és a horgony magasságában volt, emiatt nem tudták odatenni a puffert. Közben a 3. kísérletnél Misi ruhástól beugrott a vízbe. Szerencsére semmi baja sem történt. Vissza akart lépni a hajóra, de közben az már eltávolodott a parttól, és rövidet ugrott.
19 óra 10 Megvacsoráztunk, hallgatjuk a drótköteleken süvít? 30 csomós szelet, amely közben átfordult északnyugatira. Még mindig esik az es?. Letöltöttem és is a netr?l az el?rejelzés: 10 csomós keleti szél van nálunk.
A gyilkos eddig még nem gyilkolt. Persze nem tudjuk, Misi halálugrását hová tegyük!

10. nap: kedd ? Catániában várjuk a vihar vége. Egész napos oktatás.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Vidám csillgászati navigációs óra Catániában
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A hullámtör?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus CAaániában
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Baron, a bálnafigyel?, Odysseus, a kötöz?s ember hajója és a francia. Balra hátul felcsap éppen egy hullám
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggelig mindenki mélyen aludt. Senkit nem zavart a zuhogó es?, az ugráló hajó a sípoló árboc. Reggel viszont igen. A szél még reggel is 35 csomó körüli volt, amely olyan szerencsétlen szögben fújta meg az árbocunkat, hogy az egy 18 méter hosszú síppá alakult át. És nagyon zavart mindenkit ez a szörny? sípolás. Ezért megfordítottuk a hajót. A sípolás rögtön megsz?nt, mindenki örömére. A 10 méter magas partfal nagyon jól véd minket a kinti vihartól. Csak az árbocunk tetejét fújja, ezzel el tolja egy kicsit a parttól a hajót. A fal tövében van egy 3 méter széles padka, ahhoz vagyunk kikötve. A maximális széllökés 41 csomó volt reggel.
Mögöttünk egy 20 méteres gyönyör? angol hajó állt, amelyen csak a ?kötöz?s ember? és a mozgássérült felesége volt. Ketten hajóztak csak rajta. A kötöz?s ember egész nap csak a hajóját kötözte. Amikkor odamentünk segíteni, akkor láttam, hogy mindenféle szedett-vedett kötelei vannak csak. Kérdeztem: van-e elég kötele? Erre ?: ?tonnányi kötele van. A régi köteleit mindig megtartja?. Ezért az összes kötele ócska régi elkopott madzag volt. Lehet, hogy fénykorukban er?sek voltak, de ez még a múlt évezred utolsó 5-8 évében lehetett. Ezekkel a madzagokkal kötözgette a hajóját. Panaszkodott, hogy tegnap kétszer leszakadt a hajója. Alig tudták megfogni.
A kötöz?s ember hajó után egy 12 méter körüli francia hajó áll. Az talán még rosszabbul van kikötve, mint az angol hajó.
Sajnos elég rossz volt a móló ebb?l a szempontból: a partfalat az Etna bazaltkockáiból építették. Az oldalában 30 méterenként egy ?egy 40 cm átmér?j? vaskarika szolgálta a kikötésekhez. Ezeket egy-egy mély fészekbe helyezték el. Sajnos a kiköt?köteleket ezek a fészkek sarkai ?megették?, ezért valami védelmet kellet biztosítani számukra. Mi ezt elég gyorsan megoldottuk: a régi csónak vonatató kötélb?l füleket kötöttem és ebbe a köteleket. Így a kötél dörzsöl?dik a kötéllel. Minket a következ? kötelek tartottak: két-két dupla kiköt?kötél el?l és hátul egy-egy vaskarikában. Elölr?l a hajó farába egy spring (keresztkötél). Az egy kicsit dörzsöl?dött a parthoz, ezért egy csigával a hajóorrból elhúztam a kövekt?l. (Legnagyobb megdöbbenésemre estére az összes hajó kitett egy-egy springet, csigával. Látszik, hogy abszolút nem értik a spring m?ködését. Ennek minél szorosabban kell a part mentén menni, hogy el tudjuk nyomni a hajó orrát.)
Pál Zolival kimásztunk a falra, megnézni a tengert. Szörny? magas hullámok vannak. A Falon egy 6 méter széles ?t megy, el?tte 20-25 méteres betonkockákból álló hullámtör? van. Ott törnek meg azok a hullámok, amelyeket befúj a szél a kiköt?be.
9 óra Elkezd?dött a csillagászati navigációs oktatás. Átvettük az elméleti kérdéseket. Közben id?nként átcsapott a 10 méter magas falon a kinti hullámzás, figyeltük a kötöz?s ember céltalannak t?n? kötözéseit. Egész nap ott szöszmötölt a hajóján. Nem számított az es?, az átcsapó hullámok permete. A 20 méteres hajója persze táncolt, ugrált, ficánkolt, Miközben az Odysseus méltóságteljesen bólogatott csak. Mi jól kötöttünk ki.
Közben bejött egy 50 láb körüli kétárbocos hajó, amelyet \"The song of whale\" hívtak. Mindenki segített kikötni nekik. ?k el?ttünk álltak meg. Elmondták, hogy valóban bálnakutatók, és tegnap láttak egy ámbráscetet itt a közelben. Víz alatti mikrofonjukkal hallgatják a bálnák hangját, így tudják megtalálni ?ket. Jó lenne, ha mi is meglátnánk a bálnákat.
A lányok olvasgattak egész nap, míg a mi a csillagászati navigációval foglalkoztunk.
17 óra Kellemetlen holthullámok jöttek be a kiköt?be. A hajónk 40-60 centiket ugrál, néha ráken?dnek a gránit kockákra a puffereink. Ezért Zolival és Misivel kivittük a csónakkal a póthorgonyt oldalra. A kötél végét a középs? bikához közöttem le. Így sikerült biztonsággal elhúzni a hajót.
Kisvártatva láttuk, hogy bizony veszélyes rádobálja a hullámverés a kötöz?s ember hajóját a partra. Odafutottunk segíteni neki. Megkérdezte a feleségét: ?Kedvesem, kivihetjük a póthorgonyt, hogy elhúzzuk a hajót a parttól?? Szerencsére megengedte, így a gyakorlott csapatunk kivitte a horgonyát. El kezdte behúzni, aztán pánikba esett: elakadt a horgonya, nem jön. Persze, mert fogott. De azért addig szerencsétlenkedett, amíg felszedtük és újra kivittük a horgonyát. Remélem, most már elboldogul maga is.
A francia hajója is nagyon ugrál, de ? nem akarta a horgonyos trükköt.
A bálnafigyel?k hajóját el fújta a szél a parttól, mert az árbocokon ott van egy-egy kosár, ami nagyon fogja a szelet.
Közben elkészült a vacsora: húsleves grízgaluskával, sült hús rizzsel és a maradék töltött káposzta.
Vacsora után jött egy gyönyör? fekete test?, 30 méteres, fa fedélzet? angol vitorlás, a Baron. Természetesen mentünk segíteni neki is kikötni. Most már 4 hajó áll a partfal menedékében.
A többiek kimentek este a városba nézel?dni. Kés? este jöttek meg.
A szél és a kinti hullámzás nem csillapodott. Viszont ismét szakad az es?.
A gyilkos ma sem gyilkolt.

11. nap : szerda ? éjszakai hajómentés. Még mindig a vihar végét várjuk. Autós kirándulás Szicíliáb
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az eddigi útvonalunk
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
3 óra furcsa mozgásra ébredtem, kimentem megnézni mi az. Megjött egy nagy komp, annak a hullámai dobálták meg a hajónkat. Esik az es?. Velünk minden rendben. Nem úgy a hátsó szomszédainkkal. A kötöz?s ember hátsó és a francia els? kötele egy közös szembe volt kötve, ami letört. Szerencsére egymást nem engedték el, így nem sodródtak le a még mindig 30 csomós szélben. A két hajó úgy nézett ki, mint amikor a kan és a szuka összeakadnak az utcán. Rohantam segíteni neki, mezítláb, egy szál gatyában.
3 óra 30. A kötöz?s ember hajóját sikerült megfogni egy hosszú kötéllel. A franciának leszakadt egy puffere, de a hajó nem sérült. Elkötöttük a hajót, majd 50 méterrel hátrébb állt. Segítettünk neki a kötöz?s emberrel kikötni. Ismét javasoltam neki, hogy vigyük ki a horgonyát. Most már nem ellenkezett. Éjjel fél négykor, a szakadó es?ben, egy szál gatyában, mezítláb (? is így volt öltözve) kivittük a horgonyát, hogy eltartsa a hajóját.
4 óra Most már én is megtörölközhettem és végre lefeküdhettem. Érdekes, hogy a hajózásban fel sem merül, hogy miért csináltam ezt az éjszaki tornamutatványt. Annyira természetes, hogy aki bajba kerül, annak segíteni kell. Ez a szép a hajózásban.
Reggelre talán már egy kicsit csillapodott a szél, már ritkán megy 30 csomó fölé. Nem esik az es?. Viszont fél nyolc körül elszakadt a kötöz?s ember farkötele, és elsodródott a hajója a parttól, csak az orrkötele tartotta. Rögtön mentünk segíteni neki. Megsajnálva ?t és megunva az állandó man?ver tréninget az ócska köteleivel, azt javasoltam neki: álljon horgonyra a kiköt? bels? sarkában. Szerencsére a felesége megengedte, majd felszedtük az oldal horgonyát. Amikor az orrköteleit próbáltuk elkötni, akkor vettük észre, hogy a kötelet egy kutyasétáltató láncba kötötte be. Pont olyan vastag volt a lánc, amivel a kaukázusi kutyáinkat szoktuk sétálgatni. És az egyik láncszem már szét is nyílt? Mit csinált volna a kötöz?s ember a 20 méteres hajójával, ha mink nem vagyunk ott? Hogy-hogy még nem törte össze a hajót? Ilyen szerencsés lenne? Na szóval megszabadultunk t?le.
Biztosra vettem, hogy hiába magyaráztam meg neki hol és hogyan horgonyozzon le, rosszul fogja csinálni. Így is lett. Rossz helyen dobta le a horgonyát és túl hosszú láncot engedett ki, ezért pont a kiköt? medence közepén állt a hajója. Amint jön a következ? komp, biztosan elzavarják. Szegény.
Közben a többiek is felkeltek, a lányok elkészítették a reggelit. Közben kihajózott egy 100 méteres török teherhajó. Amint kiért a tengerre a nagy hullámokban rögtön elkezdett bukdácsolni: esett ?kelt. Most még mi sem megyünk sehová. A szél továbbra is északkeleti, mint amerre mennünk kellene. Ezért egy autós kirándulást javasoltam mára. A többiek elmentek és csak kés? este, fáradtan, élményekkel telve értek vissza.
Én karbantartásokkal foglalkoztam, lemostam a hajót az Etna fekete vulkanikus porától, segítettem egy újjonan érkezett hajónak kikötni, rosszúl kikötött motorcsónakokat mentettem, szóval el telt a nap.
Az id?járás javul, a szél csillapodik, a hullámzás csendesedik. Reggel indulunk.

12. nap: péntek ? végre elindultunk. Nincs üzemanyag. Hihetetlen találkozás Odüsszeusz kiköt?jében.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odüsszeusz kiköt?je - a tonhalász kiköt?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus az Odüsszeusz kiköt?jében - Atilla mesél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Atilla
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
6 óra 30 Vidám tengerészdalokkal ébresztettem a népet. ?Had pezsegjen a vér!? Ma végre elindulunk. A hullámok csillapodtak, a szél ugyan szembe fúj majd, de csak 15 csomós.
7 óra 20 Minden kötelünket eloldottuk, a horgonyunkat felszedtük, indulunk. Átállunk egy marína stégjére, hogy vizet vételezzünk.
8 óra 40 A kikötés simán ment. A f? horgonyra egy fejkötelet kötöttem, hogy akkor is fel tudjuk húzni, ha el akadna valamiben. De minden rendben volt. Jani átment gyalog a stégre, onnan segített. Az összes tartályt feltöltöttük vízzel, s?t még a hajót is lemostuk végre édes vízzel. A szél által hordott vulkanikus por olyan, mint a csiszoló por. Nem szeretném, ha összekarcolódna a hajó. Aztán elindultunk tankolni. A szél id?nként 20 csomós.
9 óra 30 Sajnos nem tudtunk megtankolni, mert elfogyott a gázolaj. Nem tudni, mikor hoznak majd, lehet, hogy csak holnap. A kutas az tanácsolta, hogy a 3 mérföldre lév? Ogninában tudunk esetleg tankolni. Hát jó. Elindulunk ebbe az Ogninába. Megnéztem a pilotkönyvben, ott valóban van benzinkút. Még egy érdekesség: ezt úgy is hívják: Porto di Ulysses ? Odüsszeusz kiköt?je. Vajon szerencsével jár majd az Odysseus Odüsszeusz kiköt?jében?
A kiköt? bejáratánál egy önjáró uszállyal éppen követ hordtak. Éppen mellette járunk, amikor a hajó hosszában ketté hasadt, szétnyílt, így ürítve ki a köveket. Tudtam, hogy van ilyen de most láttam el?ször ezt a valóságban. A tenger szembe széllel és 1 méteres hullámokkal fogadott.
10 óra Hatalmas zivatar felh? közeledik észak fel?l. Jó lenne még el?tte kikötni.
10 óra 35 Beértünk Odüsszeusz kiköt?jébe. Ez egy zsúfolt halász kiköt?, sehol sem látszik benzinkút. Tanácstalanok voltunk. El kezdtünk kiabálni, egy halászhajó orrán lév? matróznak: ?dizel? ? sízel??. Az vissza szólt: ? Beszélek magyarul. Segíthetek?? Egy sorozat nagy koppanás hallatszott, amikor le esett az állunk. Itt ebben a halászkiköt?ben magyarul válaszol az els? ember, akit megkérdezünk? Hihetetlen. Aztán a vihar el?tt 10 perccel kikötöttünk a halászhajók között, cip?kanállal betéve a hajót. Aztán átjött hozzánk a magyarul beszél? tonhalász. A vihar szinte rögtön kitört, trópusi es? esett, a csónakból 10 cm vizet kellett kimerni. Amíg a zivatar tartott, addig a következ?t tudtuk meg:
Onnan tud magyarul, hogy magyar: Bíró Attila a magyarul beszél? tonhalász. Hét éve dolgozik a sógora tonhalász hajóján. Ebben a kiköt?ben szerinte még egyetlen magyar hajó sem fordult meg. Nem hitt a szemének, amikor a hajónk lobogóját meglátta, csak a füle gy?zte meg: valóban magyarok vagyunk. Nagyon megörült nekünk. Elmondta, milyen a tonhalászok élete: A tonhalakat csak nagyon szigorú nemzetközi kvóta szerint lehet halászni. Egy-egy ország meghatározott tonna kihalászására kap engedélyt, amit a saját igényl?i között szétosztanak. Ezeket az engedélyeket a nagyobb hajók tulajdonosai felvásárolják és megszervezik az ipari tonhalászatot. A szezon májustól júliusig tart, amikor idejönnek az óceánról (Attila szerint Kanadából) hogy lerakják a ?tojásaikat?. Ekkor repül?vel felderítik a rajokat. Azokat a kisebb hajókról el kezdik etetni, amíg oda nem érnek a nagyobb hajók. Onnan leeresztik a 2,2 km hosszú, 300 méter mély hálót, amivel körbekerítik a rajt. Ezt követ?en a hálót alul összehúzzák és meg van a raj! A halakat nem szedik ki a vízb?l, hanem jön a ?ketreces hajó?, amelyik decemberig tárolja majd (amikor a tonhal ára 3-4szerese lesz a nyárinak) a 30-50 méteres ketrecben a rajt. A búvárok összevarrják a háló alját a ketreccel és oda átterelik a halakat. Minden halat egyenként megszámolnak, levideóznak ilyenkor. Attila csak mesélt, mi meg tátott szájjal hallgattuk ?t.
Közben elállt az es? és tankoltunk volna. Ebben is segített. De sajnos adminisztrációs akadályba ütköztünk: a halászok zöldszín?re festett gázolajat használnak. Ezt áfa mentesen vehetik ?k, mi meg egyáltalán nem. De Attila ekkor is segített: hozott 2db 30 literes kannát, azzal meg tudjuk tankolni a hajót a 100 méterre lév? kútról. Az egyik kanna tele is volt zöld gázolajjal, azt ingyen kaptuk t?le. Összesen 180 litert tankoltunk a kannákkal, mire tele lett a két tartály. Szívesen maradtunk volna még, hallgattuk volna az olasz tonhalászok életér?l szóló történeteket. de mennünk kellett. Fájó szívvel búcsúztunk.
*
*******************************************
*
* SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY
*
*
* Köszönjük neked, Attila a segítséget, a szívélyes fogadtatást. Remélem találkozunk még!
*
*
******************************************
Aztán végre valóban elindultunk hazafelé. A szél szemb?l fúj, 30°-ot balra térve vitorlát is húztunk, így robogtunk 7-7,5 csomóval az olasz csizma felé. Szerencsére a Nap delelése a nyílt vízen ért minket, így le tudták mérni azt a kadétok. A szél kelet felé fordult, és csendesedett, ahogy távolodtunk Szicíliától. A hullámok is csitultak, így egyre kellemesebbé vált a haza fel vezet? út.
Délután még mindenki lemérte 8-szor a nap magasságát, és ezzel a minimális feladatként kit?zött 10 csillagászati helymeghatározás mérése is megtörtént, de ezzel még nincs vége!
Estére értük a Spartiment-fokot, a csizma lábujját. Pont ekkor köszöntött be a szürkület is és a csillagászati navigációs mérések ideje is. Elékészítettük, megterveztük, hogy milyen csillagokat fogunk mérni. Közben felt?nt a Mars is, azt is lemérték a kadétok. Sajnos hiába voltak az el?készületek, összesen csak egy csillag mérése sikerül, mert nagyon párás volt a horizont . Nem baj, a Mars és az Altair elég lesz egy helymeghatározáshoz.
Mire végeztünk, a lányok elkészítették a vacsorát: csilis babot. Jól belaktunk bel?le.
Csendes nyugodt este van, alig hullámzik a tenger.
A gyilkos még mindig nem gyilkolt.

13. nap ? Péntek (szerencsétlen nap) ? az Odysseus gyilkosa újra lecsap! Aztán még egyszer lecsap
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Napkelte a Jón.tengeren
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A bomba szakért?nk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az els? ártatlan áldozat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A második ártatlan áldozat
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
13. nap ? Péntek (szerencsétlen nap) ? az Odysseus gyilkosa újra lecsap! Aztán még egyszer lecsap!!!. Áthajózunk az Adriára Az éjszaka nyugodtan telt el. Gyenge északkeleti szél fújt, ez egy kicsit segített, a tenger alig hullámzott.
Reggel a kadétok a Holdat és a Napot mérték. Készült néhány igen jó fotó róluk.

10 óra 55 Béla bejelentette, hogy az éjjel egy bombát hatástalanított. A naplóba beragasztva a szolgálata végén (4-6 óra között volt ?rségben) egy bombát talált beragasztva a hajónaplóba. Azt mondta, hogy hatástalanította. Ezt persze nem tudtuk elfogadni. Erre ? felháborodott: én kiképzett katona vagyok, nem tartotok képesnek egy bomba hatástalanítására.
Misi: Biztosan rossz drótot vágtál el.
Marika: Ez a Sz?cs család elleni merénylet volt, csak én véletlenül nem nyitottam ki a naplót. Meg vagyok döbbenve.
Béla: Legalább Te életben maradtál.
Marika: Jani volt egyértelm?en a gyilkos, mert ? jött utánunk. Mindenki aludt.
Tibor: Kölcsön kenyér visszajár. Jani is megvédett engem (Misi közbeszólása: fel is akasztottak!). Az el?z? ?rség, Misi és Zoli is otthagyhatta az ajándék bombát. De akár a többiek is kijöhettek inni, vagy akár Marika is lehetett.
Béla: Marika nem, mert egész éjjel rajta tartottam a szemem. (Pál Zoli: inkább a kezed tartottad volna rajta, mint a szemed.)
Misi: engem mindig megdöbbent egy egészségügyi dolgozó oktalan halála. Ilyen gyilkosságot csak egy n? követhetett el vagy a Jani.
Padányi Zoli. Én úgy érzem, Marika most hibát követett el. Szerintem összejátszanak. Marika védekezése kicsit mesterkéltnek t?nik. Eddig senki sem támadta ?ket. Nyilvánvalóan összejátszanak. Egy lánycsóki (ott laknak) Boni és Klájdról van szó. Az is felt?n?en gyanús, hogy csak most jelenetette be a bomba hatástalanítását. Eddig vidáman méregette a Nap és a Hold magasságát, fotóztatta magát. Csak akkor rukkolt el?, amikor sz?kült a határid?.
Béla: Marika szájába adja: nem jó példa a bonni és klájd, mert azok nem egy mást, hanem másokat gyilkoltak.
Lufi: az írás nem m?szaki végzettségre vall. Tehát csak Marika vagy Margit lehetett a gyilkos.
Misi: a rafinált gyilkos legyen az m?szaki ember tud ilyen csúnya bet?ket írni.
Margit: határozottan visszautasítom a vádat, hogy nem m?szaki ember írta a Bomba szót. Zoli legalább érzelmi alapon vádolt.
Misi: Ha Margit feladja Janit, akkor vádalkut ajánlunk fel.
Margit: ezt visszautasítja, mert az immár halott orvos szakért?nk szerint az akasztásnál nincsen humánusabb halál. Nekem különben is alibim van. Aludtam.
Misi: én éberem alszok, és láttam, hogy mászkáltál.
Jani: az én ártatlanságomat 3 dolog bizonyítja:
1. amióta bens?séges kapcsolatba kerültem a viharban a grillsüt? tetejével, azóta alapvet? érdekem, hogy legyen egy él? orvos a hajón.
2. A b?nügyi statisztikák szerint a gyilkosságok többsége családon belül történik.
3. a bomba azt nem én tehettem oda, mert Marika ébresztett, addig aludtam.
Marika: kik kérem magamnak, a mi családunk nem olyan.
Béla: miért nem azt mondtad, ahogy Misi szokta: a mi családunknak ártatlan képe van.
Misi: mert nem igaz.
Marika fenyeget?zik: ha engem felakasztanak, akkor mindenki meghall, mert a gyerekek mindenkit kinyírnak.

Tételes vádbeszédek:
Marika: Janit vádolom. ? jött utánunk, mindenkit aludt, csak ? lehetett a gyilkos.
Misi: Nagy dilemában vagyok. Biztosan az orrkabin lehetett a gyilkos. De nem feltételezem, hogy Margit kezelni tudja a szigetel? szalagot. Szerintem összejátszanak. Jani adta a szigetel? szalagot és Jani gyilkolt.
Margit: Szerintem Misi a gyilkos. Annyira ránk akarja terelni a gyanút. (megjegyezte: Te (Misi) lennél a következ? áldozat, ha én lennék a gyilkos). Béláék el?tt volt ?rségben, ott hagyhatta a bombát a naplóban. Különben is engem vádol.
János: Már mondtam, Marika a gyilkos.
Padányi Zoli: Marika a gyilkos, Bár érzésem szerint nem szívesen gyilkolt. Neki ny?g a gyilkosság. Két énje küzd egymás ellen. Ezért eszelték ki a hatástalanítós történetet, hogy Béla, mint a hajó megment?je tündököljön.
Lufi: az orrkabinra gyanakszom. Ha az írás dolgot is figyelembe vesszük, akkor csak Margit lehetett a gyilkos.

Vádlottak:
Jani:
Margit:
Marika:
Misi:

Szavazás:
Jani 1 szavazat.
Margit: 2 szavazat
Marika: 2 szavazat
Misi: 1 szavazat.

Döntetlen, ezért új szavazás, de csak Margitra és Marikára lehet szavazni:
Margit: 3 szavazat.
Marika: 3 szavazat.

Misi javaslatára új szavazás, a halottak is, hogy kit vegyenek be a klubba. Nagy a dilemma: Margit jól f?z, de ? Marika is.
Marika: na jó, akasszatok fel, megyek Apával!

Marika: 5 szavazat.
Margit: 4 szavazat

Marika utolsó szavai:
Nagyon szomorú vagyok. Nem helyesen döntöttetek. Nem vagyok gyilkos. Egy jó van csak a dologban, megyek a Papával. Ez is egy koncepciós per volt.
Jani: mire hazamentek, már gy?jtenek az emlékm?re Lánycsókon.
*
És felakasztottuk Marikát.
*
Marika: ártatlanul akasztottak fel.
Tehát nem ? volt a gyilkos. Pech.

Éjfélig meg kell történnie a következ? gyilkosságnak. Vajon ki lesz az áldozat?
Most megtartjuk a halotti tort, eszünk valamit.
Délután a csillagászati navigáció folytatása volt. A kadétok szorgalmas és önállóan számolták a méréseiket.
16 óra 25 Jani a cockpitban halálos pókcsípés áldozata lett. Lehajolt egy papír fecniért. Hát egy pók volt rárajzolva és 10 sec id?zítéssel meghalt. Hurrá, új ember a halottak klubjában!
17 óra 30 Misi mesterien kikötött a csizma sarkán lév? San Maria di Leuca váeos benzinkútjánál. A lányok Padányi Zolival gyorsan kiszaladtak kenyérért. 220 litert tankoltunk miközben, 220 mérföldet hajóztunk az Odüsszeusz kiköt?jét?l.
Mire megtankoltunk, jött egy motorcsónak tankolni, ezért el kellett állnunk a mólóról. Kisvártatva megjött a parti csapat is, egy másik stégr?l felvettük ?ket és irány az Adria. Az egész 15 perc alatt zajlódott le. Gratulálok!
18 óra 10 Átértünk a hazai Adriára. Vilmos körtével köszöntem meg Poszeidónnak, hogy idáig elhozott minket Cataniától. (A 3 napos vihart nem hánytam azért a szemére) Mikor már az Adrián hajóztunk, akkor már azt kértem: Punatig se csesszen ki velünk. Remélem meghallgatja kérésemet és ízlett neki a Vilmos.
A kadétok szépen megtervezték önállóan az esti méréseiket, majd töltött paprikát és csilis babot vacsoráztunk.
19 óra 45. Sajnos csak a Marsot és a Nunkit tudták megmérni, mert ismét nagyon rossz volt a horizont.
A terveink: szombaton éjfél körül érünk a Vis-szigethez, majd onnan megállás nélkül Zadarba hajózunk. Ott belépünk Horvátországba, és vasárnap délután érkezünk Punatba. Ha Poszeidón kegyel minket.
A mai második gyilkosság tárgyalását holnap fogjuk megtartani a nemzetközi vizeken, a magyar jog szerint. De minden képen valaki lógni fog. Reméljük a gyilkos.

14. nap: szombat ? az Adria közepén delfinekkel találkoztunk. Megtartottuk a következ? tárgyalást
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mérések
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mindíg öröm a postabontás!
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
***************************
*
* SZOLGÁLATI KÖZLEMÉNY
*
*
* Ha szöveget nem is írtam, de új képeket tettem fel Máltánál és onnan kezdve a többi napra is. Érdemes lesz visszanézni ?ket.
*
*
***************************

Az éjszaka csendese telt el. A szél 5 csomós volt, és szembe fújt, de nem hátráltatott minket.
Délel?tt csak a delfincsapattal való találkozás dobta fel a népet: mindenki a hajóorrban ugráló delfineket nézte. Kattogtak a fényképez? gépek, forgott a video. Aztán a kadétok szorgalmasan mérték a Nap magasságát, rendszerezték a méréseiket.
Délután megtartottuk a következ? tárgyalást. Mindenki azt remélte, hogy meg lesz a gyilkos.

Az él?k leltára:
Padányi Zoli, Lufi, Margit, Misi
A tények: a szöveg szögletes bet?kkel van írva a szöveg. Biztosan m?szaki ember, mert 6 lábat rajzolt a póknak. A gyilkos ugyan az. Nem biztos, hogy Jani volt a kiszemelt áldozat, mert bárki fel vehette volna. A pók ott volt a Misi lába mellet. De ? a ?rengeteg eszével? elkerülte azt. De ? is ledobhatta, csak ? nem vette fel.
Misi: Padányi Zoli megvesztegetésként kihozott egy tál ropit és egy üveg vodkát, hogy gördülékenyebben menjen a tárgyalás. De közben hibázott is, mert a vodkához nem hozott poharat.
Pál Zoli: hulla jó megoldás, ha egy tokaji aszút is felbontunk. (mindenki egyetértett).
Kapitány: Milyen egyéniségre val a pókkal való gyilkosság?
Misi: kifinomult gondolkodású, m?szaki beállítottságú sorozatgyilkos lehet. Valószín?leg ?sz hajú és szemüveges.
Jani halotti beszéde: meglepetésszer?en hatott rám. Nagy fájdalmai voltak. A gyilkost brutálisnak tartom ezért. Így szigorú és igazságtalan ítéletet várok.
Az egyéni vádak:
Lufi: A tegnapiak szerint Misi célozta, de véletlenül Jani halt meg.
Kapitány: Ezzel felmentetted Misit a gyilkosság vádja alól.
Lufi: Tegnap megállapítottam, hogy nem m?szaki volt a gyilkos. Szerintem Margit a gyilkos.
Padányi Zoli: Szerintem Margit a gyilkos. Én már el?ször is ? rá szavaztam. Nekem felt?nt, hogy a gyilkosság el?tt Margit itt volt a cockpitban, utána elt?nt. Hidegvérrel kellett volna a tettét végignézni, de nem volt rá képes. Különösen, hogy nem is a kiszemelt áldozatot csípte meg a pók.
Margit: Nem védekezek, csak tényeket ismertetek: én egy órával a gyilkosság el?tt már nem voltam a cockpitban, én csak Jánostól értesültem a történtekr?l. Én tudom, hogy a póknak 8 lába van, én nem rajzoltam volna még véletlenül sem 6-ot.
Az írás továbbra is m?szaki emberre vall. Lufi, neked milyen végzettséged van?:
Lufi: mérnök
Margit: én Zolit gyanúsítom, mert azt a könyvet, amib?l kieshetett a papír lap csak a fiúk használják. Egyébként csak férfiak voltak fent.
Padányi Zoli: Margít azt állította, hogy a könyvb?l esett ki. Ezt csak a gyilkos tudhatta.
Misi: Azt elismerem, ha Margitnak lenne rá lehet?sége, akkor felakasztana. Eddig isn engem vádolt. De mivel becsületes családból származik, nem lehet ? a gyilkos. A gyilkos igen csavaros észjárású, m?szaki ember lehet. Padányi Zoli az el?z?eknek 100%-osan megfelel. Ahogy a hajó bal oldalán megfelezte az él?k létszámát. Szerintem ? a gyilkos.
Vádlottak:
Margit
Padányi Zoli

Véd?beszédek: Padányi Zoli: eddig 3 gyilkosság történt. Eddigi gyilkosságok során egyetlen vád sem merült fel ellenem.
Közbeszólások: ez bizonyítja a csavaros észjárást. Ezért nem találtuk a gyilkost.
Padányi Zoli: kicsinyes hangulatkeltés motíválja a vádat, nem utolsó sorban a visszajáró halottak szellemei ráhatására vádolnak. A népnek halott kell. A makulátlan ártatlanságomat misem bizonyítja jobban a hófehér pulóveremnél és hajamnál. Aki rám szavaz, annak nem érdeke, hogy kiderüljön az igazság.
Margit: csatlakozom az el?ttem szólóhoz, majdnem ugyanezt elmondhatnám, kivéve a fehér színre vonatkozó utalást. Ártatlan vagyok, mint a ma született bárány.

Szavazás:
Margit: 2 (Padányi)
Padányi Zoli: 2 szavazat.
Padányi Zoli: most ebben a pillanatban megtudtam, ki a gyilkos.
Döntetlen.
Szellemidézéssel az esküdtszék helyett a hullaszék fog ítélni, vagyis a halottak is szavazhatnak
Kapitány: most derült ki, ki a hajó Bonni és Klájdja!
Béla: megnéztem a pókos és a bombás írást is. Ennek alapján szerintem n? írta.
Marika: Szerintem Zoli a gyilkos. engem már 2szer is alaptalanul megvádolt, ezért minden képen fel kel akasztani.
Pál Zoli: szerintem Margit a gyilkos, de eddig sohasem a gyilkost akasztottuk, ezért Zolira szavazok.
Jani: Zolira szavazok. Egyértelm?en Zoli a gyilkos, de a dramaturgia is ezt kívánja.
Kapitány: Szerintem Lufi a gyilkos, mivel m?szaki végzettség? és n?. S?t még írása is van. Azért, mivel csak Zoli és Margit között lehet választani, én Zoli szavazok. Így az akasztás családban marad.

2. szavazás:
Margit: 3 szavazat.
Zoli: 6 szavazat.

Zoli halotti beszéde: a bíróság eddigi gyakorlata alapján nem várom, hogy meg fog kegyelmezni. A civilizáció eddigi történetében még nem volt ilyen elfogult ítélet. Megfontolom, hogy (posztomusz) a hágai nemzetközi bírósághoz forduljak.

És felakasztottuk.
Nem ? volt a gyilkos. A gyilkos az él? között van. Tehát Misi, Lufi vagy Margit a gyilkos.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től