MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Az októberi els? szkipper tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Az októberi els? szkipper tréning2003.10.04. - 2003.10.10.

158. út

Üzenet a hajónakRészletes napló

1. nap: péntek ? érkezés Punatba. Felvesszük a deviációs görbét
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Oktatás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kadétok
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A deviációs görbe felvétele
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Drótok a kapcsolótábla mögött
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Dani
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zoli és Béla
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
4 órára mindenki megérkezett a hajóra, bepakoltunk. Danival áthelyeztük a kapcsolótáblát és a helyére beszereltük végre a monitort a térképasztalnál. Így már biztonságosabban lehet a navigációt tanulni. A kadétok ellen?rizhetik, hogy a hagyományos manuális helymeghatározások eredménye megegyezik-e a valódi helyzetünkkel. Nagyon jól sikerült megoldani. A számítógép sem látszik, minden a szekrények mögött van.
17 óra. Terv szerint elkezdtem az oktatást: biztonságtechnika, balesetvédelem, stb., majd gyakoroltuk a kiköt?kötél felvételét. 18 óra 30 Elindultunk az öbölbe, felvenni a deviációs görbét. A déli szél szerencsére csillapodott, ezért elég gyorsan sikerült is a mérési sorozat.
Már sötétben kötöttük ki, az egyre er?söd? déli szélben. Rossz id? jön. Viharos szembe szél, es?vel, nagy hullámokkal. Este a kiköt?i étteremben vacsoráztunk, majd mindenki beájult az ágyba. Mi Danival a számítógépet bekötöttük a hajó navigációs hálózatába. Így már minden adatot meg tud jelentetni, amit a hajó is ismer. Fantasztikusan jó lett a rendszer, sokkal jobb, mint az Albatroson volt!

2.nap: szombat ? viharos kezdet után áthajózunk Mali Losinjba. Éjszakára várjuk a 40 csomós déli s
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Meg kell kennem a csigát
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Péter a kézi tájolóval mér
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Sz. Zoli az elektronikával ismerkedik a térképasztalnál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Béla és Kálmán a küls? radart tanulmányozza
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Na mit lehet rajta látni?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Klári meg csak nevet rajtuk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Attila is mér
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A térképasztal most
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Reggelre hol esik, hol fúj. És pont szemb?l, amerre mennünk kellene. Az indulás Punatból mindig nehezen megy, de azért 10 órára már úton voltunk. Kimotoroztunk az öbölb?l, majd vitorlát bontottunk. Kezdetben reffelve, majd hamarosan teljes vitorlázattal el kezdtünk negyed szelezni. El?ször a Plavnik-szigetig jutottunk, majd ott a Grgur felé fordultunk. 5-7 csomó között volt a sebességünk. Kezdetben az es? szemerkélt, majd elállt, s?t még a nap is kisütött. Nagyon élveztük a vitorlázást. Sajnos a hullámzás miatt nem tudtak a kadétok lent maradnia a térképasztalnál, így nem nagyon tudták a helymeghatározást gyakorolni.
13 óra A hullámzás csökkent, kezd?dnek a mérések.
16 óra Eddig tartott a vitorlázás, be kellett kapcsolni a motort. Az el?re jelzés szerint éjszakára 35-45 csomós déli szél és es?, majd holnaptól északnyugati szél várható. Ezért úgy döntöttem, hogy Mali Losinjban megalszunk. Többször próbálkozunk még a vitorlázással, de ennek csak sportértéke volt, alig haladtunk.
A Losinj-sziget takarásából kiérve nagy holthullámzásba keveredtünk. Er?sen bukdácsoltunk, de szerencsére senki sem hányt.
Már sötétben kötöttünk ki Mali Losinjban, a part mellett. Kikötés után megettük Budai János pörkölt költeményét. Nagyon finom volt! Majd elmentünk a kedvenc kávézóba sütizni. Vajon mikor jön a viharos szél?

3. nap ? vasárnap: Ismét viharban hajózunk. Kétszer is megd?l a vitorlás sebességi rekord. Megkerül
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggeli
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Reggeli bambulás a KV-zóban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mali Losinjban
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Átállunk tankolni
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mali Losinjból kifelé a ver?fényben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Béla
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Péter
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Kálmán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Klári
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A maximális szél
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az els? rekord döntés
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az aktuális hajórekord, vitorlával
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az abszolut hajórekord vitorlával és motorral
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ennyire voltak a vitorlák reffelve 13,69 csomónál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Dani
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Viharban 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Viharban 2
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Viharban 3
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Zivatar felh?k a kinti szines radaron. Sárga a part, lila a felh? és a part radarképe
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Poszeidón ajándéka
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Ismét egész éjjel esett az es?. De mire felkeltünk, már a nap is kisütött, és délnyugati 15 csomó körüli szél fújt. Innen két irányba mehetünk: dél felé, az ?A? terv szerint, vagy ha nem tudunk arra elég gyorsan haladni, akkor a ?B? terv szerint észak felé megkerüljük a Cres-szigetet. Majd meglátom, amikor kiérünk a nyílt vízre.
A kikötésért, a villanyért és a vízért 300 kunát fizettünk. Kés?bb vettem észre, hogy a számlán 305 kuna volt. Nem szeretem, ha adós maradok. Ha Robi, a kiköt?mester el?kerül, akkor még megadom neki a pénzt. Jót reggeliztünk, még egy séta is belefért utána. Beültünk páran egy kávézóba. Aztán szerencsére jött Robi, és adtam neki 10 kunát.
10 óra Elindultunk tankolni, mert az el?z? szkipper tréningen nem tudtak megtankolni a végén, és csak az üzemanyag árát hagyták itt a kadétok.. Attila szépen kikötött a partfalhoz, megtankoltunk. Közben beöntöttem a h?t?vízbe 2 deci tömít?t, mert valahol állandóan elfolyt a víz, de nem találtuk meg, hol. Remélem megsz?nik a vízfogyás.
Aztán kihajóztunk a védett öbölb?l. Kint kezdetben délnyugati szél fogadott, 2 méteres hullámokkal. Elindultunk az ?A? terv szerint dél felé. A nagy hullámokon a hajó szépen haladt. El?ttünk kijött a helyi hajójárat, egy 50 méteres régi utasszállító hajó. Ez viszi az utasokat a környez? szigetekre, Ilovikra, Premudára. Kisvártatva visszafordult. Túl nagyok voltak neki a hullámok. Nekünk még nem. Vitorláztunk. Kés?bb lassan szembe fordult a szél. Be kellett venni génuát és motoroláztunk a grósszal.. Ha elérjük az Ilovik-szigetet, akkor onnan mér le tudunk esni. és ismét vitorlázhatunk.
11 óra 25 A hullámok egy jobban szembe fordultak, a szél is. és közben egyre er?södött és már a grósz is lobogott. Id?nként a hullámok átcsaptak még a sprayhoodon (els? szélvéd? ponyva) is. Nagyon áztunk. És ez láthatólag egyre rosszabb lesz. A ?B? terv lépett életbe. Észak felé kerüljük a Cres-szigetet.
Ahogy megfordultunk egyb?l háromnegyed szélbe kerültünk és nagyon kellemes vitorlázás kezd?dött. A sebességünk megn?tt, csak úgy száguldottunk raumban. Lekerültek a vizes vitorlás ruhák is.
És ez a száguldás estig tartott. A szél egyre er?södött, elérte a 25 csomót, majd 30 lett, kés?bb 35 csomós volt. Vagyis 7-es 8-as viharban száguldottunk. Ez a Beaufort-skála szerint heves viharnak számít. A leger?sebb befújás, amit a m?szerek regisztráltak, 43 csomós volt. Ez 9-es fokozatnak felelt meg, amit élénk viharnak hívnak. Mi ezt korántsem éreztük ilyen szörny?nek, mivel a szél egyre jobban délre fordult. Kezdetben pillangóztunk is, de a nagy hullámokon egyre nehezebb volt tartani a hajónk útirányát, ezért csak a génua maradt kint. Amikor beszedtük a grószt, akkor rámotoroztunk, hogy csökkentsük a szélnyomást a vitorlán. Ezt azért kellett, mert nem lehetett már szélbe állni a nagy hullámok miatt. Így hátszélben tekertük be a vitorlát az árbocba. Ez id? alatt akaratlanul beállítottuk a hajó abszolút sebességi rekordját (leszámítva, amikor La Rochellesb?l, a hajógyárból kamionon elhozták Koperba): 14,77 csomót.
Kés?bb fordult megint a szél és raumozni tudtunk ismét. Ekkor megdöntöttük az el?z? vitorlás rekordot: 13,18 csomóra. Ez sem volt hosszú élet?: 20 perc múlva 13,69-re változott!
Csodálatos volt! Csak úgy hasítottuk a vizet! Nagy hullámok jöttek, gyakran eltakarták a horizontot, s?t még a hegyeket is. Talán 4 méteresek lehettek.
T. Zoli nagyon helyezkedett, nehogy lehányjon valakit, de aztán ? gy?zött. Klári dedalont vett be, ett?l szinte egész nap aludt. A többiek látszólag jól bírták. A kabinba ugyan szinte senki sem ment le, mert ott lehet igazán nagyokat hányni. De megúsztuk.
Estefelé elértük a Cres-várost, ahol a hullámzás és a szél is csillapodott már.
18 óra 30 Most kerültük meg a Cres-szigetet északról. Nagy zivatar felh?k vannak körülöttünk, id?nként szakad az es?. Rijeka nem látszik az es? miatt. Rab város felé hajózunk.
Nagyon szép naplementével vígasztalt minket Poszeidón az es?s id?járás miatt.
23 óra 20 Kikötöttünk Rabon. Éppen esett az es?. A partfal mellett félméteres hullámok görögtek, de sikerült jól kikötni a hajót. Éjszakára 30-40 csomós szelet jeleztek.
Vacsorára spagettit ettünk, éjfélkor.
Ismét egész éjjel esett az es?

4. nap: hétf? ? Vitorlázás dél felé. Fürdünk. Lélegeztet? készüléket gyártunk. Éjszakai navigációs s
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus sárkánytávlatból
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kiköt? Rabon
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Rab várost elhagytuk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fürdés 1
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fürdés 2
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fürdés 3
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Péter szaltót ugrik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Mint a verebek ...
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Fürdés 4
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Dani búvárkodik
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Én is a "rohadt hideg vízben!"
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A lélegeztet? készülék
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Csendélet
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A navigációs szlalompálya
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Akik átvezették a hajót a bójás átjárón
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A néz?közönség, a kibicek
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Éjszaka a tengeren
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!


*****************************

S Z O L G Á L A T I K Ö Z L E M É N Y

Az üzeneteket megkaptuk. Nálunk minden rendben. Reméljük Liza már meggyógyult.

VÉGE
*****************************
3 óra Szakad az es?, süvít a szél. A hajó bukdácsol a part mellett. Szerencsére jól kikötöttük, ezért minden rendben.
7 óra 30 Szeles, de napsütéses hideg reggelre ébredtünk. Tegnap még 20 °Cvolt ilyenkor, most csak 11,7. de legalább nem esik az es?. A sirokkónak vége, estig a bóra fog uralkodni.
El?rejelzés: az éjjel visszajön a sirokkó, majd hamarosan a misztrál következik majd.
10 óra Katit felhúztuk az árbocra, fényképezni. Péter nagyon aggódott miatta! De mi sárkányt röptettünk.
Kisvártatva elindultunk. Irány dél. A bóra 10-30 csomó között ingadozik. Vitorlát bontunk, úgy hasítjuk a vizet a szikrázó napsütésben.
Kezdetben raumoztunk, majd pillangózás következett.
13 óra Sajnos a szél annyira legyengült, hogy a sebességünk 4 csomó alá csökkent. Motort kellett indítanunk. A ver?fényben dél felé hajózunk.
16 óra 10 Az Ist- és a Molat-szigetek között megálltunk fürdeni. A víz 21 °C volt, ami nekem már nagyon hideg. Leküldtem Danit ?aki amúgy is fürdött ? hogy nézze meg a hajócsavart. Serkóék az el?z? túrán egy kötelet feltekertek, amelyet nem vágott el a hajócsavar. Lehet, hogy ett?l van az a szokatlan vibráció a hajóban.
Megnézte. A kötélvágó rögzítése megfordult, és forgott körbe-körbe a gumicsapágyat tartó m?anyag csövön. Ezt rögzíteni kell!. Így nekem is be kellett mennem, pedig úgy útálom a hideg vizet! Ketten aztán 6 merülés után meghúztuk a laza csavarokat. Utána ki próbáltam, hogy forog a hajócsavar. Sehogy. Valamiért szorult. Jobban megnéztem: szétcsúszott a teflon csapágya a forgó késnek. Le kell szerelni, de így csak búvárszemüvegben, palack nélkül nélkül, ez nem fog menni. Jött az ötlet: ha lenne egy cs?, akkor .lehetne leveg?t szívni vele, amíg lent dolgozunk. Én tudom, hogy 1 méterrel a víz alatt, már akkora nyomás van az ember mellkasán, hogy nem lehet beszívni a leveg?t. Akkor azt találtam ki, hogy a víztölt? slagból levágtam egy darabot. Azt szigetel? szalaggal rögzítettem a búvárszemüveg pipáján, a másik végét pedig a csónak pumpáján. Reméltem, hogy m?ködni fog. A pipán van egy kezdetleges visszacsapó szelep, ahol a fölös leveg?t ki tudom fújni. M?ködött. Csak arra kellett figyelni, hogy akkor szívjam a leveg?t, amikor Kálmán pumpált. Rövid gyakorlatozás után sikerült is lent maradnom, vagy 10-15 percig, amíg leszereltem a kést. Kiderült, hogy a teflon csapágy széttört, ezért csúszott szét, egy darabja elveszett. Végül is úgy döntöttem, hogy nem fogom csapágy nélkül visszaszerelni. Utána Dani is lement és megigazította még az állórészt, így ? is szívta a csövet vagy 10-12 percig. Nagyon átfagytunk. Hazamegyek, veszek egy neoprém ruhát, az biztos! A többiek már régen kijöttek a vízb?l, mikorra mi is végeztünk. Nagyon átfagytunk, alig tudtunk felmelegedni a zuhany alatt.
Innen a hajóroncshoz mentünk, ami persze megint tovább pusztult: már a középs? daru árboca is kid?lt.
Innen a tengeralattjáró bunker felé vettük az irányt, ahol már állt ugyan egy Dufour 50-es, de mi is befértünk. Rövid nézel?dés után megterveztük a navigációs szlalom útvonalát: sötétben, helymeghatározás nélkül 1,5 órát fogunk hajózni a szigetek között.
20 óra Ez az id?járás el?rejelzés, amit a NAVTEX készülékünkön vettünk, aztán áttöltöttem a számítógépembe:

ZCZC QE76
061840 UTC OCT SPLITRADIO/9AS SHIPPING FCST FOR ADRIATIC AT 1800 UTC
WARNING:TOMORROW AFTERNOON AND OVERNIGHT LOCALLY GUSTS OF SE/THEN SW WIND 30-38 KTS.
SYNOPSIS:NEW TROUGH, FM NW SLOWLY SPREADING TOWARD ADRIATIC ,FIELD OF HIGH OVER ADRIATIC STATIONARY.
OUTLOOK 24 HRS:WIND MOSTLY S/SW 6-16 KTS,ON N-ERN ADRIATIC LOCALLY 14-18 KTS.ON S-ERN ADRIATIC AND PART OF CENTRAL ADRIATIC AT FIRST NW/W 10-20 KTS.TOMORROW SE/S 8-18 KTS THEN AFTERNOON LOCALLY 18-23 KTS,OVERNIGHT SW 12-24 KTS. SEA 2-3,AT FIRST OFFSHORE ON S-ERN AND PART ON CENTRAL ADRIATIC 3-4, TOMORROW TILL THE END OF THE DAY AND OVERNIGHT LOCALLY 4.
VSBY 10-20 KM.
CLEAR OR LIGHT/MOD CLOUDY,TOMORROW TILL THE END OF THE DAY AND OVERNIGHT ON N-ERN ADRIATIC VRB CLOUDY,POSSIBILITY OF AIN/THUNDERY.TOMORROW TEMP A LITTLE BIT RISE.
NNNN

22 óra Sikerült. Szépen lenavigálták a kadétok a kijelölt útvonalat, nem kellett beleavatkoznom. Nagyon élvezték és nagyon tanulságos volt.
23 óra 10 Megérkeztünk a Kornati-szigetekhez. Áthajóztunk a bójás átjárón, ahol a kadétok döbbenten tapasztalták, hogy éjjel, csak hagyományos navigációval milyen szúk helyen is át lehet menni. Mikor kiértünk a nyílt tengerre, csodálatos holdfény fogadott minket. A Sestrica világítótoronytól még 1 mérföldet pontosan délnek hajóztunk, majd felvettük az új útirányt:142°-ot, amin reggelig hajózunk majd a nyílt tengeren. Reggelre a Vis-szigeten lév? Komiza városba fogunk érni. Kivéve, ha az el?rejelzés igaz lesz és nem tudunk délnek menni, akkor bemenekülünk a szigetek közé.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től