MJA.hu főoldala

ahol megtanulhatsz önállóan hajózni a tengeren

Vass Tiborról
tengeri vitorlázás
RÓLUNKTANFOLYAMOKTovábbképzésekTengeri rádiózás TRÉNINGEKÁRAK IskolahajóHAJÓNAPLÓTENGERI TUDÁSTÁRJAKVIDEÓK
tengeri vitorlás jogosítvány

Egyéni naplók
 
 
Útkiválasztás
Az összes út
listázása:
 
Adott út megtekintése:
 
Összetett keresés
Út típus:
Régió:
Résztvevő:
Dátum:
-tól
-ig
  
  Főoldal / Hajónapló / Októberi utolsó szkipper tréning
 
tengeri hajónapló
Az Online Hajónapló lényege, hogy közvetlenül a hajóról kerülnek fel a képek, szövegek, adatok a weboldalra.
Hozzávalók:
mobil internetelérés, számítógép, digitális kamera.


tengeri hajónapló az oktatásról
Októberi utolsó szkipper tréning2003.10.17. - 2003.10.23.

159. út
MIlyen lesz? Az els? napon már 50,1 csomós bórában hajóztunk.

Üzenet a hajónakRészletes napló

1. nap: Péntek ? Er?s bórával kezdünk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Esti hangulat a hajóban
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
11 órára megétkeztem, csak úgy fütyült a bóra a kiköt?ben, a rosszul rögzített kötelek elszabadultak, és csapdosták az árbocokat. Az egész kiköt? zengett. Hideg van, csak 9°-ot mutatott a h?mér?. Januárban persze ez szokványos lenne, de most? Tavaly ilyenkor még fürödtünk a tengerben?
A szokásos karbantartások után vártam a kadétokat, akik 3 óra körül megérkeztek. Az Orrkabinban Görfölék (Zoli és Misi), a jobb els?ben Fehér Sanyi és Papp András, a bal els?ben Kocsonya András és Andor, a jobb hátsóban Ili és Krisztán lakik. Bepakolás elég gyorsan ment. A szél még mindig 25 ? 30 csomós befúvásokkal rémisztgette a kadétokat, és persze ahogy lement a nap egyre hidegebb lett.
Az els? oktatási feladat a 16 óra 35-ös id?járás el?rejelzés értelmezése volt. E szerint az éjjel és holnap 35-40 csomós bóra várható. Maradunk.
17 órakor elkezdtem a biztonságtechnikai, balesetvédelmi, hajóismereti oktatást, amivel szépen haladtunk.
19 óra 50 Vége az oktatásnak, megyünk kajálni az étterembe. Egyre hidegebb van.
22 óra A jó vacsora után, holt fáradtan mindenki bezuhant az ágyba. Bekapcsoltam minden kabinba egy-egy elektromos f?t?testet, hogy melegítsen. Remélem nem fog senki fázni. Reggel 9 körül indulunk. Addig melegebb is lesz, és talán a bóra is gyorsabban csillapodik majd.

2. nap: szombat ? 50 csomós bórában hajózunk.
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A maximális sebességünk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A maximális szél sebessége
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
P. András navigál
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Készül?dés Rabon a kikötéshez
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A navigációs szlalom navigátorai
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A szlalom útvonala (a piros csík)
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ha nem alkalmazzuk a WGS 84 ellipszoidra a horvát térképekre vonatkozó Bessel-korrekciót, akkor a baloldali kép szerint hajóztunk volna. De mi alkalmaztuk, ezért a jobb oldali kép szerint hajóztunk, a vízen
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
7 óra 30 Vidám tengerészdalokkal ébresztettem a kadétokat. Ennek ellenére nehezen keltek, mert 7 fok volt, és süvített a bóra a köteleken. 9 óra után indulunk, mert még fel kell fujtatni a nagy kék puffert, mert a hidegben teljesen megpunnyadt.
9 óra 30 Indulunk. Harmadnyi vitorlákat engedtem ki, de kés?bb még az is sok volt. A bóra sajnos nem jó vitorlázó szél, mert er?s pöffökkel jön. Nyáron a 15 csomós szélre legfeljebb 25 csomós pöff szokott jönni, de ilyenkor már nem ritka a 30-35 csomó sem. A vitorlákat melyik szélre állítsuk: ha a pöffre, akkor a normál szélben nem megy a hajó. Ha a normál szélre, akkor a pöffben megfekszik. Én inkább a kett? közé szoktam állítani, azzal, hogy a pöfföt ki kell kormányozni. Ez persze nem mindig sikerül a kadétoknak, különösen a túra elején.
Így is volt. Jött egy 42 csomós pöff, megfeküdt a hajó, de még sikerült kikormányozni valahogy. Utána lecsendesedett a szél 12 csomóra, megállt a hajó. Aztán jött egy 47 csomós pöff, a kormányos lassan reagált, és így fellúvolt a hajó és megfeküdt. Mikor elment a szél, gyorsan reffeltünk még. Idejében, mert kisvártatva jött a leger?sebb, ami 50,1 csomó volt. A hajó ismét megfeküdt, majd fellúvolt. Most láttam legjobban megd?lve: a felépítmény ablakainak a fele vízben volt, a középs? korláttal együtt. De aztán szépen kiszaladt a szél a vitorlákból, a pöff elment és hajóztunk tovább.
10 óra 15 Elhagytuk a Negrit-fokot, és egyre nagyobb hullámok jönnek. A szél kicsit egyenletesebbé és er?sebbé vált, most már könnyebb vitorlázni a félszélben. A hullámok 1 méteresek, de néha a hajón törnek meg, ezzel beborítva mindent és mindenkit. Áznak a kadétok. Szinte senki sem maradt bent a kabinban, csak én aludtam egy jót a szalonban.
Kés?bb kiderült, hogy egyik társunk 3-szor etette meg a halakat a fedélzeten és egyszer a WC-ben. Egy másik pedig a reggeli lókolbászt adta vissza a természetnek. Biztos romlott volt. De mér csak pont ? nem bírta?
A hajó szépen szelte a habokat. így hamarosan elértük a Rab-szigetet, a hullámok és a szél csillapodtak, motorozva érkeztünk Rabra. Itt megtankoltunk, mert az el?z? csapat nem tudta teletölteni a tartályokat, majd az óvárosban ücsörögtünk egy kicsit egy kocsmában a f?téren.
Innen negyed háromkor indultunk, dél felé. Felváltva motoroztunk és vitorláztunk, meg motorláztunk, így sötétedésre e hajóroncshoz értünk, ahol a navigációs szlalom kezd?dött. Itt másfél órán át kell hajóznunk a szigeteteket kerülgetve, csak a parti fények alapján, helymeghatározás nélkül. Közben a kadétok cserélgetik egymást a kormánynál. Nagyon izgalmas szokott lenni. Csak akkor szoktam beavatkozni, ha nyilvánvalóan valami marhaságot csinálnak. Most sajnos kétszer kellett beavatkozni. Az el?z? túrán egyszer sem. Vajon mi lehet az oka?
Éjfélre érkeztünk a Katina-szigeti átjáróhoz. A szél keleti, 10 csomó körüli. Remélem a nyílt vízen nem lesznek túl nagy szembejöv? hullámok, amik megfogják a hajót.

3. nap: vasárnap ? éjszakai hajózás a nyílt tengeren, Komiza, majd este Korcula
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hátul ennyi hely volt Komizan
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
El?l meg ennyi
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Odysseus Komizán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Séta
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kedvenc KV-zóm
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Komiza
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kötélfonás
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Közeledik a sirokkó
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Radarkép, csónakokkal
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Itt fogunk majd áthajózni
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Minden rendben volt. A kadétok szépen átvezették a hajót a Kornati-szigetek között az átjáróban. Andor ugyan szörnyülködött, hogy ilyen helyen megyünk, de ? most járt erre el?ször. Amikor kijutottunk a nyílt tengerre, akkor a Sestrica világítótoronytól még 1 mérföldet pontosan délnek hajóztunk, majd utána rátértünk a Komizára vezet? rottára: 142°-os valódi irányban hajóztunk. A tájolón 137°-ot kellett tartani, reggelig. Az eltérést a Föld és a hajó mágneses eltérít? hatása, a variáció és a deviáció okozta. A kadétoknak óránként ellen?rizni kellett a helyzetünket, fölrajzolva a hajónk helyét a térképre. Csak a kézi kormányzást engedtem meg, mert meg kell tanulni a tájolóra való kormányzást. Be lehetett volna kapcsolni a robotkormányt is, amikor a beállított útirányt a hajó le tudta volna kormányozni. S?t, úgy is be tudtam volna állítani, hogy a GPS (a m?holdas navigációs rendszer) kormányozta volna a hajót, úgy, hogy 10 méternél nem tértünk volna le jobban a kijelölt útvonaltól. De ekkor semmit sem tanultak volna a kadétok, és egész éjjel csak unatkoztak volna. Különben is, a hajót Odysseus iskolahajónak hívják, és nem SZOT üdül?hajónak!
2 óra Most volt ?rségváltás. Könny? volt észre venni, mert a hajó visszafordult, majd különböz? hurkokat írt le ? a kormányos ismerkedett a tájolóra való hajózással. Szerencsére a part messze volt, így nyugodtan csalinkázhatott. Egy id? múlva kicsit szédültem ugyan a sok kanyar után, de azért hamarosan jobb lett a helyzet.
Aki a balatoni rudas kormányhoz szokott, annak nagyon nehéz átállni a kerekes kormányra, mert pont ellentétesen kell mozgatni a kett?t. További bonyodalmat okoz, hogy a tájoló körül kell a hajót forgatni és nem fordítva. Ezért kezdetben gyakoriak a violinkulcs alakú kanyarok. De hát ha tudnának hajózni, akkor nem lennének itt a kadétok!
3 óra Leállították a motort, hogy megnézzék: tudunk-e vitorlázni. Nem hittek a m?szereknek. Nem tudtunk, a szél nagyon gyenge volt, és hátulról jött ráadásul.
9 óra 30 Megérkeztünk Komizára. Szerencsésen túl vagyunk az utunk egyik legbizonytalanabb szakaszán, a nyílt tengeri hajózáson. Csak a tegnapi hányós társunk etette meg a halakat egyszer az éjjel, mást kaland nem történt. Párás, borús id? fogadott minket Komizán. Csak egy nagyon sz?k hely volt a kiköt?ben, de Krisztiánm a segédletemmel szépen beállt. Az el?ttünk lév? csehek összegy?ltek a parton, úgy néztek, sikerül-e. sikerült.
Sajnos a Kék-barlang a megtekintése a borús id? miatt törölve lett. Helyette 11-kor indultunk Korcula felé. Ez innen még 60 mérföld. Kezdetben kicsit vitorláztunk, majd amikor gyengült a szél akkor motorláztunk. Kés?bb még a vitorlákat is be kellett húzni, annyira elállt a szél.
Amikor Korcula közelébe érkeztünk, akkor ismét próbálkoztunk a vitorlával. Sajnos csak 3 csomóval haladtunk, így ismét motorláztunk, majd csak motoroztunk.
Felhasználtam a kedvez? nyugodt id?járást, átvettük a csomózást és a kötélfonást. Az el?z?ben Sanyi, az utóbbiban pedig Papp András volt a legjobb.
Kés?bb a radarozás következett: átvettük a radar alapvet? funkcióit, kezelését. Korculát kelet fel?l úgy kerültük meg, hogy megmutattam, hogyan kell csak radarral hajózni. Izgalmas volt a kadétoknak, különösen a sok kivilágítatlan halászcsónak volt érdekes. De sikerült.
Fél nyolc körül érkeztünk meg. Utána a parton pezsg?t ittunk és fehér bort, majd f?tt virslit vacsoráztunk. Mindenki nagyon fáradt volt. Talán csak páran mentek be a városba sétálni, a többiek elájultak a fáradságtól. Én is.

4. nap: hétf?: Es?s reggel Korculán, majd vitorlázunk, fürdünk és újra viharba kerülünk. Ma vitorlá
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Es?s nap Korculán
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A Peljesác-félsziget
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A kapitányi külön adag, zászlóval, vitorlával
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Ili fejese
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
K. András fejese
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
P.András rugaszkodik neki
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Egészen jó a víz!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Hangulat
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Naplemente vihar el?tt
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
Gyenge délnyugati szél fújt, ami várhatóan kés?bb beer?södik. A délnyugati szél általában es?t hoz. Es?s reggelre ébredtünk. Kicsit nézel?dtünk a városba, én beültem a kedvenc KV-zómba naplót írni. Mire visszaértem mindenki megreggelizett, csak engem várt egy kapitányi külön adag, Sanyi alkotásaként. Degeszre ettem magam. 10 órára mindenki visszatért, elindultunk a szemerkél? es?ben.
A Korcula-csatornában mögöttünk jött egy 40 láb körüli Grand Soleil. Szép nagy grószal. Szégyen szemre ebben a gyenge szélben elhúzott mellettünk. Csak akkor volt esélyünk, amikor jött egy er?södés, de ez ritkán történt meg.
A csatornából kiérve a szél is kicsit er?södött 4-5 csomóval vitorláztunk a Scedro-sziget felé. Közben a lista szerinti ütemben folytattam az oktatást.
Mire végeztem, addigra a Scedro-szigethez értünk, annak északi oldalában egy kedves öbölben horgonyt vetettünk. A víz h?mérséklete 21,4°C volt. A csapat fele fürdött. Nagyon szép fejesek ugrottak. Azt mondták, hogy el?ször hideg volt a víz, de aztán nagyon kellemes volt az úszkálás. Én persze nem fürödtem. Brrrr?? Még vagy 4-5°-ot bele kellene tenni. Az el?z? úton a kötélvágó leszerelésénél már eleget úszkáltam ebben a hideg vízben.
Innen elindulva ismét vitorláztunk. De ahogy kiértünk a sziget takarásából egy nagyon kellemetlen oldalhullámzásba kerültünk. A szél gyenge volt, a vitorlából a bukdácsolás kirázta a szelet. Egyik társunk ismét megetette a halakat. Láttam, hogy hamarosan követ?i lesznek, ezért beindítottam a motort és motorláztunk egy órát, mire Hvárhoz értünk. Ez id? alatt a szél és a hullámok egyre n?ttek. A végén már 3 méteres oldalhullámokban és 25 csomós hátszélben hajóztunk. Aztán elkezdett szakadni az es?.
Hvárnál a Wind Surf nev? ötárbocos turista vitorlás várta a vihar elmúltát, horgonyon. Érdekes, hogy ezzel a hajóval és testvérével a Wind Songgal találkoztam már Bora Boránál is. Ezek szerint földkörüli utakat tesz meg.
A Hvár-csatornából kiérve reffeltünk, úgy hajóztunk a naplementében Milna felé. A szél 25 csomó körüli volt, de néha beer?södött 30-35-re A maximális szélsebesség 38,6 csomó volt. A Beaufort skála szerint 33-40 csomó között a szél 8-as er?sség?. Szépen hajóztunk, közben leszállt az éjszaka, csak a Brac-sziget nyugati pontján lév? villágítótöröny ivogatott kacsingatva. Hét óra után értünk oda.
A sziget mögött a hullámzás elcsendesült, de a szél megmaradt. Behajóztunk Milnára, ahol K. András szépen kikötött a parthoz. A vacsora milánói makaróni volt. Utána sétálgattunk, beültünk egy kocsmába beszélgetni. Néha esett az es?, de 22,3°C volt a leveg? h?mérséklete.
Ma 1 óra motorlázást leszámítva, egész nap vitorláztunk.

5.nap: ismét vitorlás napunk volt. Éppen átfértünk a híd alatt
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Félszélben
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A bliszter
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az az élet!
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Bliszterrel pillangózunk
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Döntjük az árbocot
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
A legsúlyosabb egyéniségek közelr?l
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
És távolról
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
András a figyel?
A nagy kép megtekintéséhez kattints a képre!
Az Öreg Néne kocsmájának hangulata
A nagy kép megtekintéséhez
kattints a képre!
*******************************
*
* S Z O L G Á L A T I K Ö Z L E M É N Y
*
* B. Beának
*
* Bea! Azért nyár az igazi!
*
* VÉGE
*
********************************

Reggel nagy csalódás ért. Tegnap este arról beszélgettünk, hogy ma reggel bundás kenyér lesz reggelire. Én már úgy bele éltem magam! És nem az volt. A többiek leszavazták. Az egész napom el lesz rontva!
Nyolckor elindultunk Skradin felé. Amint kiértünk a kiköt?b?l felvettük a hajó deviációs görbéjét: egyszer jobbra és egyszer balra körbe fordultunk és 10°-onként megmértük a mágneses útirányhoz képest mit mutat a kormánytájoló és a robotkormány tájolója.
A mérések után csendes, napsütéses reggelen a Solta-sziget mentén Skradin felé hajóztunk.
Hamarosan megjött a szél és el?ször csak döcögve a hullámokon, 2.5-3 csomóval, de el kezdtünk vitorlázni. Minden trükköt bevetettünk már, de amíg nem er?södött a szél, addig csak kínlódtunk. Hiába, a jó vitorlázáshoz jó szél is kell.
Mindenben volt részünk: raumoztunk, pillangóztunk, blisztereztünk, blisztereztünk raumban és hátszélben, majd amikor már 16-18 csomós volt a szél akkor levettük a blisztert és génuával pillangóztunk. Kés?bb a Zlarin-sziget mögött mér fél szélben, majd negyed szélben hasítottuk a tengert. Egészen a Sibeniki-csatorna fels? végéig tartott a vitorlázás. Nagyon jó volt.
Amint elértük Sibeniket, az árbocdöntéshez kezdtünk készül?dni. K. Andrást felhúztuk a szálingra, mert onnan jobban látszik, hogy át férünk-e a híd alatt. A két legsúlyosabb egyéniség: Misi és P.András került a boom végére, a többiek pedig kilógtak, ahogy tudtak.
Nagyon aggódtam, mert elég magas volt a vízszint és a kövem alig-alig látszott ki. Nagyon izgultam, sikerül-e. Nem értem magamat. Miért kel nekem minden alkalommal ezt végig csinálni? Egyszer nem döntjük majd eléggé, és letörik majd az antenna. Talán azért csinálom csak, hogy végig tudják radarozni a kadétok a Skradinig tartó kanyont. Most éppen, hogy átfértünk híd alatt! Hát kell ez nekem? Eszter biztosan macsóskodásnak tartja az egészet.
De átfértünk, és a kadétok innen kezdve végig önállóan felvezették a hajót Skradinig. Ügyesek voltak!
Skradinban a recepció el?tt álltunk meg. Mire kikötöttünk, a paprikás krumpli is elkészült, 6 fej hagymával. A szakácsunk szerint nem igaz, hogy ?ahány krumpli, annyi fej hagyma? elvet követte.
Vacsora után elmentünk az Öreg Néne korcsmájába. Jót beszélgettünk, borozgattunk és 11 óra felé fáradtan ágynak d?ltünk a szemerkél? es?ben.

 

Iroda (a térképen): Bp. XI. Barázda u. 18.
GPS: Lat=47.457838°N Lon=19.042611°E


levél: 1116 Budapest Barázda u. 18.

+36 70 6248600

+36 1 4810348


<
A Jachtakadémia számokban:
havonta frissülő adatok

Alapítva: 1992.

Tengeri
tanfolyamok:
390

Rádiós
tanfolyamok:
239

Hallgatók:
4401
Utolsó neve: Szabó Péter

Túrák:
427

Mérföldek:
(Vass Tibor)

215 312tmf, ami 9,97 Föld kerület

Következő tanfolyamok:

  • 390. dec.13.kikötői manőverek elmélete
  • 391. nov.30.Coastal Skipper
  • 392. nov. 30.Offshore Skipper
  • 393. dec.10. trópusi charter
  • 394. jan.11. túléléstechnika elm.+ uszodai gyakorlat
  • 395. jan.10.Coastal Skipper
  • 396. jan.10.Offshore Skipper
  • 397. jan.15. csil.nav. a Planetáriumban
  • 398. febr.18. tengeri radar
  • 399. febr.21.havaria elmélet



Tengeri

tanfolyamok


Tengeri rádiózás

GMDSS/SRC

GMDSS/LRC

Rádiós tanfolyamok kezdete
2018. őszi szemeszter
No 236. 08.31.
No 237. 09.21.
No 238. 10.12.
No 239. 11.02.

2019. téli szemeszter
No 240. 12.21.
No 241. 01.11.
No 242. 02.01.
2019. tavaszi szemeszter
No 243. 02.22.
No 244. 03.15.
No 245. 04.05.
No 246. 04.26.
No 247. 05.17.
Magyarázat
Az időpontok a hétköznapi csoport távoktatásos tanfolyamának kezdetét jelentik.

Rádiós tanfolyamok részletei

Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.

Tengeri jogsi

2018-19.


Távoktatásos tanfolyamok

Coastal Skipper tanfolyam
(12 mérföldes vizsga)

  • 383. szept.28. (28 nap)
  • 391. nov.30. (14 nap)
  • 395. jan.10. (14 nap)
  • 401. márc.14. (10 nap)
  • 407. jún.07. (14 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Offshore Skipper tanfolyam
(200 mérföldes vizsga)

  • 384. szept.28. (28 nap)
  • 392. nov.30. (21 nap)
  • 396. jan.10. (21 nap)
  • 402. márc.14. (10 nap)
  • 408. jún.07. (10 nap)
Zárójelben a modulok közötti idő.
ami a tanfolyam intenzitására utal.

Hétvégi tanfolyamok

  • 387/H nov.18.Coastal Skipper
  • 388/H nov.25. Offshore Skipper
Hajózási tanfolyamok

Órarendek 2018-19.



Tengeri gyakorlat

Szkipper Tréning

  • No 423. 18.szept.6.
  • No 424. 18.szept.17.
  • No 433. 19.ápr.01.
  • No 434. 19.ápr. 24.
  • No 436. 19.máj.16.
  • No 437. 19.jún.11.
  • No 443. 19.szept.15.

Kapitány Tréning

  • No 438. 19.jún. 27.
  • No 439. 19.júl.18.
  • No 442. 19.aug.29.

Havária (Spec. VIP) Tréning

No 426. 18. okt. 26.
No 430. 19. márc.10.

VIP Manőver Tréning

  • No 424. 18. okt. 1.
  • No 425. 18. nov 25.
  • No 431. 19. márc.18.
  • No 432. 19. márc.25.
  • No 435. 19. máj.6.
  • No 446. 19. nov.4.
  • No 447. 19. nov.9.
Hajózási gyakorlatok

Trópusi túrák

  • Phuket-Langkawi
    No 427. 18.11. 1.
  • British Virgin Island
    No 428. 19.01.19.
    No 429. 19.01.28.
  • Tahiti
    No 444. 19.9.26.
    No 445. 19.10.8.


Speciális tengeri tanfolyamok

Csillagászati mérések a Balatonnál

  • 386. 18.okt. 10.
    esőnap: 18. október 12.

Csillagászati navigáció a Planetáriumban

  • 397. 19. jan.15.

Kikötői manőverek elmélete

  • 390. dec.13.
  • 404. ápr. 14.

Horgonyzás a tengeren

  • 405. máj.13.

Biztonság a tengeren

  • Túléléstechnika elmélet és uszodai gyakorlat
    394. jan.11.

  • Havária elmélet
    399. febr.21.

Adriai meteorológia tanfolyam

  • 403. ápr.16.
  • 406. jún.03.

Tablettel a tengeren

  • 400. febr.28.

Tengeri radar

  • 398. febr.18.

Charter tanfolyam

  • Trópusi Charter:
    393. dec.10.
  • Európai Charter:
    410. máj.15.

Hajózási tanfolyamok


Megjegyzés:
A szürke színű képzéseinkre már nem lehet jelentkezni.



Jachtakadémia az RTL Klub műsorában


Ilyen a Skipper tréning <


Tengeri túléléstechnikai tanfolyam
Wild Joe Sailing Team
-->
RÓLUNK TENGERI TANFOLYAMOK TRÉNINGEK HAJÓNAPLÓ Tengeri Tudástár LETÖLTÉSEK JAK VIDEÓK látogató
2013. február 11.-től